سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مرداد ۹, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

در انفجاری در یک معادن ذغال سنگ در چین ۱۷ تن کشته شدند

مقامات چین می گویند در دو حادثه در دو معدن ذغال سنگ در شمال چین ۱۷ تن کشته شده اند و ۲۴ نفر به دام افتاده اند.

خبرگزاری شین هوا روز شنبه گفت در نخستین حادثه، یک انفجار شبانه، دست کم ۱۷ تن در داخل یا در نزدیکی خوابگاهی در معدن «لیوگو» در «ییچنگ» کشته شدند.

یک مقام گفت حد اقل ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند، و جراحات ۷ نفر جدی است.

مقامات می گویند تحقیقات اولیه نشان داد انفجار در اثر ترکیدن مواد منفجره ای که بطور غیر قانونی در محل مخفی شده بود روی داد. پلیس یک مظنون را بازداشت کرد. تحقیقات بیشتری برای پی بردن به علت انفجار جریان دارد.

شین هوا گزارش داد دومین معدن درشهر «جیکسی» در استان «هیلونگجیان» شامگاه شنبه دستخوش سیل شد و ۲۴ معدنچی به دام افتادند. جزییات بیشتری منتشر نشده است.

پیمان ممنوعیت بمب های خوشه ای به اجرا در می آید

پیمان بین المللی ممنوعیت تولید بمب های به اصطلاح خوشه ای و استفاده از آنها قرار است از روز یکشنبه به اجرا گذاشته شود.

سی کشور، از جمله بریتانیا، فرانسه، آلمان و لائوس آنرا تصویب کرده اند. اما برخی از تولید کنندگان عمده بمب خوشه ای- شامل اسراییل، روسیه و امریکا - پیمان را نپذیرفته اند.

با این حال، گروه های امداد آنرا گامی مهم در متوقف ساختن جنگ افزازی می دانند که بگفته آنها موجب «رنج و ناراحتی عظیمی» برای شهر وندان و غیر نظامیان شده است.

پیمان جدید کشورها را از ساختن، انبار کردن، استفاده یا انتقال بمب های خوشه ای ممنوع می کند. این بمب ها شامل صدها «بمبچه» هستند که در منطقه گسترده ای پراکنده می شوند. وقتی در زمان پرتاب منفجر نشوند، می توانند بعدا منفجر شوند و اغلب مردم را مجروح می کنند یا می کشند.

یک مشاور حقوقی صلیب سرخ روز شنبه به صدای امریکا گفت ناراحتی و رنج ناشی از چنین انفجارهایی، که اغلب تا سالها پس از پایان مناقشه ادامه پیدا می کند، الهام بخش جامعه بین الملی در ممنوع ساختن بمب های خوشه ای بوده است.

در لائوس هر سال حدود ۳۰۰ تن در اثر برخورد با بمب های منفجر نشده کشته یا مجروح می شوند.

در ادامه خشونت در کشمیر هند دو معترض کشته شدند

نیروهای امنیتی در کشمیر خشونت زده هند روز شنبه دو معترض را کشتند، روز جمعه چهار نفر دیگر در تظاهراتی علیه حکومت هند کشته شده بودند.

پلیس می گوید در تیراندازی نیروهای امنیتی بسوی گروهی از تظاهرکنندگانی که سعی داشتند به یک اردوگاه پلیس دریک روستا، درشمال شهر سرینگر حمله کنند، مرد جوانی کشته شد و چندین نفر زخمی شدند. فرد دیگری در تیراندازی پلیس بطرف معترضین سنگ پران در «بارامولا» کشته شد.

جدید ترین خشونت شمار کشته شدگان اعتراضات استقلال طلبانه در کشمیر هند در دو روز گذشته را به شش تن افزایش داد، بیش از ۷۵ نفر نیز زخمی شدند.

روز شنبه، علیرغم ممنوع شدن رفت و آمد در پی خشونت روز جمعه، هزاران نفر در تظاهراتی در سراسر دره کشمیر شرکت کردند.

در ناحیه «سوپور» در شمال غربی ، روستانشینان خشمگین یک ایستگاه راه آهن را به آتش کشیدند. در همین حال در شهر «کریری» پس از آن که نیروهای امنیتی گروهی را که می خواست یک اردوگاه پلیس ضد شورش را آتش بزند عقب راندند، سه معترض مجروح شدند.

نیروهای امنیتی هند به کشتن ۲۳ شهروند کشمیری در اعتراضات تقریبا روزانه در دو ماه گذشته متهم شده اند. اعتراضات در پی کشته شدن یک جوان ۱۷ ساله در ماه ژوئن براه افتاد.

جدایی خواهان مسلمان در کشمیر بیش از ۲۰ سال است برای استقلال از هند یا ادغام در پاکستان می جنگند. تا کنون ده ها هزار تن کشته شده اند.

واکنش احمدی نژاد به تحريم ها معرف موثر بودن آنهاست

واشينگتن پست زير عنوان "حس کردن فشارناشی از تحريم ها در ايران شروع شده است" ضمن نقل جمله ای از محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران که گفته بود اطلاع ميدهم آمريکا و اسرائيل تصميم گرفته اند تا سه ماه آينده به حد اقل دو کشور منطقه حمله کنند، می نويسد رئيس جمهور، احمدی نژاد، هفته گذشته با تقبيح پال، اختاپوس پيشگوی هشت مسابقه پی در پی جام جهانی فوتبال به عنوان سمبلی از انحطاط، ومبلغی برای تبليغات و خرافات غربی، نشان داد که به اظهار نظرهائی گاه ابلهانه علاقه وافری دارد. با اينحال احمدی نژاد به رغم اين بلاهت، حسابگر و خطرناک است.

دو کشوری که او در باره آنها حرف ميزد چه کشورهائی هستند؟ منطقا بنظرميرسد لبنان و سوريه باشند. حزب الله در لبنان خود را با ۵۰ هزار راکت مسلح ساخته و علنا گفته است در موضعی است که هر زمان جنگی را شروع کند. جنگی دراين حد بلافاصله سوريه را وارد صحنه ميکند، که به نوبه خود مداخله ايران برای دفاع ازاين حامی عمده عرب خود را در پی خواهد داشت، وبرای نخستين بار طی ۱۴۰۰ سال، پيش قراولان ايران را به سواحل مديترانه می کشاند.

اين ايده که اسرائيل، چه رسد به آمريکا، کمترين علاقه ای به شروع جنگی در شمال اسرائيل داشته باشد، ديوانگی است. اما در آن منطقه طرح ادعاهای حاکی از قريب الوقوع بودن حملات امری جدی است. هيچ مدرکی ادعای احمدی نژاد را ثابت نمی کند. پس او دنبال چيست؟

اين نشان از آن دارد که وی زير فشاری جدی است. تصويب تحريم های ضعيف در سازمان ملل متحد با تحريم هائی جداگانه پيگيری شد که آمريکا، کانادا، استراليا و اتحاديه اروپا وضع کردند. رويترز گزارش ميدهد که ايران ازهمين حالا با تنزلی شديد در واردات بنزين روبروست، زيرا لويدز لندن و شرکت های ديگر از بيمه کردن کشتی های حامل بنزين به ايران امتناع ميکنند.

دوم اينکه دولت های عرب ديگر تمايل خود را برای آنکه آمريکا از طريق نظامی تاسيسات اتمی ايران را از کار بياندازد به گونه ای به اصطلاح در گوشی مطرح نمی کنند. سفير امارات متحده عربی در واشينگتن سه هفته پيش چنين تمايلی را علنا در جريان يک کنفرانس مطرح ساخت.

سومين عامل احتمالا بيشترنگران کننده برای تهران تحولات در واشينگتن است. مايکل هايدن رئيس پيشين سازمان های امنيت ملی، (ان اس ای)، و اطلاعات مرکزی آمريکا، (سی آی ای) در مصاحبه ای با سی ان ان گفت به عقيده او گزينه نظامی اکنون در مقايسه با راه حل های ديگر، گزينه ای مقبولتر جلوه ميکند. هايدن جزو محارم اوباما نيست اما تايم در گزارشی زير عنوان "حمله ای به ايران: گزينه ای که به روی ميز بازگشت" ميگويد مقامات عاليرتبه دولت مجددا گزينش نظامی را بررسی ميکنند. اين می تواند معرف وضعيتی اضطراری، و يا فقط يک بلوف برای وادار ساختن تهران به انعطاف پذيری باشد. اما بهر صورت گويای آن است که دولت پس از ۱۸ ماه تلاش بی ثمر برای تماس و گفتگو موضع خود را قاطع ترميکند. اين قاطعيت آثارش را هم اينک ظاهر ساخته است. رژيم ايران شروع به درک اين واقعيت کرده است که حتی صبر وشکيبائی پرزيدنت اوباما نيز حدی دارد، و ايران ممکن است برای جاه طلبی های اتمی اتمی اش حساب پس بدهد.

زدوخورد در داغستان سه کشته برجای گذاشت

در پی یک منازعه جمعی در جمهوری داغستان در جنوب روسیه، سه تن جانسپرده اند و حد اقل ۵ نفر مجروح شده اند.

پلیس می گوید حدود ۴۰۰ نفر، که برخی به سلاح های گرم مجهز بودند، در زدوخورد بین ساکنان دو روستای مختلف شرکت کردند. علت درگیری هنوز روشن نشده است.

در جمهوری های مسلمان نشین قفقاز شمالی، از جمله چچن، داغستان و اینگوشتیا، تقریبا روزانه حملات مرگباری صورت می گیرد.

در اوائل ژوئیه، یک قاضی ارشد در ماخاچکالا در داغستان هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. چند ساعت بعد، بمبی در همین شهر منفجر شد و دو پلیس را مجروح کرد.

شمار کشته شدگان سیل در پاکستان از ۸۰۰ نفر فراتر می رود

مقامات پاکستان می گویند شمار کشته شدگان سیل ناشی از باران های سنگین موسمی از ۸۰۰ تن فراتر رفته است و امدادگران و ناجیان در تلاش هستند به هزاران روستایی سرگردان رسیدگی کنند.

بگفته مقامات، چهار روز باران بی امان شمال غربی پاکستان را در زیرسیل فروبرده است.

بارندگی و سیل در شرق و شمال شرقی افغانستان نیز تاکنون ۶۴ قربانی گرفته است.

نیروهای افغان و ناتو گفتند آنها برای عملیات نجات و نیز توزیع کمک درمناطق سیلزده، از جمله ایالت های کونار و ننگرهار از هلیکوپتر استفاده می کنند.

در این میان، سازمان ملل متحد روز شنبه تخمین زد که سیل بر حدود یک میلیون پاکستانی اثر گذاشته است و هزاران خانه، جاده و مزرعه ویران شده اند.

حدود ۴۵ پل در اطراف استان «خیبر پختونخوا» آسیب دیده اند، در حالی که بزرگراه اصلی به چین همچنان در زیر آب است.

تصویرهای تلویزیونی ده ها مرد، زن و کودک را که در روی پشت بام ها، به امید نجات از راه هوا یا با قایق، سرگردان نشسته اند نشان داد.

مقامات پاکستانی از جامعه بین المللی تقاضای کمک کرده اند. هواشناسان می گویند انتظار می رود در روزهای آینده باران های بیشتری ببارد.

حماس می گوید کشته شدن یکی از فرماندهان خود را تلافی می کند

گروه فلسطینی حماس قول داده است از مرگ یکی از فرماندهان ارشد خود که در یک سلسله حملات هوایی اسراییل به غزه کشته شد انتقام بگیرد.

طرفداران حماس، که برخی از آنها تیرهای هوایی شلیک می کردند، روز شنبه در مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری فرمانده، که حماس او را «عیسی بدران» معرفی کرده است، در خیابان های مرکز غزه راه پیمایی کردند.

یک سخنگوی حماس حملات اسراییل را به تصمیم اتحادیه عرب برای تایید عقیده مذاکرات مستقیم بین اسراییل و فلسطینیان ارتباط داد. او گفت این تصمیم به اسراییل اجازه می دهد به جنایت علیه مردم فلسطینی ادامه دهد.

شاهدان و مسئولان پزشکی می گویند شامگاه جمعه و بامداد شنبه ، زمانی که هواپیماهای جنگی اسراییل چندین ناحیه در غزه - از جمله تعدادی ساختمان و یک تونل قاچاق اسلحه - را هدف گرفتند، دست کم ۱۱ نفر نیز مجروح شدند.

مقامات اسراییل حملات هوایی را تلافی حمله راکتی روز جمعه در شهر اشکلون دانستند. راکت، که از نوار غزه پرتاب شد، پنجره های یک آپارتمان را درهم شکست و به اتومبیل ها آسیب رساند.

اسراییل گفت در مورد حمله به اشکلون و خمپاره اندازی دیگری در هفته گذشته، به شورای امنیت سازمان ملل متخد و شورای حقوق بشر شکایت می کند.

وزارت امور خارجه اسراییل در بیانیه ای ، حمله به اشکلون را «کوششی آشکار برای کشتن مردان، زنان و کودکان ، ونقض قوانین بین المللی» توصیف کرد.

روز جمعه همچنین بان کی - مون دبیر کل سازمان ملل متحد و اهود باراک وزیر دفاع اسراییل در دیداری در نیویورک در باره مجموعه ای از مسائل، از جمله وضعیت غزه و کاهش بیشتر محاصره سرزمین فلسطینی بحث کردند.

قطر از آزادی و حاکمیت لبنان پشتیبانی می کند

امیر قطر می گوید او می خواهد لبنان آزادی، وحدت و حاکمیت خود را در هر شرایطی حفظ کند.

شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، این نظر را روز جمعه در نخستین روز دیداری سه روزه از لبنان ابراز داشت.

شیخ حمد دقایقی پس از ملاقات میشل سلیمان رییس جمهوری لبنان با مقامات ارشد سوریه و عربستان سعودی، با او به گفت و گو نشست.

سلیمان به مناسبات نزدیک کشورش با قطر اشاره کرد و نقش آنرا در تدوین و تصویب پیمان سال ۲۰۰۸ دوحه یادآور شد.

آن پیمان به ۱۸ ماه مناقشه سیاسی که به جنگ فرقه ای منجر شد و لبنان را به آستانه جنگ داخلی کشاند، پایان داد.

روز شنبه دو رهبر برای بازدید از پروژه های ساختمانی که با هزینه قطر اجرا می شود، به جنوب لبنان رفتند.

آزار بیشتر اصلاح طلبان در ایران

ناظران حقوق بشر از دستگیری همسر و برادر همسر محمد مصطفایی وکیل مدافع حقوق بشر ابراز نگرانی کرده اند. او وکیلی است که به علنی ساختن پرونده سکینه محمدی آشتیانی کمک کرد. سکینه شهروند آذری ایران و مادر ۴۳ ساله دو فرزند است که پس از متهم شدن به رابطه نامشروع، به مرگ با سنگسار محکوم شد. بدنبال براه افتادن خشم بین المللی، مقامات ایران اعدام او را متوقف کردند.

اعضای خانواده مصطفایی پس از آن بازداشت شدند که مقامات قضایی حکم دستگیری اش را صادر کردند، اما نتوانستند او را پیدا کنند. هادی قائمی، مدیر کمپین بین المللی برای حقوق بشر در ایران، بازداشت افراد خانواده مصطفایی را «گروگانگیری» نامید.

کمپین جاری ایران علیه روزنامه نگاران نیز قربانیان جدیدی گرفته است. کمیته حفاظت از روزنامه نگاران می گوید حامد صابر، خبرنگار آزاد، در ماه ژوئن در پی پست کردن عکس های یک اعتراض خیابانی در تهران در اینترنت دستگیر شد.

در همین ماه، نیروهای امنیتی عبدالرضا تاجیک را دستگیر کردند. او برای روزنامه های اصلاح طلب مقاله می نوشت و عضو مرکز مدافعان حقوق بشر، به ریاست شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل بود. خانواده تاجیک در نامه سرگشاده ای به قوه قضاییه ایران نگرانی عمیق خود را از بدرفتاری با او در زندان ابراز داشتند.

کمیته حفاظت از روزنامه نگاران همچنین نسبت به وضعیت محمد صدیق کبودوند، رییس سازمان حقوق بشر کردستان و سردبیر هفته نامه پیام مردم ابراز نگرانی کرد. او در سال ۲۰۰۷ دستگیر و به اقدام علیه امنیت ملی متهم شد. وکیل آقای کبودوند گفت او برای سومین بار در زندان دچار حمله قلبی شده و قادرنیست به روشنی حرف بزند یا ببیند. عفو بین الملل و گزارشگران بدون مرز اخیرا دولت ایران را متهم کردند که زندانیان سیاسی را از مراقبت های پزشکی کافی محروم نگاه می دارد.

درنخستین سالگرد انتخابات ریاست جمهوری ایران، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه امریکا از دولت ایران خواست تمام زندانیان سیاسی را آزاد کند. دو زندانی که او از آنها نام برد، بهاره هدایت و میلاد اسدی ، فعالان دانشجویی، اخیرا به ترتیب به ۹ سال و نیم و ۷ سال و نیم زندان محکوم شدند.

امریکا همچنان از رهبران جمهوری اسلامی می خواهد به تعهدات خود برای احترام به حقوق و حیثیت مردم خود عمل کنند. کلینتون گفته است تا چنین کاری انجام نگیرد، امریکا به حمایت از کسانی که می خواهند از حقوق جهانی خود استفاده کنند ادامه خواهد داد.

پرزيدنت اوباما: سارا، شين و جاش هرگز برای دولت آمريکا کار نکرده اند

امروز، شنبه، سی و يکم ماه ژوئيه برابر با نهم مرداد، يکسال از بازداشت سه کوهنورد آمريکايی، سارا شورد، شين بائر، و جاش فتال توسط دولت جمهوری اسلامی ايران می گذرد. اين سه هنگام کوهنوردی، در کوهستانهای مرزِ ميان ايران و عراق دستگير شدند و اکنون، يکسال است که سرگردان و بلاتکليف و به دور از خانواده و عزيزان خود در زندان جمهوری اسلامی ايران به سر می برند.

به اين مناسبت روز جمعه بيانيه ای از سوی پرزيدنت اوباما، انتشار يافت.رييس جمهوری آمريکا در اين بيانيه می گويد:

«در اينجا مايلم به طور کاملاً شفاف و واضح اعلام کنم: سارا، شين و جاش هرگز برای دولت آمريکا کار نکرده اند. آنها، فقط نمونه بارز جوانان روشنفکر و ماجراجوی آمريکايی و با روحيه ای انسانی هستند. آنها آموزگار، هنرمند و مدافع عدالت اجتماعی و حفظ محيط زيست هستند. آنها هرگز نه تنها هيچگونه کينه يا عداوتی با ايران نداشته اند بلکه احترام زيادی برای مردم ايران قائلند.

«من از دولت ايران خواستار آزادی بی درنگ سارا، شين و جاش هستم. بازداشت آنها هيچگونه ارتباطی با مسائل و اختلافات موجود ميان ايالات متحده جامعه بين المللی و دولت ايران ندارد. اين يک مورد انسانی است زيرا اين سه جوان جرمی مرتکب نشده و کاملاً بی گناه هستند. دولت ايران به عنوان يکی از متعهدان به کنوانسيونهای حقوق بشر بايد به مسئوليتهای خود و اصول عدالت پايبند باشد و اجازه دهد، سارا، شين و جاش به آغوش خانواده های خود بازگردند.»

«اين درخواست توسط مردم بسياری از کشورها به طنين درآمده و از سوی همه کسانی که به شأن و آزادی نوع بشر احترام می گذارند تکرار می شود.

«من در اينجا، مايلم به طور مشخص به رنجی اشاره کنم که خانواده اين سه جوان در حال حاضر بر دوش دارند. اوايل هفته گذشته من با مادران اين سه جوان صحبت کردم. مادرانی که به طور خستگی ناپذير، برای آزادی فرزندان خود تلاش می کنند. اقدام دولت ايران، در جهت ايجاد امکان ملاقات اين مادران با فرزندانشان، قابل تحسين بود اما نمی توانم حتی تصور کنم که بازگشت اين مادران، بدون فرزندان خود، تا چه حد دردناک بوده است. من به اين مادران اطمينان دادم که هميشه به ياد سارا، شين و جاش هستم و دعای خير من همراه آنهاست و دولت ايالات متحده آنچه را که در توان دارد به کار می گيرد تا آنها را صحيح و سالم بازگرداند.

«من هفته گذشته با همسر رابرت لوينسون نيز ملاقات کردم. شخصی که از بيش از سه سال پيش تا کنون در ايران، ناپديد شده است. ما هنوز هيچگونه اطلاعی از وضعيت او نداريم و بارديگر از دولت ايران می خواهيم اطلاعات در مورد جا و مکان او را در اختيار ما بگذارد. زمان آن رسيده است تا اقدامی در جهت بازگشت لوينسون به آغوش خانواده و دوستان خود که درد و رنج زيادی در دوری از او متحمل شده اند، صورت گيرد. دعای خير ما شامل حال او می شود و ما حداکثر تلاش خود را برای بازگرداندن او به آغوش خانواده خود، به عمل می آوريم.

«هر يک از اين موارد يادآور شأن انسانی و ضرورت اجرای عدالت است. همه مردم آمريکا در حمايت از اين شهروندان که در خارج از کشور بطور ناعادلانه در زندان رنج می برند در کنار يکديگر ايستاده اند. ما آرام نمی گيريم تا زمانيکه آنها به وطن بازگردند.»

در همين حال به مناسبت اولين سالگر بازداشت سه آمريکايی در ايران روز جمعه مراسمی در شهر نيويورک، برگزار شد.

اعضاء خانواده اين سه نفر همراه با ديگرحاميان آزادی آنها پلاکاردهايی را در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود «کوهنوردان را آزاد کنيد: ۳۶۵ روز.» در اين مراسم مادران اين سه تن اعلام کردند که از حدود دو ماه پيش و از زمان ملاقات با فرزندان خود در تهران خبری از وضعيت آنها ندارند. سارا شورد، شين بائر و جاش فتال سال گذشته در مناطق مرزی ايران و عراق، دستگير شدند. در حالی که دولت ايران آنها را به جاسوسی متهم کرده است خانواده آنها تاکيد دارند که فرزندان آنها هنگام کوهنوردی در مناطق کردستان عراق به اشتباه وارد مرزهای ايران شده اند. دولت آمريکا نيز اتهام های دولت ايران را رد می کند. قرار است روزهای شنبه و يکشنبه تظاهرات ديگری در حمايت از آزادی اين سه آمريکايی در کشورهای مختلف از جمله در فرانسه، هند و بريتانيا، برگزار شود. به مناسبت سالگرد زندانی شدن اين سه آمريکايی، وزير امور خارجه آمريکا و سازمان عفو بين الملل نيز بيانيه هايی منتشر کردند و خواهان آزادی اين سه نفر شدند.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی


Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر