سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۲۸, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

ایران بار دیگر کانادا را به نقض حقوق بشر متهم کرد

کمتر از یک هفته پس از احضار کاردار موقت سفارت اتاوا در تهران به دفتر حقوق بشر وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، ایران بار دیگر کانادا را به نقض حقوق بشر متهم کرد.

رسانه های دولتی در تهران گزارش داده اند ایران نقض حقوق بشر از سوی پلیس ضدشورش کانادا در طی اجلاس « گروه بیست» در ماه ژوئن در تورنتو را محکوم کرده است.

رامین مهمان پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه (١۹ ژوییه) به خبرنگاران گفت: «مقامات کانادا باید به کلیه پرسش ها و ابهام های مطرح شده پیرامون موارد نقض حقوق بشر در این کشور توضیح ارائه دهد.»

پرس تی وی، تلویزیون انگلیسی زبان دولت جمهوری اسلامی به نقل از آقای مهمان پرست گزارش داده است: «چنین موارد رویارویی بی رحمانه  و مرگبار پلیس کانادا، مداخله نیروهای امنیتی در زندگی خصوصی شهروندان و نقض حقوق مردم بومی این کشور در دولت کنونی بر سر قدرت در کانادا به کرات رخ داده اند.»

تهران همچنین خواستار پاسخگویی اتاوا در قبال چنین عملکرد خشونت آمیزی شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن انتقاد از «رفتار غیرقانونی و قساوت آمیز کانادا» در قبال معترضان در اجلاس بین المللی اخیر در تورنتو تصریح کرده است که « احترام به حقوق بشر یک تعهد بین المللی ست و کشورها نباید با توسل به توجیه های سیاسی به مسائلی از این قبیل بی توجهی کنند».

وی تاکید کرده است: «نقض مکرر حقوق شهروندان و حمله به معترضان مسئله ای نیست که بتوان در قبال آن سکوت اختیار کرد.»

آقای مهمان پرست از مقامات کانادا خواسته است تا در قبال نگرانی های بین المللی پیرامون نقض حقوق بشر در این کشور پاسخگو باشند.

انتقاد این مقام  جمهوری اسلامی از عملکرد دولتمردان اتاوا در حالی تکرار شده است که سخنگوی وزارت امور خارجه کانادا هفته گذشته  در واکنشی نسبت به احضار کاردار موقت اتاوا در تهران در اعتراض به برخورد پلیس این کشور با معترضان، ضمن دفاع از ساختار قضایی قانونمند کانادا گفته بود ایران، کشوری ست که شهروندان خود را سنگسار می کند و در جایگاهی نیست که در مورد حقوق بشر برای کانادا خطابه گویی و سخنرانی کند.
 

بیل کلینتون خواستار حذف مقررات دست و پا گیر کمک به بیماران ایدز شد

بیل کلینتون، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، از سازمان های خیریه ای که به مبتلایان به بیماری ایدز کمک می کنند خواسته است تا از هدایای کشورهای ثروتمند عاقلانه تر و با کارائی بیشتر استفاده کنند. آقای کلینتون که روز دوشنبه در کنفرانس بین المللی مبارزه با ایدز در وین سخنرانی می کرد به گروه های مبارزه با بیماری ایدز گفت سازمان های بسیاری هزینه های زیادی برای اعزام کارمندان خود به کنفرانس ها و سایر کارهای دیگر خرج می کنند. وی افزود هر یک دلاری که به هدر رود زندگی یک نفر را با خطر روبرو می سازد.

آقای کلینتون گفت آینده جمع آوری هدایای نقدی برای کارهای مبارزه با بیماری ایدز بستگی به پول های زیادی دارد که از طریق هدایای مالی کوچک توسط افراد بسیاری به دست آمده باشد. وی به عنوان مثال از تلاش های جمع آوری هدایا برای فاجعه دیدگان زمین لرزه هائیتی نام برد.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا همچنین از تلاش های پرزیدنت باراک اوباما برای اختصاص بودجه ای برای مبارزه با بیماری ایدز با توجه با افزایش انتقادها که تعهدات قبلی را برای تامین هزینه های بیماری ایدز نادیده گرفته است، دفاع کرد. آقای کلینتون گفت تعهد افزایش قابل توجه کمک های آمریکا قبل از آنکه اقتصاد آمریکا به وخیم ترین بحران مالی جهان منجر شود، داده شده بود.

وجود لکه های جدید نفت در خلیج مکزیک

دولت آمریکا در حال بررسی راه های مقابله با نشت های جدید نفتی است که روز یکشنبه در خلیج مکزیک یافت شد.

سرپرست گروه فدرال روز دوشنبه بریتیش پترولیوم را مسئول نگه داشتن سرپوش بازدارنده در دهانه چاه آسیب دیده اعلام کرد و از این شرکت خواست با نظارت بر سرپوش چاه، در مورد نشتی های جدید و منبع آن اطمینان حاصل کند.

همزمان دریادار تاد الن نیز مدیریت بریتیش پترولیوم و تصمیم گیری درباره برداشتن سرپوش در صورت لزوم را برعهده دارد.

بی پی امیدوار است که بتواند چاه را با سرپوش فعلی کنترل و از نشت نفت جلوگیری کند تا زمانی که چاه های کمکی نشت نفت را برای همیشه متوقف کنند.

سرپوش، فوران نفت از چاه ترکیده را متوقف کرد. فوران نفت از ماه آوریل آغاز شد و فاجعه بارترین رویداد محیط زیستی را در تاریخ آمریکا رقم زد.

سرپوش توانسته است از فوران ۶۰ هزار بشکه نفت به درون دریا جلوگیری کند.

سوریه پوشیدن روبنده در دانشگاه ها را ممنوع کرد

سوریه دانشجویان دختر را از پوشیدن «نقاب» پوشاننده صورت در دانشگاه ها منع کرده است.

غیاث برکات، وزیر آموزش عالی سوریه، گفت پوشیدن نقاب با ارزش های آکادمیک و سنت دانشگاه های سوریه در تناقض است. این ممنوعیت دانشگاه های عمومی و خصوصی سوریه را در بر می گیرد.

سوریه در حالی استفاده از نقاب در دانشگاه ها را منع کرد که پیشتر تصمیم مشابهی در هلند و فرانسه موجب بروز برخی اعتراض ها از سوی مسلمانان مبنی بر وجود تبعیض علیه مسلمانان شد.

در ماه مه، یک عضو بلندپایه زن در پارلمان مصر خواستار وضع قانونی شد که استفاده از نقاب در اماکن عمومی را منع کند. 

استفاده جمهوری اسلامی ایران از بانکی در آلمان برای دور زدن تحریم ها

مقامات مالی آلمانی می گویند در حال تحقیق درباره بانکی در هامبورگ هستند که به ایران کمک می کرده است در مراودات مربوط به برنامه های موشکی و هسته ای اش، تحریم های بین المللی را دور بزند.

یک سخنگوی وزارت امور مالی آلمان می گوید برلین هیچ گونه اطلاعی درباره عملکرد غیرقانونی یا اشتباه این بانک تجاری ایرانی- اروپایی ندارد. او در عین حال می گوید مقامات آلمانی درباره اتهامات وارده به این بانک تحقیق و تجسس می کنند.

روزنامه وال استریت جورنال گزارش داده است که این بانک مستقر در آلمان، از طرف شرکت های ایرانی که در فهرست سیاه سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و ایالات متحده قرار دارند و مورد تحریم قرار گرفته اند، در امور بازرگانی و تجارتی مشارکت می کند.

به گزارش این روزنامه آمریکایی، بانک مذکور فعالیت هایی به ارزش بیش از ۱ میلیارد دلار برای شرکت های ایرانی مرتبط با برنامه های تسلیحاتی جمهوری اسلامی از جمله شرکت های تحریم شده ایرانی را انجام داده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در ماه ژوئن دور چهارم تحریم های بین المللی را علیه ایران تصویب کرد. این اقدام به دلیل سرپیچی ایران از خواست جامعه بین الملل برای توقف غنی سازی اورانیوم صورت گرفت.

پس از آن، کنگره آمریکا تحریم های اضافی را علیه ایران اعمال کرد که فراتر از تمهیدات تصویب شده در سازمان ملل متحد است.

بانک مستقر در هامبورگ که متعلق به ایران است، بیش از سی سال پیش تأسیس شده است و بر تجارت خارجی با ایران متمرکز است.

بانک EHI در فهرست سیاه وزارت خزانه داری آمریکا است اما در فهرست سیاه اروپا گنجانده نشده و از سوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز تحریم نشده است.   

نشت نفت ناشی از انفجار خط لوله در چین

مقام ها ی چین به منظور پاکسازی آب های دریا از نشت نفت ناشی از انفجار خط لوله، بندر نفتی دالیان را به طور موقت تعطیل کردند.

پتروچینا، شرکت نفتی چین، که دو پالایشگاه در بندر دالیان دارد به منظور مقابله با بسته شدن دست کم یک هفته ا ی بندر، برنامه گزینه ای را در دست اجرا دارد. کارگران با استفاده از کشتی های جمع آوری نفت از آب دریا، در حال پاکسازی آب های بندر دالیان هستند.

نزدیک به ۵۰ کیلومتر مربع از سطح آب دریا بر اثر انفجار روز جمعه خط لوله نفت آلوده شده است. بیش از دو هزار مامور آتش نشانی در پی تلاش ۱۵ ساعته، سر انجام روز شنبه توانستند شعله های سرکش آتش ناشی از انفجار چاه نفت را مهار کنند.

هوجین تائو، رئیس جمهوری چین، ون جیابائو نخست وزیر، و ژو یانکانگ، رئیس دستگاه امنیتی چین برای مقابله با وضعیت آلودگی آب ها ی بندر به نفت دستورهائی صادرکردند.

گزارش: کاهش انتقال ویروس ایدز به تغییر راهبردهای پیشگیری و درمانی سازمان ملل منتهی می شود

همزمان با برگزاری کنفرانس بین المللی ایدز در وین، تحقیقات یک پژوهشگر کانادایی ثابت کرده است که کاهش جدی انتقال ویروس «اچ آی وی»، عامل تغییر بنیادین در راهبرد سیاست درمانی نهاد ویژه مبارزه با ایدز سازمان ملل شده است.

نتایج جدید پژوهش جدیدی که در بریتیش کلمبیا در کانادا انجام شده است از کاهش ۵۲ درصدی تعداد موارد ابتلا به ویروس «اچ آی وی» از سال ۱۹۹۶ تا سال ۲٠٠۹ در این استان و همچنین از کاهش جمعیت افرادی که از مواد مخدر وریدی استفاده می کنند، حکایت می کند.

پژوهشگران کانادایی دریافته اند که درمان ویروس «اچ آی وی» و بیماری ایدز با مخلوطی از داروها نه تنها برای بیماران کارساز بوده، بلکه میزان انتقال این ویروس و موارد جدید ابتلای افراد به ایدز را کاهش داده است.

نتایج این تحقیق روز یکشنبه (۱٨ ژوییه)  و همزمان با اولین روز برگزاری کنفرانس بین المللی ایدز در وین، در نشریه «Lancet» منتشر شده است.

دکتر جولیو موتانر، محقق کانادایی و رئیس «انجمن بین المللی ایدز» گفته است: «تا زمانی که در بلند مدت واکسنی برای درمان ایدز پیدا شود ... بهترین راهکار برای توقف گسترش این بیماری فراگیر، تجویز مخلوطی از داروهای ضد ویروسی بسیار قوی به بیماران واجدالشرایط است.»

دکتر موتانر و همکاران وی در مرکز پژوهشی ایدز در دپارتمان علوم پزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا دریافته اند که بین سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۹، تعداد بیمارانی که تحت درمان داروهای ضد ویروسی بسیار فعال قرار داشتند، از ۸۳۷ به ۵۴۱۳ افزایش یافته و به طور همزمان تعداد افرادی که به ویروس «اچ آی وی» مبتلا شده بودند، از ۷۰۲ به ۳۳۸ در سال کاهش یافته است.

در حالی که کاهش جدی انتقال ویروس ایدز سبب شده است که دکتر مونتانر خواستار اعمال تغییر در راهبرد سازمان ملل برای پیشگیری و درمان این بیماری شود، وی در این مقاله می نویسد: «نتایج تحقیقات ما دلایل قوی برای ارزیابی مجدد شیوه های درمان پیشگیری و درمان «اچ آی وی» ارائه می کند. این راهبرد به طور جدی از سوی « برنامه مشترک اچ آی وی - ایدز سازمان ملل» به عنوان یک راهکار جامع برای پیشگیری از این بیماری توصیه شده است.»

مدیر بخش راهبردی نهاد بین المللی مبارزه با ایدز سازمان ملل به روزنامه تورنتواستار گفته است این پژوهشگر کانادایی اولین فردی بوده است که تاثیر درمان بر پیشگیری را شناسایی کرده و تحقیقات وی یکی از عوامل کلیدی اجرای راهکارهای موثر برای پیشگیری و درمان این بیماری این سازمان بوده است.

براساس ارزیابی این نهاد مبارزه با ایدز سازمان ملل، در پایان سال ۲٠٠٨، ۳۳̷۴ میلیون نفر به ویروس «اچ آی وی» مبتلا بودند و ۲̷۷ میلیون مورد جدید ابتلای به این ویروس در همان سال شناسایی شدند.

کنفرانس خبری هیلاری کلینتون در پاکستان

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، می گوید ایالات متحده به مشارکت با پاکستان پایبند است.

خانم کلینتون که روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در پاکستان سخن می گفت افزود واشنگتن خواستار «یاری زیربنایی» به پاکستان در توانمند ساختن مردم این کشور است تا آنان از «صلح و رفاهی» که شایسته اش هستند، لذت ببرند.

وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر در اوایل روز دوشنبه از پروژه های توسعه برای پاکستان خبر داد. هدف از این طرح های عمرانی ارتقاء بخش های آب، انرژی و بهداشت و سلامتی است.

خانم کلینتون گفت طرح های مرتبط با تأمین آب در ابتدا در برنامه نبود اما پس از ملاقات وی با مردم پاکستان، به صدر جدول آمده است.

پروژه های عمرانی آمریکا برای کمک به پاکستان، بخشی از تلاش های ۷/۵ میلیارد دلاری است که هدفش متقاعد کردن پاکستان به این مساله است که آمریکا نه تنها در جنگ علیه طالبان و القاعده حامی اسلام آباد است، بلکه خود را در قبال مردم پاکستان مسئول می داند.

انفجار در کنار جاده ۸ کشته در افغانستان برجای گذاشت

شش مامور پلیس افغانستان و دو سرباز آمریکایی در بمب گذاری های جداگانه کنار جاده ای در جنوب این کشور کشته شدند.

مقامات افغانی می گویند روز دوشنبه بر اثر انفجار بمبی در زیر یک خودروی پلیس در منطقه خاکریز در ولایت قندهار، ۴ مامور پلیس کشته و ۴ تن دیگر مجروح شدند. طالبان مسئولیت این دو انفجار را برعهده گرفت.

سربازان آمریکایی نیز در بمب گذاری های جداگانه روز دوشنبه در جنوب افغانستان کشته شدند. ناتو جزئیاتی در این زمینه منتشر نکرد.

با همکاری نیروهای ناتو تحت رهبری آمریکا و نیروهای افغان برای پاکسازی قندهار و محاصره اماکن متعلق به شورشیان طالبان، شبه نظامیان حملات خود علیه نیروهای رسمی را افزایش داده اند.

تازه ترین خشونت ها در پی فراهم آوردن مقدمات آماده سازی دولت افغانستان برای میزبانی کنفرانس بین المللی درباره افغانستان در کابل در روز سه شنبه است.

گزارش: پرزيدنت اوباما استراتژی ملی آمريکا را در مبارزه با بيماری ايدز تشريح کرد

پرزيدنت باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، طی يک سخنرانی ويژه در کاخ سفيد واشنگتن به استراتژی ملی آمريکا در مبارزه با بيماری همه گير ايدز پرداخت.

رييس جمهوری آمريکا سخنان خود را ۵ روز قبل از برگزاری هيجدهمين کنفرانس بين المللی مبارزه با بيماری ايدز که امروز، يکشنبه، در وين آغاز شد؛ ايراد کرد و طی آن گفت خدمات پزشکی مؤثرتری برای مبتلايان به اين بيماری بايد تاًمين شود.

پرزيدنت اوباما گفت از فعالان مسائل انسان دوستانه گرفته تا پژوهشگران -- از رهبران جوامع گوناگون گرفته تا کسانی که عليه ويروس اچ - آی وی مبارزه ميکنند -- همه و همه حتی بسياری از شما که اکنون در اين سالن نشسته ايد، ما همگی به يک نتيجه رسيده ايم و از يک مسأله آگاه شده ايم؛ آنکه ما چه می توانيم برای جلوگيری از گسترش اين بيماری انجام دهيم. ما آموخته ايم که چه کاری می توان برای طولانی تر کردن زندگی آنان که با اين بيماری در گير هستند؛ انجام داد.

پرزيدنت اوباما آنگاه گفت ما بايد تعهد خود را بيکديگر خاطر نشان کنيم. بخاطر بيآوريم که همانند خود اين ويروس -- بيماری از تمام موانعی مانند مذهب، مليت و يا طايفه و نژاد ميگذرد و مردم را دچار اين بيماری مهلک ميکند.

در نتيجه اکنون پرسش اين نيست که آيا ما ميدانيم چه بايد بکنيم، بلکه ما بهر حال آنرا انجام خواهيم داد. آيا ما تعهد خود را در اين مورد انجام می دهيم، آيا ما از تمام منابع و اراده و خواست سياسی خود برای رويارويی با اين تراژدی که قابل پيشگيری است؛ استفاده خواهيم کرد.

دولت پرزيدنت اوباما بهمين مناسبت در هفته گذشته استراتژی مبارزه با بيماری ايدز را در آمريکا اعلام کرد.

سرفصل های اين استراتژی عبارتند از:

*کاسته شدن از تعداد مبتلايان جديد

*افزايش دسترسی به خدمات لازم پزشکی به ويژه برای آنانی که با اين بيماری زندگی ميکنند

* کاستن ويروس اچ - آی - وی در رابطه با اختلاف های حال بيماران

***

اما همزمان با برگزاری کنفرانس بين المللی ايدز، يکی از تازه ترين دستآوردهای علمی ارائه شده در زمينه راههای پيشگيری و درمان بيماری، کشف پادتن انسانی در مهار ويروس ايدز بوده است.

انستيتو ملی بهداشت آمريکا در روزهای نخست هفته جاری اعلام کرد که ۲ پادتن قوی انسانی در سرم خون برخی افراد مشاهده شده است که عليرغم آلودگی آنها به ويروس ايدز از ابتلايشان به بيماری پيشگيری کرده است.

اين در حاليست که ۹۹ درصد کسانی که ويروس وارد خونشان می شود گريزی از بيماری و جدال با مرگ ندارند. دکتر آنتونی فاوچی از موسسه ملی بهداشت آمريکا می گويد بررسی ايمونوژنتيک اين افراد می تواند راهنمای کشف بسياری از ناشناخته های بيماری ايدز باشد.

دکتر آنتونی فاوچی از موسسه ملی بهداشت آمريکا ميگويد «ما در اين سالها به افراد نادری برخورد کرديم که سيستم ايمنی آنها يک نوع خاص و بسيار قدرتمند آنتی بادی يا پادتن عليه ويروس ايدز ترشح می کند که با آن می توان حداقل جلوی پيشرفت بيماری را گرفت.»

پژوهشگران اين مؤسسه تلاش دارند تا با تکنيکهای پيشرفته بيولوژی مولوکولر ساختمان اتمی سلولهايی را که آن پادتن ها را ترشح می کنند شناخته و سپس آنها را در شرايط آزمايشگاهی به توليد انبوه برسانند. دکتر فاوچی می گويد احتمالأ آنها در مرحله ی اول اين آنتی بادی هايی که از طريق کلونينگ يا همانند سازی آزمايشگاهی بدست می آورند به بيماران آلوده به ايدز يا به زنان حامله ای که احتمال انتقال ويروس به جنين در آنها بسيار بالاست تزريق می کنند. دانشمندان می گويند هدف نهايی آنها از اين روند توليد واکسن و توقف چرخه فعاليت ويروس است.

دکتر آنتونی فاوچی از موسسه ملی بهداشت آمريکا «هرساله در جهان ۲ مليون و ۷۰۰ هزار بيمار جديد به تعداد بيماران مبتلا به ايدز اضافه می شود و قريب به ۲ مليون نفر از مبتلايان قبلی جان خود را از دست می دهند. به ازای هر بيماری که درمان کرده ايم ۲ تا ۲ نفر ديگر به ويروس آلوده شده اند و اين روال متوقف نمی شود مگر با واکسن.»

اما صاحب نظران می گويند تا توليد و عرضه ی عملياتی واکسن هنوز راه درازی در پيش است.

پيشاپيش هجدهمين کنفرانس دوسالانه ايدز که از امروز در شهر وين، پايتخت اتريش، برگزار می شود، نهادهای بين المللی و فعالان مبارزه با ايدز اعلام کرده اند کاهش کمک های مالی کشورهای صنعتی به کشورهای در حال توسعه برنامه ريشه کنی بيماری ايدز را به مدت بيست سال به عقب خواهد برد و موجب مرگ بسياری از مبتلايان خواهد شد.

***

از سوی ديگر در ژوهانسبورگ پايتخت آفريقای جنوبی فعالان مبارزه با ايدز که برخی از آنها به بيماری مبتلا هستند در جلوی سفارت آمريکا در آن کشور گرد آمده اند تا نگرانی خود را از احتمال ِ کاهش بودجه ی کمکهای بين المللی آمريکا برای بيماری ايدز ابراز کنند.

آنها می گويند ايدز هنوز يک وضعيت اضطراری بين المللی است.

در اوکراين نيز بيماران و حاميان آنها در جلوی بيمارستان مرکزی شهر کی يف پايتخت آن کشور گرد آمده اند تا نسبت به احتمال تعطيل شدن بخش بيماران ايدزی در اين بيمارستان اعتراض کنند. آنها می گويند اين بيمارستان يکی از معتبرترين مراکز پژوهشی و درمانی ايدز در کشور است.

درونمای همه اعتراض ها يکی است، پزشکان و بيماران می گويند قطع کمک ها، چهره بيماری ايدز را دوباره به شکل فرشته مرگ درخواهد آورد.

***

اما در ماههای اخير در نقاط مختلف جهان حتی در آمريکا بيماران متعددی از مراکز درمانی خيريه و دولتی به دليل کسری بودجه ی اين مراکز بازگردانده شدند و بسياری از کشورهای آفريقايی اعلام کردند بدون اعتبار بين المللی آنها امکان رسيدن به اهداف خود در مبارزه با بيماری را ندارند.

دکتر وفا الصدر نيز از دانشگاه کلمبيا در نيويورک در اين باره می گويد «مسلمأ درمان تعداد بيشتری بيمار نياز به منابع مالی بيشتر دارد.»

بودجه کمک های بين المللی آمريکا برای ايدز تقريبأ مشابه سالهای قبل وتنها يک افزايش مختصر در حد ۲ درصدی داشته است اما انتظار مقام های بهداشتی فراتر از اين مبلغ بوده است.

دکتر آنتونی فاوچي از موسسه ملی بهداشت آمريکا می گويد «من فکر می کنم منطقأ در شرايط مالی موجود ما نمی توانيم انتظار درمان برای همه ی مبتلايان را داشته باشيم و نياز به کمک های نيکوکارانه ی بيشتر داريم.»

متخصصين ايدز می گويند بسياری از کشورهای ثروتمند جهان نتوانسته اند پيش بينی های خود در زمينه مالی را برای فعاليت های پژوهشی ايدز برآورده کنند و تا توليد و عرضه عمومی واکسن برای موثرترين راه پيشگيری از ايدز، محدود کردن تعداد شرکای جنسی فرد، استفاده از کاندوم، آموزش و توانمند سازی زنان درباره حقوق جنسی و محافظت خود از آميزش آلوده است. اهدافی که هنوز هر کدام چالشی بزرگ به شمار می روند.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر