سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مهر ۲۹, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

دادگاه عالی پاکستان خواستار اصلاح متمم انتصاب قضات شد

دادگاه عالی پاکستان به پارلمان دستور داده است بخشی از یک متمم قانون اساسی را که به انتصاب قضات مربوط می شود، بازنگری کند.

دادگاه این حکم را روز پنجشنبه در پی چالش های قانونی با مجموعه ای از متمم های قانون اساسی صادر کرد. یکی از تغییرات، ایجاد کمیته ای برای انتصاب قضات خواهد بود و قانونگذاران باید نامزدها را تصویب کنند.

بر اساس قانون فعلی، رییس دادگاه عالی نقش مشورتی اصلی را در روند انتصاب قضات دارد.

افتخار محمد چودری، رییس دادگاه، ابزار نگرانی کرده است که تغییرات ممکن است استقلال قوه قضاییه را ضعیف کند.

کارشناسان می گویند قوه قضاییه با بازگرداندن لایحه به پارلمان برای بازنگری، به جای رد کامل آن، از رویارویی بزرگتر با دولت پرهیز می کند.

یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر، از تصمیم دادگاه استقبال کرد.

تنش بین دادگاه عالی و دولت در ماه دسامبر و زمانی بالا گرفت که دادگاه یک فرمان بخشودگی را که از آصف علی زرداری، رییس جمهوری، در برابر اتهامات فساد حفاظت می کرد، بی اعتبار دانست.

تاسیس بانک در خارج، تلاش تهران برای دورزدن تحریم ها

روزنامه واشنگتن پست در شماره روز پنجشنبه خود از تلاش مخفیانه تهران برای تاسیس بانک در کشورهای مسلمان در گوشه و کنار جهان، از جمله در عراق و مالزی خبر می دهد و به نقل از مقامات آمریکایی می نویسد تهران برای این بانک ها از نام های غیرواقعی و شرایط مالکیت مبهم بهره می جوید تا تحریم های بین المللی، که فعالیت های بانکی جمهوری اسلامی در جهان به شدت از آن ها تاثیر گرفته است را، دور بزنند.

وزارت خزانه داری آمریکا ۱۶ بانک ایرانی را به ظن حمایت از برنامه اتمی و فعالیت های تروریستی تهران، در فهرست سیاه خود قرار داده و به تبع آن دیگر کشورها نیز اقدام مشابهی را علیه این بانک های ایرانی در پیش گرفتند. واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی تلاش ایران برای فعالیت های بانکی جدید را، نشانی از ثمربخش بودن تحریم های اقتصادی علیه تهران قلمداد می کند و می نویسد ایران در مسیر تاسیس بانک های جدید تا حدودی نیز موفق بوده است.

این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد دولتی آمریکایی به شرط محفوظ ماندن نامش می نویسد: «به نظر ما، ایرانی ها تلاش می کنند در برخی جاها، دست به تاسیس مراکز مالی و بانک ها بزنند و این خود نشان می دهد که آنان از انجام عملیات معمولی بانکی عاجز شده اند». این مقام دولتی می افزاید: «آنان می خواهند در جاهایی که گمان می کنند از دسترس آمریکا در امان است، بانک هایی را تاسیس کنند».

مقامات آمریکایی گفته اند دولت باراک اوباما از تلاش های تهران «در برخی کشورهای همسایه و غیرهمسایه ایران» آگاه است.

در عراق، به گفته یک مقام این کشور، تهران دست کم دو بانک را در بغداد تاسیس کرده است که یکی از آن ها با بانک ملی، بزرگ ترین بانک تجاری ایرانی مرتبط است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۸ بانک ملی ایران را در فهرست موسسات مرتبط با برنامه هسته ای جمهوری اسلامی قرار داد و اتحادیه اروپا تمامی شعبات این بانک در این قاره را بست. ایران همچنین در تلاشی ناموفق سعی کرده است بانک های تجاری را در کردستان عراق تاسیس کند.

واشنگتن پست می نویسد مقامات وزارت خزانه داری آمریکا طی هفته های اخیر از نقاط گوناگون جهان از جمله کشورهایی چون آذربایجان، ترکیه، امارات متحده عربی، بحرین و لبنان دیدار کردند تا پیروی این کشورها از تحریم های اعمال شده علیه ایران را مستحکم کنند. وزارت خزانه داری و امور خارجه آمریکا به «مقامات محلی درباره خطرهای ریشه دواندن چنین عملیاتی در کشورهایشان» هشدار داده اند.

باکو، پایتخت آذربایجان محل استقرار شعبه ای از بانک ملی است و ماه گذشته گزارش های منتشر شده در آذربایجان از پیشنهاد تهران به باکو مبنی بر تاسیس بانکی مشترک میان دو کشور خبر دادند.

در سال ۲۰۰۸، وزارت خزانه داری آمریکا گفت بانک موسوم به «فیوچر بانک» در بحرین از سوی بانک ملی ایران اداره می شود اما این بانک هنوز به فعالیت خود ادامه می دهد.

شمس الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی در ماه جاری میلادی در واشنگتن به خبرنگاران گفت: «ایران در نتیجه اعمال تحریم ها با برخی مشکلات مواجه شده است». او گفت: «جهان بزرگ است و افرادی که با ما رابطه تجاری دارند راه هایی را برای انتقال پول پیدا می کنند». حسینی افزود: «وقتی راه آب را می بندید، آب راه خود را از جای دیگری باز می کند».

واشنگتن پست در ادامه به نقل از «متیو لویت»، یک مقام سابق وزارت خزانه داری آمریکا و مدیر برنامه مقابله با تروریسم موسسه واشنگتن برای سیاست گذاری خاور نزدیک، می نویسد: «ما همواره با ایران بازی موش و گربه داشته ایم». او می گوید حتی اگر ایران با موفقیت در کشورهای دیگر بانک تاسیس کند، این بانک ها برای انجام حجم بالایی از مراودات بانکی که ایران از دست داده است، بسیار کوچک و ناکافی خواهند بود.

امارات متحده عربی سالها کانالی مهم برای مراودات پولی و جنسی ایران بوده است. اما از زمان صدور تاره ترین دور تحریم های شورای امنیت در ژوئن ۲۰۱۰، امارات متحده عربی از طرق کاهش رابطه مالی با بانک های ایرانی که نامشان در فهرست سیاه واشنگتن قرار دارد، سختگیری هایی را بر فعالیت های ایران اعمال کرد. در پاسخ، به گفته مقام ارشد دولتی آمریکایی، به نظر می رسد ایران در تلاشی ناکام، مالزی را به عنوان یک قطب جدید اقتصادی برگزیده است.

به نوشته واشنگتن پست، مالزی یک مرکز مراوده محموله های تجاری، برای کالاهای مشکوک ایران بوده است و اقدام اخیر ایران، مالزی را از نظر منطقی، به مکانی مناسب برای مراودات مالی تهران تبدیل می کند. اما امسال، دولت مالزی اعلام کرد یک قانون کنترل صادرات را فعال کرده است که قصدش مستحکم کردن توانایی این کشور برای شناسایی موادی است که در ساخت سلاح های کشتار جمعی کاربرد دارد.

مقامات آمریکایی از موانع دولت مالزی از جمله تعلیق شعبه محلی بانک ملت، دومین بانک بزرگ ایران، که بر سر راه جمهوری اسلامی قرار داده است، ستایش کردند.

مقامات آمریکایی بارها به خطر افتادن اعتبار و نام موسسات مالی کشورهای مختلف را در صورت ادامه رابطه با نهادهای ایرانی، گوشزد کرده اند. با گسترش و نفوذ هرچه بیشتر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صنایع گوناگون ایران، مقامات آمریکایی نیز فهرست شرکت های ایرانی مرتبط با سپاه را تکمیل کردند و به شرکت ها و موسسات بین المللی هشدار دادند که در ارتباط با نهادهای تحت تحریم محتاط باشند.

بانک های بین المللی عمده، مانند لیویدز، کردیت سویس و بارکلیز به دلیل ادامه روابط مالی که منشا آن ها ایران بود و یا تغییر سابقه مراودات مالی برای پنهان کردن چنین روابطی، از سوی مقامات آمریکایی، صدها میلیون دلار جریمه شده اند.

کشته شدن دو جدائی خواه در کشمیر هند

سربازان هند در جریان نبرد مسلحانه ای در کشمیر هند، دو ستیزه گر جدائی خواه را کشتند.

نبرد، بامداد پنجشنبه و پس از آن آغاز شد که سربازان و پلیس، خانه ای در حومه شهر سرینگر را که ستیزه گران اشغال کرده بودند، محاصره کردند.

به گفته پلیس، در زد و خورد دو ستیزه گر کشته شدند، و جستجو برای سومین مظنون جریان دارد.

نبرد سنگین، صدها نفر از ساکنان محل را ناچار ساخت خانه هایشان را تخلیه کنند و به نواحی امن تر بروند.

روز سه شنبه، مقامات امنیتی در تلاش برای جلوگیری از اعتراضات در پی دستگیری یک رهبر جدائی خواه افراطی، آمد و رفت در منطقه را بار دیگر ممنوع ساختند. مقامات می گویند او رهبر عمده ماه ها اعتراضات ضد هند، که بیش از ۱۱۰ کشته برجا گذاشت، بوده است.

جدائی طلبان کشمیری از سال ۱۹۸۹ برای استقلال از هند یا ادغام در پاکستان در جنگ بوده اند. تاکنون بیش از ۶۰ هزار تن کشته شده اند.

شتاب گیری خانه سازی در محله های یهودی نشین کرانه غربی

یک گروه طرفدار صلح در خاورمیانه می گوید یهودیان ساکن کرانه غربی از زمان انقضای توقف عملیات ساختمانی در ماه گذشته، دست کم ۶۰۰ خانه ساخته اند.

گروه «صلح، هم اینک»، که از راه حل دو کشوری در روند صلح اسراییل و فلسطینیان حمایت می کند، روز پنجشنبه گفت شتاب خانه سازی چهار برابر از آنچه پیش از اجرای توقف ۱۰ ماهه کارهای ساختمانی در نوامبر ۲۰۰۹ بود، سریعتر است. گروه قول داده است هفته آینده گزارش کاملی منتشر کند.

مذاکرات صلح بین مقامات فلسطینی و اسراییل به دلیل اختلاف بر سر ساختن محله های یهودی نشین در سرزمینی که فلسطینیان آن را برای کشور آینده خود می خواهند، متوقف شده است.

یک سخنگوی فلسطینی می گوید شتاب خانه سازی در کرانه غربی «نگران کننده» است. او آن را شاخص دیگری بر «جدی نبودن اسراییل درباره روند صلح» دانست.

ماه پیش، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، گفت اگر فلسطینیان اسراییل را به رسمیت بشناسند، او توقف خانه سازی را تجدید می کند. فلسطینیان این پیشنهاد را رد کردند.

یک گزارش جداگانه آسوشیتد پرس نشان می دهد یهودیان ساکن محله ها، از زمان انقضای توقف موقت خانه سازی در ۲۶ سپتامبر، ساختن حدود ۵۵۰ واحد خانه را در کرانه غربی آغاز کرده اند.

در این میان، هیاتی از مقامات خارجی که از خاورمیانه دیدن می کنند، روز پنجشنبه در اورشلیم شرقی با فلسطینیان ساکن خانه هایی که با تخریب روبرو هستند ملاقات کرد. اعضای هیات به ساکنان گفتند آنها نگرانی هایشان را با مقامات اسراییلی در میان خواهند گذاشت.

جیمی کارتر، رییس جمهوری سابق آمریکا، یکی از افرادی است که به امضای قراردادهای صلح بین اسراییل و مصر در کمپ دیوید در سال ۱۹۷۹ کمک کرد.

دیدار رییس جمهوری ونزوئلا از سوریه

هوگو چاوز، رییس جمهوری ونزوئلا، روز پنجشنبه در دمشق با بشار اسد، رییس جمهوری سوریه، ملاقات کرد.

آقای چاوز در ادامه سفر خود در کشورهای متحد در خاورمیانه، برای مقابله با آنچه آن را «امپریالیسم» آمریکا می نامد، روز چهارشنبه از ایران به پایتخت سوریه رفت.

در تهران، او و محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، عهد کردند برای پایان دادن به استیلای غرب بر امور جهانی، «نظم جهانی نوینی» برقرار کنند.

هوگو چاوز در سوریه، که وزارت امور خارجه آمریکا آن را یک حامی تروریسم تلقی می کنند، و به همین دلیل تحریم هایی علیه آن وضع کرده است، حمایت مشابهی را جستجو می کند. آمریکا همچنین سوریه را به فعالیت های پنهانی اتمی متهم می کند. دمشق این اتهام را رد کرده است.

آقای چاوز در پایان سفر دو روزه به تهران، تهدیدهای نظامی احتمالی علیه ایران را محکوم کرد. او با هدف تقویت همکاری در حوزه هایی از جمله نفت، گاز طبیعی، نساجی و تجارت، ۱۱ قرارداد با مقامات ایران امضا کرد.

اظهار نگرانی هیلاری کلینتون از افزایش تنش در لبنان

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، از استقلال و ثبات لبنان حمایت کرده، در همین حال نگرانی خود را از تنش های جاری در آن کشور ابراز داشته است.

خانم کلینتون روز چهارشنبه در یک مکالمه تلفنی با میشل سلیمان، رییس جمهوری لبنان، بر اهمیتی که واشنگتن برای تقویت نهادهای دولتی لبنان قائل است تاکید گذاشت، و درباره آنچه آن را «افزایش ناراحت کننده تنش در لبنان» نامید، صحبت کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین یادآور شد آمریکا اظهارات اخیر بان کی – مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، را که تحقیق درباره ترور رفیق حریری، نخست وزیر سابق لبنان، باید «بدون مداخله» ادامه پیدا کند، کاملا تایید می کند.

بان کی - مون در اوائل اکتبر از کارهای دادگاه تحقیق، که سازمان ملل متحد از آن پشتیبانی می کند، دفاع کرد، و تمام طرف های لبنانی و منطقه ای را به خودداری از پیش داوری درباره نتیجه تحقیقات، و مداخله فرا خواند.

به گفته دیپلمات ها، به نظر می رسد اشاره دبیر کل سازمان ملل متحد به حزب الله، که تحقیقات را محکوم کرده است، و سوریه که از آن انتقاد می کند، بود.

سوریه بدگمانی های گسترده را که دمشق در انفجار یک بمب در کامیونی، که حریری و ۲۲ تن دیگر را کشت دست داشت، تکذیب کرده است.

گزارش می رسد حزب الله از آن می ترسد که تحقیقات ممکن است موجب شود برخی از اعضای آن تحت پیگرد قرار گیرند.

حزب الله همچنین روز چهارشنبه از بان کی - مون که گفت لبنان هدف «طرح نگران کننده ای» از حوادث مسلحانه قرار گرفته است، انتقاد کرد.

اظهارات او در گزارشی که روز دوشنبه در مورد اجرای قطعنامه ۱۵۵۹ شورای امنیت ارائه شد گنجانده شده است. قطعنامه، که در سال ۲۰۰۴ تصویب شد، می خواهد تمام گروه های شبه نظامی در لبنان منحل و خلع سلاح شوند و نیروهای باقی مانده خارجی آنجا را ترک کنند.

حزب الله گفت گزارش سازمان ملل متحد، دخالت در امور لبنان و نیز «مداخله سیاسی» در کار دادگاه ویژه برای لبنان را نشان می دهد.

گزارش سازمان ملل متحد در پی سفر محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران، به لبنان و ملاقات با مقامات دولت و رهبر حزب الله صادر شد.

ترکيه فشار آمريکا برای قطع تجارت با ايران را پس ميزند

لس آنجلس تايمز زيرعنوان "ترکيه فشارآمريکا برای کم کردن تجارت با ايران را پس می زند" می نويسد ترکيه تلاش آمريکا برای متقاعد ساختن آن کشور درپائين آوردن سطح مناسبات تجاری اش با ايران را، به رغم لابی گریهای مصرانه اين هفته آمريکا در واشينگتن و آنکارا، رد کرده است.
علی باباجان، معاون نخست وزير ترکيه، روز چهارشنبه در واشينگتن درمورد چگونگی عمل کردن شرکت های آن کشور به تحريم های اروپائی و آمريکائی برای کاهش تجارت با ايران به خبرنگاران گفت آنها آزادند خودشان تصميم بگيرند.
ترکيه طرف تجاری عمده ای با اين همسايه شرقی است و کوتاهی آن در عمل کردن به تحريم ها ثمربخشی آنها را تهديد می کند. رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه ماه گذشته گفته بود کشورش می خواهد تجارت با ايران را ۳ برابر کند.
دولت اوباما دراين هفته برای آوردن ترکيه به خط رعايت تحريم ها تلاشی عمده انجام داده است. استوارت له وی، مسئول امور تحريم های ايران در وزارت خزانه داری آمريکا، روز چهارشنبه به آنکارا، پايتخت ترکيه سفرکرد تا ازمقامات آن کشوربخواهد با تلاش های مرتبط با تحريم ها همکاری کنند، و اين درحالی بود که مقامات آمريکائی در واشينگتن گسترش مناسبات بازرگانی ميان آمريکا و ترکيه را پيشنهاد می دادند.
با اينحال، باباجان، که يکی از بنيان گذاران حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکيه است، گفت درحالی که بسياری از شرکت های اروپائی، چينی، و روسی کماکان با ايران تجارتی عمده دارند، قطع مناسبات شرکت های ترک با شرکت های ايرانی عاقلانه نيست.
ترکيه يک سوم انرژی مورد نيازخود را از ايران می گيرد، و مبادلات بازرگانی دو کشور، که ارزش آن بيش از ۱۰ ميليارد دلاراست، بخصوص برای مناطق فقيرنشين ترکيه در مجاورت مرز ايران اهميت دارد.
به رغم واکنش دولت ترکيه، تحريم های آمريکائی و اروپائی نيش هائی هم دارد که گزيدن بانک های ترکيه از جمله آنهاست، و بانک های ترکيه در صورت معامله با شرکت های طرف تجارت با ايران می توانند با خطر ازدست دادن دسترسی به بازارهای آمريکا مواجه شوند.
درهمين حال دولت اوباما تلاش می کند شرکت های چينی را زير فشار بيشتری بگذارد که رفتارشان بزرگترين تهديد عليه تحريم هاست. بنظر می رسد شرکت های چينی همزمان با اقدام شرکت های ديگر در قطع مناسبات با ايران، جای آنها را در بخش های انرژی، مالی و تسليحاتی پر می کنند.
پی. جی. کراولی سخنگوی وزارت امورخارجه آمريکا روز جمعه گفته بود دولت فهرست شرکت های مورد ظن در نقض تحريم ها را به چين ارائه داده است و از پکن قول انجام تحقيقات دريافت کرده است.

کشته شدن ۹ تن در انفجار بمب در اتوبوسی در فیلیپین

در انفجار بمبی در یک اتوبوس شلوغ در جنوب فیلیپین، دست کم ۹ تن جان سپردند و ۹ نفر زخمی شدند.

انفجار روز پنجشنبه در استان کوتاباتوی شمالی در جزیره میندانائو روی داد. این منطقه سال هاست که با یک شورش اسلامی و آدم ربایی و اخاذی دسته های بزهکار دست به گریبان است.

مسئولیت انفجار را کسی بر عهده نگرفته است، اما پلیس براین گمان است که اخاذی انگیزه آن بوده است. به گفته پلیس، شرکت اتوبوس رانی تعدادی نامه از گروه های مسلح دریافت کرده است.

رییس جمهوری فیلیپین بمب گذاری را محکوم کرد و به پلیس دستور داد از هدف های آسیب پذیر در برابر چنین حملاتی بیشتر حفاظت کند.

بمب ظاهرا در کیسه ای در یک محوطه بار در عقب اتوبوس قرار داده شده بود. راننده به پلیس گفت سه مرد دقایقی پیش از انفجار از اتوبوس خارج شدند.

هنگام وقوع انفجار بیش از ۵۰ مسافر در اتوبوس بودند.

کشته شدن ۶ ستیزه گر در انفجاری در شمال غربی پاکستان

مقامات پاکستان می گویند در انفجار یک بمب کنار در جاده ای در شمال غربی کشور شش ستیزه گر کشته شدند.

به گفته مقامات، یکی از فرماندهان ستیزه گران به نام «حکیم خان» از جمله کشته شدگان انفجار روز پنجشنبه در منطقه عشایری در نزدیکی مرز افغانستان بود.

روشن نیست چه کسی بمب را کار گذاشت، اما مقامات می گویند امکان دارد کار یک گروه ستیزه جو باشد.

در جنوب پاکستان، بندر کراچی روز پنحشنبه بازگشت به وضعیت عادی را در پی روزها خشونت که دست کم ۵۶ کشته برجا گذاشت، آغاز کرد، و مدارس و فروشگاه ها دوباره باز شدند.

درگیری پلیس با معترضین در ادامه اعتراضات در فرانسه

در فرانسه، در حالی که اعترضات علیه برنامه دولت برای بالا بردن سن بازنشستگی ادامه دارد، کارگران و دانش آموزان بار دیگر انبارهای سوخت و ترمینال های حمل و نقل در شهرهای عمده را بسته اند.

در لیون، پلیس ضد شورش روز پنجشنبه با جوانانی که سنگ و اشیای دیگر پرتاب می کردند و اتومبیل ها را واژگون می کردند، به زد و خورد پرداخت. در مارسی، پلیس برای باز کردن فرودگاه شهر، پس از آن که صدها کارگر اعتصابی پالایشگاه به آنجا هجوم بردند، وارد عمل شد. سربازان همچنین برای جمع کردن زباله ها از خیابان های شهر، در ساحل مدیترانه، اعزام شدند.

نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری فرانسه، می گوید او برای جلوگیری از ورشکسته شدن سیستم مستمری و بازنشستگی باید اصلاحاتی در آن انجام دهد. سارکوزی می خواهد حداقل سن بازنشستگی از ۶۰ سال به ۶۲ سال، و سن دریافت منافع کامل بازنشستگی از ۶۵ سال به ۶۷ سال بالا برود.

انتظار می رود سنای فرانسه روز پنجشنبه به لایحه رای بدهد، اما بحث شدید ادامه دارد. سوسیالیست ها با اصلاح سیستم مستمری مخالف هستند، و ناظران اینک می گویند ممکن است بحث ها به روز جمعه بکشد.

سوسیالیست ها با پیشنهاد صدها متمم، روند تصویب لایحه را کند کرده اند. آنها همچنین خواسته اند مذاکرات بیشتری درباره آن انجام شود. اما تحلیلگران می گویند احتمال نمی رود دولت راست میانه این درخواست ها را بپذیرد.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شهرزاد سپانلو با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای فرامرز اصلانی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر