سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مرداد ۱۶, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

فیدل کاسترو برای نخستین بار پس از سالها در پارلمان کوبا ظاهر می شود

فیدل کاسترو رییس جمهوری سابق کوبا برای نخستین بار از سال ۲۰۰۶، زمانی که قدرت را به برادرش رائول واگذار کرد، در جلسه ویژه پارلمان حضور یافته است.
 قانونگذاران روز شنبه هنگامی که کاسترو وارد تالار شد بپا خاستند و از او بگرمی استقبال کردند. رییس جمهوری ۸۳ ساله سابق پیراهن نظامی زیتونی رنگی پوشیده بود و دست تکان می داد.
کاسترو درباره وضعیت بین المللی و این که چگونه تنش های رو به گسترش بین آمریکا و ایران ممکن است به یک جنگ اتمی منجر شود سخن گفت.
کاسترو که در اواخر ماه جاری ۸۴ ساله می شود، و در پی یک دوره طولانی گوشه گیری ناشی از بیماری در سال ۲۰۰۶، اخیرا بر حضور در مکان های عمومی افزوده است.
کاسترو در آن سال تحت عمل جراحی قرار گرفت و قدرت را موقتا به برادرش تفویض کرد. رائول در فوریه سال ۲۰۰۸، رسما مقام ریاست جمهوری را بدست گرفت.
 

باران سنگین عملیات امداد و نجات در مناطق سیل گرفته پاکستان را دشوار می کند

باران سنگین در مناطق سیل گرفته پاکستان، امدادگران و ناجیانی را که سعی دارند به کسانی که پس از نزدیک به دو هفته سیل هنوز سرگردان هستند کمک کنند، با مانع دیگری روبرو می کند.
مقامات می گویند سیلابی که شمال غربی پاکستان را پوشانده و اینک بسوی جنوب پیش می رود بر دست کم ۱۳ میلیون نفر اثر گذاشته است و هزاران نفر دیگر را مجبور می کند از خانه هایشان فرار کنند.
فاجعه تاکنون بیش از ۱۶۰۰ تن را کشته است، اما مقامات می گویند احتمال می رود بر این رقم افزوده شود. سیل خانه ها، جاده ها و پل ها را برده، محصولات کشاورزی را نابود کرده و موجب قطع ارتباط کامل جوامع با نقاط دیگر شده است.
سخنگوی کمیساریای عالی آوارگان و پناهجویان سازمان ملل متحد گفت امدادگران از کمبود غذا، دارو و آب سالم گزارش می دهند. سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که بدون دسترسی به آب سالم، پاکستانی ها با خطر ابتلا به بیماری های آبزی مانند اسهال و وبا روبرو هستند.
دراین میان، قراراست آصف علی زرداری رییس جمهوری پاکستان روز شنبه در یک گردهمایی در بیرمنگام، در انگلستان سخنرانی کند و انتظار می رود به انتقادهای پاکستانی ها از تصمیم او برای سفر به اروپا در جریان وخیم ترین سیل در تاریخ کشورش پاسخ دهد.
بیلاوال بوتو زرداری، پسر ۲۱ ساله رییس جمهوری، روز شنبه در جریان گشایش مرکزی جهت جمع آوری اعانه برای قربانیان سیل در لندن از پدرش دفاع کرد و گفت او با کمک به جمع آوری پول در خارج، سهم خود را انجام می دهد.
یوسف رضا گیلانی نخست وزیر نیز خواهان کمکهای بین المللی بیشتری شده است.

عربستان سعودی و سازنده تلفن های بلک بری به توافق رسیدند

هفته گذشته امارات متحده عربی و عربستان سعودی اعلام کردند چون دولت نمی تواند بر پیامک هایی که از طریق تلفن های هوشمند موسوم به «بلک بری» مبادله می شود نظارت داشته باشند، در نظر دارند خدمات ارائه شده از طریق تلفن های بلک بری را مسدود کنند.

مقامات درعربستان سعودی می گویند کشور برای پرهیز از ممنوعیت دائمی سرویس پیامک تلفن هوشمند، با شرکت بلک بری، سازنده آن، به توافق رسیده است.
مقامات که خواستند بدلیل مجاز نبودن گفت و گو با رسانه ها، ناشناس بمانند، امروز، شنبه، گفتند توافق از شرکت می خواهد سرورهای کامپیوتری را در داخل عربستان سعودی نصب کند. این سرورها مقامات را قادر خواهد ساخت به پیامک ها دسترسی داشته باشند و آنها را برای حفظ امنیت، کنترل کنند.
مقامات گفتند شرکت بلک بری مشغول نصب و آزمایش سرورهای جدید است.
عربستان سعودی اعلام کرد سرویس پیامک را روز جمعه متوقف خواهد ساخت زیرا سازنده تلفن درخواست های ریاض برای دسترسی به اطلاعات حفاظت شده را رعایت نکرده است.
خبرگزاری های گفتند کاربران بلک بری در عربستان سعودی قطع های موقت در سرویس را گزارش دادند، اما روز جمعه علیرغم تهدید ممنوعیت، بسیاری هنوز قادر به ارسال و دریافت پیامک بودند.
بلک بری هنوز با ممنوعیت های بالقوه در امارات متحده عربی روبرو است.
امارات گفته است از ۱۱ اکتبر سرویس های ایمیل، اینترنت، و چت در بلک بری را متوقف خواهند ساخت. این ممنوعیت برمکالمات تلفنی و سیستم پیامک تاثیر نخواهد داشت.
امارات متحده عربی، همانند عربستان سعودی، وب سایت ها و دیگر شکل های رسانه ای را که به زیان امنیت ملی می ببیند، فعالانه سانسور می کند.
هند نیز نسبت به این واقعیت که فناوری بلک بری کنترل ارتباطات کاربران برای طرف ثالث را تقریبا غیر ممکن می سازد ابراز نگرانی کرده است.
مقامات وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفتند در حالی که تعداد فزاینده ای از کشورها در مورد فناوری بلک بری ابراز نگرانی می کنند و می گویند شبکه بسیار امن بلک بری می تواند امنیت ملی را تهدید کند، آنها سعی دارند مداخله کنند.

مه و دود غلیظ مسکو را فراگرفته است

مه غلیظ و خفه کننده ای پایتخت روسیه را برای دومین روز پیاپی فرا گرفته و ساکنان شهر را ناچار ساخته است همزمان با موج گرمای تقریبا بی سابقه، درمکان های سربسته باقی بمانند.

مقامات روسیه روز شنبه گفتند تقریبا ۶۰۰ حریق که در نواحی جنگلی در سراسر بخش های خشک و بی باران کشور زبانه می کشد، وضع را بدتر می کند.

بگفته آنها پیش بینی می شود میزان گرمای هوا در چند روز آینده به ۴۰ درجه سانتیگراد نزدیک شود و آلاینده های هوابرد هم اینک از شش برابرسطح عادی بالاتر رفته است.

در مسکو، ساکنان شهر و توریست هایی که جرات کرده اند اند به خیابان ها بروند، از روسری یا ماسک های جراحی استفاده می کنند. اما یک توریست بریتانیایی گفت دود و مه چنان غلیظ است که تماشای بناهای تاریخی و نقاط دیدنی از دور دشوار است.

همچنین روز شنبه بیشتر پروازها در فرودگاه اصلی مسکو به دلیل مه غلیظ لغو شده و یا با تاخیر همراه شدند و برخی هواپیماها به شهر های دیگر تغییر مسیر دادند.

روز شنبه دمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه از اهدای حدود ۱۲ هزار دلار از حساب شخصی خود برای کمک به آسیب دیدگان از آتش خبر داد.

مقامات روسیه می گویند حریق بیش از ۵۲ تن را کشته و هزاران نفر را بی خانمان کرده است.

بیش از ۱۵۰ هزار آتش نشان، سرباز و امدادگران دیگر برای فرونشاندن آتش تلاش می کنند، اما مقامات می گویند کوشش های آنها برای توقف ساختن درز دود غلیظ به خانه ها و ساختمان ها در مسکو و نیز سیستم راه آهن زیر زمینی آن کافی نبوده است.

تحريم ها تهران را مجبور به خريد بنزين گران تر کرده است

روزنامه انگليسی زبان ترکيه (TODAY"S ZAMAN) زير عنوان "تحريم ها ايران را مجبور کرده است برای بنزين ۲۵ درصد بيشتر بپردازد" می نويسد ارقام دولت ترکيه که رويترز روز پنجشنبه آنها را ديده است نشان ميدهد تحريم های مرتبط با سوخت وارداتی ايران جمهوری اسلامی را وادار ساخته است برای بنزين قيمت هائی به مراتب بالاتر از قيمت های بازار بپردازد.
ارقام انستيتوی آمار ترکيه، موسوم به ترکستات، نشان ميدهد حتی پيش از آنکه تحريم های تحت رهبری آمريکا به طور کامل به اجرا گذاشته شود ايران مجبور شده است به سبب محدود شدن دسترسی جمهوری اسلامی به عرضه کنندگان، برای واردات اضافه قيمتی بيست و پنج درصدی بپردازد.
ارقام ترکستات ازاقدام ترکيه به صدور يک ميليون و دويست هزار بشکه بنزين به ايران (۱۳۸ هزار و ۶۷۳ تن) در ماه ژوئن حکايت دارد، که معرف چهار برابر شدن ميزانی است که پيشتر گزارش شده بود، و مصادف با زمانی است که اغلب فروشندگان ديگر از ادامه فروش امتناع ورزيده اند.
منابع آگاه ميگويند توپراس، پالايشگر ترک، نخستين محموله را پس از وقفه ای ۱۸ ماهه در ماه ژوئن به ايران فرستاد. قرار و مدار های اين معامله چند روز پس از آن گذاشته شد که ترکيه و برزيل با هدف برطرف ساختن نگرانی های ناشی از بلندپروازی های اتمی تهران بانی طرحی برای مبادله سوخت اتمی با ايران شده بودند.
ترکيه بابت فروش های ماه ژوئن ۱۲۱ ميليون و ۸۰۰ هزار دلار از ايران دريافت کرد که بطور متوسط معادل ۸۷۸ دلار برای هر يک تن است، حال آنکه در ماه ژوئن متوسط قيمت در مديترانه تنی ۷۰۰ دلار بود.
بموجب يک سند حمل و نقل، که رويترز ديده است، در ماه ژوئيه فقط سه محموله بنزين از تمامی عرضه کنندگان به ايران رسيد. ضمن آنکه بعضی از دلالان ميگويندايران با توجه به ذخيره سازی های پيش از وضع تحريم ها، به وارداتی کمتر از ايام عادی نياز داشته است.

۱۰ امدادگر در افغانستان کشته شدند

یک گروه خیریه مسیحی می گوید ستیزه گران ۱۰ امدادگر ، از جمله شش آمریکایی را در ناحیه دورافتاده ای در شمال افغانستان کشته اند.

یک پزشک عضو هیات بین المللی کمک گفت از روز چهارشنبه که امداگران از یک درمانگاه چشم پزشکی در نورستان به کابل باز می گشتند، خبری شنیده نشد. روز جمعه اجساد سوراخ سوراخ شده آنها در بدخشان پیدا شد.

طالبان مسئولیت قتل امدادگران را که شامل یک آلمانی، یک بریتانیایی و دو افغانی بودند، پذیرفته اند.

یک سخنگوی طالبان گروه را به اشاعه مسحیت متهم کرد، اما پزشک هیات بین المللی کمک این اتهام را رد کرد. دو افغانی دیگر که همراه گروه بودند، گریختند. ازجمله یک زن که گفت او با قرائت آیاتی از قران جان بدر برد.

رییس پلیس محلی و روستانشیان نسبت به خطرناک بودن منطقه جنگلی که گروه از آنجا می گذشت هشدار داده بودند.

شصت و پنجمين سالگرد بمباران اتمی هيروشيما برگزار شد

شصت و پنجمين سالگرد فرو انداختن بمب اتم به روی هيروشيما در ژاپن، در محل نخستين حمله اتمی جهان برگزار شد. برای اولين بار نمايندگانی از آمريکا و ساير قدرتهای بزرگ اتمی در آن شرکت کردند.

بصدا در آوردن ناقوس و پرواز دادن کبوترها در برابر هزاران ژاپنی در پارک صلح هيروشيما بخشی از مراسم هر ساله سالگرد حمله اتمی به آن شهر است، مراسمی که نائو تو کان، نخست وزير ژاپن، بعنوان تنها کشوری که بمب اتم عليه آن بکار رفته است، خواستار دنيائی فارغ از تسليحات هسته ای و گرما هسته ای شد، و بان کی مون دبير کل سازمان ملل هم با توجه به شرکت نمايندگان ۵ قدرت اتمی بزرگ، از جمله نماينده ايالات متحده بعنوان مشخصه مراسم امسال، خلع سلاح اتمی و عدم گسترش اين نوع تسليحات را مهمترين اولويت نهاد تحت رهبری خود، اعلام کرد.

معلمی ژاپنی از اينکه عليرغم فاجعه هيروشيما، هنوز برخی در پی دستيابی به سلاح اتمی اند اظهار تاسف کرد، همتای آمريکائی او درس های گرفته شده از حادثه اتمی هيروشيما را کاملاً با دنيای امروز مرتبط دانست، و دبير کل سازمان ملل هم بعد از پايان مراسم با يکی از بازماندگان واقعه هيروشيما ملاقات کرد

۶۵ سال پيش در پايگاه آمريکائی «تينيان» در اقيانوس آرام، بمبی اتمی را به زير بمب افکن «بی بيست و نه» آمريکائی بنام «آنولا گی» متصل کردند، هواپيمائی که بعد از شش ساعت پرواز خود را به آسمان شهر هيروشيما رساند، و راس ساعت هشت و نيم صبح بمب خود را رها کرد، انفجاری که به تخريب تقريبا کامل هيروشيما، و کشته شدن کم و بيش ۸۰ هزار تن، يا يک سوم از ساکنان شهر منجر شد و بيش از دو برابر اين رقم مجروح بر جای گذاشت.

گنبد کلينيک جراحی هيروشيما تنها ساختمان بجای مانده و سمبل حادثه اتمی آن شهر است، و ژاپنی ها هم با دراز کشيدن روی زمين راس ساعت پرتاب بمب بروی هيروشيما، خاطره کشته های آن حادثه را زنده می کنند.

گزارش: آمريکا طبق برنامه نيروهای خود را از عراق خارج می کند

مجله آمريکايی فارين پاليسی می نويسد پرزيدنت اوباما با ارسال نامه ای به آيت الله علی سيستانی، رهبر شيعيان عراق، از وی مصرانه خواسته است رهبران عراق را به تشکيل يک دولت جديد تشويق کند.

اين مجله می نويسد يکی از اعضای پارلمان عراق اين نامه را به آيت الله سيستانی تسليم کرده است. اين مجله منبع خبر خود را يکی از اعضای خانواده آيت الله سيستانی ذکر کرده است.

کاخ سفيد هنوز در اين مورد اظهار نظری نکرده است.

در همين حال طی کمتر از يک ماه، آمريکا تعداد نيروهای خود را در عراق به ۷۰ هزار سرباز کاهش خواهد داد. اين اقدامی در جهت انتقال کامل مسؤليت های امنيتی عراق، به نيروهای آن کشور است.

روز جمعه، جيمز استاينبرگ، قائم مقام وزير امور خارجه آمريکا، که در مرکز مطالعات استراتژيک و بين الملل در واشنگتن سخن می گفت تاکيد کرد همکاری های امنيتی آمريکا در منطقه، برای تضمين منافع موئتلفان ايالات متحده ادامه خواهد داشت.

جيمز استانبرگ، قائم مقام وزير امور خارجه عراق تاکيد می کند موفقيت های سياسی و امنيتی عراق طی دو سال گذشته امکان آن را فراهم کرده تا واشنگتن طبق برنامه قبلی، تعداد نيروهای خود را در عراق کاهش دهد.

استاينبرگ با اشاره به سخنان پرزيدنت اوباما می گويد طی هجده ماه گذشته، در حالی که هدف ايجاد امنيت در عراق بود اما در اين راه روشی عملگرايانه اتخاذ شد.

استاينربگ می گويد همانگونه که رييس جمهوری آمريکا خاطر نشان نمود خروج نيروهای آمريکايی را نمی توان به زمانی موکول کرد که تمامی گروه های سياسی به توافق برسند و يا کشور از وجود تمامی ستيزه جويان پاک شود.

مقام دوم وزارت امور خارجه آمريکا می گويد طی چهارده ماه گذشته و در پی خروج نيروهای آمريکايی از مناطق شهری عراق، توان نيروهای محلی افزايش يافته و با وجود تمامی مشکلات، اکنون امکان کاهش نيروهای آمريکايی فراهم شده است.

استانبرگ می گويد با اين که حملات تروريستی در عراق ادامه دارد ولی از تعداد اين حملات به شدت کاسته شده است. وی با اشاره به دستگيری ده ها تن از رهبران القاعده در ماه های اخير می گويد نيروهای عراقی در جهت استقلال کامل امنيتی و دفاعی حرکت می کنند.

قائم مقام وزير امور خارجه آمريکا، توسعه سياسی عراق را هم از عوامل مهم استقلال امنيتی کشور می داند. وی با اشاره به انتخابات محلی و ملی عراق در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ می گويد با وجود تمامی مشکلات، عراق روندی دموکراتيک را تجربه کرده است.

استانبرگ می گويد به رغم آنکه گروه های مختلف عراق در خصوص دولت ائتلافی به توافق نرسيده اند ولی بايد توجه داشت که اختلافات همواره از طريق مذاکره و گفتگو طرح شده و هيچ گروهی به خشونت متوسل نشده است.

جيمز استانبرگ تاکيد می کند واشنگتن خواستار آنست تا دولت جديد عراق به سرعت تشکيل شود تا مسائل سياسی و امنيتی جاری در عراق با جديت بيشتری پيگيری شوند.

استانبرگ می گويد هر قدر که عراق، دولتی مقتدرتر و مستقل تر پيدا کند، همکاری های غيرنظامی بغداد و واشنگتن افزايش خواهد يافت. وی با اشاره به توافق امنيتی دو کشور می گويد اين سند، علاوه بر همکاری های نظامی، بر همکاری های سياسی، فرهنگی، اقتصادی، زيست محيطی و تکنولوژيک نيز تاکيد کرده است.

در همين حال استانبرگ تاکيد می کند، آمريکا همکاری های امنيتی دو کشور را در چارچوب تضمين امنيت موئتلفانش در منطقه ادامه خواهد داد

قائم مقام وزير امور خارجه آمريکا می گويد واشنگتن گام های لازم را برخواهد داشت تا به گونه ای فعال و پيگير، همکاری های امنيتی در منطقه داشته باشد تا که امنيت منطقه و نيز امنيت موئتلفان و شرکای آمريکا در منطقه تضمين شود.

خدمات درمانی و دندانپزشکی رايگان حمايت از چاوز را افزايش می دهد

ونزوئلا که دارای يکی از غنی ترين منابع نفت جهان است، با استفاده از ثروت بدست آمده از فروش نفت در جهت اجرای يک برنامه سوسياليستی گام بر ميدارد؛ برنامه ای که هوگو چاوز رييس جمهوری کشور اجرای آن را دنبال می کند.

ثروت بدست آمده از فروش نفت به هوگو چاوز رييس جمهوری ونزوئلا قدرت کافی داده است تا بتواند کشور خود را از چارچوب فقر بدر آورده و آن را تبديل به يک کشور سوسياليستی کند. با اين همه گفته می شود که قدرت بدست آمده از ثروت نفت برای دنبال کردن طرح های سوسياليستی، ونزوئلا را بسوی نوعی شکاف اجتماعی، بجلو خواهد برد.

منتقدين دولت را به اداره نا صحيح امور در صنايع نفتی دولتی متهم می کنند و می گويند که طرح هوگو چاوز، طرح قابل دوامی نيست، اما کسانی که از کمک های بی دريغ شرکت نفت دولتی «په ده وی سوه» استفاده می کنند به رييس جمهوری بسيار وفادار هستند.

ساکنان محله «انرو» از طرفداران پر و پا قرص هوگو چاوز رييس جمهوری خود هستند. آقای چاوز چندی پيش شخصاً به آن محله رفت تا از نزديک تغييرات ساختمانی را که قرار بود شرکت نفت دولتی ونزوئلا در خانه های مردم بدهد؛ بازرسی کند.

شرکت دولتی نفت ونزوئلا سازمان ويژه ای را برای اين امر بوجود آورده و با توجه به دستور رييس جمهوری مستقيماً مخارج تعمير خانه های محله «انرو» را می پردازد. علاوه بر آن، يک مرکز خدمات اجتماعی معظمی را نيز اداره ميکند.

« ميگوئل» که يک نقاش ۲۳ ساله است، برای درمان به درمانگاهی که از سوی شرکت نفت دولتی ونزوئلا اداره می شود؛ مراجعه کرده است. او می گويد «من هيچ پولی نبايد بپردازم. همه چيز در اينجا مجانی است و اين روش بايد ادامه داشته باشد زيرا ونزوئلا در جهت پيشرفت است.» و ميگوئل از چه کسی سپاسگزاری ميکند. واضح است، از هوگو چاوز رييس جمهوری ونزوئلا وقتی می گويد «پرزيدنت هوگو چاوز همه اين کارها را با اجرای يک انقلاب انجام داده است.»

در همسايگی ميگوئل گروهی لباس ميدوزند و برخی به انجام خدمات ديگری مشغول هستند. در آمد نفت در کاراکاس از دندانپزشکی رايگان گرفته تا زمين های بسکتبال را در اختيار مردم قرار داده است. با اين همه برخی بر اين باور هستند که طرح آقای چاوز تنها طرفداران وی را پوشش ميدهدو نه همه مردم را.

کلوديا پرز که دانشجوی دانشکده پزشکی است در اين باره می گويد «وی تنها به حاميان و دولت خودش توجه دارد، نه آنان که دارای ديدگاه های متفاوتی هستند.»

وی در ادامه سخنانش می گويد نفت همه چيز نيست و يک روز بالاخره تمام خواهد شد. ما هيچ کاری را برای توليد درآمد به شکل های ديگر انجام نمی دهيم.

هوگو چاوز رييس جمهوری ونزوئلا می گويد که کشورش تا يکصد سال ديگر از درآمد فراوان نفت استفاده خواهد کرد، مسأله ای که می تواند صحت داشته باشد.

چين و هند به همکاری های خود با ايران ادامه می دهند

وزير نفت ايران روز جمعه موفق شد چين را قانع به اجرای قراردادهای همکاری جاری ميان دو کشور کند. تصميم چين برای ادامه همکاری با ايران درحالی صورت می گيرد که تحريم های بين المللی همکاريهای آينده دو کشور را دشوار ساخته است.

لی که چيانگ، معاون نخست وزير چين، روز جمعه در گفتگو با وزير نفت ايران اعلام کرد پکن قراردادهايی را که پيش از اين با ايران به امضاء رسانده است، اجرا خواهد کرد. مسعود مير کاظمی، به منظور تشويق چين برای سرمايه گذاری جديد در صنايع انرژی ايران، به پکن سفر کرده است. تلويزيون دولتی چين روز جمعه، در دومين روز سفر وزير نفت ايران، تهران را يک شريک اقتصادی مهم پکن و يکی از تأمين کنندگان اصلی نيازهای نفتی آن کشور توصيف کرد. رسانه چينی تاکيد کرد همکاريهای اقتصادی ايران و چين ثمرات پرباری برای دو کشور داشته است.

آمريکا بر چين فشار آورده است که از تحريم های بين المللی عليه ايران پيروی کند. چين تحريم های آمريکا، کانادا و اتحاديه اروپا عليه ايران را مورد انتقاد قرار داده است. بخش هايی از تحريم های غرب به طور مشخص بر صنايع انرژی ايران و سرمايه گذاری در اين صنايع متمرکز است. ايران در نيمه اول سال جاری ميلادی سومين صادر کننده نفت خام به چين بوده است. پکن تاکيد دارد تحريم ها عليه تهران نبايد فراتر از آنچه توسط شورای امنيت تصويب شده، برود.

همچنين روز جمعه معاونين وزرای امور خارجه ايران و هندوستان گفت و گوهای استراتژيکی در دهلی نو داشتند. ايرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی اين مذاکرات را هشتمين گفتمان استراتژيک جمهوری اسلامی ايران و هند می خواند. دو طرف بر همکاری برای مقابله با نيروهای طالبان تأکيد ورزيدند. اما در کنار گفت و گوهای استراتژيک، ايران و هندوستان بر گسترش همکاريهای اقتصادی تاکيد کردند. به گزارش ايرنا، خانم نيروپاما رائو بر آمادگی دولت و شرکت های هندی جهت مشارکت در طرح های اقتصادی در ايران به ويژه در زمينه انرژی سخن گفته است و محمد فتح اللهی از تمايل هند برای مشارکت در طرح های اقتصادی از جمله نفت و گاز استقبال کرده است.

درحالی که غرب در تلاش است با تحريم ايران، تهران را متقاعد به تعليق فعاليت های غنی سازی اورانيوم سازد، تهران که تاکيد دارد برنامه هسته ای جمهوری اسلامی با مقاصد صلح آميز دنبال می شود، می گويد اين تحريم ها تاثيری بر ايران نمی گذارد. باوجود قطعنامه های شورای امنيت که ايران را از غنی سازی منع می سازد، ايران به اين فعاليت ادامه می دهد.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی


Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر