سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۳۱, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

کلینتون به نیاز به بهبود وضعیت حقوق بشردر ویتنام تاکید می گذارد

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، روز پنجشنبه ویتنام را برای بهبود وضعیت حقوق بشر زیر فشار گذاشت، در همین حال متعهد شد که آمریکا به کمک به آن کشور در مقابله با پیامدهای ناشی از «ماده نارنجی» کمک کند.

کلینتون روز پنجشنبه برای شرکت در رویدادهایی به مناسبت پانزدهمین سالگرد برقراری مناسبات رسمی بین دو کشور وارد هانوی شد.

کلینتون که در کنفرانس خبری مشترکی با همتای ویتنامی خود سخن می گفت، اظهار داشت ویتنام «در مسیر تبدیل شدن به ملتی بزرگ با قابلیت های نامحدود» حرکت می کند.

اما او، زیر فشار گروه های طرفدار حقوق بشر و قانون گزاران آمریکا، از «دستگیری و محکومیت مردم به دلیل نارضایتی صلحجویانه، حمله به گروه های مذهبی و محدود ساختن آزادی اینترنت» در ویتنام، ابراز نگرانی کرد.

هیلاری کلینتون همچنین تعهد کرد بر تلاش های آمریکا برای کمک به ویتنام در پاک کردن «ماده نارنجی» بیافزاید. سربازان آمریکایی در جریان جنگ ویتنام برای پاک کردن زمین ها از این ماده استفاده می کردند.

ارتش آمریکا در فاصله ۱۹۶۲ و ۱۹۷۱، حدود ۱۱ میلیون گالن ماده از بین بردن علف ها و گیاهان را در بخش های بزرگی از ویتنام جنوبی پاشید. دیوکسین، ماده شیمیایی سمی که در«ماده نارنجی» بخ کار می رود، به سرطان، نقص نوزادان، و بیماری های دیگر ارتباط داده شده است.

ویتنام می گوید بالغ بر ۳ میلیون نفر از شهروندان از پیامدهای این ماده رنج می برند. یک هیات مشترک آمریکا و ویتنام، از واشنگتن خواسته است برای عملیات پاکسازی هر سال ۳۰ میلیون دلار برای مدت ۱۰ سال به ویتنام بپردازد.

آمریکا می خواهد از نگرانی های هند در مورد پاکستان بکاهد

آمریکا سعی دارد نگرانی های هند از افزایش مشارکت ایالات متحده با پاکستان و نقش فزاینده اسلام آباد در افغانستان را کاهش دهد.

ریچارد هولبروک، فرستاده ویژه آمریکا به افغانستان و پاکستان، روز پنجشنبه گفت بهبود مناسبات آمریکا با پاکستان، از اهمیت نقش هند در امنیت منطقه نمی کاهد.

هولبروک که در دهلی نو سخن می گفت اظهار داشت افغانستان نمی تواند بدون مشارکت پاکستان تثبیت شود. هند نگران آن است که طرح افغانستان برای آشتی با جنگجویان طالبان، نقش مهم تری به پاکستان واگذار کند.

مایک مولن، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، نیز روز پنجشنبه در دهلی نو بود و یادآور شد که واشنگتن در سال های اخیر، مناسبات نظامی با هند و پاکستان را گسترش داده است.

مایک مولن تایید کرد دو کشور درباره بسیاری از مسائل در مورد افغانستان اختلاف نظر دارند. اما گفت هر دو خواهان دولتی با ثبات و امن در کابل هستند.

دریادار مولن با همتای هندی خود ملاقات می کند و سپس به اسلام آباد خواهد رفت.

تنش بین هند و پاکستان عمیق است. اختلاف آنها بر سر کشمیر به دها سال خصوصت منجر شده، و عامل دو جنگ از سه جنگ دو کشور بوده است.

اتحادیه اروپا از چاد می خواهد رییس جمهوری سودان را دستگیر کند

اتحادیه اروپا از چاد خواسته است عمر البشیر، رییس جمهوری سودان، را دستگیر کند و او را به دادگاه رسیدگی به جنایات جنگی تحویل دهد.

کاترین آشتون، مسئول امور خارجی اتحادیه اروپا، روز پنجشنبه در بیانیه ای از چاد خواست به تعهدات خود برای دستگیری و تحویل دادن کسانی که تحت پیگرد دادگاه بین المللی قرار دارند، احترام بگذارد.

بشیر روز چهارشنبه برای دیدارهایی با رهبران منطقه ای وارد چاد شد. این نخستین سفر او به کشوری است که دادگاه بین المللی را به رسمیت می شناسد.

وزیر کشور چاد گفته است بشیر در چاد دستگیر نخواهد شد. او گفت چاد سعی دارد مناسبات با سودان را پس از سال ها خصوصت ترمیم کند.

دادگاه بین المللی سال پیش حکم دستگیری عمر بشیر را به اتهام ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در منطقه دارفور سودان صادر کرد. هفته پیش دادگاه، نسل کشی را نیز به فهرست اتهامات افزود.

بشیر هنگام ورود به چاد به خبرنگاران گفت سودان و چاد اختلافات خود را برطرف کرده اند و مناسبات آنها وارد مرحله جدیدی شده است.

پیش از سفر بشیر، سودان گفت چندین رهبر شورشی مهم چاد را که در آن کشور زندگی می کردند اخراج کرده است. این اقدام امتیازی به چاد محسوب می شود. دو کشور اغلب یکدیگر را به حمایت از گروه های شورشی طرف دیگر متهم کرده اند.

سازمان امنیت و همکاری در اروپا اختیار ندارد احکام دستگیری ها را اجرا کند و فقط می تواند کشورهای عضو را تشویق کند یک مظنون را برای مجازات تحویل دهند.

سازمان ملل متحد می گوید جنگ و خشونت در دارفور ۳۰۰ هزار تن را کشته و بیش از ۲ میلیون و ۷۰ هزار نفر را دربدر کرده است. سودان می گوید تعداد کشته شدگان ۱۰ هزار تن است.

برادر رییس جمهوری سابق قرقیزستان بازداشت شد

به گفته مقامات قرقیزستان، برادر قربان بیک باق اف، رییس جمهوری معزول آن کشور دستگیر شده است.

دولت موقت روز پنجشنبه گفت «اخمت باقی اف» روز چهارشنبه در شهر جلال آباد بازداشت شد.

مقامات می گویند او به دست داشتن در زد و خورد بین جوامع ازبک و قرقیز، که حدود ۲ هزار کشته برجا گذاشت، اعتراف کرده است.

دولت موقت از هنگام به دست گرفتن قدرت در پی قیام مرگبار در ماه آوریل، در تلاش بوده ثبات را در قرقیزستان برقرار کند.

روز پنجشنبه، سازمان امنیت و همکاری در اروپا گفت یک نیروی پلیس ۵۲ نفری غیر مسلح را برای کمک به برقراری نظم در جنوب قرقیزستان، بدون تاخیر، به منطقه خواهد فرستاد.

وزیران سازمان امنیت و همکاری در اروپا هفته پیش در جلسه ای در قزاقستان با اعزام نیروی پلیس موافقت کردند.

در اوائل هفته جاری، ناوی پیلای، مقام ارشد حقوق بشر سازمان ملل متحد، گفت کارمندان او گزارش هایی دریافت کرده اند که حاکی است نیروهای امنیتی قرقیز ازبک ها را شکنجه می دهند و به طور غیر قانونی بازداشت می کنند. او گفت اطلاعات نشان می دهد مقامات محلی چنین اقداماتی،از جمله بدرفتاری با بازداشت شدگان که آنها را ناچار می سازد اعتراف کنند، نادیده می گیرند.

خانم پیلای گفت از ماه ژوئن بیش از یک هزار نفر در شهرهای اوش و جلال آباد بازداشت شده اند.

یونان آماده است به مذاکرات اسراییل و فلسطینیان کمک کند

اسراییل می گوید جرج پاپاندریو، نخست وزیر یونان، پیشنهاد کرده است در مذاکرات صلح بین اسراییل و فلسطینیان نقش داشته باشد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، می گوید رهبر یونان تمایل اسراییل به حرکت به سوی مذاکرات مستقیم را در دیداری با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی، ابلاغ خواهد کرد.

نتانیاهو این موضوع را روز پنجشنبه در پی دیداری با پاپاندریو در اورشلیم عنوان کرد. او در بیانیه ای می گوید اگر طرفین حاضر به مصالحه باشند، ،یک توافق تاریخی امکان پذیر است.»

عباس می خواهد پیش از حرکت از مذاکرات غیر مستقیم به مذاکرات مستقیم، اسراییل خود را به متوقف ساختن عملیات خانه سازی در کرانه غربی متعهد سازد و مرزهای سال ۱۹۶۷ را به عنوان چارچوبی برای یک کشور آینده فلسطینی قبول کند.

عباس روز پنجشنبه به رهبران جنبش فتح گفت اسراییلیان یک هفته فرصت دارند به شرایط وی برای مذاکرات مستقیم پاسخ دهند. او می گوید هرگونه تحول مثبتی را به اتحادیه عرب، که روز ۲۹ ژوئیه در قاهره جلسه ای تشکیل می دهد، ارائه خواهد داد.

جرج میچل، فرستاده آمریکا به خاورمیانه، در اوائل هفته دور دیگری از مذاکرات غیر مستقیم بین اسراییل و فلسطینیان را تکمیل کرد.

یاسر عابد ربو، مشاور فلسطینی، گفت پیش از آن که فلسطینیان با مذاکرات مستقیم با اسراییل موافقت کنند، آمریکا باید موضع خود را در مسائل مورد اختلاف روشن تر کند.

احمدی نژاد ميخواهد قدرت و جمعيت پايتخت نسبتا ليبرال ايران را کم کند

لس آنجلس تايمز زير عنوان "اعتراض گروهی از کارکنان دولت به انتقال از تهران" می نويسد همزمان با جر و بحث بر سر برنامه های دولت برای منتقل ساختن ادارات به شهرهای استان ها، به اين دليل که پايتخت با تهديد زلزله روبروست، روز چهارشنبه چند زلزله بخشی از جنوب ايران را لرزاند، که دست کم نوزده نفر را مجروح ساخت، و به ساختمانها آسيب رساند.

دهها کارمند تشکيلات دولتی ميراث فرهنگی، صنايع دستی و سازمان گردشگری روزهای دوشنبه و سه شنبه در مقابل مجلس جمع شدند تا به برنامه انتقال خود به شهرهائی نظيراصفهان و شيراز اعتراض کنند.

انتقال قريب الوقوع قريب ۱۵۰کارمند در دست اقدام است، و به ۱۱۰۰کارمند ديگر اطلاع داده شده است که ممکن است آنها هم منتقل شوند.

زلزله برای ايران، بخصوص برای بعضی شهرها که دارای ساختمانهائی ضعيف و جمعيتی متراکم هستند، خطری عمده محسوب ميشود.

در حاليکه بسياری کشورها به دلائل اقتصادی سعی ميکنند صنايع دولتی را درخارج از شهرهای عمده پراکنده کنند، بسياری از ايرانيان نسبت به هرگونه تلاش برای سوء استفاده از خوف زلزله بمنظوردستيابی به مقاصد سياسی مظنون اند.

محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری به دنبال مقابله با تراکم تهران است که روی دو خط زلزله خيز قرار دارد. او استدلال ميکند که کم کردن جمعيت تهران بزرگ از دوازده ميليون به پنج ميليون نفر خطرات مرتبط با زلزله های ويرانگر را کاهش ميدهد.

اما بسياری ميگويند اين رئيس جمهوری تند رو درعين حال به کم کردن قدرت و جمعيت پايتخت نسبتا ليبرال ايران چشم دوخته است.

معترضين ميگويند جابجائی موجب ريشه کن شدن خانواده ها و در بعضی موارد به قيمت از دست رفتن مشاغل همسرانی ميشود که دربخش خصوصی کارميکنند.

کشته شدن ۳ تن در عراق بر اثر شلیک راکت

به گفته سفارت آمریکا در عراق،  بر اثر شلیک راکت به ناحیه حفاظت شده سبز در بغداد، سه تن جان سپردند و ۱۵ نفر مجروح شدند.

سفارت در اطلاعیه ای گفت کشته شدگان دو اوگاندایی و یک تبعه پرو بودند. تمام قربانیان برای یک پیمانکار امنیتی آمریکایی کار می کردند.

در نقطه دیگری در عراق در روز پنجشنبه، مردان مسلح دست کم دو تن، از جمله یک شیخ سنی را کشتند.

پلیس می گوید فتحی النعیمی در شهر موصل کشته شد.

در حمله دیگری در موصل، مردان مسلح پس از تیراندازی به سوی یک مامور پلیس، رهگذری را کشتند. پلیس می گوید افسر و یک شهروند دیگر در حمله مجروح شدند.

شورشیان همچنان در موصل فعال هستند، حتی در حالی که امنیت در دیگر بخش های عراق بهتر شده و خشونت کاهش یافته است.

هیلاری کلینتون در مورد مناسبات با کره شمالی به برمه هشدار می دهد

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، به حاکمان نظامی برمه در زمینه همکاری با کره شمالی در برنامه اتمی هشدار داده است.

خانم کلینتون روز پنجشنبه در یک کنفرانس امنیت منطقه ای در ویتنام گفت گزارش های اخیر حاکی است که کره شمالی تجهیزات نظامی به برمه تحویل داده است. آمریکا از آن بیم دارد که این تجهیزات ممکن است به برمه در دست یافتن به توانایی های اتمی کمک کند.

مناسبات بین برمه و کره شمالی ظاهرا رو به گسترش می رود. وزیر امور خارجه کره شمالی هفته آینده از برمه دیدن خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه همچنین شورای نظامی حاکم برمه را به برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در سال جاری فراخواند.

مقامات آمریکایی قبلا ابراز امیدواری کرده اند انتخابات آینده در برمه آزاد و عادلانه باشد. احتمال نمی رود اعضای حزب اپوزیسیون قادر شوند مشارکت کنند.

خانم کلینتون گفت مشکلات برمه بر «همسایگانش، در حالی که هجوم آوارگان ادامه دارد» تاثیر می گذارد و بر بی ثباتی در منظقه می افزاید.

مناسبات ویژه آمریکا با نیروی ویژه اندونزی تجدید می شود

ایالات متحده آمریکا می گوید روابط با نیروهای نظامی ویژه اندونزی را، که بیش از یک دهه پیش بر سر نگرانی های حقوق بشر قطع شد، از سر خواهد گرفت.

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، این تصمیم را روز پنجشنبه در جاکارتا در پی دیداری با سوسیلو بامبانگ یوهویونو، رییس جمهوری اندونزی، اعلام کرد. او گفت این اقدام نتیجه اصلاحاتی است که در دهه گذشته در ارتش اندونزی صورت گرفته و گام های تازه ای است که وزارت دفاع آن کشور در جهت پرداختن به مسائل حقوق بشر برداشته است.

آمریکا تماس با واحد ویژه ارتش اندونزی را در سال ۱۹۹۸، پس از آن قطع کرد که آن کشور را به نقض حقوق بشر در تیمور شرقی و نقاط دیگر ارتباط داد.

گروه های طرفدار حقوق بشر و برخی از قانون گزاران آمریکایی بر این عقیده هستند که متخلفان در صفوف نیروی ویژه حضور دارند.

گیتس گفت نگرانی های آمریکا از وضعیت حقوق بشر کاسته نشده است و مناسبات با واحد ویژه از طریق یک ،روند تدریجی و حساب شده» از سرگرفته خواهد شد.

در زد و خوردهای شمال یمن ۲۰ تن کشته شدند

در دور جدید زد و خورد بین شورشیان شیعه و عشایر طرفدار دولت در شمال یمن، دست کم ۲۰ تن کشته شده اند.

مقامات یمن می گویند دولت روز پنجشنبه برای متوقف ساختن نبرد بین شورشیان «هوتی» و عشایر «عزیز» - که متحد دولت هستند، نیروهایی را به منطقه فرستاد.

در هفته گذشته، در جریان شدت گرفتن خشونت در منطقه، دست کم ۵۳ تن کشته شده اند.

در حادثه ای جداگانه در روز پنجشنبه، ستیزه گران طالبان در شبیخونی در استان «شبوا» در جنوب یمن، پنج سرباز را کشتند. مقامات یمن می گویند در این حمله یک سرباز دیگر مجروح شد.

دولت یمن در ماه فوریه، در پی یک مناقشه شش ساله، ترک مخاصمه با هوتی ها را اعلام کرد.

شورشیان هوتی از تبعیض های اجتماعی، اقتصادی و مذهبی در سرزمین های دولت شکایت دارند، اما مقامات یمن این اتهامات را تکذیب می کنند.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر