سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ شهریور ۲۸, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

پاسخ احمدی نژاد به اظهارات کلینتون درباره نظامی گری در ایران

محمود احمدى نژاد روز يكشنبه در واکنش به اظهارات هيلارى كلينتون، وزير خارجه آمريكا مبنی بر افزايش قدرت نظاميان در ايران گفت: «به اين خانم توصيه مى‌ كنيم قبل از صحبت در باره هر موضوعى ابتدا مطالعه كند».

آقای احمدی نژاد که براى شركت در نشست مجمع عمومى سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است در گفت و گو با تلویزیون ای بی سی آمریکا بودجه نظامی آمریکا را برابر با بودجه نظامی جهان دانست و گفت: «ادعاى آمريكايى ‌ها از نظامى بودن ايران درست نيست».

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا شبکه تلویزیونی ای بی سی از افزايش قدرت نظاميان در ايران ابراز نگرانى كرده بود. خانم کلینتون همچنین ابراز امیدواری کرد که تلاش ها در داخل ایران تحت مسئولیت رهبران مذهبی و مدنی برای کنترل آنچه که «دستگاه حکومتی» خواند، صورت گیرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت واشنگتن خواستار بازگشت تهران به مذاکرات بین المللی درباره برنامه اتمی ایران و اجازه بازرسی کامل تاسیسات اتمی به آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

محمود احمدی نژاد در واکنش به اظهارات خانم کلینتون در گفت و گو با همان شبکه تلویزیونی گفت ایران تنها تحت شرایط «عادلانه» و «صلح آمیز» درباره برنامه اتمی اش مذاکره می کند. او تحریم های بین المللی اعمال شده بر ایران را «غیرقانونی» و «توهین آمیز» توصیف کرد.

آقای احمدی نژاد همچنین واشنگتن را به پاسخ به آزادی سارا شورد، کوهنورد آمریکایی که در ایران زندانی بود دعوت کرد و خواستار آزادی هشت ایرانی شد که به گفته او در آمریکا به شکل غیرقانونی در بازداشت هستند.

سارا شورد یکی از سه کوهنورد آمریکایی است که بیش از یک سال پیش در کردستان در مرز ایران و عراق به اتهام ورود غیرقانونی به ایران و جاسوسی، بازداشت و زندانی شدند.

محمود احمدی نژاد گفته است سرنوشت دو کوهنوردی که هنوز در ایران در بازداشت هستند در دست قوه قضائیه است.

او همچنین ادعا کرد که سکینه محمدی آشتیانی «به هیچ وجه به سنگسار محکوم نشده‌ و خبری که در رسانه‌های آمریکایی منتشر شده کاملاً جعلی است و این تاثیر همان چیزی است که متاسفانه دولتمردان آمریکایی به دنبال خبر منفی و غیرواقعی از ایران هستند».

سکینه محمدی آشتیانی ۴۳ ساله و مادر دو فرزند در مه ۲۰۰۶ به داشتن رابطه نامشروع با دو مرد به دنبال مرگ شوهرش متهم شد. او سپس به اتهام زنا به سنگسار و قتل به قصاص محکوم شد. صدور حکم سنگسار برای سکینه محمدی آشتیانی موجب بروز اعتراضی جهانی شد.

رييس جمهور ايران در بخش ديگرى از سخنان خود در گفت و گو با اى بى سى گفت: «ايران جامعه‌اى آزاد است و هر كس حق اظهارنظر دارد. جامعه‌اى چند صدايى است. برخلاف جامعه آمريكا كه به تك صدايى عادت كرده است».

محمود احمدی نژاد در آستانه شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حالى این سخنان را مطرح مى کند که مدافعان حقوق بشر و منتقدان حکومت جمهوری اسلامی در داخل و خارج از ایران، از افزایش موج سركوب فعالان سياسى و مدنى در يكسال گذشته خبر می دهند و بسیاری از معترضان به حکومت از جمله چهره های سیاسی، روزنامه نگاران و شرکت کنندگان در اعتراض های پس از انتخابات بازداشت و به حبس های درازمدت محكوم شده اند.

تناقض گويی درباره هدفمند کردن یارانه ها ادامه دارد

بهروز مرادی، مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه ها، پیش از ظهر روز یکشنبه ۲۸ شهریور ماه در نخستین نشست خبری با اعلام این که امسال بخشی از یارانه ها آزاد می شود تاکید کرد این آزادسازی به شیوه های مختلف از جمله سهمیه بندی، اعمال قیمت های تبعیضی برای نقاط مختلف کشور و افزایش پلکانی انجام می شود. بهروز مرادی با بیان این که هیچ گونه افزایشی برای قیمت آب در دستور کار دولت قرار ندارد، گفت، این افزایش ها شامل سایر حامل های انرژی نظیر نفت، گاز، بنزِین و گازوئیل است.

مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه ها از قیمت گذاری متفاوت برای حامل های انرژی در نقاط مختلف کشور خبر داد و علت این تصمیم گیری را  جبران هزینه های زندگی مردم دانست.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری مهر درباره چگونگی پرداخت یارانه نقدی به مردم گفت یارانه نقدی از مهر ماه به حساب مردم واریز می شود. به گفته او همه مردم، هر دو ماه یک بار یارانه نقدی می گیرند.

هر چند مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه ها درباره میزان مبلغ واریزی به حساب مردم گفت فکر نمی کنم این موضوع اهمیت چندانی برای مردم داشته باشد، ادامه داد بر اساس سیاست های رسانه ای دولت مبلغ یارانه نقدی تا موقع لزوم اطلاع رسانی نمی شود.

در حالی که گزارش ها حکایت از آن دارد که سهم بخش کشاورزی از یارانه ها هنوز هم مشخص نیست.

علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معاون روز شنبه ۲۷ شهریور ماه از جزئیات بسته حمایتی وزارت خانه متبوعش از صنعتگران در طول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها سخن گفت.

با این وجود روزنامه جهان صنعت روز یک شنبه تیتر صفحه نخست خود را به ادامه تناقض گویی ها درباره تاریخ هدفمند کردن یارانه ها اختصاص داده است.

در همین حال محمد رضا ضیغمی، معاون توسعه داخلی وزیر بازرگانی، ظهر روز یکشنبه از بسته نظارتی برای جلوگیری از تغییر فاحش قیمت ها خبر داد. اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس تشخیص مصلحت نظام، نیز حذف یارانه ها را در راستای سیاست های کلان دانست و همیاری همه اقشار مردم در این زمینه را یک وظیفه ملی عنوان کرد.

هم زمان محمد رضا خباز، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، بامداد یکشنبه با اشاره به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها به خبرگزاری مهر گفت مردم خود را برای یک دوره سخت آماده کنند.

اصغر گرانمایه پور، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، نیز بعد از ظهر روز شنبه ۲۷ شهریور ماه در گفت و گو با همین منبع هدفمند کردن یارانه ها را جراحی درد آوری دانست که بیش تر بر قشر متوسط جامعه فشار می آورد.

پیش از این به کرات در زمینه اثرات منفی هدفمند کردن یارانه ها بر قشر فقیر و کم در آمد کشور سخن رفته است.

اکثرِيتی از آمريکائيان با پيوستن به اسرائيل در جنگی عليه ايران مخالف اند

جروزالم پست زير عنوان "بيشتر آمريکائيان عليه پيوستن به اسرائيل در حمله به ايران" می نويسد بموجب  يک نظر سنجی جديد اکثريتی از آمريکائيان با پيوستن  به اسرائيل در جنگی برای حمله به ايران مخالفت خواهند کرد.
نظر سنجی Chicago Council on Public Affairs  (شورای امور عمومی شيکاگو) که روز پنجشنبه منتشر شد نشان می دهد ۵۶ درصد پاسخ دهندگان در واکنش به اين  جمله که "اگر اسرائيل تاسيسات اتمی ايران را بمباران کند و ايران به تلافی عليه اسرائيل برخيزد، و دو کشور وارد جنگ شوند، آمريکا بايد يا نبايد نيروهای نظامی خود را در کنار اسرائيل وارد جنگ کند" گفته اند: "نه، نبايد".
آنهائی که پاسخ داده اند: "بله، بايد" ۳۸ درصد پاسخ دهندگان بوده اند.
درنتيجه گيری هائی ديگر، اکثريتی معادل ۵۸ درصد،  طرفدار"تلاشی عمده برای حل و فصل مناقشه اسرائيلی- فلسطينی" به عنوان ابزاری درجنگ عليه تروريسم بوده اند، حال آنکه ۳۹ درصد چنين نظری را رد کرده اند.
تجزيه و تحليل های اين شورا حاکی از پائين آمدن سطح پشتيبانی از نظريه مشارکت سربازان آمريکائی در يک نيروی بين المللی صلحبانی برای تداوم بخشيدن يک معاهده  صلح اسرائيلی - فلسطينی است. آمريکائيان اکنون به نسبتی مساوی، ۴۹ درصد به ۴۹ درصد، با اين مشارکت موافق و مخالف اند. حال آنکه پيشتر، اکثريت، از چنين مشارکتی پشتيبانی می کرد.
يک نتيجه گيری ديگر از دو دستگی آمريکائيان برای استفاده از سربازان آمريکائی در دفاع از اسرائيل در صورت حمله ای به اسرائيل حکايت دارد. ۴۷ درصد موافق و ۵۰ درصد مخالف بوده اند.
در شمار آمريکائيانی که بنظرشان آمريکا بايد از اسرائيل در مقابل فلسطينيان جانبداری کند، از سال ۲۰۰۴  ببعد، افزايشی قابل توجه ديده می شود، و از ۱۷ درصد  به ۲۸ درصد رسيده است، ضمن آنکه ۶۶ درصد گفته اند آمريکا نبايد جهت گيری کند، و ۳ درصد طرفدار جانبداری از فلسطينيان بوده اند.
اسرائيل نسبت به تشکيلات خودگردان فلسطينی درصد به مراتب بالاتری از پاسخ دهندگان را  از نظر ابراز"احساسی گرم و مطلوب" بخود جلب کرده است.در اين زمينه  ۵۷ درصد به اسرائيل و ۳۲ درصد به تشکيلات خودگران فلسطينی تمايل نشان داده اند.
اين نظر سنجی بين روزهای  ۱۱ ژوئن تا ۲۲ ژوئن انجام گرفته است که کاهش در تشنج ميان دولت های اوباما و نتانياهو تازه شروع شده  بود. نظر سنجی را  تشکيلات تحقيقاتی Knowledge Networks انجام داد. شمار پاسخ دهندگان به اين نظر سنجی، که ضريب اشتباه آن يک مميز نه دهم درصد در نظر گرفته شده است،  ۲هزار و ۵۹۶  نفر بود.

شورشیان سومالی دو ایستگاه رادیویی را تسخیر کردند

شورشیان پایتخت سومالی در جریان آخرین حملات خود به رسانه های مستقل کنترل دو ایستگاه رادیویی را بدست گرفتند.

شاهدان عینی میگویند مردان مسلح وابسته به گروه چریکی الشباب شنبه شب به دفتر رادیو «هورن آفریک» حمله بردند، چشمان محافظین را بسته و آنها را کتک زدند. آنان در پی این تهاجم وسایل فنی رادیو را به خارج حمل کرده و ایستگاه رادیو را تعطیل کردند.

چند ساعت پس از این حادثه چریکهای وابسته به گروه حزب اسلامی وارد ساختمان رادیو «جی – بی – سی » شدند و کنترل آنرا بدست گرفتند.

اتحادیه روزنامه نگاران سومالی ضمن محکوم کردن این حملات میگویند شورشیان خواستار متوقف کردن فعالیتهای رسانه ها و مخفی کردن واقعیت از مردم و جهان هستند.

اوائل سال جاری الشباب به ایستگاههای رادیویی دستور داده بود که از پخش موسیقی و پخش برنامه های صدای آمریکا و بی بی سی خود داری کنند. در ماه مه گذشته نیز یک خبرنگار رادیو موگادیشو ربوده و با گلوله به قتل رسید.

شورشیان در تلاشند که دولت انتقالی سومالی را که از سوی سازمان ملل متحد حمایت میشود سرنگون کرده و بجای آن یک کشور اسلامی مطلق ایجاد کنند.

این گروهها بیشتر بخشهای موگادیشو و جنوب سومالی را در کنترل خود دارند.

سومالی از سال ۱۹۹۱ تاکنون فاقد یک دولت مرکزی با ثبات بوده است.

پاپ یک کاردینال انگلیسی را متبرک کرد

پاپ بندیکت شانزدهم روز یکشنبه مراسم عشاء ربانی را در هوای آزاد در شهر بیرمنگهام بریتانیا برگزار کرد. در این مراسم که دهها هزار نفر در آن شرکت داشتند پاپ یک کشیش را که در قرن نوزدهم به مسیحیت گرویده بود متبرک کرد که مرحله ای قبل از قدیس شدن به شمار میرود.

بیش از ۵۰ هزار نفر در زیر بارانی سرد در یک پارک گرد آمدند تا شاهد مراسم تبرک کاردینال جان هنری نیومن باشند که یکی از سرشناس ترین روحانیون قرن نوزدهم بود که از کلیسای انگلیکان به کلیسای کاتولیک رو کرده بود.

پاپ بندیکت شانزدهم که زاده آلمان است با استفاده از موقعیت و فرصت، هفتادمین سالگرد نبرد بریتانیا را در جنگ جهانی دوم برگزار کرد و جشن گرفت. در سال ۱۹۴۰ نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا علیه نیروی هوایی نازیها وارد نبرد شد.

ناتوانی آلمانیها برای منهدم کردن دفاع هوایی بریتانیا اولین شکست عمده نازیها در جنگ به شمار میرود.

پاپ همچنین در روز یکشنبه با افرادی که دروس مربوط به کشیش شدن را مطالعه میکنند ملاقات کرد . وی روز یکشنبه به سفر ۴ روزه خود به بریتانیا پایان داد.

جان هنری نیومن در تاریخ مذهبی انگلستان شخصیتی مهم در قرن نوزدهم به شمار میرود. وی در ابتدا یکی از کشیشان کلیسای انگلستان بود ولی بعداً به کلیسای کاتولیک پیوست و تا مقام کاردینالی ارتقاء مقام یافت.

پاپ بندیک شانزدهم در سفر چهار روزه خود به بریتانیا با رهبران آن کشور و از جمله دیوید کامرون ، نخست وزیر و نیک کلگ، معاون او دیدار و گفت و گو کرد. بهنگام این دیدار هزاران نفر به نشانه اعتراض به این سفر تاریخی پاپ در مرکز لندن دست به راهپیمایی زدند.

در کلیسای صلیب مقدس به روی ارامنه باز شد

پس از گذشت ۹۵ سال صدها نفر از ارمنی های مسیحی مراسم مذهبی عشای ربانی را در یک کلیسای تاریخی در شرق ترکیه برگزار کردند.

کلیسای صلیب مقدس که در قرن دهم بنا شده در جزیره ای در دریاچه وان ترکیه قرار دارد.

پس از جنگ جهانی اول این نخستین باری است که ترکیه اجازه داده است یک مراسم عبادتی در آن مکان برگزار شود. مقامهای ترکیه میگویند به نشانه تقویت مصالحه وتلاشهایی که برای آشتی میان ترکیه و ارمنستان بعمل میاید اجازه خواهند داد که سالی یک بار چنین مراسمی در آن کلیسا برگزار شود.

استان وان و بیشتر سرزمینهای شرق ترکیه زادگاه و اقامتگاه جامعه بزرگی از ارمنیها بود ولی در سال ۱۹۱۵ و بهنگام جنگ جهانی اول ارمنیها هدف قتل عام و اخراج اجباری قرار گرفتند.

در سال ۲۰۰۷ و پس از آنکه دولت ترکیه کلیسای صلیب مقدس را نوسازی کرد بار دیگر آن محل بعنوان موزه بازگشایی شد.

ارمنیها میگویند کشتار حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار ارمنی بین سالهای ۱۹۱۵ تا ۱۹۲۳ یک قتل عام به شمار میرود ولی ترکیه این اتهام را رد کرده و میگوید در اعلام تعداد کشته شدگان اغراق شده است و می افزاید که ارمنیها در جنگهای داخلی که منجر به فروپاشی امپراطوری عثمانی شد به قتل رسیدند.

سارا شورد وارد آمریکا شد

سارا شورد، کوهنورد آمریکایی که بیش از یک سال در ایران زندانی بود به آمریکا بازگشت.

دوستان او گفتند سارا شورد و مادرش روز یکشنبه در فرودگاه دالس در نزدیکی واشنگتن بر زمین نشستند. قرار است خانم شورد شامگاه یکشنبه در نیویورک در یک کنفرانس خبری شرکت کند.

این شهروند آمریکا ساعاتی پیش در روز یکشنبه با یک توقف در امارات متحده عربی، عمان را ترک کرد.

سارا شورد طی بیانیه ای در فرودگاه عمان از میهمان نوازی مقامات این کشور سپاسگذاری کرد. او همچنین برای آزادی نامزدش شین بائر و دوستش جاش فتال ابراز امیدواری کرد. آقایان فتال و بائر که همراه با خانم شورد در ژوئیه ۲۰۰۹ بازداشت شده بودند، همچنین در زندان جمهوری اسلامی ایران به سر می برند.

مقامات ایرانی این سه نفر را به اتهام جاسوسی و ورود غیرقانونی به ایران، در منطقه مرزی میان ایران وعراق در کردستان بازداشت کردند. خانواده آنان می گویند ورود به خاک ایران اتفاقی بوده است.

هفته گذشته با کمک مقامات عمان و میانجیگری آنان در پرداخت وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی سارا شورد، جمهوری اسلامی او را آزاد کرد. خانم شورد که به دلایل پزشکی آزاد شده است در عمان تحت آزمایش قرار گرفت.

خانواده او می گویند سارا شورد دارای غده ای در سینه و سلول های پیش سرطانی است.

روز جمعه محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی خواستار اقدام انسان دوستانه دولت آمریکا و آزادی شهروندان ایرانی شد که در کشورهایی چون تایلند و گرجستان بازداشت شده و به آمریکا منتقل شده اند.

آقای احمدی نژاد در مصاحبه ای با تلویزیون دولتی ایران گفت حقوق ایرانیان بازداشت شده نادیده گرفته شده است. او در این زمینه جزئیات بیشتری نگفت.

خبرگزاری اسوشیتدپرس می گوید کنفرانس خبری سارا شورد در نیویورک همزمان با ورود محمود احمدی نژاد به این شهر برای شرکت در مجمع عمومس سازمان ملل متحد است.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا می گوید آزادی دو کوهنورد دربند در ایران «یک ژست انساندوستانه چشمگیر» برای جمهوری اسلامی خواهد بود. او می گوید دولت باراک اوباما همچنان مسئولانه آزادی آنان پیگیری خواهد کرد.

ناظران مشروعیت انتخابات افغانستان را زیر سوال بردند

گروه عمده نظارت بر انتخابات افغانستان میگوید مشروعیت انتخابات پارلمانی یکشنبه زیر سوال است.

بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه در افغانستان می گوید با در نظر گرفتن ناامنی و گزارش های چندگانه تقلب، درباره «کیفیت رای گیری نگرانی های جدی دارد».

همزمان، نیروهای امنیتی بین المللی تحت نظارت ناتو گفت بیش از ۳۰۰ مورد گزارش مربوط به خشونت در انتخابات به ثبت رسانده است.

کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان گفت گزارش هایی مبنی بر بی نظمی ها از جمله تاخیر در باز شدن حوزه ها، سوء استفاده از کارت های ثبت نام، رای دادن افرادی که واجد شرایط نبودند، کمبود برگه های رای و کیفیت پایین جوهر بادوام مخصوص برای پیشگیری از چندبار رای دادن به ثبت رسیده است.

کمیسیون شمار نهایی مشارکت در انتخابات را اعلام نکرده است اما در شامگاه یکشنبه گفت سه میلیون ۶۰۰ هزار نفر رای داده اند. در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، حدود ۶۰۰ میلیون رای شمارش شد.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه ای «جسارت و عزم» مشارکت کنندگان در انتخابات را ستود.

دیوید پتریوس فرمانده ارشد آمریکایی نیروهای ناتو در افغانستان نیز گفت صدای آینده افغانستان «متعلق به مردم» است و «افراط گرایان خشن و شبکه های ترور» در آن جایی ندارند.

بیش از دو هزار و پانصد کاندیدا برای احراز ۲۴۹ کرسی ولسی جرگه یا شورای ملی رقابت کردند.

نتایج اولیه انتخابات پارلمانی افغانستان زودتر از ماه آینده اعلام نخواهد شد و قرار است نتایج نهایی در پایان اکتبر و پس از رسیدگی به تمامی شکایات موجود اعلام شود.

نزدیک به ۳۰۰ هزار سرباز افغانی با حمایت نیروهای بین المللی امنیت رای گیری روز یکشنبه را تامنی کردند.

انفجار دو بمب در بغداد ۲۹ کشته برجای گذاشت

مقامات عراقی می گویند انفجار دو بمب درون اتومبیل در بغداد، دست کم ۲۹ کشته و ده ها مجروح برجای گذاشته است.

این حملات در میدان عدن در شمال بغداد و منطقه منصور در غرب بغداد رخ داد.

مقامات می گویند اغلب مجروحان ناشی از انفجار میدان عدن بوده است. به گفته پلیس این حمله احتمالا دفتر امنیت ملی را هدف قرار داده بود.

بمب دیگر در خارج از یک شرکت موبایل رخ داد و به چندین ساختمان مجاور آسیب رساند.

هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

در رویدادی جداگانه، پلیس عراق اعلام کرد انفجار یک بمب کنار جاده ای دو سرنشین یک اتومبیل را در شمال غرب بغداد به کشتن داد.

دولت فرصت اجرای هدفمند کردن یارانه ها را از دست می دهد

تازه ترین اطلاعات در زمینه قانون هدفمند کردن یارانه ها به وسیله ریاست قوه مجریه در گفت و گوی مستقیم با شبکه خبر روز شنبه ۲۷ شهریور ماه ارائه شد.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ايران، با اعلام این که در راستای طرح هدفمند کردن یارانه ها در مهر ماه مبلغی برای هم وطنان واریز خواهد شد، از برخی تمهیدات دولت برای اجرای این قانون خبر داد و از توانایی دولت خود برای آن چه «مهار تبعات منفی این طرح» خواند، سخن گفت.

با وجود آن که رئیس جمهوری اسلامی ایران طرح هدفمند کردن یارانه ها را گسترده ترین طرح دولت خواند که از دید وی همه حوزه ها را تحت تاثیر قرار می دهد در پاسخ به این پرسش که از چه زمانی قانون هدفمند کردن یارانه ها آغاز خواهد شد اظهار داشت روز دقیق اجرای این طرح اعلام نمی شود، زیرا «یک عده برای خود و دیگران ایجاد مشکل می کنند.»

محمود احمدی نژاد هم چنین گفت، با اعلام زمان دقیق اجرای این قانون ممکن است عده ای بروند دو باک بنزین بزنند به این منظور که ارزان است. آن گاه از دید محمود احمدی نژاد ممکن است صف درست شود و مردم به زحمت بی افتند.

هر چند محمد رویانیان، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، بعد از ظهر روز شنبه ۲۷ شهریور ماه به خبرنگار خبرگزاری کار ایران ( ایلنا ) با اشاره به برخی گفته ها درباره قیمت بنزین گفت، مردم زندگی عادی خود را داشته باشند، قیمت بنزین فعلا تغییر نمی کند. مسعود میر کاظمی وزیر نفت نیز می گوید هم اکنون جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه نگرانی و دغدغه ای به نام کمبود بنزین ندارد.

در همین حال، عزت الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، بعد از ظهر روز شنبه در گفت و گو با خبر گزاری مهر اظهار داشت، در صورتی که دولت تا آبان ماه قیمت حامل های انرژی را اصلاح نکند، فرصت اجرای این قانون در سال جاری را از دست می دهد. این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر این که ادعای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها بدون ایجاد مشکل برای مردم صحیح نیست اعلام کرد قطعا اجرای این قانون با مشکل مواجه خواهد شد.

هم زمان حجت الاسلام ناصر موسوی، منشی دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرگزاری آریا اجرای طرح هدفمندکردن یارانه ها را بر افزایش قیمت مصالح ساختمانی و به تبع آن افزایش قیمت مسکن و اجاره بها موثر دانست.

مدیر کل حمل مسافر راهداری نیز بامداد روز شنبه، در گفت و گو با خبرگزاری فارس، از افزایش ۲۲ درصدی قیمت بلیت اتوبوس پس از هدفمند کردن یارانه ها خبر داد.

این در حالی است که حسین قضاوی، معاون اقتصادی بانک مرکزی، در گفت و گو با همین منبع به پرسش و انتقاداتی مبنی بر ملموس نبودن نرخ تورم تک رقمی برای مردم وکنترل تورم در زمان قانون هدفمند کردن یارانه ها پاسخ داد، و از جمله تک رقمی شدن نرخ تورم را حقیقت و ملموس نبودن آن را واقعیت خواند.

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود از داريوش را با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر