سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مهر ۱۱, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

آغاز روند برچیدن برخی شرکت های خصوصی تامین امنیت در افغانستان

دولت افغانستان انحلال فعالیت هشت شرکت تامین امنیت فعال در این کشور را آغاز کرد.

این اقدام به دستور ریاست جمهوری افغانستان صورت گرفته که فرمان داده بود ۵۲ شرکت امنیتی ثبت شده در افغانستان تا ماه ژانویه فعالیت هایشان را متوقف کنند.

یک سخنگوی حامد کرزی روز یکشنبه اعلام کرد روند برچیدن و توقف فعالیت هشت کمپانی که شرکت «بلک واتر» نیز از جمله آنهاست، آغاز شده است. ماموران این شرکت متهم به کشتن دو غیر نظامی افغان در سال ۲۰۰۹ شده اند.

دولت افغانستان، شرکت های امنیتی را که درون مجموعه های مربوط به سفارت های خارجی یا سازمان های خیریه فعالیت می کنند استثنا قرار داده است.

این ممنوعیت فعالیت بر شرکت هایی اعمال شده است که اسکورت های امنیتی را در جاده های افغانستان برای کاروان های نظامی، مقامات و بازرگان ها تامین می کنند.

طبق ارزیابی مقامات افغانستان نزدیک به ۴۰ هزار مامور امنیتی در این کشور فعالیت دارند.

همزمان، به گفته ناتو یکی از سربازان این نیروها به دنبال حمله شورشیان به شمال افغانستان در روز یکشنبه کشته شد. در روز شنبه نیز یک سرباز ناتو بر اثر انفجار بمب در جنوب این کشور جان باخت.

مجرم شناخته شدن دو سرباز اسراییلی به جرم استفاده از سپر انسانی

دادگاهی در اسراییل دو سرباز را به جرم استفاده از یک پسر فلسطینی به عنوان سپر انسانی در جریان تهاجم سال ۲۰۰۸ – ۲۰۰۹ به غزه، محکوم شناخت.

حکم دادگاه که در روز یکشنبه صادر شد یکی از جدی ترین و مهمترین احکامی است که در مورد رفتار جنگی سربازان در غزه صادر شده است. در رای دادگاه گفته شده است که دو سرباز اسراییلی به گونه ای نا مناسب به یک پسر ۹ ساله فلسطینی دستور دادند بسته ای را که گمان می کردند حاوی مواد منفجره است، باز کند. مجازات آن دوسرباز بعداً اعلام خواهد شد.

اسراییل می گوید در اواخر ماه دسامبر ۲۰۰۸ با هدف متوقف ساختن موشک پرانی های فلسطینی به خاک اسراییل، به غزه حمله کرد. سه هفته جنگ، موجب کشته شدن دست کم ۱۳۰۰ فلسطینی و ۱۳ اسراییلی شد.

در روز یکشنبه مقام های مرزی اسراییل اعلام کردند که پلیس یک کارگر فلسطینی را که به هنگام ورود به اورشلیم شرقی از کرانه غربی بازداشت شده بود با شلیک گلوله به قتل رسانده است. مقام های اسراییلی می گویند آن مرد فلسطینی قصد داشت سلاح پلیس محافظ را برباید.

مراسم بیستمین سالگرد تجدید وحدت آلمان

آلمان بیستمین سالگرد تجدید وحدت خود را با برپایی جشن و سرور و سخنانی ستایش آمیز از دستاورد های آن کشور پس از ادغام آلمان شرقی و غربی برپا کرده است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، در مصاحبه با مجله سوپر ایلو گفت با توجه به تحولات و تغییرات ۲۰ سال گذشته، آلمان کار فوق العاده ای انجام داده است.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، نیز می گوید وحدت آلمان یکی از دستاورد های تاریخی توسط یکی از نزدیکترین متحدان و بزرگترین دوستان ایالات متحده آمریکا بود. آقای اوباما در بیانیه ای به همین مناسبت گفته است وحدت دو آلمان باب آزادی های بی سابقه ای را در سراسر قاره اروپا و جهان گشوده است.

دیمتری مدودف، رییس جمهوری روسیه، نیز ضمن تبریک به آلمان می گوید تجدید وحدت آلمان بنیان مشارکت و همکاری استراتژیک را میان دو کشور پی ریزی کرده است.

پس از شکست آلمان نازی در سال ۱۹۴۵، متفقین جنگ جهانی دوم آلمان را به ۴ منطقه اشغال شده تقسیم کردند. مناطق تحت اشغال آمریکا، فرانسه و بریتانیا به آلمان غربی تبدیل شد و بخش اتحاد شوروی نیز آلمان شرقی کمونیست خوانده شد.

دیوار برلین که شرق و غرب این شهر را از یکدیگر جدا می کرد در سال ۱۹۶۱ توسط کمونیستها برپا شد و به صورت نمادی از جنگ سرد شرق و غرب در آمد. آلمان شرقی و غربی در ۳ اکتبر سال ۱۹۹۰ و پس از حدود ۱۱ ماه اعتراض های مسالمت آمیز در شرق به یکدیگر پیوستند که موجب فروریختن دیوار برلین و نتیجتا سرنگونی دولت کمونیست آلمان شرقی شد.

خانم مرکل گفت تجدید وحدت، زندگی روزانه را از همه جهات در زادگاه او که آلمان شرقی بود زیر و رو کرد و خرید و فروش، دیوانسالاری و روند کار را متحول ساخت.

در صد بیکاری همچنان در شرق آلمان در مقیاس قابل توجهی بیش از غرب است و دستمزدها نیز هنوز پایین تر است ولی در سال های اخیر این فاصله کمتر شده است.

برخی از ساکنان شرق آلمان از آن شکایت دارند که ساکنان غرب آلمان با آنها همچون شهروندان درجه ۲ رفتار می کنند و این در حالی است که برخی از ساکنان غرب آلمان از هزینه سنگین تجدید وحدت گله دارند و احساس می کنند که شرقی ها از آن قدردانی نمی کنند.

اسرائيل می گويد احمدی نژاد به اسد گفته است جنوب لبنان مرز ايران با اسرائيل است

هاآرتض، روزنامه انگليسی زبان اسرائيل زير عنوان «اسرائيل به لبنان گفته است ديدار احمدی نژاد از مرز با اسرائيل تحريک آميز خواهد بود» می نويسد اسرائيل آمادگی های خود را برای سفر هفته آينده محمود احمدی نژاد، رئيس جمهوری ايران به لبنان، که در جريان آن قرار است وی از يک منطقه مرزی آن کشور با اسرائيل ديدن کند، بالا برده است.

اسرائيل از طريق سازمان ملل متحد، ميانجيگران آمريکائی، و فرانسوی از دولت لبنان خواسته است از سفر احمدی نژاد به مرز و درگير شدن او با آنچه که اورشليم تحريک آميز توصيف می کند جلوگيری کند.

رهبر ايران چهارشنبه و پنجشنبه هفته آينده از لبنان ديدن می کند و قرار است به روستاهای بنت جبيل و مارون الراس برود که هر يک در فاصله چند کيلومتری خاک اسرائيل است.

به گزارش روزنامه القدس العربی، چاپ لندن، احمدی نژاد علاقمند است خود را به حصار مرزی برساند و به سربازان اسرائيلی در آن سوی مرز سنگ پرتاب کند.

اوزی آراد، رئيس شورای امنيت ملی اسرائيل، هفته گذشته در ملاقات با ژان ديويد لويت همتای فرانسوی اش از وی خواست اين پيغام را به دولت لبنان برساند که رفتن احمدی نژاد به نزديکی مرز با اسرائيل از ديدگاه اورشليم عملی تحريک آميز محسوب می شود که می تواند ثبات منطقه ای را تضعيف کند، و به همين جهت بهتر است انجام نگيرد. مشابه همين پيام نيز به مقامات آمريکائی داده شده است.

دولت لبنان تا کنون به اين درخواست پاسخ مثبتی نداده است. اما به گزارش وسائل ارتباط جمعی آن کشور در حاليکه ميشل سليمان، رئيس جمهوری لبنان، کلا با ديدار احمدی نژاد مخالف نيست ولی بررسی می کند تا ببيند آيا اين ديدار با موازين ديپلماتيک مطابقت دارد، يا نه، و آيا امنيت لبنان و يا مناسبات لبنان با کشورهای ديگر را تضعيف می کند يا نه، که در اين مورد ظاهرا منظوراسرائيل است.
ديلی استار، روزنامه انگليسی زبان لبنان زير عنوان «نگرانی اسرائيل از برنامه ديداراحمدی نژاد از لبنان» می نويسد رئيس جمهوری ايران که بارها در مورد نابودی قريب الوقوع اسرائيل هشدار داده است انتظار می رود در جريان ديداری دو روزه از لبنان، که روز سيزدهم اکتبر شروع می شود، به مرز جنوبی لبنان با اسرائيل نيز سفر کند.

ايگال پالمر، سخنگوی وزارت امور خارجه اسرائيل، گفت ما شنيده ايم که احمدی نژاد خود را برای ديداری جدی - نظير بازرسی مالکی عمده از املاک خود - آماده می کند. او پيشاپيش به بشار اسد، رئيس جمهوری سوريه، گفته است جنوب لبنان مرز ايران با اسرائيل است.

سخنگوی وزارت امورخارجه اسرائيل گفت اين موارد بايد موجبی برای نگرانی تمامی کسانی باشد که نگران ثبات در لبنان و خاورميانه اند.

احمدی نژاد قرار است در جريان سفرش، با مقامات لبنانی، و نيزبا سيد حسن نصرالله، رهبر حزب الله، ملاقات کند.

به گفته يک مقام حزب الله به خبرگزاری فرانسه، که خواسته است معرفی نشود، احمدی نژاد از روستاهای قانا و بنت جبيل، و نيز موزه جنگ در منطقه، که اوايل سال توسط حزب الله گشايش يافت، ديدن خواهد کرد.

شيخ علی ياسين، امام جمعه شهر بندری صيدا در جنوب لبنان، می گويد اين پيامی به آمريکا و اسرائيل است که يک نيروی منطقه ای از لبنان حمايت می کند.

اين ديدار هنگامی انجام می گيرد که اسرائيل و فلسطينيان درگير مذاکرات جديد صلحی هستند که اختلاف بر سر شهرک های يهودی نشين، آن را در آستانه سقوط قرار داده است.

ايران که حامی جنبش اسلامی حکمران بر غزه است به گونه ای کينه توزانه با مذاکرات صلح مخالفت می کند.

عناد ميان جمهوری اسلامی و اسرائيل در دوران رياست جمهوری احمدی نژاد که هولوکاست را يک افسانه توصيف می کند و می گويد اسرائيل محکوم به فناست، بيشتر شده است.

برنامه سفر رئيس جمهوری ايران به لبنان همچنين خشم اکثريت پارلمانی لبنان را بر انگيخته است که اعضايش آن را تحريک آميز توصيف کرده اند. فاريس سويد، هماهنگ کننده ائتلاف ۱۴ مارس به خبرگزاری فرانسه گفت پيغام اين است که ايران با اسرائيل هم مرز است. او که ائتلافش تحت رهبری سعد حريری نخست وزير لبنان است، می گويد احمدی نژاد در اين سفر می خواهد بگويد بيروت زير نفوذ ايران است، و لبنان پايگاهی برای ايران در مديترانه.

غضنفر رکن آبادی، سفير ايران در لبنان، می گويد سفر احمدی نژاد با هدف ارتقای هم بستگی و وحدت در ميان لبنانی ها انجام می گيرد.

جمهوری اسلامی در تامين هزينه های مالی بازسازی جنوب لبنان پس از جنگ ۲۰۰۶ بشدت درگير بوده است، و به تازگی نيز برای عرضه کمک های نظامی ابراز آمادگی کرده است.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در برزیل

مردم برزیل روز یکشنبه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنند که ممکن است طی آن «دیلما روسف»، کاندیدای پیشتاز انتخابات، به عنوان اولین رییس جمهوری زن این کشور، به پیروزی برسد.

نظرسنجی ها نشان داد که خانم روسف از «حزب کارگران» حاکم، با ۲۰ امتیاز جلوتر از رقیب اصلی خود، خوزه سرا، فرماندار سایوپایولو قرار دارد.

خانم روسف، رییس سابق ستاد مشترک لوییز ایناسیو لولا دا سیلوا، رییس جمهوری فعلی این کشور است که پایان دوره اش فرا رسیده است. خانم روسف کمپین نهایی خود را روز شنبه در شهر برنادو دو کامپو برگزار کرد.

نظرسنجی ها حاکی است که دیلما روسف می تواند بیش از ۵۰ درصد آرا را کسب کند، که برای پرهیز از کشیده شدن به دور دوم انتخابات، کافی است.

پیش بینی می شود که بیش از ۱۳۰ میلیون نفر در انتخابات روز یکشنبه برزیل شرکت کنند.

اقتصاد برزیل تحت ریاست جمهوری آقای داسیلوا، علی رغم رکود جهانی، قدرت خود را حفظ کرد. آقای داسیلوا به دلیل دو دور ریاست جمهوری، طبق قانون حق شرکت در انتخابات اخیر را نداشت.

هشدار وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان این کشور درباره حملات بالقوه تروریستی در اروپا

دولت آمریکا به شهروندان این کشور در اروپا که در خطر بالقوه حملات تروریستی قرار دارند، هشدار داد.

این هشدار به شکل کلی است و هیچ کشور ویژه اروپایی را مد نظر قرار نمی دهد. این هشدار می گوید اطلاعات فعلی حاکی است که القاعده و سازمان های مرتبط با آن به طراحی برای حملات تروریستی خود ادامه می دهند و برخی دولت های اروپایی علنا درباره افزایش تهدیدها سخن گفته اند.

وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان این کشور در مورد خطر بالقوه تهدیدهای تروریستی در سیستم حمل و نقل بین المللی و مکان های توریستی هشدار داده است و از مسافران خواست درباره محیط اطراف خود هشیار باشند.

در بیانیه هشدار آمیز وزارت امور خارجه آمریکا در مورد لغو سفرهای پیش روی مردم به اروپا نکته ای گفته نشده است.

در روزهای اخیر، مقامات اطلاعاتی غربی نقشه ای را فاش کرده اند که توسط شبه نظامیان مستقر در پاکستان سازماندهی می شد و قرار بود حملات تروریستی را در شهرهای عمده بریتانیا، فرانسه و آلمان ترتیب دهد.

روزنامه های برتیانیایی و آمریکایی گفتند طرح در مراحل اولیه بوده و شبه نظامیان را به انجام عملیات تروریستی شبیه به حمله به مومبای هند در سال ۲۰۰۸، ترغیب می کرده است.

شبه نظامیان مسلح در حمله مومبای با حمله به چند مکان، ۱۶۶ نفر را کشتند.

به گفته رسانه ها برخی جزئیات درباره طرح حملات، از احمد صدیقی، یک شهروند آلمانی که در ماه ژوئیه در افغانستان بازداشت شده، به دست آمده است.

مقامات اطلاعاتی همچنین گفتند برخی حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در شمال غربی پاکستان با هدف تخریب این طرح انجام شده است.

جرج میچل: فلسطینی ها خواستار ادامه مذاکرات صلح هستند

فرستاده آمریکا به خاورمیانه می گوید فلسطینی ها خواستار ادامه مذاکرات صلح هستند هرچند که می گویند مذاکرات مستقیم را نمی توان از سرگرفت مگر آن که اسراییل شهرک سازی در سرزمین های اشغالی کرانه باختری را متوقف کند.

جرج میچل، فرستاده آمریکا به خاورمیانه، روز یکشنبه در قاهره گفت هر دو طرف اسراییلی و فلسطینی، در تلاش برای تثبیت شرایط مورد نیاز برای ادامه مذاکرات صلح، خواستار مذاکرات غیر مستقیم شده اند.

آقای میچل روز یکشنبه با حسنی مبارک، رییس جمهوری مصر، ملاقات کرد و قرار است در همین روز به اردن سفر کند. روز جمعه فرستاده آمریکا به خاورمیانه به طور جداگانه با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی، و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، با هدف حل مسئله کلیدی احداث شهرک های یهودی نشین، ملاقات و گفت و گو کرد.

رهبران فلسطینی روز شنبه پس از دیدار محمود عباس با مسئولان «سازمان آزادی بخش فلسطین» و اعضای جنبش فتح، موضع خود را اعلام کردند.

آقای نتانیاهو روز شنبه در واکنش به فلسطینی ها، آقای عباس را به ادامه مذاکرات صلح بدون وقفه ترغیب کرد.

نخست وزیر اسراییل از سوی شرکای ائتلاف خود برای ادامه احداث شهرک ها پس از مهلتی ده ماهه، تحت فشار است.

مارک رگو، سخنگوی دولت اسراییل، می گوید مهلت توقف ساخت و ساز قرار بود «تمهیدی برای اعتماد سازی» باشد و منجر به از سرگیری مذاکرات شود. او می گوید میز مذاکره تنها جایی است که می تواند برای حل اختلاف ها درباره شهرک سازی، مورد استفاده قرار گیرد.

مهلت اسراییل برای توقف عملیات ساختمانی هفته گذشته به پایان رسید. فلسطینی ها با ساخت و ساز در سرزمین هایی که مدعی آن ها هستند، مخالفند.

پیدا شدن ۳ جسد تیرباران شده در شمال غربی پاکستان

در پاکستان مقام های این کشور از کشف سه جسد تیرباران شده در منطقه وزیرستان شمالی در مرز با افغانستان خبر می دهند. در کنار جسدها یادداشتی گذاشته شده که بر آن نوشته شده است هرکس برای آمریکایی ها جاسوسی کند چنین سرنوشتی خواهد داشت.

روز پیش از این حادثه، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی با شلیک موشک، دست کم ۱۶ ستیزه جو را در این منطقه کشتند.

حمله های فزاینده هواپیماهای بدون سرنشین به منطقه مرزی پاکستان با افغانستان به تنش میان اسلام آباد با واشنگتن انجامیده است.

پاکستان در یک اقدام به ظاهر تلافی جویانه و واکنش به حمله فرامرزی نیروهای ناتو به پاکستان یکی از مسیرهای مهم تدارکاتی ناتو به افغانستان از خاک آن کشور را بسته است. درآن حمله سه سرباز پاکستانی کشته شدند.

نیروهای ائتلاف درباره کشته شدن غیرنظامیان در قندهار تحقیق می کنند

   
   

 

مقام های ناتو می گویند در حمله امروز شورشیان به شمال افغانستان یک سرباز عضو نیروهای این سازمان کشته شده است. روز شنبه نیز یک سرباز ناتو بر اثر انفجار بمب در جنوب افغانستان کشته شد.

ناتو همچنین اعلام کرد روز شنبه نیروهای افغان و ائتلاف در جریان تعقیب یک شورشی، یک مرد و یک کودک را کشته و یک نفر را زخمی کرده اند.

به گفته ناتو، در جریان گشت زنی نیروها درمنطقه شاه ولی کوت در قندهار، سربازان ائتلاف با این تصور که ستیزه جوی مظنون در حالِ حمله است اقدام به تیراندازی کرده بودند.

یک گروه افغان و نیروهای ائتلاف در حالِ بررسیِ موضوع هستند.

ناتو می گوید روز شنبه درحمله هوایی، یک مجتمع در ارغنداب، واقع در استان قندهار به کلی تخریب شد. گفته می شود در این مجتمع بیش از ۱۲۰۰ کیلوگرم مواد منفجره وجود داشته که برای ساختنِ ۵۰ بمب کافی بوده است.

کسی حاضر به فروش دلار در ایران نیست

سیاست های ارزی تهران تغییر نکرده است. شمس الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی ودارایی و سخنگوی اقتصادی دولت، بامداد روز شنبه ۱۰ مهر ماه در نشست مطبوعاتی خود، با تاکید بر این که طی هفته جاری افزایش دستی قیمت ها در بازار طلا و ارز کنترل می شود و قیمت ها کاهش می یابد، اظهار داشت، با عرضه مورد نیاز ارز به بازار قیمت دلار به همان انتقال انتهایی شهریور ماه یعنی حدود ۱۰۶۰ تومان بر می گردد.

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی، سیاست ارزی دولت پرهیز و جلوگیری از نوسان قیمت ارز آن هم با استفاده از ابزار اقتصادی است.

سخنگوی اقتصادی دولت، در واکنش به این که آیا گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مبنی بر فروش بنزین ۴۰۰ تومانی از آبان ماه را تایید می کند یا خیر از عبارت «حتما شاید» استفاده کرد.

هم زمان بانک مرکزی در اطلاعیه ای با تاکید بر این که از این پس نرخ ارز و طلا به صورت روزانه تعیین می شود، اعلام کرد، با هر گونه اخلال در بازار ارز و طلا برخورد قانونی می شود.

در حالی که به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) هر دلار آمریکا روز شنبه ۱۰ مهرماه ۱۱۰۰ تومان به فروش رفت هر سکه آزادی نیز ۳۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

محسن عباسی مدیر نظارت بر موسسات پولی غیر بانکی بعد از ظهر روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت، امروز ارز به شکل نامحدود و با قیمت ۱۰۸۵ تومان عرضه می شود.

خبرگزاری فارس نیز به نقل از منابع بانک مرکزی، نرخ مرجع دلار را ۱۰۶۹ تومان و ۹ ریال اعلام کرد. خبرگزاری مهر هم بامداد روز شنبه از عرضه دلار ۱۰۷۰ تومانی توسط بانک مرکزی در بانک ها و صرافی ها خبر داد و از قول بانک مرکزی اعلام کرد مردم و فعالان اقتصادی به هر میزان که ارز نیاز دارند می توانند از طریق بانک ها و صرافی ها نیاز خود را تامین کنند.

با این وجود سرویس اقتصادی جهان نیوز بعد از ظهر روز شنبه اعلام کرد، با وجود وعده مسئولان ارشد اقتصادی در خصوص رفع نوسانات بازار ارز هم چنان بازار ارز آشفته است و صرافان از فروش و حواله ارز خودداری می کنند.

هم زمان به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)کسی حاضر به فروش دلار نیست، زیرا به گزارش این منبع خریداران دلار به امید افزایش بیش از پیش قیمت آن، اقدام به فروش ارز و دلار نکردند. همین منبع نقل می کند، خریدارن بسیاری در محل بانک هايی که اقدام به فروش دلار و ارز کرده اند، تجمع کرده و صف های طویلی را تشکیل داده اند.

روزنامه جهان صنعت که تیتراصلی صفحه نخست شماره روز شنبه ۱۰ مهر ماه را به بحران ارز اختصاص داد، این پرسش را مطرح ساخته است که «چه کسانی برنده افزایش قیمت ارز هستند؟» به نوشته این روزنامه، «باید منتظر ماند که آیا سیاست بازار گردانی دولت در بازار سکه و ارز به نفع کدام بخش اقتصاد تمام می شود، سفته بازان – یا دولت؟»

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از فرامرز اصلانی با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
پاسخهای داريوش به پرسشها را از اينجا ببينيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر