سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مرداد ۲۹, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

مذاکرات مستقیم اسراییل و فلسطینیان دوباره آغاز می شود

مقامات آمریکا می گویند اسراییل و فلسطینیان مذاکرات مستقیم صلح را در اوایل سپتامبر در واشنگتن از سر خواهند گرفت.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، روز جمعه اعلام کرد مذاکرات با دیداری در کاخ سفید با رهبران دو طرف آغاز خواهد شد. از حسنی مبارک رییس جمهوری مصر، ملک عبدالله پادشاه اردن، و نیز تونی بلر نخست وزیر سابق بریتانیا و نماینده گروه چهار گانه صلح خاورمیانه - آمریکا، روسیه، سازمان ملل متحد، و اتحادیه اروپا - دعوت شده است در جلسه حضور پیدا کنند.

سپس انتظار می رود خانم کلینتون با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل و محمود عباس، رییس تشکیلات خودگران فلسطینی ملاقات کند. وزیر امور خارجه آمریکا می گوید مذاکرات، با هدف تشکیل یک کشور فلسطینی در کنار اسراییل، می تواند ظرف یک سال به نتیجه برسد.

محمود عباس پیشتر گفته بود بدون انجام شرایطی آماده مذاکرات مستقیم با اسراییل نخواهد بود. اسراییل خواهان مذاکرات بدون شرط بود.

جرج میچل، فرستاده مخصوص آمریکا، برای تشویق دو طرف به تجدید مذاکرات بین آنها در آمد و شد بوده است. او گفت انتظار دارد یک کشور فلسطینی «ماندگار» از بطن مذاکرات بیرون بیاید.

روسیه صلحجویانه بودن نیروگاه اتمی ایران را تضمین می کند

یک مقام بلندپایه روسیه اطمینان داده است که ایران قادر نخواهد بود از سوخت نیروگاه اتمی برای ساختن اسلحه استفاده کند.

سرگئی ریباکف، قائم مقام وزارت امور خارجه روسیه، روز جمعه به خبرگزاری اینترفکس گفت روسیه سوخت را برای رآکتور، که قرار است روز شنبه راه اندازی شود، تحویل خواهد داد، سپس بر اساس مقررات پیمان ممنوعیت گسترش تسلیحات اتمی، سوخت مصرف شده را بازیافت خواهد کرد.

وی افزود «تضمین های ۱۰۰ درصدی» وجود دارد که استفاده از نیروگاه اتمی بوشهر صلحجویانه خواهد بود.

دراین میان علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران، به خبرگزاری ایسنا گفت کشور برای نیروگاه بوشهر، و نیروگاه های دیگری که قرار است ساخته شود، به سوخت بیشتری نیاز خواهد داشت.

در رویدادی دیگر، نیویورک تایمز گزارش می دهد مقامات دولت اوباما به اسراییل اطمینان داده اند که ایران برای ساختن بمب اتمی دست کم به یک سال وقت نیاز خواهد داشت.

اسراییل یک ایران مسلح به تسلیحات اتمی را تهدیدی برای موجودیت خود می داند، و تلویحا گفته است اگر قانع شود که ایران به دست یابی به بمب نزدیک است، با حمله نظامی پاسخ خواهد داد.

ژاپن خواستار مراقبت بيشتر کشتی ها حين عبور از تنگه هرمز شد

نشنال، روزنامه انگليسی زبان امارات متحده عربی زير عنوان "هشدار ژاپن به کشتی ها برای هوشياری در تنگه هرمز در واکنش به انفجار يک نفت کش" می نويسد وزارت حمل و نقل ژاپن به کشتی های ژاپنی که از تنگه هرمز می گذرند، با توجه به آسيب ناشی از انفجار مشکوک ماه گذشته در نفت کش متعلق به شرکت کشتيرانی Mitsui OSK در آن گذرگاه آبی، هشدار داده است بيشترمراقب باشند.

وزارت حمل ونقل ژاپن ميگويد کشتی هائی که از تنگه هرمزعبور ميکنند بايد هشياری کامل بخرج دهند وبخصوص در ساعات شب توجه خود را به حرکت کشتی های کوچک معطوف کنند.

وزارت حمل و نقل ژاپن از اتحاديه صاحبان کشتی های باری و نيز اتحاديه کشتی های مسافربر اقيانوس پيما خواستار تقويت تدابير امنيتی شده است.

نفت کش M Star ماه گذشته هنگام عبوراز نزديکی تنگه هرمز، که گذرگاه آبی عبور قريب چهل درصد نفت جهان از کشورهای توليد کننده نفت در خليج فارس است، با آسيبی روبرو شد که بنظر ميرسد ناشی از يک انفجار بود.

کارشناسان امارات متحده عربی به کوبيده شدن يک قايق مملو از مواد منفجره به بدنه اين نفت کش سيصد و سِی و سه متری ظنين اند. به گزارش خبرگزاری دولتی امارات متحده عربی، ماموران درجريان تحقيقات رگه هائی از مواد منفجره را در حفره ناشی از اين برخورد پيدا کردند.

خبرگزاری ژاپنی NHK اين هفته گزارش داده بود رادار نفت کش، هنگام وقوع انفجارحرکت يک کشتی کوچک را درنزديکی نفت کش ثبت کرده است که احتمال ميرود  به نفت کش حمله کرده باشد.

وزارت حمل و نقل ژاپن ميگويد تحقيقات کماکان ادامه دارد و علت قطعی انفجار هنوز مشخص نيست.

در حمله طالبان ۳۰ تن در جنوب افغانستان کشته شدند

مقامات افغانستان می گویند شورشیان طالبان ۳۰ افغان را که برای یک شرکت جاده سازی در جنوب کشور کار می کردند کشته اند.

به گفته مقامات، حمله روز پنجشنبه در ناحیه «سنگین» در ایالت هلمند صورت گرفت. دست کم ۱۸ نفر نیز مجروح شدند.

مقامات می گویند گاردهای امنیتی که از کارگران حفاظت می کردند، از جمله کشته شدگان بودند. روز جمعه ده ها جسد به بیمارستانی در لشکر گاه، مرکز ایالت، برده شد.

اطلاعیه ناتو حاکی است در ایالت قندهار، روز جمعه جسد یک غیر نظامی که به علامتی بین دو بمب کنار جاده ای بسته شده بود، پیدا شد. به گفته ناتو بمب ها ظاهرا به این منظور کار گذاشته شده بود که هر کسی بخواهد جسد را بردارد منفجر شود. در نقطه ای دیگر در جنوب، ناتو می گوید در انفجار یک بمب دو سرباز آن کشته شدند. یک سرباز آمریکایی در حمله مشابهی در روز پنجشنبه کشته شد.

در شرق افغانستان، ناتو می گوید شورشیان روز جمعه با آتش غیر مستقیم و سلاح های سبک به یک پایگاه ناتو در ناحیه «ناری» در ایالت کونار حمله کردند و سربازان ناتو به حمله آنها پاسخ دادند.

دو غیر نظامی افغان در خارج از پایگاه مجروح شدند. به اعضای ائتلاف آسیبی نرسید.

ناتو گفت نیروی مشترک افغان و بین المللی یک فرمانده شبکه حقانی را که به القاعده ارتباط دارد هدف گرفت. ناتو بارها گفته است مساله تلفات غیر نظامیان را بسیار جدی می گیرد و سعی دارد از اقداماتی که ممکن است به آن ها صدمه بزند پرهیز کند. این موضوع در دیدار سناتور کری و حامد کرزی نیز مطرح شد.

سناتور کری روز سه شنبه پیش از سفر به پاکستان برای ارزیابی زیان های سیل با رییس جمهوری افغانستان ملاقات کرد. او قرار بود روز جمعه منطقه را ترک کند، اما به کابل بازگشت، تا رییس جمهوری افغانستان را به تلاش بیشتر برای مبارزه با فساد تشویق کند.

جان کری، رییس کمیته روابط خارجی سنا، به خبرنگاران گفت رهبر افغانستان به او اطمینان داد که برای بهبود شفافیت در دولت گام هایی برداشته می شود از جمله این که به واحدهای مبارزه با فساد، که غرب ازآنها پشتیبانی می کند، اجازه داده خواهد شد مستقلا عمل کنند.

دو مقام همچنین درباره فرمان حامد کرزی، که به شرکت های امنیتی خصوصی دستور می دهد ظرف چهار ماه فعالیت هایشان را درافغانستان متوقف کنند، بحث کردند.

نجات سرنشینان قایق آتش گرفته ایرانی توسط ناوگان آمریکایی در خلیج فارس

نیروی دریایی آمریکا می گوید هشت ایرانی را پس از آن که قایق آنها در آب های کشورهای عرب حوزه خلیج فارس آتش گرفت، نجات داده است.

نیروی دریایی آمریکا در اطلاعیه ای گفت یک جت جنگنده روز چهارشنبه در جریان یک ماموریت عادی، قایقی را که در آتش می سوخت، دیده است.

دو هلیکوپتر از ناو هواپیمابر هری ترومن، برای کمک اعزام شدند.

خدمه هلیکوپترها ایرانی ها را در قایق پیدا کرده و آنها را به عرشه ناو منتقل کردند.

نیروی دریایی گفت هشت ایرانی سالم هستند و صدمه عمده ای ندیده اند، و تا زمانی که ترتیبات لازم برای بازگشت آنها داده شود، در کشتی آمریکایی خواهند ماند.

پاکستان کمک هند را قبول می کند

پاکستان می گوید ۵ میلیون دلار کمک غذایی از هند قبول خواهد کرد. در حالی که پاکستان با یکی از وخیم ترین مصیبت ها در تاریخ خود دست و پنجه نرم می کند، این اقدام یک ژست حسن نیت بی سابقه بین دو کشور رقیب تلقی می شود.

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان، روز جمعه در مصاحبه ای با یک ایستگاه تلویزیونی هند، کمک را یک «ابتکار بسیار خوشایند» نامید.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند کمک به سیلزدگان را «نشانه حسن نیت در یک روحیه همبستگی» با مردم پاکستان توصیف کرد.

باران های موسمی در پاکستان، سیلاب هایی به راه انداخت که تاکنون ۱۶۰۰ تن را کشته و بر ۲۰ میلیون نفر در یک پنجم خاک کشور تاثیر گذاشته است. فاجعه روستاها را فرا گرفته، تاسیسات زیر بنایی را از بین برده، محصولات کشاورزی را نابود کرده و احشام را کشته است.

سازمان ملل متحد می گوید هشت میلیون نفر به کمک های فوری نیاز دارند، و از جامعه بین المللی ۴۶۰ میلیون دلار درخواست کرده است. تقریبا ۶۰ درصد این مبلغ تعهد شده است.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در پاکستان، روز جمعه ملت ها را تشویق کرد به تعهد خود عمل کنند. او می گوید با وعده نمی توان برای مبارزه با بیماری های ناشی از آب آلوده، دارو خرید.

آمریکا در جلسه ویژه مجمع عمومی سازمان متحد در روز جمعه، پیشگامی یک سلسله تعهدات کمک جدید را بر عهده گرفت. بان کی – مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، فاجعه سیل را یک سونامی آرام نامید.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت سیل، که بیش از ۴۳ میلیارد دلار زیان وارد آورده، در زمانی به کشور او حمله کرده است که دولت با افراط گرایان و تروریست ها در جنگ است. او گفت نباید به آنها اجازه داد از این فاجعه بهره برداری کنند.

قرار است مقامات پاکستان هفته آینده درباره تسهیل شرایط یک وام ۱۰ میلیارد دلاری با مسئولان صندوق بین المللی پول مذاکره کنند.

کره جنوبی احساس می کند بين آمريکا و ايران گير افتاده است

مقامات کره جنوبی می گویند به زودی مذاکراتی جداگانه را با آمریکا و ایران بر سر درخواست های واشنگتن از سئول برای اعمال تحریم های جدید اقتصادی علیه تهران آغاز می کنند.

کره جنوبی احساس می کند بین نزدیک ترین متحد امنیتی خود، و یک طرف مهم تجاری، ایران، که ده درصد نفت کره جنوبی را تامین میکند گیرافتاده است.

واشنگتن خواستاراعمال تحریم های جدید علیه تهران توسط سئول شده است، و به تهران در مورد تلاش برای تولید تسلیحات اتمی ظن دارد. تهران این ظن را رد می کند. واشنگتن به خصوص خواستار اقدام سئول علیه تهران در مورد بانک ایرانی ملت در سئول است که با فعالیت های اتمی ایران مرتبط تشخیص داده شده است. تهران علیه هرگونه تحریم جدیدی تهدید به تلافی کرده است، که می تواند برای اقتصاد کره جنوبی عواقبی جدی در بر داشته باشد.

خبرگزاری رویترز، روز جمعه، اظهارات یک مقام معرفی نشده کره جنوبی را نقل کرد که گفته است سئول نگرانی های خود را با واشنگتن در میان می گذارد، و می خواهد آسیب های اقتصادی را به حداقل برساند.
آمریکا و اتحادیه اروپا هم اکنون تحریم هائی راعلیه تهران اعمال می کنند که دامنه آنها از تحریم های مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد فراتر می رود.

رابرت آینهور، مشاورمخصوص وزارت امورخارجه آمریکا در امور جلوگیری از اشاعه و گسترش تسلیحات اتمی، و کنترل های تسلیحاتی، و دانیل گلاسر مدیر کل وزارت خزانه داری آمریکا در امور مربوط به مقابله با تامین منابع مالی تروریستی و فعالیت های مجرمانه، اوایل این ماه به کره جنوبی و ژاپن رفتند تا این دو کشور را در ملحق شدن به تحریم های جدید زیر فشار بگذارند. انتظارمی رود این دو مقام به چین نی زسفر کنند.

تهران يک روز قبل از راه اندازی نيروگاه اتمی بوشهر از آزمايش يک موشک جديد خبرمی دهد

احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران، می گوید ارتش با موفقیت یک موشک جدید زمین به زمین را آزمایش کرده است.

Press TV شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان ایران، اظهارات وحیدی را نقل کرد که موشک قیام ۱ دارای، به گفته او، سیستم هوشمند هدایت کننده ای است که احتمال اصابت موشک های رهگیر را به آن کم می کند. وی همچنین گفت این موشک از قابلیت هدف گیری های دقیق برخوردار است.

وحیدی این خبر را در جریان مراسم نمازجمعه تهران مطرح ساخت. وی نگفت آزمایش کجا انجام گرفته است، و برد موشک را نیز فاش نساخت.

گزارش های تلویزیونی ایران موشکی در حال پرتاب را از محلی که به نظر می رسد کویری است نشان می دهد.
خبر این آزمایش یک روز پیش از آن داده می شود که ایران قرار است عملیات راه اندازی نیروگاه برق اتمی بوشهر را با استفاده از سوخت تحویلی روسیه شروع کند.

کلينتون توافق نتانياهو و عباس برای از سرگيری مذاکرات مستقيم را اعلام می کند

آژانس های خبری می گويند انتظار می رود هيلاری کلينتون، وزير امورخارجه آمريکا، روز جمعه، اعلام کند اسرائيل و فلسطينيان با ازسرگيری مذاکرات مستقيم موافقت کرده اند.

به گزارش اين آژانس ها، پرزيدنت اوباما قرار است بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل، و محمود عباس، رهبر فلسطينی ها، را در اوايل سپتامبر برای شروع مذاکرات به واشنگتن دعوت کند.

اين نخستين مذاکرات مستقيم دو طرف از اواخر سال ۲۰۰۸ به بعد خواهد بود.

فيليپ کراولی، سخنگوی وزارت امورخارجه آمريکا، روز پنجشنبه توافق را بسيار بسيار نزديک توصيف کرد. وی گفت خانم کلينتون تلفنی با مقامات بلندپایه و درگير، تبادل نظر کرده است.

در همین حال نيويورک تايمز می گويد آقای نتانياهو و آقای عباس توافق کرده اند دوره زمانی يک ساله ای برای مذاکرات در نظر گرفته شود.

آقای عباس به تازگی گفته بود به از سرگيری مذاکرات مستقيم تمايلی ندارد مگر آنکه برخی شرايط عملی شود. تعيين دستور کار و جدول زمانی، پيش از شروع مذاکرات مستقيم با اسرائيل از جمله شرايط مورد نظر آقای عباس بود.

آقای عباس همچنين گفته است اسرائيل بايد عمليات ساختن شهرک های يهودی نشين را در زمين های مورد نظر فلسطينی ها برای شکل بخشيدن به کشورآينده فلسطينی متوقف کند.

آقای نتانياهو گفته است وی برای مذاکره، بدن پيش شرط، آماده است.

گزارش: خطر اتمی ايران فوری نيست

يک روزنامه آمريکايی می گويد مقامات دولت پرزيدنت اوباما، اسراييل را متقاعد کرده اند که ايران دست کم به يک سال وقت برای توليد تسليحات اتمی، نياز خواهد داشت.

روزنامه نيويورک تايمز به نقل از گری سامور، مشاور ارشد رييس جمهوری آمريکا در امور هسته ای، می گويد برای جمهوری اسلامی ايران دست کم يک سال طول خواهد کشيد تا که بتواند مواد اتمی را به سلاح، تبديل کند. وی اضافه می کند که «يک سال مدت زمانی طولانی است.»

نيويورک تايمز می گويد مقامات دولت پرزيدنت اوباما باور دارند که اين تحليل امکان اينکه اسراييل بمنظور پيشگيری، تأسيسات اتمی ايران را در سال آينده بمباران کند، کمرنگ می کند. اقدامی که اسراييل به آن کراراً اشاره کرده است.

اسراييل يک ايران اتمی را خطری برای موجوديت خود تلقی می کند زيرا رهبران ايران بارها خواستار نابودی اسراييل گرديده اند.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر