سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ دی ۱۴, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

ابداع شیوه جدید تشخیص بیماری سرطان با آزمایش خون

دانشمندان آمریکایی آزمایشی را ابداع کرده اند که می تواند از بین میلیارد های سلول سالم بدن انسان، تک تک سلول های سرطانی را شناسایی کند.

این آزمایش می تواند از بین میلیاردها سلول سالم، یک سلول سرطانی را تشخیص دهد و پژوهشگران با نمونه برداری از خون افراد مبتلا به سرطان، با استفاده از یک تراشه مخصوص در جستحوی سلولهای سرطانی می گردند.  

در این آزمایش از یک ریزتراشه استفاده می شود که شبیه یک اسلاید آزمایشگاه است که ۷۸ هزار شی شبیه دندانه های شانه دارد. این دندانه ها با پادتن هایی پوشانده شده اند که به سلول های سرطانی وصل می شوند. زمانی که خون به این تراشه تزریق می شود، سلول های سرطانی خون با چسبیدن به بدنه آن، رنگ می بازند و می درخشند و بنابراین دانشمندان می توانند آن ها را بشمارند و یا برای تحقیق به آزمایشگاه ببرند.

بسیاری از پزشکان معتقدند وجود سلول های سرطانی سرگردان در جریان خون به این معنا است که رشد تومور به نقاط دیگر بدن پیشرفت کرده است و یا به زودی به نقاط دیگر سرایت خواهد کرد. آزمایشی که می تواند این سلول ها را شناسایی کند، از این ویژگی برخوردار است که شیوه درمان و مراقبت از بیماران مبتلا به انواع متعددی از بیماری های سرطان، همچون سرطان سینه، پروستات، ریه و لوزالمعده را متحول کند.

پزشکان در مرحله اول قصد دارند سعی کنند بهترین راه درمان برای ریشه کنی تومور در بیمار را کشف کنند و سپس سرعت تاثیر و کارآمدی آن را دریابند.

توجه و علاقه پزشکان به گردآوری این سلول ها در سال ۲۰۰۷ و پس از انتشار گزارش تحقیقی گروهی از دانشمندان بیمارستان ماساچوست به این آزمایش جلب شد. این آزمایش بسیار قوی تر از «CellSearch» است. فقط چند قاشق چای خوری خون برای این آزمایش کافی است و می توان برای کنترل شیوه درمان و یافتن علت بی اثر بودن یک نوع دارو و انتخاب داروی دیگر، به کرات از آن استفاده کرد.

دکتر دانیل هابر، رئیس مرکز سرطان بیمارستان ماساچوست و یکی از کاشفان این آزمایش می گوید: «این آزمایش مثل بیوپسی ( نمونه برداری از بافت ) مایع است که از تکه برداری از بافت بدن که بسیار دردناک است، اجتناب می شود و ممکن است برای کنترل بیماری نسبت به تصویربرداری اسکن دوره ای، شیوه بهتری باشد.»

شرکت آمریکایی «جانسون و جانسون» با همکاری پژوهشگران بوستون که این آزمایش را ابداع کرده اند روز دوشنبه ( ۳ ژانویه ) اعلام کردند بهره گیری از این شیوه می تواند بیماران را قدم دیگری به تشخیص بیماری سرطان و درمان آن نزدیک تر کند.

دانشمندان همچنین براین باورند علاوه بر انجام آزمایش هایی همچون ماموگرام، کلونوسکوپی و دیگر شیوه های قدیمی که چندان راحت هم نبوده اند، بهره گیری از این آزمایش راه بهتری برای تشخیص انواع بیماری سرطان خواهد بود.

در حال حاضر تشخیص بسیاری از انواع سرطان با برداشتن بافت اعضای بدن با سوزن انجام می شود و در این شیوه اغلب نمونه بافت کافی برای تشخیص نوع ژن و یا راه کنترل رشد تومور ارائه نمی دهد و گاهی تا زمانی که بیمار برای درمان و تجویز نوع آن به متخصص ارجاع می شود، نمونه بافت دیگر در دسترس نیست.

پزشکان غالباً برای درمان بیمار، پرتودرمانی و یا دارو تجویز می کنند و پس از گذشت دو ماه، برای کاهش اندازه تومور، سی تی اسکن تجویز می کنند. برخی از بیماران مبتلا به سرطان فقط تا انجام یک یا دو نوع درمان دوام می آورند، بنابراین آزمایش و مشاهده سلول های سرطانی در خون فرد، می تواند تا حدودی ضامن موفقیت درمان زودهنگام باشد و گزینه های (درمانی) بیشتری را در اختیار بیمار قرار دهد.

تنها آزمایش عرصه پزشکی که هم اکنون برای یافتن سلول های سرطانی در خون موجود است، «CellSearch» نام دارد و فقط تعداد سلول های سرطانی را می شمارد و همه سلول ها را پیدا نمی کند تا پزشکان بتوانند آن ها را تحلیل و نوع درمان را تعیین کنند.

قرار است چهار مرکز بزرگ تشخیص سرطان نیز تحقیق در مورد این آزمایش تجربی را طی سال جاری آغاز کنند.



   







احتمال توقف صادرات ايران

محسن بهرامی، معاون اسبق وزارت بازرگانی، در گفت وگو با خبرگزاری ایسنا، در بر آورد خود از صادرات ایران با اجرای هدفمندی یارانه ها متذکر شد که اگر حمایت از صادرات با فوریت صورت نگیرد، طبیعی است که صادرات ایران دستخوش توقف و کاهش می شود.

هوشنگ فاخر، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، نیز در گفت و گو با همین خبرگزاری، در مورد وضعيت صادرات با آغاز هدفمندسازی يارانه‌ها، اظهار كرد، اين موضوع به ميزان حمايت دولت از واحدهای توليدی بستگی دارد. چرا كه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزايش بهای حامل‌های انرژی خود به خود قيمت تمام شده كالاها را بالا می ‌برد و اگر حمايت دولت آن‌ قدری نباشد كه بتواند اين افزايش قيمت را جبران كند صادرات كشور افزايش نمی ‌يابد.

با این وجود، محمود دودانگه معاون برنامه‌ريزی و اقتصادی وزارت بازرگانی در تازه ترین گفت و گو خود با روزنامه تهران امروز با ذکر این موضوع که «بسته حمایت از صادرات، خاص هدفمندی نداریم» ابزار داشت، «بسته جامعی كه ما برای حمايت از صادرات غيرنفتی تعريف كرده‌ايم، بسته‌ای است كه مختص زمان و دوره خاصی نيست و در همه شرايط از جمله هدفمندكردن يارانه‌ها می ‌تواند به صادركنندگان كمك كند.»

به گفته معاون وزیر بازرگانی ایران نه‌ تنها كاهش صادرات نخواهد داشت بلكه اجرای اين قانون سبب افزايش صادرات خواهد شد.

این سخنان در حالی بیان می شود که داریوش قنبری، سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر واردات بی رویه از چین که به گفته وی منجر به ورشکستگی تولید کنندگان داخلی شده است از تلاش برخی از نمایندگان برای استیضاح وزیر بازرگانی خبر می دهد.

براساس تازه ترین گزارش دفتر آمار و فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات گمرك ايران واردات كشور در ۹ ماه نخست سال جاری در مجموع به ۴۷ ميليارد و ۷۰ ميليون دلار رسيد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيست وشش وهفت صدم درصد افزايش يافته است.

ایران علیه مداخله در پرونده دو آلمانی هشدار می دهد

ایران هشدار داده است کمپین خارجی برای آزادی دو روزنامه نگار آلمانی که هنگام تهیه گزارشی درباره یک زن محکوم به سنگسار بازداشت شدند، ممکن است نتیجه معکوس ببار آورد.
رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، روز سه شنبه گفت فشار تاثیر متضاد خواهد داشت. او از آلمان خواست مساله را سیاسی نکند.
مقامات امنیتی دو آلمانی را در ماه اکتبر به اتهام ورود به کشور با گذرنامه توریستی دستگیر کردند. ایران می گوید آنها نتوانستند کارت های خبرنگاری مناسب تهیه کنند.
اخیرا، وزیر امور خارجه آلمان و حدود ۱۰۰ شخصیت بلند پایه آن کشور نامه ای امضا کردند که از ایران می خواهد دو روزنامه نگار را آزاد کند.
هفته نامه بیلد زایتونگ گفته است دو کارمند آن، که نام آنها ذکر نشده، برای تحقیق درباره پرونده سکینه محمدی آشتیانی به ایران رفتند.
در اواخر دسامبر ایران به روزنامه نگاران اجازه داد با بستگانشان در زندانی در تبریز ملاقات کنند.

تأسيس اولين کارخانه اتومبيل سازی در عربستان سعودی

عربستان سعودی و کره جنوبی يک قرارداد ۵۰۰ ميليون دلاری برای تأسيس اولين کارخانه اتومبيل سازی در عربستان به امضاء رساندند. شيخ محمد العمودی، ميلياردر و سرمايه گذار بزرگ سعودی، نيز با خريد ۵۵ درصد سهام اين کارخانه به اين قرار داد پيوست.  العمودی ابراز اميدواری کرد که اين  پروژه بتواند برای جوانان کشور فرصتهای شغلی ايجاد کند. بموجب اين قرار داد ۱۵ درصد سهام اختصاص به بخش فن آوری دانشگاه ملک سعود،  و ۳۰ درصد سهام به اتو دايم اتوميتيو تکنولوژی کره جنوبی تعلق دارد.

عبدالله العثمان، رئيس دانشگاه ملک سعود گفت شرکت اتومبيل سازی عربستان سعودی غزال نام دارد که برای  تأسيس آن اعتبار لازم کاملاً تأمين شده است.

و مشاور بخش  توسعه شرکت دايم در خاور ميانه گفت که اتومبيل های اين کارخانه بر اساس استدانداردهای بين المللی و محيط زيستی ساخته خواهد شد. بازار اتومبيل عربستان سعودی سالانه حدود ۲۵ درصد رشد  نشان ميدهد و تعداد خودروهای وارداتی به اين کشور به نيم ميليون اتومبيل ميرسد.

کارخانه اتومبيل سازی غزال که در ساحل دريای سرخ بنا خواهد شد، در نظر دارد اتومبيل های ارزان قيمت به ارزش ۱۰ تا ۱۱ هزار دلار توليد کند که عمدتاً برای مصرف  داخلی و فروش به کشورهای عربی حوزه خليج فارس در نظر گرفته شده اند.

 و اما در بازارهای مالی، بازارهای بورس سهام جهان سال  ۲۰۱۱ ميلادی را با افزايش بهای شاخص های عمده سهام آغاز کردند. در حاليکه به دليل تعطيلات سال نوی مسيحی بازارهای بورس آسيا در توکيو، شانگهای، سيدنی، بانکوک و ولينگتون بسته بودند، اما در ساير نقاط آسيا بر قيمت شاخص های عمده سهام افزوده شد. «هَنگ سِنگِ » هُنگ کُنک ۴۰۱ واحد و کاسپی کره جنوبی نزديک به يک در صد بدست آوردند. در اين حال، در بازارهای بورس اروپا در دادوستدهای نيمروز ارزش «دَکس» فرانکفورت، و «کَک» پاريس نيز بالا رفت. در همين حال، روز دوشنبه بر قيمت نفت نيز افزوده شد و هر بشکه نفت به بيش از ۹۲ دلار دادوستد شد.

دعوت ایران از دیپلمات های خارجی برای بازدید از مراکز اتمی

تهران خبر دعوت از دیپلماتهای غربی برای بازدید از تاسیسات هسته ای ایران را تایید کرد اما به نظر می رسد که دیپلماتهای آمریکایی برای این دیدار دعوت نشده اند.
علی اصغر سلطانيه نماينده جمهوری اسلامی در آژانس بين المللی انرژی اتمی امروز گفت که  سفيران روسای گروه های جغرافيايی و سياسی در وين در آستانه مذاكرات ايران و ۵+۱ در استانبول از تاسيسات هسته ای ايران بازديد خواهند كرد. او درمورد این دیدار گفت که تاسيسات غنی سازی نطنز و راكتور آب سنگين اراك مورد بازديد قرار خواهد گرفت.
به گفته علی اصغر سلطانيه اين بازديد برای ۲۵ ام و ۲۶ ام دی ماه برنامه ريزی شده است. نماينده جمهوری اسلامی در آژانس بين المللی انرژی اتمی گفت که سفيران خارجی با مقامات جمهوری اسلامی نيز ديدار خواهند كرد.
رامين مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه  ایران هم در نشست خبری هفتگی گفت دعوت از برخی اعضای گروه ۵+۱، اتحاديه اروپا، گروه ۷۷ و جنبش عدم تعهد برای بازديد از تاسيسات و سايت های هسته ای، اقدامی جديد از سوی جمهوری اسلامی در راستای شفاف سازی در زمينه فعاليت های هسته ای ایران است.
خبرگزاری اسوشیتد پرس پیشتر با اعلام خبر این دعوت گزارش داده بود که از آمریکا برای بازدید از تاسیسات ایران دعوت نشده است.
چین امروز دریافت دعوتنامه برای این سفر را تایید کرد اما اعلام نکرد که آیا نماینده ای را برای بازدید به ایران می فرستد یا نه.
به گزارش اسوشیتد پرس مارک تونر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به دعوت ایران از مقامهای خارجی گفت که این دعوت جایگزین انجام تعدهات جمهوری اسلامی در زمینه همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی نمی شود.

تور هسته ای که جمهوری اسلامی پیشنهاد داده است، شامل نیروگاه اتمی بوشهر نیز می شود. این نیروگاه قرار است اواخر ژانویه فعالیت خود را آغاز کند.

 همچنین بازدید از مرکز غنی سازی اورانیوم در نظنز برای دیپلمات ها از سوی ایران در نظر گرفته شده است. دیپلمات ها در صورت سفر به ایران، با علی اکبر صالحی، سرپرست وزارت امورخارجه ایران، رییس سازمان انرژی هسته ای و همچنین سعید جلیلی، مذاکره کننده ارشد اتمی ایران ملاقات خواهند کرد.

تاسیسات زیرزمینی نظنز که ایران اکنون نزدیک به ۹ هزار سانتریفیوژ فعال در آن دارد، باعث نگرانی شدید جامعه بین المللی است.

قدرت های غربی از ایران می خواهند برنامه غنی سازی اورانیوم خود را متوقف کند. آنان بیم دارند که غنی سازی اورانیوم با هدف ساخت سلاح اتمی انجام می شود .ایران می گوید حق دارد برای مصارف صلح آمیز، دست به غنی سازی اورانیوم بزند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون به دلیل خودداری ایران از تعلیق غنی سازی اورانیوم، چهار قطعنامه تحریمی علیه ایران تصویب کرده است.

پوشیده ماندن کیفیت بنزین داخلی

محمدجواد محمدی زاده، رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور پس از جلسه روز یکشنبه هیئت دولت به گزارشگران گفت: «آلودگی هوا ربطی به سوخت تولیدی کشور ندارد.»

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور شایعات مربوط به ارتباط آلودگی هوا با سوخت تولیدی در کشور را رد کرد و گفت : «سوختی که در کشور ما بوده کیفیتش از قبل هم همین شرایط را داشته است.»

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود «در یکی دو ماه اخیر با تغییرات در پالایشگاه ها خودکفایی در سوخت ایجاد شده و تعدادی از پالایشگاه های ما سوخت یورو ۵ تولید می کنند و وضع سوخت در مقایسه با گذشته بهبود پیدا کرده است.»

این مدیر دولتی اما از اعلام نتایج آزمایشگاهی ترکیبات حلقوی بنزین داخلی که گفته می شود یکی از عوامل اصلی سمی شدن هوای تهران و شهرهای بزرگ ایران است، خودداری کرد.

این اعلام کارشناسی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با واکنش منفی شماری از متخصصان این حوزه روبرو شده و پرسیده اند: «این شبهه در میان افکار عمومی و متخصصان این حوزه وجود دارد که چرا سازمان محیط زیست ترکیبات این بنزین را برای اطلاع شهروندان و متخصصان منتشر نمی کند.»  

سایت سبزپرس به نقل از یک منبع آگاه در مورد آلاینده بودن یا نبودن سوخت های جدید گفت: «هنوز کسی به نتیجه قطعی در این خصوص نرسیده است و به نظر می رسد سازمان هم برای بررسی این بنزین کاری انجام نداده است. مشکل در جایی وجود دارد که کسی نمی داند ترکیبات حلقوی این بنزین چگونه است.»

این کارشناس تاکید کرد: «اگر این بنزین مشکلی ندارد سازمان محیط زیست جزییات آن را چاپ کند و در اختیار رسانه ها قرار دهد.»

 در حال حاضر تنها پژوهشگاه صنعت نفت صلاحیت بررسی ترکیبات بنزین را دارد و اطلاعات باید از طریق این نهاد منتشر شود.

وزارت ارشاد: سختگیریهای بیشتر از تولید تا اکران فیلم

علیرضا سجادپور، مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاداسلامی در گفتگو با رسانه ها گفت: «از این پس سرعت صدور پروانه ساخت‌ کمتر و سختگیری بیشتر می‌شود.»

علیرضا سجادپور کاهش صدور پروانه ساخت فیلم در چندماه اخیر را تایید کرد و افزود: «ما سرعت صدور پروانه ساخت را کم کردیم و سختگیری در این زمینه بیشتر شده است. به همین دلیل پروانه ساخت فیلم اولی‌ها را با وسواس بیشتر دنبال کرده‌ایم.»

این مدیر دولتی چند ماه پیش در گفتگو با خبرآنلاین گفته بود: «ما چرا باید پروانه ساخت اثری را بدهیم و به قسمتی از ساخت آن هم کمک مالی بکنیم و زمانی که به اکران رسید، مجبور شویم آن را توقیف کنیم؟»

طرح دوباره دولتی کردن اکران فیلم

مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی ارشاد در گفت وگوی روز دوشنبه سیزدهم دی ماه خود با خبرگزاری دولتی ایرنا پرونده تنش زا  و معوقه دولتی کردن اکران فیلم را بار دیگر طرح کرد و گفت: «برای تغییرات آیین نامه شورای صنفی نمایش اقداماتی انجام شده و امیدواریم این آیین نامه برای اجرا در سال آینده تدوین شود.»

به گفته دست اندرکاران سینما از زمان سیف الله داد که معاونت سینمایی وزارت ارشاد اسلامی را برعهده داشت، برنامه اکران نمایش فیلم ها به «شورای صنفی نمایش» واگذار شد که بیشتر اعضای آن را نمایندگان صنوف سینمایی تشکیل می دهند.

سجادپور در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا تدوین جدول اکران سال آینده را منوط به آغاز به کار تشکل دولتی تهیه کنندگان معروف به «مجمع واحد تهیه کنندگان» دانست و افزود: «همه مسائل در راستای تشكیل مجمع واحد تهیه كنندگان به خوبی پیش می رود و همه تشكل های تهیه كنندگان همكاری صمیمانه ای برای تشكیل این مجمع داشته اند.»

بازگشت دولت برای ورود به حوزه اکران فیلم ها، اقدامی که از اوایل انقلاب تا نیمه ده هفتاد خورشیدی بخشی از وظایف دولتی محسوب می شد، از دوران تصدی پست معاونت سینمایی از سوی جواد شمقدری بار دیگر آغاز شد و علیرضا سجادپور مدیر اداره کل سانسور فیلم که «اداره کل نظارت و ارزشیابی فیلم خوانده می شود) مسئول پیگیری این پروژه شد.

این طرح قرار بود از تیرماه ۸۹ بار دیگر اجرایی شود؛ اما مخالفت جدی صنوف سینمایی اجرای آن را تاکنون به تعویق انداخته است.          

یکی از خبرگزاریهای داخلی در تحلیلی پیرامون دخالت دولت در اکران فیلم ها نوشته بود: «برخی سینماگران که در این سال ها فیلم هایشان اکران موفقی را تجربه نکرده بودند، ورود دولت به حوزه اکران را به فال نیک گرفتند. کسانی که دل خوشی از شورای صنفی نمایش نداشتند از محدود شدن اختیارات این شورا ابراز رضایت کردند و از سوی دیگر طبیعی بود که طیف دیگری از اهالی سینما چنین اقدامی را برنتابند.»

محمدرضا صابری، سینمادار و عضو شورای صنفی نمایش در مخالفت با طرح دولتی کردن اکران فیلم گفت: «اگر این طرح خوب بود اجرایش متوقف نمی شد.»

سیروس الوند، رئیس کانون کارگردانان سینما نیز در مخالفت با طرح شمقدری گفته بود: «با این اقدام نقش شورای صنفی نمایش چه خواهد بود؟ و اینکه آیا با این کار شورا عملا منحل نخواهد شد؟»

مخالفت  خانواده سینما چنان ادامه یافت که شورای مرکزی کارگردانان نیز طی بیانیه ای به مخالفت با دولتی شدن اکران فیلم برخاست.

مغایرت با اصل ۴۴ قانون اساسی

در بخشی از بیانیه شورای مرکزی کارگردانان آمده بود:«شورای صنفی نمایش که حاصل و ثمره سال ها تلاش و کار کارشناسی است و جزو امور تصدی گری دولت بود مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی و برنامه چهارم توسعه به صنف سپرده شد. دوازده سال است که عبارت: «اکران در سینماهای کشور آزاد است» به عنوان پیش فرض هراساسنامه، آیین نامه و دستور العملی مفروض است. طرح جدول زمان بندی اکران که مخالف نص صریح این آیین نامه است، غیرقانونی، حرکتی رو به عقب و بازگشت به آزموده ای است که سال ها تجربه و کارشناسی را زیر سوال می برد و در تعارض با اصل خصوصی سازی ا ست و هزینه و بار دولت را نیز سنگین تر خواهد کرد. کاش در امر کارشناسی مسائل اکران که در اجرا و چگونگی فعلی آن ما نیز منتقد هستیم، به جای اعمال و دستورالعمل های ناگهانی، پیش از اعلام، مشورت بیشتری انجام می شد تا امنیت سرمایه گذاری در سینما و بخش خصوصی به مخاطره نیفتد و بیم گسترش نگاه نظارتی در این حوزه به وجود نیاید.»

عقب نشینی معاونت سینمایی

دو روز بعد از انتشار این بیانیه، جوادشمقدری، معاون امور سینمایی با ارسال نامه ای به علیرضاسجادپور خواستار تعویق اجرای طرح جدول زمان بندی اکران فیلم ها شد:«جناب آقای سجادپور به خوبی مطلع هستم با چه دغدغه و رایزنی های متعددی در تلاش هستید نسبت به امر ساماندهی اکران گام های مثبتی بردارید ولی گویا بعضی به جای قدرشناسی و پاسداشت این تلاش ها هیچ ماموریتی به جز متهم کردن و تقابل با مدیران جدید سینمایی برای خود نمی شناسند.»

جواد شمقدری در آن زمان به مدیر نظارت فیلم نوشت: «تا زمانی که در امر اصلاح و ساماندهی حوزه اکران و نمایش نشانه های مثبتی مبنی بر مشارکت جدی و عزم صادقانه مشاهده نکردید این اقدامات به تعویق بیفتد.»

جری براون به عنوان فرماندار ایالت کالیفرنیا سوگند یاد کرد

یک فعال و سیاستمدار باسابقه دموکرات پس از سه دهه، بار دیگر فرماندار ایالت کالیفرنیا در غرب آمریکا شد.

جری براون ۷۲ ساله، روز دوشنبه ادای سوگند کرد. وی حدود سه دهه پیش، دومین دوره چهار ساله فرمانداری در ایالت کالیفرنیا را به اتمام رساند.

پیش از این آرنولد شوارتزنگر فرماندار ایالت کالیفرنیا بود. وی در سینما بازیگر مشهوری بود که وارد عرصه سیاست شد و در سال ۲۰۰۳ ، به مقام فرمانداری کالیفرنیا رسید. آرنولد شوارتزنگر بر اساس قانون نمی توانست برای کسب مقام فرمانداری کالیفرنیا، در انتخابات سال گذشته میلادی شرکت کند.

جری براون در حالی فرمانداری ایالت کالیفرنیا را بدست می گیرد که این ایالت با کسری بودجه ۲۸ میلیارد دلاری روبروست. این رقم بیش از کسری بودجه سایر ایالت های آمریکا است.

جری بروان روز یکشنبه در سخنانی کوتاه و هشدار آمیز، از طرح کاهش هزینه ها برای پایان دادن به وضعیت بحرانی مالی در کالیفرنیا خبر داد و گفت سال پیش رو، نیازمند «شجاعت و فداکاری» است.

روز دوشنبه در چند ایالت دیگر آمریکا از جمله مینه سوتا و ویسکانسین فرمانداران جدید سوگند یاد کردند.

وضعيت طرح قطع روابط با بريتانيا در مجلس نامشخص است

روزنامه خراسان از «سرانجام نامشخص بررسی طرح قطع روابط با انگليس درمجلس شورای اسلامی» خبر داده و نوشته است طرح قطع رابطه با انگليس که پيش از اين در يک کميسيون مجلس تصويب شده بود، اکنون با سرنوشتی مبهم روبرو است.

اين روزنامه به نقل از کاظم جلالی، سخنگوی کميسيونی که طرح قطع رابطه با انگليس را تصويب کرد، نوشته است که اين طرح به هيئت رييسه مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

در همين حال حسين سبحانی نيا، دبير هيئت رييسه مجلس، نيز به روزنامه خراسان گفته است اين طرح از سوی هيئت رييسه بررسی نشده است، و معلوم نيست که چه زمانی در صحن علنی مجلس شواری اسلامی، مورد بررسی قرار گيرد. آقای سبحانی نيا همچنين گفت شايد برخی از نمايندگان به جای قطع رابطه با انگليس، خواهان کاهش سطح روابط دو کشور باشند.

اخيرا سايمون گس، سفير بريتانيا در تهران مقاله ای را منتشر کرد که مورد اعتراض مسؤلان جمهوری اسلامی قرار گرفت. سفير بريتانيا در اين مقاله اعلام کرده بود وکلا، روزنامه‌نگاران، و اعضای سازمان‌های مردم نهاد (ان جی او ها) در هيچ جای دنيا به اندازه ايران در خطر نيستند.

واکنش شورای نگهبان به اظهارات محمد خاتمی در مورد انتخابات

روزنامه رسالت به نقل از عباسعلی کدخدايی، سخنگوی شورای نگهبان، می نويسد کسانی که به گفته وی از سران فتنه تبری نجسته اند، در انتخابات آينده از سوی شورای نگهبان، رد صلاحيت خواهند شد.

سران فتنه، اصطلاحی است که حاميان و رسانه های هوادار دولت برای ميرحسين موسوی، نخست وزير دوران جنگ، و مهدی کروبی، رييس سابق مجلس شورای اسلامی، استفاده می کنند.

سخنگوی شورای نگهبان در حالی اين سخنان را بيان می کند که محمد خاتمی، رييس جمهوری پيشين ايران، چند روز پيش اعلام کرد آزادی زندانيان سياسی، ايجاد فضای آزاد برای همه و گروه‌ها، پايبندی مسؤلان به قانون اساسی و فراهم آوردن ساز وکاری برای برگزاری انتخابات سالم و آزاد «کف خواسته‌های» اصلاح‌طلبان را برای شرکت در انتخابات، تشکيل می دهد.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از جيمی دلشاد (شهردار بورلی هيلز) با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شاهين نجفی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر