سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۱۵, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

یک سرباز اسراییلی به قتل متهم شد

دادستان نظامی اسراییل سربازی را به دلیل دست داشتن در تیراندازی به سوی دو زن فلسطینی و کشتن آنها در جریان هجوم سه روزه اسراییل به غزه در دسامبر ۲۰۰۸ به ارتکاب قتل متهم کرده است.

ارتش روز سه شنبه اطلاعیه ای منتشر کرد که در آن گفته می شود در پی گزارش های شاهدان، دو زن وقتی هدف گلوله قرار گرفتند پرچم های سفید در دست داشتند، دادستان تصمیم گرفت اقدام قانونی علیه سرباز مزبور به عمل آورد.

اطلاعیه حاکی است دادستان همچنین اعلام کرد دست کم یک افسر اسراییلی در ارتباط با اقدام سربازان در استفاده از یک مرد فلسطینی به عنوان سپر انسانی، تنیبه انضباطی خواهد شد.

 این تصمیمات بخشی از تحقیقات درباره بیش از ۱۵۰ حادثه در جریان هجوم به غزه بود که در آن بیش از ۱۳۰۰ فلسطینی و ۱۳ اسراییلی کشته شدند. رسانه های اسراییل گزارش می دهند چندین سرباز دیگر نیز به اتهام سوء رفتار در جریان عملیات غزه تحت بازجویی قرار دارند. اسراییل گفت برای متوقف ساختن حملات راکتی فلسطینیان به حمله دست زد.

پس از هجوم غزه، یک هیات سازمان ملل متحد گزارشی منتشر کرد که هم اسراییل و هم گروه فلسطینی حماس را به ارتکاب جنایات جنگی و احتمالا جنایت علیه بشریت متهم می ساخت.

در اواخر فوریه، سازمان ملل متحد به هر دو طرف پنج ماه دیگر فرصت داد درباره اتهامات تحقیق کنند.

پرزیدنت اوباما و نخست وزیر اسراییل ملاقات می کنند

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا برای بحث درباره کوشش های صلح اسراییل و فلسطینیان و مسائل امنیتی منطقه ای، درکاخ سفید با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل ملاقات می کند.
نتانیاهو گفته است جلب حمایت آمریکا از مذاکرات مستقیم صلح با فلسطینیان، یک هدف عمده دیدار او است.
آخرین سفر رهبر اسراییل به واشنگتن در ماه مارس و پس از آن صورت گرفت که اسراییل طرح هایی را برای ساختن ۱۶۰۰ واحد مسکونی جدید اکثرا در اورشلیم شرقی اعلام کرد.
مقامات آمریکایی از این اقدام، در حالی که جو بایدن معاون رییس جمهوری در اسراییل بود. انتقاد کردند.
محمود عباس رییس تشکیلات خود گردان فلسطینی گفته است تا اسراییل عملیات ساختمانی متوقف نکند، در مذاکرات مستقیم صلح شرکت نخواهد کرد.
همچنین انتظار می رود پرزیدنت اوباما و نتانیاهو درباره برنامه اتمی ایران نیز بحث کنند.
دو رهبر قرار بود روز اول ژوئن در واشنگتن ملاقات کنند، اما درپی حمله کماندوهای اسراییلی به یک ناوگان کشتی های حامل کمک برای غزه، نتانیاهو سفرش را لغو کرد.

اتحادیه اروپا پرواز بیشتر هواپیمای مسافری ایران را ممنوع می کند

اتحادیه اروپا می گوید بیشتر هواپیماهای «ایران ار» را به دلیل نگرانی های ایمنی از پرواز در حریم فضایی اتحادیه ممنوع ساخته است.

یک سخنگوی اتحادیه روز سه شنبه گفت هیچ عامل دیگری در این تصمیم تاثیر گذار نبوده است. اتحادیه اروپا گفت هواپیماهای بوئینگ ۷۲۷، ۷۴۷ و ارباس ۳۲۰ ایران را در پاسخ به بازرسی ایمنی هواپیماها در فهرست سیاه گنجانده است. این هواپیماها دو سوم ناوگان هواپیماهای مسافری «ایران ار» را شامل می شوند.

«ایران ار» در تعمیر جت های بوئینگ که در دهه ۱۹۷۰ خریداری کرد، به علت ممنوعیت ۳ ساله آمریکا بر فروش قطعات یدکی هواپیما به جمهوری اسلامی، مشکل داشته است.

 اتحادیه اروپا روز سه شنبه همچنین شرکت هواپیمایی سورینام را به فهرست سیاه افزود، در حالی که دو شرکت هواپیمایی اندونزیایی را از آن فهرست خارج کرد.

گرجستان نگرش روسیه به جنگ سال ۲۰۰۸ را رد می کند

دولت گرجستان از نخست وزیر روسیه که می گوید مسکو جنگ سال ۲۰۰۸ بین دو کشور را آغاز نکرد، انتقاد کرده است.

«گیگا بوکه ریا»، وزیر امور خارجه گرجستان، روز سه شنبه گفت اظهارات آقای پوتین را نمونه «کژروی سیاسی تقریبا تمامی تشکیلات سیاسی همسایه بزرگ ما» و «کوششی حقیر برای پرهیز از مسئولیت» توصیف کرد.

او همچنین از ولادیمیر پوتین به دلیل تشویق گرجستان و اوستیای جنوبی برای بحث درباره اختلافاتشان بدون مداخله طرف سوم انتقاد کرد.

«بوکه ریا» گفت گرجستان آماده است با روسیه همکاری کند، اما فقط زمانی که روسیه «بتواند این واقعیت را که گرجستان کشوری است مستقل و درباره سرنوشت خود تصمیم می گیرد»، قبول کند.

آقای پوتین نظریاتش را روز دوشنبه پس از دیدار هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، از گرجستان ابراز داشت.

خانم کلینتون آنچه را اقدام روسیه در اشغال مناطق انشعابی اوستیای جنوبی و آبخازی در گرجستان نامید، به چالش گرفت.

او گفت حضور سربازان روسی و ساختن پایگاه های نظامی روسیه در دو منطقه، آتش بسی را که به جنگ اوت ۲۰۰۸ پایان داد نقض می کند. وزیر امور خارجه آمریکا همچنین ادعای روسیه را که «منافع ویژه ای» در اوستیای جنوبی و آبخازی دارد رد کرد.

در پاسخ، آقای پوتین گفت در حالی که «بعضی ها» اوستیای جنوبی را اشغال شده تلقی می کنند، دیگران آن را «آزاد شده می بینند.»

ایران می گوید برای مذاکرات اتمی مشروط آماده است

سرپرست مذاکرات اتمی جمهوری اسلامی ایران می گوید دولت مایل است مذاکره با شش قدرت جهانی درباره برنامه اتمی را از اول سپتامبر آغاز کند به شرط این که طرف دیگر شرایطی را بپذیرد.

رسانه های ایران روز سه شنبه گفتند سعید جلیلی این پیشنهاد را در پاسخ به نامه کاترین آشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده شش قدرت، درباره از سرگیری مذاکرات، عنوان کرد. آشتون پیشنهاد کرده بود مذاکرات تجدید شود.

جلیلی در نامه اش می گوید ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، آلمان، روسیه و چین باید روشن سازند که آیا هدف مذاکرات جدید همکاری است یا خصومت با ایران.

جلیلی همچنین می گوید شش قدرت باید روشن کنند که آیا آنها از پیمان ممنوعیت گسترش تسلیحات اتمی پشتیبانی می کنند یا نه و موضع خود را نسبت به زرادخانه اتمی اسراییل مشخص کنند.

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، هفته پیش یک توقف دو ماهه را در مذاکرات با شش قدرت برای اعتراض به حمایت آنها از دور چهارم تحریم ها ی سازمان ملل متحد اعلام کرد.

عقیده بر این است که اسراییل تنها کشور دارای تسلیحات اتمی در منطقه است، اما مقامات تل آویو این موضوع را هیچگاه تکذیب یا تایید نکرده اند.

یک روزنامه منتقد در سودان توقیف شد

مقامات در سودان روزنامه ای را که به انتقاد از دولت جنوب شهرت دارد توقیف کرده اند.

روزنامه نگاران روز سه شنبه گفتند روزنامه «الانتباهه» بسته شده است و سانسورچی های دولت نشریات دیگر را برای خودداری از انتقاد از دولت نیمه خودمختار جنوب زیر فشار گذاشته اند.

قرار است جنوبی ها در ماه ژانویه به این موضوع که آیا می خواهند مستقل شوند یا نه رای بدهند. دولت خارطوم در شمال سودان ترجیح می دهد وحدت ملی حفظ شود.

ماه پیش، ایالات متحده آمریکا از آنچه آن را طرح افزایش سرکوب روزنامه نگاران در سودان نامید انتقاد کرد. روزنامه نگاران می گویند از زمان انتخاب دوباره عمر البشیر به ریاست جمهوری، سانسور شدت گرفته است.

خطر اعدام، یک زن کرد ایرانی را تهدید می کند

شیرین علم هولی، یکی از پنج ایرانی کرد که روز ۹ ماه مه در داخل زندان اوین به دار آویخته شدند، دور از انظار عمومی اعدام شد. او پس از محاکمه ای شتابزده، بدون هیچ محافظت قانونی، به ارتکاب جرایمی علیه نظام متهم شده بود. جسدش، همانند اجساد چهار مرد دیگری که در همان روز دار زده شدند، هرگز برای خاکسپاری به خانواده اش تحویل داده نشد.

اینک این نگرانی وجود دارد که یک زن جوان دیگر کُرد با خطر اعدام شتابزده مشابهی روبرو باشد. زینب جلالیان در سال ۲۰۰۷ دستگیر شد. مقامات قضایی او را متهم ساختند که به یک گروه ناراضی کرد تعلق دارد، و به عنوان محارب محکوم کردند. گزارش می رسد محاکمه زینب فقط چند دقیقه طول کشید، بی آنکه وکیل مدافعی حضور داشته باشد و مدرکی که گناه او را ثابت کند ارائه شود. در نوامبر ۲۰۰۹، دیوانعالی ایران، حکم مرگ جلالیان را تایید کرد.

عفو بین الملل یادآور شد دست کم ۱۹ ایرانی کُرد دیگر در استان کردستان به مرگ محکوم شده اند و در خطر اعدام قرار دارند. همه آنها زندانیان سیاسی هستند.

کردها یک اقلیت قومی و مذهبی در ایران هستند، و آن گونه که تازه ترین گزارش وزارت امور خارجه آمریکا درباره حقوق بشر گواهی می دهد، آنها به گونه ای نامناسب هدف دستگیری های خودسرانه، بازداشت های طولانی و آزار جسمی قرار داشته اند.

ایران کشوری چند قومی است و مردم آن شایسته دولتی هستند که به حقوق اساسی انسانی تمام شهروندان خود احترام بگذارد. اگر زینب جلالیان اعدام شود، ادامه خودداری جمهوری اسلامی ایران از رعایت کمترین معیارهای حقوق بشر را برجسته خواهد ساخت.

فرمانده نظامی آمریکا: ممکن است حضور صلحبان سازمان ملل متحد در شمال عراق لازم باشد

فرمانده نظامی ارشد آمریکا در عراق می گوید ممکن است پس از خروج سربازان آمریکا در سال ۲۰۰۱، برای حفاظت از مناطق مورد اختلاف در شمال کشور، به صلحبانان سازمان ملل متحد نیاز باشد.

ژنرال ری اودیرنو در مصاحبه ای با آسوشیتد پرس می گوید اگر تنش بین کردها و اعراب کشور در شمال عراق تا زمان خروج آمریکا در پایان سال آینده برطرف نشود، نیروی صلحبان ممکن است یک گزینه باشد. با این حال، او ابراز امیدواری کرد به حضور سازمان ملل متحد در آنجا نیازی پیدا نشود.

منطقه کردستان عراق در خصومتی با بغداد بر سر ناحیه نفتخیز کرکوک درگیر بوده است. صدام حسین، دیکتاتور پیشین، هزاران کرد را از کرکوک اخراج کرد و خانواده های عرب را جانشین آنها ساخت.

در ماه مارس، فرمانده نیروهای آمریکا در شمال عراق گفت ممکن است لازم شود بخشی از نیروها پس از ضرب الاجل ۳۱ ماه اوت در منطقه باقی بمانند.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، دستور داده است تمام سربازان آمریکایی، به استثنای ۵۰ هزار نفر تا سپتامبر سال جاری از عراق خارج شوند. بر اساس توافقنامه امنیتی، تمام سربازان باید تا پایان ۲۰۱۱ عراق را ترک کنند.

مهلت یک هفته ای دادگاه فدرال به دولت کانادا برای رعایت حقوق تنها شهروند غربی بازداشتگاه گوانتاناموبی

دادگاه فدرال کانادا هفت روز به دولت اتاوا مهلت داده است تا فهرستی از راهکارهای خود برای جبران نقض حقوق بنیادین عمر خدر و اجرای عدالت در رسیدگی به پرونده این شهروند کانادایی زندانی در بازداشتگاه گوانتاناموبی را ارائه کند.

عمر خدر کانادایی متولد افغانستان و تنها زندانی غربی در بازداشتگاه گوانتاناموبی است که به فعالیت های تروریستی، همکاری با القاعده و قتل یک سرباز آمریکایی در افغانستان متهم شده است.

درسال ٢٠٠٢، زمانی که خدر یک نوجوان پانزده ساله بود، توسط مقامات ایالات متحده در افغانستان دستگیر شد و از آن زمان تاکنون در بازداشت مقامات نظامی آمریکا در گوانتاناموبی بوده است. وی تنها شهروند غربی این بازداشتگاه است.

دادگاه فدرال کانادا در حکم روز دوشنبه ( ٥ ژوییه ) خود اعلام کرده است که این شهروند کانادایی که هم اکنون در زندان نظامی ایالات متحده در گوانتاناموبی کوبا در بازداشت به سر می برد، شایسته « روند قضایی طبیعی با رعایت عدالت و انصاف» است.

راسل ژین، قاضی دادگاه فدرال گفته است با وجود صدور حکم دیوان عالی کانادا مبنی بر رسیدگی به پرونده خدر، اتاوا در مورد این جوان ٢٣ ساله کانادایی متهم به قتل یکی از پرسنل پزشکی ایالات متحده در سال ٢٠٠٢ در افغانستان، استانداردهای دیوان عالی کانادا را رعایت نکرده است و باید برای رعایت حقوق خدر کلیه اقدامات لازم را اتخاذ نماید.

دیوان عالی کانادا در  حکم ماه ژانویه خود اعلام کرد طی هشت سال گذشته حق عمر خدر نقض شده است و از دولت محافظه کار استفان هارپر خواسته بود تا برای بحران این جوان کانادایی راهکاری بیابد.

تیم کانادایی وکلای مدافع عمر خدر خواستار بازبینی قضایی پاسخ دولت فدرال و استرداد وی به کانادا شده بودند.

بنا به گزارش خبرگزاری رسمی کانادا، نیتن ویتلینگ، وکیل خدر در مورد حکم روز دوشنبه دادگاه فدرال گفته است حکم دادگاه به این معناست که عالی ترین دادگاه های کشور بار دیگر از دولت خواسته اند تا در مسیر صحیح قدم بردارد.

وی ابراز امیدواری کرده است نخست وزیر و وزیر امورخارجه دولت محافظه کار کانادا از این فرصت استفاده کنند و مقدمات استرداد این جوان کانادایی به کشور را فراهم کنند.

درخواست وکیل خدر برای استرداد موکلش در شرایطی تکرارشده است که قراراست جلسه دادگاه این شهروند کانادایی روز ده اوت در دادگاه نظامی گوانتاناموبی برگزار شود.

دولت فدرال کانادا از درخواست استرداد عمر خدر به کشور به مقامات آمریکا سرباز زده و از واشنگتن خواسته است تا از اطلاعاتی که مقامات کانادا به هنگام بازجویی های اولیه از وی کسب کرده اند، استفاده نکنند، اما قاضی دادگاه فدرال این درخواست را برای رعایت  حقوق این شهروند کانادایی ناکافی خوانده است.

دادگاه فدرال تاکید کرده است اگر اتاوا پس از مهلت مقرر یک هفته ای اقدام موثری به عمل نیاورد، مقامات این دادگاه برای رسیدگی به وضعیت این زندانی کانادایی در گوانتاناموبی اقدام خواهند کرد.

دیوان عالی کانادا اعلام کرده است که مقامات سازمان اطلاعات و جاسوسی و دپارتمان اطلاعات خارجی وزارت امور خارجه دولت فدرال کانادا به هنگام بازجویی از عمرخدر حقوق بنیادین وی را نقض کرده و درحق وی بی عدالتی روا کرده اند.

عمر خدر ادعا کرده است در دوران بازجویی تحت فشارهای جسمی و روانی مقامات امنیتی کانادا قرار گرفته بود  و این فشارها وی را به اعتراف به همکاری با القاعده و فعالیت های تروریستی وادار کرده بوده است.

رسانه های کانادا خانواده خدر را تنها خانواده کانادایی تروریست و وابسته به القاعده و اسامه بن لادن مقیم این کشور خوانده اند.

خانواده خدردرسال ١٩٩٨ کانادا را ترک کردند و در افغانستان اقامت گزیدند و گفته می شود تا سال ٢٠٠١ و پیش از حمله های تروریستی یازده سپتامبر در اردوگاه های القاعده و اسامه بن لادن زندگی می کردند.

پلیس فدرال ایالات متحده ادعا کرده است که احمد سعید، پدر خانواده خدر مسئولیت گردآوری کمک های مالی القاعده را به عهده داشته است. وی در یکی از حمله های ایالات متحده علیه القاعده در سال ٢٠٠٣ در پاکستان کشته شد.  

چین تحریم های آمریکا علیه ایران را تقبیح می کند

چین آمریکا را به دلیل افزودن بر جدید ترین تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران تقبیح کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه گفت پکن از تحریم های سازمان ملل متحد حمایت می کند، اما بر این باور است که کشورها به جای اضافه کردن بر تحریم ها، نظیر کاری که آمریکا هفته پیش انجام داد، باید بر اجرای آنچه قبلا تصویب شده است تمرکز کنند.

پیشتر، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این ادعا را که فرودگاه های بین المللی از دادن سوخت به هواپیماهای ایران به دلیل تحریم ها خودداری می کنند، تکذیب کرد.

رامین مهمانپرست گفت از زمان اجرای تحریم های آمریکا در هفته گذشته، محدودیتی بر ای سوختگیری هواپیماهای ایران به وجود نیامده است.

خبرگزاری ایسنا روز دوشنبه به نقل از یک مقام ارشد هواپیمایی در ایران گفت فرودگاه ها در بریتانیا، آلمان و امارات متحده عربی از دادن سوخت به هواپیماهای ایران خودداری کرده اند.

مقامات در بریتانیا، آلمان و امارات گفتند از چنین ممنوعیتی بی اطلاع هستند، اما یک منبع در امارات گفت یک شرکت خصوصی از دادن سوخت به یک هواپیمای ایرانی خودداری کرد.

ایران همچنان تاثیر تحریم های آمریکا را، که بر بخش های انرژی و بانکداری متمرکز است رد می کند. محمود احمدی نژاد، ریس جمهوری اسلامی ایران، روز دوشنبه گفت مردم ایران ثابت خواهند کرد که تحریم های به جایی نخواهد رسید.

مسعود میرکاظمی، وزیر نفت جمهوری اسلامی، گفت تحریم ها تازگی ندارد و تاثیری بر بخش انرژی ایران نخواهد داشت.

هدف از تحریم های آمریکا این است که خرید نفت پالایش شده برای دولت ایران سخت تر شود. تحریم ها همچنین شرکت هایی را که در فروش بنزین، سوخت جت و دیگر فراورده های نفتی به ایران درگیر هستند، از دسترسی به بازارهای آمریکا ممنوع می کند.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، گفته است تحریم های جدید «قلب توانایی ایران» را برای تامین هزینه توسعه برنامه اتمی هدف خواهد گرفت.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر