سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ خرداد ۱, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

خطبه های نماز جمعه در ايران برپايه شدت عمل عليه بدحجابی متمرکز شده است

لس آنجلس تايمز زيرعنوان "در ايران موعظه گران نماز جمعه با تمرکز بر مسئله بد لباسی زنان سرکوبی بالقوه ای را مطرح ميکنند" با توصيه ای به خانم ها که حجاب را تنگ تر و مانتو ها را گشاد تر کنند، می نويسد بنظر ميرسد چرت و قيلوله چند ماهه تندروهای مذهبی در جمهوری اسلامی رو به اتمام است، چرا که دوامام جمعه سرشناس با درخواست شدت عمل عليه لباس نامناسب زنان زمينه ای بالقوه را برای بيشتر به ستوه آوردن زنان در ملاء عام بوجود می آورند.

در حقيقت دولت روزهای سه شنبه با هماهنگ ساختن موضوع و محتوای خطبه نماز جمعه با رهبران مذهبی، از پخش پيامی مشابه و يکسان درسراسر کشورمطمئن ميشود.

در تهران آيت الله احمد جنتی خواستار آن شده است که شدت عمل در مورد زنان از کارمندان دولت و محصلين آغاز شود.

جنتی در مورد دانشجويان دختر ميگويد می توان آنان را درصورت امتناع از مراعات نظر دولت راجع به پوشش اسلامی به کميته های انظباطی فرستاد، و موفقيتشان را درامتحانات مشروط و منوط به انطباق با يک نظم اخلاقی ساخت.

جنتی ميگويد بيمارستان ها و ديگرمراکزعمومی نيز نبايد ازاين دقت وتوجه دور بمانند.

جنتی ازشورايعالی انقلاب فرهنگی که يکی از نهادهای فعال درانقلاب اسلامی ۱۹۷۹بود برای تصويب دوسال پيش برنامه عفت و حجاب اسلامی تحسين بعمل آورد، هرچند که اين مصوبه اجرا نشده است.

جنتی گفت آنهائی که مانع از اجرای مصوبه شده اند بايد جواب پس بدهند، و پرسيد چرا هنوز مصوبه را اجرا نکرده ايد؟

موعظه جنتی از راديوی دولتی پخش ميشد.

در مشهد نيز که دومين شهر بزرگ ايران است اعتراض هائی مشابه شنيده شد که آيت الله احمد علم الهدی مطرح ساخت. علم الهدی در جريان موعظه اش لباس نامناسب را به نفوذ خارجی ارتباط داد و زنان و دختران بدحجاب را سربازان پياده نظام آمريکا ناميد. به گزارش خبرگزاری فارس او گفته است دشمنان ميخواهند از طريق بدحجابی سفره دين را از زير پای جوانان بکشند.

علم الهدی دست آخر در باره تاثير پوشش زنان بر مردان سخن گفت. او ميگويد هرگاه زن ويا دختری بدحجاب و آرايش کرده دربرابر مردی جوان قرارميگيرد واو را از مسيردين خارج ميکند دشمن ازاين پيروزی خشنود ميشود. به گفته او افراد بدحجاب دانسته و يا ندانسته درجبهه دشمن می جگند و او را تغذيه ميکنند.

پریدنت اوباما کمیسیونی برای تحقیق درباره نشت نفت تشکیل می دهد

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا برای تحقیق درباره نشت عظیم نفت در خلیج مکزیک و ارائه توصیه هایی جهت پاسخگویی های آینده، یک کمیسیون دو حزبی تشکیل داده است.

پرزیدنت اوباما روز شنبه در سخنرانی رادیویی هفتگی خود از «رابطه نزدیک» بین شرکت های انرژی و آژانش های دولتی که بر آنها نظارت دارند انتقاد کرد و گفت ناظران نیاز دارند برای جلوگیری از نشت های آینده کارهای بیشتری انجام دهند.

در این میان، شرکت بریتیش پترولیوم - بی پی - به کوشش برای متوقف ساختن نشت نفت ادامه می دهد و پیش بینی می کند که مهندسان ممکن است جریان نفت را هفته آینده، یا حد اکثر ماه اوت متوقف کنند.

اما مدیر عملیات بی پی روز جمعه به شبکه خبری سی بی اس گفت اگر کوشش های جاری بجایی نرسد، شرکت ممکن است قادر نباشد نشت نفت را تا آماده شدن یک چاه کمکی در اوایل اوت متوقف کند.

در این حال، در حالی که نفت به مرداب های دلتای قعر می سی سی پی، طولانرترین رودخانه آمریکا نزدیک می شود، خشم عمومی از نشت نفت شدت می گیرد.
 
دیوید ویتر، سناتور ایالات لوئیزیانا، در سخنرانی رادیوی هفتگی جمهوریخواهان، از ارتش آمریکا خواست از ساحل ایالت حفاظت کند.

چندین آژانس دولتی آمریکا در تلاش هستند از ساحل جنوبی در برابر لکه های نفت حفاظت کنند. کارگران موانع شناور بوجود آورده اند و برای تجزیه لکه های نفت که نزدیک می شود مواد شیمیایی پخش می کنند.

ایران در مورد معامله معاوضه سوخت اتمی نامه ای به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه می دهد

ایران می گوید روز دوشنبه نامه ای در مورد توافق معاوضه سوخت اتمی با ترکیه و برزیل به آژانس بین المللی انرژی اتمی تسلیم خواهد کرد.

خبرگزاری دولتی ایرنا می گوید نماینده جمهوری اسلامی در آژانس اعلام کرد نامه به یوکیو آمانو، مدیر آژانس ارائه خواهد شد.

آژانس از ایران خواسته بود موافقت خود را با معاوضه ۱۲۰۰ کیلوگرم اورانیوم کمتر غنی شده با ترکیه در برابر دریافت سوخت دارای غنای بالاتر جهت استفاده در رآکتور پژوهشی پزشکی تهران کتبا اعلام کند.

در این میان، آمریکا تحریم های وضع شده علیه سه شرکت روسی را که به کمک به کوشش های ایران برای ساختن تسلیحات اتمی متهم بودند، لغو کرد.

این اقدام چند روز پس از آن صورت گرفت که روسیه در تصویب پیش نویس قطعنامه جدید تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران به آمریکا و دیگر قدرت های جهانی پیوست. با این حال هنوز روشن نیست که آیا لغو تحریم ها به حمایت روسیه از قطعنامه ارتباط دارد یا نه.

هواپيمايی با ۱۶۰ مسافر و ۶ خدمه در جنوب هندوستان سقوط کرد

مقامات هند می گویند دستِ کم ۱۵۸نفر از سرنشينان يک هواپيما که در جنوب آن کشور سقوط کرده است، کشته شده اند.

هواپيمای «اير اينديا» که سپيده دم روز شنبه از دوبی به طرف شهر مانگالور در پرواز بود در باند فرود، آتش گرفت.

گزارش مقدماتی از صحنه وقوع حادثه در فرودگاه مانگالور حاکی است که دستِ کم ۸ نفر از سرنشينان هواپيما جان سالم به در برده اند.

تصاویر تلویزیونی نشان می دهد هنگامی که امدادگران در تلاش برای مهار آتش و رسیدن به سرنشينان در داخل هواپیما هستند، دود از هواپيما بلند شده است؛ اما عملیات نجات همچنان در حال انجام است.

سقوط هواپيما در فاصلۀ ۱۰ کیلومتری فرودگاه مانگالور رخ داده است.

هواپيمايیِ هند «اير اينديا» برای کمک به بستگان و دوستان که نیاز به اطلاعات بیشتر دارند شماره تلفن زير را اعلام کرده است:

کد ۰۱۱

تلفن ۲۵۶۰۳۱۰۱

بان کی مون نسبت به موفقيت توافق مبادلۀ هسته ای اخير ايران با ترکيه و برزيل اظهار اميدواری کرد

دبيرکل سازمان ملل متحد روز جمعه حمايت خود را از توافق مبادلۀ هسته ای اخير ايران با ترکيه و برزيل، اعلام کرد. بان کی مون در کنفرانسی در دانشگاه بوگازيکی ترکيه گفت اميدواريم اين گام و اقدام های ديگر دری را بر روی توافقی صلح آميز بگشايد.

دبيرکل سازمان ملل متحد افزود قطعاً آژانس بين المللی انرژی اتمی بررسی حرفه ای خود را از اين توافق خواهد داشت.

اين سخنان درحالی ايراد شد که نخست وزير ترکيه روز جمعه در نامه ای به رئيس جمهوری آمريکا از اين کشور خواسته است توافق اخير را ناديده نگيرد. رجب طيب اردوغان خطاب به پرزيدنت باراک اوباما نوشته است با اينکه اين توافق مسألۀ هسته ای ايران را حل نکرده است اما فرصت مهمی را برای حل ديپلماتيک اين مسأله فراهم کرده است.

ايران روز جمعه اعلام کرد هفتۀ آينده نامه ای رسمی در مورد توافق هسته ای اخير به آژانس بين المللی انرژی اتمی ارائه خواهد داد. به گزارش ايرنا خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی اين نامه روز دوشنبه سوم خرداد ماه در جلسه ای به يوکيو آمانو، رئيس آژانس بين المللی انرژی اتمی، ارائه خواهد شد. نمايندگان برزيل و ترکيه در آژانس انرژی اتمی نيز نماينده ايران را در اين نشست همراهی خواهند کرد.

اما وزير امور خارجه آمريکا روز جمعه از ايران خواست نيّت هسته ای خود را با اَعمال خود روشن سازد. خانم کلينتون که طی سفر خود به ژاپن سخن می گفت اظهار داشت که اين مسؤليت ايران است که با اعمال خود، و نه سخنانش، نشان دهد به تعهدات خود پايبند است. خانم کلينتون افزود در صورتيکه به ناقضان معاهدۀ منع گسترش سلاح های هسته ای اجازه داده شود برای رفتارهايشان مصونيت داشته باشند، اين معاهده دوام نخواهد يافت.

آمريکا و متحدان غربی اين کشور ايران را متهم به تلاش برای دستيابی به سلاح های هسته ای می کنند. اما تهران تأکيد دارد برنامۀ هسته ای خويش را تنها با مقاصد صلح آميز دنبال می کند. پس از اعلام توافق مبادلۀ هسته ای ايران با برزيل و ترکيه، آمريکا در هفتۀ جاری پيش نويس قطعنامۀ تحريمی چهارم عليه برنامۀ هسته ای ايران را به شورای امنيت سازمان ملل متحد، ارائه داد. اين پيش نويس از حمايت ۵ عضو دائم شورا: آمريکا، بريتانيا، فرانسه، چين و روسيه برخوردار است.

در همين حال روز جمعه دو قانونگذار کليدی پارلمان روسيه اعلام کردند پيشنويس قطعنامۀ کنونی از تحويل موشک های اس ۳۰۰ روسيه به ايران، جلوگيری نخواهد کرد. خبرگزاری اينترفکس به نقل از مقام های روسی نوشته است قطعنامه شورای امنيت بر معاهداتی که پيش از اين بسته شده اند، تاثيری نخواهد گذاشت. در حالی که ايران و روسيه قرارداد خريد موشک های دفاعی اس ۳۰۰ را در سال ۲۰۰۷ به امضاء رساندند مسکو چندين بار تحويل اين موشک ها را به تأخير انداخته است. برخی کارشناسان دليل اين امر را مخالفت آمريکا و اسرائيل با دستيابی ايران به اين موشک های پيشرفته می دانند.

هيلاری کلينتون در ميان استقبال مردم چين از نمايشگاه شانگهای ديدن کرد

هيلاری کلينتون وزير امور خارجۀ آمريکا امروز، شنبه، در ميان استقبال مردم چين از نمايشگاه شانگهای، ديدن کرد.

خانم کلينتون روز يکشنبه برای شرکت در يک نشست اقتصادی با مقامات آمريکايی و چينی، رهسپار پکن خواهد شد.

گفتگوهای وزير امور خارجۀ آمريکا در پکن احتمالاً موضوع غرق شدن يک کشتی کره جنوبی توسط کره شمالی را نيز در بر خواهد داشت.

هيلاری کلينتون روز جمعه در کنفرانس خبری مشترکی همراه با همتای ژاپنی خود آنچه را اقدام های تحريک آميز کرۀ شمالی خواند، محکوم کرد و گفت اين گونه اقدامات پيآمدهايی به همراه خواهد داشت.

خانم کلينتون درآغاز سفر يک هفته ای خود به آسيای شرقی تأکيد کرد که جامعه بين المللی بايد به اقدام کره شمالی واکنش نشان دهد. وزير امور خارجه آمريکا افزود نمی توان موضوع غرق شدن کشتی کره جنوبی را ناديده گرفت.

تحقيقات بين المللی که روز پنجشنبه منتشر شد نشان می دهد غرق شدن کشتی کره جنوبی در ماه مارس به دليل پرتاب يک اژدر توسط کره شمالی، روی داده است.

خانم کلينتون در سخنان روز جمعۀ خود همچنين گفت که حملۀ کره شمالی به کشتی نظامی کره جنوبی، نشان می دهد که به گفتۀ وی، آمريکا و ژاپن هنوز با چالش ها و تهديد هايی مواجه هستند.

مقامات پاکستان چهار نفر را در ارتباط با بمبگذاری در ميدان تايم نيويورک دستگير کرده اند

مقامهای پاکستان دستِ کم چهار نفر از جمله صاحب يک رستوران را به ظن کمک به عامل توطئه نافرجام بمبگذاری در ميدان تايم نيويورک، دستگير کرده اند.

سفارت آمريکا در اسلام آباد در پی انتشار اين خبر روز جمعه به آمريکاييان مقيم پاکستان هشدار داد از تماس با رستوران حنيف راجچوت جداً خودداری ورزند زيرا به گفته آنها اين رستوران ممکن است با گروههای تروريستی، در ارتباط باشد.

اين رستوران برای مناسبتهای رسمی از جمله ميهمانی های سفارتخانه ها سفارش غذا می پذيرد و توسط سلمان اشرف خان، فرد مظنون و پدر وی، رعنا اشرف خان اداره می شود.

نوع ارتباط ميان خان و فيصل شهزاد بمبگذار آمريکايی- پاکستانی هنوز مشخص نشده است.

در رويدادی ديگر واقعه قتل يک خانواده بريتانيايی در پاکستان با اندوه فراوان خويشاوندان آنها در بريتانيا همراه بوده است.

محمد و پرواز يوسف همراه دختر ۲۲ ساله شان تانيا برای شرکت در مراسم جشن ازدواج اسد پسر ۲۴ سالۀ خود به پاکستان رفته بودند که به خاطر اختلافات خانوادگی در يکی از گورستانهای پاکستان به ضرب گلوله از پای درآمدند.

در اين تيراندازی که در روز پنجشنبه در شهر گجرات در ايالت پنجاب پاکستان رخ داد در مجموع پنج نفر جان خود را از دست دادند.

پليس پاکستان می گويد اين اختلافات خانوادگی از آنجا آغاز شده است که اسد پسر يوسف ۱۲ سال پيش با خواهر يکی از مهاجمان در بريتانيا ازدواجی ناموفق داشت که به جدايی منجر شده بود.

پليس گجرات می گويد يکی از مهاجمان در حال حاضر در بازداشت است و دو مهاجم ديگر تحت تعقيب قرار دارند.

ژاپن اولین سفینة تحقیقاتی خود را برای بررسی سیارۀ ونوس به فضا پرتاب کرد

سفینۀ ژاپنی که در ماه دسامبر سال جاری در مدار ونوس قرار خواهد گرفت حامل تجهیزات اندازه گیریِ اشعة ماورای بنفش و تشعشعات نزدیک به طیف مادون قرمز است.

یکی دیگر از مأموریت های ونوس پیمای ژاپنی ها مطالعۀ حرکت ابرهای اسید سولفوریک و اجزاء تشکیل دهندۀ آن است و همچنین چگونگی ایجاد بادهایی که یکصد متر در ثانیه سرعت دارند.

کانون مدافعان حقوق بشر از افزايش نقض حقوق بشر در ايران خبر می دهد

کانون مدافعان حقوق بشر که مقر آن در ايران است روز جمعه اعلام کرد در پاييز و زمستان سال گذشته در ايران ۱۷ نفر اعدام و ۵۰۰ نفر بازداشت شده اند.

بر اساس اعلام کانون مدافعان حقوق بشر ۹۵ نفر از بازداشت شدگان اخير روزنامه نگار و يا سينماگر بوده اند و در اين مدت بيش از پنجاه روزنامه، مجله و سايت خبری به اتهام نشر اکاذيب، محکوم به لغو امتياز، توقيف موقّت و تذکّر کتبی شده اند يا دچار فيلترينگ يا هک شده اند.

بنا به اين گزارش لغو کنسرت همايون شجريان و ممنوع الخروج شدن هنرمندانی چون فاطمه معتمدآريا و مجتبی ميرتهماسب، لغو مجوزهای صادرشده برای شماری از کتابها و ناشران از جمله فشارهای وارد شده بر اهالی فرهنگ و ادب است.

دستگيری شماری از دانشجويان، در شهرهای مختلف ايران از جمله ديگر مواردی است که در اين گزارش به آن اشاره شده است.

در همين حال انجمن اسلامی دانشجويانِ دموکراسی خواه دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در بيانيه ای احکام صادر شده برای بهاره هدايت و ميلاد اسدی را نشانۀ ترس و وحشتِ تماميت خواهان از فرزندان آگاه و آزاده ايران خوانده است.

بيانيه تأکيد می کند که تاريخ نشان داده است اين شيوۀ برخورد با فعالين دانشجويی نميتواند موجب خاموشی ندای آزادی خواهی از سنگر آزادی شود.

بهاره هدايت و ميلاد اسدی دو عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت هستند که هفتۀ گذشته از سوی دادگاهی در تهران به ترتيب محکوم به تحمل نه و نيم سال و هفت سال حبس شدند.

در بخش ديگری از بيانيۀ دانشجويانِ دموکراسی خواه آمده است، تماميت خواهان با صدور احکام سنگين قصد ايجاد فضای رعب و وحشت و سرکوب صداهای مخالفان را دارند بی آنکه به عاقبت اعمال نابخردانه خود بيانديشند و حتی لحظه ای درنگ کنند که اين روش، آگاهی دانشجويان و مردم آزاده را در پيش رو خواهد داشت.

در رويدادی ديگر يک روز بعد از آن که اعلام شد ماموران زندان اوين محمد نوری زاد نويسنده و کارگردان را مورد ضرب و شتم شديد قرار داده اند دادسرای عمومی و انقلاب تهران می گويد وضعيت جسمانی اين فعال سياسی و فرهنگی خوب است.

به گزارش خبرنگار کلمه روز سه شنبهِ گذشته از محمد نوری زاد، خواسته شده بود برای هواخوری از سلول، خارج شود اما حين هواخوری ۵ نفر از مأموران امنيتی زندان اوين او را به شدت مورد ضرب و جرح، قرار دادند.

گزارش می افزايد ضربه شديدی به سر آقای نوری زاد وارد شده است که پزشک زندان آن را ضربه مغزی تشخيص داده است.

در عين حال گزارش های خبری حاکی از آن است که به دنبال انتشار اين خبر، روز گذشته، عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در زندان اوين با محمد نوری زاد، ديدار کرده است.

در خبری ديگر محمد شيری رييس اداره آموزشِ همگانی نيروی انتظامی می گويد ايران نسبت به جمعيت موجود در حال حاضر اولين مصرف کننده مواد مخدر در جهان است

به گزارش خبرگزاری مهر سرگرد محمد شيری با اعلام اين مطلب اضافه کرد که مافيای مواد مخدر هر سال به ايران پيشنهاد می کنند تا در قبال پرداخت پول های کلان مجوز سرازير کردن مواد را داشته باشند، اما دولت مخالفت می کند. وی دليل وجود آمار نگران کنندۀ اعتياد را قرار گرفتن ايران در مسير ترانزيت مواد مخدر و ميزان جمعيت جوان کشور، ذکر کرده است.

سازمان بین المللی انرژی اتمی از ایران خواست کتباً موافقت خود را با قرارداد معاوضه اورانیوم اعلام کند

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران گزارش داده ایت که روز دوشنبه نامه ای را در مورد توافق هسته ای که به تازگی با ترکیه و برزیل امضا کرده است، به سازمان بین المللی انرژی هسته ای ارائه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، سفیر ایران در این سازمان اعلام کرد که این نامه روز دوشنبه به یوکیو آمانو، رییس سازمان انرژی اتمی، داده خواهد شد.

سازمان بین المللی انرژی اتمی از ایران خواسته است که در نامه ای با تحویل ۱۲۰۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای پایین به ترکیه برای دریافت سوخت مورد استفاده در رآکتور تحقیقات پزشکی، موافقت خود را اعلام کند.

پیشتر در آغاز هفته ایران توافق خود را با قرارداد معاوضه اورانیوم با ترکیه و برزیل اعلام کرد.

بر اساس جدیدترین گزارش سازمان انرژی اتمی، ۱۲۰۰ کیلو گرم اورانیوم با درصد غنای پایین، نزدیک به نیمی از ذخیره اورانیوم تولیدی این کشور است.

آمریکا و دیگر قدرت های جهان، با وجود قرارداد معاوضه اورانیوم، پیش نویس قطعنامۀ تحریمی علیه ایران را به شورای امنیت ارائه دادند. پیش از این شورای امنیت در سه قطعنامۀ تحریمی ایران را از غنی سازی اورانیوم منع ساخته است. اما این قطعنامه ها از فعالیت های غنی سازی ایران پیشگیری نکرده است.

یک قانون گزار ارشد روسیه می گوید تحریم های پیشنهادی سازمان ملل متحد علیه ایران، بر طرح های روسیه برای فروش موشک های زمین به هوا به تهران تاثیر نخواهد داشت.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

خطبه های نماز جمعه در ايران برپايه شدت عمل عليه بدحجابی متمرکز شده است

لس آنجلس تايمز زيرعنوان "در ايران موعظه گران نماز جمعه با تمرکز بر مسئله بد لباسی زنان سرکوبی بالقوه ای را مطرح ميکنند" با توصيه ای به خانم ها که حجاب را تنگ تر و مانتو ها را گشاد تر کنند، می نويسد بنظر ميرسد چرت و قيلوله چند ماهه تندروهای مذهبی در جمهوری اسلامی رو به اتمام است، چرا که دوامام جمعه سرشناس با درخواست شدت عمل عليه لباس نامناسب زنان زمينه ای بالقوه را برای بيشتر به ستوه آوردن زنان در ملاء عام بوجود می آورند.

در حقيقت دولت روزهای سه شنبه با هماهنگ ساختن موضوع و محتوای خطبه نماز جمعه با رهبران مذهبی، از پخش پيامی مشابه و يکسان درسراسر کشورمطمئن ميشود.

در تهران آيت الله احمد جنتی خواستار آن شده است که شدت عمل در مورد زنان از کارمندان دولت و محصلين آغاز شود.

جنتی در مورد دانشجويان دختر ميگويد می توان آنان را درصورت امتناع از مراعات نظر دولت راجع به پوشش اسلامی به کميته های انظباطی فرستاد، و موفقيتشان را درامتحانات مشروط و منوط به انطباق با يک نظم اخلاقی ساخت.

جنتی ميگويد بيمارستان ها و ديگرمراکزعمومی نيز نبايد ازاين دقت وتوجه دور بمانند.

جنتی ازشورايعالی انقلاب فرهنگی که يکی از نهادهای فعال درانقلاب اسلامی ۱۹۷۹بود برای تصويب دوسال پيش برنامه عفت و حجاب اسلامی تحسين بعمل آورد، هرچند که اين مصوبه اجرا نشده است.

جنتی گفت آنهائی که مانع از اجرای مصوبه شده اند بايد جواب پس بدهند، و پرسيد چرا هنوز مصوبه را اجرا نکرده ايد؟

موعظه جنتی از راديوی دولتی پخش ميشد.

در مشهد نيز که دومين شهر بزرگ ايران است اعتراض هائی مشابه شنيده شد که آيت الله احمد علم الهدی مطرح ساخت. علم الهدی در جريان موعظه اش لباس نامناسب را به نفوذ خارجی ارتباط داد و زنان و دختران بدحجاب را سربازان پياده نظام آمريکا ناميد. به گزارش خبرگزاری فارس او گفته است دشمنان ميخواهند از طريق بدحجابی سفره دين را از زير پای جوانان بکشند.

علم الهدی دست آخر در باره تاثير پوشش زنان بر مردان سخن گفت. او ميگويد هرگاه زن ويا دختری بدحجاب و آرايش کرده دربرابر مردی جوان قرارميگيرد واو را از مسيردين خارج ميکند دشمن ازاين پيروزی خشنود ميشود. به گفته او افراد بدحجاب دانسته و يا ندانسته درجبهه دشمن می جگند و او را تغذيه ميکنند.

پریدنت اوباما کمیسیونی برای تحقیق درباره نشت نفت تشکیل می دهد

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا برای تحقیق درباره نشت عظیم نفت در خلیج مکزیک و ارائه توصیه هایی جهت پاسخگویی های آینده، یک کمیسیون دو حزبی تشکیل داده است.

پرزیدنت اوباما روز شنبه در سخنرانی رادیویی هفتگی خود از «رابطه نزدیک» بین شرکت های انرژی و آژانش های دولتی که بر آنها نظارت دارند انتقاد کرد و گفت ناظران نیاز دارند برای جلوگیری از نشت های آینده کارهای بیشتری انجام دهند.

در این میان، شرکت بریتیش پترولیوم - بی پی - به کوشش برای متوقف ساختن نشت نفت ادامه می دهد و پیش بینی می کند که مهندسان ممکن است جریان نفت را هفته آینده، یا حد اکثر ماه اوت متوقف کنند.

اما مدیر عملیات بی پی روز جمعه به شبکه خبری سی بی اس گفت اگر کوشش های جاری بجایی نرسد، شرکت ممکن است قادر نباشد نشت نفت را تا آماده شدن یک چاه کمکی در اوایل اوت متوقف کند.

در این حال، در حالی که نفت به مرداب های دلتای قعر می سی سی پی، طولانرترین رودخانه آمریکا نزدیک می شود، خشم عمومی از نشت نفت شدت می گیرد.
 
دیوید ویتر، سناتور ایالات لوئیزیانا، در سخنرانی رادیوی هفتگی جمهوریخواهان، از ارتش آمریکا خواست از ساحل ایالت حفاظت کند.

چندین آژانس دولتی آمریکا در تلاش هستند از ساحل جنوبی در برابر لکه های نفت حفاظت کنند. کارگران موانع شناور بوجود آورده اند و برای تجزیه لکه های نفت که نزدیک می شود مواد شیمیایی پخش می کنند.

ایران در مورد معامله معاوضه سوخت اتمی نامه ای به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه می دهد

ایران می گوید روز دوشنبه نامه ای در مورد توافق معاوضه سوخت اتمی با ترکیه و برزیل به آژانس بین المللی انرژی اتمی تسلیم خواهد کرد.

خبرگزاری دولتی ایرنا می گوید نماینده جمهوری اسلامی در آژانس اعلام کرد نامه به یوکیو آمانو، مدیر آژانس ارائه خواهد شد.

آژانس از ایران خواسته بود موافقت خود را با معاوضه ۱۲۰۰ کیلوگرم اورانیوم کمتر غنی شده با ترکیه در برابر دریافت سوخت دارای غنای بالاتر جهت استفاده در رآکتور پژوهشی پزشکی تهران کتبا اعلام کند.

در این میان، آمریکا تحریم های وضع شده علیه سه شرکت روسی را که به کمک به کوشش های ایران برای ساختن تسلیحات اتمی متهم بودند، لغو کرد.

این اقدام چند روز پس از آن صورت گرفت که روسیه در تصویب پیش نویس قطعنامه جدید تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران به آمریکا و دیگر قدرت های جهانی پیوست. با این حال هنوز روشن نیست که آیا لغو تحریم ها به حمایت روسیه از قطعنامه ارتباط دارد یا نه.

هواپيمايی با ۱۶۰ مسافر و ۶ خدمه در جنوب هندوستان سقوط کرد

مقامات هند می گویند دستِ کم ۱۵۸نفر از سرنشينان يک هواپيما که در جنوب آن کشور سقوط کرده است، کشته شده اند.

هواپيمای «اير اينديا» که سپيده دم روز شنبه از دوبی به طرف شهر مانگالور در پرواز بود در باند فرود، آتش گرفت.

گزارش مقدماتی از صحنه وقوع حادثه در فرودگاه مانگالور حاکی است که دستِ کم ۸ نفر از سرنشينان هواپيما جان سالم به در برده اند.

تصاویر تلویزیونی نشان می دهد هنگامی که امدادگران در تلاش برای مهار آتش و رسیدن به سرنشينان در داخل هواپیما هستند، دود از هواپيما بلند شده است؛ اما عملیات نجات همچنان در حال انجام است.

سقوط هواپيما در فاصلۀ ۱۰ کیلومتری فرودگاه مانگالور رخ داده است.

هواپيمايیِ هند «اير اينديا» برای کمک به بستگان و دوستان که نیاز به اطلاعات بیشتر دارند شماره تلفن زير را اعلام کرده است:

کد ۰۱۱

تلفن ۲۵۶۰۳۱۰۱

بان کی مون نسبت به موفقيت توافق مبادلۀ هسته ای اخير ايران با ترکيه و برزيل اظهار اميدواری کرد

دبيرکل سازمان ملل متحد روز جمعه حمايت خود را از توافق مبادلۀ هسته ای اخير ايران با ترکيه و برزيل، اعلام کرد. بان کی مون در کنفرانسی در دانشگاه بوگازيکی ترکيه گفت اميدواريم اين گام و اقدام های ديگر دری را بر روی توافقی صلح آميز بگشايد.

دبيرکل سازمان ملل متحد افزود قطعاً آژانس بين المللی انرژی اتمی بررسی حرفه ای خود را از اين توافق خواهد داشت.

اين سخنان درحالی ايراد شد که نخست وزير ترکيه روز جمعه در نامه ای به رئيس جمهوری آمريکا از اين کشور خواسته است توافق اخير را ناديده نگيرد. رجب طيب اردوغان خطاب به پرزيدنت باراک اوباما نوشته است با اينکه اين توافق مسألۀ هسته ای ايران را حل نکرده است اما فرصت مهمی را برای حل ديپلماتيک اين مسأله فراهم کرده است.

ايران روز جمعه اعلام کرد هفتۀ آينده نامه ای رسمی در مورد توافق هسته ای اخير به آژانس بين المللی انرژی اتمی ارائه خواهد داد. به گزارش ايرنا خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی اين نامه روز دوشنبه سوم خرداد ماه در جلسه ای به يوکيو آمانو، رئيس آژانس بين المللی انرژی اتمی، ارائه خواهد شد. نمايندگان برزيل و ترکيه در آژانس انرژی اتمی نيز نماينده ايران را در اين نشست همراهی خواهند کرد.

اما وزير امور خارجه آمريکا روز جمعه از ايران خواست نيّت هسته ای خود را با اَعمال خود روشن سازد. خانم کلينتون که طی سفر خود به ژاپن سخن می گفت اظهار داشت که اين مسؤليت ايران است که با اعمال خود، و نه سخنانش، نشان دهد به تعهدات خود پايبند است. خانم کلينتون افزود در صورتيکه به ناقضان معاهدۀ منع گسترش سلاح های هسته ای اجازه داده شود برای رفتارهايشان مصونيت داشته باشند، اين معاهده دوام نخواهد يافت.

آمريکا و متحدان غربی اين کشور ايران را متهم به تلاش برای دستيابی به سلاح های هسته ای می کنند. اما تهران تأکيد دارد برنامۀ هسته ای خويش را تنها با مقاصد صلح آميز دنبال می کند. پس از اعلام توافق مبادلۀ هسته ای ايران با برزيل و ترکيه، آمريکا در هفتۀ جاری پيش نويس قطعنامۀ تحريمی چهارم عليه برنامۀ هسته ای ايران را به شورای امنيت سازمان ملل متحد، ارائه داد. اين پيش نويس از حمايت ۵ عضو دائم شورا: آمريکا، بريتانيا، فرانسه، چين و روسيه برخوردار است.

در همين حال روز جمعه دو قانونگذار کليدی پارلمان روسيه اعلام کردند پيشنويس قطعنامۀ کنونی از تحويل موشک های اس ۳۰۰ روسيه به ايران، جلوگيری نخواهد کرد. خبرگزاری اينترفکس به نقل از مقام های روسی نوشته است قطعنامه شورای امنيت بر معاهداتی که پيش از اين بسته شده اند، تاثيری نخواهد گذاشت. در حالی که ايران و روسيه قرارداد خريد موشک های دفاعی اس ۳۰۰ را در سال ۲۰۰۷ به امضاء رساندند مسکو چندين بار تحويل اين موشک ها را به تأخير انداخته است. برخی کارشناسان دليل اين امر را مخالفت آمريکا و اسرائيل با دستيابی ايران به اين موشک های پيشرفته می دانند.

هيلاری کلينتون در ميان استقبال مردم چين از نمايشگاه شانگهای ديدن کرد

هيلاری کلينتون وزير امور خارجۀ آمريکا امروز، شنبه، در ميان استقبال مردم چين از نمايشگاه شانگهای، ديدن کرد.

خانم کلينتون روز يکشنبه برای شرکت در يک نشست اقتصادی با مقامات آمريکايی و چينی، رهسپار پکن خواهد شد.

گفتگوهای وزير امور خارجۀ آمريکا در پکن احتمالاً موضوع غرق شدن يک کشتی کره جنوبی توسط کره شمالی را نيز در بر خواهد داشت.

هيلاری کلينتون روز جمعه در کنفرانس خبری مشترکی همراه با همتای ژاپنی خود آنچه را اقدام های تحريک آميز کرۀ شمالی خواند، محکوم کرد و گفت اين گونه اقدامات پيآمدهايی به همراه خواهد داشت.

خانم کلينتون درآغاز سفر يک هفته ای خود به آسيای شرقی تأکيد کرد که جامعه بين المللی بايد به اقدام کره شمالی واکنش نشان دهد. وزير امور خارجه آمريکا افزود نمی توان موضوع غرق شدن کشتی کره جنوبی را ناديده گرفت.

تحقيقات بين المللی که روز پنجشنبه منتشر شد نشان می دهد غرق شدن کشتی کره جنوبی در ماه مارس به دليل پرتاب يک اژدر توسط کره شمالی، روی داده است.

خانم کلينتون در سخنان روز جمعۀ خود همچنين گفت که حملۀ کره شمالی به کشتی نظامی کره جنوبی، نشان می دهد که به گفتۀ وی، آمريکا و ژاپن هنوز با چالش ها و تهديد هايی مواجه هستند.

مقامات پاکستان چهار نفر را در ارتباط با بمبگذاری در ميدان تايم نيويورک دستگير کرده اند

مقامهای پاکستان دستِ کم چهار نفر از جمله صاحب يک رستوران را به ظن کمک به عامل توطئه نافرجام بمبگذاری در ميدان تايم نيويورک، دستگير کرده اند.

سفارت آمريکا در اسلام آباد در پی انتشار اين خبر روز جمعه به آمريکاييان مقيم پاکستان هشدار داد از تماس با رستوران حنيف راجچوت جداً خودداری ورزند زيرا به گفته آنها اين رستوران ممکن است با گروههای تروريستی، در ارتباط باشد.

اين رستوران برای مناسبتهای رسمی از جمله ميهمانی های سفارتخانه ها سفارش غذا می پذيرد و توسط سلمان اشرف خان، فرد مظنون و پدر وی، رعنا اشرف خان اداره می شود.

نوع ارتباط ميان خان و فيصل شهزاد بمبگذار آمريکايی- پاکستانی هنوز مشخص نشده است.

در رويدادی ديگر واقعه قتل يک خانواده بريتانيايی در پاکستان با اندوه فراوان خويشاوندان آنها در بريتانيا همراه بوده است.

محمد و پرواز يوسف همراه دختر ۲۲ ساله شان تانيا برای شرکت در مراسم جشن ازدواج اسد پسر ۲۴ سالۀ خود به پاکستان رفته بودند که به خاطر اختلافات خانوادگی در يکی از گورستانهای پاکستان به ضرب گلوله از پای درآمدند.

در اين تيراندازی که در روز پنجشنبه در شهر گجرات در ايالت پنجاب پاکستان رخ داد در مجموع پنج نفر جان خود را از دست دادند.

پليس پاکستان می گويد اين اختلافات خانوادگی از آنجا آغاز شده است که اسد پسر يوسف ۱۲ سال پيش با خواهر يکی از مهاجمان در بريتانيا ازدواجی ناموفق داشت که به جدايی منجر شده بود.

پليس گجرات می گويد يکی از مهاجمان در حال حاضر در بازداشت است و دو مهاجم ديگر تحت تعقيب قرار دارند.

ژاپن اولین سفینة تحقیقاتی خود را برای بررسی سیارۀ ونوس به فضا پرتاب کرد

سفینۀ ژاپنی که در ماه دسامبر سال جاری در مدار ونوس قرار خواهد گرفت حامل تجهیزات اندازه گیریِ اشعة ماورای بنفش و تشعشعات نزدیک به طیف مادون قرمز است.

یکی دیگر از مأموریت های ونوس پیمای ژاپنی ها مطالعۀ حرکت ابرهای اسید سولفوریک و اجزاء تشکیل دهندۀ آن است و همچنین چگونگی ایجاد بادهایی که یکصد متر در ثانیه سرعت دارند.

کانون مدافعان حقوق بشر از افزايش نقض حقوق بشر در ايران خبر می دهد

کانون مدافعان حقوق بشر که مقر آن در ايران است روز جمعه اعلام کرد در پاييز و زمستان سال گذشته در ايران ۱۷ نفر اعدام و ۵۰۰ نفر بازداشت شده اند.

بر اساس اعلام کانون مدافعان حقوق بشر ۹۵ نفر از بازداشت شدگان اخير روزنامه نگار و يا سينماگر بوده اند و در اين مدت بيش از پنجاه روزنامه، مجله و سايت خبری به اتهام نشر اکاذيب، محکوم به لغو امتياز، توقيف موقّت و تذکّر کتبی شده اند يا دچار فيلترينگ يا هک شده اند.

بنا به اين گزارش لغو کنسرت همايون شجريان و ممنوع الخروج شدن هنرمندانی چون فاطمه معتمدآريا و مجتبی ميرتهماسب، لغو مجوزهای صادرشده برای شماری از کتابها و ناشران از جمله فشارهای وارد شده بر اهالی فرهنگ و ادب است.

دستگيری شماری از دانشجويان، در شهرهای مختلف ايران از جمله ديگر مواردی است که در اين گزارش به آن اشاره شده است.

در همين حال انجمن اسلامی دانشجويانِ دموکراسی خواه دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در بيانيه ای احکام صادر شده برای بهاره هدايت و ميلاد اسدی را نشانۀ ترس و وحشتِ تماميت خواهان از فرزندان آگاه و آزاده ايران خوانده است.

بيانيه تأکيد می کند که تاريخ نشان داده است اين شيوۀ برخورد با فعالين دانشجويی نميتواند موجب خاموشی ندای آزادی خواهی از سنگر آزادی شود.

بهاره هدايت و ميلاد اسدی دو عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت هستند که هفتۀ گذشته از سوی دادگاهی در تهران به ترتيب محکوم به تحمل نه و نيم سال و هفت سال حبس شدند.

در بخش ديگری از بيانيۀ دانشجويانِ دموکراسی خواه آمده است، تماميت خواهان با صدور احکام سنگين قصد ايجاد فضای رعب و وحشت و سرکوب صداهای مخالفان را دارند بی آنکه به عاقبت اعمال نابخردانه خود بيانديشند و حتی لحظه ای درنگ کنند که اين روش، آگاهی دانشجويان و مردم آزاده را در پيش رو خواهد داشت.

در رويدادی ديگر يک روز بعد از آن که اعلام شد ماموران زندان اوين محمد نوری زاد نويسنده و کارگردان را مورد ضرب و شتم شديد قرار داده اند دادسرای عمومی و انقلاب تهران می گويد وضعيت جسمانی اين فعال سياسی و فرهنگی خوب است.

به گزارش خبرنگار کلمه روز سه شنبهِ گذشته از محمد نوری زاد، خواسته شده بود برای هواخوری از سلول، خارج شود اما حين هواخوری ۵ نفر از مأموران امنيتی زندان اوين او را به شدت مورد ضرب و جرح، قرار دادند.

گزارش می افزايد ضربه شديدی به سر آقای نوری زاد وارد شده است که پزشک زندان آن را ضربه مغزی تشخيص داده است.

در عين حال گزارش های خبری حاکی از آن است که به دنبال انتشار اين خبر، روز گذشته، عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در زندان اوين با محمد نوری زاد، ديدار کرده است.

در خبری ديگر محمد شيری رييس اداره آموزشِ همگانی نيروی انتظامی می گويد ايران نسبت به جمعيت موجود در حال حاضر اولين مصرف کننده مواد مخدر در جهان است

به گزارش خبرگزاری مهر سرگرد محمد شيری با اعلام اين مطلب اضافه کرد که مافيای مواد مخدر هر سال به ايران پيشنهاد می کنند تا در قبال پرداخت پول های کلان مجوز سرازير کردن مواد را داشته باشند، اما دولت مخالفت می کند. وی دليل وجود آمار نگران کنندۀ اعتياد را قرار گرفتن ايران در مسير ترانزيت مواد مخدر و ميزان جمعيت جوان کشور، ذکر کرده است.

سازمان بین المللی انرژی اتمی از ایران خواست کتباً موافقت خود را با قرارداد معاوضه اورانیوم اعلام کند

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران گزارش داده ایت که روز دوشنبه نامه ای را در مورد توافق هسته ای که به تازگی با ترکیه و برزیل امضا کرده است، به سازمان بین المللی انرژی هسته ای ارائه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، سفیر ایران در این سازمان اعلام کرد که این نامه روز دوشنبه به یوکیو آمانو، رییس سازمان انرژی اتمی، داده خواهد شد.

سازمان بین المللی انرژی اتمی از ایران خواسته است که در نامه ای با تحویل ۱۲۰۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای پایین به ترکیه برای دریافت سوخت مورد استفاده در رآکتور تحقیقات پزشکی، موافقت خود را اعلام کند.

پیشتر در آغاز هفته ایران توافق خود را با قرارداد معاوضه اورانیوم با ترکیه و برزیل اعلام کرد.

بر اساس جدیدترین گزارش سازمان انرژی اتمی، ۱۲۰۰ کیلو گرم اورانیوم با درصد غنای پایین، نزدیک به نیمی از ذخیره اورانیوم تولیدی این کشور است.

آمریکا و دیگر قدرت های جهان، با وجود قرارداد معاوضه اورانیوم، پیش نویس قطعنامۀ تحریمی علیه ایران را به شورای امنیت ارائه دادند. پیش از این شورای امنیت در سه قطعنامۀ تحریمی ایران را از غنی سازی اورانیوم منع ساخته است. اما این قطعنامه ها از فعالیت های غنی سازی ایران پیشگیری نکرده است.

یک قانون گزار ارشد روسیه می گوید تحریم های پیشنهادی سازمان ملل متحد علیه ایران، بر طرح های روسیه برای فروش موشک های زمین به هوا به تهران تاثیر نخواهد داشت.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر