سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ فروردین ۸, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

اوباما در سفری از پیش اعلام نشده وارد افغانستان شد

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در یک سفر از پیش اعلام نشده ساعتی پیش وارد کابل پایتخت افغانستان شد. گفته می شود این سفر غیرمنتظره چند ساعت طول می کشد.

آقای اوباما در فرودگاه نظامی بگرام در شمال کابل فرود آمد و برای ملاقات با حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان و دیگر مقامات ارشد این کشور، با هلیکوپتر به کاخ ریاست جمهوری منتقل شد.

ریاست جمهوری آمریکا قرار است برای شنیدن گزارش ها درباره عملیات نظامی علیه مواضع طالبان در جنوب افغانستان، با مسئولان نظامی آمریکایی و سربازان این کشور در افغانستان نیز، ملاقات کند.

جیمز جونز، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا به خبرنگاران گفت آقای اوباما با رئیس جمهوری افغانستان ملاقات می کند تا وی را درباره نیاز به «مبارزه با مسائلی که تقریبا از روز اول مورد بی توجهی قرار گرفته اند» متقاعد سازد.

ژنرال جونز جزئیات جزئیات بیشتری بیان نکرد اما دیگر مقامات آمریکایی بر تلاش های قوی تر دولت افغانستان در مبارزه با فساد و مواد مخدر و تشکیل خدمات دولتی معتبر اصرار دارند.

طی اولین سال ریاست جمهوری باراک اوباما، دولت او تمرکز خود را از عراق متوجه افغانستان کردند. دولت آمریکا در حال کاهش تعداد سربازان خود در عراق و افزایش حضور در افغانستان است به طوری که آقای اوباما ۳۰ هزار سرباز جدید را وارد افغانستان کرده است.

سال گذشته پس از پیروزی بحث انگیز حامد کرزی در انتخابات ریاست جمهوری برای دور دوم، تنش هایی میان آقایان اوباما و کرزی درگرفت.

پیکر همسر آیت الله منتظری در فضایی امنیتی تشییع شد

بنا به گزارش‌هاى رسيده از قم مراسم تشييع پيكر ماه سلطان ربانی، همسر آيت‌ الله حسينعلى منتظرى در ميان تدابير شديد امنيتى برگزار شد و نيروهاى امنيتى جنازه وى را در صد مترى محل دفن، به خانواده‌اش تحويل دادند.

خانم ربانى، روز شنبه، هفتم فروردين ماه، حدود سه ماه پس از فوت آیت الله منتظری در سن ۸۰ سالگى درگذشت.

روز شنبه برخی منابع خبری از مخالفت مقام‌ های امنیتی با برگزاری مراسم تشییع خانم ربانی خبر دادند و سايت‌هاى خبرى نزديک به اصلاح ‌طلبان از قول فرزند آيت ‌الله منتظرى اعلام کردند كه مأموران امنيتى با حضور گسترده خود در مراسم خانم ربانى اقدام به بازداشت برخى از افراد كردند.

احمد منتظرى به سايت جرس، از وبسایت های خبری مایل به اپوزیسیون ایران اعلام کرد:«آمبولانس حامل پيكر مرحومه ربانى توسط پنج اسكورت به گلزار شهدا آورده شد و سرانجام با وساطت‌ هاى انجام شده، خانواده توانستند در صد مترى گلزار شهدا، جنازه را تحويل بگيرند و مراسم تدفين را برگزار كنند».

وبسایت جرس همچنین به نقل از احمد منتظرى از حضور گسترده لباس ‌شخصى ‌ها در بين جمعيت خبر داده است با فشار آوردن و شتاب تلاش داشتند تا هر چه زودتر مراسم تدفين به پايان برسد و جمعيت متفرق شود.

به گفته این گزارش در جریان مراسم خاکسپاری چند تن از شرکت کنندگان نیز بازداشت شدند.

سعيد منتظرى، فرزند دیگر آیت ‌الله منتظری نیز به سايت جرس گفت نيروهاى امنيتى - انتظامى و لباس‌شخصى‌ها، از بامداد يكشنبه «با ايجاد يک فضاى سنگين و امنيتى، عملاً امكان برگزارى مراسم نماز، تشييع و حتى سوگ» بر پيكر همسر آيت‌ الله منتظرى را ندادند.

سعيد منتظرى می گوید آنان «با این عمل تأسف بار ترس خود را به وضوح به نمایش گذاشتند و نشان دادند از یک جنازه و تدفین آن نیز واهمه دارند».

بنا به گزارش ها در جریان مراسم تدفین ماه سلطان ربانی، همسر آیت الله منتظری حاضران شعارهایی از جمله «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، ملت سبز ایران صاحب عزاست امروز» و «الله اکبر» به محل دفن رفتند.

در اواخر آذرماه گذشته، تشييع جنازه آيت ‌الله منتظرى به صحنه ای برای استقبال گسترده معترضان و مخالفان حكومت و فرصتی برای ابراز دوباره اعتراض ها به عملکرد جمهوری اسلامی تبدیل شد.

آيت‌ الله حسینعلی منتظرى از چهره های منتقد نظام جمهورى اسلامى ايران به شمار مى ‌رفت. حمایت او از اعتراض های مردمی به نتیجه انتخابات اخیر ریاست جمهوری، منجر به آن شد که از وی به عنوان «مرجع تقلید سبز» نام برده شود.

آمریکا و اسرائیل میگویند روابطشان حسنه است

مقامهای بلندپایه آمریکا و اسرائیل شایعه تنشهایی را که هفته گذشته در پی دیداری محرمانه میان پرزیدنت اوباما و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بر سر زبانها است، خرد و ناچیز تلقی میکنند.

دیوید اکسلراد، مشاور ارشد کاخ سفید میگوید گفت و گوهای روز سه شنبه پرزیدنت اوباما و آقای نتانیاهو یک دیدار کاری میان دوستان بود. وی میگوید هیچ قصدی برای رعایت عدم احترام وجود نداشت.

آقای نتانیاهو نیز روز یکشنبه در جمع کابینه خود گفت که اسرائیل و آمریکا متحدان و دوستان یکدیگرند که میتوانند اختلاف نظرهای خود را حل و فصل کنند.

آقای نتانیاهو فاصله خود را با تفسیری که روزنامه «یدیوت آهرونوت» منتشر کرده و منابع نزدیک به نخست وزیر اسرائیل گفته اند که پرزیدنت اوباما «فاجعه ای» برای اسرائیل است، دور نگاهداشته است.

وی در کابینه گفت که آن اظهار نظرها «غیرقابل قبول» است.

اسرائیل فشارهای آمریکا را برای متوقف ساختن خانه سازی در اورشلیم شرقی نپذیرفته است. آن بخش از اورشلیم پس از جنگ ۱۹۶۷ به تصرف اسرائیل در آمد و اسرائیل حال مصرانه میگوید که همه شهر اورشلیم پایتخت اسرائیل است.

باوجود دیدار نخست وزیر تایلند با معترضین هنوز توافقی بوجود نیامده است

آبیستی وجاجیوا، نخست وزیر تایلند با رهبران جنبش اعتراضی موسوم به «سرخ پوشان» دیدار کرده است ولی هنوز توافقی در باره چگونگی حل بحران سیاسی کشور بدست نیامده است.

نخست وزیر تایلند روز یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی سه ساعت با «سرخ پوشان» بحث و مناظره کرد. اعضای این جنبش به اعتراضات گسترده ای در بانگوک دست زده و خواستار برگزاری انتخابات جدید هستند.

آقای آبیستی ازقبول درخواست انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات جدید خود داری ورزیده است ولی هر دو سوی گفت و گوها در نظر دارند بار دیگر روز دوشنبه با یکدیگر ملاقات و مذاکره کنند.

آقای آبیستی، نخست وزیر تایلند روز یکشنبه در پیام هفتگی و تلویزیونی خود گفت وی را نمیتوانند به ملاقات با طرفداران تاکسین شیناواترا، نخست وزیر بر کنار شده مجبور سازند.
ولی چند ساعت بعد دفتر نخست وزیری در یک برنامه ویژه تلویزیونی اعلام کرد آقای آبیستی با رهبران اعتراضها ملاقات خواهد کرد و هدف وی اعاده صلح و کاهش احتمال برخوردهای خشونت آمیز خواهد بود.

در کنگو ۳۲۱ روستایی به دست ارتش مقاومت خدا کشته شدند

یک گروه مدافع حقوق بشر از کشته شدن ۳۲۱ روستایی به دست شورشیان در جمهوری دمکراتیک کنگو، در دسامبر گذشته خبر می دهد که طی قتل عامی گزارش نشده کشته شده اند.

سازمان دیدبان حقوق بشر روز یکشنبه در گزارشی گفت شورشیان «ارتش مقاومت خدا» در طی حمله ای چهار روزه به منطقه ماکومبو در شمال شرقی کنگو، دست کم ۱۰ روستا را مورد هجوم خود قرار دادند.

دیدبان حقوق بشر می گوید بیشتر روستائیان کشته شده مردانی بودند که دست و پایشان بسته شده بود و از طریق شلیک به سر و یا ضربات چاقو به قتل رسیدند. گزارش این سازمان بین المللی حاکی است در میان کشته شدگان ۱۳ زن و ۲۳ کودک از جمله یک دختر بچه سه ساله به چشم می خورد که سوزانده شده است.

دیدبان حقوق بشر می گوید ارتش مقاومت خدا، ۲۵۰ روستایی از جمله ۸۰ کودک را نیز ربوده است.

طبق این گزارش حمله اخیر نشان می دهد که ارتش مقاومت خدا علی رغم ادعاهای دولت جمهوری دمکراتیک کنگو و اوگاندا، همچنان تهدیدی خطرناک به شمار می رود.

نیروهای اوگاندا از اواخر ۲۰۰۸ در حال تعقیب نیروهای ارتش مقاومت خدا بوده است. این گروه در ابتدا و پیش از تبدیل شدن به یک تهدید منطقه ای، در شمال اوگاندا تشکیل شد. این گروه اکنون در کنگو، جمهوری آفریقای مرکزی و جنوب سودان فعال است.

شورشیان به قتل، آدم ربایی و نقص عضو هزاران نفر طی ۲۲ سال گذشته متهم اند.

مقامات سازمان ملل متحد با تأیید وقوع قتل عام در کنگو می گویند تحقیقات در این زمینه در حال انجام است.

رئیس تحقیقات سازمان ملل متحد درباره این قتل عام می گوید گروهش تاکنون مرگ ۲۹۰ تن را تأیید کرده است.

انفجار بمب در افغانستان ۶ غیرنظامی را کشت

وزارت کشور افغانستان می گوید انفجار یک بمب کنار جاده ای در جنوب ولایت هلمند شش غیر نظامی را کشت.

وزارت کشور افغانستان همچنین گفت این مرگ ها روز یکشنبه در دو نقطه و پس از آن رخ داد که قربانیان روی بمب ها رفتند.

همزمان، به گفته یک نیروی امنیتی مشترک ناتو، افغانستانی چندین رزمنده طالبان را در عملیاتی در شمال شرق این کشور کشتند.

ناتو می گوید یکی از شورشیان که روز یکشنبه در نزدیکی کابل کشته شد، احتمالا از فرماندهان طالبان بوده است.

ظن آن وجود دارد که این فرد مسئول حملات خشونت بار علیه مقامات دولتی افغانستان و نیروهای مشترک باشد.

مقامات می گویند مظنون هستند که شورشیان با اعمال آتش بس در منطقه و گشت زنی های غیرقانونی سعی می کنند کنترل طالبان بر غیرنظامیان را مستحکم کنند.

هرگونه حمله از سوی نوار غزه را تلافی می کنیم

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هشدار داده است که کشورش هرگونه حمله از سوی نوار غزه را که به شهروندان اسرائیلی آسیب بزند، تلافی می کند.
آقای نتانیاهو گفت سیاست پاسخ اسرائیل کوبنده و محکم است. او همچنین می گوید حماس و آنچه که وی آن را «دیگر گروه های تروریستی» خواند، باید بدانند که مسئول اقداماتشان شناخته خواهند شد.

آقای نتانیاهو این سخنان را روز یکشنبه، در یک جلسه کابینه اسرائیل ایراد کرد. اظهارات آقای نتانیاهو دو روز پس از کشته شدن دو سرباز اسرائیلی در خشن ترین درگیری در نوار غزه، پس از حمله نظامی اسرائیل به این منطقه در سال گذشته، اظهار می شود.
در درگیری های دو روز پیش در باریکه غزه دست کم دو تن از مردان مسلح فلسطینی نیز کشته شدند.

مقامات اسرائیلی می گویند سربازان روز جمعه پس از آن که مشاهده کردند مردان مسلح فلسطینی در حال کارگذاشتن بمبی درمرز با اسرائیل هستند، وارد نوار غزه شدند.

یک ژنرال اسرائیلی گفت سربازان برای برچیدن بمب از مرز عبور کردند. او گفت سربازان مورد حمله فلسطینی ها قرار گرفتند و آتشباری سختی میان آنان درگرفت.

حماس می گوید اعضایش پس از آن به روی نیروهای اسرائیلی آتش گشودند که آنان حدود ۵۰۰ متر در داخل نوارغزه پیش روی کردند.

روز شنبه مقامات نظامی اسرائیلی گفتند شبه نظامیان در نوار غزه راکتی را به جنوب اسرائیل شلیک کردند که کشته و زخمی در بر نداشت.

به گفته شاهدان سربازان و تانک های اسرائیلی روز یکشنبه باریکه غزه را ترک کردند.

همسر آیت الله منتظری درگذشت

ماه سلطان ربانی، همسر آیت الله حسینعلی منتظری صبح روز شنبه ۷ فروردین در قم درگذشت.

پیشتر اعلام شد که مراسم تشییع جنازه خانم ربانی، همسر آیت الله منتظری روز یکشنبه در قم برگزار می شود اما به گفته یکی از فرزند آیت الله منتظری در گفت و گو با سایت خبری جرس، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی برگزاری این مراسم را ممنوع کرده است.
خانم ربانی در سال ۱۳۰۵ در نجف آباد به دنیا آمد.
آیت الله منتظری، از مراجع تقلید شیعه که به خاطر انتقاداتش از حکومت جمهوری اسلامی سال ها در حبس خانگی بود، روز ۲۹ آذر سال گذشته درگذشت.

مراسم تشییع جنازه آیت الله منتظری، که به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران سرشناس ترین مرجع تقلید منتقد حکومت ایران به شمار می رفت اواخر آذرماه سال ۸۸، به صحنه قدرت نمایی هواداران جنبش اعتراضی ایران، موسوم به «جنبش سبز» تبدیل شد.

احمدی نژاد: نوروز موجب بالندگی ملت ها است

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه میزبانی رهبران منطقه ای را در آیین های نوروز بر عهده گرفت، و خواهان همکاری و وحدت بیشتر در میان کشورهایشان شد.

احمدی نژاد نوروز را همراه با روسای جمهوری عراق، افغانستان، تاجیکستان، و ترکمنستان در مجموعه سعد آباد در تهران جشن گرفت.

معاون نخست وزیر ترکیه و وزیر امور خارجه آذربایجان نیز حضور داشتند.

او گفت نوروز «موجب بالندگی ملت ها است» و بزرگداشت آن به کشورها کمک می کند مناسباتی استوار بر وحدت، عدالت، صلح و احترام برقرار کنند.

این گردهمایی در حالی برگزارمی شود که ایران بدلیل برنامه اتمی بحث انگیز خود با امکان انزوای بین المللی بیشتر روبرو است. آمریکا رهبری کوشش هایی را برای وضع چهارمین دور تحریم های سازمان ملل متحد بر عهده دارد. کشورهای غربی امیدوار هستند تهران را به متوقف ساختن غنی سازی اورانیوم تشویق کنند.

در حملات موشکی آمریکا در شمال غربی پاکستان ۴ تن کشته شدند

مقامات اطلاعاتی در پاکستان می گویند در یک حمله موشکی مظنون آمریکا در شمال غربی کشور، دست کم چهارتن کشته شدند.

مقامات که نخواستند معرفی شوند گفتند موشک ها روز شبه به یک خانه روستایی در منطقه عشایری وزیرستان شمالی، درامتداد مرز افغانستان، برخورد کردند.

در ماه های اخیر، آمریکا برحملات موشکی خود که بوسیله هواپیماهای بدون خلبان صورت می گیرد افزوده است. مخفی گاه های مظنون ستیزه گران طالبان و القاعده در شمال غربی پاکستان هدف های این حملات هستند.

ارتش پاکستان نیز به عملیاتی علیه ستیزه گران در منطقه دست می زند.
روز شنبه در حملات هوایی پاکستان دست کم ۹ شورشی مظنون در منطقه قبیله ای اورکزی کشته شدند.

در نقطه دیگری در شمال غربی پاکستان، مقامات امنیتی روز شنبه اجساد شش نفر را که در منطقه «کورام» در امتداد مرز افغانستان به ضرب گلوله کشته شده بودند پیدا کردند. آنها چند روز پیش ربوده شده بودند.


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر