سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ فروردین ۳۰, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

بیل کلینتون: برای مبارزه با گرمایش زمین باید استانداردهای مصرف بهینه انرژی رعایت شوند

بیل کلینتون، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده که برای شرکت در«نمایشگاه محیط زیست» سال ۲۰۱۰ در شهر ویندزور، به کانادا سفر کرده بود گفت گرمایش زمین یک واقعیت است و کشورهای جهان باید اطمینان حاصل کنند برای مبارزه با این پدیده پروژه هایی را توسعه دهند که در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند.

رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده در اظهارات خود در جمع بیش از ۳۵۰۰ تن از هواداران مسائل زیست محیطی در مورد اقدامات ایالات متحده و کانادا تاکید کرد و گفت: «به نظر من ما باید در ساخت و سازهای جدید، استانداردها را بالا ببریم. شما باید به ونکوور افتخار کنید، زیرا تنها شهری در کاناداست که درساختمان های جدید، از استانداردهای مصرف بهینه از انرژی بهره می گیرد و هیوستون، پایتخت نفت ایالات متحده نیز دومین شهری است که استانداردهای صرفه جویی در انرژی را رعایت می کند، اما همه شهرهای کانادا و آمریکا باید از این روند پیروی کنند.»

بیل کلینتون خاطرنشان کرد تک تک شهروندان، توانایی اعمال تغییر در محیط زیست را دارند و همه باید برای محافظت از محیط زیست نقش راهبردی ایفا کنند.

آقای کلینتون در جمع مخاطبان کانادایی گفت شهروندان و گروه هایی که در قبال محافظت از محیط زیست احساس مسئولیت می کنند، رابط های مهمی بین زمان و سیاست هستند.

رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده در بخش دیگری از گفته های خود افزود: «شکاف بین زمان مورد نیاز برای اعمال تغییر و زمان مورد نیاز برای اتخاذ تصمیم های سیاسی به منظور اجرای این تغییرات، همواره وجود خواهد داشت. شهروندان و نهادهای غیردولتی بسیاری در فضای این شکاف وجود دارند که برای یافتن پاسخ برای پرسش های موجود تلاش می کنند و پاسخ به این پرسش ها، در نهایت به اتخاذ تصمیمات سیاسی سرعت می بخشد.»

کریس اوسیزینسکی، برنامه ریز ارشد این نمایشگاه به سی بی سی، تلویزیون دولتی کانادا گفته است که مردم شرکت کننده در این نمایشگاه با گستره وسیعی ازمحصولات شرکت هایی آشنا می شوند که با ارئه خدمات ویژه، به حفظ محیط زیست کمک می کند.

«نمایشگاه محیط زیست» کانادا رویدادی است که شهروندان را با مصرف محصولات قابل بازیافت و راهکارهای محافظت از محیط زیست آشنا می کند.

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا انتقال مسافران به آلمان را آغاز می کند

مقام های هوانوردی آلمان به شرکت لوفت هانزا اجازه داده اند با به پرواز درآوردن ۵۰ جت دور پرواز، حدود ۱۵ هزار مسافر را از خاور دور، آفریقا و آمریکای شمالی به آلمان منتقل کند.

لوفت هانزا اعلام کرد هواپیماهای آن کشور روز سه شنبه در دوسلدرف، فرانکفورت و مونیخ به زمین خواهند نشست. یکی از سخنگویان آن شرکت به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفته است که هواپیماها به موجب یکی از مقررات هوانوردی که به پرواز همراه با دید معروف است پرواز خواهند کرد.

روز دوشنبه رئیس اتحادیه حمل و نقل بین المللی هوایی گفت اثرات تعطیل شدن صنایع هوانوردی سنگین تر از حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به ایالات متحده است. آن حملات تروریستی حریم هوایی آمریکا را تنها برای سه روز تعطیل کرد.

در رویدادی دیگر وزیران ترابری اروپا روز دوشنبه برای بازگشایی همراه با ایمنی حریم هوایی با یکدیگر بحث و گفت و گو کردند. مقام های وابسته گفتند که روز دوشنبه ۳۰ درصد از پروازهای اروپایی انجام گرفت.

در همین حال، ناتو از آسیب دیدن موتورهای جت های جنگنده آمریکایی به سبب خاکستر آتشفشانی خبر داد که بر فراز اروپا پرواز می کردند. مقام ناتو از ذکر جزئیات خودداری ورزید.

جنگنده های فنلاندی نیز هفته گذشته که ساعاتی قبل از بسته شدن حریم هوایی اروپا در آموزش های نظامی شرکت داشتند نیز دستخوش آسیب های مشابهی شده اند.

کارشناسان علمی که فعالیت آتش فشان ایسلند را تحت نظر دارند می گویند حجم خاکستر پرتاب شده از آتشفشان به اندازه قابل ملاحظه ای از روز شنبه تا کنون فروکش کرده است.  چندین شرکت بزرگ هواپیمایی از جمله کی – ال – ام، لوفت هانزا و ایرفرانس روزهای شنبه و یکشنبه چندین پرواز آزمایشی بدون مسافر انجام دادند و سپس اعلام کردند که با مشکلی روبرو نشده اند.

توسعه غنی سازی اورانیوم در ایران

علی رغم تلاش های بین المللی برای فشار بر ایران به منظور توقف برنامه اتمی جمهوری اسلامی، تهران ممکن است در مراحل اولیه ساخت یک تأسیسات جدید غنی سازی اورانیوم باشد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران مکانی را برای این تأسیسات تأیید کرده است.

ایلنا به نقل از مجتبی ثمره هاشمی، مشاور ریاست جمهوری گفت ساخت این تأسیسات اتمی طبق دستور ریاست جمهوری آغاز خواهد شد.

ایالات متحده آمریکا در رأس تلاش های بین المللی برای اعمال دور چهارم تحریم های بین المللی علیه تهران است. قدرت های جهان معتقدند تهران مخفیانه در تلاش برای تولید سلاح اتمی است اما جمهوری اسلامی همواره تأکید کرده است که برنامه اتمی اش صلح آمیز و با اهداف غیرنظامی است.

ماه نوامبر گذشته، ایران از طرح خود برای ساخت ده تأسیسات غنی سازی اورانیوم خبر داد. پیش از این در سال جاری میلادی، مقامات ایرانی گفتند احداث دو مرکز اتمی در مارس ۲۰۱۱ آغاز خواهد شد.

روز شنبه رئیس جمهوری اسلامی ایران کنفرانس دو روزه خلع سلاح هسته ای را در تهران افتتاح کرد و خواستار تعلیق عضویت آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی شد. او گفت تنها کشورهای فاقد سلاح هسته ای باید پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی را بررسی کنند.

دیپلمات های سوریه، لبنان و عراق روز شنبه از حق ایران برای برخورداری از برنامه هسته ای صلح آمیز حمایت کردند.

انفجار بمب در بازار پر رفت و آمد در پیشاور ۲۳ نفر را کشت

انفجار بمب در بازاری پر رفت و آمد در شهر پیشاور در شمال غربی پاکستان، دست کم ۲۳ کشته برجای گذاشت.

به گفته پلیس شخص مهاجم نیروهای پلیس را که در حال نظارت بر یک راهپیمایی بودند، هدف قرار داده بود. این راهپیمایی از سوی حزب تندروی جماعت اسلامی و برای اعتراض به قطع برق در شهر، سازماندهی شده بود. در این حمله دست کم ۳۰ تن مجروح شده اند.

چندین ساعت قبل از حادثه، بمبی در خارج از یک مرکز آموزش پلیس منفجر شد و منجر به کشته شدن یک نوجوان و زخمی شدن ده تن دیگر شد.

در رویدادی جداگانه در شمال غربی پاکستان، مسئولان از انفجار بمبی خبر دادند که دو تانکر حامل سوخت برای نیروهای ناتو در افغانستان را نابود کرد.

آتش ناشی از این انفجار همچنین یک کامیون و مغازه های موجود در منطقه قبیله ای خیبر را تخریب کرد.

خیبر یکی از معابر عمده انتقال کالا برای سربازان ناتو در افغانستان به شمار می رود.

شبه نظامیان، مسئول حملات مکرر علیه کاروان های ناتو شناخته می شوند که از این معبر برای انتقال کالا به افغانستان استفاده می کنند.

دو عضو ارشد القاعده در عراق کشته شدند

مسئولان عراقی و آمریکایی از کشته شدن دو چهره عمده القاعده در عراق طی یک عملیات مشترک میان نیروهای آمریکایی و عراقی خبر دادند.

نوری المالکی، نخست وزیر عراق می گوید ابو ایوب المصری، رهبر القاعده در عراق و ابو عمر البغدادی، دیگر عضو ارشد این گروه شبه نظامی، روز شنبه در عملیات نیروهای امنیتی عراق با پشتیبانی سربازان آمریکایی، در شهر شمالی تکریت کشته شدند.

نوری المالکی در یک کنفرانس خبری در روز دوشنبه عکس اجساد آنان را نشان داد و آنان را دو مأمور القاعده معرفی کرد.

شيمون پرز: توانايی های هسته ای ايران، جهان را تهديد می کند

شیمون پرز رئیس جمهوری اسرائیل، جمهوری اسلامی ایران را عمده ترین خطر علیه اسرائیل دانست و هشدار داد که دشمنان این کشور نباید قابلیت اسرائیل را در دفاع از خود دستکم بگیرند.

شیمون پرز روز دوشنبه در برابر دیوار ندبه و هنگام برگزاری مراسم روز يادبود در اسراييل برای بزرگداشت یاد سربازان و غيرنظاميانی که جان خود را در حمله های تروریستی از دست داده اند سخنرانی کرد.  

رئیس جمهوری اسرائیل گفت که تهدید علیه صلح در این کشور ممکن است که به تهدید علیه جهان متمدن تبدیل شود.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز گذشته با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که ایالات متحده در حمایت از امنیت اسرائیل و پیشرفت این کشور در آینده تردید نخواهد کرد.

مراسم روز يادبود در اسراييل از امروز آغاز شده و به مدت ۲۴ ساعت ادامه خواهد یافت.  

پژوهشگران با جابجایی «دی ان ای» والدین، از احتمال انتقال ژن بیماری های موروثی نادر به جنین پیشگیری می کنند

سی بی سی، تلویزیون دولتی کانادا روز پنج شنبه ۱۵ آوریل گزارش داد دانشمندان با استفاده از یک مرد و دو زن و استفاده از نوعی فن آوری، جنینی تولید کرده اند که ممکن است در آینده به انتقال ژن از مادران مبتلا به بیماری های موروثی نادر به فرزندانشان کمک کند.

هدف از این تجربه آزمایشگاهی، پیشگیری از به ارث رسیدن «دی ان ای» معیوب در میتوکندری است. میتوکندری ها، باکتری هایی هستند که انرژی را به سلول ها منتقل می کنند. «دی ان ای» میتوکندری از هسته تخم که بیشتر در «دی ان ای» مادر یافت می شود، مجزاست.

داگ ترنبیل، عصب شناس دانشگاه  نیوکاسل در انگلستان، در مقاله خود در نشریه «نیچر» نوشته است از هر ۶ هزار و ۵۰۰ کودک، یک کودک با بیماری های جدی متولد می شود که بر اثر اختلال  در عملکرد «دی ان ای» میتوکندریال  رخ می دهند و این اختلال به مشکلات قلبی مرگبار، از کار افتادن کبد، نارسایی های مغزی، کوری و ضعف ماهیچه منجرمی شود.

این تجربه میکوندریا را به طور موفقیت آمیزی جایگزین کرد.

دکتر ترنبیل در یک کنفرانس خبری گفته است: «آنچه که ما انجام داده ایم مثل تغییر باتری لپ تاپ است. منبع انرژی درست کار نمی کند، اما هیچ یک از اطلاعات روی دیسک سخت تغییری نکرده است. کودکی که با بهره گیری از این شیوه متولد شده است، نه تنها میتوکندری بی عیب و نقص دارد بلکه از هر جنبه دیگری، اطلاعات ژنتیکی مشابهی را از مادر و پدر دریافت کرده است.

پژوهشگران با استفاده از فن آوری های متنوعی، هسته سلولی را از اسپرم  پدر و تخم مادر که حاوی «دی ان ای» والدین است، گرفته اند و میتوکندری معیوب را نادیده گرفتند.

هسته های سلولی سپس در تخم دیگری جای داده شدند که هسته آن خارج شده بود، اما میتوکندری داشت. در نتیجه این جنین، حاوی ژن های مادر و پدر و اندازه بسیار کوچکی از «دی ان ای» میتوکندریال از تخم اهدا کننده است.

پژوهشگران در گزارش خود افزوده اند هشتاد جنین در یک دوره شش تا هشت روزه تولید شدند و در محیط آزماشگاهی رشد کردند تا به مرحله بلاستوسیست رسیدند که مرحله ایست که جنین معادل صد سلول و شبیه یک توپ است. این جنین ها، بر اساس قوانین کنونی بریتانیا نابود شدند.

فیلیپ بوچر، یکی از سرمایه گذاران در این پروژه تحقیقاتی و مدیر اجرایی ارشد «Muscular Dystrophy Campaign» گفته است یافته های این پژوهش جدید، پرتو نوری بر زندگی افراد مبتلا به بیماری های میتوکندریال می افکند که غالباً با تصمیم دشوار متولد کردن نوزادی روبرو هستند که احتمال ابتلای کودک  به بیماری های جدی وجود دارد.

وی می گوید: «این فن آوری نه تنها در آینده برای والدین فرصتی فراهم می آورد تا فرزند سالم به دنیا بیاورند بلکه به چرخه غم انگیز و دردناکی پایان می دهد که برخی از خانواده ها با آن روبرو هستند و این بیماری های موروثی را نسل به نسل منتقل می کنند.»

«شورای پژوهش پزشکی»  و « صندوق Wellcome » سرمایه این تحقیق را فراهم کردند.  

هدف اصلی «نشست امنیت اتمی»، یافتن راهی ملموس برای مقابله با برنامه اتمی ایران

یک هفته پس از امضای پیمان تاریخی کاهش سلاح‌های هسته ‌ای موسوم به «استارت ۲» در پراگ، باراک اوباما میزبان سران نزدیک به ۵۰ کشور جهان بود که برای شرکت در کنفرانس امنیت اتمی به واشنگتن سفر کردند.

برنامه اتمی ایران و کره شمالی در ردیف مهم ‌ترین مسائل مورد گفت ‌و گو طی دیدارهای دو جانبه اوباما با سران کشورهای میهمان قرار داشت.

کنفرانس امنیت اتمی در واشنگتن بزرگترین گردهمایی سران کشورها در پایتخت آمریکا طی ۶۰ سال اخیر محسوب می‌شود که هدف از آن  بررسی راهکارهای مقابله با تروریسم اتمی و همچنین حفاظت از مواد خطرناک هسته‌ ای در جهان عنوان شد.  

پرزیدنت اوباما پیشنهاد تشکیل این نشست را سال گذشته در چارچوب یک برنامه چهار ساله مطرح کرد. دیدگاه رئیس جمهوری آمریکا در چارچوب برنامه چهار ساله اش جلب توافق بین المللی برای جلوگیری از خطر تروریسم اتمی بود، خطری که به عنوان عاجل ترین و افراط گرایانه ترین خطر برای امنیت جهان به شمار می رود.

نشست امنیت اتمی، به طورغیر مستقیم دستمایه کنفرانس بین المللی بازنگری پیمان منع گسترش گسترش سلاح های اتمی به شمار می رود که قرار است یک ماه دیگر در نیویورک تشکیل شود تا برخی از مفاد پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای (NPT) را مورد بازنگری قرار دهد.

این پیمان در اول ژوئیه ۱۹۶۸ به امضای ۵۶ کشور دیگر جهان از جمله ایران رسید. در حال حاضر ۱۸۹ کشور این پیمان را پذیرفته اند.

این در حالی است که «بن رُدز» قائم مقام مشاور امنیت ملی باراک اوباما در ارتباطات استراتژیک، چند روز پیش از تشکیل نشست واشنگتن، گفت هدف این نشست تاًمین امنیت هسته ای و جلوگیری از تهدید تروریسم اتمی در جهان است و رسیدگی به مسئله ایران در دستور کار این جلسه نیست.

وی گفت ایالات متحده همچنان با متحدان خود در گروه ۱ + ۵، ضمن همکاری با شورای امنیت سازمان ملل متحد تلاش می کند تا ایران را به التزام به تعهدات بین المللی اش وادارد.

واقعیت برگزاری این نشست چه بود؟

«نشست امنیت اتمی» واشنگتن، بر همکاری جامعه بین المللی در وادار کردن جمهوری اسلامی ایران به تعلیق برنامه تسلیحات اتمی اش صحه گذاشت. با چنین اطمینان خاطری آمریکا و متحدانش می توانند از خطر تروریسم اتمی پیشگیری کنند، به مسئله تاًمین صلح در خاور میانه و تاًسیس کشور مستقلی برای فلسطینی ها بپردازند و جلوی افراط گرائی اسلامی را بگیرند و به همین دلیل است که چهاردهم آوریل، تنها یک روز پس از پایان نشست واشنگتن، نمایندگان گروه ۵+۱، مذاکرات خود را در نیویورک برای اعمال تحریم های جدیدتر شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه تهران و در انزوا قرار دادن بیشتر جمهوری اسلامی آغاز کردند.

این مسئله را هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده نیز، پنج روز پیش از برگزاری نشست واشنگتن، در مقاله ای در روزنامه گاردین چاپ لندن، تصریح کرد. او نوشت یکی از راه های متقاعد کردن رهبران ایران به توقف برنامه اتمی، صدور قطعنامه تحریمی جدید است که دو راه پیروی از تعهدات بین المللی و یا رویارویی با انزوای بیشتر را در مقابل ایران قرار می دهد.

برخی کارشناسان می گویند سخنان خانم کلینتون در هفتم ماه آوریل نشان دهنده آنست که مسئله مهم و اصلی نشست اتمی واشنگتن، چگونگی رویارویی با جمهوری اسلامی ایران و برنامه اتمی اش است.

ایران در فهرست کشورهای حامی تروریسم

آمریکا ایران را از ۲۶ سال پیش در فهرست کشورهای حامی تروریسم در کنار کوبا، سوریه و کره شمالی قرار داد.

ایران به دلیل ویژگی های خاص جغرافیای سیاسی، داشتن ذخائر نفت و گاز طبیعی و نفوذ و قدرت در خاورمیانه، مدتهاست که یکی از اولویت های مهم سیاست خارجی آمریکا به شمار می رود، در حالی که سه کشور دیگر در چنین اولویتی قرار ندارند.

تمامی گزینه ها در مورد ایران مطرح است

باراک اوباما در حاشیه «نشست ایمنی اتمی» که با شرکت ۴۹ نفر از رهبران کشورهای جهان، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین رئیس شورای اروپا به مدت دو روز در واشنگتن تشکیل شد، با برخی رهبران شرکت کننده، از جمله رهبران سیاسی اردن، آلمان، ترکیه و چین در مذاکراتی دوجانبه شرکت کرد. او در این دیدارها همچنان به ادامه مشی دیپلماتیک در رابطه با ایران تأکید کرد.

جلب موافقت چین در صدور قطعنامه جدید علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد، مهم ترین مسئله مورد گفت و گو بین رهبران آمریکا و چین بود که خود یکی از اعضای گروه پنج به علاوه یک است.

هیأت انتخاباتی عراق دستور بازشماری آرای بغداد را صادر کرد

یک هیأت انتخاباتی عراق دستور بازشماری آرای بغداد در انتخابات پارلمانی را که ماه گذشته برگزار شد، صادر کرد. پیشتر نوری المالکی، نخست وزیر عراق چنین درخواستی را مطرح کرده بود.

بازشماری آرا ممکن است نتیجه انتخابات به شدت رقابتی ۷ مارس را تغییر دهد.

در انتخابات اوایل مارس، ائتلاف نوری المالکی به فاصله کوتاهی پس از حزب سکولار ایاد علاوی، نخست وزیر سابق عراق و در مقام دوم قرار گرفت.

حزب «حکومت قانون» متعلق به آقای مالکی گفته است شواهدی به دست آورده که حاکی از تقلب گسترده در پنج استان از جمله بغداد است که می تواند نتیجه انتخابات را به شکل چشمگیری تغییر دهد.

ائتلاف عراقیه متعلق به ایاد علاوی موفق شد ۹۱ کرسی پارلمان، دو کرسی بیش از حزب نوری المالکی کسب کند.

هر دو گروه برای تشکیل اکثریت پارلمانی به دنبال شرکای ائتلافی بوده اند.

ناظران بین المللی گفته اند انتخابات ماه گذشته عراق عادلانه برگزار شد.

۷ نفر در افغانستان بر اثر زلزله کشته شدند

بر اثر وقوع زمین لرزه در مرکز افغانستان دست کم ۷ نفر کشته و ۳۰ تن زخمی شدند.

به گفته  مقام ها ساختمان های زیادی نیز بر اثر این زمین لرزه که شدت آن ۵ و ۳ دهم درجه در مقیاس ریشتر گزارش شده، آسیب دیده اند.

بنا به گزارش ها دسترسی به برخی از مناطق آسیب دیده به دلیل خسارات موجود و مسدود شدن راه ها غیرممکن است.

مرکز زمین لرزه روز دوشنبه در ۱۹۰ کیلومتری شمال غرب کابل و عمق آن در ارتفاع ۱۰ کیلومتری زیر زمین گزارش شده است.

لرزش زمین در پایتخت و نیز ازبکستان و تاجیکستان دو کشور همسایه  افغانستان نیز احساس شده است.

حامد کرزی با صدور بیانیه ای ضمن ابراز تأسف از این واقعه به گروه های امداد دستور داد به آسیب دیدگان رسیدگی کرده و گزارشی درباره شدت آسیب وارده تهیه کنند.


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر