سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مرداد ۲, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

تلاش تهران برای خداحافظی از دلار و یورو در سبد نفتی خود

در شرایطی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، روز پنج شنبه بر سر تحریم های تازه ای که صنایع نفت و گاز ایران را هدف می گیرند به توافق رسیدند، تهران تلاش می کند یورو و دلار را از معاملات نفتی اش خارج کند .

خبرگزاری رویترز بامداد جمعه ۲۳ ژوئیه، از مذاکرات ایران و چین در زمینه استفاده از واحد پول چین ،یوآن ، در معاملات نفتی تهران خبر داد .

پیش تر رویترز اعلام کرده بود که ایران از درهم امارات متحده عربی، در مبادلات نفتی استفاده خواهد کرد . همین منبع از قول سلطان ناصر السویدی، رئیس بانک مرکزی امارات متحده عربی، ضمن اظهار تعجب از احتمال تغییر یورو به درهم امارات در معاملات نفتی ایران، آن را «بیش تر یک شوخی» دانست.

محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری، در حاشیه ارایه گزارش آنکتاد ( سازمان کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل متحد ) روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر بهره گیری از درهم امارات برای فروش نفت گفت ایران از هر ارزی برای فروش نفت استفاده می کند .به گفته وی ایران خواستار از رده خارج شدن دلار و یورو در مبادلات است.  معاون اول رئیس جمهوری می گوید تهران با تمام کشورها به جز اسرائیل رابطه برقرار می کند .

هر چند به گفته اکبر ترکان مدیر عامل پیشین شرکت نفت و گاز پارس و وزیر دفاع کابینه نخست هاشمی رفسنجانی که در کابینه دوم هاشمی نیز صدارت وزارت خانه راه و ترابری را عهده دار شد، ایران برای آن که مشتریان را به خرید نفت خود جلب کند مجبور به دادن تخفیف هایی شده است.

بر اساس آمار منتشر شده توسط وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران، تهران نفت را به مشتریان اروپایی خود بشکه ای ۳ تا ۷ دلار ارزان تر از دیگر کشورهای تولید کننده نفت می فروشد.

سرویس اقتصادی خبرگزاری آریا، براساس آخرین آمار امور بین الملل شرکت نفت ایران اعلام کرد بهای نفت صادراتی ایران ۳۰ تیر ماه جاری ، در قیاس با روز قبل از آن ، با ۵۳ سنت افزایش به ۷۲ دلار و ۶۷ سنت برای هر بشکه رسید .

این در حالی است که حمید رضا کاتوزیان رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ، روز دوشنبه ۲۸ تیرماه به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری مهر گفت: در قبال تذکر مجلس در خصوص عدم ارائه قرار داد گازی ایران و پاکستان هنوز پاسخی دریافت نکردیم .

سید عماد حسینی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نیز در گفت و گو با همین منبع در بامداد روز جمعه ۱ یکم مرداد ماه با اعلام این که مهلت دولت برای ارائه اساسنامه شرکت ملی نفت و روشن کردن رابطه مالی میان شرکت نفت و دولت تمام شده است، از اقدامات بعدی مجلس که شامل احضار وزیر نفت به صحن مجلس است ، خبر داد.

هم زمان خبرگزاری فارس نیز در گزارشی به عدم ارائه اساسنامه نفت تا پایان تیر ماه پرداخته و این نکته را بیان می کند که حدود ۲۳ سال است که با وجود تاکید هر ساله قانون بودجه کل کشور ارائه نشده است.

عدم ارائه اساسنامه جدید شرکت نفت ، انتقاد مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی را نیز به همراه داشته است .

در همین حال محمد رضا خبار سخنگوی کمیسیون اقتصادی و عضو فراکسیون خط امام مجلس در گفت و گو با ایلنا خبرگزاری کار ایران ، با بیان این موضوع که قبح دورغ گفتن ریخته، اظهار داشت: «این که دولت می گوید حساب ذخیره ارزی محرمانه است به خاطر این است که چیزی در آن باقی نمانده است.»

این در حالی است که دولت نهم آقای احمدی نژاد رکورد دار بالاترین درآمد نفتی تاریخ ایران است.

نخست وزیر چین هشدار می دهد سیل های بیشتری در راه است

نخست وزیر چین از مقامات خواسته است برای «سیل و مصیبت های جدی تر» آماده شوند.

در حالی که چین با وخیم ترین سیل در یک دهه دست بگریبان است، ون جیابائو روز شنبه گفت تلاش ها برای مهار سیل در یک «مرحله حیاتی» قرار دارد.

هواشناسان باران های بیشتری را پیش بینی می کنند و همزمان سطح آب در رودخانه «یانگتز» همچنان بالا می آید.
دولت گفت سطح آب در سد سه دهنه، که به کنترل آب رودخانه کمک می کند، حدود ۱۷ متر از ۱۷۵ متر حد اکثر سطح آن پایین تر است.

در اثر جاری شدت سیل و رانش زمین بیش از ۷۰۰ تن کشته شده اند و بیش از ۳۰۰ نفر مفقود هستند.
سیل تاکنون نزدیک ۲۱ میلیارد دلار زیان های اقتصادی مستقیم وارد آورده است. بیش از ۶۴۵ هزار خانه منهدم شده اند.

با این حال، شمار تلفات هنوز از مجموع تلفاتی که در سال ۱۹۹۸ وارد آمد بسیار پایین تر است. در آن زمان طغیان رودخانه «یانگتز»4150 تن را کشت و ۱۸ میلیون نفر دیگر را ناچار ساخت محلی های مسکونی خود را تخلیه کنند.

دولت چین در دهه ۱۹۹۰ برای ساختن سد سه دهنه دست بکار شد و به توانایی آن برای تولید انرژی انبوه پاک و کنترل سیل استناد کرد. اما مخالفان می گفتند این پروژه به محیط زیست صدمه خواهد زد و موجب خواهد شد بیش از یک میلیون نفر که مجبور شدند از نواحی ساختمانی خارج شوند آسیب خواهند دید.

اعطای پناهندگی سیاسی به ۵۰ ایرانی در آلمان

آلمان می گوید به ۵۰ ناراضی ایرانی که در اعتراضات خیابانی سال پیش، در پی اعلام نتایح انتحابات ریاست جمهور ی شرکت کردند، پناهندگی می دهد.

یک سخنگوی وزارت کشور آلمان روز شنبه گفت نخستین ۱۲ ناراضی وارد شده اند و قراراست یک نفر دیگر در این هفته وارد شود.

بقیه اکثرا هنوز درترکیه هستند. آنها هنگامی که دولت ایران سرکوب خشونت بارمعترضین را آغازکرد گریختند. به آنجا فرار کردند.

آلمان در آغاز قصد داشت بالغ بر ۲۰ ناراضی را بپذیرد، اما این تعداد را در پی فشار گروه های طرفدار حقوق بشر و ایرانیان تبعیدی که هم اینک در آن کشور زندگی می کنند افزایش داد.

در پی برگزاری انتخابات در خرداد سال پیش، مقامات امنیتی ایران هزاران معترض را دستگیر کردند. در محاکمات جمعی، بیش از ۸۰ نفر به زندان هایی بالغ بر ۱۵ سال و چندین نفر به مرگ محکوم شدند.

طالبان ادعا می کنند دو سرباز آمریکایی را به اسارت گرفته اند

مقامات طالبان می گویند دو سرباز را در ایالت لوگر در افغانستان به اسارت گرفته اند.

طالبان این ادعا را روز شنبه عنوان کردند و خبرگزاری رویترز گزارش می دهد ایستگاه های رادیویی محلی پیشنهادهایی را از آمریکا برای پرداخت ۲۰ هزار دلار بابت اطلاعاتی که به آزادی سربازان منجر شود، پخش می کنند.

نیروی بین المللی کمک امنیتی روز شنبه گفت در جستجوی دو سربازی است که در پی خروج از پادگان خود در شهر کابل در روز جمعه، باز نگشتند.

در این میان، هیات سازمان ملل متحد در کابل به سرویس افغان صدای آمریکا می گوید سه بنگلادشی در ایالت سمنگان در شمال کشور ربوده شده اند.

مقامات افغان گفتند بنگالی ها برای یک شرکت ساختمانی کره جنوبی کار می کردند و طالبان را مسئول ربودن آنها می دانند.
پیشتر، در روز شنبه، مقامات ناتو گفتند پنج سرباز آمریکایی در دو انفجار جداگانه در جنوب افغانستان، کشته شدند. در آنجا نیروهای بین المللی بر نبرد علیه طالبان شدت می بخشند.

نیروی بین المللی کمک امنیتی گفت چهار سرباز آن در انفجار یک بمب دست ساز کشته شدند.

بعداً ناتو مرگ پنجمین سرباز را در حمله ای مشابه اعلام کرد. مسئولیت حملات را کسی برعهده نگرفته است.

بان کی مون دبیر کل ناتو روز جمعه گفت طرح دولت افغانستان برای بدست گرفتن امنیت کشور تا سال ۲۰۱۴ ، تقویت کارآئی دولت، و مبارزه با فساد روندی طولانی و پر چالش خواهد بود.

او این نظر را در جریان آگاه ساختن اعضای شورای امنیت از جریان سفر اخیرش به افغانستان و شرکت در کنفرانس بین المللی کابل ابراز داشت.

افزایش تدابیر امنیتی در پایتخت اوگاندا

در کامپالا، پایتخت اوگاندا، در حالی که ده ها نفر از سران کشورهای افریقایی برای شرکت در اجلاس اتحادیه افریقا وارد می شوند، نیروهای امنیتی در سراسر شهر مستقر شده اند.

وزیر امور خارجه اوگاندا روز شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت بر اقدامات امنیتی در جریان دیدارهای سران افزوده می شود.
کنفرانس رسما روز یکشنبه و دو هفته پس از آن تشکیل می شود که در انفجار دو بمب در کامپالا ۷۶ نفر از افرادی که سرگرم تماشای مسابقه نهایی جام فوتبال جهانی بودند کشته شدند.

گروه اسلامگرای سومالیایی الشباب مسئولیت حملات را بر عهده گرفت و آنرا تلافی استقرار صلحبانان اوگاندایی در سومالی نامید.

صلحبانان بخشی از یک هیات اتحادیه افریقا هستند و پس از حملات اتحادیه اعلام کرد وضعیت سومالی در رای دستور کار کنفرانس قرار خواهد داشت.

روز پنجشنبه، در پی دیدارهای مقدماتی وزیران، اتحادیه افریقا اعلام کرد شمار صلحبانان با افزودن سربازانی از اوگاندا، به حدود ۸ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

روز شنبه، گوردون براون نخست وزیر سابق بریتانیا در یک نشست مقدماتی در کامپالا سخن گفت و اظهار داشت جهان به افریقا نیاز دارد و رشد اقتصادی آینده به تقویت قابلیت های تولیدی و مصرفی در سراسر قاره بستگی دارد.

روز جمعه، امریکا اعلام کرد اریک هولدر وزیر دادگستری نیز در اجلاس کامپالا سخنرانی خواهد کرد. انتظار می رود او روز یکشنبه وارد شود.

کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی را به «جنگ مقدس» تهدید می کند

کمیسیون دفاع ملی کره شمالی روز شنبه تهدید کرد که اگر آمریکا و کره جنوبی به انجام مانورهای دریایی در دریای ژاپن ادامه دهند، به یک «جنگ مقدس» علیه دو کشور دست خواهد زد.

پیونگ یانگ گفت به مانورها بر اساس «نیروی بازدارنده اتمی» کشور پاسخ خواهد داد.

کره شمالی زمانی که کره جنوبی و آمریکا مانورهای نظامی مشترکی انجام می دهند، منظما تهدید های مشابهی را عنوان می کند. جدید ترین تهدید در حالی است که تنش در شبه جزیره کره بر سرغرق مرگبار یک کشتی جنگی کره جنوبی، که کره شمالی مسئول شناخته می شود، شدت می گیرد.

در اجلاس اتحادیه کشورهای آسیای جنوب شرقی، در هانوی، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا گفت کره شمالی رژیمی «منزوی و متخاصم» است که در «رفتاری تحریک کننده و خطرناک» در گیر است. پیشتر، او تحریم های جدیدی را علیه پیونگ یانگ اعلام کرد.

یک سخنگوی کره شمالی مانورهای دریایی را تهدیدی برای حاکمیت کشور نامید.

ایران مرکز جدیدی برای تولید انرژی اتمی تاسیس می کند

ایران می گوید یک صندوق ۸ میلیون دلاری برای آغاز «جدی» مطالعاتی در باره ترکیب و گداخت مولکولهای اتمی بعنوان یک منبعی انرژی تاسیس کرده است.

علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران روز شنبه در تهران گفت ۵۰ کارشناس برای آغاز کار روی ساختن یک رآکتور گداخت اتمی آزمایشی استخدام شده اند.

اصغر صدیق زاده، رییس مرکزجدید تحقیقات گداخت اتمی می گوید تکمیل مطالعات دو سال و طرح و ساختن یک رآکتور حدود ۱۰ سال طول خواهد کشید.

گداخت اتمی روندی است که در آن ذرات سبک اتمی، مانند هیدرژن، ترکیب می شوند تا ذرات سنگین تری که مقدار بیشتری انرژی رها می کنند، تشکیل شود. با این حال، کوشش هایی که تاکنون برای ایجاد این نوع واکنش اتمی جهت تهیه انرژی تجارتی صورت گرفته موفق نبوده است.

تصمیم ایران به ایجاد مرکز جدید تحقیقات اتمی در حالی اعلام می شود که قرار است روز دوشنبه مقامات اتحادیه اروپا در جلسه ای وضع تحریم های جدید سخت علیه ایران را بررسی کنند. سازمان ملل متحد در ماه ژوئن چهارمین دور تحریم ها را تصویب کرد.

در این میان، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی همتای روس خود را متهم ساخت که به سخنگویی برای توطئه دشمنان ایران تبدیل شده است.

احمدی نژاد این نطر را روز جمعه در پاسخ به دمیتری مدودف رییس جمهوری روسیه ابراز داشت که در اوائل ماه جاری گفت ایران به تولید تسلیحات اتمی نزدیکتر می شود.

اسارت کوهنوردان آمريکائی در ايران يک ساله شد

نيويورک تايمز در سرمقاله ای زيرعنوان "اسيران کماکان در ايران هستند" می نويسد قريب يک سال از زمانی ميگذرد که سه آمريکائی حين کوهنوردی در امتداد مرز ايران و عراق توقيف شدند. در اينمدت خانواده های Shane Bauer، Joshua Fattal و Sarah Shourd برای آزادی آنان بی وقفه تلاش کرده اند. به رغم درخواست های بی شمار برای آزادی شان از مقامات ايران، اين سه هنوز در زندان مخوف اوين تهران محبوس اند.

يک سال محروميت و نگرانی. برای چه؟ برای اينکه تهران بتواند در روياروئی با واشينگتن از آنها به عنوان گروگانهائی سياسی استفاده کند.

وکيل مدافع ايرانی اين کوهنوردان خبر داده است که اکنون رسما عليه آنان اتهامی عنوان شده است، و بنا به پرونده، و به گفته قاضی مامور رسيدگی، اتهامشان عبورغير قانونی از مرز است. براساس قوانين ايران چنين عملی مستوجب جريمه نقدی است، نه حبس در زندان. اگرقوه قضائيه ايران، آنگونه که محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ادعا ميکند، واقعا مستقل بود اين آمريکائيان مدتها قبل آزاد شده بودند تا به کشورشان بازگردند.

مقايسه تجربه اين سه کوهنورد با وضعيت شهرام اميری، دانشمند اتمی ايرانی که اخيرا به تهران بازگشت دشواراست. او مدعی است که سازمان مرکزی اطلاعات آمريکا وی را درعربستان سعودی ربوده بود. مقامات آمريکائی ميگويند او خبرچينی بود که به آمريکا پناهنده شد و بعدا به اضطراب افتاد.

با توجه به دنيای مرموز جاسوسی ممکن است هيچگاه از واقعيت امر مطلع نشويم. آنچه ميدانيم اين است که به او اجازه داده شد آمريکا را ترک کند، و آخرين باری که ديده شد در کنار خانواده اش در تهران بود. مدتهاست که فرصت برخورداری اين سه آمريکائی از امکانی مشابه به تعويق افتاده است.

رهبر جمهوری اسلامی، مردم را به تلاش بیشتر دعوت می کند

در پی وضع تحریم های جدید آمریکا و سازمان ملل متحد علیه ایران، رهبر جمهوری اسلامی خواهان کارآیی و تحرک بیشتر شده است.

خبرگزاری فارس بنقل از آیت الله خامنه ای می گوید او روز جمعه ایرانیان را به سخت کوشی فراخواند و از آنها خواست ابتکار و خلاقیت بیشتری از خود نشان دهند.

سفیران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در جلسه ای در بروکسل موافقت کردند تحریم های سخت تری علیه بخش انرژی ایران اعمال شود.

در خبری دیگر، محمد رضا رحیمی معاون رییس جمهوری اسلامی ایران گفت دولت در نظر دارد فروش نفت به دلار و یورو را متوقف کند. ایران قبلا تهدید کرده بود که فروش نفت به دلار را متوقف خواهد ساخت، اما این نخستین بار است که تهدید می کند استفاده از یورو در معاملات نفتی را متوقف می سازد.

پنج سرباز آمریکایی در افغانستان کشته شدند

نیروی بین المللی کمک امنیتی روز شنبه در اطلاعیه ای گفت چهار نفر در انفجار یک بمب دست ساز در افغانستان کشته شدند.
بعدا ناتو مرگ پنجمین سرباز را در حمله ای مشابه اعلام کرد. مسئولیت حملات را کسی برعهده نگرفته است.

بان کی مون دبیر کل ناتو روز جمعه گفت طرح دولت افغانستان برای بدست گرفتن امنیت کشور تا سال ۲۰۱۴ ، تقویت کارآئی دولت، و مبارزه با فساد روندی طولانی و پر چالش خواهد بود.

او این نظر را در جریان آگاه ساختن اعضای شورای امنیت از جریان سفر اخیرش به افغانستان و شرکت در کنفرانس بین المللی کابل ابراز داشت.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر