سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آذر ۱, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

بمب های دست ساز در افغانستان شش کشته برجای گذاشت

مقامات ناتو و افغانستان می گویند چهار شهروند افغانی و دو سرباز ناتو بر اثر انفجار بمب های دست ساز در شرق و جنوب افغانستان کشته شدند.

به گفته مسئولان، چهار غیرنظامی روز دوشنبه بر اثر انفجار بمب در ولایت پکتیا جان باختند.

همزمان، یک بیانیه ناتو می گوید دو سرباز این نیروهای بین المللی بر اثر انفجار بمب دست ساز در جنوب افغانستان کشته شدند. جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است.

همچنین در روز دوشنبه، یک بمب گذار انتحاری در ولایت ننگرهار دو غیرنظامی را مجروح کرد و خودش کشته شد.

به گزارش ناتو، سربازان این سازمان طی چندین عملیات در افغانستان، دو رهبر طالبان را کشته و چندین شورشی را بازداشت کرده اند.

ناتو می گوید نیروهای افغانی و ائتلاف، یک رهبر طالبان و یک شورشی را طی عملیات شبانه روز یکشنبه در ولایت پکتیا کشته است. ناتو همچنین در بیانیه روز دوشنبه خود گفت یک رهبر ارشد طالبان در عملیات روز شنبه در ولایت فراه کشته شده است.

گفته می شود نیروهای ائتلاف و افغانی چندین شورشی مظنون را طی دو عملیات در ولایت های خوست و پکتیا در روز یکشنبه بازداشت کردند که یک رهبر طالبان متهم به هماهنگ کردن بمب گذاری های کنار جاده ای در میان آنان است.

دیوار سازی اسراییل در مرز مصر

در تلاش برای جلوگیری از موج مهاجران غیر قانونی، اسراییل ساختن مانع عظیم در مرز میان این کشور با مصر را آغاز کرد.

وزیر دفاع اسراییل گفت ده ها بولدزر روز دوشنبه در نقاطی از مرز اسراییل و مصر کار را آغاز می کنند. پیش بینی می شود که ساخت مانع جدید مرزی یک سال طول بکشد و هزینه تقریبی آن ۳۷۰ میلیون دلار برآورد شده است.

مرز میان مصر و اسراییل به مسیر عمده عبور قاچاقچیان مواد مخدر و مهاجران آفریقایی بدل شده است.

مرزبانان مصری اغلب به مهاجرانی که تلاش می کنند از این مرز وارد اسراییل شوند، اغلب از سوی مرزبانان هدف شلیک گلوله قرار می گیرند.

برمه به بیماران ایدز دستور داد کلینک درمانی را ترک کنند

در پی دیدار آنگ سان سوچی، رهبر مخالفان دولت برمه از یک کلینیک بیماران مبتلا به بیماری ایدز، مقامات برمه به حدود ۸۰ درصد از بیماران و کارکنان کلینیک دستور دادند بیمارستان را ترک کنند.

دستور ترک کلینیک یک روز پس از دیدار آنگ سان سوچی از این مرکز صادر شد. خانم سوچی در دیدار از درمانگاه خواستار ارائه کمک های بیشتر به بیماران از جمله کودکانی شد که در آنجا بستری هستند.

دلیل رسمی که برای تخلیه درمانگاه ارائه شده این است که ایجاد این مرکز برخلاف قوانین برمه بوده است.

مرکز نگهداری از بیماران مبتلا به ایدز، توسط فیو فیو تین از اعضای حزب اتحاد ملی برای دموکراسی به رهبری آنگ سان سوچی اداره می شود.

رای گیری در پارلمان اسراییل درباره واگذاری بلندی های جولان و شرق اورشلیم

پارلمان اسراییل آماده رای گیری درباره لایحه ای است که راه را برای دولت این کشور با سوریه و فلسطینی ها بر سر مالکیت سرزمین های شرق اورشلیم و بلندی های جولان دشوار تر خواهد کرد. این لایحه باید برای هر گونه تایید خروج از شرق اورشلیم و بلندی های جولان، به تصویب دو سوم نمایندگان پارلمان اسراییل برسد. لایحه اخیر درحالی به رای گذاشته می شود که خروج از اورشلیم شرقی و بلندی های جولان برای گفت و گوهای صلح با فلسطینیان و سوریه  ضروری است.
اگر خروج از این مناطق به تصویب دو سوم نمایندگان پارلمان اسراییل نرسد، دولت این کشور باید این مساله را ظرف شش ماه پس از توافق در زمینه خروج به رفراندم بگذارد.

رای گیری در پارلمان اسراییل یک روز پس آن از انجام می شود که محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت اگر اسراییل ساخت شهرک های یهودی نشین را در زمین هایی که فلسطینیان مدعی آن هستند متوقف نکند، از مذاکرات صلح کناره گیری می کنند.

اسراییل، اورشلیم را شهر غیرقابل تقسیم خود می داند و شهرک سازی در تمامی نقاط آن را حق خود قلمداد می کند.

ایالات متحده آمریکا اسراییل را به توقف شهرک سازی در کرانه غربی رود اردن برای مدت ۹۰ روز ترغیب می کند.

محمود عباس پس از پایان مهلت ده ماهه توقف ساخت و ساز در ماه سپتامبر و آغاز عملیات ساختمانی، از ادامه مذاکرات صلح سر باز زد.

حراج پژوی مدل ۷۷ محمود احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد خودروی پژوی ۵۰۴ مدل ۱۹۷۷ خود را برای کمک به فقرا در یک بازار بین المللی، به حراج می گذارد.

صادق محصولی، وزیر رفاه جمهوری اسلامی روز دوشنبه در تلویزیون دولتی با اعلام این خبر گفت درآمد حاصل از فروش خودروی رئیس جمهوری در اختیار صندوق مسکن مهر قرار خواهد گرفت.

صندوق مسکن مهر، شبکه ای از شرکت های مختلف محسوب می شود که فعالیت هایش بر کمک به قشر با درآمد کم برای مالکیت مسکونی متمرکز است.

سفر نماینده ویژه سازمان ملل متحد در حقوق بشر کره شمالی، به کره جنوبی

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور مربوط به حقوق بشر در کره شمالی، روز دوشنبه سفر ۵ روزه خود را به کره جنوبی آغاز کرد.
یک سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی گفت سفر «مرزوکی داروسمن» به منظور جمع آوری اطلاعات در زمینه وضعیت حقوق بشر در کره شمالی است.
کمیته اصلی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز پنج شنبه با تصویب قطع نامه ای رفتار غیر انسانی دولت کره شمالی با شهروندان این کشور را محکوم کرد.
قطع نامه سازمان ملل متحد با واکنش شدید پیونگ یانگ مواجه شد. کره شمالی آمریکا را متهم کرد که از طریق اعمال فشار سعی دارد دولت آن کشور را سرنگون کند.
آقای داروسمن در سفر به کره جنوبی، با وزیر وحدت دو کره و وزیر امور خارجه این کشور و نیز مقام های سازمان های غیردولتی این کشور ملاقات می کند. کره شمالی در ماه اکتبر با  ورود  داروسمن به این کشور مخالفت کرد.

رئيس بانک مرکزی آمريکا از سياست پولی چين انتقاد کرد

باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا، در پايان اجلاس سازمان پيمان اتلانتيک شمالی، ناتو، در يک نشست خبری بار ديگر تأکيد کرد که برای نيل به موازنه و تعادلی در تجارت خارجی، کشورهائيکه مازاد تجارت خارجی دارند بايد ميزان مصرف و نياز داخلی خود را افزايش و واحد ارزی خود را شناور سازند، و در مقابل، کشورهائيکه با کسری موازنه تجارت خارجی روبرو هستند بايد ميزان توليد و صادرات خود را افزايش دهند.

رئيس جمهوری آمريکا افزود که مسئله ارزش برابری واحدهای پولی نقش عمده ای در نابرابری تجارت خارجی بازی ميکند. پرزيدنت اوباما گفت مذاکراتی در جريان است تا از پائين نگهداشتن عمدی و ساختگی واحدهای پولی جلوگيری شود.

در همين رابطه بن برنانکی، رئيس بانک مرکزی آمريکا، نيز طی ايراد نطقی که در بانک مرکزی اتحاديه اروپا و در دفاع از سياست تزريق ۶۰۰ ميليارد دلاری بانک مرکزی در اقتصادآمريکا و انتقاد از چين ايراد کرد، هم آوا با پرزيدنت اوباما گفت که پائين نگهداشتن ارزش برابری واحدهای پولی از ضرورت ايجاد تعادل و موازنه در تجارت خارجی جلوگيری و نقش عمده ای در بازداشتن رشد اقتصادی در سایر کشورها دارد.

اندوخته ارزی خارجی بانک مرکزی چين بيش از ۲ تريليون و ۶۵ ميليارد دلار بالغ ميشود. در نه ماهه اول سال ميلادی جاری مازاد تجارت خارجی چين با آمريکا بيش از ۲۰۱ ميليارد دلار است که در مجموع اين مبلغ بيشتر از کسری تجارت خارجی آمريکا با هفت کشور عمده ديگر طرف تجاری اين کشور است.

در پی اجلاس ليسبون رهبران آمريکا و اروپا نياز به شناور ساختن واحدهای پولی را مورد تأکيد قرار داده و متعهد شدند که روابط تجاری خود را گسترش دهند.

در تحولی ديگر کارشناسان مالی بانک مرکزی و اتحاديه اروپا و صندوق بين المللی پول بر آورد کرده اند که نياز مالی ايرلند برای مقابله با بحرانهای مالی اين کشور بالغ بر ۱۲۰ ميليارد دلار ميشود که اين مبلغ بيشتر از وام اضطراری ۱۱۰ ميليارد دلاری به يونان است.

وزيران دارائی اتحاديه اروپا در نظر دارند شامگاه يکشنبه در مورد بحرانهای مالی و ارائه وام اضطراری به اين کشور تشکيل جلسه دهند.

محمد عبدل ديم جايزه محمد داوری را به نمايندگی از او دريافت کرد

 
 
 
 
 

جايزه جهانی آزادی مطبوعات به روزنامه نگارانی از ايران، اتيوپی، روسيه و ونزوئلا اختصاص يافت. اما محمد داوری، خبرنگار ايرانی، که اين جايزه به او تعلق گرفته درزندان است و قادربه حضور درمراسم و دريافت جايزه خود نبود.

کميته محافظت از روزنامه نگاران، ۲۵ روزنامه نگاررا از سراسر جهان برگزيده است که تنها به خاطر کار خود، کشته شده اند. تعداد بسياری از آنها نيز کارشان را درشرايط خطرناک و عليرغم آزار و حبس و تهديد، ادامه می دهند و جان خود را به خاطر کارشان به خطر می اندازند. هرسال کميته محافظت از حقوق روزنامه نگاران که مقر آن درآمريکاست به شماری از اين عده جايزه ميدهد. امسال از چهار روزنامه نگاری که توانسته اند اين جايزه را دريافت کنند سه تن از آنها به واشنگتن آمدند اما محمد داوری، روزنامه نگار ايرانی برنده اين جايزه که درايران محبوس است، نتواتنست در مراسم حاضر شود.

محمد عبِدل ديِم، مسئول برنامه خاورميانه و شمال آفريقای کميته محافظت از روزنامه نگاران، جايزه آقای داوری را از سوی او دريافت کرد. وی می گويد زندانی شدن محمد داوری توهين دو سويه ای به مردی است که هميشه به کشورش خدمت کرده است؛ چه به عنوان داوطلب در ارتش و چه سردبير ارشد يک نهاد خبری مستقل. سپس او را با اتهاماتی از قبيل خيانت به کشور و خيانت به مردم زندانی می کنند.

آقای «دييم» گزارش های محمد داوری در مورد بازداشتگاه کهريزک را بسيار با اهميت ارزيابی کرده و می گويد در يک سال اخير اين يکی از معدود دفعاتی بود که دولت ايران به نقض قانون اعتراف کرده و وادار شد بازداشتگاه کهريزک را ببندد. اين نشان می دهد فعاليت خبری محمد داوری تا چه حد موثر بوده است. اين رويداد نادری محسوب می شود.

مسؤل برنامه خاورميانه و شمال آفريقای کميته محافظت از روزنامه نگاران همچنين ارائه اين جايزه به يک خبرنگار ايران را اقدامی اجتناب ناپذير توصيف می کند. وی می گويد به اعتقاد من رويدادهای سياسی يک سال و نيم گذشته در ايران و واکنش بسيار خشن و تند دولت به تمام خبرنگارانی که از سياستهای دولت حمايت کامل و واضح نمی کنند، انتخاب يک خبرنگار ايرانی را برای دريافت جايزه اجتناب ناپذير کرد.

لورانو مارکز، يکی ديگر از چهار برنده اين جايزه، نيز می گويد: «ما صدای آنها هستيم که نمی توانند سخن بگويند. کار من همواره طنز بوده و طنز همواره صدای اجتماع است.» دولت ونزوئلا خواهان محاکمه لورانو مارکز است و خود وی باوردارد که اوضاع آزادی بيان درکشورش رو به وخامت گذارده است.

نديرا ايزايوا، از روسيه، نيز درشرايط مشابهی قراردارد. وی سردبير هفته نامه ای درداغستان است وپيرامون شيوه برخورد نيروهای امنيتی روس با شبه نظاميان مسلمان حقايقی نوشته و با رهبر سابق يک گروه مسلح شورشی گفتگو کرده است. او که از دريافت جايزه آزادی مطبوعات انگيزه بيشتری برای کار يافته با احتمال هشت سال حبس مواجه است و ميگويد به سبب سوء تفاهمی که درمورد کارش وجود دارد می گريد.

«جول سايمن،» از کميته محافظت از روزنامه نگاران، پيرامون وضعيت و شرايط محمد داوری نيز تاکيد کرد که «داوری بهايی وحشتناک را بابت انجام کار خودکه نشان دادن ارتشا و سوءاستفاده است، می پردازد .»

گزارش: برنامه اتمی ايران در کانون توجه جمهوريخواهان کنگره آمريکا و نيز روسيه قرار دارد

يک عضو جمهوريخواه سنای آمريکا نظرات خود را درباره نحوه رويارويی با جمهوری اسلامی، با مطبوعات جهان، در ميان می گذارد.

مقاله ای با عنوان «راستگويی با قدرت ملايان» در ويکلی استاندارد، منعکس کننده نظرات لينزی گراهام، سناتور جمهوريخواه از ايالت کارولينای جنوبی، در آمريکا است. به نوشته اين هفته نامه، سناتور گراهام، که در کميته های نيروهای مسلح و امنيت ملی سنا عضويت دارد، پيروزی جمهوريخواهان در انتخابات ميان دوره ای کنگره را برای رييس جمهوری دموکرات ايالات متحده، خبر خوبی خوانده است، و می گويد اگر پرزيدنت اوباما بخواهد در برابر برنامه هسته ای دولت ايران گامی فراتر از تحريم ها بردارد، از حمايت گسترده جمهوريخواهان، برخوردار خواهد شد.

سناتور گراهام که سرهنگ ذخيره نيروی هوايی آمريکا نيز هست، می گويد با توجه به درگيری ۹ سال اخير اين کشور در عراق و افغانستان، يک درگيری نظامی ديگر آخرين چيزی است که ايالات متحده، دنبال می کند. عضو کميته های نيروهای مسلح و امنيت ملی سنا می افزايد آرزويش اين است که تحريم ها نتيجه بدهد و دولت تهران را از توليد بمب هسته ای، منصرف کند. در عين حال، سناتور گراهام خاطر نشان می کند که اگر تحريم ها تا يکسال ديگر به نتيجه نرسد، جنگ آخرين گزينه در برابر ملايان حاکم بر ايران، خواهد بود.

در همين حال دميتری مدودف، رييس جمهوری روسيه، تحت فشار بين المللی اقداماتی را برای تغيير ماهيت مناسبات مسکو با تهران، آغاز کرده است.

دميتری مدودف روز شنبه در يک کنفرانس خبری در ليسبون پايتخت پرتغال گفت که صبرش در مورد جمهوری اسلامی به سر ميرسد و حالا ديگر از محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، انتظار دارد «حسن نيت،» نشان دهد.

رييس جمهوری روسيه افزود: «ايران حق دارد برای مصارف صلح آميز خود نيروی اتمی، داشته باشد . اما بايد به همه ثابت کند که پيشرفت صنعت اتمی اش صلح آميز است و آمادگی دارد با سازمان های بين المللی، همکاری کند.»

آقای مدودف اضافه کرد: «ما نسبت به اين که در ميان اعضای باشگاه کشورهای دارنده نيروی اتمی، چه کشوری فقط می خواهد عضو باشگاه باشد و کدام کشور قصد دارد با اعلام اين که سلاح اتمی در اختيار دارد، يا با پنهان کردن تلاش خود برای ساختن سلاح اتمی، به خود مشروعيت ببخشد، بی تفاوت نيستيم.»

رييس جمهوری روسيه گفت اين موضوع را در ملاقات اخير خود با آقای احمدی نژاد، با او در ميان گذاشته است. آقای مدودف روز پنجشنبه گذشته در باکو، پايتخت جمهوری آذربايجان ، پشت درهای بسته با رييس جمهوری ايران ملاقات کرد. مقامات کرملين اذعان دارند که ملاقات اين دو، پر تنش بوده و در آن، تمرکز بر روی فهرست فزاينده موضوعات مورد اختلاف ميان دو کشور بوده است.

دميتری مدودف با ابراز نظر صريح به آقای احمدی نژاد در مورد اين که ايران بايد به جهان ثابت کند که تلاش های اتمی اش کاملاً صلح آميز است، توانسته فشار های ديپلماتيک را بر کرملين، کاهش دهد.

آقای مدودف اخيراً کوشيد با برداشتن گامهايی محتاطانه اما پيگيرانه، سياست حمايت بی چون و چرای مسکو از متحد سنتی خود-- جمهوری اسلامی ايران -- را کاملاً تغيير دهد. سياستی که يکی از موانع اصلی در راه روابط روسيه با واشنگتن، محسوب می شد.

رييس جمهوری روسيه در سخنان خود در ليسبون تاکيد کرد که در ديدار با محمود احمدی نژاد روابط روسيه با ايران را، که به گفته او «به دلايل کاملاً آشکار در اين اواخر دستخوش دشواری بوده است،» مورد بررسی قرار داده است.

اين گفته ها در پايان کنفرانس مهم سران روسيه و ناتو در ليسبون ابراز شد که در آن رهبران پيمان اتلانتيک شمالی، از فرصت برگزاری نشست استفاده کردند که رسماً اعلام کنند پيمان ناتو «خطری برای روسيه محسوب نمی شود.»

اما روابط نزديک روسيه با ايران، به ويژه در مورد ساختن نخستين نيروگاه اتمی ايران و تحويل مستمر سلاح های حساس به ايران، بيشترين پرسش های ديپلماتيک را از مسکو به همراه آورد. از سوی ديگر خودداری مسکو از تحويل موشکهای ضد هوايی اس ۳۰۰ خشم تهران را برانگيخت بطوريکه محمود احمدی نژاد در يکی از سخنرانی های اخير خود روسيه را متهم کرد که ايران را به آمريکا فروخته است.

اما برخی تحليلگران براين عقيده اند که ممکن است آقای مدودف بعدا از تصميم خود برای قطع حمايت از ايران که برای روسيه منافع مالی سرشاری به دليل عقد قراردادهای نظامی و انرژی فراهم می آورد، پشيمان شود.

رييس جمهوری روسيه با تاکيد بر اين که از اين به بعد روسيه و ناتو تلاش های خود را در مورد ايران با يکديگر ادغام خواهند کرد، توجه مطبوعات را بر انگيخته است.

یک مقام قضایی از احتمال اجرای حکم سنگسار سکینه آشتیانی خبر داد

منابع خبری در ایران از احتمال اجرای حکم سنگسار سکینه محمدی آشتیانی، زن محکوم به اعدام در زندان تبریز خبر داده اند.  مالک اژدر شريفی، رییس دادگستری استان آذربایجان شرقی گفته است اگر حکم سنگسار سکینه آشتیانی، به تایید نهایی برسد، این حکم لازم الاجرا خواهد بود. به گزارش خبرگزاری ایسنا، این مقام دادگستری آذربایجان شرقی گفته است که سکینه محمدی آشتیانی در حال حاضر در زندان تبریز است و پرونده وی در تهران مراحل قانونی را طی می کند.

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی در سفر اخیر خود به نیویورک، در پاسخ به انتقادات نسبت به صدور حکم سنگسار برای سکینه محمدی آشتیانی، صدور چنین حکمی را تکذیب کرده بود.اما مهرماه سال جاری، غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل جمهوری اسلامی، صدور حکم سنگسار برای خانم آشتیانی را تایید کرد و در عین حال گفت که برای او، حکم قصاص قتل نیز صادر شده و این حکم به گفته ی او، «مقدم بر حکم حد اوست.»

مقامات ایران اخیرا یکی از فرزندان خانم آشتیانی و وکیل او را بازداشت کردند و اظهاراتی را به نقل از آنان در صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش کردند.

سکینه محمدی آشتیانی، ۴۳ ساله و مادر دو فرزند، از سوی مقامات جمهوری اسلامی متهم به قتل همسر و زنای محصنه شده است. اتهاماتی که وی آنها را تکذیب کرده است.

مدافعان حقوق بشر نسبت شرایط سکینه محمدی آشتیانی در زندان و تحت فشار قرار داشتن او توسط مقامات برای گرفتن اعترافات، ابراز نگرانی کرده اند.

بدلیل تقاضای روز افزون و گسترده علاقمندان به دریافت بورسیه ورزشی از دانشگاه های آمریکا، گروه ورزش تلويزیون صدای آمریکا برنامه های ویژه دیگری در نظر گرفته است. آن دسته از علاقمندانی که از طریق برنامه های قبلی ما، پاسخ پرسشهای خود را در مورد نحوه دریافت بورسیه ورزشی و تقاضای گرین کارت، برای ورزشکاران برتر، دریافت نکرده اند میتوانند با ارسال  ایمیل به گروه ورزش صدای آمریکا (varzesh@voanews.com)، نظرات و سوالات خود را از کارشناس  دو برنامه درنظر گرفته شده، جویا شوند. از علاقمندان  و ورزشکاران  متقاضی دعوت می کنيم، روزهای پنجشنبه نهم و یکشنبه دوازدهم دیماه ، راس ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه شب به وقت ایران، زمان پخش خبرهای ورزشی، بیننده این دو برنامه ویژه باشید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از ليلا فروهر با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شهرزاد سپانلو به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر