سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آذر ۲۱, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

حسنی مبارک تقلب در انتخابات مصر را رد کرد

حسنی مبارک، رئیس جمهوری مصر اتهامات فعالان حقوق بشر داخلی و خارجی درباره انجام تقلب در انتخابات ماه گذشته پارلمانی مصر را رد کرد.

آقای مبارک روز یکشنبه گفت انجام تقلب های انتخاباتی برخی نامزدها و حامیانشان «غیرقابل قبول» بود اما این رویدادها روند کلی انتخابات را مخدوش نکرده است.

«حزب دموکراتیک ملی» متعلق به ریاست جمهوری مصر، در انتخابات پارلمانی به پیروزی رسید. دو گروه عمده اپوزیسیون مصر، دور دوم انتخابات را در اعتراض به تقلب ها، تحریم کردند.

هفته گذشته، محمد البرادعی، برنده جایزه نوبل صلح و یکی از چهره های اپوزیسیون مصر، خواستار تحریم انتخابات پیش روی ریاست جمهوری شد و گفت روند انتخابات کشور «مضحک» است.

مقامات آمریکایی اعلام کرده اند گزارش ها دایر بر بی نظمی های گسترده در روند انتخاب مصر که درباره اعتبار آن تردید افکنده است، موجب نا امیدی آنان شده است.

ریچارد هولبروک، پس از عمل جراحی قلب در وضعیت بحرانی است

به دنبال عمل جراحی فوری روی قلب ریچارد هولبروک، دیپلمات آمریکایی، یک مقام بلند پایه کاخ سفید او را «قوی و مقاوم» توصیف کرد.

دیوید اکسلراد، مشاور رئیس جمهوری آمریکا همچنین طی سخنانی که روز یکشنبه از تلویزیون پخش شد گفت او و همکارانش دعا می کنند این ویژگی ها به بهبود آقای هولبروک کمک کند.

ریچارد هولبروک، فرستاده آمریکا به افغانستان و پاکستان، پس از عمل جراحی قلب که نزدیک به ۲۰ ساعت طول کشید، در وضعیت بحرانی به سر می برد. عمل جراجی بامداد یکشنبه انجام شد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه با صدور بیانیه ای گفت او و همسرش برای بهبود آقای هولبروک دعا می کنند. رئیس جمهوری آمریکا، هولبروک را «چهره ای شاخص در سیاست خارجی آمریکا» خواند.

ریچارد هولبروک، دیپلمات ۶۹ ساله آمریکایی پیشتر سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد بود و یکی از طراحان اصلی قراردادهای صلح دیتون ۱۹۹۵ است که به جنگ بوسنی و هرزگوین پایان داد.

آقای هولبروک روز جمعه، پس از آن که در جلسه ای با هیلاری کلینتون در وزارت خارجه آمریکا، از هوش رفت، در بیمارستان بستری شد.

اولین انتخابات پارلمانی کوسوو پس از استقلال

نخستین انتخابات پارلمانی کوسوو، پس از اعلام استقلال این کشور از صربستان در ۳ سال پیش، روز یکشنبه برگزار شد.

بنا به نظرخواهی های انجام شده پیش از رای گیری، حزب دموکراتیک کوسوو به رهبری هاشم تاچی، نخست وزیر این کشور، با اختلاف کم از رقیبش، عیسی مصطفی، شهردار پریشتینا، پیش است.

پیش بینی نمی شود که هیچ یک از دو گروه عمده، اکثریت را در پارلمان ۱۲۰ نفری به دست بیاورد و برنده اصلی باید با گروه ها و حزب های سیاسی دیگر وارد ائتلاف شود. ۲۹ حزب سیاسی دراین انتخابات شرکت دارند.

حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند اما همه آنان در انتخابات شرکت نمی کنند که این امر، یکی از نتایج جدایی کوسوو از صربستان به شمار می رود.

با این که تعلق گرفتن ده کرسی پارلمان کوسوو، به اقلیت صرب، تضمین شده است اما صربستان، همچنان کوسوو را بخشی از این کشور قلمداد می کند و از ۱۲۰ هزار اقلیت صرب ساکن در کوسوو خواسته است انتخابات را تحریم کنند.

آلبانیایی تبارها، اکثریت جمعیت کوسوو را تشکیل می دهند. کوسوو یکی از فقیرترین کشورهای اروپا است و نرخ بیکاری در آن بیش از ۴۰ درصد است و دارای جمعیتی جوان است.

برخی از شرکت کنندگان در انتخابات می گویند به عنوان جایگزینی برای دولت آقای تاچی، و اعتراض به وضعیت اقتصادی کشور و همچنین فساد اداری که گفته می شود در زمان حاکمیت تاچی، افزایش یافته است، از مصطفی حمایت می کنند.

بسیاری در کوسوو امیدوارند که این کشور در نهایت در اتحادیه اروپا، عضو می شود. هاشم تاچی در کمپین انتخاباتی خود از مذاکرات درباره توافقی که امکان مسافرت بدون ویزا به کشورهای اتحادیه اروپا را به شهروندان کوسوو می دهد، حمایت کرده است.

در زمانی که برخی کشورهای اروپا درگیر مشکلات اقتصادی هستند، پذیرفتن یک کشور فقیر و نیازمند به کمک از سوی این اتحادیه، شاید حتمی نباشد. با این که حدود ۷۰ کشور جهان، از جمله ایالات متحده آمریکا و ژاپن، استقلال کوسوو را به رسمیت شناخته اند، پنج کشور اتحادیه اروپا، از به رسمیت شناختن آن خودداری کرده اند.

ميدان گاز پارس جنوبی ايران با معامله عشق آباد دور زده می شود

نيويورک تايمز زير عنوان "حمايتی جديد برای خط لوله گاز در آسيا" می نويسد برنامه احداث يک خط لوله گاز طبيعی درمنطقه ای که جنوب جنگ زده افغانستان را هم دربر می گيرد، و با توجه به فقدان امنيت در آنجا بنظر می رسيد غير عملی باشد، روز شنبه يک قدم به واقعيت نزديک تر شد.

به گزارش خبرگزاری روسی ايتار تاس، و ديگر خبرگزاريهای منطقه، رهبران ترکمنستان، پاکستان، افغانستان، و وزير انرژی هند در جلسه ای در عشق آباد، پايتخت ترکمنستان، با امضای موافقنامه ای مقدماتی توافق کردند طرح های اجرائی اين خط لوله مورد حمايت آمريکا را پياده کنند.

مقامات آمريکائی اميدوارند اين خط لوله، که (TAPI) نام گرفته است، نه تنها اقتصاد افغانستان را از طريق کسب عوارض ترانزيتی تقويت کند، بلکه مناسبات ميان هند و پاکستان، دو رقيب متخاصم در منطقه را نيز بهتر و مستحکم تر سازد.

اين خط لوله که طول آن ۱۰۸۰ ميل [۱۷۰۰ کيلومتر] خواهد بود گاز طبيعی را از ترکمنستان، از طريق افغانستان و پاکستان به هند خواهد رساند.

اين پروژه نيز نظيربسياری ديگر از پروژه های زيربنائی انرژی درآن منطقه کاملا با سياست عجين و مرتبط است. آمريکا از اين خط لوله به عنوان جايگزينی برای خط لوله پيشنهادی ميان ايران - پاکستان و هند، موسوم به (IPI) جانبداری می کند، که ممکن بود به بهره برداری از ميدان عظيم گازی پارس جنوبی ايران بيانجامد.

لس آنجلس تايمز زير عنوان "کرزی، رئيس جمهوری افغانستان معامله پروژه خط لوله گاز را امضا کرد" می نويسد آمريکا بدان جهت قويا از پيشنهاد احداث اين خط لوله جانبداری می کند که می تواند با دور زدن ايران، دشمن اصلی واشينگتن در منطقه، منابع انرژی عمده ای را از آسيای مرکزی به پاکستان وهند برساند.

اما پروژه ۷ ميليارد و ۶۰۰ ميليون دلاری (TAPI) ، و درآمدی که می تواند توليد کند، تا عملی شدن ممکن است چندين سال فاصله داشته باشد. مسير پيشنهادی برای اين خط لوله از ترکمنستان شروع می شود، که پيشتر يک جمهوری شوری سابق بود، وبايد از مناطق فعلا صحنه شورش هائی خشونت آميز بگذرد، که قندهار، زادگاه طالبان در جنوب افغانستان، و کويته، شهری که گفته می شود در پاکستان جايگاه رهبران طالبان است، بخشی از آن است.

تشکیل دولت جدید عراق پیش از مهلت تعیین شده

نوری المالکی، نخست وزیر عراق از تشکیل کابینه این کشور پیش موعد تعیین شده در ۲۵ دسامبر، خبر داده است.

آقای مالکی می گوید اعضای کابینه جدید را روز ۱۵ دسامبر معرفی می کند. وی در سخنان روز شنبه خود از ادامه تلاش برای یافتن نامزدهای بیشتر از میان شماری از سیاستمداران بلندپایه سخن گفت.

به دنبال شکست انتخابات ماه مارس گذشته در عراق، اکنون نوری المالکی، نخست وزیر شعیه عراق، به درخواست جلال طالبانی، رئیس جمهوری کرد این کشور، به تشکیل دولت جدید دست زده است.

در انتخابات پارلمانی عراق در ماه مارس، هیچ یک از طرف های شرکت کننده، به پیروزی نرسید و ماه پیش سرانجام جلال طالبانی رئیس جمهوری، آقای مالکی را مامور تشکیل کابینه کرد. در کابینه جدید سه گروه رقیب شامل سنی ها، شیعیان و کردها حضور خواهند داشت و هدف دولت جدید، پایان دادن به توقف هشت ماهه سیاسی از طریق اتحاد این سه گروه و توقف تنش های رقابتی میان آنان است.

بیرون بردن عراق از رکود اقتصادی جاری، و خنثی کردن فعالیت های تروریستی درپی خروج سربازان آمریکایی از عراق درسال آینده، از مهمترین وظیفه های پیش روی دولت است.

انفجار انتحاری در عراق، ده کشته برجای گذاشت

مقامات عراقی می گویند، انفجار یک بمب انتحاری در بیرون از یک ساختمان دولتی در شهر رمادی عراق، موجب کشته شدن دست کم ۸ نفر، ازجمله شش مامور پلیس شد.

انفجار روز یکشنبه در مقابل ساختمان شورای شهر رمادی در ۱۰۰ کیلومتری غرب بغداد، روی داد و بیش از ۲۰ نفر نیز دراین حادثه زخمی شدند.

گفته می شود ممکن است میزان تلفات از رقم اعلام شده بالاتر برود.

دقایقی بعد از این انفجار، یک انفجار دیگر نیز در همان نزدیکی روی داد.

درشهر بعقوبه درشمال عراق نیز، دست کم دو نفر در یک اقدام انتحاری کشته شدند.

پلیس سوئد: انفجار استکلهم تروریستی بود

فردریک رینفلدت، نخست وزیر سوئد انفجارهای دوگانه روز یکشنبه در منطقه تجاری مرکزی استکهلم را «غیرقابل قبول» خواند زیرا به گفته او سوئد، دارای «جامعه ای باز است».

پلیس سوئد در حال تحقیق درباره دو انفجار پیاپی در استکهلم است که طی آن شخص مظنون به بمب گذاری کشته و دو تن دیگر جراحت سطحی برداشته اند. پلیس این رویداد را به عنوان اقدامی تروریستی بررسی می کند. مقام های سوئد میزان هشدار امنیتی را افزایش نداده اند.

اندرس تورنبرگ، سخنگوی پلیس روز یکشنبه به خبرنگاران گفت نمی توان انفجارها را، حمله انتحاری نامید اما به گفته او، «اگر این بمب گذاری انتحاری بوده، برای اولین بار است که در سوئد رخ می دهد».

وزیر خارجه سوئد انفجارهای روز یکشنبه را «نگران کننده ترین اقدام در یک حمله تروریستی» توصیف کرد.

به گفته پلیس انفجار نخست در یک خودرو در نزدیکی یک مرکز خرید شلوغ رخ داد و پس از آن چند صد متر آن طرف تر، انفجار دوم رخ داد که طی آن یک نفر کشته شد.

تی تی، خبرگزاری سوئدی می گوید ده دقیقه پیش ازانفجار، یک ایمیل به زبان های عربی و سوئدی دریافت داشته که در مورد یک اقدام هشدار داده شده بود.

در ایمیل، درباره حضور سربازان سوئدی در افغانستان و نیز چاپ کاریکاتورهای پیامبر اسلام توسط لارس ویلکس، هنرمند سوئدی اشاره شده بود. سوئد دارای ۵۰۰ سرباز در افغانستان است.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی ایران: برای رشد هشت درصدی به هزار میلیارد دلار تخصيص منابع نياز هست

تهران ۱۰۰۰ هزار میلیارد دلار تخصيص منابع برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز خود نیاز دارد.

بهروز علی شیری، معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، ضمن بیان این موضوع، در ادامه گفت و گويی که در شماره روز شنبه ۲۰ آذر ماه روزنامه خبر منتشر شده است، اذعان کرد، «در حوزه‌های زیربنایی ایران ضعیف است که انتظار داریم دستگاه ها برای این آماده شوند که خیلی کار می برد. یعنی باید کار اساسی کنند که این اتفاق بیفتد.»

معاون وزیر اقتصاد چند روز گذشته نیز در چهل و دومین نشست هیئت نمایندگان اتاق تهران، با تاکید بر این که قوانین و قواعد باید به سرعت تغییر کند، گفت، «بخش خصوصی به دلیل عدم رشد نفش تماشاگر را ایفا می کند.»

در حالی که تازه ترین گزارش بانک مرکزی از صادرات نفت خام کشور نشان می دهد که طی سه ماهه نخست امسال صادرات نفت ایران به طور متوسط به روزی کمتر از دو میلیون بشکه رسیده است، این رقم نشان از کاهش دو و نه دهم درصدی صادرات نفت خام و فراورده های نفتی ایران نسبت به سه ماهه پایانی سال ۸۸ دارد.

محمود بهمنی، رئیس بانک مرکزی، ظهر روز جمعه ۱۹ آذر ماه در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این که سیستم بانکی ۵۱ هزار میلیارد ریال معوقات ارزی دارد، از افزایش مطالبات معوق بانکی خبر داد. سخنان رئیس کل بانک مرکزی، روز شنبه۲۰ آذر ماه در عنوان اصلی صفحه اول دو روزنامه ابرار اقتصادی و جهان صنعت مشاهده شد.

درهمین حال، خبرگزاری مهر بامداد روز جمعه ۱۹ آذر ماه اعلام کرد، شرایط سخت دریافت وامهای خرد به

نحوی از سوی بانکها به مردم اعمال می‌شود که گویا متقاضیان تسهیلات باید از هفت خوان رستم عبور کنند.

به گزارش این خبرگزاری، یکی از وظایف مهم بانکها تسهیلات دهی به بخشهای مختلف و تامین نیازهای مالی مردم است، وظیفه ای که این روزها در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

طی سالهای اخیر روند تسهیلات دهی بانک ها بسیار کند شده و در مقطعی از زمان همگان به این نکته اذعان می کردند که وام دهی بانکها متوقف شده است.

تب تورم در ايران شدت گرفت

قیمت اقلام خوراکی در بازار ایران به سیر صعودی خود ادامه می دهد.  بر اساس تازه ترین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی برخی مواد خوراکی در تهران، در هفته منتهی به ۱۲ آذر ماه نشان از تازه ترین افزایش ها و کاهش ها دارد.

در حالی که بر اساس گزارش بانک مرکزی در گروه حبوبات قیمت نخود چهار دهم درصد و لوبیا قرمز شش دهم درصد افزایش یافته است.

در گروه میوه های تازه تنها بهای پرتقال درجه یک و لیمو شیرین کاهش داشته است، هرچند قیمت سایر اقلام این گروه بین یک و شش دهم درصد تا ده و هشت دهم درصد افزایش داشته است.

بهای گوشت گوسفند نیز، ۶ شش دهم درصد افزایش یافته، و روغن نباتی مایع هم  دو دهم درصد افزایش یافته است.

به گزارش بانک مرکزی، در گروه های سبزهای تازه قیمت گوجه فرنگی، بيش از ۸۲ در صد و سایر اقلام این گروه بین دو تا سه و نیم درصد افزایش یافته است.

گزارش میدانی خبرگزاری مهر، بامداد روز جمعه ۱۹ آذر ماه، ضمن اشاره به قاچاق گوجه فرنگی به کشور، از گوجه فرنگی کیلویی ۳۰۰۰ تومان خبر می دهد.

به گزارش این خبرگزاری، شهروندان تهرانی که در یک ماهه اخیر گوجه فرنگی های کال و سرد خانه ای را با قیمت ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ خریده اند مدام خبر از کاهش قیمت و برداشت گوجه های بوشهری را می شنوند اما بازهم مصرف کننده است که در این مدت متحمل ضرر شده و به قولی دلالان و فروشنده ها به سود می فروشنده ها رسند.

حسین مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار کشور نیز، در ۱۶ آذر ماه در تازه ترین گفت و گو خود با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) اظهار داشت، پیاز روزانه پنجاه ۵۰ تومان گران می شود.

وی تاکید می کند که راهکاریی در این زمینه باید اندیشه شود، زیرا در غیر صورت احتمال آن می رود که بازار با کمبود این محصول مواجه شود.

در همین رابطه، ایلنا بعد از ظهر روز جمعه ۱۹ آذر ماه، با چرخی در بازار مواد غذایی از قول یک شهروند تهرانی اعلام کرد، بسياری از كالاها چون برنج، روغن، قند و شكر، تن ماهی و تخم مرغ با افزايش قيمت مواجه بودند.

بر اساس این گزارش، با وجود اين كه در روزهای اخير قيمت بعضی از كالاها كاهش پيدا كرده است اما هيچ گاه به نرخ يك ماه گذشته خود بازنگشته است.

در همین حال، شاهین شایان آرانی کارشناس بانکی، بامداد روز جمعه ۱۹ آذر ماه، در گفت و گو با خبرگزاری فارس ریشه اصلی افزایش تورم فعلی در اقتصاد ایران را، ناشی از انتظارات تورمی پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها دانست و خواهان اقدام بانک مرکزی و سایر نهادهای اقتصادی برای کنترل و مدیریت جو روانی افزایش تورم شد.

هر چند شمس الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، به صراحت از بی تاثیر بودن تورم انتظاری در هدفمند کردن یارانه ها سخن گفته است.

آن چه شهروندان تهرانی استنشاق کرده اند، سم خالص است

سی و سه روز از بحران آلودگی هوای تهران می گذرد و باوجود استفاده از هواپیماهای سم پاشی که تهران را آبپاشی کردند شاخص کیفیت هوای تهران همچنان در شرایط هشدار است.

سبزپرس در بررسی خود اعلام کرده: «با توجه به افزایش غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون در هوای تهران شاخص کیفیت هوا در حالت هشدار است. براساس این گزارش بر غلظت کلیه آلاينده ها نسبت به روز گذشته افزوده شده است.

سازمان هواشناسی گزارش کرده آسمان تهران کمی ابری، غبارآلود و به تدریج ابری است كه به اين ترتيب انتظار می‌رود شرايط هشدار در شاخص وضعیت کیفیت هوای تهران ادامه داشته باشد. روند رو به افزایش آلاینده های هوای تهران روز شنبه نیز ادامه یافت.

از دوشنبه آلاینده ها کمتر می شوند

در این میان مدیرکل هواشناسی استان تهران به خبرگزاری ایسنا گفت بعلت آغاز برف و بارش در شمال پیش بینی می شود با بارش های پراکنده باران در تهران و بارش برف در ارتفاعات از روز دوشنبه از غلظت آلاینده های هوای تهران نیز کاسته شود.

مهندس جباری مدیرکل هواشناسی استان تهران افزود: بر اين اساس آسمان تهران در روز يكشنبه نيمه ابری با غبار صبحگاهي بتدريج با افزايش ابر در پاره‌ای نقاط بارش باران پيش‌بينی شده است كه بدين ترتيب حداقل و حداكثر دمای تهران در اين روز به ۴ و ۱۴ درجه سانتيگراد بالای صفر می‌رسد همچنين در روز دوشنبه نيز آسمان پايتخت ابری در پاره‌ای نقاط با بارش باران و برف و وزش بادخواهد بود كه حداقل و حداكثر دما به يك و ۱۱ درجه سانتيگراد بالای صفر می‌رسد.

برآورد شده آلودگی هوای تهران روزانه تا چهارصد میلیارد تومان خسارت به اقتصاد شهری وارد کرده است.

رییس ستاد توسعه پایدار شهرداری تهران نیز در مورد اثرات این آلودگی بر سلامت شهروندان گفت: بر اساس آماری که از وزارت بهداشت گرفته شده ، ۴۰ درصد مراجعه به اورژانس و بیمارستان ها افزایش یافته است. او اضافه کرد که در ۲۴ روز گذشته آن چه شهروندان تهرانی استنشاق کرده اند، سم خالص بوده است.

باران اسیدی پیامد آب پاشی تهران

در چنین اوضاعی ست که مشاوران احمدی نژاد، که به گفته یکی از کارشناسان آب و هوایی، متخصص «طرح های زود بازده» اند، طرح آبپاشی تهران را به یاری هواپیماهای سم پاش به اجرا گذاشتند که به گفته شهردار تهران بیشتر یک شوخی بود تا اقدامی جدی. 

یک کارشناس آب و هوایی نیز بارش باران اسیدی بر تهران را ناشی از این اقدام دولت احمدی نژاد ارزیابی کرد.

امنیتی کردن آلودگی تهران و  چندین سال سانسور اخبار هوای تهران

اما مشاور محیط زیستی شهردار تهران برای نخستین بار زبان به انتقاد از دولت گشوده و سیاستهای ویرانگر عدم آگاهی رسانی به شهروندان و پنهان نگاه داشتن اخبار مربوط به کشنده بودن وضعیت هوایی تهران را به انتقاد گرفته افزود: در چند سال گذشته موضوع آلودگی هوا را امنیتی کرده و آن را اعلام نکرده اند و تمام مدت گفته اند که سیاه نمایی نکنید و الان در حالی این آمارها اعلام می شود که مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا می تواند با جانباختگان جنگ هشت ساله قابل مقایسه باشد.

عدم آگاهی رسانی آلودگی هوای تهران از سوی رسانه های برون مرزی

یکی از کارشناسان آب و هوایی گفت: سیاست چندساله اخیر دولت مبنی بر امنیتی کردن موضوع آلودگی هوای تهران و مخفی نگاه داشتن این آلودگی از دید رسانه ها چنان خوب کار کرده بود که حتا رسانه های فارسی زبان خارج کشور نیز از آن غافل مانده و نتوانستند در این زمینه مردم را آگاه کنند.

کاهش ضریب هوشی شهروندان:

دكتر ايرج خسرونيا رييس هيات مديره جامعه پزشكان متخصص داخلی در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفت: تداوم آلودگی هوا به تدريج بر عملكرد مغز اثر منفی می‌گذارد و كاهش درصد ضريب هوشی را در پی دارد.

وی درباره تاثير آلودگی هوا بر دستگاه تنفسی گفت: ذرات ريز معلق در هوا و گازهای سمی مانند منواكسيد كربن و تركيبات ازت از طريق دستگاه تنفسی وارد بدن و به آن جذب می‌شوند بنابراين آلودگی هوا بر راه‌های هوايی و سيستم عصبی انسان تاثير مستقيم می گذارد.

رييس هيات مديره جامعه پزشكان متخصص داخلی درباره علايم تاثير آلودگی هوا بر بدن اظهار كرد: بيمار به تدريج شروع به سرفه و در ادامه تنگی نفس پيدا مي‌كند. افزايش ضربان قلب، تيره شدن رنگ زبان و به اصطلاح پرخون شدن چشم ها از ديگر علايم تاثير آلودگی بر بدن است. افراد مبتلا به اين علايم، دچار ضعف عمومی می‌شوند بنابراين آنان را بايد به مكان های غيرآلوده منتقل كرد.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شاهين نجفی با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای ليلا فروهر به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر