سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آبان ۲۲, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

تاکید پرزیدنت اوباما بر ارجحیت « استارت» در ملاقات با رییس جمهوری روسیه

مقامات آمریکایی می گویند تصویب توافقنامه کنترل تسلیحات با روسیه ارجحیت بالایی برای پرزیدنت اوباما دارد و او در دیدار با دمیتری مدودف رهبر کرملین این موضوع را تکرار خواهد کرد.

آنها قرار است روز یکشنبه در یاکوهاما، در ژاپن، در حاشیه نشست رهبران شورای همکاری اقتصادی آسیا- اقیانوسیه با یکدیگر ملاقات کنند.

تام دانیلون، مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا در پیشاپیش گفت و گوهای دو رهبر، درباره مساله کنترل تسلیحات بحث کرد. او در مورد گزارش های رسانه ها که دولت اوباما سعی خواهد کرد با به روز درآوردن تاسیسات تسلیحات اتمی حمایت کنگره را به دست آورد، اظهار نظر نکرد.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع کنگره گزارش می دهد مقامات دولت تلاش کرده اند با قول مصرف بیش از ۴ میلیارد دلار در تاسیسات تولید تسلیحات اتمی، پشتیبانی سناتورهای جمهوریخواه را که از این پیمان انتقاد می کنند جلب کنند.

اوباما و مدودف پیمان جدید کاهش تسلیحات استراتژیک - استارت - را در ماه آوریل سال جاری امضا کردند، اما پارلمان های دو کشور تا کنون آن را تصویب نکرده اند.

بر اساس پیمان جدید، کاهش های بیشتری در زرادخانه های اتمی آمریکا و روسیه صورت می گیرد.

برخی از جمهوریخواهان می گویند از آن بیم دارند که پیمان جدید آمریکا را آسیب پذیرتر سازد. حزب دمکرات پرزیدنت اوباما در انتخابات میان دوره ای اخیر چندین کرسی سنا را از دست داد، رویدادی که تصویب پیمان را وقتی کنگره جدید کارش را در ماه ژانویه آغاز کند، دشوارتر خواهد ساخت.

رهبران جهان آزادی رهبر جنبش دمکراسی برمه را تحسین می کنند

رهبرن جهان از آزادی آنگ سان سوچی، رهبر جنبش دمکراسی برمه، استقبال کردند.

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روز شنبه او را «قهرمان من» نامید و گفت برنده ۶۵ ساله جایزه صلح نوبل الهام بخش طرفداران حقوق بشر در برمه و در سراسر جهان است.

آقای اوباما گفت آزادی آنگ سان سوچی، که در ۲۱ ساله گذشته ۱۵ سال در بازداشت فرمانروایان نظامی برمه بود، بسیار دیر صورت گرفت و از دولت برمه خواست تمامی ۲۲۰۰ زندانیان سیاسی را آزاد کند.

گروه «ِالِدرز»، که شماری از رهبران بازنشسته و پیش کسوت جهان را در بر می گیرد نیز از آزادی آنگ سان سوچی استقبال کرد. رهبر گروه، اسقف دزموند توتو وی را «نماد جهانی شجاعت اخلاقی» نامید.

دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا آنگ سان سوچی را «الهام بخش همه ما که آزادی بیان، دمکراسی و حقوق بشر را باور داریم» توصیف کرد.

رهبران دیگر، در حالی که از این رویداد استقبال کردند، هشدار دادند مراقب خواهند بود ببینند او تا چه اندازه آزاد است و حکام نظامی برمه با بقیه زندانیان سیاسی چگونه برخورد خواهند کرد.

نیکولا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه گفت هر محدودیتی بر آزادی آنگ سان سوچی «به معنای محرومیت جدید و غیر قابل قبول حقوق او خواهد بود."

چین هنوز به آزادی رهبر جنبش دمکراسی برمه واکنش نشان نداده است. مقامات چین بارها کمیته صلح نوبل را به دلیل اهدای جایزه امسال صلح به «لی یو شیابائو» طرفدار حقوق بشر و دمکراسی در چین محکوم کرده اند. او در حال حاضر یک دوره محکومیت ۱۱ ساله را در زندان می گذراند.

نمایندگان العراقیه می گویند در دولت جدید باقی خواهند ماند

حزب سیاسی العراقیه به پارلمان عراق گفته است در دولت باقی خواهد ماند.

علیرغم خروج شماری از نمایندگان حزب از جلسه پارلمان در روز پنحشنبه و اظهارات خشم آلود رهبر آن، ایاد علاوی، سخنگوی العراقیه روز شنبه گفت حزب نقش فعالی در تشکیل دولت وحدت ملی خواهد داشت. او گفت یک «سوء تفاهم» موجب شد اعضای العراقیه جلسه پارلمان را ترک کنند.

جلسه پارلمان پس از آن تشکیل شد که رهبران احزاب سیاسی اصلی عراق درباره توافق های اخیر که به نمایندگان کمک کرد دولتی بر اساس تقسیم قدرت تشکیل دهند، به بحث پرداختند.

خبرگزاری فرانسه می گوید رهبران موافقت کردند برای برطرف ساختن اختلافات و پرداختن به اعتراضات حزب سنی العراقیه،

پیشتر در روز جمعه، علاوی موضوع تقسیم قدرت را «مرده» اعلام کرد.

چند روز پس از آن که جناح های عراقی با معامله ای برای تشکیل کابینه جدید به توافق رسیدند، علاوی روز جمعه در مصاحبه ای با سی ان ان گفت برخی در ائتلاف العراقیه ممکن است به دولت جدید بپیوندند، اما بیشتر آنان، از جمله خود او، در آن شرکت نخواهند کرد.

در پاسخ به این پرسش که پایان توافق قدرت چه تاثیری ممکن است بر دولت آینده داشته باشد، علاوی گفت احتمالا تنش ها و خشونت هایی روی خواهد داد.

العراقیه یکی از گروه هایی بود که موافقت کرد در معامله ای که نوری المالکی نخست وزیر را برای دومین دوره چهارساله در این مقام باقی نگاه می دارد، به ائتلاف ملحق شود.

اما توافق روز پنجشنبه، زمانی که حدود دو سوم از ۹۱ نماینده العراقیه پارلمان را ترک کردند، با دشواری روبرو شد. آنها گفتند درخواست هایشان برآورده نشده است.

این اقدام بار دیگر شکنندگی توافق جدید و بی اعتمادی اقلیت سنی به مالکی را، که بر اساس قوانین عراق، یک ماه مهلت دارد کابینه اش را تشکیل دهد، نشان داد.

با این حال، رهبران جهان، از جمله باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا، توافق تقسیم قدرت را به عنوان گامی به جلو برای عراق ستودند.

کاندوليزا رايس می گويد تحريم های عليه ايران کار می کند

کانزاس سيتی استار زير عنوان «کاندوليزا رايس می گويد تحريم های عليه ايران کار می کند» می نويسد کاندوليزا رايس وزير امور خارجه پيشين آمريکا روز جمعه در کانزاس سيتی گفت تحريم های عليه ايران کار می کند و آمريکائيان بايد صبر و شکيبائی داشته باشند.

خانم رايس خطاب به جمعيتی چند صد نفری در يک جلسه بحث و گفتگو، که ايستگاه راديوئی KMBZ 980 برگزار کننده آن بود، گفت «ايرانی ها از جامعه بين المللی آنچه را که احتياج دارند نمی گيرند. اين آن جائی است که کار نمی کند.»

ايران اکنون مشمول چهار مجموعه تحريم های مصوب شورای امنيت سازمان ملل متحد، و جريمه های ديگری است که توسط آمريکا و اتحاديه اروپا در واکنش به امتناع تهران از متوقف ساختن غنی سازی اورانيوم برقرار شده است. تکنولوژی غنی سازی اورانيوم می تواند هم برای توليد سوخت و هم برای ساختن بمب اتمی مورد استفاده قرار گيرد. ايران تکذيب می کند که در پی ساختن بمب اتمی است و می گويد برنامه اتمی اش برای مقاصد صلح آميز است.

خانم رايس که در دوران رياست جمهوری جرج دبليو بوش وزير امورخارجه آمريکا بود گفت ممکن است به زودی رهبری از داخل ايران پيدا شود که اعلام کند رژيم کنونی آن کشور کار نمی کند.

خانم رايس در باره محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری و ديگر رهبران ايران گفت آنها هيچ اعتباری نزد مردم خود باقی نگذاشته اند.

اين رهبران اخيرا گفته اند تحريم ها بی اثر بوده است.

خانم رايس که اکنون در دانشگاه استانفورد کاليفرنيا مقام استادی دارد از القاعده نيز به عنوان تشکيلاتی ضعيف شده ياد کرد که کماکان از توانائی کشتار جمعی برخوردار است.

کشته شدن ۴ ستیزه گر در حمله موشکی آمریکا در پاکستان

مقامات اطلاعاتی در پاکستان می گویند در یک حمله موشکی آمریکا در کمربند عشایری شمال غربی کشور، دست کم چهار ستیزه گر کشته شدند.

به گفته مقامات، یک هواپیمای بی سرنشین روز شنبه موشک هایی در نزدیکی میرانشاه، شهر اصلی منطقه وزیرستان شمالی، که قرارگاه رزمندگان القاعده و طالبان تلقی می شود، پرتاب کرد. در این حمله یک اتومبیل نیز آسیب دید.

آمریکا در تلاش برای از بین بردن هدف هایی که خطری برای نیروهای آمریکایی در افغانستان و نقاط دیگر دیده می شود، بر حملات هواپیماهای بی سرنشین در منطقه شدت بخشیده است.

مقامات آمریکایی چنین حملاتی را که بر اساس یک برنامه سری سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا صورت می گیرد، به ندرت تایید می کنند.

گزارش: محاکمه مظنون اصلی حملات ۱۱ سپتامبر فوری نیست

روزنامه واشنگتن پست گزارش می دهد محاکمه مردی که به هماهنگ ساختن حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ در آمریکا متهم است، فوری نیست و او برای مدتی در بازداشتگاه نظامی باقی خواهد ماند.

روزنامه به نقل از مقاماتی که نامشان ذکر نشده نامشخص دولت اوباما می گوید محاکمه خالد شیخ محمد به دلیل نگرانی های کنگره و مقامات نیویورک، در شهر نیویورک برگزار نخواهد شد.

در اوائل هفته پیش، اریک هولدر دادستان کل آمریکا، گفت دولت اوباما به گرفتن تصمیم در مورد محاکمه شیخ محمد نزدیک است.

قانونگزاران جمهوریخواه گفته اند شیخ محمد و چهار همدست متهم او باید به عنوان رزمندگان دشمن در دادگاه های نظامی، که برخی از حقوق آنها را محدود می کند، محاکمه شوند.

پنج مظنون در صورتی که در ارتکاب قتل و تروریسم در ارتباط با حملات ۱۱ سپتامبر گناهگار شناخته شوند، ممکن است با مجازات مرگ روبرو شوند.

استقبال مقامات آمریکایی از توافق سیاسی در عراق

هشت ماه پس از برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق، سرانجام جناح های سیاسی در چگونگی تقسیم قدرت به توافق رسیدند و راه برای تشکیل دولت جدید هموار شد.

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا که برای شرکت در اجلاس سران گروه ۲۰ به سئول، پایتخت کره جنوبی رفته بود، تصمیم رهبران عراق را ستود و گفت:

«تمام نشانه ها حاکی است که دولت جدید فراگیر خواهد بود و اراده مردمی را که در انتخابات رای داد منعکس خواهد کرد.» او این توافق را شالوده دیگری در تاریخ مدرن عراق نامید.

بر اساس توافق، نوری المالکی نخست وزیر شیعه در پست خود باقی می ماند، جلال طالبانی رهبر کرد ریاست جمهوری را حفظ می کند، و بلوک سنی به رهبری ایاد علاوی نخست وزیر پیشین ریاست پارلمان را بر عهده خواهد داشت.

هرچند بلوک علاوی بیشترین کرسی ها را کسب کرد، اما نتوانست یک ائتلاف اکثریت تشکیل دهد. روز پنجشنبه، قانونگزاران بلوک العراقیه از پارلمان خارج شدند و گفتند درخواست های آنها عملی نشد.

مایکل کوربین، مدیر کل وزارت امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، روز جمعه در مرکز مطبوعات خارجی در واشنگتن به موضوع تقسیم قدرت در عراق پرداخت و گفت:

«اینک آنها ۳۰ روز فرصت دارند دولت را تشکیل دهند، و آن گونه که دیدیم، چالش هایی در راه خواهد بود. چنین کاری برای هر سیستم پارلمانی دشوار است.»

فیلیپ کراولی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت او گمان نمی کند که خروج قانونگزاران از پارلمان، تاثیر عمده ای داشته باشد و افزود:

«در طول این روند زیزاگ هایی وجود خواهد داشت. آنگونه که در کشور خودمان می بینیم، سیاست یک خط مستقیم نیست. بنابراین، هر طرف گام هایی بر خواهد داشت. حالا که نخست وزیر تعیین شده است، کشمکش هایی برای پست های خاص صورت خواهد گرفت.»

در حقیقت، مسعود بارزانی، رییس دولت خودمختار کردستان عراق، گفته است ممکن است یک ماه طول بکشد تا رهبران درباره چگونگی تقسیم پست های وزارتی به توافق برسند.

کوربین، مدیر کل وزارت امور خارجه آمریکا، یادآور شد که افزون بر مسائل سیاسی عمومی، رهبران عراق با مسائل جدی زیادی روبرو خواهند بود، از جمله تنش های جاری بین اعراب و کردها، و نیز مسائل مربوط به عراقی هایی که در داخل کشورشان آواره هستند و پناهندگان عراقی در خارج از کشور.

وی افزود اگر توافق پا برجا بماند، به باور او یک عراق دولت فراگیر نه فقط برای عراقی ها، بلکه برای همسایگان نیز خواهد بود، و افزود:

«عراقی ها دولتی می سازند که معتقد هستند شریکی بالقوه برای تمام کشورهای منطقه خواهد بود، نماینده تمام جوامع عراقی خواهد بود و با صدای متعادلی که سیاست را به جای خشونت برخواهد گزید سخن خواهد گفت و قادر خواهد بود با منطقه همکاری کند.»

رهبران عراق همچنین موافقت کردند یک شورا که بر امور دفاعی، اقتصادی و سیاست خارجی نظارت خواهد داشت، ایجاد شود.

آنگ سانک سوچی، رهبر جنبش دموکراسی خواهی برمه، آزاد شد

آنگ سانگ سوچی، رهبر جنبش دموکراسی خواهی برمه، امروز، شنبه، از حبس خانگی، آزاد شد.

روزنامه نيويورک تايمز در شماره روز جمعه خود نوشته بود که پيش بينی ميشود «آنگ سانک سوچی» بزودی آزاد شود.

روزنامه تلگراف چاپ لندن نيز نوشته بود که وی در مرز آزادی است: آنگ سانک سوچی، زنی که سمبل مقاومت آرام در برابر سرکوبی های رژيم نظامی برمه بوده و نشان آرزو و اميد برای بسياری از برمه ای هاست، بزودی آزاد خواهد شد. اين نشريه از آزادی وی بعنوان آزادی مبارزی سخن گفته است که طی تقريباً دو دهه گذشته حکومت سرکوبگر نظامی برمه تلاش در خاموشی وی داشته است.

روزنامه لوموند بين المللی خبر آزادی قريب الوقوع «آنگ سانک سوچی» را در سرفصل اخبار بين المللی خود قرار داده است. اين روزنامه همچنين نوشته بود که بسياری از رسانه ها بر اين باورند که آزادی وی طی ساعات آينده، انجام خواهد شد.

در همين حال مردم برمه در هفتم نوامبر بعد از بيست سال در انتخاباتی که در شرايطی غير دمکراتيک برگزار شد بپای صندوق رای رفت. نتايج اين انتخابات هنوز اعلام نشده است. نظاميان حاکم بر برمه -- ميانمار -- تعهد کرده اند نماد مبارزه برای دمکراسی در اين کشور، خانم انگ سان سوچی، برنده جايزه نوبل صلح را که از سال ۱۹۸۹ميلادی در زندان و حصر خانگی بسر ميبرد، آزاد سازند.

در همين حال دالايی لاما برنده جايزه صلح نوبل به همراه گروهی از برندگان اين جايزه روز جمعه در هيروشيمای ژاپن که در سال ۱۹۴۵هدف بمباران اتمی ايالات متحده قرار گرفت، گرد آمدند، تا در نشستی به منظور گفتگو در باره خلع سلاح اتمی شرکت کنند. در نشست برندگان جايزه نوبل جهان که هرسال تشکيل می شود شرکت کنندگان تلاش می کنند نه تنها فعاليت و دستاوردهای خود بلکه پيام های حقوق بشر و احتراز از خشونت را به گوش جهانيان برسانند. اما آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی طلبان برمه، که در حبس خانگی به سر می برد و ليو ژائوبو، که درچين در زندان به سر می برد، از برندگان جايزه نوبل بودند که نتوانستند در نشست هيروشيما، شرکت کنند.

گزارش: پرزيدنت اوباما در نشست آپک بر تجارت آزاد و همکاری نزديک با آسيا تأکيد می کند

پرزيدنت اوباما روز جمعه باتفاق رهبران چند کشور ديگر برای شرکت در کنفرانس سران سازمان همکاريهای اقتصادی حوزه اقيانوس آرام—آپک -- وارد ژاپن شد.

اين گرد همايی امروز، شنبه، به مدت دو روز در شهر يوکوهاما کار خود را آغاز کرد.

رييس جمهوری امريکا، رييس جمهوری چين، رييس جمهوری روسيه، سلطان برونوی و نخست وزير استراليا از جمله شرکت کنندگان در اين گردهمايی هستند.

اين کنفرانس در حالی برگزار می شود که ژاپن با چند کشور شرکت کننده در اين کنفرانس، اختلاف نظر دارد.

روسيه و ژاپن، پس از مدتی اختلاف نظر در زمينه همکاريهای اقتصادی پيش از تشکيل اين کنفرانس، به تفاهم نزديک شدند.

روابط ژاپن با چين نيز، در پی برخوردی که دو کشور بر سر بازداشت ناخدای کشتی ماهی گيری از سوی ژاپن رخ داد، به پايين ترين حد خود نزول کرده است.

اما نتايج بدست آمده از نشست کشورهای گروه ۲۰ در سئول همچنان مورد بحث محافل اقتصادی و سياسی جهان است.

پرزيدنت باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، می گويد اقتصاد جهان به مسير بهبودی بازگشته است؛ اما آمريکا و شرکای اين کشور در گروه ۲۰ بايد برای حل اختلافات مربوط به داد وستد و مسائل ارزی، بيشتر تلاش کنند.

پرزيدنت اوباما اين سخنان را در پايان نشست دو روزه سران کشورهای عضو گروه۲۰ در سئول اظهار کرد.

در بيانيه ای که روز جمعه از سوی گروه انتشار يافت آمده است که شرکت کنندگان در گردهمايی توافق کردند از کاهش ارزش رقابتی ارزهای خود، خودداری کنند، و در راستای نظام تعيين نرخ ارز بوسيله بازار گام بردارند.

اما اين بيانيه از کشورها نخواسته است از تعيين ارزش پول کمتر از ارزش واقعی آن، خودداری کنند.

پرزيدنت اوباما به خبرنگاران گفت چين کماکان پول خود را ارزانتر از ارزش واقعی آن تعيين خواهد کرد، و اين امر موجب آزردگی آمريکا و شرکای تجاری آن ميشود. رييس جمهوری آمريکا تأکيد کرد لازم است چين به تدريج اقداماتی بعمل آورد که، مانند کشورهای ديگر، نرخ ارز آن کشور بوسيله بازار تعيين و تنظيم شود.

پرزيدنت اوباما در پايان اجلاس بيست اقتصاد قدرتمند جهان، موسوم به گروه بيست، بر لزوم رشد متعادل اقتصادی تاکيد کرد و اضافه کرد که رهبران کشورهای عضو گروه بيست توافق کرده اند تا مسير دستيابی به اقتصاد جهانی متوازن و پايدار را ادامه دهند. رييس جمهوری آمريکا اين سخنان را هنگام حضور در گردهمايی سران گروه بيست در سئول پايتخت کره جنوبی بيان کرد.

رييس جمهوری ايالات متحده در کنفرانس خبری روز جمعه در سئول گفت: «واقعيت اين است که بيست کشور حاضر در اين گردهمآيی بر اصولی توافق کردند که از طرف آمريکا پيشنهاد شده بود. دستيابی به اقتصاد جهانی متوازن و پايدار در درجه اول به سرمايه گذاری در امور زيربنا ها و تعليم و تربيت در اقتصاد داخلی و کاهش کسر بودجه نياز دارد. بعلاوه، ضرورت متوسل نشدن کشورهای با اضافه موازنه تجاری به روش های ناسالم در صادرات غير قابل انکار است. دوم، نرخ برابری ارزها بايد نمايانگر واقعيت های اقتصادی باشد، من اين موضوع را روز گذشته با رهبر چين مطرح کردم و آمريکا روند کاهش نرخ برابری ارزش واحد پول آن کشور را با دقت، زير نظر دارد. سوم، برای به اجرا درآوردن اصلاحات در سيستم مالی بين المللی، تصميمات جديدی گرفته شد. چهارم، همه توافق داشتند که پيشرفت اقتصادی قابل داوم بهترين راه مبارزه با فقر است. پنجم، رهبران کشورهای گروه بيست در مورد يک رشته اقدامات برای مقابله با پديده فساد به توافق رسيدند. و نهايتاً همه يکبار ديگر تاکيد کردند که مخرب ترين روش در مقابله با بحران در اقتصاد بين الملل، حمايت از صنايع و بازرگانی داخلی ست.»

در مورد مسأله نرخ برابری واحد واحد پول چين پرزيدنت اوبما گفت: «نرخ برابری مصنوعی يوان يا همان واحد پول چين، و دخالت پکن برای پائين نگهداشتن ارزش آن، باعث رنجش آمريکا و بسياری از طرف های بارزگانی چين شده است.»

پرزيدنت اوباما گفت کشورها با کسری بودجه بالا بايد برای از ميان بردن اين مشکل تلاش کنند اين کاری است که اکنون ايالات متحده انجام می دهد. رييس جمهوری آمريکا گفت آمريکا تا سال ۲۰۱۳، کسری بودجه را ۵۰ درصد کاهش خواهد داد.

پرزيدنت اوباما تاکيد کرد کشورهايی که مازاد درآمد دارند بايد از صادرات بکاهند و به نيازهای داخلی کشور خود بيشتر بپردازند.

به عقيده برخی ناظران مهمترين نکته منفی در سفر رياست جمهوری آمريکا به کره جنوبی، عدم موفقيت در عقد قرارداد تجارت آزاد ميان دو کشور بود.

اما روزنامه اشپيگل چاپ آلمان در شماره روز جمعه اينترنتی خود در باره نشست دو روزه کشورهای گروه بيست می نويسد که يکپارچگی کشورهای گروه بيست در حال فروپاشی است. روزنامه اشپيگل چنين رويدادی را نتيجه تنش بين ايالات متحده آمريکا، چين و آلمان ميداند و می گويد مفسران آلمانی بر اين نظر هستند که برلن بايد درسی از اين مسئله بيآموزد.

کاخ سفيد و کنگره معافيت های مالياتی را بررسی می کنند

پيروزی چشمگير جمهوريخواهان در انتخابات هفتۀ گذشته موضع آنها را در دفاع از ديدگاههايشان در مورد نه تنها تمديد بلکه دائمی کردن معافيت های مالياتی برای تمامی طبقات جامعه از جمله ثروتمندان قويتر کرده و کاخ سفيد را به عقب نشينی، واداشته است.

بنظر می رسد کاخ سفيد آمادگی آن را دارد که برای کسب موفقيت در راه تمديد معافيت های مالياتی طبقۀ متوسط جامعه به تمديد موقت آن برای طبقۀ مرفه نيز تن در دهد.

چنين معامله ای در تقابل هرچند موقت با وعده و وعيدهايی قرار می گيرد که پرزيدنت اوباما در مبارزات انتخاباتی خود دال بر پايان دادن به معافيت های مالياتی ثروتمندان داده بود. امّا آنچه ديويد اکسل راد، مشاور ارشد سياسی پرزيدنت اوباما، می گويد به اين مفهوم است که کاخ سفيد بايد به گونه ای با مسائل کنار بيآيد که انجام آن تحقق پيدا کند.

اين گفته ها پيامی است به دموکراتها که از دادن رأی منفی به تمديد معافيت های مالياتی به طبقۀ مرفه جامعه خودداری کنند.

سخنان آقای اکسل راد تأئيد ظن بسياری از تحليلگران در واشنگتن است که معتقدند اقتصاد ضعيف آمريکا و پس لرزه های سياسی ناشی از انتخابات ميان دوره ای کنگره رييس جمهوری اين کشور وادار به پذيرفتن تمديد معافيت های مالياتی برای طبقۀ ثروتمند جامعه خواهد کرد.

يکی از سخنگويان کاخ سفيد می گويد پرزيدنت اوباما بطور صريح گفته است که معافيت مالياتی طبقۀ متوسط از بالاترين اولويت برخوردار است و برای انجام چنين کاری او حاضر به مصالحه است.

در ديدار هفتۀ آيندۀ رييس جمهوری آمريکا با رهبران دو حزب دائمی شدن معافيت های مالياتی برای همۀ طبقات بحثی خواهد بود که جمهوريخواهان برآن پافشاری خواهند کرد.

موضع جديد کاخ سفيد در مورد معافيت های مالياتی در حالی مطرح می شود که فعالان پيشرو اتحاديه های کارگری و ننسی پلوسی، رييس کنونی مجلس نمايندگان، به مخالفت با پيشنهادهای کميسيون مالی پرزيدنت اوباما در مورد کاهش ۲۰۰ ميليارد دلاری هزينه های دولتی، افزايش ۱۰۰ ميليارد دلاری مالياتها، و بالا بردن سّن بازنشستگی به ۶۹ سال در آمريکا مواجه شده است.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شهرزاد سپانلو با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای فرامرز اصلانی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر