سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۱, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

مادران کوهنوردان زندانی ایران را ترک می کنند

شاهدان و وکیل سه کوهنورد آمریکایی که در ایران زندانی هستند می گویند مادران آنها بدون فرزندانشان کشور را ترک می کنند.

خروج مادران شین بوئر، سارا شورد و جاش فتال، در پی دومین دیدار خصوصی آنها با فرزئدانشان در روز جمعه صورت می گیرد.

نخستین دیدار آنها روز پنجشنبه انجام گرفت.

مقامات ایران می گویند شین بوئر، سارا شورد، و جاش فتال، بطور غیر قانونی از عراق وارد شدند.

مادران روز چهارشنبه پس از ورود به تهران بار دیگر خواهان آزادی فرزندانشان شدند.

در این میان، دو ایرانی که سالها در عراق زندانی بودند روز جمعه بگونه ای غیر منتظره آزاد شدند.

گزارش های رسانه های محلی بنقل از حسن کاظمی قمی، سفیر جمهوری اسلامی در عراق حاکی است، آزادی آنها براساس مواد یک توافق امنیتی بین آمریکا و عراق صورت گرفت.

او می گوید نیروهای آمریکایی دو ایرانی را به اتهامات «بی اساس» و بدلیل «همراه نداشتن گذرنامه» دستگیر کرده بودند.

کانادا صحنه اولين محاکمه تحريم های اتمی عليه ايران است

تورنتواستار زيرعنوان "اتهامات، مردی را در تورنتو به برنامه اتمی ايران مرتبط ميکند" می نويسد دراين هفته پرونده ای تاريخی در يک دادگاه کوچک شهر تورنتو باز شد که اين دادگاه را صحنه جوابگوئی مردی به اتهاماتی ساخته است که برای نخستين بار در کانادا درچارچوب مصوبه قانونی سازمان ملل متحد عليه تلاش برای فرستادن تجهيزات قابل استفاده درساختن تسليحات اتمی به ايران محاکمه ميشود .

محمود يادگاری، با ۹ اتهام ديگر نيز در چارچوب قوانين جزائی، گمرکی، صادراتی و وارداتی کانادا روبروست، و محاکمه او در عين حال نخستين محاکمه ای است که براساس قانون کانادائی ايمنی و کنترل اتمی و ضوابط مربوط به جلوگيری از گسترش واشاعه تسليحات اتمی انجام ميگيرد.

اين پرونده اذهان را درسطحی بين المللی بخود جلب کرده است، و حتی با اظهارنظر محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران نيزمواجه شده است. آقای احمدی نژاد در فوريه امسال پيشنهاد گنجاندن يادگاری درمعاوضه ای از ايرانيان زندانی در زندان های آمريکا با سه آمريکائی کوهنورد توقيف شده در تهران را مطرح ساخت.

دادگاه اکنون توجه خود را به اين پرسش معطوف ساخته است که آيا قاضی اجازه ميدهد اعترافات يادگاری نزد پليس به هنگام توقيف او در بازداشتگاه به عنوان مدرک و ادله مطرح شود يا نه.

يادگاری روز پنجشنبه به جايگاه دفاع در دادگاه رفت و گفت روز ۱۶ آوريل ۲۰۰۹ هنگامی که بازداشت شد به حق وی در مورد برخورداری از مشورت و راهنمائی های حقوقی بی اعتنائی شد، و در بازداشتگاه در باره پرونده اش با دو مامور پليس حرف زد.

يادگاری خطاب به وکيل مدافع اش گفت "احساس کردم چاره ديگری ندارم. می گفتند اگر حرف نزنم عليه همسرم اتهام وضع ميکنند و پسرم را تحت مراقبت و نگهداری از اطفال ميگذارند."

هر دو افسر پليس پيشتردرجريان شهادت در دادگاه با قاطعيت توسل به هرگونه تهديد، و يا ترغيب وی را به اعتراف تکذيب کرده اند.

کلینتون غرق کشتی جنگی کره جنوبی را محکوم می کند

هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه آمریکا کره شمالی را بدلیل غرق یک کشتی جنگی کره جنوبی محکوم کرده است و می گوید «اقدامات تحریک کننده پیامدهایی دارد.»

کلینتون روز جمعه در کنفرانس خبری مشترکی با کاتسویا اوکادا وزیر امور خارجه ژاپن در توکیو، غرق کشتی را محکوم کرد و گفت این حادثه نمی تواند«رویدادی عادی باشد»، و یک پاسخ بین المللی را ایجاب می کند.

افزایش تنش در پی حمله اژدری مظنون به کشتی، بر بحث های مربوط به تغییر مکان یک پایگاه نظامی آمریکا در جزیره ژاپنی اوکیناوا نیز اثر گذاشته است.

کلینتون، که در آغاز سفری به سه کشور شرق آسیا به ژاپن رفته است، گفت حمله به کشتی نشان می دهد آمریکا و ژاپن هنوز با «خطرات و چالش هایی» روبرو هستند.

کلیتنون در جریان دیدار از چین و کره جنوبی نیز درباره چگونگی پاسخ به کره شمالی بحث خواهد کرد.
 
او روز جمعه در پی مذاکراتی با یوکیو هاتویاما نخست وزیر ژاپن وارد شانگهای شد.
 
کلینتون روز شنبه از غرفه آمریکا در نمایشگاه شانگهای دیدن خواهد کرد، و سپس برای دو روز گفت و گوهای اقتصادی رهسپار پکن خواهد شد.

فروش موشک های اس – ۳۰۰ روسیه به ایران قطعی است

یک قانونگذار ارشد روسیه می گوید تحریم های پیشنهادی سازمان ملل متحد علیه ایران، بر طرح های روسیه برای فروش موشک های زمین به هوا به تهران تاثیر نخواهد داشت.

میخائیل مارگلوو – رییس کمیته امور خارجی شورای فدراسیون – می گوید قرار داد فروش موشک های اس – ۳۰۰ پیش از تحریم های پیشنهادی تکمیل شد.

او همچنین روز جمعه گفت روسیه یک «فروشنده مسئول» فراورده ها به بازارهای خارجی است و علاقه ای به «نظامی شد خاورمیانه» ندارد.

روز سه شنبه، آمریکا اعلام کرد حمایت روسیه و دیگر اعضای دائمی شورای امنیت را از پیش نویس قطعنامه چهارمین دور تحریم ها علیه ایران بدست آورده است.
 
روسیه در سال ۲۰۰۷ قرار دادی برای فروش موشک های اس – ۳۰۰ به ایران امضا کرد، اما اجرای آن به تاخیر افتاده است. آمریکا و اسراییل با این معامله بشدت اعتراض کرده اند، و براین عقیده هستند که آنها می توانند برای خنثی کردن حملات هوایی علیه مراکز اتمی ایران بکار روند.

نخست وزیر تایلند مردم را به «آشتی ملی» دعوت می کند

در تایلند، درحالی که کوشش برای برقراری نظم در پی سرکوب خشونت بار معترضین ضد دولتی در بانکوک ادامه دارد، نخست وزیر خواهان آشتی ملی شده است.

آبیهیسیت وجاجیوا روز جمعه در تلویزیون ظاهر شد و گفت دولت در حالی که در تلاش است شکاف های سیاسی عمیق را درمان کند، با «چالش های عظیم» روبرو خواهد شد.

در این میان، کارگران شهرداری در پایتخت آوارهای برجامانده از هفته ها زدوخورد های خشونت بار و شورش را، که بیش از یک میلیارد دلار خسارت ببارآورد، جمع کردند.

معترضین سرخپوش بیش از ۳۰ حریق در بانکوک برپا کردند، و روز چهارشنبه زمانی که سربازان وارد اروگاه آنها در مرکز شهر شدند، بزرگترین مجموعه خرید و فروش کشور را به آتش کشیدند.

سرخپوشان و گره های طرفدار حقوق بشر اقدام دولت در استفاده از زور برای متفرق ساختن معترضین را محکوم کرده اند.

از زمانی که سرخپوشان تظاهرات خود را آغاز کردند، دست کم ۸۳ تن کشته و ۱۸۰۰ نفر مجروح شدند.

معترضین هنگام بازگشت به خانه های خود در شمال تایلند همانند قهرمانانی مورد استقبال قرار گرفتند. بسیاری ازهواداران سرخپوشان در میان جمعیت، که هنوز از دولت آبیهیسیت خشمگین هستند، عهد کردند به نبرد ادامه دهند.

نخست وزیر پیشنهاد کرده است پارلمان منحل و انتخابات جدید روز ۱۴ نوامبر برگزار شود.
 
اما، وزیر کشور روز جمعه در یک کنفرانس اقتصادی درتوکیو گفت وضعیت امنیتی نامعلوم بر امکان برگزاری انتخابات در سال جاری سایه ای از تردید می اندازد.

او همچنین گفت ناآرامی سیاسی تاثیر فاجعه باری بر بخش توریسم کشور، که ۱۵ تا ۲۰ درصد نیروی کار را جذب می کند، خواهد داشت.

لاشه هواپیمای مسافری افغان پیدا شد

در افغانستان، در پی رسیدن تیم های جستجو به لاشه یک هواپیمای مسافری که در یک ناحیه دور افتاده کوهستانی سقوط کرد، چندین جسد پیدا شده است.
 
وزیرهواپیمایی افغانستان گفت جستجوگران روز جمعه به محل رسیدند، اما هیچیک از ۴۳ مسافر و سرنشین هواپیمای شرکت پامیر را زنده پیدا نکردند.
 
تیم های جستجوی ناتو روز پنجشنبه لاشه هواپیما را در ناحیه «شکر دره» در ایالت کابل پیدا کردند. عکس ها نشان داد هواپیما چهار تکه شده بود.

هواپیمای آنتونوف – ۲۴ ساخت روسیه، روز دوشنبه در راه شهر غندوز به کابل سقوط کرد. شش خارجی، شامل شهروندان ترک، بریتانیایی و آمریکایی، از جمله مسافران بودند. مقامات افغان روز جمعه گفتند جستجو برای یافتن قربانیان بیشتر ادامه دارد، و اجساد به کابل منتقل شده اند.

شرکت خصوص پامیر که در سال ۱۹۹۵ تاسیس شد، پروازهای داخلی روزانه و نیز پروازهایی به دوبی دارد.

هيلاری کلينتون در آغاز سفر آسيايی خود وارد توکيو شد

هيلاری کلينتون وزير امور خارجه آمريکا در بخش اول سفر خود به سه کشور شرق آسيا، وارد توکيو شد.

خانم کلينتون روز جمعه با يوکيو هاتوياما نخست وزير و کاتسويا اُکادا وزير امور خارجۀ ژاپن، ديدار خواهد کرد.

مذاکرات وزير امور خارجه آمريکا در ژاپن شاملِ طرح آقای هاتوياما برای انتقال پايگاه تفنگداران دريايی آمريکا، خواهد بود . پايگاه هوايی آمريکا در حال حاضر در جزيره اوکيناوای ژاپن، قرار دارد.

واشنگتن می خواهد بر اساس توافقنامه ۲۰۰۶ که در مذاکرات با دولت قبلی ژاپن بدست آمده بود پايگاه فوتِنا را به محل ديگری در جزيره اوکيناوا، منتقل کند.

پس از ديدار با مقامات ژاپنی اواخر جمعه خانم کلينتون توکيو را به مقصد شانگهای، ترک خواهد کرد. وزير امور خارجه آمريکا روز شنبه از غرفه آمريکا در نمايشگاه شانگهای، ديدن بعمل خواهد آورد و سپس عازم پکن خواهد شد.

قرار است خانم کلينتون در پکن با مقامات بلندپايه آمريکا و ژاپن در مذاکرات اقتصادی دو روزۀ دو کشور، شرکت کند.

گيتس: تحریم های علیه ایران ممکن است جلوی برنامه هسته ای جنجال برانگیز ایران را بگیرد

رابرت گيتس وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که تحریم های علیه ایران ممکن است کارساز بوده و جلوی برنامه هسته ای جنجال برانگیز ایران را بگیرد.

آقای گیتس گفت ایران تلاش های بسیاری برای جلوگیری از تصویب قطعنامۀ تحریمی جدید انجام داده است. وزير دفاع آمريکا افزود که تصور نمی کند که اگر این قطعنامه بی تأثیر بود، ایران تا این حد برای مقابله با آن تلاش می ورزيد.

امّا ایران در روز پنجشنبه تهدید کرد در صورت تصویب قطعنامۀ تحریمی در شورای امنیت سازمان ملل متحد، از توافق هسته ای اخیر با برزیل و ترکیه خارج خواهد شد.

محمدرضا باهنر نایب ريیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه احتمالاً در آینده ای نه چندان دور قطعنامۀ تحریمی چهارم علیه ایران صادر می شود گفت در صورت تصویب این قطعنامه دیگر تعهدات جمهوری اسلامی در مورد بیانیه اخیر و خروج سوخت از کشور کلاً منتفی می شود و ایران تحرکات خود را برای تولید سوخت ۲۰ درصدی، آغاز خواهد کرد.

روز پنچشنبه همچنین لوئیز ایناسیو لولا د سیلوا رئیس جمهوری برزیل خواهان راه حلی صلح آمیز برای بحران هسته ای ایران شد و گفت ایران نشان داده که حاضر به مذاکره است. آقای دسیلوا پس از بازگشت از سفرهای یک هفته ای خود گفت که با رفتن به ایران، پس از نشست ۱۸ ساعته و همچنین دو سفر وزیر امور خارجه برزيل به ایران، موفق شد تهران را راضی به کاری کند که شورای امنیت ۶ ماه پیش خواهان آن بود. رئیس جمهوری برزیل افزود برخی کشورها نمی خواستند ایران پیشنهادی را که پیش از این خود مطرح کردند، بپذیرد، و اکنون به اندازه کافی برای این توافق ارزش قائل نیستند.

در همين حال مقام های آمریکایی توافق اخیر ایران با ترکیه و برزیل را تاکتیکی برای وقت کشی می بینند و این هفته پیش نویس قطعنامۀ تحریمی علیه ایران را به شورای امنیت ارائه دادند. پیش از این شورای امنیت در سه قطعنامۀ تحریمی ایران را از غنی سازی اورانیوم منع ساخته است. اما این قطعنامه ها جلوی فعالیت های غنی سازی ایران را نگرفته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد در صورتیکه همه چیز طبق برنامه پیش رود، نیروگاه بوشهر تا دو ماه دیگر، ماه اوت میلادی، آغاز به کار خواهد کرد. سرگئی کرینکو تأکید کرد قطعنامۀ تحریمی که اعضاء شورای امنیت در حال بررسی آن هستند، بر افتتاح نیروگاه بوشهر تأثیری نخواهد گذاشت.

قانونگذاران مجلس نمايندگان آمريکا تامين بودجه برای سيستم دفاعی اسرائيل را تصويب کردند

مجلس نمايندگان آمريکا يک بودجۀ ۲۰۵ ميليون دلاری را برای سرعت بخشيدن به استقرار سيستم موشک های رهگيرِ کوتاه بُرد اسرائيل، مورد تصويب قرار داد.

قانونگذاران مجلس نمايندگان با ۴۱۰ رأی موافق در برابر ۴ رأی مخالف روز پنجشنبه برای حمايت از برنامه دولت پرزيدنت اوباما جهت تامين بودجۀ سيستم دفاعی اسرائيل موسوم به «گنبد آهنين،» اقدام بعمل آوردند.

هاوارد برمن رييس کميتۀ امور خارجی مجلس نمايندگان گفت آمريکا بايد اطمينان حاصل کند که مهم ترين متحد خويش در خاورميانه قادر است از خود در برابر حملات راکتی و موشکی، دفاع کند.

مجموعۀ «گنبد آهنين» از يک سيستم رادار برای کشف راکت و موشک استفاده می کند و سپس آنها را هدف گرفته و سرنگون ميکند.

ارتش اسرائيل فعاليت خود را در اين سيستم پس از جنگ يک ماهۀ خود عليه حزب الله در سال ۲۰۰۶، افزايش داد. در طول جنگ ستيزه جويان حزب الله لبنان هزاران راکت کوتاه بُرد را به سوی اسرائيل، شليک کردند. ستيزه جويان حماس در نوار غزه نيز از چندی پيش راکت به سوی جنوب اسرائيل، شليک کرده اند.

ایالات متحده نسبت به اقدامات تحريک آميز کره شمالی هشدار داد

ایالات متحده نسبت به غرق کردن يک کشتی جنگی کره جنوبی توسط کره شمالی واکنش نشان داد و گفت اين عمل عواقبی جدی برای کره شمالی خواهد داشت.

پی. جی. کراولی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا، به خبرنگاران گفت که اقدام کره شمالی تحریک آمیز است و تحمل نخواهد شد.

مقامات ارشد نظامی ایالات متحده گفتند چگونگی برخورد با کره شمالی به تصمیم گیری کره جنوبی بستگی دارد.

گزارش گروه بین المللی محققان روز پنجشنبه پیونگ یانگ را به غرق کردن کشتی جنگی کره جنوبی در ماه مارس متهم کرده است.

کره شمالی یافته های این گروه را رد کرد و گزارش را ساختگی خواند و هشدار داد هرگونه تلافی ‌جویی به جنگی تمام عیار بدل خواهد شد.

اين گزارش اصابت يک اژدر ساخت کره شمالی را عامل غرق شدنِ يک کشتی جنگی کره جنوبی در آب های مرزی اين کشور در دو ماه پيشِ اعلام کرده است.

رئیس جمهوری کره جنوبی، لی میونگ باک، اظهار داشت سئول «اقدامات متقابل سختی» اتخاذ خواهد کرد. او توضيحات بيشتری در اين مورد ارائه نداد.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر