سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۱۸, جمعه

خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا - 2010/07/09 09:09:21 ب.ظ

این خبرنامه را رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی به شکل خودکار برای شما ارسال می‌کند. برای لغو عضویت خود به این آدرس بروید
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
 
خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2010/07/09 09:09:30 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:
daftaresabz.com
 
سرخط‌ خبرها

رئیس مجلس شورای اسلامی از سیاست های محمود احمدی نژاد انتقاد کرد
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، از سیاست های محمود احمدی نژاد انتقاد کرد.علی لاریجانی، که عصر دیروز ( پنجشنبه ) در روستای شهرستانک سخن می گفت، با اشاره به عدم اجرای برخی قوانین مجلس توسط دولت دهم، گفت: ما در مجلس اجازه نمی دهیم کسی قانون را رعایت نکند زیرا این گردنکشی است و تخلف از قانون قباحت دارد.علی لاریجانی همچنین در انتقاد از سیاست های اقتصادی دولت احمدی نژاد گفت:درآمد نفت باید تبدیل به تولید و صرف سرمایه گذاری شود نه مصرف . لاریجانی افزود: توسعه اسلامی به معنای آن نیست که پول ماهانه به مردم داده شود که بخورند و گرسنه نمانند. وی همچنین واردات ایران را بیش از حد نیازهای کشور دانست.


پلیس منزل مشاور ثروتمندترین زن فرانسه را تفتیش کرد
پلیس فرانسه امروز منزل و دفتر کار« پاتریس دو مِتر» De Maistre مشاور مالی  ثروتمندترین زن فرانسه را جستجو کرد.این جستجو در ارتباط با اتهام کمک مالی غیر قانونی به مبارزات انتخاباتی نیکولا سرکوزی، انجام گرفت.در هفته های اخیر، اتهام جنجال برانگیزی در فرانسه مطرح شده است مبنی بر این که خانم لیلیان بتانکور Liliane Bettancourt صاحب امپراتوری  آرایشی لوره آل Loreal، سه سال پیش توسط حسابدارش مبلغ ۱۵۰ هزار یورو برای کمک به مبارزات انتخاباتی نیکولا سرکوزی، رئیس جمهوری فرانسه، پرداخته بوده است. خانم بتانکور ۸۷ ساله، و همچنین سرکوزی این اتهامات را تکذیب کرده اند.طبق قوانین فرانسه، کمک مالی به احزاب سیاسی نباید از ۷۵۰۰ یورو در سال تجاوز کند.وزیر کنونی کار فرانسه ، که در آن زمان مسئول گرد آوری کمک مالی برای انتخاب سرکوزی بود، متهم است که شخصا این پول را دریافت کرده است.


یک آمریکاییِ زندانی در کره شمالی، دست به خودکشی زد
یک مرد سی ساله آمریکایی که در کره شمالی زندانی است، دست به خودکشی زد و به بیمارستان انتقال یافت.وی که « آی خالون گومز» Aijalon Gomes نام دارد و معلم زبان انگلیسی است، در ماه ژانویه گذشته به اتهام ورود غیرمجاز از مرز چین به خاک کرۀ شمالی، به هشت سال کار اجباری در یک اردوگاه محکوم شد. دلیل ورود او به خاک کره شمالی معلوم نیست.به گزارش خبرگزاری آلمان، پس از آن که دولت آمریکا انفجار یک ناو کرۀ جنوبی را به کره شمالی نسبت داد،کره شمالی دو هفته پیش تهدید کرد که مجازات های سخت تری در مورد آقای گومز اعمال خواهد کرد. سفیر سوئد در پیونگ یانگ از گومز در بیمارستان دیدن کرد. سوئد حافظ منافع آمریکا در کره شمالی است.


یک کشتی حامل کمک های غذایی برای غزه، آماده حرکت از یونان می شود
یک کشتی حامل کمک های غذایی ، قرار است امروز یا فردا از بندری در یونان رهسپار غزه شود.هزینه این کشتی را یک سازمان خیریه لیبایی پرداخته است و تقریبا همۀ بار  کشتی را که شامل برنج، روغن ، شکر و کالاهایی از این قبیل است، شرکت ها و موسسات خیریه یونانی اهدا کرده اند.این کشتی با پرچم مولداوی حرکت می کند و« آمالته آ » Amalthea نام دارد.حدود یک ماه پیش، کماندوهای اسراییلی به کاروانی از کشتی های کمک به غزه حمله کردند. در آن حمله ۹ شهروند ترکیه کشته شدند.


متهمان به جاسوسی امروز در فرودگاه وین میان آمریکا و روسیه مبادله شدند
ده متهم به جاسوسی برای روسیه، با چهار نفر که در روسیه به اتهام جاسوسی برای آمریکا زندانی بودند، سرانجام امروز در فرودگاه وین مبادله شدند.برای انجام این مبادله دو هواپیمای حامل متهمان، که از آمریکا و روسیه به وین رفته بودند، امروز در باند فرودگاه وین در کنار یکدیگر قرار گرفتند و پس از یک ساعت ونیم که خودروهایی بین آن ها در رفت و آمد بود، نخست هواپیمای روسی و درپی آن هواپیمای آمریکایی فرودگاه وین را ترک کردند.این بزرگترین مبادله متهمان به جاسوسی میان آمریکا و روسیه، پس از جنگ سرد است.ده نفری که در آمریکا به اتهام جاسوسی برای روسیه دستگیر شده بودند، دیروز در دادگاهی در نیویورک، اتهامات وارد شده را پذیرفتند و دادگاه بلافاصله حکم اخراج آنان را صادر کرد.نیمه شب دیشب  رئیس جمهوری روسیه، حکم عفو چهار متهم به جاسوسی برای آمریکا را امضا کرد و مبادله امروز در وین انجام گرفت.


با فتوای مقام‌های مذهبی در امارات، به صدا درآورن شیپورهای «وُوُزِلا» ممنوع شد
با فتوای مقام‌های مذهبی در امارات متحده‌ی عربی، به صدا در آوردن شیپورهای «وُوُزِلا» vuvuzela ممنوع اعلام شد. این شیپورها در مسابقات فوتبال جام جهانی محبوبیت زیادی پیدا کرد.«هیئت امور اسلامی و اوقاف»، مرجع فتاوای مذهبی در امارات، اعلام کرد: شیپور «وُوُزِلا» صدایی فراتر از یکصد دسی‌بِل تولید می‌کند، و به همبن دلیل استفاده از آن حرام است.به نوشته‌ی روزنامه‌ی انگلیسی زبان «نَشنال» چاپ ابوظبی، هزاران شیپور «وُوُزِلا» برای طرفدار فوتبال به این شیخ‌نشین خلیج فارس وارد شده و احتمال می‌رود که در مسابقات فوتبال داخلی از آنان استفاده شود. از همین رو، «هیئت امور اسلامی و اوقاف» از بیم آسیب رسیدن به شنوایی تماشاگران این فتوا را صادر کرده است.


در یک انفجار انتحاری در منطقه‌ی قبایلی پاکستان دست‌کم 45 نفر کشته شدند
در یک انفجار انتحاری در منطقه‌ی مُهمَند، در شمال شرق پاکستان، دست‌کم۴۵نفر کشته و نزدیک به ۱۰۰ نفر زخمی شدند.این انفجار صبح جمعه، در مقابل یک مرکز دولتی در بازار شهر «یاکاغُوند» روی داد. به گفته‌ی شاهدان عینی، رانده شدن یک موتوسیکلت بمب‌گذاری شده‌ به میان مردمی که برای دریافت صندلی چرخدار به صف ایستاده بودند، این انفجار را مهیب را درپی داشت.منطقه‌ی قبایلی پاکستان در ماه‌های اخیر صحنه‌ی درگیری نیروهای دولتی پاکستان با شبه‌نظامیان طالبان بوده است. هنوز هیچ فرد یا گروهی، انفجار روز جمعه را بر عهده نگرفته است.


انفجار انتحاری امروز در بغداد شش کشته برجای گذاشت
یک تروریست انتحاری امروز،خودروی بمب گذاری شده ای را در مقابل یک پست بازرسی ارتش عراق در منطقه غرب بغداد منفجر کرد. در این انفجار سه سرباز و سه غیرنظامی کشته شدند.در سوء قصد های چند روز گذشته در عراق حدود هفتاد نفر کشته شده اند.


«حکم سنگسار سکينه محمدی آشتيانی اجرا نمی‌شود»
مقام‌های جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند حکم سنگسار سکينه محمدی آشتيانی اجرا نمی‌شود.روزنامه‌ی تايمز لندن در شماره‌ی روز جمعه‌ی خود بيانيه‌ی سفارت جمهوری اسلامی را منتشر کرده که در آن آمده است: «بر طبق اطلاعات بدست آمده از مقام‌های ذيصلاح قضايی، مجازات سنگسار در مورد سکينه‌ی محمدی آشتيانی اعمال نخواهد شد».پيرو صدور حکم سنگسار در مورد خانم آشتيانی، فشارهای بين‌المللی برای لغو آن آغاز شد و در روزهای اخير شدت گرفت.سازمان‌های مدافع حقوق بشر و کشورهای جهان از جمله آمريکا و بريتانيا، صدور و اجرای چنين احکامی را مصداق «مرگ بر اثر شکنجه» و «بربریّت» دانسته و آن را محکوم کرده‌اند.


احمدی‌نژاد: آمریکا موضع خود در مورد راهبرد اتمی اسرائیل روشن کند
محمود احمدی‌نژاد می‌گوید پیش از آغاز مجدد گفتگوها در مورد پرونده‌ی هسته‌ای ایران، واشنگتن باید موضع خود را در قبال راهبرد اتمی اسرائیل، روشن کند.رئیس دولت جمهوری اسلامی که در حاشیه‌ی اجلاس هشت کشور در حال توسعه در اَبوجا، پایتخت نیجریه، سخن می‌گفت همچنین اظهار داشت که تحریم‌های اعمال شده علیه ایران نمی‌تواند تأثیری بر پیشرفت برنامه‌ی هسته‌ای این کشور داشته باشد.آقای احمدی‌نژاد با اظهار اینکه ایران طرفدار گفتگو است، ایالات متحده را به خاطر شکست مذاکرات مورد نکوهش قرار داد.


تأکید باراک اوباما بر مقابله با برنامه‌ی هسته‌ای ایران
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در مصاحبه با شبکه دو تلویزیون اسرائیل بر مقابله با با برنامه‌ی هسته‌ای ایران تأکید کرد و دستیابی ایران به سلاح هسته ای را غیرقابل قبول دانست.آقای اوباما در این مصاحبه گفت آمریکا و دیگر متحدانش هر اقدامی که در توانشان باشد انجام خواهند داد تا از تحقق چنین سناریویی جلوگیری کنند.رئیس جمهوری آمریکا همچنین اظهار داشت: تردید دارد که اسرائیل بخواهد به طور یک جانبه و بدون اطلاع آمریکا علیه تاسیسات اتمی ایران دست به اقدام نظامی بزند.ایران پیوسته اتهام نظامی بودن برنامه‌ی هسته‌ای خود را رد کرده است و تاکید دارد که این برنامه اهدافی صلح آمیز را دنبال می‌کند.


اعتصاب غذای گيلرمو فاريناس پايان یافت
گيلِرمو فاريناس، ناراضی سياسی کوبايی، به اعتصاب غذای خود پايان داد.آقای فاريناس پس از ۱۳۵ روز پرهيز از خوردن غذا، در آستانه‌ی مرگ قرار گرفته بود. تصميم وی برای پايان دادن به اعتصاب غذا پس از آن اعلام شد که دولت کوبا با آزادی ۵۲ زندانی سياسی، از جمله زندانيان مورد تقاضای آقای فاريناس، موافقت کرد.هيلاری کلينتون، وزير خارجه‌ی آمريکا، اين اقدام دولت کوبا را «ديرهنگام» خواند ولی در عين حال از آن استقبال کرد.


توافق آمريکا و روسيه برای مبادله‌ی متهمان به جاسوسی
مسکو و واشنگتن، بر سر مبادله‌ی متهمان به جاسوسی به توافق دست يافتند.بنا بر گزارش رسانه‌های روسيه، ديميتری مدوديف، رئيس جمهوری آن کشور، چهار نفر، که به اتهام تماس با دستگاه‌های اطلاعاتی غرب در زندان به سر می‌برند، را عفو کرده است.عفو اين متهمان، پس از آن اعلام شد که ۱۰ متهم به جاسوسی برای روسيه در دادگاهی در نيويورک، اتهام‌های وارده به خود را پذيرفتند. قاضی اين دادگاه حکم به اخراج اين ۱۰ تن از خاک آمريکا داده است.اين بزرگترين مبادله‌ی متهمان به جاسوسی بين دو کشور از زمان پايان جنگ سرد تاکنون است.


متهمان به جاسوسی برای روسیه از آمریکا اخراج می شوند
10 متهم به جاسوسی برای روسیه، در دادگاهی در نیویورک اتهام های خودر ا پذیرفتند. به دستور قاضی، این عده ازآمریکا اخراج می شوند. یک متهم دیگر در قبرس بازداشت اما سپس ناپدید شد. همزمان وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که در مقابل، مسکو با آزادی 4 نفر که متهم به جاسوسی برای سازمان های اطلاعاتی غرب بودند، موافقت کرده است.


وزارتخارجه آمریکا احکام سنگسار در ایران را محکوم کرد
وزارتخارجه آمریکا صدور و اجرای احکام سنگسار در ایران را رفتاری انزجارآور و به مثابه شکنجه و بربریت توصیف کرد. مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از مقام های جمهوری اسلامی خواست تا به تعهدات بین المللی خود در چارچوب کنوانسیون مدنی و سیاسی عمل کنند.سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود که این کشور سنگسار را در هرجا که باشد بعنوان مرگ زیر شکنجه اما با ظاهر قانونی محکوم می کند.

 

این خبرنامه به شکل خودکار ارسال می‌شود. لطفاً به ایمیلی که از طریق آن خبرنامه را دریافت می‌کنید، پاسخ ندهید.
تماس با وب‌سایت رادیو فردا webmaster@radiofarda.com .
تمام حقوق بر اساس قانون کپی‌رایت برای رادیو فردا محفوظ است.

اشتراک شما در خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا پذیرفته شد. خبرنامه به آدرس ایمیل شما alirezairf.social@blogger.com فرستاده می‌شود.
آدرس ایمیل ما listmanager@list.rferl.org را به فهرست آدرس‌های خود اضافه کنید تا به «سطل اسپم» اضافه نشود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر