سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۲۱, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

یازده کوبایی ناراضی از حکومت وارد مادرید می شوند

اسپانیا اعلام کرد انتظار می رود اولین گروه از زندانیان سیاسی کوبا پس از آزادی توسط دولت آن کشور، روز سه شنبه وارد مادرید شوند.

وزارت امور خارجه اسپانیا می گوید ۱۱ ناراضی سیاسی و اعضای خانواده هایشان در اولین گروه انتقالی به اسپانیا قرار دارند.

کوبا هفته گذشته اعلام کرد که ۵۲ نفر از زندانیان سیاسی را آزاد خواهد کرد. این ۵۲ نفر بخشی از ۷۵ نفری هستند که در پی سرکوب ناراضیان از حکومت  در مارس ۲۰۰۳ بازداشت و به زندان های طولانی محکوم شدند.

توافق با انتقال این افراد پس از دیداری که وزیر امور خارجه اسپانیا با اسقف اعظم هاوانا و رائول کاسترو، رییس جمهوری کوبا به عمل آورد اعلام شد.

انتشار خبر این توافق موجب شد که «گیرمو فاریناس» یکی از ناراضیان سرشناس که به نشانه اعتراض به بد رفتاری با زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده بود به ۱۳۵ روز اعتصاب خود پایان دهد.

کوبا مدعی است که در آن کشور زندانی سیاسی وجود ندارد و می گوید افرادی که به این نام زندانی هستند «مزدورانی» هستند که با آمریکا برای براندازی نظام کمونیستی کوبا همکاری می کنند.

صدور حکم جلب برای رییس جمهوری سودان

دادگاه بین المللی رسیدگی به جنایات با اضافه کردن سه اتهام دیگر نسل کشی به عمر البشیر، رییس جمهوری سودان، حکم جدید جلب او را صادر کرد.

حکم جدید بازداشت عمر البشیر روز دوشنبه صادر شد و حاکی است که زمینه های عقلانی برای پذیرفتن این امر وجود دارد که آقای بشیر مسئول تلاش ها برای نابودی سه گروه قبیله ای در غرب استان دارفور بوده است.

این اولین بار است که دادگاه بین المللی رسیدگی به جنایات، فردی را متهم به انجام نسل کشی می کند. عمر البشیر پیش از این حکم نیز اولین رییس دولتی به حساب می آمد که از سوی این دادگاه محکوم شده بود.

قضات در ماه مارس سال ۲۰۰۹، با صدور حکمی رییس جمهوری سودان را به جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت متهم کردند اما از وارد کردن اتهام نسل کشی به او خودداری کردند.

درخواست تجدید نظر دادستان ها منجر به صدور حکم جدید در روز دوشنبه شد.

عمر البشیر احکام قبلی و اختیارات دادگاه را رد کرده بود.   

بریتیش پترولیوم در اندیشه فروش سرمایه های کلیدی

بریتیش پترولیوم برای جمع آوری پول به منظور پرداخت خسارات ناشی از فوران نفت این شرکت در خلیج مکزیک، سهام خود را به یک میدان عظیم نفتی آلاسکایی می فروشد.

به گزارش رسانه ها، بریتیش پترولیوم در حال مذاکره با شرکت نفتی آپاچی درباره قراردادی است که می تواند حدود ۱۰ میلیون دلار ارزش داشته باشد.

بریتیش پترولیوم وعده داده است تا حدود ۲۰ میلیون دلار برای پرداخت خساراتی که بر اثر  فجیع ترین ضایعه زیست محیطی آمریکا یعنی فوران نفت در آب دریا رخ داد، کنار بگذارد.

گزارش های دیگری مبنی بر احتمال این که شرکت اگزان، بریتیش پترولیوم را بخرد منتشر شده است. مسئولان این دو شرکت چنین گزارش هایی را تأیید نکرده اند.

قیمت سهام بریتیش پترولیوم پس از حادثه ترکیدن چاه نفت و فوران آن به خلیج مکزیک کاهش ناگهانی داشت. مسئله ای که موجب پایین آمدن بهای کلی بریتیش پترولیوم شده است.

صدور حکم بازداشت ده ها تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق از سوی عراق

دادگاهی در عراق حکم بازداشت ۳۹ عضو سازمان مجاهدین خلق را صادر کرد. دادگاه، این افراد را به کمک به صدام حسین، رییس جمهوری سابق عراق، در جریان سرکوب یک شورش شیعیان در ۲۰ سال پیش متهم کرده است.

پس از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷، عراق به سازمان مجاهدین خلق پناه داد و این گروه اپوزیسیون طی جنگ ایران و عراق با نیروهای صدام حسین همکاری کرد. اما سازمان مجاهدین خلق اتهام درباره یاری رساندن به سرکوب صدام حسین علیه شیعیان و کردهای عراق را رد کرده است.

اعضای سازمان مجاهدین خلق در اردوگاه اشرف در شمال بغداد ساکن هستند. اخبار درباره احکام بازداشت برخی افراد این گروه پس از آن اعلام شد که سربازان آمریکایی، اردوگاه خود در نزدیکی کمپ اشرف را بستند. این اقدام در چارچوب کاهش سربازان آمریکایی در عراق انجام شد.

ایران، عراق و آمریکا سازمان مجاهدین خلق را گروهی تروریستی به حساب می آورند.  

اتاوا سیتی زن: حکومت احمدی نژاد، صلح و امنیت ایران، خاورمیانه و جهان را تهدید می کند

روزنامه کانادایی اتاوا سیتی زن روز دوشنبه (۱۲ ژوییه) درمقاله ای به قلم اروین کاتلر، وزیر دادگستری و دادستان کل پیشین کانادا، حکومت محمود احمدی نژاد را تهدیدی آشکار علیه صلح و امنیت خاورمیانه، جهان و ایران خوانده است.

آقای کاتلر دراین مقاله نوشته است: «در حکومت احمدی نژاد در ایران، ما تقارب مسموم چهار خطر برجسته تهدید اتمی را شاهد هستیم: تهدید به اقدامات تحریک آمیز برای نسل کشی، تروریسم دولتی  و نقض گسترده و برنامه ریزی شده حقوق مردم ایران»

این نماینده لیبرال پارلمان و وزیر دادگستری پیشین کانادا به گزارش «ائتلاف مسئولیت پذیری برای پیشگیری» که کنسرسیومی از کارشناسان حقوق بین الملل، طرفداران حقوق بشر، محققان، رهبران پیشین دولت ها، نمایندگان پارلمان ها و فعالان ایرانی مدافع حقوق بشر و دموکراسی است، اشاره می کند و در یادداشت خود در اتاوا سیتی زن می نویسد فراموش نکنیم که ایران تعهدات بین المللی قانونی و حقوقی خود مبنی بر عدم گسترش سلاح های اتمی را نقض کرده و برای تحریک به نسل کشی، برخلاف کنوانسیون مبارزه با نسل کشی عمل کرده و مرتکب جنایت شده است.

اروین کاتلر در بخش دیگری از این مقاله خاطرنشان کرده است ایران از تروریسم بین المللی حمایت می کند و حقوق شهروندان خود را به طور گسترده و برنامه ریزی شده نقض می کند.  

نویسنده اتاواسیتی زن در ادامه مقاله خود می نویسد:« نقض حقوق بشر در ایران از زمان انتخابات ریاست جمهوری متقلبانه سال گذشته به شدت افزایش یافته است و اعدام، قتل، ضرب و شتم و شکنجه، سرکوب گسترده اقلیت های دینی و قومی، تبعیض علیه اقلیت های جنسی و زنان، نقض آزادی بیان و عقیده و سرکوب دانشجویان، روشنفکران، اساتید دانشگاه ها و خبرنگاران در این کشور بیداد می کند و حکومت احمدی نژاد فرهنگ مصونیت، عدم رعایت روند قضایی رسیدگی به پرونده ها و نیز فقدان قوه قضاییه مستقل را براین کشور حاکم کرده است.»

وی با اشاره به گزارشی که اخیراً توسط ائتلافی از کارشناسان حقوق بین الملل و سیاستمداران پیشین کشورهای مختلف جهان منتشر شد، می نویسد برای رویارویی با این تهدیدها، از جمله اعمال تحریم های هوشمندانه علیه ایران برای مجازات و کنترل حکومت احمدی نژاد و به منظور هدف قرار دادن حکومت ایران و رهبران آن و در واقع محافظت از مردم ایران، راهکارهای جامعی در این گزارش ارائه شده اند.

این سیاستمدار بلندپایه کانادا در بخشی ازاین مقاله ضمن انتقاد از قطعنامه رهبران هشت کشور صنعتی جهان تاکید کرده است متاسفانه بیانیه «گروه هشت» نه تنها خطر قریب الوقوع تهدید ایران را به رسمیت نشاخته است بلکه پیشنهاد مناسبی برای رویارویی با این تهدید ارائه نکرد.

آقای کاتلر در پایان یادداشت خود در اتاوا سیتی زن نوشته در حالی که به رسمیت شناختن بلندپروازی های اتمی حکومت ایران از اهمیت حیاتی برخوردار است، اما باید محتاط باشیم و با به حاشیه راندن سه تهدید دیگر، صرفاً براین خطرمتمرکز نشویم.  

مدودف: ایران به توانایی تولید سلاح اتمی نزدیک تر شده است

دمیتری مدودف، رییس جمهوری روسیه، می گوید ایران در حال نزدیک شدن به خطری بالقوه در تولید سلاح اتمی است.

به گفته رییس جمهوری روسیه داشتن چنین پتانسیلی نقض پیمان منع گسترش سلاح های کشتار جمعی به شمار نمی رود. اما اظهارات آقای مدودف خطاب به دیپلمات ها در مسکو به نظر می رسد که نشان دهنده نگرانی روسیه درباره وضعیت فعلی خود در قبال ایران است.

رهبر روسیه گفت تحریم ها در شرایط عادی منجر به نتایج مورد نظر نمی شود. او گفت از سرگیری گفت و گو با تهران درباره فعالیت های بحث انگیز اتمی جمهوری اسلامی، در حال حاضر مسئله مورد نیاز است.

روسیه ماه گذشته در تصویب دور چهارم قطعنامه تحریمی علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد، به دیگر کشورهای جهان پیوست. این اقدام در پی سرپیچی تهران از توقف عملیات غنی سازی اورانیوم صورت گرفت.

قدرت های جهانی ایران را به تلاش برای تولید سلاح های اتمی تحت پوشش برنامه های صلح آمیز متهم می کنند، ایران همواره این ادعا را رد کرده است.

علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه از تولید حدود ۲۰ کیلوگرم اورانیوم با غلظت ۲۰ درصد خبر داد. ایران می گوید این اورانیوم در راکتور تحقیقاتی در تهران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

روسیه شریک سنتی دیپلماتیک و اقتصادی ایران است و در حال حاضر در ساخت تأسیسات اتمی بوشهر به تهران کمک می کند اما مسکو در ماه های اخیر مواضع سختگیرانه ای درباره دیگر فعالیت های اتمی تهران اتخاذ کرده است.

احمدی نژاد: حزب ولایت تنها حزب جمهوری اسلامی است

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران می گوید جمهوری اسلامی تنها دارای یک حزب است.

رییس جمهوری ایران که در جمع مسؤلان دفتر نمایندگی رهبر ایران در دانشگاه های سراسر کشور سخن می گفت، اعلام کرد با تشکیل جناح بندی های سیاسی، فاتحه بعضی از ارزش های انقلاب، خوانده شد.

به گفته آقای احمدی نژاد حزب ولایت، تنها حزب جمهوری اسلامی است. وی توضیحی بیشتر در این باره ارائه نکرد.

پس از اعتراضات خیابانی به نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و دستگیری گسترده چهره های اصلاح طلب در ایران ، مسؤلان دولتی فعالیت جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، دو حزب عمده اصلاح طلب در جمهوری اسلامی را ممنوع اعلام کردند.

در رويدادی ديگر جمهوری اسلامی ایران می گوید از پاییز امسال، برای مبارزه با نفوذ غرب و مقابله با تمایل به احزاب سیاسی مخالف صدها روحانی را در مدارس تهران مستقر خواهد کرد.

به گفته محمد بنیادی، معاون امور پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استان تهران، از مهرماه امسال، افسران جنگ نرم، وارد مدارس تهران خواهند شد و دانش آموزان باید هرچه بیشتر با مباحثی همچون فتنه و استکبار آشنا شوند.

فتنه، عنوانی است که در ماه های اخیر، شخصیت های سیاسی و رسانه های حامی دولت از آن برای اشاره به اعتراضات صورت گرفته به نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری استفاده می کنند.

رسانه های اسراییلی: ارتش اسرائیل در حمله به کشتی امدادی ترکیه مرتکب اشتباهات جدی شد

به گزارش رسانه های اسراییلی، تحقیقات نظامی این کشور نشان می دهد نیروهای مسلح اسراییل، دو ماه قبل در ماه مه و در زمان حمله به کشتی حامل کمک های انسانی به نوار غزه، مرتکب اشتباهات جدی شده است.

قرار است متن این گزارش تحقیقاتی، اواخر روز دوشنبه رسما منتشر شود.

روزنامه اسراییلی یدیعوت آحرونوت می نویسد بنا به این گزارش، نیروهای نظامی اسراییل در زمان ورود به کشتی، احتمال مواجه شدن با مقاومت خشونت بار سرنشینان را در نظر نگرفته اند.

اسراییل می گوید نیروهایش هنگامی برای دفاع از خود، به روی سرنشینان کشتی آتش گشودند که به محض ورود به کشتی، هدف حمله سرنشینان قرار گرفتند.

در این حمله، ۹ سرنشین کشتی عازم نوار غزه کشته شدند.

همزمان با تحقیقات نظامی در اسراییل، یک گروه غیرنظامی نیز در حال بررسی این واقعه است.

هشدار اسراییل به کشتی امدادرسان لیبی

اسراییل به یک کشتی حامل کمک های لیبی که عازم نوار غزه است هشدار داد که محاصره دریایی این بخش از سرزمین های فلسطینی را جدی بگیرد.

برخلاف گزارش هایی مبنی بر این که کشتی امدادرسان در عوض در یکی از بنادر مصر پهلو می گیرد، سازمان دهندگان این کشتی حامل کالاهای خیریه لیبی، در راه خود برای رسیدن به نوار غزه مصمم هستند.

این کشتی ۶ هفته پس از حمله کماندوهای اسراییلی به یک کشتی حامل کمک های انسانی که قصد داشت با شکستن محاصره دریایی نوارغزه به این منطقه برود، از یونان عازم نوار غزه شده است.

پیشتر در  حمله اسراییل به کشتی حامل کمک های انسانی، ۹ فعال هوادار فلسطینی ها کشته شدند و این موضوع، انتقادهای گسترده ای را علیه اسراییل برانگیخت.

اسراییل می گوید در آن واقعه، کماندوهایش پس از آنکه هدف حمله سرنشینان کشتی قرار گرفتند از خود دفاع کردند.

مقام های اسراییلی گفته اند کشتی لیبیایی می تواند محموله اش را در بندر العریش مصر و یا اشدود اسراییل تخلیه کند تا بعد در اختیار ساکنان نوار غزه قرار گیرد، اما اگر به راهش برای رسیدن به نوار غزه ادامه دهد نیروی دریایی اسراییل آن را متوقف می کند.

کرزی خواستار خروج نام برخی اعضای سابق طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل متحد شد

یکی از روزنامه های مهم آمریکا گزارش داد رییس جمهوری افغانستان قصد دارد از سازمان ملل متحد بخواهد اسامی نزدیک به ۵۰ عضو پیشین طالبان از فهرست سیاه افراد تروریست تحت تعقیب خارج شود.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک مقام بلندپایه افغانی گزارش داد که درخواست برای خروج این افراد از فهرست تروریستی، بخشی از مذاکرات آشتی دولت افغانستان با گروه طالبان است.

حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان، پس از ۹ سال از آغاز جنگ در کشورش، به تازگی تلاش دارد که با همکاری مقام های پیشین طالبان، راه حلی سیاسی برای پایان مخاصمه بیابد.

به نوشته واشنگتن پست، روند خروج نام فرماندهان پیشین طالبان از فهرست تروریستی، با مقاومت سازمان ملل متحد مواجه شده که می خواهد شواهد قطعی دریافت کند مبنی بر این که طالبان خشونت را کنار گذاشته اند، از قانون اساسی افغانستان اطاعت می کنند و روابط خود با القاعده و طالبان را قطع کرده اند.

فهرست تروریستی سازمان ملل متحد محدودیت هایی از قبیل ممنوعیت سفر را علیه ۱۳۷ فرد مرتبط با طالبان اعمال می کند.

واشنگتن پست می نویسد ریچارد هولبروک، فرستاده ویژه باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا به افغانستان و پاکستان، هفته گذشته برای دیدار با مقامات سازمان ملل متحد و متقاعد کردن آنان به خروج نام اعضای سابق طالبان از فهرست سیاه، به نیویورک سفر کرد.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر