سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۳۰, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

توانائی تهران برای واردات اقلام حياتی به ايران شديدا محدود شده است


واشينگتن پست زير عنوان "تحريم های جديد، حمل و نقل دريائی ايران را به سبب امتناع بيمه گران ازصدور بيمه نامه مختل ساخته است" می نويسد درست چند هفته پس از آنکه آمريکا و سازمان ملل متحد تحريم هائی جديد را عليه ايران وضع کردند، به گفته بيمه گران، توانائی تهران برای حمل و نقل اقلام مهم و حياتی به ميزانی قابل توجه محدود شده است، زيرا بعضی از قدرتمندترين شرکت های بيمه غربی از بيم درگيری با قوانين آمريکا ارائه پوشش های بيمه ای به شرکت های حمل و نقل ايرانی را متوقف ساخته اند.

تصميمات جديد، ايران را دربرابرآزمايشی جدی ميگذارد. بخصوص از آنجا که تحريم های آمريکائی شرکت های خارجی فروشنده سوخت و ديگر فرآورده های تصفيه شده به ايران را تهديد به مجازات ميکند، بنادر و شرکت های حمل و نقل در سراسر جهان به تجديد نظر در معاملات با ايران وادار شده اند. نمايندگان شرکت های بيمه ميگويند هفته هاست که پوشش های بيمه ای برای دهها کشتی ايرانی حامل نفت خام، تجهيزات صنعتی، واقلام ديگرازجمهوری اسلامی و بالعکس رد ميشود.

در ضربه ای به تهران، شرکت بيمه دريائی لويدز در اين ماه اعلام کرد صدور بيمه نامه برای بنزين وارداتی ايران را متوقف ميکند، و تحليل گران معتقدند ديگر شرکت های بيمه نيز اين حرکت را دنبال خواهند کرد. شان مک گاورن رئيس مشاوران حقوقی شرکت ميگويد لويدز همواره به تحريم های لازم الاجرا عمل ميکند. او در بيانيه خود می افزايد آمريکا برای لويدز بازاری مهم است و بهمين جهت برای فرآورده های نفتی راهی ايران بيمه نامه صادر نميکند.

اما روسيه وهند روشن ساخته اند قصد دارند به داد وستدهای قانونی با ايران ادامه دهند، و اين اميد را به تهران داده اند که بعضی کشورها راه حل ارائه شده توسط تهران برای بحران، يعنی پوشش های بيمه ای تضمين شده توسط دولت ايران را می پذيرند.

محمد حسين داجمرمديرعامل شرکت کشتيرانی جمهوری اسلامی ايران، که ۱۶۰ کشتی را در ناوگان خود دارد، ميگويد اين تحريم ها تاثير چندانی بر ما نداشته است. دنيا بنادر متعددی دارد. ما سراغ کشورهائی ميرويم که ميخواهند با ما داد و ستد داشته باشند.

رهبران مصر و ترکیه درباره صلح خاورمیانه بحث می کنند

حسنی مبارک، رییس جمهوری مصر، در دیداری با عبدالله گل، رییس جمهوری ترکیه، در قاهره درباره روند صلح خاورمیانه و مسائل دیگر با یکدیگر به تبادل نظر پرداختند.

خبرگزاری مصری منا، می گوید تلاش برای از سرگیری مذاکرات صلح بین اسراییل و فلسطینیان، از جمله مقوله هایی بود که در گفت و گوهای دو رهبر مطرح شد.

محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی، گفته است تا در مسائلی از جمله مرزها، امنیت و ساختن محله های یهودی نشین پیشرفت نشود، او مستقیما با اسراییل مذاکره نخواهد کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، گفته است او می خواهد به سمت مذاکرات مستقیم حرکت کند.

منا همچنین می گوید مبارک و گل درباره راه های پیشبرد همکاری های مصر و ترکیه در حوزه های اقتصادی، سرمایه گذاری و تجارت بحث کردند.

دو رهبر در مراسم پایان تحصیل در یک آکادمی نظامی نیز حضور یافتند و مانورهای فارغ التحصیلان را تماشا کردند.

درخواست نماینده پارلمان انتاریو از دولت کانادا برای نجات یک جوان ایرانی از اعدام

یک نماینده پارلمان انتاریو از دولت فدرال کانادا خواسته است تا برای نجات جان یک جوان ایرانی از اعدام، فورا اقدام کند.

گلن موری، نماینده پارلمان انتاریو روز سه شنبه درکنفرانس خبری در تورنتو گفت دولت فدرال باید در اسرع وقت برای نجات جان یک جوان ایرانی که به خطا به لواط متهم شده و در انتظار اجرای حکم اعدام است، میانجی گری کند.

بنا به گزارش رسانه های کانادا، ابراهیم حمیدی ۱۹ ساله از سال ۲۰۰۸ در بازداشت مقامات ایران بوده است. او همراه با سه پسر نوجوان دیگر به لواط متهم شده اند.

در حالی که اتهامات علیه سه نوجوان دیگر لغو شد، اما با وجودی که متهم ادعای مبنی بر اتهام تجاوز جنسی را رد کرده است، اما موارد اتهامی علیه ابراهیم حمیدی، به صدور حکم اعدام وی منتهی شد.

در شرایطی که دیوان عالی جمهوری اسلامی ایران حکم نهایی خود مبنی بر اعدام این جوان ۱۹ ساله را طی چند ماه آینده اعلام خواهد کرد، این نماینده پارلمان انتاریو مصرانه از اتاوا خواسته است تا برای توقف اجرای حکم فورا اقدام کند.

داگ الیوت، وکیل سازمان دگرباشان ایرانی در تورنتو گفته است این آخرین فرصت برای جامعه بین الملل است تا با میانجی گری در این پرونده، این جوان ایرانی را از خطر مرگ نجات دهد چرا که پس از صدور حکم دیوان عالی، هیچ راهی برای درخواست تجدید نظر وجود ندارد.

آقای الیوت گفته است اگر آقای حمیدی بر اساس این شهادت کذب اعدام شود، هیچ چیز حیات را به وی بازنخواهد گرداند.

الفاروق خاکی، وکیل مهاجرت و فعال حقوق بشر نیز مصرانه از کانادا خواسته است تا به شیوه ای احترام آمیز و با احتیاط کامل برای توقف اجرای این حکم میانجی گری کند.

  

وضع تحریم های جدید آمریکا بر کره شمالی

ایالات متحده آمریکا تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی برقرار خواهد ساخت. هدف از این تحریم ها این است که توانایی آن کشور برای تولید و گسترش تسلیحات کشتار جمعی محدود شود.

این تصمیم که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه اعلام کرد، نکته برجسته دیدار بی سابقه ای بین وزیران امور خارجه و دفاع آمریکا با همتایان کره جنوبی آنها در سئول بود.

این دیدار، که در آن برنامه ریزی برای یک سلسله مانورهای نظامی مشترک نیز مطرح شد، در پاسخ به حادثه غرق شدن یک کشتی جنگی کره جنوبی در ماه مارس صورت گرفت.

کلینتون گفت مردم کره شمالی هدف تحریم های جدید نیستند. قصد این است که دولت پیونگ یانگ نتواند سیاست های «بی ثبات کننده، غیر قانونی و تحریک آمیز» را دنبال کند و رهبران آن از کالاهای لوکس محروم شوند.

مقامات آمریکا و کره جنوبی همچنین هشدار دادند که کره شمالی اگر بار دیگر به کره جنوبی حمله کند، با پیامدهایی جدی روبرو خواهد شد.

کره شمالی هر گونه درگیری در غرق کشتی کره جنوبی را، که در آن ۴۶ ملوان کشته شدند، تکذیب کرده است. اما یک تحقیق بین المللی شواهد قاطعی ارائه داد که یک اژدر کره شمالی موجب غرق شدن کشتی شد.

پیشتر در روز چهارشنبه، هیلاری کلینتون و رابرت گیتس، وزیر دفاع، از منطقه غیر نظامی که شمال و جنوب کره را جدا می کند دیدن کردند.

 

دریادار مولن از تقویت نظامی چین ابراز نگرانی می کند

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا از آنچه او آن را تغییر در تمرکز تقویت نظامی چین، از توسعه نیروهای زمینی به سوی افزایش قدرت دریایی و هوایی خود می بیند، ابراز نگرانی کرده است.

دریادار مایک مولن روز چهارشنبه به سربازان در یک پایگاه آمریکا در کره جنوبی گفت، چین در تجهیزاتی مانند ماهواره، هواپیما، و موشک های ضد کشتی سرمایه گذاری قابل ملاحظه ای کرده است و قصد دارد ناوگانی از ناوهای هواپیمابر به وجود آورد.

مولن گفت او اینک بیشتر از کنجکاوی، نگران کارهایی است که چینی ها انجام می دهند.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا افزود هر کشوری حق دارد نیروهای مسلح خود را تقویت کند، اما او مایل است درباره مقاصد چین با مقامات آن کشور گفت و گو کند. وی همچنین افزود مهم است که تماس های ارتش با ارتش با چین از سرگرفته شود تا چنین گفت و گویی بتواند انجام گیرد.

چین تماس های نظامی با آمریکا را در ماه ژانویه در اعتراض به معامله تسلیحاتی ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری آمریکا با تایوان قطع کرد.

مولن بخشی از یک هیات بلند پایه لشکری و کشوری آمریکا است که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه، و رابرت گیتس، وزیر دفاع، را در سفری به کره جنوبی همراهی می کنند. خانم کلینتون روز چهارشنبه در سئول تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی اعلام کرد.

شورشیان شش پلیس افغانستان را گردن زدند

نیروهای ناتو در افغانستان می گویند ستیزه گران، شش افسر پلیس افغان را در شمال کشور گردن زده اند.

ناتو روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت قتل ها روز سه شنبه در جریان حمله شورشیان به یک مدرسه، یک کلینیک و یک ساختمان دولتی در ناحیه «دهنه قوری» در ایالت بغلان صورت گرفت.

به گفته ناتو، پلیس حمله را با موفقیت دفع کرد، اما در جریان حمله، مهاجمان بر یک پاسگاه پلیس مسلط شدند و افسران را کشتند.

ناتو این حمله را «وحشیانه و بی رحمانه» نامید و محکوم کرد.

در تحولی جداگانه در روز چهارشنبه، وزارت دفاع افغانستان گفت جر و بحثی بین یک سرباز افغان و مربیان غیر نظامی آمریکایی در یک پایگاه آمریکا در روز سه شنبه، موجب شد سرباز به دو مربی تیراندازی کند و آنها را بکشد.

وزارت دفاع گفت این حادثه در جریان تمرین آموزش اسلحه در پایگاه «کمپ شاهین» در نزدیکی مزار شریف روی داد.

در تیراندازی یک سرباز دیگر افغان نیر کشته شد، مهاجم هدف گلوله قرار گرفت و از پای در آمد. عقیده براین است که او یک مربی ارتش افغانستان مامور خدمت در پایگاه بود.

در رویدادی جداگانه، ارتش دانمارک می گوید در انفجار یک بمب کنارجاده ای در هلمند در روز چهارشنبه، یک سرباز دانمارکی جان سپرد و سرباز دیگری مجروح شد.

دانمارک حدود ۷۰۰ سرباز در افغانستان دارد که بیشتر در هلمند مستقر هستند. تا کنون ۳۲ نفر از آنها کشته شده اند.

همچنین وزارت دفاع استرالیا تایید کرد که یک پایگاه ناتو در حومه شهر قندهار شامگاه دوشنبه زیر آتش راکت های طالبان قرار گرفت.

وزارتخانه در بیانیه ای گفت راکت های خسارات اندکی وارد آوردند، اما تلفاتی به بار نیامد.

دبیرکل ناتو: نیروهای ناتو در افغانستان می مانند

دبیرکل ناتو از پاکستان به دلیل نقشی که در پیشبرد امنیت و ثبات منطقه ای ایفا می کند، قدردانی کرده است.

آندرس فوگ راسموسن این موضوع را روز چهارشنبه در گفت و گو با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام آباد عنوان کرد.

آنها د باره تقویت مناسبات سیاسی و نظامی بین ناتو و پاکستان بحث کردند و گفتند روابط دو جانبه از افغانستان فراتر می رود.

راسموسن که یک روز پس از حضور در یک کنفرانس بین المللی در کابل به اسلام آباد رفت، تعهد نیروهای ناتو به ماندن در افغانستان، ورای زمانی که قرار است مسئولیت های امنیتی به نیروهای افغان واگذار شود تکرار کرد، و گفت ناتو برای تضمین ثبات در منطقه در افغانستان حضور دارد.

در حالی که بر شمار ستیزه گران طالبان و القاعده در منطقه کوهستانی بین مرز مشترک افغانستان و پاکستان افزوده می شود، کشورهای غربی پاکستان را شریکی مهم در جنگ در افغانستان می بینند.

خشونت در افغانستان از هر زمان دیگری از هنگام حمله آمریکا به آن کشور و سرنگونی حکومت طالبان بیشتر است. فقط در ماه ژوئن بیش از ۱۰۰ سرباز خارجی کشته شدند.

زلزله يک ناحيه روستائی ايران را بين استان های فارس و هرمزگان لرزاند

   
   

 

وقوع چند زلزله در يک منطقه روستائی در جنوب ايران موجب مجروح شدن دست کم  ۳۲  نفر شده است.

به گفته مرکز زلزله نگاری آمريکا نخستين زلزله به قدرت ۵/۸ دهم ريشتر، ساعت۱۱ و ۸ دقيقه سه شنبه شب، در ناحيه ای واقع در امتداد مرز استان های فارس و هرمزگان رخ داد.

دوازده دقيقه بعد در همان ناحيه، زلزله ای به  قدرت۵/۱ دهم ريشتر، و پس از آن، چندين پس زلزله با قدرت هائی کمتر به وقوع پيوست.

وسائل ارتباط جمعی در ايران می گويند زلزله ها درچهار روستا آسيب ها و جراحاتی به بار آورده است.

گزارش های خبری حاکی از آن است که لرزش ناشی از زلزله ها در جزيره کيش در خليج فارس نيز حس شده است.

ايران روی خط زلزله قرار دارد، و بارها صحنه وقوع زلزله هائی شديد بوده است.

انفجار صدور گاز از ايران به ترکيه را متوقف ساخت

مقامات در ترکيه ميگويند شورشيان کرد بخشی از خط لوله ای را منفجر کرده اند که گاز طبيعی را از ايران به ترکيه ميرساند، و حريق پس از انفجار، مقامات را وادار به متوقف ساختن جريان گاز کرده است.

اين انفجار امروز، چهارشنبه، در مقطعی از خط لوله رخ داد که از نزديکی شهرک شرقی داگوبايزيت، Dogubayzit در مجاورت مرز با ايران ميگذرد.

گزارشی حاکی از وارد شدن جراحات داده نشده است، اما انفجار به خانه ها و کسب و کارهای مجاورآسيب رسانده است.

مقامات ترکيه شورشيان جدائی طلب حزب کارگران کردستان موسوم به PKK را مقصر ميدانند.

PKK برای خودمختاری درجنوب شرقی ترکيه می جنگد، و پيشتر نيز درحملاتی مشابه مسئول شناخته شده است.

کلينتون و گيتس به منطقه غيرنظامی حائل ميان دو کره، سفر کردند

هيلاری کلينتون وزير امور خارجه آمريکا و رابرت گيتس وزير دفاع، امروز، چهارشنبه، به منطقه غيرنظامی حائل ميان کره جنوبی و کره شمالی، سفر کردند. سفر وزيران خارجه و دفاع ايالات متحده به اين ناحيه با در نظر گرفتن غرق کشتی کره جنوبی نوعی فرستادن پيام همبستگی آمريکا و سئول به کره شمالی، تلقی می شود.

خانم کلينتون و آقای گيتس تاج گلی را در محل يادبود جانباختگان جنگی و ۴۶ دريانورد کره جنوبی که در ۲۶ ماه مارس در اثر غرق شدن کشتی چونان کشته شدند، قرار می دهند.

يک هيئت بررسی بين المللی به اين نتيجه رسيد که غرق شدن کشتی «چونان» متعلق به کره جنوبی در اثر اصابت موشک کره شمالی، صورت گرفته است. کره شمالی اين اتهام را رد می کند.

هيلاری کلينتون و رابرت گيتس برای مذاکرات سه روزه مربوط به امنيت کره جنوبی به سئول سفر کرده اند و قرار است بعد از شرکت در مراسم يادبود جانباختگان جنگی، در گفتگوهای دوجانبه با همتايان کره ای خود شرکت کنند.

رابرت گيتس روز سه شنبه وارد سئول شد. آقای گيتس و کيم تا- يونگ همتای کره جنوبی وی اعلام کردند که آمريکا و کره جنوبی از روز يکشنبه مانور مشترکی را با هدف متوقف کردن رفتار خشونت آميز کره شمالی، آغاز خواهند کرد.

روز دوشنبه جمعی از ديپلمات های ارشد آمريکايی به همراه دو ناو شکن برای ابراز همبستگی با کره جنوبی وارد اين کشور شدند.

مقامات آمريکايی اعلام کرده اند که ناو هواپيمابر يو اس اس جورج واشنگتن به همراه دو ناوشکن از روز چهارشنبه برای يک ديدار پنج روزه از کره جنوبی وارد بندر بوسان، در اين کشور می شود.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر