سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آبان ۴, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

نسرین ستوده اعتصاب غذای خود را شکست

نسرین ستوده به اعتصاب غذای خود پایان داد. رضا خندان همسر این حقوقدان و وکیل دادگستری، در گفت و گو با صدای آمریکا ضمن اعلام این خبر گفت: «خواهر همسرم صبح سه شنبه (۴ آبان) با او در زندان اوین ملاقات کرد» .

به گفته همسر این وکیل دادگستری به صدای آمریکا، نسرین ستوده روز جمعه اعتصاب غذای خود را شکسته است و خواهر او پس از ملاقات چند دقیقه ای که در زندان اوین با وی داشت، روحیه خواهر خود را «خوب» توصیف کرد هرچند به گفته او خانم ستوده به دنبال اعتصاب غذا در زندان ضعیف شده و وزن کم کرده است.

پیشتر در تاریخ دوازدهم مهرماه، شیرین عبادی، وکیل ایرانی برنده جایزه صلح نوبل همراه با هشت سازمان حقوق بشری بین المللی با صدور بیانیه ای مشترک خواستار آزادی سریع و بی قید و شرط نسرین ستوده شدند.

خانم عبادی همچنین یک هفته پیش در نامه ای سرگشاده خطاب به همکار دربندش، از خانم ستوده خواست که به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

ده ها تن از سازمان های مدافع حقوق بشر و شخصیت های بین المللی از جمله واتسلاو هاول رئیس جمهور پیشین جمهوری چک و از چهره های سرشناس مخالف حکومت کمونیستی چکسلواکی سابق، بازداشت خانم ستوده را محکوم کرده و خواستار آزادی او شدند.

زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی، از منتقدان حکومت جمهوری اسلامی نیز، در نامه ای سرگشاده به رئیس قوه قضائیه درخواست کرد دستور آزادی تمامی زندانیان سیاسی و بویژه خانم ستوده را صادر کند.

نسرين ستوده، که از ۱۴ شهریور پس از مراجعه به دادسرای اوین به خانه بازنگشته است و تاکنون در بازداشت به سر می برد از سوم مهرماه، اعتصاب غذای خود را آغاز کرد.

یک هفته پیش از بازداشت خانم ستوده، منزل و محل کار این وکیل دادگستری مورد تفتیش ماموران امنیتی قرار گرفت و ماموران، تعدادی از پرونده های موکلان خانم ستوده، کامپیوتر و بخشی از وسایل شخصی او و خانواده اش را ضبط کردند.
در برگه احضاریه خانم ستوده، موارد اتهامی او اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام عنوان شده بود.

خانم ستوده وکالت تعدادی از پرونده های سیاسی و حقوق بشری از جمله پرونده شیرین عبادی، عیسی سحرخیز، کیوان صمیمی، محمد صدیق کبودوند، عاطفه نبوی، خدیجه مقدم، احمد نجاتی کارگر (از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات) و آرش رحمانی پور ( که به اتهام عضویت در انجمن پادشاهی ایران در سال ۸۸ اعدام شد) را برعهده داشته است.

پارلمان فرانسه برای تصویب لایحه اصلاح سیستم بازنشستگی آماده می شود

دولت فرانسه به کوشش برای تصویب نهایی لایحه اصلاح سیستم مستمری کشور ادامه می دهد، و در برابر اعتراضات و کمبودهای بنزین همچنان ایستادگی می کند.
دانش آموزان و دانشجویان اعتصاب هایی را برای بعد از ظهر سه شنبه در پاریس و شهرهای دیگر برنامه ریزی کرده بودند، اما بنظر می رسد اقداماتی که اتحادیه های کارگری رهبری می کنند، حمایت عمومی را از دست می دهد.
در شهر مارسی در جنوب فرانسه، رفتگران و جمع کنندگان زباله به کار باز گشتند، و کارگران در سه پالایشگاه از ۲۱ پالایشگاه نفت کارهای خود را از سر گرفته اند.
کارگران به طرح های دولت برای بالا بردن حداقل سن بازنشستگی از ۶۰ به ۶۲ سال معترض بوده اند.
وزیر کار فرانسه روز سه شنبه گفت اصلاح سیستم مستمری لازم و معقول است.
پارلمان برای بررسی نهایی لایحه تشکیل جلسه داده است، و انتظار می رود آنرا روز چهارشنبه رسما از تصویب بگذراند، و با امضای نیکولا سارکوزی رییس جمهوری در نیمه نوامبر به قانون تبدیل خواهد شد.
اتحادیه های کارگری خواسته اند نهمین اعتصاب یک روزه، روز پنجشنبه برگزار شود.
وزیر انرژی فرانسه گفت ۸۰ درصد جایگاه های فروش بنزین پس از روزها اختلال در رسیدن بنزین، روز سه شنبه باید سوخت به اندازه کافی داشته باشند.
وزیر دارایی گفت اقدامات کارگران روزانه بالغ بر ۵۶۰ میلیون دلار به اقتصاد کشور صدمه زده است. روز سه شنبه او آنچه را «بازکشت به گفت و شنود و منطق» نامید ستود.

ایران از آغاز تولید برق در نیروگاه بوشهر در اواخر بهمن خبر می دهد

رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران می گوید نخستین نیروگاه اتمی کشور باید تا اواخر بهمن تولید برق را آغاز کند.
علی اکبر صالحی در محل نیروگاه در بوشهر به خبرنگاران گفت سوخت گذاری در نیروگاه بامداد سه شنبه، بیش از ۳۵ سال پس از آن که ایران برای نخستین بار در صدد ساختن یک رآکتور اتمی برآمد، آغاز شد.
محمد احمدیان، معاون نیروگاه می گوید پیش از آن که نیروگاه بتواند تولید برق را آغاز کند، کارشناسان باید حدود ۱۶۰ میله سوخت را در راکتور تزریق کنند.
نیروگاه ساخت روسیه است و به دلیل درگیری مسکو در تحویل سوخت و پس گرفتن سوخت مصرف شده و نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی، تایید بین المللی را به دست آورده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی هشدار داده است که فشار سیاسی و تحریم های دیگر ایران را از دنبال کردن فناوری اتمی صلحجویانه باز نخواهد داشت.
کاترین آشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده است دور بعدی مذاکرات بین ایران و کشورهای عمده غرب در نیمه نوامبر در وین برگزار شود. اما ایران تا کنون رسما پاسخ نداده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی می گوید دو طرف هنوز درباره زمان و دستور کار مذاکرات بحث می کنند.

تحریم های اتحادیه اروپا سرمایه گذاری مشترک ایران و شرکت بی پی در یک میدان گاز را تهدید می کند

آینده یک میدان گاز در اسکاتلند، که ایران و شرکت بریتیش پترولیوم مالکان مشترک آن هستند، به دلیل تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران زیر سئوال رفته است.
خبرگزاری رویترز به نقل از یک سخنگوی اتحادیه می گوید تحریم ها احتمالا به بسته شدن میدان گاز Ruhm در نزدیکی ساحل اسکاتلند منجر خواهد شد.
خبرگزاری بلومبرگ بنقل از سخنگوی بی پی می گوید شرکت رعایت رهنمودهای اتحادیه اروپا را مطالعه می کند و هنوز بسیار زود است که گفته شود آیا میدان بسته خواهد شد یا نه.
در اطلاعیه ای که بی پی در سال ۲۰۰۳ درباره سرمایه گذاری مشترک برای بهره برداری از میدان گاز منتشر کرد گفته می شد اجرای پروژه حدود ۴۸۵ میلیون دلار هزینه خواهد داشت. اطلاعیه همچنین حاکی بود ذخایر میدان ۳۱ میلیارد متر مکعب گاز تخمین زده می شود که حدود دو سوم آن قابل استخراج است.

یک مرد آمریکایی در ارتباط با تحقیقات تروریستی دستگیر شد

یک مرد آمریکایی در هاوایی دستگیر شده است. دادستان ها ادعا می کنند او سعی کرد به ارتش آمریکا ملحق شود تا بتواند برای پیوستن به نیروهای شورشی در عراق، به آن کشور اعزام شود.
اطلاعیه وزارت دادگستری حاکی است «عبدالحمید شهاده»، ۲۱ ساله، روز جمعه در هونولولو دستگیر شد، و برای روبرو شدن با اتهام دروغگویی به تحقیقگران به نیویورک فرستاده خواهد شد.
در یک شکوائیه جزایی علیه شهاده گفته می شود او در سال ۲۰۰۸ طرحی را برای سفر به پاکستان برای پیوستن به طالبان یا گروه های مشابه تهیه کرد. او با یک پرواز یک طرفه به اسلام آباد رفت، اما مقامات پاکستان اجازه ندادند وارد شود.
بر اساس شکوائیه، شهاده چند هفته بعد در صدد برآمد در یک مرکز سرباز گیری در نیویورک در ارتش آمریکا ثبت نام کند. درخواست او وقتی معلوم شد سفر قبلی به پاکستان را پنهان کرد رد شد.
شکوائیه حاکی است شهاده بارها به تحقیقگران گفت او قصد ندارد به گروه های ستیزه گر در خارج ملحق شود.
کارآگاهان پلیس شهر نیویورک فعالیت های شهاده را در اینترنت دنبال کردند، و متوجه شدند او چندین وب سایت، شامل ویدیوی هایی از اوساما بن لادن و دیگر رهبران القاعده بوجود آورده بود.
شکوائیه حاکی است شاهدان درباره مقاصد شهاده برای نبرد در کنار ستیزه گران اسلامی در پاکستان، و علیه سربازان آمریکایی در عراق، اطلاعاتی در اختیار تحقیقگران قرار دادند.
شکوائیه اضافه می کند شهاده همچنین قصد داشت به اردن برود، اما اجازه ورود به او داده نشد. بعدا وقتی سعی کرد به دوبی در امارات متحده عربی برود، به وی اطلاع داده شد در فهرست افراد ممنوع از پرواز قرار دارد.
شهاده در صورت محکومیت ممکن است با بالغ بر هشت سال زندان روبرو شود.

دادستان تهران می خواهد کوهنورد آزاد شده آمریکایی به ایران باز گردد

دادستان تهران تهدید می کند که اگر سارا شورد کوهنورد آزاد شده آمریکایی برای دفاع از خود در دادگاه باز نگردد، وثیقه ۵۰۰ هزار دلاری او را ضبط خواهد کرد.
خبرگزاری نیمه رسمی ایسنا روز سه شنبه به نقل از عباس جعفری دولت آبادی گفت شورد موافقت کرد برای محاکمه به اتهام جاسوسی به ایران باز گردد.
رسانه های دولتی ایران گفتند شورد و دو همراه او - شین بوئر و جاش فتال - وقتی محاکمه آنها آغاز شود، خود را بی گناه اعلام خواهند کرد.
شورد ماه پیش آزاد شد، اما نگفته است که آیا برای محاکمه در ۱۵ نوامبر به ایران باز خواهد گشت یا نه.
وکیل مدافع شورد و دو آمریکایی دیگر گفت احضاریه های دادگاه از شورد نمی خواهد در محاکمه حاضر شود.

فساد، چالش جدی در خاورمیانه

یک گروه ناظر می گوید فساد همچنان یک چالش جدی در بیشتر خاورمیانه است.
گروه «شفافیت بین الملل» در برلن، در گزارش سالانه خود درباره فساد که روز سه شنبه منتشر شد می گوید تمام کشورهای منطقه که درباره آنها بر اساس یک تا ۱۰ بررسی هایی انجام گرفت، باستثنای چهار کشور، نمراتی کمتر از ۵ بدست آوردند، و نشان می دهد که آنها باسطوح جدی از فساد روبرو هستند.
عراق، هفت سال پس از حمله آمریکا و سرنگونی صدام حسین، هنوز در میان فاسد ترین کشورهای جهان قرار دارد.
ایران اندکی بالا رفت و از ردیف ۱۶۸ در سال گذشته، امسال در در ردیف ۱۴۶ قرار گرفت. با این حال، همچنان از جمله فاسد ترین کشورهای خاورمیانه است.
کشورهای خاورمیانه ای که دارای پایین ترین سطح فساد هستند عبارتند از قطر، امارات متحده عربی، اسراییل و عمان.
شفافیت بین الملل گفته است ناامنی، نبود شفافیت، و ثروت نفت به افزایش فساد در بخش هایی از منطقه کمک کرد.

طارق عزیز به مرگ محکوم شد

یکی از مهمترین چهره های رژیم صدام حسین رهبر سابق عراق به اعدام با دار محکوم شده است.
دادگاه جنایی عراق روز سه شنبه حکم مرگ طارق عزیر وزیر سابق امور خارجه را به دلیل دست داشتن در اذیت و آزار احزاب سیاسی شیعه صادر کرد.
عزیز به کمک به کشتن، زندانی ساختن یا تبعید رهبران حزب اسلامی «دعوه»، به رهبری نوری المالکی نخست وزیر فعلی متهم شده بود.
عزیز قبلا در ارتباط با اعدام ۴۲ بازرگان در سال ۱۹۹۲ به ۱۵ سال زندان محکوم شده است. او به جرم جابجایی اجباری کردها در شمال عراق به هفت سال دیگر زندان محکوم شد، و این نخستین بار است که حکم مرگ علیه وی صادر می شود.
عزیر گفته است او غیر از وفادار بودن به صدام حسین، شخصا مرتکب هیچ جرمی نشده است.
عزیز، که در سال ۲۰۰۳ به نیروهای آمریکا تسلیم شد، در مصاحبه ای در اوایل سال جاری به روزنامه بریتانیایی گاردین گفت حمله آمریکا به عراق سرزمین اورا «کشت».
دادگاه عراق دو متهم دیگر در این پرونده، سعدون شاکر، وزیر سابق کشور، و عابد حمود، منشی شخصی صدام حسین، را نیز به مرگ محکوم کرد.
روز سه شنبه همچنین در انفجار بمبی که هدف آن وزیر برنامه ریزی عراق بود، دست کم سه نفر در بغداد مجروح شدند.
در انفجار جداگانه ای در بغداد شش عضو یک واحد گشت ارتش عراق کشته شدند.
 

ایران پرداخت پول به افغانستان را تایید می کند

ایران تایید می کند که سالها برای افغانستان پول می فرستاده است، و هدف از این اقدام را کمک به بازسازی کشور جنگ زده توصیف می کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه گفت ایران نگران صلح و ثبات در افغانستان است، و به ارسال کمک ادامه خواهد داد.
حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان روز دوشنبه گفت دفتر او «کیسه های پول» به شکل کمک شفاف از ایران دریافت کرده است. او گفت پرداخت ها مخفی نبوده و با پولی که از دیگر «کشورهای دوست» مانند آمریکا دریافت می شود، تفاوتی ندارد.
کرزی به گزارش نیویورک تایمز پاسخ می داد که در آن گفته می شود رییس دفتر او، عمر داوود زی، برای «پیشبرد منافع ایران» در افغانستان، از تهران پول گرفته است.

قانونگزاران ایران روز سه شنبه از منوچهر متکی وزیر امور خارجه خواستند برای روشن ساختن مساله و ارائه جزییاتی درباره پرداخت ها به افغانستان، از جمله مبالغ و مبنای چنین کاری، در مجلس حاضر شود.
فیلیپ کراولی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت ایالات متحده با در نظر گرفتن آنچه او آنرا نقش بی ثبات کننده ایران در منطقه نامید، نسبت به انگیزه های جمهوری اسلامی مشکوک است.
بیل برتون سخنگوی کاخ سفید گفت جامعه بین المللی دلایل زیادی دارد که نگران نفوذ ایران در افغانستان باشد.
نیویورک تایمز گزارش داد رهبر افغانستان و کارمندان دفتر او از پول های نقد دریافتی از خارج برای کسب وفاداری قانونگزاران افغان، رهبران قبایل و حتی فرماندهان طالبان استفاده می کردند.
نیویورک تایمز بنقل از منابع نامشخص گفت ایران از نفوذ خود برای ایجاد شکاف بین افغان ها و کمک کنندگان ناتو و آمریکایی آنها استفاده می کند.
سفارت ایران در افغانستان روز دوشنبه گزارش روزنامه را «مسخره و موهن» نامید و رد کرد.
ایران روز سه شنبه مخالفت خود را با حضور سربازان بین المللی در افغانستان تکرار کرد.

ايران سوخت گذاری راکتور نیروگاه اتمی بوشهر را آغاز کرد

رسانه های ايران می گويند که بارگذاری سوخت را در قلب اولين نیروگاه اتمی کشور، آغاز کرده اند.

تلويزيون دولتی ايران خبر آغاز سوختگداری نيروگاه بوشهر را امروز، سه شنبه، گزارش داد. تهران می گوید نیروگاه اتمی ۱۰۰۰ مگاواتی بوشهر ساخت روسیه، در اوایل سال ۲۰۱۱ میلادی، تولید انرژی را آغاز می کند و این اقدام، اشتباه غرب را نشان خواهد داد که می گوید ایران به دنبال ساخت سلاح اتمی است.

علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت سوخت گذاری در قلب نیروگاه اتمی بوشهر، به رغم تحریم های اقتصادی اتحادیه اروپا و آمریکا، انجام می شود. تحریم هایی که در واکنش به برنامه اتمی جمهوری اسلامی وضع شده است.

خبرگزاری های ایرانی گزارش داده اند که سوخت گذاری در نیروگاه اتمی بوشهر با چند مراسم جشن گرفته می شود.

کارشناسان می گویند بهره برداری از نیروگاه اتمی یک میلیارد دلاری بوشهر، ایران را به ساخت بمب هسته ای نزدیک تر نمی کند. به گفته کارشناسان دلیل این امر آن است که روسیه، اورانیوم غنی شده مورد نیاز این نیروگاه را تامین می کند و آن را پس از مصرف که قابلیت استفاده در تولید بمب پلوتونیومی دارد، پس می گیرد.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شهرزاد سپانلو با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای فرامرز اصلانی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر