سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آبان ۲۴, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

نماینده ایران در اوپک: افزایش احتمالی قیمت نفت به اقتصاد جهانی لطمه نخواهد زد

نماینده ایران در اوپک، سازمان کشورهای صادر کننده نفت می گوید افزایش احتمالی قیمت نفت تا سقف ۱۰۰ دلار برای هر بشکه به اقتصاد جهانی لطمه نخواهد زد.

محمد علی خطیبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران، شانا، حد کنونی بشکه ای ۷۰ تا ۹۰ دلار برای هر بشکه نفت را هم برای سرمایه گذاران و هم برای مصرف کنندگان مناسب خواند و تاکید کرد این مبنای قیمت به اقتصاد جهانی صدمه نخواهد زد.

نفت خام سبک برای ماه دسامبر، روز جمعه در بازار نیویورک ۸۴ دلار و ۸۸ سنت معامله شد و قیمت نفت خام برنت دریای شمال برای ماه دسامبر در بازار روز جمعه لندن با بیش از ۲ دلار کاهش به ۸۶ دلار و ۳۴ سنت برای هر بشکه رسید.

آنگ سان سوچی به دنبال بازگشایی حزب

آنگ سان سوچی، رهبر اپوزیسیون برمه، روز دوشنبه در مقر حزب متبوعش «اتحادیه ملی برای دموکراسی» حاضر شد تا در تلاش برای دایر کردن قانونی این حزب، با وکلا مذاکره کند.

اتحادیه ملی برای دموکراسی، پس از آن که از ثبت نام برای شرکت در انتخابات ۷ نوامبر خودداری کرد، منحل اعلام شد. این اولین انتخابات در برمه در بیست سال گذشته به شمار می رود.

حزب خانم سوچی در انتخابات سال ۱۹۹۰ پیروز شد اما رهبران نظامی برمه، از به قدرت رسیدن این حزب جلوگیری کردند.

رهبری حزب اتحادیه ملی دموکراسی، تصمیم گرفت در اعتراض به قوانین انتخابات آن را تحریم کند. این قوانین از اتحادیه ملی دموکراسی می خواست که برای شرکت در انتخابات، عضویت آنگ سان سوچی را لغو کند زیرا او در بازداشت خانگی بود.

سخنگو و وکیل حزب گفتند اتحادیه ملی دموکراسی قصد دارد از دادگاه بخواهد درباره مشروعیت قانون انتخابات تصمیم بگیرد.

خانم سوچی، پس از رهایی از حصر خانگی در روز شنبه از سوی هزاران تن از طرفدارانش مورد استقبال قرار گرفت. او در سخنان روز یکشنبه خود در مقر حزب، آزادی بیان را سنگ بنای دموکراسی خواند.

او همچنین گفت می خواهد در راستای ایجاد تغییرات در برمه، با تمامی نیروهای دموکراتیک همکاری کند. او همچنین بر لزوم گفت و گو با رهبران نظامی کشورش تاکید کرد.

آنگ سان سوچی، برنده جایزه نوبل صلح، در مصاحبه تلفنی با صدای آمریکا گفت تلاش خواهد کرد تا دولت برمه را متقاعد سازد که «آشتی ملی به نفع همگان است».

کشته شدن ۱۶ نفر در حمله به برج مخابراتی در افغانستان

پلیس افغانستان می گوید حمله شورشیان به برج های مخابراتی در شمال این کشور، موجب درگیری میان نیروهای امنیتی افغان با شورشیان شد که طی آن دست کم ۱۶ نفر کشته شدند.

پلیس می گوید شورشیان روز دوشنبه به تاسیسات مخابرات در ولایت «غندوز» حمله کردند. به گفته پلیس نه مامور پلیس و هفت شورشی در این درگیری جان باختند.

در حمله ای دیگر، شبه نظامیان طالبان راکتی را به مقر ناتو در ولایت شرقی «کنار» شلیک کردند که موجب افروختن آتشی شد که شش خودروی جنگی را منفجر کرد.  این مقر ناتو در نزدیکی شهر اسدآباد واقع شده است.

همچنین در روز دوشنبه، ملا عمر، رهبر طالبان گزارش ها دایر بر این که شبه نظامیان در حال انجام مذاکرات صلح با دولت افغانستان هستند را تکذیب کرد. او گفت چنین ادعاهایی «تبلیغات بی اساسی» است که برای پوشش به گفته او «شکست نیروهای ناتو به رهبری آمریکا در افغانستان» طراحی شده است.

ملا عمر، همچنین گفت عملیات نظامی در افغانستان را افزایش خواهد داد. او در ایمیلی، گفت طالبان «نیروهای دشمن را به خروج از مخفی گاه ها مجبور خواهد کرد و آنان را در حملات نظامی در هم خواهد کوبید».

روز یکشنبه نیروهای ناتو اعلام کردند که هفت تن از سربازان بین المللی در ولایت های جنوبی و شرقی کشته شده اند و به این ترتیب، ۱۴ نوامبر، مرگبارترین روز برای نیروهای ائتلاف در عراق در یک ماه گذشته بوده است.

در غندوز انفجار یک موتورسیکلت، دست کم دو نفر را کشت و ۱۱ تن دیگر را زخمی کرد و انفجاری در شهر جلال آباد در شمال شرق افغانستان نیز یک کشته و نه مجروح برجای نهاد.

پایان سفر ده روزه باراک اوباما به آسیا

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در پی سفری ده روزه به آسیا به واشنگتن بازگشت. سفر آسیائی رئیس جمهوری آمریکا بیشتر بر مسائل اقتصادی متمرکز بود.

باراک اوباما در بازگشت به واشنگتن، در سخنانی در هواپیما از این که مجلس سنای آمریکا فرصت تایید قرارداد کاهش سلاح های هسته ای با روسیه را دارد، ابراز خرسندی کرد. او گفت این تصمیم از سوی هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات، حمایت می شود.

او همچنین گفت قصد دارد در عرصه سیاسی واشنگتن، برای همکاری میان دو حزب تلاش کند و در پی پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای کنگره، تصمیم های خود را بیشتر و بهتر توضیح دهد.

سفر اخیر آقای اوباما به آسیا، که طولانی ترین سفر خارجی او در مقام ریاست جمهوری آمریکا محسوب می شود در برخی زمینه ها موفقیت آمیز و در زمینه هایی نیز ناموفق بوده است.

او هنگام بازگشت به واشنگتن به خبرنگاران گفت کشورهای آسیائی، مشتاق رابطه با آمریکا و نقش رهبری ایالات متحده در این منطقه هستند.

سفر آسیایی رئیس جمهوری آمریکا به آسیا از هند آغاز شد. او با مقامات هندی، قراردادهای تجاری چندین میلیارد دلاری امضا کرد.

رئیس جمهوری آمریکا سپس به اندونزی رفت. او که در دهه ۱۹۶۰، چهار سال از دوران کودکی اش را در این کشور گذرانده است، در سخنانی خطاب به دانشجویان در جاکارتا گفت اندونزی بخشی از او است و آمریکا هرگز به دنبال جنگ با اسلام نخواهد بود.

آقای اوباما سپس برای شرکت در نشست کشورهای «جی-۲۰» به سئول در کره جنوبی رفت. طی این نشست، آمریکا در امضای قرارداد تجارت آزاد با کره جنوبی ناکام ماند و نتوانست در متقاعد کردن چین به اصلاحات پولی، موفق شود.

رئیس جمهوری آمریکا در این رشته سفر، همچنین به ژاپن رفت تا در روز شنبه، در نشست همکاری اقتصادی کشورهای آسیا-پاسیفیک شرکت کند.

هالبروک: نشست ناتو در لیسبون «نقطه عطفی» درباره افغانستان است

ریچارد هالبروک، فرستاده ویژه آمریکا به افغانستان و پاکستان روز دوشنبه گفت آمریکا برنامه گذار خود برای افغانستان را در نشست ناتو در لیسبون ارائه خواهد داد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از آقای هالبروک می گوید به باور وی، نشست هفته جاری در پایتخت پرتغال، «نقطه عطفی» در سیاست آمریکا در قبال افغانستان  خواهد بود.

آقای هالبروک تاکید کرد که ماموریت نظامی آمریکا در افغانستان تا سال ۲۰۱۴ پایان نخواهد یافت اما خروج نیروها از این کشور از ژوئیه سال آینده آغاز می شود.

در همین حال روز نامه واشنگتن پست از اختلاف علنی میان حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان با ژنرال دیوید پتریوس فرمانده نیروهای آمریکائی و ناتو در افغانستان خبر داد.

 ژنرال پتریوس سخنان اخیر آقای کرزی در گفت و گوی روز شنبه با واشنگتن پست، را «حیرت آور و ناامید کننده» خواند.

آقای کرزی در این مصاحبه با واشنگتن پست، خواستار کاهش عملیات نظامی آمریکا در افغانستان شده بود. او همچنین از آمریکا خواست حملات شبانه ای را که موجب عصبانیت بیشتر مردم افغانستان و ترغیب آنان به پیوستن به طالبان می شود، متوقف کند.

واشنگتن پست می گوید دیوید پتریوس در دیدار با مسئولان افغانی در روز یکشنبه، ناخرسندی خود را از اظهارات آقای کرزی اعلام کرد.

یک دیپلمات خارجی در کابل نیز به این روزنامه آمریکایی گفت اظهارات رئیس جمهوری افغانستان، نه تنها دستاوردهای ژنرال پتریوس، بلکه تلاش های جامعه بین الملل را نیز تضعیف می کند.

 این در حالی است که یک مقام افغانی به روزنامه واشنگتن پست گفته است تعبیر سخنان آقای کرزی به عنوان «رای عدم اعتماد به ژنرال پتریوس» اشتباه است. این دیپلمات گفت زمینه های زیادی «با منافع مشترک و انگیزه های مشترک» میان دو طرف وجود دارد.

واشنگتن پست می گوید مقامات در پایتخت آمریکا می گویند اظهارات حامد کرزی اهمیت چندانی ندارد و او قبلا هم در مجامع خصوصی، اظهارات مشابهی درباره ژنرال پتریوس و دیگر مقامات به زبان آورده است.

به نوشته این روزنامه، بسیاری از مقامات نیروهای ائتلاف، به سخنان آقای کرزی عادت کرده اند و می گویند این سخنان در ابتدا برای مخاطب افغانی صادر می شود.

سایه غول پیکر قاچاق بر اقتصاد ایران

آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران از کشفیات قاچاق کالا بیانگر سیر صعودی تعداد کل پرونده های قاچاق در سال های اخیر است. خبرگزاری باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکا نیوز)، در ۲۸ مهر ماه گذشته اعلام کرد، «قاچاق به دلیل ماهیت پنهان خود در آمارهای رسمی کشور ثبت نمی شود و بر این اساس وجود آن موجب پنهان ماندن بخشی از عملکرد اقتصاد کشور خواهد شد.»

به گزارش همین خبرگزاری، «این روزها اجناس قاچاق در کشور بیش از سایر زمان، خود را در معرض نمایش گذاشته است، کالایی که به رغم برخوردهای جدی در ویترین مغاره خودنمایی می کند.»

طبق تازه ترین گزارش دفتر آمار و فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات گمرك جمهوری اسلامی ايران، «در نيمه نخست امسال روزانه تقرییا ۹۲ پرونده قاچاق در گمركات کشور ثبت شده است.»

طبق اين گزارش، تعداد متهمان پرونده‌های مظنون به قاچاق كالا در نيمه نخست امسال معادل ۲۳۸۹۱ نفر بوده كه نسبت به ۲۵۷۷۶ نفر در مدت مشابه سال گذشته، حدود هفت درصد كاهش داشته است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) روز جمعه در ۲۱ آبان ماه در همین رابطه اعلام کرد، «هرچند ميزان جريمه‌های وصولی در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲۹ درصد رشد داشته اما تنها یک سی و چهار  صدم درصد ازجرائم مربوط به قاچاق کالا وصول شده است.»

به گزارش همین خبرگزاری، در شش ماهه نخست سال جاری، تعداد كل پرونده‌های متشكله مظنون به قاچاق 17۱۰۷  فقره با بهای مال ۲ هزار و ۶۵۲ ميليارد و ۳۱ ميليون ريال بوده كه در مقايسه با سال گذشته از نظر تعداد پرونده، حدود یک و نيم  درصد و از نظر بهای مال حدود ۷۶  مميز۵۷ صدم درصد افزايش داشت.

روزنامه خراسان در شماره پنج شنبه ۲۰ آبان ماه در گزارشی به معضل قاچاق در اقتصاد کشور پرداخته، و از قول فیروز آبادی رئیس صادرات و واردات استاندارد خراسان رضوی نوشته است، بسیاری از شرکت های داخلی برای رسیدن به منافع بیش تر از شرکت های خارجی به خصوص چینی خواستار تولید محصول با کیفیت پایین می شوند. به گفته رئیس صادرات و واردات استاندارد خراسان رضوی، «۹۹ درصد این کالاها به صورت قاچاق وارد می شوند.»

در همین رابطه، پیش تر بهمن وکیلی معاون وزیر اقتصاد و رئيس سازمان جمع آوری و فروش اموال تمليكی كشور چهارشنبه شب ۲۰ آبان ماه، در نشست كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان بوشهر اظهار داشت، «بر اساس اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، هم اكنون فقط ۱۰ درصد كالاهای قاچاق ورودی به كشور كشف و ضبط می ‌شود و ۹۰ درصد آنها در بازار به فروش می ‌رسد.»

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد، «در نيمه نخست امسال ۵۰ پنجاه ميليارد تومان كالای قاچاق توسط سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تمليكی به فروش رفته ضمن اين كه سالانه یک صد ميليارد تومان كالای قاچاق توسط اين سازمان به فروش می ‌‌رسد.»

معاون وزير اقتصاد و رئيس سازمان جمع آوری و فروش اموال تمليكی كشور گفت، «در نيمه نخست امسال پنج  ميليارد و هفت صد ميليون تومان كالای قاچاق در استان بوشهر به فروش رفته است.» این مقام دولتی اظهار داشت، «اطلاع كاملی از ميزان كالای قاچاق ورودی به كشور نداريم ولی كل درآمد اين سازمان از فروش كالای قاچاق سالی ۳۰ ميليارد تومان است.»

این در حالی است که حجت الاسلام مهدی کروبی، هنگامی که ریاست مجلس ششم را به عهده داشت، از وجود نزدیک به ۶۰ اسکله مخفی پرده برداشت که زیر نظر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کردند. آگاهان پیش از آن نیز بارها اعلام کرده و می کنند که سپاه، از این اسکله‌های مخفی برای قاچاق کالا استفاده می کند.

گزارش: مطبوعات در مورد موضوع مذاکرات پنج بعلاوه يک با ايران بحث می کنند

همزمان با برنامه ريزی برای مذاکرات هسته ای ميان گروه پنج بعلاوه يک با مقامات جمهوری اسلامی، گزارش رسانه های دولتی ايران از مانور دفاع هوايی و آزمايش يک سيستم رادار ساخت داخل کشور در اين هفته حکايت دارد.

روزنامه گاردين چاپ لندن نوشته است پيشنهاد جمهوری اسلامی برای برگزاری دور جديد مذاکرات بين المللی بر سر برنامه هسته ای ايران در شرايطی از سوی گروه ۱+۵ و اتحاديه اروپا پيگيری می شود که نخست وزير اسراييل بار ديگر در واشنگتن از طرح مقابله نظامی با ايران دفاع می کند. گاردين می نويسد در اين ميان، بريتانيا و اتحاديه اروپا می توانند در گفتگوهای هسته ای پيش رو نقشی محوری ايفا کنند، مشروط بر آن که هم در برابر ايران و هم در رابطه با ايالات متحده، رويکرد ديپلماتيک فعال تر و مثبت تری اتخاذ کنند.

اما پيشاپيش مذاکرات هسته ای با جمهوری اسلامی، واشنگتن پست پيش بينی کرده است که جلب موافقت دولت تهران بر سر برنامه هسته ای اش دشوار خواهد بود. گلن کسلر می نويسد توافق تنها بر سر تاريخ مذاکرات ۱+۵ با مقامات ايران، پس از چهار ماه مکاتبه ميان مسؤل سياست خارجی اتحاديه اروپا با مذاکره کننده اتمی ايران، حاصل شد. و اکنون، سه هفته مانده به برگزاری گفتگوها، هنوز محل نشست، مدت زمان، يا حتی موضوع مذاکرات روشن نشده است. واشنگتن پست می افزايد ايالات متحده، بريتانيا، فرانسه، چين، روسيه و آلمان می خواهند دربارهء کل برنامه اتمی ايران گفتگو کنند اما دولت تهران پيشاپيش گفته است مايل نيست درباره برنامهء غنی سازی اورانيوم، بحثی به ميان آيد.

در همين حال، نيويورک تايمز به نقل از رسانه های دولتی ايران، خبر داده است که ارتش قرار است در اين هفته ضمن انجام يک مانور دفاع هوايی، يک سيستم رادار ساخت داخل کشور را نيز آزمايش کند.

در گزارشی در لس آنجلس تايمز نيز آمده است که شهر هرات در افغانستان يکی از مناطقی است که پيوندها با جمهوری اسلامی در آن به وضوح قابل مشاهده است. جاده ها، ساختمان ها و کارخانجات صنعتی، کالاهای داخل مغازه ها، مساجد و خانه های نوساز شهر، همه و همه با پول ايران ساخته شده است. علاوه بر آن، هر روز، گروه های کثيری از متقاضيان رواديد سفر به ايران را می توان ديد که در برابر دفتر هيأت ديپلماتيک جمهوری اسلامی در هرات، صف کشيده اند. و اينها همه نشان از نفوذ روزافزون دولت تهران در افغانستان دارد.

در گزارشی ديگر از منطقه، ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه، از جمهوری اسلامی ایران، متحد نزدیک سوریه، تجلیل کرد و گفت: «هدف ایران همپایه آرمان فلسطینیان، برای اعراب جنبه محوری دارد.» وزیر امور خارجه سوریه افزود: «دمشق و تهران روابط استراتژیک دارند و حجم منافع مشترک اقتصادی دوکشور با وجود فشار ها و توطئه های غرب، سر به میلیون ها دلار می زند.» آقای معلم که در دمشق سخن می گفت در مورد برنامه اتمی ایران اظهار داشت: «سوریه مخالف استفاده از فن آوری اتمی برای مقاصد نظامی است و جمهوری اسلامی به ما اطمینان داده است که برنامه اتمی ايران غیر نظامی است.» وزیر امور خارجه سوریه همچنین به گفته وی «سیاست دوگانه» جامعه بین المللی را در مورد برنامه اتمی ایران محکوم کرد و گفت: «اسرايیل بیش از ۲۵۰ کلاهک اتمی و کارخانه هايی دارد که سلاح های اتمی تولید می کنند ولی جهان در مورد آن سکوت کرده است.»

در خبری ديگر مرتبط با تحريم ها، به نوشته روزنامه شرق در ايران، گروه صنعتی انتخاب در ایران با امضای یک قرارداد ۵۱۸ میلیون دلاری، مالکیت خود بر دِوو الکترونیکس کره جنوبی را تثبیت کرد. رسانه های کره جنوبی از امضای قراردادی میان بانک های مالک صنایع دِوو الکترونیکس و گروه خصوصی صنعتی انتخاب خبر داده اند که در آن مالکان شرکت کره ای بخش قابل ملاحظه ای از آن را در ازای دریافت ۵۱۱ میلیون دلار به گروه انتخاب واگذار میکنند. دِوو الکترونیکس یکی از شرکت های تابع گروه دِوو به شمار می آید. گروه دِوو در سال ۱۹۹۹ میلادی با شکست مالی روبرو و توسط دولت کره جنوبی منحل شد. در پی این انحلال، تعدادی از شرکتهای زیرمجموعه گروه دوو، به حیات خود ادامه دادند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد تا کنون با تصویب چهار مجموعه جداگانه تحریم ایران، از جمهوری اسلامی خواسته است برنامه حساس غنی سازی اورانیوم خود را متوقف کند.

گروه مشاور بريتانيايی: سومالی در معرض بيشترين خطر تروريسم قرار دارد

يک گروه مشاور متخصص در ارزيابی خطر جهانی تروريسم می گويد سومالی بصورت کشوری در آمده است که با بالاترين درجه خطر تروريسم مواجه است بطوريکه از افغانستان، عراق و پاکستان نيز، پيشی گرفته است.

گروه بريتانيايی «مِيپلکرافت» که مشاور مؤسسات بين المللی است ۱۹۶ کشور را در رابطه با تروريسم به کشورهای با پرخطر تا کم خطر، درجه بندی کرده است.

«ميپلکرافت» می گويد در صدر جدول سومالی قرار دارد و به دنبال آن پاکستان، عراق، افغانستان و مناطق فلسطينی، قرار دارند.

«ميپلکرافت» می گويد که سومالی ۵۵۶ مورد حمله تروريستی را در فاصله ماه ژوئن سال ۲۰۰۹ تا ماه ژوئن سال ۲۰۱۰ ميلادی با ۱۴۳۷ کشته، از سر گذرانده است.

سومالی و دولت متزلزل مورد حمايت سازمان ملل آن کشور زير خطر گروه الشباب – اسلامگرايان افراطی که آن کشور را کنترل می کنند، قرار دارد. «الشباب» می خواهد که سومالی را به کشوری با «احکام جدی» شريعت اسلامی، تبديل کند.

کلمبيا، تايلند، فيليپين، يمن و روسيه نيز ديگر کشورهايی هستند که در رده بالای خطر تروريسم، قرار دارند.

کشورهای ديگری که در خطر بالای تروريسم قرار دارند شامل ايران، نيجريه، اسپانيا و برمه هستند. آمريکا، بريتانيا و فرانسه نيز بعنوان کشورهای با خطر متوسط تروريسم رده بندی شده اند اما کانادا و آلمان در حد پايين خطر تروريسم، قرار گرفته اند.

امارات متحده، ناحيه ای برای مالکيت صد در صدی شرکت های خارجی می سازد

مقامات امارات عربی متحده روز شنبه از طرحی خبردادند که بر اساس آن، شرکت های خارجی می توانند در یک منطقه آزاد صنعتی در نزدیکی ابوظبی، مالکیت صد در صدی داشته باشند.

مسؤلان دولتی امارات متحده می گویند منطقه جدید صنعتی میان دبی و پایتخت این کشور، و در منطقه صنعتی خلیفه، واقع در ابوظبی ایجاد خواهد شد.

طبق قوانین فعلی امارات، شرکت های خارجی باید برای فعالیت در این کشور یک همکار بومی اماراتی داشته باشند.

مسؤلان می گویند دولت ابوظبی برای ایجاد فاز اول منطقه جدید آزاد صنعتی، مشغول یک سرمایه گذاری بیش از هفت میلیارد دلاری است. امارات در نظر دارد با این اقدامات، اقتصاد وابسته به نفت خود را متنوع کند.

روسيه خط لوله انتقال گاز طبیعی به بلغارستان احداث می کند

کشورهای بلغارستان و روسیه قراردادی امضا کردند که برپایه آن روسیه یک خط لوله انتقال گاز طبیعی به بلغارستان احداث می کند.

بوکیو بوریسون، نخست وزیربلغارستان، و ولادیمیر پوتین، همتای روس او، این قرار داد را در صوفیه، پایتخت بلغارستان، امضا کردند.

طول این خط لوله ۳۶۰۰ کیلومتر است و در سال ۲۰۱۵ به بهره برداری می رسد.

خط لوله که اززیر آبهای دریای سیاه عبور می کند سالانه ۶۳ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را به جنوب اروپا منتقل خواهد کرد.

درسالهای اخیر روسیه چندین بار به خاطر اختلاف برسر قیمت پرداختی بابت حق عبور خط لوله گاز طبیعی از اوکراین، به قطع صدور این کالا به کشورهای مصرف کننده اروپايی، اقدام کرده است. این اقدام مسکو برای اروپا در سرمای شدید زمستان مشکلات فراونی، ایجاد کرده بود.

خط لوله که «جریان جنوب» نام گرفته است، رقیب خط لوله نابوکو است که گاز طبیعی آسیای میانه را به اروپای شمالی می رساند بی آنکه از خاک روسیه، عبور داده شود.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شهرزاد سپانلو با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای فرامرز اصلانی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر