سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۰, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

دولت پاکستان دسترسی به وب سابت ویدیویی یوتیوب را مسدود کرده است.

اداره ارتباطات پاکستان روز پنجشنبه به شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی دستور داد یوتیوب را به دلیل «محتوای ضد مذهبی روز به افزایش» آن مسدود کنند.

این اقدام یک روز پس از آن صورت می گیرد که دادگاهی در پاکستان دستور داد وب سایت شبکه اجتماعی فیس بوک تا ۳۱ ماه مه مسدود شود. دادگاه در حکم خود به صفحه بحث انگیزی استناد می کند که استفاده کنندگان را به کشیدن طرح هایی از پیامبر اسلام تشویق می کند.

روز پنجشنبه اعتراضات پراکنده ای در سراسر پاکستان صورت گرفت، و برخی از پاکستانی ها خواستند سایت ها برای همیشه مسدود شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان طرح های کفر آمیز از پیامبر را محکوم کرد و صفحه فیس بوک را حمله ای «بدخواهانه و موهن» که احساسات مسامانان در سراسر جهان را جریحه را می کند، توصیف کرد.

بیانیه اداره ارتباطات پاکستان از نمایندگان دو وب سایت می خواهد برای حل اختلاف به شیوه ای که «هماهنگی و احترام مذهبی را مسلم کند» با دولت پاکستان تماس بگیرند.

به گفته مسئولان اداره ارتباطات، تا کنون ۴۵۰ لینک از موارد موهن اینترنت را مسدود کرده اند.

نیروهای امنیتی نپال به حال آماده باش در می آیند

در نپال، در حالی که مائوئیست ها قصد دارند تظاهرات بیشتر و گردهمایی بزرگی در هفته آینده ترتیب دهند، دولت نیروهای امنیتی را به حال آماده باش کامل در آورده است.

شورای امنیت نپال، به ریاست نخست وزیر، روز پنجشنبه برای بحث درباره جلوگیری از خشونت احتمالی جلسه ای در کاتماندو تشکیل داد.

یک اعتصاب عمومی که در اوائل ماه مه به دعوت رهبر مائوئیست ها برپا شد، کشور را برای یک هفته فلج کرد و با زد و خوردهایی همراه بود.

قانون اساسی موقت نپال و دوره پارلمان در ۲۸ ماه مه منقضی می شود. دولت که قصد دارد از یک بحران سیاسی پرهیز کند، پیشنهاد کرده است دوره پارلمان برای یک سال تمدید شود.

حزب مائوئیست که اکثریت کرسی های پارلمان را در اختیار دارد از دولت می خواهد پیش از حمایت حزب از تمدید دوره پارلمان، استعفا دهد. دولت این درخواست را رد کرده است.

فرستاده آمریکا با نخست وزیر اسراییل ملاقات می کند

جرج میچل، فرستاده وِیژه آمریکا به خاورمیانه، برای دومین دور مذاکرات غیر مستقیم بین اسراییل و فلسطینیان، روز پنجشنبه در اورشلیم با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، ملاقات کرد.

درباره این دیدار که در دفتر کار آقای نتانیاهو صورت گرفت جزییاتی منتشر نشده است، اما رسانه های اسراییل گزارش می دهند که نخست وزیر برای پیشنهاد مجموعه ای از اقدامات حسن نیت مانند آزاد ساختن زندانیان فلسطینی و برچیدن برخی از راه بندان ها در کرانه غربی آماده می شود.

روز چهارشنبه، میچل در رام الله با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی ملاقات کرد.

صائب اریغات مذاکراه کننده اصلی فلسطینی می گوید مذاکرات بر مرزهای کشور آینده فلسطینی متمرکز بود.

فلسطینیان می خواهند این کشور در مناطقی که اسراییل در جنگ سال ۱۹۶۷ تصرف کرد، با اورشلیم شرقی به عنوان پایتخت آن ایجاد شود.

حمله معترضین به دو مقام در جنوب قرقیزستان

در جنوب قرقیزستان، تظاهر کنندگان خشمگین به دو مقام حمله کرده اند.

یک روز پس از آن که دولت موقت وضعیت فوق العاده در منطقه اعلام کرد، به گفته شاهدان، دست کم دو هزار معترض در میدانی در جلال آباد جمع شدند. آنها می گویند کفیل وزارت دفاع و فرماندار منطقه ای در حالی که سعی داشتند جمعیت را آرام کنند، مورد حمله قرار گرفتند و برای مدتی کوتاه به گروگان گرفته شدند.

روز پنجشنبه همچنین دولت موقت قرقیزستان اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری در ماه اکتبر سال ۲۰۱۱ برگزار خواهد شد. رای گیری قرار بود در اکتبر سال جاری صورت گیرد.

روز چهارشنبه، دولت اعلام کرد رزا اوتونبایوا، رهبر موقت، تا دسامبر ۲۰۱۱ کفیل ریاست جمهوری خواهد بود. انتخاب او به تصویب در همه پرسی که قرار است ماه آینده انجام گیرد، نیاز دارد.

دولت موقت روز چهارشنبه در پی کشته شدن دو تن و مجروح شدن دست کم ۷۰ نفر در زد و خورد بین قرقیزها و ازبک ها، وضعیت فوق العاده در جلال آباد اعلام کرد و رفت و آمد شبانه را ممنوع ساخت.

بازی کامپيوتری سرکوب سران اصلاح طلبان ايرانی در اصفهان توزيع شد

گاردين زيرعنوان "بازی کامپيوتری درايران موسوی اصلاح طلب را يک هدف ساخته است" می نويسد محافظه کاران ايرانی به مشارکت در سرکوبی های مجازی از طريق يک بازی جديد کامپيوتری دعوت شده اند که می توانند مير حسين موسوی، و ديگر رهبران اپوزيسيون را نابود کنند.

دراين بازی، که مبارزه با سران فتنه نامگذاری شده است، بازی کنندگان جت های جنگنده را برای شليک به هدفهائی به پرواز در می آورند که به شکل موسوی، و ياران اصلاح طلب او، مهدی کروبی و محمد خاتمی رئيس جمهوری پيشين ساخته شده است. به گزارش وب سايت های ايرانی، ظاهرا توزيع کپی های اين بازی در اصفهان با اجازه پليس محلی انجام گرفته است.

موسوی که در سالهای ۱۹۸۰ نخست وزير بود، درآستانه سالگرد انتخابات رياست جمهوری که وی وحاميانش مدعی اند با تقلب به سود محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری شاغل برگزار شد، زير فشار روزاقزون تندروهاست.

هفته گذشته ۱۷۵ نماينده از مجلس ۲۹۰ نفری شورای اسلامی که در سلطه محافظه کاران است، از قوه قضائيه خواستار محاکمه موسوی شدند که اعدام پنج نفر از جمله چهار کرد را به اتهام تروريست بودن و محاربه با خدا تقبيح و محکوم کرده بود - اتهامی که مجازات آن در جمهوری اسلامی مرگ است. درهمين حال غلامحسين الهام، عضو شورای نگهبان، موسوی را به عنوان يک محارب با خدا محکوم کرده است.

تحليلگران ميگويند موسوی درهفته های اخيرضمن سخت تر کردن موضع خود ديکتاتوری و قدرت فاسدی را که بنام اسلام بر ايران حکومت ميکند محکوم کرده است.

ارتش آمریکا درباره مرگ شهروندان افغان تحقیق می کند

ارتش آمریکا می گوید درباره این اتهام که «تعداد کمی» از سربازان آمریکایی در مرگ بیش از سه شهروند افغان دست داشتند، تحقیقاتی را آغاز کرده است.

ارتش در اطلاعیه ای در روز پنجشنبه می گوید همچنین اتهاماتی در استفاده از مواد مخدر، حمله و تبانی عنوان شده است. سربازان هنوز متهم نشده اند، اما مقامات می گویند یکی از آنها در بازداشت پیش از محاکمه قرار گرفته است.

ارتش آمریکا در مورد زمان، مکان و شرایط مرگ شهروندان افغان جزییانی ارائه نداده است. ارتش گفت تحقیقات را پس از دریافت «اطلاعات معتبر» از واحد سربازان آغاز کرد.

در خبری دیگر، یک مقام دولت مالدیو می گوید مقامات افغان و اعضای طالبان برای گفت و گو در آن کشور، دراقیانوس هند، ملاقات می کنند.

یک سخنگوی رییس جمهوری مالدیو گفت جلسه روز پنجشنبه تشکیل شد. یک سخنگوی دولت افغانستان گفت هیچیک از مقامات افغان در آن جلسه حضور ندارند.

مجمع الجزایر مالدیو پیشتر در اوائل سال، میزبانی دیدار مشابهی را بر عهده داشت.

نخست وزیر عراق می گوید رقیب او در انتخابات پارلمانی قادر به تشکیل دولت جدید نیست

در خبرهای سیاسی، روزنامه عراقی المعاد به نقل از نوری المالکی، نخست وزیر، می گوید رقیبان سیاسی او که در انتخابات پارلمانی هفتم ماه مارس برنده شدند، قادر نخواهند بود دولت جدیدی تشکیل دهند.

مالکی کوشش های جناح العربیه به رهبری ایاد علاوی، نخست وزیر سابق، را «اتلاف وقت» نامید.

مسئولان انتخابات می گویند جناح وابسته به علاوی ۹۱ کرسی پارلمانی را تصاحب کرد، در حالی که ائتلاف حکوت قانون مالکی ۸۹ کرسی به دست آورد.

هیچ گروهی اکثریت لازم برای تشکیل دولت جدید را کسب نکرد. با این حال، ائتلاف شیعه مالکی به تازگی اعلام کرد با یک گروه شیعه دیگر که در انتخابات در جایگاه سوم قرار گرفت، متحد شده است.

در جای دیگر، مقامات عراقی می گویند در حمله یک بمب گذار انتحاری به ناحیه ای در نزدیکی یک پاسگاه پلیس، دست کم یک پلیس جان سپرد و ۱۰ نفر مجروح شدند. به گفته مقامات، حمله روز پنجشنبه در نزدیکی شهر موصل صورت گرفت.

یک مقام روسیه: نیروگاه اتمی بوشهر به زودی راه اندازی می شود

یک مقام ارشد روسیه می گوید نخستین نیروگاه اتمی ایران باید تا ماه اوت راه اندازی شود.

این اقدام علیرغم تلاش هایی که برای وضع چهارمین دور تحریم های سازمان ملل متحد علیه تهران جریان دارد صورت می گیرد، با این حال سرگئی کرینکو، رییس شرکت دولتی اتمی روساتوم، روز پنجشنبه گفت پیش نویس قطعنامه تحریم ها بر تاسیسات بوشهر تاثیر نخواهد داشت.

او این خبر را دو روز پس از آن اعلام کرد که ایالات متحده گفت حمایت روسیه و چین را با پیش نویس قطعنامه جلب کرده است.

در این میان، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه ایران را تشویق کرد هر چه زودتر پیشنهاد جدید معاوضه سوخت اتمی را برای آژانس بین المللی انرژی اتمی بفرستد.

پیشتر در اوائل هفته، ایران اعلام کرد با ترکیه و برزیل به توافقی رسیده است که بر اساس آن تهران برخی از اورانیوم غنی شده خود را در برابر سوخت اتمی به ترکیه خواهد فرستاد.

روسیه از سال ۱۹۹۵ به ایران در ساختن نیروگاه بوشهر کمک کرده است. مسکو قبلا گفته است نیروگاه نمی تواند برای مقاصد نظامی به کار رود و زیر نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار خواهد داشت.

مقامات روسیه همچنین گفته اند ایران مجبور خواهد بود تمام میله های سوخت مصرف شده را بازگرداند.

کوهنوردان بازداشت شده آمریکایی در ایران با مادرانشان ملاقات می کنند

مادران سه کوهنورد آمریکایی که در ایران زندانی هستند برای نخستین بار از زمان دستگیری آنها در سال گذشته با فرزندانشان ملاقات کردند.

تلویزیون دولتی پرس تی وی روز پنجشنبه صحنه دیدار هیجان انگیز بین شین بوئر، سارا شورد و جاش فتال و مادرانشان را در هتلی در تهران نشان داد.

سارا شورد به خبرنگاران گفت با آنها خوب رفتار شده است، اما اظهار داشت او از دو نفر دیگر جدا نگاهداشته شده، که دشوار است.

مادران بار دیگر از مقامات ایران خواستند فرزندان آنها را به عنوان یک ژست انسان دوستانه آزاد کنند.

سه جوان آمریکایی ماه ژوئیه سال گذشته به دلیل ورود غیر قانونی به ایران از عراق دستگیر شدند. مقامات آنها را به جاسوسی متهم می کنند. اعضای خانواده هایشان می گویند آنها تصادفا از شمال عراق وارد ایران شدند.

آخرین تبرها بر پیکر کشاورزی ایران

با پایان یافتن سال ۱۳۸۸، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی از تولید ۱۰۳ میلیون تن محصولات کشاورزی خبر دادند، هر چند عیسی کلانتری، دبیرکل خانه کشاورز و وزیر اسبق کشاورزی، بر این باور است که آمار ارايه شده درباره میزان تولیدات بخش کشاورزی واقعی و صحیح نیست.

از دید کارشناسان و فعالان بخش کشاورزی کشور در بهترین حالت نمی توان میزان تولیدات کشاورزی سال ۸۸ را بیش از ۷۰ تا ۷۵ میلیون تن بر آورد کرد.

آگاهان بارها در زمینه تنگ تر شدن عرصه بر صنعت کشاورزی ایران هشدار داده اند و از زیان شدیدی که بخش کشاورزی از واردات بی رویه متحمل شده است سخن گفته اند.

سال ۸۸ که شاهد بالاترین میزان واردات محصولات کشاورزی در سال های اخیر بود موجب  واکنش های مختلفی در مجلس شد، اما هیچ یک در عمل تاثيری نداشت.  به نوشته روزنامه توقیف شده سرمایه، متوسط آمار سال های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ نشان می دهد که واردت مرکبات دو و نیم برابر صادرات بوده است. از این رو در بازارهای میوه ایران، از انواع مرکبات مصری گرفته تا سیر و گردوی چینی، و از موز و نارگیل اکوادور و فلیپین گرفته تا انگور شیلی و سیب زمینی پاکستانی و انواع برنج هندی یافت می شود.

سایت خبری تحلیلی تابناک، این وضعیت را به آخرین تبرها بر تنه کشاورزی کشور تشبیه می کند که سبب شده حیثیت کشاورزی، و توان کارشناسی کشور را، به یکباره، به نابودی بکشد.

البته گفته شد سیاست وارداتی دولت به علت جلوگیری از افزایش نرخ تورم بوده است، هر چند این اقدام سوای نابودی صنعت کشاورزی کشور به علت آلودگی برخی از این محصولات برای مصرف کننده نیز خطرناک گزارش شده است.

محمد رضا خباز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، مصوبه اخیر مجلس درباره اخذ مجوز واردات محصولات کشاورزی از سوی وزارت جهاد را سلب اختیار از وزرات بازرگانی عنوان کرد و آن را به ضرر ۷۰ میلیون مصرف کننده در سراسر کشور دانست.

به نوشته روزنامه ایران، تعرفه ۳۰ درصدی میوه سود ۱۸۰ میلیاردی دلالان را به همراه داشته است. خبرگزاری مهر، با اشاره به روند رو به رشد حضور دلال ها و واسطه ها هم زمان با برداشت محصولات زراعی، می نویسد به اعتقاد بسیاری از کشاورزان تنها رنج و زحمت تولید محصولات کشاورزی با قشر کشاورز است، ولی سود اصلی را دلال ها و واسطه ها به جیب می زنند.

ایسنا، خبرگزرای دانشجویان ایران، اخیرا با انتشار سلسه گزارش هايی تحت عنوان کشاورز می کارد و دلال درو می کند، به افزایش قیمت نهایی محصول از این طریق اشاره می کند، و کاهش نقش منفی واسطه را عامل کمک رسانی به توسعه کشاورزی می داند. با وجود آن که در اواخر سال گذشته سخن از افزایش ۷۰ درصدی اعتبارات بخش کشاورزی در ميان بود، کشاورزان هم چنان از نحوه پرداخت تسهیلات بانکی گلایه دارند، و کمیسیون کشاورزی مجلس نیز به برنامه پنجم توسعه ایراداتی دارد.

به گفته اقبال محمدی یکی از اعضای این کمیسیون تمام برنامه ریزی ها، در یک جمله خلاصه شده است: نفت بفروشیم و هر چه می خواهیم وارد کنیم. بدون آن که توجهی به قشر زحمت کش کشاورز بشود. این نمانیده مجلس می پرسد، وقتی که کشاورزی را نابود کرده ایم کدام آدم عاقلی حاضر می شود به روستاها برود؟

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر