سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مرداد ۷, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

اتحادیه عرب از مذاکرات مشروط صلح با اسراییل حمایت می کند

وزیران امور خارجه اتحادیه عرب، که در قاهره جلسه ای تشکیل داده اند، ایده مذاکرات مستقیم صلح بین فلسطینیان و اسراییل را تایید کرده اند، اما می گویند این کار فقط زمانی انجام خواهد گرفت که فلسطینیان آمادگی داشته باشند.

شیخ حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر قطر و رییس جلسه، روز پنجشنبه گفت مذاکرات مستقیم همچنین ایجاب می کند درباره مسائل مورد بحث توافق شود.

وزیران امور خارجه پیش از اعلام تصمیم خود با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی، ملاقات کردند. عباس گفته است تا اسراییل ساختن محله های یهودی نشین در کرانه غربی را متوقف نکند، او وارد مذاکرات مستقیم نخواهد شد.

در پی بیانیه اتحادیه عرب، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، گفت او در روزهای آینده برای مذاکرات مستقیم آماده خواهد بود.

آمریکا سعی دارد مذاکرات صلح بین فلسطینیان و اسراییلیان را احیا کند. جرج میچل فرستاده آمریکا به خاورمیانه، از ماه مه بین دو طرف در آمد و شد بوده است، و سعی دارد آنها را به گفت و گوی مستقیم با یکدیگر تشویق کند.

وزیران امور خارجه اتحادیه عرب روز پنجشنبه همچنین گفتند آنها برای توضیح بیشتر موضع خود نسبت به مذاکرات مستقیم، و نیز نگرانی هایشان، نامه ای برای باراک اوباما، ریس جمهوری آمریکا، می فرستند.

وکيل مدافع در پرونده سنگسار از بيم تلافی پنهان شده است

واشنگتن پست زیر عنوان «سازمان عفو بین الملل می گوید وکیل مدافع در پرونده سنگسار در ایران ناپدید شده است» می نویسد عفو بین الملل ایران را به اذیت و ارعاب وکیل مدافع زنی متهم ساخته است که به مرگ از طریق سنگسار محکوم شده بود، و در بیانیه روز چهارشنبه خود می گوید وی پنهان شده است، و دو نفر از بستگانش را بازداشت کرده اند.

بلاگی که محمد مصطفائی، وکیل مدافع ایرانی، آن را اداره می کرد موجی ازخشم و اعتراض بین المللی را علیه مجازات سنگسار برانگیخت، و بریتانیا و آمریکا خواستار لغو سنگسار شدند.

تهران اوایل این ماه گفته بود فعلا حکم مرگ از طریق سنگسار را در مورد سکینه محمدی آشتیانی اجرا نمی کند، اما این زن، که مادر دو فرزند است، کماکان با مجازات مرگ از طریق آویخته شدن به چوبه دار روبروست، زیرا در اتهام زنا مجرم شناخته شده است.

سازمان عفوبین الملل می گوید مصطفائی، که وکیل مدافعی صریح و رک گوست، و پیش از این، از بسیاری ازمتهمین نوجوان و کم سن و سال، و نیز از زندانیان سیاسی دفاع کرده است، روز شنبه برای دادن پاسخ به پرسش های مقامات قضائی به زندان اوین احضار، و پس از چند ساعت با این خواست که دوباره بازگردد، آزاد شد اما معلوم نیست آیا وی مجددا به زندان بازگشته است یا نه.

به گفته سازمان عفو بین الملل، مقامات ایران همچنین فرشته حلیمی همسر این وکیل مدافع، و فرهاد حلیمی، برادر زن وی را دیروقت همان روز بازداشت کردند، که احتمالا تلاشی برای زیر فشار گذاشتن او به منظور تسلیم خود در صورت عدم بازگشت به زندان است.

نیوزویک زیرعنوان «مقامات در ایران اکنون وکیل مدافع در پرونده سنگسار را هدف گرفته اند» می نویسد اوایل این ماه محمد مصطفائی، وکیل دادگستری ایرانی و مدافع حقوق بشر، در کسب جهانی اذهان به مخمصه موکل اش، زنی که به اتهام زنا در آستانه سنگسار قرار داشت، نقشی موثر ایفا کرده بود. اکنون به گزارش فعالان حقوق بشر، خود او از بیم تلافی و مجازات پنهان شده است.

مصطفائی، که سال های سی عمر خود را می گذراند، پیشتر در ارتباط با کارنامه حقوق بشری اش بازداشت شده است. او هنگامی که برای سکینه محمدی آشتیانی، مادر چهل و سه ساله دو فرزند، که تحت شرایطی مشکوک در اتهام زنا مجرم، و به مجازات مرگ از طریق سنگسار محکوم شده است، کمپینی علنی به راه انداخت به سی ان ان گفته بود می داند با این کار سراغ چه خطراتی می رود.

قوه قضائیه ایران حکم نهائی خود را در مورد آشتیانی هفته آینده صادر می کند و ممکن است مجازات مرگ از طریق سنگسار مجددا برقرار شود. اما احتمالا مصطفائی دیگر آزاد نخواهد بود که برای دفاع از او فعالیت کند.

روس ها به قطع درختان جنگل برای ساختن بزرگراه اعتراض می کنند

مقامات روسیه می گویند صدها فعال علیه طرح های دولت برای پاک کردن یک ناحیه جنگلی جهت ساختن یک بزرگراه، در نزدیکی مسکو، تظاهرات اعتراضی بی سابقه و خشونت آمیزی به راه انداخته اند.

اعتراض شامگاه چهارشنبه با حدود ۱۰۰ نفر، که برخی به صورت هایشان ماسک زده بودند، آغاز شد و بطری، پاره آجر و بمب های بنزینی به سوی تالار شهر در «خیمکی پرتاب می کرده اند. تصویرهای تلویزیونی ساختمان را که روی آن رنگ پاشیده شده بود، با شعارهایی از جمله «جنگل های روسیه را نجات دهید»، نشان داده است.

خبرگزاری ایتارتاس گفت یک گروه افراطی به تظاهرات پیوست و شمار معترضین به حدود ۵۰۰ نفر افزایش یافت. پیش از آن که پلیس بتواند کسی را دستگیر کند، معترضین پراکنده شدند و سوار ترنی شدند که عازم مسکو بود.

ماموران قطع برخی از درختان جنگل خیمکی را برای ساختن بزرگراه مسکو- سنت پیترزبورگ آغاز کرده اند. هدف از این پروژه این است که از تراکم ترافیک در نزدیکی فرودگاه بین المللی «شره متی یوو» کاسته شود.

طرفداران محیط زیست می گویند این پروژه غیر قانونی و برای ثروتمند شدن مقاطعه کاران طرح شده است.

برخی در تلاش برای متوقف ساختن قطع درختان، در جنگل مستقر شده اند. پلیس روسیه می گوید در پی اعتراض در خارج از ساختمان دولتی، ۹ فعال را بازداشت کرد.

دادگاه عالی روسیه به قانونی بودن تصمیم دولت به ساختن بزرگراه رای داده است.

حزب اپوزیسیون ترکیه می خواهد برای جلوگیری از کودتا، قانون تغییر کند

حزب اپوزیسیون اصلی ترکیه پیشنهادی به پارلمان ارائه داده است که بر اساس آن یک قانون قدیمی که ارتش از آن به عنوان بهانه ای برای توجیه کودتاهای گذشته استفاده کرده است، اصلاح می شود.

حزب جمهوری خواه مردم روز پنجشنبه پیشنهاد کرد ماده ۳۵ قانون اصلاح شود.

این ماده می گوید نیروهای مسلح ترکیه موظف هستند «در چارچوب نظام پارلمانی دموکراتیک و کارآمد، و در وفاداری به قانون اساسی»، از کشور و مردم ترکیه حفاظت کنند.

ترکیه در فاصله ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ سه کودتای نظامی را تجربه کرد، و رهبران کودتا از ماده ۳۵ برای توجیه اقدام خود استفاده کردند.

منتقدین، اقدام حزب اپوزیسیون را یک ترفند سیاسی نامیده اند، اما رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، آمادگی خود را برای حمایت از اصلاح قانون اعلام کرده است.

 

باران شدید از تلاش برای یافتن اجساد کشته شدگان سقوط هواپیمای پاکستانی جلوگیری می کند

مقامات پاکستان می گویند باران های موسمی سنگین از تلاش های امدادگران در صحنه سقوط هواپیما در روز چهارشنبه جلوگیری می کند.

در این حادثه که بدترین سانحه هوایی کشور توصیف شده، تمامی ۱۵۲ سرنشین هواپیما کشته شدند.

هواپیمای ارباس متعلق به شرکت «ار بلو»، زمانی که سقوط کرد، از کراچی رهسپار اسلام آباد بود. مه غلیط و شرایط بارانی احتمالی ترین علت سقوط تلقی می شود.

نامساعد بودن هوا در روز پنجشنبه مانع از آن شد که هلیکوپترهایی که سعی دارند اجساد مسافران را پیدا کنند و جعبه ضبط اطلاعاتی پرواز را به دست آورند، به پرواز درآیند.

برج مراقبت در فروگاه اسلام آباد بسته شده است و تحقیقگران برای پی بردن به علت سقوط، مکالمات و تماس های رادیویی بین هواپیما و برج را بررسی می کنند.

روز پنجشنبه در پاکستان یک روز سوگواری ملی اعلام شده است.

رحمان مالک، وزیر کشور، می گوید تاکنون حدود ۷۰ جسد شناسایی و به بستگان آنها تحویل داده شده اند، در حالی که کارشناسان برای شناسائی دیگر قربانیان به آزمایش های «دی ان ا» ادامه می دهند.

دو آمریکایی از جمله کشته شدگان بودند.

جسد دومین ملوان مفقود شده آمریکایی در افغانستان کشف شد

مقامات افغانستان می گوید جسد دومین ملوان نیروی دریایی آمریکا، که هفته پیش در شرق افغانستان ناپدید شد، پیدا شده است.

به گفته مقامات، اهالی محل جسد را روز چهارشنبه در رودخانه ای در ناحیه «باراکی باراک» در ولایت لوگر یپدا کردند.

دو ملوان روز جمعه پس از ورود به منطقه ای که قرارگاه شورشیان تلقی می شود، مفقود شدند. جسد یکی از آنها روز یکشنبه پیدا شد.

طالبان قبلا گفته بودند یک ملوان را در تیراندازی کشته و دیگری را دستگیر کرده اند.

در جنوب افغانستان، ناتو می گوید در جریان نبردی که روز چهارشنبه بین شورشیان و نیروهای افغان و بین المللی درگرفت، یک دختر افغان کشته شد.

یک مقام ناتو می گوید اتحادیه تلفات غیر نظامیان را بسیار جدی می گیرد و برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی در آینده، تمام احتیاطات لازم را به کار می برد.

گروه وابسته به القاعده در عراق، مسئولیت حمله به تلویزیون العربیه را بر عهده می گیرد

یک گروه وابسته به القاعده در عراق مسئولیت انفجار در دفاتر ایستگاه تلویزیونی العربیه در بغداد توسط بمبی که در یک اتومبیل کار گذاشته شده بود را بر عهده گرفته است.

این گروه که خود را «حکومت اسلامی عراق» می نامد، روز پنجشنبه در بیانیه ای حمله را که در آن چهار تن کشته و ۱۶ نفر مجروح شدند ستود. این بیانیه ، تلویزیون «العربیه» را یک «کانال فاسد» توصیف می کند و می گوید گروه در هدف گرفتن سازمان های رسانه ای که آنها را ابزار «محاربه با خدا» می داند، درنگ نخواهد کرد.

تلویزیون العربیه متعلق به عربستان سعودی است و برنامه های خود را از دبی پخش می کند.

در نقطه ای دیگر در عراق در روز پنجشنبه، مقامات گفتند در انفجار یک بمب اتومبیلی در یک پایگاه ارتش عراق، در ۳۰۰ کیلومتری شمال بغداد، سه سرباز از پا در آمدند و دست کم ۱۰ نفر مجروح شدند.

در فلوجه، انفجار یک بمب کنار جاده ای دو سرباز را کشت و چند نفر را مجروح کرد. گزارش رسید در موصل نیز بمب هایی علیه سربازان پلیس منفجر شد.

نخست وزیر بریتانیا از اظهارات خود در مورد پاکستان دفاع می کند

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، که در راس یک هیات تجارتی به هند رفته است،از اتهامی که به پاکستان در «صدور ترویسم» وارد آورده، دفاع می کند.

کامرون روز پنجشنبه در دهلی نو اظهار داشت مقصود او از آنچه روز چهارشنبه گفت، اهانت به پاکستان نبود. بلکه بر این گمان است که مهم است درباره این مسائل با صراحت و آشکارا صحبت شود.

مقامات وزارت امور خارجه پاکستان گفته های کامرون را رد کردند. یک سخنگوی وزارتخانه از او به دلیل تکیه بر اطلاعلات تایید نشده اسناد محرمانه نظامی آمریکا انتقاد کرد.

انتظار می رفت کامرون در دیدار با نخست وزیر و رییس جمهوری هند درباره مسائل امنیتی بحث کند.

برنامه سفر نخست وزیر بریتانیا تاکنون بیشتر به تجارت ارتباط داشته و به انجام معاملاتی بین شرکت های دو کشور منجر شده است.

کرزی: جنگ با تروریسم در خانه ها و روستاهای افغانستان نیست

حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان، آمادگی متحدان غربی را برای برهم زدن پناه گاه های تروریستی در پاکستان زیر سئوال کشیده است.

کرزی روز پنجشنبه گفت جنگ با تروریسم در خانه ها و روستاهای افغانستان نیست، بلکه در پناهگاه ها و مراکز آموزشی در خارج از کشور جریان دارد.

رهبر افغانستان در کابل به خبرنگاران گفت فقط نیروهای بین المللی قادر هستند این نیروها مهار کنند.

کرزی این نظر را چند روز پس از آن ابراز داشت که وب سایت ویکی لیکس هزاران سند محرمانه نظامی آمریکا را منتشر کرد. در اسناد گفته می شود سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان فعالانه با ستیزه گران طالبان در افغانستان همکاری دارد.

وزارت امور خارجه پاکستان اتهامات را رد کرده و آنها را «بعید و تحریم شده» نامیده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، اظهارات کرزی را «غیر قابل فهم» نامید، و گفت سفیر پاکستان در کابل خواهان توضیحاتی شده است. او یادآور شد دو کشور در مبارزه با تروریسم همکاری های نزدیکی داشته اند.

کرزی روز پنجشنبه درز اسناد را محکوم کرد و گفت انتشار آنها جان افغان هایی را که از نزدیک با نیروهای ناتو کار می کنند به خطر می اندازد. او گفت دستور داده است اسناد کاملا بررسی شوند.

۹۱ هزار سند همچنین جزییات تلفات غیر نظامیان را که گفته می شود از حملات نیروهای ائتلاف ناشی می شود شرح می دهد.

 مقامات آمریکایی نیز انتشار اسناد را محکوم کرده اند، و می گویند برای یافتن منبع درز استاد تحقیقاتی آغاز شده است.

استراليا، تحريم های اتمی عليه ايران وضع می کند

 
 
 
 
 

استراليا می گويد در وضع کردن تحريم های تازه عليه ايران به آمريکا، کانادا، اتحاديه اروپا و سازمان ملل، خواهد پيوست.

استفان اسميت، وزير امور خارجه استراليا، روز پنجشنبه گفت اين تحريمها که با هدف ترغيب ايران به متوقف کردن برنامه اتمی خود صورت می گيرد بيش از ۱۱۰ مؤسسه و افراد طرف معامله با آن کشور را در بر می گيرد.

تحريم ها شامل ممنوعيت معامله همه سلاح ها و اقلامی است که می تواند برای توليد تسليحات اتمی، شيميايی و بيولوژيک، مورد استفاده قرار گيرد.

آقای اسميت برنامه اتمی ايران را «يکی از جدی ترين چالش های امنيتی که جامعه بين المللی با آن روبروست» توصيف کرد.

آمريکا روز چهارشنبه اعلام کرد که آماده است در گفت وگوهای تازه با ايران در مورد اهداف اتمی جمهوری اسلامی، شرکت کند.

جمهوری اسلامی ايران نامه ای به آژانس بين المللی انرژی اتمی فرستاده است که در آن پيشنهاد از سرگيری مذاکرات را برای کمک به تهيه سوخت رآکتور پژوهشی تهران، مطرح کرده است.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی


Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر