سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۱۴, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

بریتانیا، آلمان و امارات متحده عربی از تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی خودداری کردند

یک مقام شرکت هواپیمایی ملی ایران می گوید از هفته گذشته که ایالات متحده آمریکا تحریم های جدید علیه ایران را به اجرا گذاشته است کشورهای خارجی از تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی خود داری کرده اند.

خبرگزاری ایسنا روز دوشنبه به نقل از مهدی علی یاری، دبیر اتحادیه خطوط هوایی ایران، گزارش داد که فرودگاه های بریتانیا، آلمان و امارات متحده عربی از تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی خود داری کرده اند. وی گفت تحویل ندادن سوخت از روز پنجشنبه که پرزیدنت اوباما قانون تحریم های جدید علیه ایران را امضا کرد آغاز شده است.

مهدی علی ‌یاری می‌ گوید با این وضعیت هواپیماهای ایرانی باید سوخت خود را یا از داخل ایران تهیه کرده و یا در کشورهای مسیر، توقف و سوخت‌ گیری داشته باشند که این مسئله هزینه پروازها را تا دو برابر افزایش می‌دهد.

در همین حال سردار رویانیان، رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت ایران، با اعلام حذف سهمیه‌ بندی بنزین در نیمه دوم سال ۸۹ خبر از افزایش قیمت این محصول و تک‌ نرخی شدن آن داد. سردار رویانیان اظهار کرد که بنابر آخرین تصمیمات در نیمه دوم سال، بنزین و گازوئیل به صورت نیمه یارانه‌ای عرضه خواهند شد.

تحریم های جدید در برگیرنده بخش انرژی و بانک های ایران است و هدف آن مشکل تر ساختن خرید محصولات نفتی تصفیه شده توسط دولت جمهوری اسلامی ایران است. شرکت هایی که در فروش بنزین، سوخت هواپیماهای جت و محصولات مشابه به ایران دست داشته باشند مجاز به معامله در بازارهای آمریکا نخواهند بود.

کشور چين واردات نفت خام از ايران را در پنج ماه نخست سال ۲۰۱۰ در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته بيش از ۳۵ درصد کاهش داده است. بر پايه گزارش‌های منتشر شده، کشور چين ترجيح داده است نفت مورد نياز خود را به جای ايران از کشورهای عربستان سعودی، آنگولا و روسيه تامين کند.

آقای اوباما روز پنجشنبه گفت تحریم های جدید ضربه ای به قلب تواناییهای ایران برای سرمایه گذاری و گسترش برنامه سلاح های هسته ای به شمار می رود.

خانواده سلطنتی بریتانیا ۴ میلیون دلار از هزینه های خود را کاهش می دهند

کاخ سلطنتی باکینگهام اعلام کرد سال گذشته هزینه خانواده سلطنتی بریتانیا در سال گذشته نزدیک به ۶۰ میلیون دلار بوده است. این مبلغ ۴ میلیون دلار کمتر از سال گذشته است.

آخرین گزارش هزینه ها هنگامی منتشر می شود که بریتانیا با کاهش عمیق هزینه های عمومی روبرو است و دولت ائتلافی جدید در جستجوی راهی برای کاستن از کسر بودجه بی سابقه است.

ناظر هزینه های کاخ باکینگهام گفته است که افراد خانواده سلطنتی از مشکلات مالی بریتانیا به خوبی آگاهند. وی گفت ملکه الیزابت اقداماتی برای کاهش هزینه ها را تصویب کرده است که بخشی از آن عبارت است از متوقف ساختن کارکنان کاخ در حد کنونی و استفاده کمتر از هواپیماهای اجاره ای  تجاری.

تظاهرکنندگان مخالف سلطنت که روز دوشنبه در خارج از کاخ باکینگهام اجتماع کرده بودند، خانواده سلطنتی را به هدر دادن میلیون ها دلار از پول پرداخت کنندگان مالیات متهم کردند. سخنگوی این گروه خواستار آن شده است که ملکه انگلستان در فهرست حقوق بگیران قرار داده شود.

سفیرکانادا درافغانستان: آشتی سیاسی با طالبان باید با رعایت منافع زنان و گروه های قومی کشور برقرارشود

درشرایطی که حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان به امید پایان دادن به جنگ درصدد گفتگو و برقراری آشتی با شورشیان طالبان است، سفیر کانادا در افغانستان از احتمال حمایت مشروط کشورش از طرح کابل برای آشتی سیاسی با شورشیان خبرداده است.

ویلیام کرازبی، سفیر اتاوا درافغانستان به خبرگزاری رسمی کانادا گفته است اگربرخی از شروط جدی گفتگو با طالبان رعایت شوند، ممکن است کانادا متقاعد شود تا از طرح های آشتی سیاسی آقای کرزی حمایت کند.

طرح آقای کرزی درکنفرانس ملی ماه گذشته برای مذاکره با رهبران طالبان و ارائه مشوق هایی به شبه نظامیان این گروه به شرط به زمین گذاشتن سلاح، از حمایت اکثریت شرکت کنندگان برخوردار شد.

آقای کرازبی به خبرگزاری رسمی کانادا گفته است تردیدی نیست که آشتی، کلید حل و فصل معضلات افغانستان است اما گفتگوی سیاسی ( با طالبان ) با سرعت بسیار و بدون شروط متقن و محکم به پیش می رود.

سفیر کانادا درافغانستان گفته است:«جامعه بین الملل باید برمراحل آشتی سیاسی نظارت کند و از حضور و ایفای نقش فعال مردم افغانستان دراین گفتگوها، به ویژه حفظ منافع گروه های  قومی، نژادی و زنان اطمینان حاصل کند، زیرا آشتی سیاسی که صرفاً بین آقای کرزی و رهبران طالبان رخ می دهد، کارساز نخواهد بود.»

آقای کرازبی گفته است آشتی سیاسی باید دربرگیرنده دیدگاه های همه اقشارمختلف مردم افغانستان باشد تا آینده کشور بر بنیان احترام به منافع همه گروه های قومی و نژادی و زنان ساخته شود.

سفیرکانادا در افغانستان خاطرنشان کرده است: «برقراری آشتی سیاسی نیازمند زمان است و موضع دولت، به ویژه در جنوب کشور ضعیف است. اگر مراحل آشتی سیاسی جامع و دربرگیرنده منافع همه مردم کشور نباشد، ثمره و پیامد بلندمدت و مثبتی نخواهد داشت و ممکن است به جنگ داخلی دیگری منتهی شود.»

آقای کرازبی ضمن اشاره به حمایت کانادا از «ایده آشتی»، به خبرگزاری رسمی کانادا گفته است تا زمانی که ستیزه جویان خارجی ایران، پاکستان و کشورهای دیگر درحال تردد از مرزهای افغانستان هستند، استقرارصلح پایا غیرممکن خواهد بود و تلاش های کشورهای عضو ناتو درافغانستان باید از حمایت همسایگان این کشور برخوردار باشد.

وی خاطرنشان کرده است: « جامعه بین الملل باید برای ریشه کن کردن ریشه عملیات شورشیان با پاکستان، هند، ایران و کشورهای دیگرهمسایه افغانستان همکاری کند. تا زمانی که بازسازی آینده ای که ما درصدد ساخت آن برای افغانستان هستیم، ازحمایت همسایگان افغانستان برخوردار نباشد، مردم افغان شاهد استقرار صلح و برقراری آشتی نخواهند بود.

ویلیام کرازبی، سفیر اتاوا درکابل افزوده است هم اکنون فرصتی فراهم شده است تا اتباع افغان که به شورشیان پیوسته بودند را باردیگر به آغوش زندگی عادی مردم افغان بازگرداند.

در قطعنامه ای که درکنفرانس ماه گذشته درکابل تصویب شد، از جنگجویان و شبه نظامیان طالبان خواسته شده است تا برای خارج شدن نامشان از فهرست سیاه سازمان ملل به مراحل برقراری صلح بپیوندند.

١٣٧ تن از اعضای طالبان که درفهرست سیاه سازمان ملل قرار دارند، با محدودیت های مالی و ممنوعیت سفر روبرو هستند.

در انتخابات فرمانداران مکزیک حزب مخالف از سایرین پیشی گرفته است

در انتخابات فرمانداران ۱۲ ایالت در مکزیک که روز یکشنبه برگزار شد حزب انقلاب نهادین که به اختصار «پی – آر- آی» خوانده می شود در ۹ ایالت حضوری قدرتمند داشت.

«پی – آر- آی» که یک دهه پیش توسط حزب محافظه کار «اقدام ملی» از قدرت برکنار شد ۷۱ سال قوه مجریه کشور را در دست داشت. فلیپه کالدوران، رییس جمهوری کنونی مکزیک وابسته به حزب اقدام ملی است.

آقای کالدوران به سبب خشونت های ناشی از قاچاق مواد مخدر که طی دوران زمامداری وی تا کنون ۲۳ هزار نفر کشته به جای گذاشته است، آسیب سیاسی بسیاری دیده است. انتخابات ریاست جمهوری مکزیک در سال ۲۰۱۲ برگزار خواهد شد بنابر این حضور قدرتمند «پی – آر- آی» می تواند نگرانی بزرگی برای آقای کالدوران به شمار آید.

حزب اقدام ملی که به احزاب چپ گرا پیوسته است تنها در سه ایالت موفق شده است در رقابت های احراز کرسی فرمانداران به پیروزی هایی دست یابد.

جو بایدن درباره بن بست سیاسی عراق با رییس جمهوری آن کشور دیدار می کند

جو بایدن، معاون ریاست جمهوری آمریکا با جلال طالبانی، رییس جمهوری عراق ملاقات کرده است تا درباره شکستن بن بست سیاسی آن کشور که بر سر تشکیل کابینه ائتلافی دولت جدید به وجود آمده است گفت و گو و تبادل نظر کند.

آقای بایدن با آقای طالبانی روز دوشنبه، در سومین و آخرین روز دیدار بایدن از منطقه ملاقات کرد. دفتر آقای طالبانی اعلام کرد که درباره روابط دو جانبه عراق و آمریکا نیز مذاکراتی انجام شد.

جو بایدن از سیاستمداران رقیب در عراق خواسته است که در پس انتخابات ماه مارس که نتیجه ای قطعی از آن به ست نیامد به ماه ها تاخیر در تشکیل دولت جدید پایان دهند.

معاون رییس جمهوری آمریکا روز یکشنبه با نوری المالکی، نخست وزیر و ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق نیز ملاقات کرده بود. پس از آن ملاقات، آقای بایدن گفت همه گروه ها و فرقه های عراقی باید نقش معنی داری در دولت آینده ایفا کنند تا آن دولت بتواند کارآیی داشته باشد.

ترکیه تهدید به قطع مناسبات خود با اسراییل کرد

وزیر امور خارجه ترکیه تهدید کرد چنانچه اسراییل به خاطر حمله تکاوران آن کشور به کشتی کمک رسانی ترکیه به نوار غزه عذر خواهی نکند آنکارا مناسبات خود را با آن کشور قطع خواهد کرد. در حمله روز ۳۱ ماه مه، تکاوران ارتش اسراییل به ناوگان حامل کمک به غزه ۸ شهروند ترکیه و یک ترک تبار آمریکایی کشته شدند.

احمد داوود اوغلو در مصاحبه ای که روز دوشنبه در روزنامه حریت چاپ ترکیه منتشر شد گفته است اگر اسراییل با برپایی یک تحقیق بین المللی در زمینه آن کشتار موافقت نکند و پیامدهای چنان تحقیقی را نپذیرد ترکیه روابطش با اسراییل را قطع می کند.

روز جمعه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، گفت کشورش به خاطر آن حمله پوزش نخواهد خواست.

آقای نتانیاهو در گفتگو با شبکه کانال یک تلویزیون آن کشور گفت اسراییل از کشته شدن افراد در آن حمله متاسف است اما از اینکه سربازان اسراییلی در مقابل کسانی که می خواستند آنها را به دریا بریزند از خودشان دفاع کرده اند پوزش نخواهد خواست.

آقای نتانیاهو همچنین هر نوع پرداخت غرامت به ترکیه به خاطر کشته شدن شهروندان آن کشور را رد کرد.

پایان سفر هیلاری کلینتون به ۵ کشور اروپایی و قفقاز

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، به سفر جاری به ۵ کشور اروپایی و قفقاز پایان داد.

گرجستان آخرین مرحله سفر خانم کلینتون بود. وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی خطاب به زنان در تفلیس، پایتخت گرجستان، بر ادامه پشتیبانی واشنگتن از گرجستان تاکید کرد و اقدام روسیه در اشغال اوستیای جنوبی و آبخاز- دومنطقه جداشده از گرجستان را مورد انتقاد قرار داد.

خانم کلینتون در مدت اقامت کوتاه خود در تفلیس با میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهوری گرجستان، دیدار کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در چند روز گذشته از اوکراین، لهستان، آذربایجان، و ارمنستان دیدار کرده بود. خانم کلینتون گفت مناسبات هرچه دوستانه تر واشنگتن با مسکو به سود جمهوری های شوروی پیشین است که وی از آنها دیدار کرد.

همچنین روز یکشنبه در ارمنستان، خانم کلینتون خواستار توافق بر سر ناگورنو قره باغ، بخشی از آذربایجان، شد که یکی از اولویت های آمریکاست.

او رهبران ارمنستان و آذربایجان را به تکمیل اصول اولیه برای موافقت پایانی صلح تشویق کرد.

خانم کلینتون گفت ایالات متحده هر دو کشور را به پرهیز از تهدید و استفاده از زور و همچنین همکاری در راه صلح ترغیب کرد.

ناگورنو قره باغ از سال ۱۹۹۰ توسط ارمستان اداره می شود. یک آتش بس به جنگی که در آن ۳۵ هزار تن کشته شدند پایان داد.با وجود آتش بس، هنوز جنگ های پراکنده در می گیرد.

کوموروسکی در انتخابات رياست جمهوری لهستان پيروز شد

براساس نتايج شمارش آراء دور دوم رأی گيری در انتخابات رياست جمهوری لهستان، «برونيسلاو کوموروسکی» کفيل رياست جمهوری بر «ياروسلاو کاچينسکی» سياستمدار محافظه کار و برادر دو قلوی رييس جمهوری فقيد لهستان، پيروز شد.

نتايج رسمی شمارش آرا نشان می دهد که آقای کوموروسکی ۵۳ درصد آرا را کسب کرده است.

آقای کاچينسکی شامگاه یکشنبه پس از اینکه دو آمار جداگانه از صندوق های انتخاباتی رأی های برونيسلاو کوموروسکی را جلوتر نشان می داد، به او به عنوان برنده انتخابات تبريک گفت.

آقای کوموروسکی در سخنرانی برای اعضای کمپين خود گفت که در شرايط تراژدی ملی، مبارزه انتخاباتی کار دشواری بود.

در پی کشته شدن لخ کاچينسکی رييس جمهوری فقيد لهستان در سانحه سقوط هواپيما در روسيه در ماه آوريل برونيسلاو کوموروسکی مقام کفيل رياست جمهوری را بر عهده گرفت.

مردم لهستان برای انتخاب رييس جمهوری جديد کشور روز يکشنبه در دور دوم رأی گيری به پای صندوق های رأی رفتند.

برونيسلاو کوموروسکی سياستمدار ميانه رو ۴۲ درصد آرا را در دور نخست کسب کرده بود. آقای کاچينسکی نيز ۳۷ درصد آرا را در انتخابات ۲۰ ژوئن به دست آورد.

آقای کوموروسکی حزب برنامه مدنی را رهبری می کند، طرفدار بازار آزاد است و از پيوستن لهستان به اتحاديه اروپا پشتيبانی می کند.

بايدن سياستمداران عراق را برای تشکيل هرچه سريعتر دولت جديد ترغيب کرد

جو بايدن معاون رياست جمهوری آمريکا که برای کمک به رفع بن بست سياسی عراق به آن کشور سفر کرده است، پيش از آغاز ديدار های خود با رهبران عراق، روز چهارم ژوئيه، روز استقلال آمريکا را در عراق، و در کنار سربازان کشور متبوع خود گذراند.

آقای بايدن روز يکشنبه پس از ديدار و گفتگوهای جداگانه با نوری المالکی، نخست وزير عراق، و اياد علاوی، رقيب اصلی او در انتخابات ماه مارس، ميزبانی ضيافتی را بر عهده گرفت که در آن بسياری از شخصيتهای سياسی عراق شرکت داشتند. وی در جمع اين سياستمداران از آنها خواست آنچه را که آغاز کرده اند تکميل کنند، و برای پرهيز از اختلافات، همه گروههای فرقه ای را در تشکيل دولت جديد بطور مؤثر شرکت دهند.

آقای بايدن در اين زمينه گفت «اين ملت يکبار طعم اختلافات فرقه ای و قومی را چشيده است، اين ملت اکنون در کنار دولتی قرار دارد که به نمايندگی از طرف منافع همه گروههای جامعه به سوی امنيت و رونق بادوام گام بر می دارد.»

اياد علاوی، نخست وزير اسبق عراق، که برای دور دوم مقام نخست وزيری در انتخابات ماه مارس گذشته رو در روی نوری المالکی قرار گرفت بعد از ديدار با جو بايدن گفت «ما در مورد وضعيت کلی عراق و لزوم تشکيل هر چه سريعتر دولت جديد صحبت کرديم.»

بلوک سياسی آقای علاوی در انتخابات ماه مارس موفق شد اکثر کرسی های پارلمان عراق را از آن خود سازد. وی با وجود آنکه همچون نوری المالکی شيعه است از پشتيبانی زياد اهل تسنن عراق برخوردار است، زيرا از نظر آنها آقای علاوی جدا از شيعه بودن به دليل ديدگاههای غيردينی يا سکولار خويش و اقتدار در رهبری کشور، از توانايی مقابله با نفوذ دولت جمهوری اسلامی ايران برخوردار است.

ژنرال پتريوس: بعد از ۹ سال جنگِ افغانستان به «زمان حساسی» رسيده است

در مراسمی به مناسبت چهارم ژوئيه در سفارت آمريکا در کابل ژنرال ديويد پتريوس فرمانده نيروهای چند مليتی در افغانستان يکبار ديگر بر ضرورت همکاری نزديک رهبران نظامی و غير نظامی تأکيد کرد.

سر فرماندهی نيروهای چند مليتی در کابل در مراسم دويست و سی و چهارمين سالروز استقلال آمريکا، مراسمی که از قضا با انتقال فرماندهی نيروهای چند مليتی در افغانستان کم و بيش همزمان شد، نقل و انتقالی که بنا به رسوم نظاميان و بصورت نمادين، با تحويل پرچمِ نيرو، به نشانه فرمانبرداری از ارتشبد ديويد پتريوس، انجام شد. فرمانده جديد نيروهای خارجی در افغانستان در ابتدا گفت هيچکس به اندازه ژنرال استانلی مک کريستول همتای سابق او به بهبود اوضاع در افغانستان کمک نکرده است.

انتصاب ژنرال پتريوس به فرماندهی کل نيروهای خارجی در افغانستان، چهارشنبه هفته گذشته در سنای ايالات متحده تنفيذ شد و همه سناتور ها بدون استثنا از خدمات او تقدير کردند، ژنرالی که بسياری از علائم نصب شده روی قسمت چپ لباسش نشانه طرح ريزی و رهبری يکی از علميات نظامی ست، و در سخنان خود تلاش های برای افزايش کمی و آموزش کيفی سربازان افغان به منظور سپردن هر چه سريعتر مسئوليت های امنيتی، آنهم در شرايط جنگی را، به طرح ريزی و ساخت هواپيمای پيشرفته ای تشبيه کرد که هم در حال پرواز است و هم به آن شليک می شود.

تحويل و تحول فرماندهی قوای خارجی در افغانستان در شرايطی صورت می گيرد که ماه گذشته با از پای درآمدن ۸۰ سرباز قوای چند مليتی، از اين لحاظ بصورت خونين ترين ماهِ مبارزه برای آن نيرو در آمد.

ارتشبد پتريوس معتقد است، بعد از ۹ سال جنگِ افغانستان به «زمان حساسی» رسيده است؛ مرحله ای که بنا به اصطلاحِ استراتژيست های نظامی، مهمترين عامل تعيين نتيجه مبارزه، تفوق اراده يکی بر ديگری ست.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر