سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۸, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

طرفین مناقشه در تایلند می گویند به طرح صلح پایبند هستند

دولت تایلند و معترضین می گویند علیرغم جدیدترین خشونتی که در آن دو پلیس کشته شدند، آنها هنوز به کوشش های آشتی جویانه پای بند هستند.

پلیس روز شنبه گفت در جریان حملات مسلحانه و پرتاب نارنجک در بانکوک، ۲ افسر از پای در آمدند و ۱۳ نفر دیگر مجروح شدند.

تیراندازی عبوری و یک سلسله انفجار مرکز شهررا در نزدیکی محلی که در آن سرخپوشان ضد دولتی و نیروهای امنیتی رو در روی هم قرار گرفته اند، تکان داد. هنوز روشن نیست عاملان خشونت چه کسانی بودند.

هر دو طرف گفتند حملات کار گروه هایی است که قصد دارند از به ثمر رسیدن کوشش برای پایان دادن به دو ماه اعتراضات گسترده، که دست کم ۲۹ کشته بر جا گذاشته است، جلوگیری کنند.

رهبران معترضین و مقامات دولت در حال حاضر بر سرشرایط طرح آشتی که نخست وزیر پیشنهاد کرده است با یکدیگر دچار اختلاف نظر هستند.

اروپا سالگرد پایان جنگ جهانی دوم را گرامی می دارد

رهبران اروپای غربی شصت و پنجمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم را روز شنبه، در پیشاپیش مراسم بزرگی که قرار است روز یکشنبه در روسیه برپا شود، گرامی داشتند.

نیکولا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه با نثار تاج گل بر مجسمه ژنرال شارل دوگل در پاریس، بر پیروزی متفقین بر آلمان نازی ادای احترام کرد. او در دوره جنگ علیه آلمان رییس جمهوری فرانسه بود.

مراسم دیگر قرار بود بعد از ظهر شنبه در شهر کولمار، یکی از آخرین شهرهای فرانسه که از اشغال آلمان ها آزاد شود، برگزار شود.

در لندن، رهبران سه حزب سیاسی اصلی، با کنار گذاشتن رقابت های انتخاباتی، به اتفاق تاج های گل بر پای بنای یادبود جنگ در نزدیکی پارلمان قرار دادند.

روز یکشنبه، سربازانی از فرانسه، بریتانیا، لهستان و ایالات متحده در رژه عظیمی در میدان سرخ مسکو به سربازان روسیه خواهند پیوست.

پاکستان درباره ارتباط های مظنون به بمب گذاری نافرجام در نیویورک تحقیق می کند

وزیر کشور پاکستان می گوید اسلام آباد درباره امکان ارتباط مظنون بمب گذاری نافرجام در میدان معروفی در نیویورک با شبه نظامیان و ستیزه گران در پاکستان، تحقیق خواهد کرد.

رحمان مالک روز شنبه به خبرنگاران گفت مقامات آمریکایی از پاکستان درخواست کرده اند اطلاعاتی درباره فیصل شهزاد ارائه دهد. او که یک شهروند آمریکایی پاکستانی تبار است، روز دوشنبه زمانی که قرار بود از آمریکا خارج شود دستگیر شد و به کوشش برای منفجر کردن بمب در تایمز اسکوئر نیویورک متهم شده است.

مالک گفت مقامات آمریکایی بر این عقیده هستند که شهزاد به ناحیه عشایری وزیرستان جنوبی رفت و با فرماندهان طالبان از جمله حکیم الله محسود، که تهدید کرده است به حملاتی علیه آمریکا دست بزند، ملاقات کرد. با این حال، وزیر کشور پاکستان گفت جزییات فعالیت های گذشته شهزاد در پاکستان تایید نشده است.

محسود رهبری طالبان پاکستانی را بر عهده داشته ست. قاری حسن، یک مقام ارشد دیگر طالبان که گفته می شود با شهزاد ملاقات کرد، به تعلیم بمب اندازان انتحاری شهرت دارد.

طالبان پاکستانی می گوید شهزاد را نه تعلیم داد و نه استخدام کرد، و هر گونه ارتباطی را با او رد کرده است.

مقامات آمریکایی می گویند شهزاد به آنها گفت او در دیداری از پاکستان طرز کار و آماده سازی مواد منفجره را فرا گرفت.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا می گوید به پاکستان هشدار داده شده است که اگر حمله موفقیت آمیزی به آمریکا به پاکستان رد گیری شود، «پیامدهای سخت» در کار خواهد بود. کلینتون در مصاحبه ای با سی بی اس، که قرار است روز یکشنبه پخش شود، می گوید پاکستان کوشش های خود را برای نبرد با تروریسم افزایش داده است، اما آمریکا می خواهد و انتظار دارد کارهای بیشتری انجام گیرد.

ایران از پیشنهاد ترکیه برای مذاکره با اتحادیه اروپا استقبال می کند

منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از پیشنهاد ترکیه برای شرکت ایران در گفت و گو با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در باره برنامه اتمی استقبال کرده است.

متکی روز جمعه در پی ملاقات با احمد داود اوغلو همتای ترک خود در استانبول گفت مذاکرات بین ایران و مقام ارشد اتحادیه اروپا می تواند در ترکیه، که پیشنهاد کرده است میزبانی چنین دیداری را برعهده گیرد، انجام شود.

بریتانیا، فرانسه و آلمان اعضای اصلی اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا، بر وضع تحریم های جدید علیه ایران به دلیل ادامه فعالیت های اتمی که می تواند به استفاده نظامی تغییر داده شود، اصرار دارند.

ترکیه و برزیل، اعضای غیر دائمی شورای امنیت، هر دو با چنین کاری مخالف هستند و بر کوشش برای حل اختلاف بین ایران و قدرت های غربی از راه های دیپلماتیک افزوده اند.

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، که برای گفت و گو با همتای ترک خود به آنکارا رفته است، روز شنبه گفت از کوشش های ترکیه حمایت می کند.

پاکستان موشک های جدیدی را آزمایش می کند

پاکستان موشک های بالیستیک را که قادر است کلاهک های اتمی حمل کند آزمایش کرده است.

یک اطلاعیه نظامی حاکی است روز شنبه دو نوع موشک پرتاب شدند و هر دو به هدف های تعیین شده برخورد کردند.

موشک «غزنوی» ۲۹۰ کیلومتر برد دارد. موشک دیگر بنام «شاهین – یک» می تواند به هدف هایی در فاصله ۶۵۰ کیلومتری برسد.

در اطلاعیه گفته می شود یوسف رضا گیلانی نخست وزیر و مقامات ارشد ارتش شاهد آزمایش ها بودند.

گیلانی از جامعه بین المللی خواست پاکستان را بعنوان یک قدرت اتمی برسمیت بشناسد و اجازه دهد در تولید انرژی اتمی غیر نظامی، که به کاهش کمبود شدید برق در کشور کمک خواهد کرد، همکاری کند.

پاکستان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی را امضا نکرده و با ممنوعیت تجارت مواد اتمی روبرو است.

سازمان آزادیبخش فلسطین مذاکرات غیر مستقیم با اسرائیل را تصویب می کند

مقامات فلسطینی در کرانه غربی می گویند سازمان آزادیبخش فلسطین پیشنهاد آمریکا برای مذاکرات غیر مستقیم صلح بین اسرائیل و فلسطینیان را تصویب کرده است.

بگفته مقامات، کمیته اجرایی «پی ال او» روز شنبه در جلسه ای در شهر رام الهی با این طرح موافقت کرد.

محمود عباس رییس تشکیلات خود گردان فلسطینی قبلا مذاکرات غیر مستقیم را تایید کرده و حمایت اتحادیه عرب را از آن بدست آورده است.

بر اساس پیشنهاد، جرج میچل فرستاده آمریکا به خاورمیانه بعنوان رابط مذاکرات غیر مستقیم بین محمود عباس و نتانیاهو نخست وزیراسراییل عمل خواهد کرد.

عابد ربو، مشاور عباس روز شنبه گفت مذاکرات غیر مستقیم، یک فرصت «جدی» برای احیای روند صلح فراهم می آورد.

او می گوید سازمان آزادیبخش فلسطین به این دلیل با مذاکرات موافقت کرد که تضمین هایی در باره «محله های یهودی نشین، خطر آنها و نیاز به متوقف ساختن کارهای ساختمانی» گرفت. واشنگتن چنین تضمین هایی را تاکنون تایید نکرده است.

فلسطینیان گفته اند آنها می خواهند مذاکرات غیر مستقیم بر مسائل اصلی مناقشه اسراییل و فلسطینیان، از جمله مرزهای کشور آینده فلسطینی و وضعیت اورشلیم ، متمرکز باشد.

دولت عباس مذاکرات مستقیم را در پی حمله اسرائیل به گروه شبه نظامی حماس در نوار غزه در دسامبر ۲۰۰۸ قطع کرد.

دولت اوباما بیش از از یک سال در تلاش بوده است اسرائیل و دولت محمود عباس را به از سر گیری مذاکرات صلح تشویق کند.

حامد کرزی: متحدان در افغانستان تا موفقیت راهی دراز در پیش دارند

حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان در مقاله ای در واشنگتن پست اظهار عقیده می کند که کوشش های بین المللی در کشور او تا زمانی که عملیات امنیتی بتواند موفق شود، راهی دراز در پیش دارد.

آقای کرزی همچنین درباره فوریت توجه به مسئله پناهگاه ها، که در آنجا طالبان و دیگر شبه نظامیان آموزش می بینند، می گوید این مکان ها در خارج از مرزهای افغانستان هستند. رئیس جمهوری افغانستان همچنین تصریح می کند که این مشکل همچنان حل نشده باقی مانده است.

کرزی می گوید پایان دادن به حملات شبانه و جستجوی خانه ها و انتقال کنترل بازداشتگاه ها به افغانستان نیز تا موفق شدن، راهی طولانی در پیش خواهد داشت.

مقاله کرزی در واشنگتن پست در پیشاپیش دیدار او از کاخ سفید در روز چهارشنبه منتشر می شود.

در حالی که آمریکا سربازان و کمک های بیشتری به افغانستان می فرستد، پرزیدنت اوباما خواستار آغاز بازگشت سربازان آمریکایی در سال آینده میلادی شد.

پرزيدنت اوباما: واشنگتن و برلن در مورد راه برون رفت کشورهايی که از بحران اخير مالی متأثر شده اند هم عقيده اند

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

پرزيدنت اوباما روز جمعه به دو مسأله اقتصادی که در کانون توجه محافل سياسی در هفته گذشته بودند پرداخت . نخست شرايط نابسامان مالی در اروپا و دوم سقوط بازار بورس آمريکا در روز پنجشنبه که رييس جمهوری آمريکا آن را غير معمول توصيف کرد. اشاره پرزيدنت اوباما به کاهش شاخص صنعتی داو جونز بود که روز پنجشنبه در ميانه روز حدود ۱۰۰۰ واحد سقوط کرد. اتفاقی که در چند دهه اخير در آمريکا سابقه نداشته است.

برخی تحليل گران امور مالی می گويند اين کاهش ارزش سهام متأثر از ناآرامی های چند روز گذشته در يونان و بحران اقتصادی در آن کشور است هر چند که اين احتمال نيز مطرح شده است که کاهش شاخص های اقتصادی در بازار سهام آمريکا در روز پنجشنبه ناشی از خطای انسانی در هنگام مبادلات بوده است.

فارغ از اين احتمالات رييس جمهوری آمريکا روز جمعه گفت که کارشناسان عوامل سقوط ناگهانی شاخص های بورس در روز پنجشنبه را به دقت مورد بررسی قرار خواهند داد تا مانع از تکرار چنين اتفاقی در آينده شوند.

پرزيدنت اوباما به گفتگوی اخير خود با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نيز اشاره کرد و گفت واشنگتن و برلن هم عقيده اند که کشورهايی که از بحران اخير مالی متأثر شده اند بايد سياست قاطعانه ای برای برون رفت از اين وضعيت در پيش بگيرند ضمن آنکه جامعه بين المللی بايد واکنش مالی قدرتمندانه ای نسبت به اين بحران، نشان دهد.

پرزيدنت اوباما گفت در مکالمه خود با آنگلا مرکل تعهد آمريکا را در حمايـت از تلاش های جاری در اين رابطه مورد تأکيد قرار داده و روشن کرده است که آمريکا به همکاری خود با مقامات اروپايی و صندوق بين المللی پول ادامه خواهد داد.

نخست وزير يونان در نشست رهبران کشورهای حوزۀ يورو در بروکسل شرکت کرد

نخست وزير يونان با اشاره به بحران اخير اقتصادی کشور خود می گويد که دولت يونان به وظيفه خويش جهت رفع اين بحران عمل کرده است و اکنون نوبت رهبران اتحاديه اروپا و صندوق بين المللی پول است که در زمينه پرداخت وامِ اضطراری به يونان گام نهايی را بردارند.

جورج پاپاندرئو نخست وزير يونان روز جمعه هنگام ورود به بروکسل پايتخت بلژيک برای شرکت در نشست رهبران کشورهای حوزه يورو گفت که مردم يونان در حال حاضر تحت فشار شديد بحران اقتصادی و اقدامات سخت گيرانۀ دولت خود هستند.

نخست وزير يونان از صاحبان سرمايه در بازارهای جهانی خواست بارديگر به دولت يونان اعتماد کنند.

ارزش بورس و سهام در بازارهای جهانی روز جمعه از بيم عدم توانايی مالی يونان برای پرداخت قَرضهای خود، به شدت کاهش يافت.

در همين حال آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان اعلام کرد که مسئله پرداخت وامِ اضطراری به يونان به تصويب پارلمان آلمان نيز رسيده است.

موضوع ائتلاف با حزب ليبرال دموکرات در کانون توجه محافل سياسی بريتانيا قرار گرفته است

حزب لیبرال دمکرات بریتانیا در انتخابات این کشور سوم شد. اما سرنوشت دو حزب اول انتخابات اکنون در دست نیک کلگ رهبر حزب لیبرال دمکرات است.

احزاب محافظه کار و کارگر بریتانیا در تلاش هستند با حزب لیبرال ائتلاف کرده و دولت تشکیل دهند. حزب محافظه کار به رهبری دیوید کامرون اکثريت آراء و کرسی های پارلمان را کسب کرده است. اما تعداد کرسی های این حزب برای تشکیل دولت کافی نیست. آقای کامرون پس از روشن شدن نتیجۀ آراء اعلام کرد می خواهد پیشنهادی بزرگ، باز و جامع را به لیبرال دمکرات های بریتانیا ارايه دهد. او افزود می خواهد با همکاری با این حزب به مشکلات بزرگ و اضطراری بریتانیا يعنی کسری بودجه، مشکلات اجتماعی و سیستم سیاسی این کشور بپردازد.

رهبر حزب لیبرال دمکرات نیز در گفتگو با خبرنگاران تلویحاً اشاره کرد که ممکن است با چنین ائتلافی موافقت کند. آقای کلگ گفت هرحزبی که اکثریت آراء و کرسی ها را کسب کند، حتی اگر به اکثریت مطلق دست نیافته باشد این حق را دارد که اولین تلاش را برای تشکیل دولت انجام دهد.

اما احزاب محافظه کار و لیبرال دمکرات بریتانیا اختلاف نظرهای عمده ای از جمله در مورد مسائلی همچون مهاجرت و نقش بریتانیا در اتحادیه اروپا، با یکدیگر دارند. درحالی که لیبرال دمکرات ها خواهان اصلاح سیستم انتخاباتی بریتانیا هستند، رهبر حزب محافظه کار پیش از این تأکید کرده است که با چنين اقدامی مخالف است.

از سوی دیگر گوردن بروان نیز که هنوز نخست وزیر بریتانیا محسوب می شود، خواهان ائتلاف با لیبرال دمکرات ها و حفظ مقام کنونی خود است آقای بروان می گوید روشن است که اگر مذاکرات بین آقایان کامرون و کلگ به نتیجه ای نرسد، قطعاً آماده است با آقای کلگ در مورد امور مورد تفاهم دو حزب، گفتگو کند.

به هر جهت تازمانی که گفتگوهای احزاب بریتانیایی برای تشکیل دولت به نتیجه نرسيده است، نخست وزیر آینده و دولت آینده مشخص نخواهد شد.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر