سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آبان ۲۹, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

پرزیدنت اوباما: رهبران ناتو دفاع موشکی را تایید می کنند

 
 
 
 
 

پرزیدنت اوباما می گوید رهبران ناتو، برای نخستین بار، در مورد یک سیستم دفاع موشکی که تمام کشورهای عضور را خواهد پوشاند، به توافق رسیده اند.

آقای اوباما این خبر را در نخستین روز اجلاس ناتو در لیسبون، پایتخت پرتغال، اعلام کرد.

رهبران ناتو همچنین از پیمان جدید استارت با روسیه ، که رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه آنرا یک «ضرورت امنیت ملی» نامید، حمایت کردند.

دفاع موشکی یک عنصر اصلی « مفهوم استراتژیک» جدید ناتو است که رهبران آنرا روز جمعه تصویب کردند.

آندرس راسموسن، دبیرکل ناتو، تصویب بیانیه ماموریت جدید ناتو را یک « لحظه تاریخی» برای اتحادیه نامید. بیانیه انواع راه هایی را که ناتو برای مقابله با چالش های قرن بیست و یکم در نظر دارد، در بر می گیرد.

آقای راسموسن در سخنانی هنگام گشایش اجلاس، خواهان اتحادیه ای کارآمد تر، با توانایی های مدرن برای دفاع در برابر تهدید های مدرن شد.

او گفت ناتو با مجموعه ای از چالش های جدید قرن بیست و یکم، از جمله تروریسم، گسترش موشک ها، و امنیت اینترنتی روبرو است.

پیش از گشایش جلسه، رهبران ناتو به احترام سربازان کشته و مجروح اتحادیه لحظه ای سکوت کردند.

انتظار می رود خروج نهایی سربازان ناتو از افغانستان، در راس مذاکرات اجلاس دو روزه قرار داشته باشد.

احتمال می رود پرزیدنت اوباما طرح کاهش چهارساله صد وسی هزار سرباز ناتو در افغانستان را فاش کند.

او گفت اجلاس لیسبون فرصتی مهم برای رهبران است که روی طرح بازگرداندن تدریجی کنترل افغانستان به نیروهای امنیتی از سال آینده توافق کنند.

پرزیدنت اوباما پیشتر در روز جمعه، گردهمایی را فرصتی برای احیای اتحادیه در حالی که با چالش های امنیتی جدید در قرن بیست و یکم روبرو است، نامید.

او که در یک کنفرانس خبری همراه با آنیبال کاواکو سیلوا رییس جمهوری پرتغال سخن می گفت، اظهار داشت اجلاس همچنین فرصتی برای تقویت مشارکت امریکا با اتحادیه اروپا فراهم می آورد.

یک تحلیلگر مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی در واشنگتن به صدای امریکا می گوید این تصور بوجود آمده است که پرزیدنت اوباما برای تمرکز بر مسائل فوری تر جهان، روابط واشنگتن با اتحادیه اروپا را به حاشیه کشانده است.

او گفت اجلاس لیسبون به امریکا و شریکان اصلی آن در اتحادیه اروپا فرصت خواهد داد در باره چگونگی پیشرفت در مسائل امنیتی و اقتصادی بحث کنند.

پرزيدنت اوباما قرار است روز شنبه در حاشیه اجلاس با مقانات اتحادیه اروپا ملاقات کند.

انتظار می رود پرزیدنت اوباما برنامه خروج سربازان در یک دوره چهار ساله را تشریح کند. قرار است اجرای این برنامه سال آینده، در حالی که نیروهای بین المللی انتقال مسئولیت های امنیتی به نیروهای افغانستان را آغاز می کنند، شروع شود.

او روز جمعه هنگام ورود به لیسبون تاکید کرد امریکا بعد از پایان ماموریت رزمی ناتو در افغانستان در سال ۲۰۱۴، در کنار آن کشور باقی خواهد ماند.

از روسیه، رقیب سابق دوره جنگ سرد، نیز دعوت شده است در اجلاس ناتو شرکت کند. هدف این است که همکاری مسکو با اتحادیه در مسائلی از جمله سیستم دفاع موشکی جدید در اروپا و جنگ افغانستان تقویت شود.

سازمان ملل کارنامه حقوق بشری تهران را تقبيح کرد

يک کميته سازمان ملل متحد ضمن تقبيح کارنامه حقوق بشری ايران، تهران را به ارتکاب شکنجه، شلاق زدن، واعدام از طريق سنگسار متهم کرده است.
اين کميته ناظر بر امور مرتبط با حقوق بشر، روز پنجشنبه با ۸۰ رای موافق، ۴۴ رای مخالف و ۵۷ رای ممتنع قطعنامه ای را تصويب کرد که کانادا بانی وآمريکا حامی آن بود.
قطعنامه بر آنچه که نگرانی هائی عميق از موارد جدی نقض حقوق بشر در ايران توصيف شده است تاکيد می گذارد.
کميته می گويد ايران عليه زنان مرتکب خشونت می شود، آزادی بيان را محدود می سازد، و رهبران اپوزيسيون، ژورناليست ها و وکلای دادگستری را، خودسرانه، توقيف می کند.
يک ديپلمات ايران رای کميته سازمان ملل متحد را مورد انتقاد قرار داد و آن را غيرمنصفانه، تهديدی عليه صلح، و تلاشی از سوی آمريکا برای سياسی کردن حقوق بشر ناميد.
کاخ سفيد با صدور اعلاميه ای از رای کميته استقبال کرده است و می گويد اين رای پيامی روشن به ايران می فرستد که حقوق جهانی بشر بايد محترم نگاه داشته شود.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد سال گذشته قطعنامه مشابهی را عليه ايران با ۷۴ رای موافق، ۴۸ رای مخالف و ۵۹ رای ممتنع تصويب کرده بود.

اختلاف اتمی تهران و غرب تهدید علیه بيماران سرطانی در ایران

واشنگتن پست زير عنوان «بن بست اتمی می تواند به بيماران سرطانی در ايران آسيب برساند» می نويسد آثار ناشی از جرّ و بحث ميان ايران و غرب بر سر برنامه اتمی تهران می تواند نخست در کلينيک های درمان سرطان در گوشه و کنار ايران ظاهر شود که صدها بيمار سرطانی هفته ای يک بار در آنها با اشعه های ايزوتوپ مداوا می شوند.

ايران می گويد سوخت رآکتور تحقيقاتی تهران، که ايزوتوپ ها را توليد می کند، در سپتامبر آينده تمام می شود، و اين رآکتور فاقد موادی خواهد شد که برای تشخيص و مداوای نزدیک به ۸۵۰ هزار بيمار سرطانی لازم است.

معامله ای که انتظار می رفت غرب بر اساس آن سوخت رآکتور را فراهم کند، در جريان بن بست ناشی از اختلاف بر سر برنامه گسترده تر اتمی ايران تقريبا ازهم پاشيده است، و مقاومتی که ايران برای توليد داخلی اين سوخت به خرج می دهد، سرزنش آمريکا و اروپا را در پی داشته است. آمريکا و اروپا نگرانند که اين برنامه می تواند به تقويت آنچه که هدفی پنهانی در جاه طلبی های اتمی تهران توصيف می کنند، یعنی توليد بمب اتمی، بيانجامد. ايران چنين ادعایی را رد می کند و می گويد برنامه اش صرفا برای مقاصدی صلح آميز است، و در توجيه اين نظر نياز خود را به ايزوتوپ های پزشکی مطرح می کند و مورد تاکيد قرار می دهد.

انتظار می رود مذاکره کنندگان ايران و آمريکا و متحدانش به زودی- احتمالا اواخر اين ماه يا اوايل ماه آينده - برای نخستين مذاکرات مستقيم اتمی پس از گذشت بيش از يک سال، با يکديگر ملاقات کنند. معامله فراهم ساختن سوخت مورد نياز ايران برای رآکتور تحقيقاتی نيز ممکن است در دستور مذاکرات گذاشته شود، هر چند که مقامات آمريکایی در مورد رسيدن به توافق خوش بين نيستند.

در بخش پزشکی هسته ای بيمارستان شريعتی تهران، قدرت الله قلاوند نگران است که جرّ و بحث ها در غايت او را بدون دارویی بگذارد که برای مداوایش حياتی است. او هر هفته برای مداوای سرطان تيروئيد با ايزتوپ های iodine-131 به اين بخش می آيد، که در رآکتور تهران توليد می شود. قلاوند که سال های پنجاه زندگی را می گذاراند و اهل روستایی در جنوب غربی تهران است مسائل انسانی را از سياست جدا می داند. او می گويد من اهل سياست نيستم. من يک روستایی ام. فقط می دانم که ندادن سوخت غلط است. اين زندگی من را به خطر می اندازد.

ايران بخشی از ايزتوپ های آماده را نيز از خارج وارد می کند، اما در ارتباط با تحريم های مصوب سازمان ملل متحد با محدوديت هائی روبروست و مجبور است برای خريد قيمت های بالاتری بپردازد. تحريم ها مستقيما فروش اقلام پزشکی را به ايران منع نمی کند اما موجب شده است که توليد کنندکان خارجی در عرضه آنها اکراه به خرج دهند، و آنهایی هم که حاضر به فروش هستند قيمت های گران تر مطالبه می کنند.

محمد رضا رمضانی، يکی از مقامات بيمارستان شريعتی با اشاره به يک محموله حاوی techetium-99 -رايج ترين راديوايزوتوپ مورد استفاده برای تشخيص -  که همان روز از ترکيه رسيده بود می گويد ما برای وارد کردن آن از ترکيه قيمت دو برابر پرداخت می کنيم.

پرزیدنت اوباما: پیمان استارت نباید هدف مشاجره های سیاسی باشد

 
 
 
 
 

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا می گوید تصویب پیمان جدید کاهش تسلیحات استراتژیک با روسیه یک «ضرورت امنیت ملی» است که نمی تواند به تاخیر بیافتد.

آقای اوباما روز پنجشنبه، در پی دیداری با دیپلمات های بلندپایه و مقامات دفاعی پیشین، بار دیگر خواهان تصویب سریع پیمان استارت شد.

هدف از پیمان این است که از موجودی تسلیحات هسته ای حدود ۳۰ درصد کاسته شود، اما تصویب آن به دلیل نگرانی های قانون گذاران اصلی مخالف در سنای آمریکا به تاخیر افتاده است.

رییس جمهوری هشدار داد واشنگتن در مساله توانایی کشور برای تایید زرادخانه اتمی استراتژیک روسیه «نمی تواند قمار کند.» او همچنین گفت خودداری از تصویب استارت به بهای از دست دادن حمایت روسیه از مسائل دیگر، از جمله تلاش های ایران برای دست یابی به تسلیحات اتمی تمام خواهد شد.

علیرغم مخالفت های سیاسی، آقای اوباما گفت او یقین دارد که می تواند آرای کافی برای تصویب پیمان در سال جاری به دست آورد.

رییس جمهوری آمریکا یادآور شد که پیمان استارت نباید هدف مشاجره های سیاسی باشد، و گفت رهبران هر دو حزب، از مفهوم آن حمایت کرده اند.

تانک های سنگین آمریکا به جنوب افغانستان فرستاده می شوند

آمریکا برای نخستین بار در جنگ ۹ ساله علیه طالبان، تانک های زرهی سنگین به افغانستان می فرستد.

مقامات نظامی می گویند تانک های «آبرام ام- یک» در جنوب افغانستان، از جمله ایالت هلمند، که در آنجا سربازان آمریکایی در نبردی سنگین با شورشیان درگیر هستند، مستقر خواهند شد.

این تانک های ۷۰ تنی قدرت آتش بیشتر، سریعتر و دقیق تری از فاصله دورتر برای نیروهای زمینی فراهم می آورند و آنها را قادر می سازند بیشتر در پناهگاه های شورشیان نفوذ کنند.

مقامات نظامی همچنین می گویند تانک ها با بهبود دید و جابجایی، تکاوران دریایی را قادر می سازند سریعتر شورشیان را پیدا کنند و آنها را در حالی که نیروها سعی دارند طالبان را از سلول هایشان بیرون بکشند، از مراکز جمعیت جدا کنند.

مقامات آمریکا می گویند ۱۴ تانک و ۱۱۵ تکاور در ماه دسامبر به جنوب افغانستان اعزام خواهند شد.

سربازان کانادایی و دانمارکی هم اینک از تانک های سنگین در افغانستان استفاده می کنند.

کانال تلويزيونی محبوب در ايران اخطاری تهديدآميز گرفت

نيويورک تايمز زيرعنوان "تهديد عليه کانال تلويزيونی شراکتی مرداک در ايران" در گزارشی از کابل، در افغانستان ، می نويسد، کانال تلويزيونی ماهواره ای فارسی زبانی که توسط شرکت خبری رابرت مرداک (Murdoch's News Corporation) و يک خانواده سرشناس افغان برای ايران برنامه پخش می کند، دريک سال و اندی که از به راه افتادن آن می گذرد، به سرعت جای خود را به عنوان يکی از محبوب ترين ايستگاههای تلويزيونی در آن کشور باز کرده است. اما بنظر می رسد اين محبوبيت اندکی بيش از حد بوده است.

اين هفته تبليغات دراز مدت دولت ايران برای تضعيف اين کانال تلويزيونی، که فارسی وان (Farsi1) نام دارد، جنبه ای خطرناک و تهديد آميز پيدا کرد. گروهی که خود را ارتش سايبری ايران می نامد با هک کردن وب سايت فارسی اين کانال، و چندين سايت متعلق به خانواده محسنی، اخطاری مرموز اما بدشگون را روی اين سايت ها گذاشت. اخطاری که روز پنجشنبه قريب شش ساعت روی سايت ها مانده بود می گويد "شرکای صهيونيست ها بدانند آرزوی تخريب بنيان خانواده ها در ايران را به گورمی برند".

گرچه مفهوم و منظورواقعی از اين اخطار به وضوح روشن نيست ، اما رهبران محافظه کاردر ايران شکايت از آن داشته اند که برنامه های اين کانال - شامل مجموعه ای کاملا اديت شده از کمدی ها و سريال های عاشقانه و نمايشی - ارزش های سنتی ايرانی را به نابودی می کشاند.

مبارزه عليه کانال فارسی وان گويای نگرانی فزاينده رهبران ايران از نفوذ تلويزيون های خصوصی به حريم امواج تلويزيونی تحت کنترل دولت است، که انحصار دولت بر گردش اطلاعات و اخبار را به چالش می گيرد.

حمله اينترنتی، جديد ترين تلاش برای بی اعتبارساختن اين کانال تلويزيونی است، که پخش برنامه های آن از اوت ۲۰۰۹ آغاز شد. مقامات ايران سعی کرده اند روی ماهواره مورد استفاده اين کانال پارازيت پخش کنند. در همين حال تلويزيون و روزنامه های ايران صحنه حملات لفظی به آقای مرداک، و سعد محسنی، رئيس گروه موبی (Moby) است. شرکت خبری رابرت مرداک و گروه موبی، هرکدام مالک نيمی از کانال تلويزيونی فارسی وان هستند.

بنظر می رسد مقامات ايران بخصوص از حضور آقای مرداک عصبی هستند که نه تنها يک بازرگان سلطه جو، بلکه يک سياستمدار است. خانواده محسنی در افغنستان، در همسايگی ايران، پس از حمله تحت رهبری آمريکا در سال ۲۰۰۱ يک رشته ايستگاههای موفق راديو تلويزيونی و سايت های اينترنتی به راه انداخته است. در اخطارروز پنجشنبه، هم از آقای مرداک و هم از خانواده محسنی، هردو، نام برده شده بود.

زيد محسنی، مديرعامل کانال فارسی وان، که برادر سعد محسنی است، می گويد "ما هر موضوع نامناسبی را از اسکريپت حذف می کنيم. از نظرتصويری هم هر صحنه ای که نامناسب باشد اديت می شود. ما می دانيم اکثريتی از بينندگان، در جمعی خانوادگی برنامه ها را می بينند. ما دراين زمينه بسيارحساسيم".

اما کانال فارسی وان کماکان خشم رهبران ايران را بر می انگيزد که می گويند برنامه های غرب گرای آن توهينی به ارزش های سنتی ايرانی است، و مردم ايران را به فساد می کشاند.

آقای محسنی می گويد "مردم اگر احساس می کردند فرهنگ شان را تخريب می کنيم برنامه های ما را نگاه نمی کردند".

بی خبری ساکنان جنوب افغانستان از حملات تروریستی سال ۲۰۰۱ به آمریکا

یک موسسه پژوهشی سیاست بین المللی می گوید بیشتر مردم در دو ولایت اصلی جنوب افغانستان از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ به آمریکا، که حمله به آن کشور را موجب شد، بی اطلاع هستند.

شورای بین المللی امنیت و توسعه می گوید ۹۲ درصد از یک هزار فرد مصاحبه شده در ولایت های هلمند و قندهار، از حوادثی که به حضور نیروهای بین المللی در کشور آنها منجر شد، اطلاع ندارند.

در هر دو ولایت، سنگین ترین نبرد بین نیروهای خارجی  و طالبان جریان دارد.

پژوهش های شورا حاکی است ۴۰ درصد کسانی که در جنوب با آنها مصاحبه شد، بر این عقیده هستند که نیروهای بین المللی برای نابود کردن اسلام یا اشغال یا انهدام افغانستان در آنجا حضور دارند.

به گفته این شورا، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان هیچ نکته خوبی در دموکراسی نیافته اند.

مدیر شورای بین المللی امنیت و توسعه در بیانیه ای می گوید «ما نیاز داریم برای مردم افغانستان توضیح دهیم چرا آنجا هستیم و آنها را متقاعد کنیم که آینده شان با ما بهتر از بودنشان با طالبان است.»

بازداشت طرفداران اخوان المسلین در مصر

گروه اپوزیسیون اخوان المسلمین در مصر می گوید نیروهای امنیتی صدها نفر از طرفداران آن را در زد و خوردهای جدید در سراسر کشور دستگیر کرده اند.

در بیانیه ای که گروه در روز شنبه منتشر کرد آمده است که بیشتر حوادث روز جمعه در اسکندریه روی داد و در برخی موارد  نیروهای امنیتی برای پراکنده ساختن طرفداران نامزدهای اخوان المسلین از گاز اشک آور و گلوله های لاستیکی استفاده کردند.

مقامات امنیتی مصر تعداد زیادی از بازداشت های روز جمعه را تایید نکرده اند.

در هفته های اخیر، پلیس مصر صدها نفر از هواداران اخوان المسلین را که بزرگترین گروه اپوزیسیون تلقی می شود، دستگیر کرده است. فعالیت این حزب رسما در مصر ممنوع است، اما نامزدهای آن مستقل در انتخابات شرکت می کنند و کنترل یک پنجم کرسی های مجلس نمایندگان را در دست دارند.

انتظار می رود حزب دموکرات ملی به رهبری حسنی مبارک، رییس جمهوری بر انتخابات پارلمانی ماه آینده مسلط شود. گروه های طرفدار حقوق بشر، دولت مصر را متهم می کنند که برای حفظ قدرت حزب مبارک از زور علیه مخالفان سیاسی استفاده می کند.

پیشتر در اوائل  نوامبر، حسنی مبارک گفت انتخابات «آزاد و عادلانه» خواهد بود.

اسوشیتد پرس به نقل از یک عضو اخوان المسلین می گوید ۱۰ عضو آن روز شنبه در زد و خورد با پلیس در نزدیکی قاهره زخمی شدند.

پرزیدنت اوباما از جمهوری خواهان می خواهد پیمان جدید استارت را تصویب کنند

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا بر انتقاد از جمهوری خواهان سنا که سعی دارند رای گیری به پیمان جدید استارت با روسیه را به تاخیر اندازند، افزوده است.

آقای اوباما در سخنرانی رادیوئی هفتگی خود در روز شنبه گفت جمهوری خواهان درس رونالد ریگان رییس جمهوری پیشین در دیپلماسی اتمی، «اعتماد همراه با تایید»، را نادیده می گیرند.

رییس جمهوری آمریکا گفت اگر سنا پیمان جدید کاهش تسلیحات استراتژیک را امسال تصویب نکند، بازرسان آمریکا قادر نخواهند بود تایید کنند که روسیه توافقنامه ۳۰ درصد کاهش در زرادخانه اتمی خود را رعایت کرده است.

آقای اوباما گفت خودداری سنا از تصویب پیمان همچنین می تواند حمایت روسیه از واشنگتن در مسائل دیگر، از جمله جاه طلبی های اتمی ایران را به خطر اندازد.

در پاسخ جمهوری خواهان، سناتور میچ مک کانل به مسائل داخلی پرداخت و رییس جمهوری را ترغیب کرد معافیت مالیاتی را به تمام آمریکاییان، نه فقط خانواده هایی که کمتر از ۲۵۰ هزار دلار در سال درآمد دارند، توسعه دهند.

سناتور مک کانل همچنین از پرزیدنت اوباما و دموکرات ها، که به گفته او، برای کاهش بیکاری به اندازه کافی کار نمی کنند انتقاد کرد.

راسموسن: مناسبات ناتو و روسیه در یک نقطه عطف قرار دارد

دبیر کل ناتو دیدار روز شنبه بین رهبران ناتو و دمیتری مدودف، رییس جمهوری روسیه را یک «نقطه عطف» در مناسبات بین مسکو و اتحادیه غرب توصیف کرد.

آندرس فوگ راسموسن گفت روسیه موافقت کرده است مسیر انتقال تجهیزات برای پشتیبانی از نیروهای ناتو در افغانستان از طریق آن کشور توسعه داده شود.

مدودف روز شنبه برای بر عهده گرفتن سرپرستی گفت و گوها در شورای ناتو - روسیه وارد اجلاس دو روزه در لیسبون شد. از آوریل سال ۲۰۰۸، پیش از جنگ کوتاه مسکو با گرجستان، متحد غرب، این نخستین بار است که چنین گفت و گوهایی صورت می گیرد.

راسموسن گردهمایی را یک «آغاز واقعی و تازه» برای مناسبات دو جانبه نامید و تاکید کرد که ۲۹ عضو شورا در منافع مهم و تهدیدهایی که متوجه کشورهای آنهاست، همداستان هستند.

هنگام گشایش جلسه شورا آقای راسموسن در سخنانی گفت «زمان آن رسیده است که روابط خود را مدرنیزه کنیم.»

انتظار می رود ناتو از روسیه دعوت کند به سیستم دفاع موشکی آمریکا- اروپا ملحق شود. این دعوت نزدیکترین همکاری نظامی بین مسکو و غرب را پس از پایان جنگ سرد نشان می دهد.

هنوز روشن نیست روسیه چه نقشی در این سیستم بازی خواهد کرد.

بدلیل تقاضای روز افزون و گسترده علاقمندان به دریافت بورسیه ورزشی از دانشگاه های آمریکا، گروه ورزش تلويزیون صدای آمریکا برنامه های ویژه دیگری در نظر گرفته است. آن دسته از علاقمندانی که از طریق برنامه های قبلی ما، پاسخ پرسشهای خود را در مورد نحوه دریافت بورسیه ورزشی و تقاضای گرین کارت، برای ورزشکاران برتر، دریافت نکرده اند میتوانند با ارسال  ایمیل به گروه ورزش صدای آمریکا (varzesh@voanews.com)، نظرات و سوالات خود را از کارشناس  دو برنامه درنظر گرفته شده، جویا شوند. از علاقمندان  و ورزشکاران  متقاضی دعوت می کنيم، روزهای پنجشنبه نهم و یکشنبه دوازدهم دیماه ، راس ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه شب به وقت ایران، زمان پخش خبرهای ورزشی، بیننده این دو برنامه ویژه باشید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از ليلا فروهر با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شهرزاد سپانلو به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر