سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ شهریور ۱۲, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

رژيم اسلامی در ايران کماکان مرعوب اپوزيسيون و نگران ناآرامی های عمومی است

سيدنی مورنينگ هرالد زيرعنوان "پاسداران درايران رهبراپوزيسيون را از پيوستن به تظاهرات بازداشتند" می نويسد بسيجی ها و پاسداران انقلاب روز جمعه خانه مهدی کروبی رهبر اپوزيسيون را محاصره کردند تا از پيوستن او به تظاهراتی که دولت بانی آن است و سال گذشته صحنه اعتراض های اپوزيسيون نيزشده بود، جلوگيری کنند.
حاميان کروبی، و ميرحسين موسوی ديگر رهبر اپوزيسيون سال گذشته درراه پيمائی روز قدس، عليه محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری و دولت او تظاهرات کردند.
ميرحسين موسوی، ديگر رهبر اپوزيسيون، با انتقاد از محاصره خانه کروبی در نامه ای که متن آن در راه سبز، وب سايت اپوزيسيون منتشر شد می گويد با اين اقدامات سازمان يافته که حدود ۵ روز است زير نظرنيروهای انتظامی و امنيتی آغاز شده است مقامات نشان دادند که اشغال قدس شريف و دشمنی با اسرائيل بهانه است. دشمن واقعی اقتدارگرايان کروبی و شخصيت های امثال اوهستند.
تظاهرات هم بستگی با فلسطينيان در ايران امسال مصادف با يک روز پس از آن بود که اسرائيل و فلسطينيان مذاکرات مستقيم صلح را در پی وقفه ای بيست ماهه در واشينگتن از سر گرفتند.
دهها هزار نفرروز جمعه درگوشه و کنارايران، با فريادهای مرگ بر آمريکا، مرگ بر اسرائيل به خيابان ها ريختند. بعضی از تظاهرکنندگان کاريکاتورهای باراک اوباما رئيس جمهوری آمريکا، و بعضی ديگر پوسترهائی حمل می کردند که روی آنها نوشته شده بود قدس (اورشليم) مال ماست، و تحريم شرکت هائی را توصيه می کردند که با اسرائيل معامله دارند.

وال استريت جرنال زيرعنوان "حمله به کروبی درايران به توصيف پسراو" می نويسد کروبی جوان می گويد اين به وضوح تلاشی برای سوء قصد و ترور بود. ما نمی دانيم فردا زنده ايم يا مرده. او می گويد پدرش در نظر دارد به پيشبرد دمکراسی ادامه دهد.
بسيجی ها خانه آقای کروبی را پنج شب درمحاصره داشته اند وويديوهائی که روی وب سايت های اپوزيسيون گذاشته شده است بسيجی هائی را نشان می دهد که ضمن شکستن پنجره ها و پاشيدن رنگ به روی خانه فرياد وفاداری به آيت الله علی خامنه ای رهبر ارشد سر می دهند و ميگويند تحت فرمان اوهستند.
آقای کروبی وآقای موسوی گفته بودند در تظاهرات تهران به مناسبت روز قدس شرکت می کنند و از حاميانشان خواسته بودند به آنان ملحق شوند. اپوزيسيون پيشتراز تظاهراتی که دولت بانی آنهاست به عنوان ابزاری برای نشان دادن قدرت خود استفاده کرده است.
تحليلگران ميگويند اقدامات امنيتی شديد توسط دولت و حملات عليه آقای کروبی نشان می دهد که رژيم اسلامی کماکان از اپوزيسيون می ترسد و نگران ناآرامی های عمومی است.

بسیجی ها مهدی کروبی را تهدید می کنند

پسر مهدی کروبی، چهره سرشناس مخالف دولت، در ایران می گوید بسیجی هایی که خانه پدرش را محاصره کرده بودند رفته اند، اما گفته اند که بازخواهند گشت.

گروه های لباس شخصی بار دیگر در مقابل منزل مهدی کروبی، تجمع کردند که به گفته فرزند کروبی، درگیری آنها به تیراندازی و پرتاب کوکتل مولوتوف منجرشده است.

به گزارش وب سایت مهدی کروبی، چهره سرشناس مخالف دولت، مهاجمان بعد از شکستن در منزل وی قصد ورود داشتند که برای جلوگيری از اين امر محافظان کروبی اقدام به تيرندازی هوايی کردند.

وب سايت مهدی کروبی، سحام نيوز، در ساعات آغازين روز جمعه گزارش داد که اعضای بسيج، نيروهای وابسته به آيت الله علی خامنه ای، اطراف خانه کروبی چند روز مستقر بوده اند. به گزارش اين وب سايت، نيروهای بسيج درتلاش برای ورود به خانه آقای کروبی در اواخر روز پنجشنبه، يکی از محافظان وی را بشدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

حسین کروبی به بخش فارسی صدای آمریکا گفت: مهاجمان که از حمایت نیروهای بسیجی برخوردار بودند بعد از آتش زدن در منزل کروبی قصد ورود داشتند و اقدام به تیراندازی کردند که این اقدام با واکنش محافظان کروبی مواجه شد و در این درگیری چند تن از مهاجمان، مجروح شدند.

وب سايت سحام نيوز همچنين گفت که مهاجمان که به نظر می رسيد تحت حمايت و حفاظت پليس بودند، چهارشنبه شب «وحشيانه» به خانه کروبی هجوم آورده پنجره ها را شکستند و دوربين های امنيتی  ساختمان را کندند.

تندروها ظاهرا سعی دارند از حضور کروبی در مراسم روز قدس جلوگیری کنند.

طرفداران کروبی سال پیش با استفاده از این فرصت اعتراضات ضد دولتی خود را ترتیب دادند، و با پلیس و نیروهای بسیج درگیر شدند.

کروبی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در انتخابات سال گذشته بود. مخالفان دولت می گویند در رای گیری تقلب شده و در اعتراض به آن تظاهرات خیابانی عمده ای به راه انداختند. اعتراضات توسط نیروهای امنیتی به شدت سرکوب شد.

در بمب گذاری انتحاری در پاکستان ۴۳ تن کشته شدند

مقامات پاکستان می گویند در یک بمب گذاری انتحاری در شهر کویته، دست کم ۴۳ تن کشته شده اند.

بمب گذار مواد منفجره را روز جمعه در مراسمی که شیعیان برای ابراز همبستگی با مردم فلسطین برپا کرده بودند منفجر کرد. در این حادثه که دومین حمله به شیعیان در این هفته بود، بیش از ۸۰ نفر نیز مجروح شدند.

مقامات می گویند برخی از مردم که از حمله خشمگین شده بودند تیرهای هوایی شلیک کردند  و خودروهای نزدیک را آتش زدند.

دو روز پیشتر، سه انفجار در مراسم مذهبی شیعیان در شهر لاهور ۳۵ تن را کشت. طالبان پاکستان مسئولیت حمله را برعهده گرفت.

مقامات دولت پاکستان توصیه کرده اند مراسم مذهبی در فضای باز تشکیل نشود، و پلیس در کویته گفت به سازمان دهندگان مراسم در مورد حملات تروریستی احتمالی هشدار داده بود.

در حادثه دیگری در روز جمعه، یک بمب گذار انتحاری خود را در یک مسجد متعلق به فرقه احمدی در شهر «مردان» در شمال غربی پاکستان منفجر کرد . گاردهای امنیتی از ورود مرد جلوگیری کرده بودند، بنا بر این او بمب را در خارج از مسجد منفجر کرد. در این حادثه یک رهگذر کشته و چندین نفر زخمی شدند.

پاکستان در دهه ۱۹۷۰، احمدی ها را یک اقلیت غیر مسلمان اعلام کرد و سپس آنها را از مسلمان نامیدن خود ممنوع ساخت. در ماه مه، ستیزه گران به دو مسجد احمدی در لاهور حمله کردند و تقریبا ۱۰۰ تن را کشتند.

شیعیان حدود ۲۰ درصد جمعیت پاکستان را تشکیل می دهند.

رهبران پاکستان حمله در کویته را محکوم کردند.

در خشونتی دیگر در روز جمعه، یک واحد گشت پلیس به یک بمب کنار جاده ای در شهر پیشاور برخورد کرد، یک پلیس را کشت و سه نفر دیگر را مجروح کرد.

در همین حال، در شمال غربی کشور، مقامات پاکستانی می گویند در یک حمله موشکی آمریکا در وزیرستان شمالی پنج تن کشته شدند.   

فیدل کاسترو: جهان در آستانه یک جنگ اتمی ایستاده است

فیدل کاسترو، رییس جمهوری پیشین کوبا، در سخنرانی عمده ای در دانشگاه هاوانا به دانشجویان هشدار داده است که جهان در آستانه یک جنگ اتمی قرار دارد.

کاسترو بامداد جمعه گفت تنش بین آمریکا، متحدش اسراییل، و ایران به یک رویارویی اتمی منجر خواهد شد.

رهبر سابق کوبا، که به تازگی ۸۴ ساله شد، قبلا نیز نظریات مشابهی ابراز داشته است. او ماه پیش، در سخنانی در پارلمان، نسبت به گسترش تنش بین آمریکا و ایران هشدار داد.

فیدل کاسترو پس از یک دوره طولانی انزوا، ماه گذشته چندین بار در مکان های عمومی دیده شده است. او در سال ۲۰۰۶ تحت عمل جراحی قرار گرفت و قدرت را به برادرش، رائول، واگذار کرد.

رائول کاسترو رسما در فوریه ۲۰۰۸ مقام ریاست جمهوری را به دست گرفت.

احمدی نژاد: فقط فلسطینیان می توانند سرنوشت خود را تعیین کنند

رییس جمهوری اسلامی ایران از تجدید مذاکرات مستقیم صلح بین اسراییل و فلسطینیان انتقاد کرده است، و می گوید مذاکرات محکوم به شکست است.

محمود احمدی نژاد روز جمعه در تظاهرات سالیانه روز قدس گفت فقط فلسطینیان می توانند سرنوشت خود را تعین کنند، نه قدرت های غربی، و افزود مقاومت تنها راه برای کسب حقوق فلسطینیان است.

شرکت کنندگان در تظاهرات از سخنان احمدی نژاد استقبال کردند و شعار «مرگ بر اسراییل» سر دادند.

رهبران ایران بارها خواهان نابودی اسراییل شده اند. اسراییل از دیر باز ایران را به ارسال اسلحه برای ستیزه گران در غزه متهم کرده است. ایران قاچاق اسلحه برای حماس را تکذیب می کند، اما حامی سرسخت آن بوده است.

گیتس: روزهای دشواری در افغانستان در پیش است

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، به سربازان آمریکایی در افغانستان گفته است در حالی که آنها برای بیرون راندن شورشیان طالبان از قندهار می جنگند، روزهای سخت تری در پیش خواهد بود.

گیتس روز جمعه با حدود ۱۰۰ سرباز در یک پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی شهر قندهار دیدن کرد و گفت موفقیت آنها در مبازره ناتو برای مقابله با شورش تفاوتی به وجود خواهد آورد.

گیتس به سربازان به دلیل از دست دادن هشت نفر از همقطارانشان در حملات اخیر شورشیان تسلیت گفت.

یک سرباز از گیتس پرسید آیا ارتش آمریکا پناهگاه های شورشیان در پاکستان را که از آنها برای حمله به ینروهای ناتو در افغانستان استفاده می شود، هدف خواهد گرفت یا نه. گیتس پاسخ داد که احتمال درگیری نظامی مستقیم آمریکا در پاکستانِ «بسیار اندک» است.

او گفت پاکستان در هدف از بین بردن پناهگاه های امن با آمریکا مشترک است، اما یادآور شد سیل اخیر در کشور هر هجومی علیه شورشیان در منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی را به تاخیر خواهد انداخت.

بسیاری از ستیزه گران برای پرهیز از حملات پاکستان، به آنجا فرار کرده اند.

در رویدادی جداگانه، ناتو می گوید نیروهای افغان و ائتلاف در جریان جستجوی یک رهبر ارشد طالبان در هلمند، هفت افغان را که زندانی شده بودند پیدا کردند. آنها برای معاینات پزشکی به پایگاهی منتقل شدند.

ستیزه گران فلسطینی می گویند به حمله به اسراییل ادامه خواهند داد

رهبران اسراییل و فلسطینی به نخستین دور مذاکرات تجدید شده مستقیم صلح پایان داده اند و اینک ممکن است مجبور شوند با مخالفت هایی در منطقه مقابله کنند.

ستیزه گران فلسطینی مذاکرات را رد کرده اند و گفته اند به حملات به اسراییل ادامه خواهند داد.

یک سخنگوی حماس، که نوار غزه را کنترل می کند، می گوید ۱۳ گروه برای حملات کارساز تری علیه اسراییل، از جمله بمب گذاری های انتحاری، به یکدیگر پیوسته اند.

ستیزه گران حماس مسئولیت دو حمله اخیر به ساکنان محله های یهودی نشین در کرانه غربی را بر عهده گرفته اند.

در این میان، رادیو اسراییل به نقل از یک عضو حزب لیکود به رهبری نتانیاهو می گوید نخست وزیر در جستجوی یک راه میانه است. گیلاد اردان، یکی از اعضای کابینه، می گوید نتانیاهو متعهد است تا آنجا که امکان دارد مناطق بیشتری از کرانه غربی را برای اسراییل نگاهدارد، در همین حال راهی برای تامین خواست فلسطینیان پیدا کند.

دیدار بین نتانیاهو و محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی، در واشنگتن در روز پنجشنبه، نخستین مذاکره مستقیم در نردیک دو سال بود.

پس از جلسه، جرچ میچل فرستاده آمریکا به خاورمیانه، گفت رهبران موافقت کردند چارچوبی برای صلحی دائمی فراهم آورند و دومین دور مذاکرات مستقیم را در ۱۴ و ۱۵ سپتامبر برگزار کنند.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا با مقامات ترکیه مذاکره می کند

یک مقام بلندپایه نظامی آمریکا با مقامات ترکیه گفت و گو می کند.

در پی پایان رسمی عملیات رزمی آمریکا در عراق، دریادار مایک مولن، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، روز جمعه در آنکارا با فرمانده جدید ارتش ترکیه ملاقات کرد. سفارت آمریکا در اطلاعیه ای گفت برنامه مشخصی برای مذاکرات وجود ندارد.

مقامات ترکیه گفته اند دو طرف درباره انتقال تجهیزات نظامی آمریکا از عراق از طریق ترکیه بحث کرده اند.

در رویدادی جداگانه، شش پرسنل نظامی آمریکا در پی دست زدن به یک بسته محتوی یک پودر مشکوک، در بیمارستانی در ترکیه قرنطینه شده اند.

بنا به گزارش ها، آنها هنگامی که در فرودگاهی در استانبول بسته را وارسی می کردند، به ماده آلوده شدند.

این ماده برای این که روشن شود زیانبخش است یانه، به آزمایشگاهی فرستاده شده است. انتظار می رود نتایج آزمایش در روزهای آینده اعلام شود.

گزارش: واکنش ها به گفتگو های صلح خاورميانه ادامه دارد

گفتگو های صلح خاورميانه در واشنگتن و ادامه همزمان خشونت ها در خاورميانه واکنش های متفاوتی را در منطقه بر انگيخته است. واکنش هايی که نشان از بدبينی دارد.

همزمان با گفتگو های صلح خاورميانه در واشنگتن روز چهارشنبه حماس در کرانه غربی رود اردن به حمله ديگری عليه اسراييل دست زد که در آن دو اسراييلی کشته شدند. اين حمله به دنبال حمله روز سه شنبه صورت گرفت که در آن ۴ اسراييلی از جمله يک زن حامله کشته شده بودند.

قصان خطيب سخنگوی دولت خودگردان فلسطينی اين حملات را محکوم کرد و گفت خشونت سودی برای فلسظينيان ندارد.

اما فوزی برهوم، سخنگوی حماس، اعلام کرد رويارويی آنان با اسراييل به تمامی اشکال از جمله عمليات نظامی ادامه خواهد داشت.

دشمنی ديرينه اسراييل و فلسطينيان و حملات اخير حماس به شهروندان اسراييل بر مذاکرات صلح خاورميانه در واشنگتن سايه افکنده است و هم اکنون بدبينی به نتايج آن در منطقه حس می شود.

يکی از يهوديان مقيم اورشليم می گويد بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسراييل، به منظور بررسی برخی سياست های خارجی به واشنگتن رفته است و او فکر نمی کند نتيجه ای از گفتگو ها حاصل شود. وی می افزايد فلسطينيان و شهروندان اسراييل اين گفتگو ها را جدی نمی گيرند.

يکی از فلسطينيان مقيم رام الله نيز به اين مذاکرات بدبين است و می گويد گفتگو ها به نتيجه نخواهد رسيد زيرا ۴۰ سال است که اين گفتگو ها ادامه داشته و به نتيجه نرسيده است.

در همين حال محمود ظاهر از رهبران حماس بر ادامه مقاومت مسلحانه فلسطينيان تاکيد می گذارد.

نفتعلی بنت از مديران شورای يهودی نشين يشا نشست صلح واشنگتن را مسخره و آن را گفتگو با تروريست هايی می خواند که می خواهند يهوديان را از صفحه زمين پاک کنند.

فلسطينان مهاجر مقيم بيروت نيز به اين گفتگو ها اميد ندارند. يکی از آنان می گويد از آن جا که ايالات متحده از اسراييل حمايت می کند اين گفتگو ها بی اثر خواهد بود. مهاجر ديگری می افزايد فلسطينيان فقط بر مقاومت مسلحانه در لبنان و فلسطين حساب می کنند.

به رغم خشونت های اخير حماس و بدبينی در خاورميانه، جهان به اين گفتگو ها و صلح در خاورميانه چشم دوخته است.

ژاپن تحريم های جديدی را عليه ايران تصويب کرد

ژاپن تحريمهای تازه ای را عليه ايران به دليل برنامه جنجالی اتمی جمهوری اسلامی، اعمال خواهد کرد.

تحريمهای تازه که شامل مسدود کردن دارايی های افراد و سازمانهای مرتبط با برنامه اتمی ايران است روز جمعه به تصويب کابينه ژاپن رسيد.

محدوديت های جديد اضافه بر تحريمهايی است که ژاپن ماه گذشته در راستای قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل برای تبنيه ايران به دليل خودداری از تعليق غنی سازی اورانيوم، برقرار کرده بود.

آمريکا و اتحايه اروپا مصراً از ژاپن خواسته اند که اقدامات شديدتری عليه ايران، مورد تصويب قرار دهد. ژاپن از ايران نفت وارد می کند.

مقامات آمريکا تلاش کرده اند به توکيو اطمينان دهند که تحريمهای جديد به امنيت ژاپن لطمه وارد نخواهد کرد.

آمريکا و ديگران در جامعه بين المللی ايران را متهم می کنند که در تلاش است تسليحات اتمی توليد کند. ايران می گويد برنامه اتمی ايران دارای اهداف مسالمت آميز است.

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود از داريوش را با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر