سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ شهریور ۱۱, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

تهديد ايران ممکن است مذاکرات صلح خاورميانه را به موفقيت سوق دهد

واشنگتن پست زيرعنوان «تهديد ايران ممکن است مزيتی برای مذاکرات صلح خاورميانه باشد» می نويسد درحاليکه پرزيدنت اوباما نخستين مذاکرات مستقيم صلح خاورميانه طی بيست ماه اخير را ترتيب داده است بسياری از ناظران در اينجا و در منطقه اين سئوال را مطرح می کنند که چه عاملی اميدواری به اين دور از مذاکرات را نسبت به مذاکرات قبلی بيشترمی کند.

يک دليل خوش بينی می تواند نگرانی مشترک در منطقه از ايران باشد، که از دسامبر ۲۰۰۸ پس از شکست مذاکرات ميان اسرایيلی ها و فلسطينیان،شدت گرفته است.

آقای اوباما يک رشته ملاقات های دو جانبه را بامداد چهارشنبه با چهار رهبر درگير در مذاکرات شروع کرد. برای هر يک از آنها منافعی خاص خود وجود دارد که مذاکرات به موفقيت بيانجامد، اما تهديد ايران برای همگی يک نگرانی مشترک است.
نگرانی ازجاه طلبی های ايران در خاورميانه ای بزرگتر، ممکن است در حکم يک عامل مشترک برای اتحاد و همبستگی عمل کند و نگذارد به روند حساس و ظريف صلح، به رغم تهديد هایی که حتی پيش از شروع مذاکرات روز پنجشنبه در وزارت امور خارجه آمريکا شدت گرفت، آسيبی وارد شود.

برنامه اتمی ايران و اشاعه نفوذ سياسی ايران در بعضی از کشورهای عرب سنی، سال هاست که پادشاهان و رهبران منتخب در منطقه را نگران می کند. همزمان با نزديک شدن عقربه های ساعت به زنگ خطر در مورد برنامه اتمی ايران شيعه، برای اسرایيل وهمسايگان عرب اش فوريت رسيدن به صلح و مقابله جمعی با تهديدهای مشترک عليه امنيت وثبات سياسی شان بيشترمی شود.

چنين وضعيتی محاسبه موسوم به «دشمن دشمن من» را در اين دور از مذاکرات پيش می آورد، که منافع امنيتی اسرایيل را با منافع امنيتی همسايگان عرب سنی اش بيش از گذشته به هم پيوند می دهد.

بنيامين نتانياهو، نخست وزيراسرایيل، که روز چهارشنبه نخست در کاخ سفيد با رییس جمهوری آمریکا ملاقات کرد ممکن است برای دور شدن از شرکایش در ائتلاف دست راستی بر سر موضوعاتی نظير تمديد وقفه در ساختن يهودی نشين ها پس از ضرب الاجل ۲۶ سپتامبر، و موضع آنها در مورد هرگونه مصالحه ای راجع به شرق اوشليم، تمايلی بيشتر نشان دهد. آقای نتانياهو، اگر تصميم به انجام حمله ای نظامی به ايران بگيرد، قبل و يا بعد از آن، به حمايت پرزیدنت اوباما نياز دارد. آمادگی او برای همراهی با آقای اوباما در مذاکرات صلح، که اوباما آن را يک اولويت خواند، او را به ابرازحسن نيت در مناسباتی بين اين دو می رساند که تا کنون طوفانی توصيف شده است.

محمود عباس، رهبر فلسطينی، هم برای نگرانی از ايران که برای حمايت مالی و تعليماتی از گروه مسلح اسلامی حماس حد و مرزهای مذهبی و فرقه ای را زير پا گذاشته است، دليل دارد. جنبش سکولار فتح عباس، با حماس که اکنون نوارغزه را در کنترل دارد برای چند ماه در سال ۲۰۰۷ عملا در جنگی داخلی درگير بود. آشتی ميان اين دو جنبش سياسی فلسطينی نزديک به نظر نمی رسد، و شاخه مسلح حماس در آستانه مذاکرات مستقيم جديد چهارمهاجر اسرایيلی را در کناره غربی کشت، که ناظران معتقدند حمله ای مباشرتی عليه روند صلح بود. محمود عباس بعد از ظهر چهارشنبه با آقای اوباما قرار ملاقات داشت.

برنامه بعدی رییس جمهوری آمریکا ديدار با ملک عبدالله، پادشاه اردن، و حسنی مبارک، ریيس جمهوری مصر، دو رهبرعرب سنی نگران از ايران بود.

ملک عبدالله نسبت به گسترش هلال شيعه از ايران از طريق شمال شرقی عربستان سعودی به جنوب لبنان و سوريه، بلافاصله پس از حمله تحت رهبری آمريکا به عراق هشدار داده است.

حسنی مبارک نيز برای نگرانی از نفوذ ايران بر حماس، که رهبر آن به دريافت کمک ازجمهوری اسلامی اذعان می کند، دليل دارد. غزه، که اکنون در کنترل حماس است، بارها صحنه بی ثباتی در مرز با مصر بوده است.

مذاکرات مستقیم صلح بین رهبران اسراییل و فلسطینی آغاز شد

رهبران اسراییل و فلسطینی نخستین مذاکرات مستقیم صلح در نزدیک به دو سال را آغاز کرده اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، و محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی، روز پنجشنبه به هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا پیوستند، و بیانیه هایی ایراد کردند.

نتانیاهو گفت برقراری صلحی بادوام بین اسراییل و فلسطینیان، دادن «امیتازات دشواری» را از سوی هر دو طرف ایجاب خواهد کرد. او گفت اسراییل خواستار تامین امنیت از فلسطینیان است و از آنها می خواهد موجودیت اسراییل را به رسمیت بشناسند.

محمود عباس گفت فلسطینیان خواهان «صلحی عادلانه» هستند. او از اسراییل خواست تمام فعالیت های خانه سازی را متوقف کند، و به محاصره نوار غزه پایان دهد.

کلینتون گفت او درک می کند که برای دو رهبر گرفتن تصمیم دیدار مستقیم آسان نبوده است. با این حال، اظهار داشت اگر آنها در انتظار می ماندند، حل مسائل اساسی مانند سرزمین، امنیت و آوارگان آسانتر نمی شد.

مقامات اینک یک سلسله گفت و گوهای خصوصی را آغاز کرده اند. مقامات آمریکایی ابراز امیدواری کرده اند دو طرف ظرف یک سال به توافق برسند.

سه مقام با لبخند برای ایراد بیانیه هایی وارد تالار کنفرانس شدند، و با شخصیت ها و مقامات دیگر دست دادند. 

آقای نتانیاهو و آقای عباس روز چهارشنبه، در پی دیدارهای جداگانه با پرزیدنت اوباما در کاخ سفید، برتعهد خود به تلاش های صلح تاکید گذاشتند.

آقای اوباما امیدواری محتاطانه ای نسبت به دست یابی به صلح ابراز داشت و گفت دو طرف می دانند که سال ها بی اعتمادی یک شبه ناپدید نخواهد شد.

موانع باقی است، از جمله تهدید به خشونت، که در دو روز گذشته در دو حمله، که به مرگ چهار اسراییلی ساکن محله های یهودی نشین در کرانه غربی منجر شد، انعکاس یافت. گروه فلسطینی حماس مسئولیت حملات را بر عهده گرفت و روز پنجشنبه، گفت به عملیات خود ادامه خواهد داد. در پاسخ به این حمله ها اسراییل بر تدابیر امنیتی خود به شدت افزوده است.

حماس، که نوار غزه را کنترل می کند، با تصمیم محمود عباس به آغاز دوباره مذاکرات صلح با اسراییل مخالف است.

آغاز دوباره مذاکرات صلح با اسراییل مخالف است.

امنیت مساله عمده ای برای اسراییل در مذاکرات صلح است.

بنیامین نتانیاهو گفته است هر توافق نهایی باید شامل ترتیباتی باشد که تضمین کند کشور آینده فلسطینی غیر نظامی خواهد بود و به یک «ناحیه تروریستی که از ایران الهام می گیرد»، تبدیل نخواهد شد.

اجرای پروژه خط لوله گاز بین ترکمنستان، هند و پاکستان جدی تر می شود

رهبران ترکمنستان و پاکستان پیشنهاد کرده اند برای پیشبرد طرح های کشیدن خط لوله ای جهت انتقال گاز طبیعی از ترکمنستان به پاکستان و هند از طریق افغانستان، جلسه ای تشکیل دهند.

رسانه های ترکمنستان روز پنجشنبه گزارش دادند قربانقلی بردی محمد اوف، رییس جمهوری ترکمنستان و آصف علی زرداری، رییس جمهوری پاکستان، در یک گفت و گوی تلفنی موافقت کردند برای بحث درباره این پروژه، جلسه ای در ماه دسامبر در عشق آباد، پایتخت ترکمنستان تشکیل شود.

این جلسه بر جزییات خط لوله ۲۰۰۰ هزار کیلومتری، که ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت، متمرکز خواهد بود.

روز دوشنبه، رهبران ترکمنستان و افغان چارچوب موافقتامه ای را برای بررسی پروژه در کابل امضا کردند. آنها همچنین قصد دارند در این ماه، در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد بار دیگر با یکدیگر ملاقات کنند.

ترکمنستان و افغانستان در سال ۲۰۰۲ با کشیدن خط لوله ای برای انتقال گاز به پاکستان و هند از طریق افغانستان موافقت کردند. اما جنگ در افغانستان از اجرای آن جلوگیری کرده است.

مسیر پیشنهادی احتمالا از مناطق جنگ زده هلمند و قندهار در جنوب افغانستان خواهد گذشت.

رییس جمهوری ترکمنستان دولت خود را زیر فشار گذاشته است تا قراردادهای فروش گاز به پاکستان و هند را تا پایان سال جاری تکمیل کند.

ترکمنستان، چهارمین ذخایر بزرگ گاز جهان را دارد، و همیشه گاز به روسیه صادر کرده است، اما برای توسعه فروش به غرب، چین و دیگر کشورهای آسیایی چشم دوخته است.

ظرفیت اولیه خط لوله پیشنهادی ۳۳ میلیارد متر مکعب گاز در سال خواهد بود.

اتحادیه اروپا از چین می خواهد از تحریم های بین المللی علیه ایران حمایت کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از چین خواسته است از تحریم های بین المللی علیه ایران حمایت کند.

کاترین آشتون روز پنجشنبه در دیداری با «یانگ جیچی»، وزیر امور خارجه چین در پکن، از او خواست مسلم سازد که شرکت های چینی خلاء ناشی از خروج شرکت های دیگری را که با ایران داد و ستد داشتند، پر نخواهند کرد.

پیشتر، سازمان ملل متحد چهارمین دور تحریم را بر ایران، به دلیل خودداری از متوقف ساختن غنی سازی اورانیوم وضع کرد. از آن زمان، آمریکا و اتحادیه اروپا مجازات های بیشتری را به اجرا گذاشته اند.

چین از تحریم های سازمان ملل متحد حمایت کرده، اما به عنوان یک شریک بازرگانی عمده با ایران باقی مانده است. در ماه اوت، چین از مناسبات اقتصادی با تهران دفاع کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت روابط تجارتی با ایران یک «مبادله بازرگانی عادی» است که به منافع جامعه بین المللی صدمه نخواهد زد.

لبنان حکم دستگیری یک لبنانی مظنون به جاسوسی را برای اینترپول می فرستد

لبنان از پلیس بین المللی درخواست کرده است به دستگیری یک افسر سابق لبنانی که به جاسوسی برای اسراییل متهم است، کمک کند.

دادستان کل لبنان حکم دستگیری «غسان الِجد» را برای اینترپول فرستاده است. به گزارش رسانه های محلی او ممکن است ساکن فرانسه یا اسراییل باشد.

حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان، به تازگی «غسان» را به همدستی با سازمان های اطلاعاتی اسراییل متهم کرد.

نصرالله این اتهام را ماه پیش هنگام ارائه آنچه آن را شواهد ارتباط اسراییل با ترور رفیق حریری، نخست وزیر سابق لبنان، در سال ۲۰۰۵ نامید، وارد آورد.

از زمانی که نصرالله گفت پیش بینی می کند دادگاه سازمان ملل متحد که مسئولیت تحقیق درباره ترور حریری را بر عهده دارد، اعضای حزب الله را به دلیل دست داشتن در آن تحت پیگرد قرار دهد، این گروه سعی کرده است پای اسراییل را به میان بکشد.

رییس جمهوری افغانستان تلفات غیر نظامیان را محکوم می کند

حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان، حمله هوایی ناتو را که به گفته او در آن ۱۰ غیر نظامی کشته شدند محکوم کرده است.

تلفات غیر نظامیان در جریان عملیات ناتو یک منبع عمده تنش بین رییس جمهوری افغانستان و اعضای ائتلاف بوده است.

حامد کرزی روز پنجشنبه گفت حملات هوایی به روستاهای افغان، فقط به مرگ غیر نظامیان منجر می شود و به نبرد علیه تروریسم صدمه می زند.

آقای کرزی، که همزمان با ورود رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا به کابل سخن می گفت، اظهار داشت در حمله هوایی ناتو ۱۰ عضو یک تیم انتخاباتی عبدالوحید، کاندیدای نمایندگی پارلمان، در ایالت تخار کشته شدند و مقامات افغان می گویند در این حمله عبدالوحید مجروح شده است.

به گفته ناتو، هدف حمله هوایی یک فرمانده ستیزه گر متعلق به حرکت اسلامی ازبکستان بود که در کاروان خودروهایی در ناحیه «روشتاک» سفر می کرد. ناتو می افزاید بالغ به ۱۲ شورشی، از جمله فرمانده نام برده، کشته شدند.

حمله، که ناتو می گوید درباره آن تحقیق می کند، در حالی صورت گرفت که رابرت گیتس برای دیداری با آقای کرزی و ژنرال دیوید پتریوس، فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو وارد کابل شد.

پیش از این دیدار، پتریوس به خبرنگاران گفت او مناسبات خوبی با پرزیدنت کرزی دارد.

پتریوس گفت رهبر افغانستان به صراحت درباره فساد ابراز نگرانی کرده است و نخستین کسی است که یادآور می شود برای بهبود کارآیی دولت در تمام سطوح، باید کارهای بیشتری انجام گیرد.

در این میان، ناتو می گوید در جدیدترین نبرد در افغانستان، دو سرباز آمریکایی و ۲۸ شورشی، از جمله یک فرمانده طالبان کشته شدند.

ناتو می گوید سربازان روز پنجشنبه در حملات جداگانه در شرق و جنوب افغانستان کشته شدند.

در نبردی دیگر، ناتو می گوید نیروهای آن روز پنجشنبه حمله ای به یک پاسگاه ائتلاف در ایالت پکتیا را دفع کردند، و ۲۰ شورشی را از بین بردند.

ناتو همچنین می گوید پنج شورشی روز پنجشنبه در یک حمله هوایی در ایالت غزنی کشته شدند. به گفته ناتو شورشیان سرگرم کارگذاری یک بمب کنارجاده ای بودند.

کارگردان ایرانی از حضور در فستیوال ونیز ممنوع شد

شصت و هفتمین فستیوال سالانه فیلم ونیز روز چهارشنبه بدون حضور جعفر پناهی، کارگردان برجسته ایرانی گشایش یافت.

فیلم کوتاه «آکوردئون» ساخته پناهی در فستیوال نشان داده می شود، اما او در بیانیه ای که در ونیز منتشر شد گفت مقامات ایران گذرنامه اش را گرفته اند و او را از ساختن هر فیلمی برای پنج سال قدغن کرده اند.

پناهی می گوید وقتی به فیلمسازی اجازه داده نشود فیلم بسازد، او از نظر روحی زندانی می شود.

مقامات ایران پناهی را در ماه مارس نزدیک به سه ماه به ظن طرح ریزی ساختن یک فیلم ضد دولتی زندانی کردند.

پناهی همچنین اجازه نیافت برای شرکت در فستیوال فیلم کان به فرانسه برود، او قرار بود در آنجا یکی از اعضای هیات داوران باشد.

فستیوال ونیز با فیلم «قوی سیاه» به کارگردانی دارن آرنوفسکی، گشایش یافت. این فیلم ماجرای فشارهایی است که بر یک رقصنده باله نیویورک وارد می شود.

بیش از ۲۰ فیلم از سراسر جهان برای جایزه اصلی فستیوال موسوم به شیر طلایی، رقابت می کنند.

صادرات بنزين از ترکيه به ايران هفتاد و چهار درصد کاهش يافت

به دنبال تصويب قانون جديد تحريمهای آمريکا عليه جمهوری اسلامی ايران ميزان صادرات بنزين از ترکيه به ايران در ماه ژوييه هفتاد و چهار درصد کاهش يافت.

به گزارش خبرگزاری رويترز اطلاعاتی که در اختيار اين خبرگزاری قرار دارد نشان می دهد ترکيه در ماه ژوييه کمتر از سی و شش هزار تَن سوخت به ايران فروخته است.

اين در حالی است يک ماه پيشتر ميزان صادرات بنزينِ ترکيه به ايران بيش از يک صد و سی و هشت هزار تن بوده است.

ترکيه هر تن بنزين به ايران را به بطور ميانگين به قيمت ۶۸۸ دلار فروخته است.

دولت ايران به دليل ناتوانی در توليد کافی بنزين حدود ۴۰ درصد سوخت مورد نياز کشور را از خارج تأمين می کند.

مقامات جمهوری اسلامی می گويند بزودی اين کشور از واردات سوخت بی نياز می شود.

پوستر سکينه محمدی آشتيانی بر روی ساختمان وزارت «فرصت های برابر» در ايتاليا نصب شد

به گفته يک وزارتخانه در ايتاليا هدف از نصب پوستر سکينه محمدی آشتيانی در شهر رُم جلب اذهان عمومی به حکم سنگسار اين زن ايرانی است. موج گسترده اعتراضات بين المللی به حکم خانم محمدی آشتيانی توجه زيادی را متوجه پديده سنگسار در ايران کرده است.

وزارت «فرصت های برابر» ايتاليا تصوير اين زن ايرانی محکوم به اعدام را روز چهارشنبه بيرون ساختمان اين وزارتخانه، نصب کرد. روی اين پوستر نوشته شده است «برای جانِ سکينه.»

سکينه محمدی آشتيانی، ۴۳ ساله، ابتدا در سال ۸۴، به اتهام داشتن روابط جنسی خارج از ازدواج پس از فوت همسرش، به ۹۹ ضربه شلاق محکوم شد که اين حکم اجرا شد. او پس از آن به اتهام داشتن روابط جنسی خارج از ازدواج، پيش از فوت همسرش، به سنگسار محکوم شد. اما اين حکم در پی اعتراضات گسترده بين المللی، به اعدام تغيير کرد.

حکم خانم محمدی آشتيانی با اعتراضات گسترده بين المللی مواجه شده است و باعث شد که مسأله اجرای مجازات سنگسار در ايران در مرکز توجه اذهان عمومی، قرار گيرد.

وزارت فرصت های برابر در ايتاليا اعلام کرده که با نصب اين پوستر، ميخواهد توجه مردم را به اين مسأله جلب کند.

در رم، جهانگردان، نسبت به اين مسأله ابراز نگرانی می کنند. راضی آلانسی، معتقد است که وقت عمل است و نه حرف و ادامه می دهد که «داستان غم انگيزی است. اميدوارم در تصميم خود تجديد نظر کنند. ميشود تا صبح راجع به اين مسأله حرف زد، اما حرف کافی نيست. بايد جلوی اين مسائل را بگيرند.»

آنا، متولد ايران و ساکن نيويورک می گويد اين حکم بدوی است. او ديگر جايی برای خود و بچه هايش در ايران نمی بيندو می گويد «داريم عقب گرد می کنيم. به نظر ميايد فرهنگ و سنت و همه چيز دارد به عقب بر می گردد. به جای اينکه با زمان جلو برويم، داريم به دوره بدويت بر می گرديم. بايد جلوی اين خشونت ها را بگيريم. مسخره است.»

کارلا برونی، همسر رييس جمهوری فرانسه، نيز از جمله شخصيت های معروف فرانسه است که نامه ای سرگشاده را خطاب به خانم آشتيانی، امضا کرده بود. در پی اين اقدام، روزنامه دولتی کيهان در تهران، ضمن انتشار مطالبی در مورد زندگی خانم برونی، او را فاسدالاخلاق خوانده، و حتی سزاوار مرگ دانسته بود.

معترض ونزوئلايی که دست به اعتصاب غذا زده بود درگذشت

در ونزوئلا مردی که در مخالفت با سياست ملی کردن زمين های کشاورزی دولت دست به اعتصاب غذا زده بود درگذشت

کاراکاس، پايتخت ونزوئلا، روز سه شنبه شاهد مراسم سوگورای درگذشت فرانکين بريتو ۴۹ ساله بود. مردی که در مخالفت با سياست ملی کردن زمين های کشاورزی از سوی دولت ونزوئلا در يکی از ميادين کاراکاس دست به اعتصاب غذا زد، برخلاف ميلش به بيمارستان کاراکاس منتقل شد، و سرانجام روز دوشنبه در آنجا اعتصاب غذای او با مرگ وی پايان يافت.

تا بحال دولت ونزوئلا هيچگونه اظهارنظری در مورد درگذشت بريتو نکرده است ولی پيشتر دولت وی را يک بيمار روانی خوانده بود.

تصاوير قديمی وی که از يک تلويزيون محلی پخش شد، بريتو را نشان ميدهد که در مقابل ديوان عالی کشور ونزوئلا نسبت به سياست ملی کردن زمين های کشاورزی دست به اعتراض زده است.

پيش از در گذشت بريتو، جوليو سزار پينادا، يک از نامزدهای حزب مخالف دولت پرو -- لاتينو کنگرشنال -- در جمع خبرنگاران گفت که در سراسر آمريکای لاتين نمايندگان مردم بايد مدافع حقوق بشر بوده از حقوق مدنی مردم حفاظت کنند.

دولت ونزوئلا در سال ۲۰۰۳ دو و نيم ميليون هکتار زمين های کشاورزی مردم را تحت عنوان سياست ملی کردن زمين های کشاورزی مصادره کرد که ۲۴ هکتار آن متعلق به بريتو بود.

درگذشت بريتو زمانی رخ ميدهد که چند هفته بيشتر به انتخابات پارلمانی بيست و ششم ماه سپتامبر آن کشور باقی نمانده، و احزاب مخالف دولت اميدوارند که با احراز کرسی های بيشتری در پارلمان آن کشور اکثريت پارلمانی آقای چاوز و حزب سوسياليست وی را درهم شکسته و آنرا بخود اختصاص دهند.

برخی از منتقدان مخالف دولت مرگ بريتو را به داستان اورلاندو زاپاتا، يکی از مخالفان دولت کوبا، تشبيه کرده اند که در اعتراض به شرايط وخيم زندانها پس از ۸۵ روز اعتصاب غذا سرانجام در ماه فوريه گذشته در گذشت، که موجی از اعتراضات را بعلت نقض حقوق بشر در کوبا برانگيخت.

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود از داريوش را با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر