سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۱۱, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

پرزیدنت اوباما سفیر جدید آمریکا در ترکیه را معرفی می کند

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا اعلام کرده است قصد دارد «فرانسیز ژوزف ریکیاردون» را بعنوان سفیر ایالات متحده در ترکیه نامزد کند.
کاخ سفید گزینش اورا روز پنچشنبه، همراه با چند پست مهم دیگر دولت اعلام کرد.
ریکیاردو در حال حاضر بعنوان معاون سفیر و کاردار سفارت آمریکا در کابل خدمت می کند. او قبلا سفیر ایالات متحده در مصر بود، هچنین بعنوان فرستاده آمریکا به فیلیپین و جمهوری پالائو خدمت کرده است.
ریکیاردون در صورتی که سنای آمریکا نامزدی اور را تایید کند، جایگزین جیمز جفری سفیر فعلی ایالات متحده در ترکیه خواهد شد. آقای اوباما جفری را بعنوان سفیر آمریکا در عراق برگزیده است.

پژوهشگران کانادایی کشف یک منظومه شمسی جدید را تایید کردند

 

پژوهشگران کانادایی شواهد جدیدی مبنی بر وجود یک سیاره عظیم جدید را یافته اند که در واقع یک منظومه شمسی جدید است.

حجم این سیاره عظیم هشت برابر اندازه سیاره مشتری ست.

گروهی از پژوهشگران کانادایی به ریاست دیوید لوفرنیر، فیزیکدان نجومی دانشگاه مونترال شواهد وجود یک سیاره عظیم را تایید کرده اند که به دور مدار یک ستاره خورشید مانند می چرخد.

آقای لوفرنیر گفته است ما در سال ٢٠٠٨ از وجود این توده سیاره جوان در نزدیکی یک ستاره خورشید مانند اطمینان داشتیم.

زمانی که آقای لوفرنیر و همکاران او در سال ٢٠٠٨ برای اولین بار این حجم آسمانی جدید را کشف کردند، به تحقیقات و مشاهده بیشتری نیاز داشتند تا اطمینان حاصل کنند این سیاره  و خورشید آن با هم ارتباط دارند و به طور تصادفی در فضا قرارنگرفته اند.

این محققان از فن آوری انطباقی نوری با وضوح بالا دررصدخانه جمینی در شیلی استفاده کردند.

چرخش مداری این سیاره از ارتباط بین این دو حجم کهکشانی حکایت می کند و ارتباط این دو به این دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است که این گروه پژوهشگران کانادایی، فاصله بین این سیاره و خورشید آن را سیصد برابر فاصله ١٥٠ میلیون کیلومتری زمین از خورشید ارزیابی کرده اند.

درشرایطی که این گروه از دانشمندان کانادا تحت تاثیر حجم بسیارعظیم این سیاره جدید قرار گرفته اند، فاصله این منظومه شمسی با ستاره میزبان آن توجه جدی آن ها را به خود جلب کرده است.

بنا به گفته این محققان، این سیاره که به تازه کشف شده، نمایانگرمنظومه جدیدی ست که با فاصله ای بسیار زیاد به دور خورشید خود می گردد.

اخترشناسان این منظومه شمسی جدید را 1RXS J160929.1-210524 نامگذاری کرده اند.

این پژوهشگر کانادایی و دو ستاره شناس دانشگاه تورنتو درمقاله ای در« نشریه شناخت فیزیک نجومی » تاکید کرده است که این سیاره جدید در واقع دور مدارنزدیک ترین ستاره به خود می گردد.

فاصله بسیار زیاد بین این سیاره و ستاره سبب شده که اخترشناسان دانشگاه تورنتو نسبت به منشاً حجم های آسمانی و شیوه های متفاوت آفرینش سیاره ها دیدگاه متفاوتی پیدا کنند.

کلینتون: اوکراین هنوز می تواند به ناتو بپیوندد

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا به مقامات اوکراین می گوید ناتو در را برای عضویت آن کشور بار نگاه میدارد.
کلینتون که روز جمعه، در نخستین مرحله سفر به پنج کشور اروپای شرقی و قفقاز در کی اف، پایتخت اوکراین سخن می گفت، اظهار داشت آمریکا اوکراین را برای پیوستن به ناتو زیر فشار قرار نخواهد داد، و یاد آور شد یک کشور مستقل حق دارد متحدانش را انتخاب کند.
 کلینتون با ویکیتور یانوکویچ، رییس جمهوری اوکراین، که به غرب و روسیه نزدیک شده است، ملاقات می کند. او در نخستین سفر خارجی خود بعنوان رییس جمهوری به جای مسکو به بروکسل رفت.
قرار است کلینتون با یولیا تیموشنکو، رهبر اوپوزیسیون نیز ملاقات کند.
روز شنبه، خانم کلینتون رهسپار لهستان خواهد شد، و سفرش را با دیدارهایی از آذربایجان، ارمنستان و گرجستان ادامه خواهد داد.
او قصد دارد رهبران آذربایجان و ارمنستان را به کوشش برای برقراری صلح نهایی در قره باغ علیا تشویق کند.
کلینتون روز دوشنبه با میخاییل ساکشویلی رییس جمهوری و دیگر مقامت گرجستان ملاقات خواهد کرد.
فیلیپ گوردون، مدیر کل وزارت امور خارجه آمریکا می گوید ایالات متحده از وضعیت جمهوری های انشعابی اوستیای جنوبی و آبخازی گرجستان راضی نیست. او بار دیگر از روسیه و گرجستان خواست نیروهای خود را به مواضع قبل از جنگ کوتاهی که در سال ۲۰۰۸ درگرفت، باز گردانند.

در حمله انتحاری طالبان در افغانستان ۵ تن کشته شدند

بمب اندازان انتحاری طالبان در حمله ای به مجتمع یک پیمانکار آژانس آمریکایی توسعه بین المللی - یو اس اید - در شمال افغانستان، دست کم پنج تن، از جمله سه خارجی را کشتند.
مقامات در شهر غندوز می گویند در این حمله که سحرگاه جمعه صورت گرفت، یک بمب اندار خود را در مدخل مجتمع منفجر کرد تا پنج مهاجم دیگر بتوانند وارد آنجا شوند.
قربانیان یک افسر پلیس و یک گارد امنیتی افغان را شامل می شدند. خارجیان کارگرانی از آلمان، بریتانیا، و فیلیپین بودند. دست کم ۲۵ نفر نیز مجروح شدند.
تمام مهاجمان در تیراندازی با نیروهای امنیتی افغانستان، که بیش از پنج ساعت طول کشید، کشته شدند.
ناتو حمله را محکوم کرد و گفت سربازانش به مجروحین کمک کردند.
طالبان مسئولیت حمله را که هنگام ورود جنرال دیوید پتریوس فرمانده جدید نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان روی داد، بر عهده گرفته اند.
پتریوس هشدار داده است که خشونت در افغانستان در ماه های آینده شدت خواهد گرفت.
حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان حمله را محکوم کرد و آنرا کار کسانی دانست که می خواهند از بازسازی افغانستان جلوگیری کنند.
ناتو نیز حمله را محکوم کرد و گفت سربازانش به مجروحین کمک کردند.
ناتو می گوید دو نفر از سربازان آن در حملات جداگانه شورشیان کشته شدند. یک سرباز روز جمعه در شرق افغانستان از پای در آمد و یک تفنگدار دریایی بریتانیایی روز پنجشنبه در جنوب کشور کشته شد.
ناتو همچنین می گوید در انفجار یک بمب اتومبیلی انتحاری در نزدیکی یک پاسگاه نظامی ناتو در شهر قندهار در روز جمعه، دست کم یک شهروند افغان جانسپرد و چندین نفر زخمی شدند.
آندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو روز جمعه در پرتقال گفت ناتو در افغانستان خواهد ماند تا افغان ها قادر شوند کنترل امنیت کشور را بر عهده بگیرند.

آمریکا حمله به زیارتگاه صوفیان در لاهور را محکوم می کند

در پاکستان، در پی دو بمب گذاری انتحاری در یک زیارتگاه مسلمانان در شهر لاهور، بر تدابیرامنیتی در مکان های مذهبی در سراسر کشور افزوده شده است.
شامگاه پنجشنبه، در حالی که هزاران نفر در داتا دربار، مزار «ابوالحسن حاج وری»، یکی از پیشوایان اهل تصوف، جمع شده بودند، مهاجمان حمله کردند. دست کم ۴۲ تن را کشتند و بیش از ۱۸۰ نفر را مجروح کردند.
پلیس می گوید تحقیقات در جریان است و کارشناسان برای شناسایی مهاجمان از پاره های بدن که در صحنه پیدا شده است استفاده می کنند.
بگفته پلیس، یکی از حملات در حیاط زیارتگاه و دیگری در زیرزمین، محلی که مردم در آنجا وضو می گیرند، روی داد. مسئولیت بمب گذاری ها را هنوز کسی بر عهده نگرفته است.
آمریکا در محکوم ساختن حملات به یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان پیوست.
گیلانی گفت زیارتگاه «داتا دربار» از ارزش فراوانی برای مسلمانان در سراسر کشور برخوردار است، و هدف گرفتن آن نشان می دهد که مهاجمان هیچ احترام و ملاحظه ای برای مذهب، دین یا باورهای مردم قائل نیستند.
مقامات می گویند وضع دست کم ۲۵ نفر از مجروحین وخیم است.

مجازات تخلف از تحريم های جديد عليه ايران می تواند تا يک ميليون دلار جريمه نقدی و ۲۰ سال زندان باشد

کنگره ايالات متحده تحريم های جديدی را عليه ايران تصويب کرده است که بر سيستم بانکی و انرژی ايران متمرکز شده است.

اين تحريم ها فراتر از تحريم های اخير شورای امنيت سازمان ملل متحد و اتحاديه اروپا است و شرکت های خارجی را از معامله با ايران منع می کنند.

پيش از اين، تجارت با جمهوری اسلامی ايران و سرمايه گذاری در ايران، برای شرکت های آمريکايی ممنوع بود. اکنون، ايالات متحده، شرکت های خارجی را که در صنعت انرژی ايران سرمايه گذاری کنند، تحريم می کند.

اين تحريم ها از بانک های خارجی ميخواهد که بين اين دو، يکی را انتخاب کنند: معامله با ايران و يا حضور در بازار بزرگ ايالات متحده.

بانکهای آمريکايی موظفند برای بانکهای خارجی ای که طرف معامله با موسسات مهم ايرانی و يا سپاه پاسداران هستند، ممنوعيت يا محدوديتهای شديدی اعمال کنند. بانکهای آمريکايی که شرکای خارجی آنها با سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و يا شرکت های پوشش سپاه معامله کنند، جريمه می شوند. برخی از جريمه های جنايی می تواند تا سقف يک ميليون دلار و ۲۰ سال زندان باشد.

شرکت های نفتی نيز شامل تحريم های جديد هستند: شرکت هايی که بنزين، سوختِ جت و محصولات تصفيه شده نفتی را به ايران صادر کنند، شرکت هايی که دانش و خدمات برای گسترش محصولات نفتی را در اختيار ايران قرار دهند، شرکت هايی که به افزايش ظرفيت توليد بنزين ايران کمک کنند و يا حتی نقش واسطه در اين رابطه داشته باشند، تحريم خواهند شد.

در صورت تحريم اين شرکت ها، رييس جمهوری آمريکا نوع آن را انتخاب خواهد کرد: از جمله ممنوعيت تبادل ارز، ممنوعيت معاملات اعتباری از طريق بانکهای آمريکايی، و ممنوعيت معامله املاک با شرکت ها و شهروندان آمريکايی.

در موارد خاصی، رييس جمهوری ايالات متحده می تواند برخی شرکت های خارجی را به مدت يک سال از تحريم ها مستثنی کند. اين استثناء در صورتی است که آن شرکت، از کشوری باشد که با تلاش های چند جانبه برای انزوای ايران، همکاری داشته باشد و همچنين رييس جمهوری به کنگره شهادت دهد که اين مسأله برای حفظ منافع ملی آمريکا ضروری است.

اين لايحه همچنين رييس جمهوری ايالات متحده را موظف کرده است که فهرست افرادی که مسؤل نقض حقوق بشر در ايران هستند را برای عموم اعلام کند. افراد مذکور از دريافت ويزا به ايالات متحده محروم می شوند و منابع مالی آنها در بانکهای آمريکايی مسدود خواهد شد.

دولت آمريکا با شرکت هايی که تکنولوژی محدوديت آزادی بيان نظير وسايل استراق سمع را در اختيار ايران می گذارند، قرارداد نمی بندد. اين لايحه همچنين در صدد است که بازار سياه صادرات تکنولوژی های حساس به ايران را محدود کند.

پيامد های تحريم های جديد سازمان ملل متحد عليه ايران

منوچهر متکی وزير امور خارجه ايران روز پنجشنبه از تصويب قطعنامه تحريم ايران در شورای امنيت سازمان ملل متحد انتقاد کرد و «همراهی کشورهای شورای امنيت با اين قطعنامه را مايه تاسف» دانست.

به گزارش ايرنا خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی آقای متکی در نامه هايی جداگانه به اعضاء شورای امنيت اعلام کرده است که «تصويب چنين قطعنامه هايی از ديد ملت ايران نه تنها خللی در برنامه کاملاً صلح آميز ايران وارد نمی کند بلکه عزم کشور ما را در ادامه راه فعلی برای توسعه فناوری هسته ای صلح آميز راسخ تر خواهد کرد.»

آقای متکی همچنين در نامه های خود به کشورهای برزيل و ترکيه از آنچه که «درايت و منطق دولت و مردم اين دوکشور به خاطر ايستادگی در برابر فشارهای سياسی چند کشور خاص» خوانده است و همچنين بخاطر رای منفی آنها به قطعنامه تحريمی ايران، ابراز قدر دانی کرده است.

در خبری مرتبط، جمهری اسلامی ايران می گويد قطعنامه شورای امنيت در تحويل سيستم پدافند هوايی ۳۰۰ تأثير نخواهد گذاشت. علی لاريجانی رييس مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه طی سومين روز سفر خود به سوريه گفت تصويب قطعنامه تحريمی اخير شورای امنيت عليه ايران جلوی تحويل سيستم پدافند هوايی اس ۳۰۰ روسيه به ايران را نخواهد گرفت. آقای لاريجانی گفت قرارداد خريد اس سيصد پيش از تصويب قطعنامه ی شورای امنيت با روسيه امضاء شده و به گفته او «ربطی به قطعنامه» ندارد. آقای لاريجانی افزود «ايران بايد با روس ها بيشتر در اين مورد صحبت کند.» قرارداد فروش موشک های دفاعی اس ۳۰۰ به ايران در سال ۲۰۰۷ بسته شد.اما روسيه تا کنون از تحويل موشک های اس ۳۰۰ به ايران خودداری کرده است.

در رويدادی ديگر، شرکت جی اسِ کره جنوبی قرار داد بزرگ گازی خود با ايران را لغو کرد. شرکت مهندسی و ساختمانی جی اس روز پنجشنبه اعلام کرد قرار داد شيرين سازی گاز ميدان پارس جنوبی را لغو کرده است. ارزش اين قرار داد يک ميليارد و ۲۰۰ ميليون دلار اعلام شده است. به دنبال تحريم های شورای امنيت سازمان ملل متحد آمريکا و اتحاديه اروپا عليه ايران، تاکنون چند شرکت بين المللی اعلام کرده اند که مبادلات خود با ايران را قطع و يا محدود خواهند کرد.

در حاليکه کشورهای غربی ايران را به تلاش برای دست يابی به سلاح هسته ای متهم می کنند جمهوری اسلامی ايران تأکيد دارد ماهيت برنامه هسته ای کشور صلح آميز است.

شورای امنيت در قطعنامه های خود فعاليت غنی سازی اورانيوم را برای ايران منع ساخته است.

بزرگترين کشتی جمع آوری نفت در جهان وارد خليج مکزيک شد

بزرگترين کشتی جمع آوری نفت در جهان به طول ۳۵۷ متر و با ارتفاعی بالغ بر ۲۵ متر، روز چهارشنبه وارد آب های ساحلی ايالت لوييزيانا در آمريکا شد.

مقامات اميدوارند اين کشتی تايوانی با جمع آوری روزانه ۲۱ ميليون بشکه آب آغشته به نفت، اين دو مايع را از يکديگر جدا کرده و نفت را به يک کشتی ديگر انتقال می دهد. در اين صورت، آب باقی مانده نيز به اقيانوس بازگردانده می شود.

اين کشتی تا پيش از اين هرگز به کار گرفته نشده است و سوال های بسياری در مورد قابليت های آن وجود دارد.

ولی به هر حال تصميم گيری در مورد کارايی اين کشتی و صدور اجازه عمليات پاکسازی بر عهده گارد ساحلی آمريکا خواهد بود.

به دنبال انفجار چاه نفت شرکت بی پی در بيستم ماه آوريل، بين ۷۱ تا ۱۳۹ ميليون بشکه نفت وارد خليج مکزيک شده است. تاکنون اقدامات مختلفی برای جلوگيری از ادامه نشت نفت در منطقه به کار گرفته شده است.

در اين ميان اگرچه تلاش برای حفر دو چاه فرعی به منظور مهار ريزش نفت در آبهای عميق خليج مکزيک ادامه دارد اما هوای نامساعد مانع از اجرای برخی طرح های ديگر شده است. کشتی سومی که قرار بود با استقرار در محوطه چاه اصلی به جمع آوری نفت تا ۲۵ هزار بشکه در روز کمک کند، به دليل شرايط بد جوی تا هفته آينده به منطقه اعزام نخواهد شد.

ريزش نفت در خليج مکزيک علاوه بر زيان های زيست محيطی، آثار سوء اقتصادی برای شمار زيادی از ساکنان چند ايالت ساحلی آمريکا به همراه داشته است.

شرکت بی پی با دولت آمريکا برای تاسيس صندوقی با بودجه ۲۰ ميليارد دلار و پرداخت غرامت به زيان ديدگان به توافق رسيده است. اما روز پنجشنبه کنت فينبرگ، سرپرست اين صندوق از احتمال طرح شکايت های غيرواقعی و سوء استفاده از وجوه اين صندوق ابراز نگرانی کرد.

پرزيدنت اوباما: نظام مهاجرت به آمريکا «شکسته و خطرناک» است

پرزيدنت باراک اوباما رييس جمهوری آمريکا نظام مهاجرت به آمريکا را «شکسته و خطرناک» توصيف کرد و گفت نمی توان با ساخت حصار، از مرزهای وسيع آمريکا دفاع کرد. پرزيدنت اوباما گفت اين سيستم شکسته و همه اين را می دانند.

رييس جمهوری آمريکا روز پنجشنبه در سخنرانی خود در دانشکده بين الملل دانشگاه آمريکن برای اولين بار درخواست اصلاح جامع قوانين و سياست مهاجرت در آمريکا را مطرح کرد. پرزيدنت اوباما می گويد عدم اقدام در سطح فدرال باعث شده است برخی ايالات ها قوانين سختی را برای مهاجران وضع کنند. رييس جمهوری آمريکا اين قوانين را نامناسب ارزيابی کرد.

پرزيدنت اوباما گفت ايالت هايی مانند آريزونا تصميم گرفته اند که خود دست به اقدام بزنند. باتوجه به نارضايتی که در سطح کشور در مورد مشکل مهاجرت ديده می شود، اين مسيله قابل درک است، اما اقدامی اشتباه است.

قانون مهاجرتی که اخيراً در آريزونا تصويب شده است با اعتراض های متعددی در نقاط مختلف آمريکا مواجه شده است. اين درحالی است که اکثر آمريکايی ها که در نظر سنجی ها در اين مورد شرکت کرده اند از اين قوانين سخت گيرانه حمايت می کنند.

پرزيدنت اوباما تاکيد کرد وی خواهان عفو عمومی تمام کسانی که به صورت غير قانونی در آمريکا هستند، نيست. اما رييس جمهوری آمريکا افزود وی همچنين نمی خواهد تمامی مهاجران غيرقانونی آمريکا از کشور اخراج شوند. پرزيدنت اوباما گفت چنين اقدامی نه تنها عملاً غير قابل اجرا و بسيار پرهزينه خواهد بود بلکه به شالوده ملت امريکا لطمه وارد خواهد کرد.

رييس جمهوری آمريکا از قانونگذاران آمريکايی خواست شهامت سياسی لازم برای رسيدگی به مسئله مهاجرت را از خود نشان دهند. اما به رغم بدرخواست پرزيدنت اوباما، به نظر نمی رسد اعضاء کنگره آمريکا که بسياری از آنها در چند ماه آينده طی انتخابات، برای حفظ سمتهای خود رقابت خواهند کرد، در سال جاری ميلادی به مسأله مهاجرت رسيدگی کنند.

گزارش: تعداد مدارس خصوصی در عراق افزايش می يابد

در زمان حکومت صدام حسين آموزش و پرورش در مدارس عراق در حيطه اختيارات دولت قرار داشت، و به استثنای مراکز مهد کودک و دانشگاهها، تأسيس مدارس خصوصی در عراق ممنوع بود. اما از زمان سقوط صدام حسين، يعنی از سال ۲۰۰۳، تأسيس مدارس خصوصی در عراق بطور فزاينده ای رو به توسعه گذاشته است، که عمدتاً ناشی از سرخوردگی فزاينده خانواده های عراقی از قصور دولت در ارائه خدمات عمومی، به ويژه بهبود وضع آموزش و پرورش است.

به استناد آمار منتشر شده از سوی وزارت آموزش و پرورش عراق، تا کنون ۲۰۱ مدرسه خصوصی در عراق تأسيس شده است.

پس از هفت سال جنگ های فرقه ای و حملات گروه های شورشي و نارسائيهای اقتصادی در عراق، سوره عبدالحسن، مانند بسياری ديگر از مردم این کشور، مجبور شده است، که بخاطر آينده بهتری برای پسر هفت ساله خود بنام مصطفی، وی را با پرداخت هزينه سنگينی، که برای هر ترم معادل با ۱۵۰۰ دلار آمريکائی است، به مدرسه خصوصی بفرستد.

سوره ميگويد مدارس خصوصی از امتيازات بيشتری نسبت به مدارس دولتی برخوردارند. او می گوید سطح خدماتی مانند آموزش و پرورش، سرگرمی، تفريحات، امنيت، مراقبت، و نظافت که در مدارس خصوصی ارائه ميشود را نميتوان در مدارس دولتی مشاهده کرد.

شهروند ديگری بنام امير که پسر شش ساله خويش بنام مومن را به مدرسه خصوصی فرستاده ميگويد «سطح آموزش در مدارس خصوصی به مراتب بالاتر و پيشرفته تر از مدارس دولتی است.»

به گفته سازمان ملل متحد، از هر ۵ نوجوان ۱۵ ساله عراقی يک نفر از آنها بيسواد است. تعداد زنان بی سواد در عراق دو برابر مردان بوده و میزان آن ۲۸ درصد است.

محسن فوريجی، مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش عراق ميگويد که بودجه آموزش و پرورش کافی نيست و بايد افزايش يابد.

رييس يکی از مدارس خصوصی ميگويد اعتماد مردم به مدارس خصوصی بطور فزاينده ای رو به افزايش است، که علت آن علاوه بر سطح بالای آموزش، ناشی از حضور گاردهای امنيتی، و تدريس زبان انگليسی در مدارس خصوصی است.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر