سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مهر ۲۷, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

گلوله هایی به ساختمان پنتاگون شلیک شد

 

 

مقامات وزارت دفاع آمریکا می گویند تیراندازی هایی در ساختمان پنتاگون صورت گرفته است.
پلیس پنتاگون می گوید درباره گزارش هایی که حاکی است در نخستین ساعات بامداد سه شنبه چندین گلوله در نزدیکی ساختمان شلیک شد تحقیق می کند. تحقیقات اولیه نشان می دهد که دست کم دو گلوله به ساختمان اصابت کرد.
مقامات پلیس در جستجوی شواهد یک بزرگراه عمده و چندین خیابان نزدیک ساختمان را بستند. هنوز روشن نیست چند گوله شلیک شد یا چه نوع سلاحی به کار گرفته شد.

آیت الله خامنه ای: فتنه ۸۸ کشور را در مقابل میکرب های سیاسی واکسینه کرد

آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی روز سه شنبه، وقایع پس از انتخابات در ایران را «فتنه ۸۸» خواند و گفت: «اين فتنه کشور را در برابر ميکروب ‌های سياسی واکسينه کرد».

او گفت هدف «دشمنان اسلام»، تضعیف دین در جامعه ایران است و برای این کار «به اشاعه بی بند و باری و اباحی گری، ترویج عرفان های کاذب، ترویج بهائیت و گسترش کلیساهای خانگی می پردازند».

به گزارش خبرگزاری های داخلی ایران، رهبر جمهوری اسلامی در اولین روز از سفر ۹ روزه اش به قم، انتخابات رياست جمهوری دهم و حضور ۴۰ ميليونی مردم در آن را، «يک رفراندوم ملی در ابراز وفاداری و اعتماد به نظام اسلامی» دانست و بار دیگر اعتراض های مردمی به اعلام نتیجه انتخابات و مخالفت های مدنی آنان را درنتیجه «فتنه گری دشمنان» دانست و گفت «دشمن» دو رویکرد «اسلام منهای روحانیت و همچنین اسلام منهای سیاست» را دنبال می کند.

علی خامنه ای طی دیدار رسمی خود از قم در جمع مردم این شهر، تحریم های اقتصادی بین المللی علیه ایران را به هدف «جداکردن مردم از نظام» توصیف کرد و آن ها را بر زندگی مردم کم اثر خواند.

سخنان اخیر رهبر جمهوری اسلامی همزمان با آغاز رسمی مرحله نهایی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در ایران ابراز شده است.

کارشناسان اقتصادی درباره عواقب غیرقابل پیش بینی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و همزمان تشدید تحریم های بین المللی علیه ایران، هشدار داده اند.

رییس جمهوری ونزوئلا برای نهمین بار به ایران می رود

هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا در تهران با محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران درباره تقویت مناسبات بین دو کشور به گفت و گو نشسته است.
احمدی نژاد روز سه شنبه از چاوز برای نهمین بار در کاخ ریاست جمهوری استقبال کرد.
رسانه های دولتی ایران می گویند دو رهبر امیدوارهستند همکاری های دو جانبه در بخش های نفت، گاز و پتروشیمی تقویت شود.
چاوز حامی نیرومند ایران در اختلاف با کشورهای غربی بر سر برنامه اتمی آن بوده است.
دو کشور همچنین از طرفداران اتحادیه به اصطلاح نیمکره جنوبی، بعنوان وزنه متقابلی در برابر ملت های شمالی مانند آمریکا و بریتانیا، هستند.
چاوز پیشتر از روسیه دیدن کرد. روسیه روز جمعه موافقت کرد به ونزوئلا در ساختن نخستین نیروگاه اتمی آن کمک کند.
چاوز قرار است از سوریه نیز دیدن کند.

مهمانپرست: اخلال تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی تحمل نمی شود

جمهوری اسلامی درباره عدم تحویل سوخت به هواپیماهای مسافربری ایرانی در فرودگاه های خارجی هشدار داد.

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، در سخنان روز سه شنبه، ۲۷ مهر، ضمن تایید عدم تحویل سوخت به هواپیماهای مسافربری ایرانی در برخی فرودگاه های خارجی از جمله فرودگاه هیتروی لندن گفت تهران در حال بررسی «نحوه مقابله با این اقدام» است و در صورت ادامه این روند، تهران «مقابله به مثل» خواهد کرد.

آقای مهمانپرست، در کنفرانس خبری روز سه شنبه در تهران رفتار برخی شرکت های غربی در زمینه اخلال در روند سوخت رسانی به هواپیماهای مسافربری ایرانی را «نامناسب» و قطعنامه تحریمی شورای امنیت علیه تهران را «غیرقانونی» خواند و گفت: «این اقدام حتی خارج از چارچوب قطعنامه غیرقانونی شورای امنیت است و براساس مقررات بین المللی، صحیح نیست».

رامین مهمانپرست هشدار داد که «ادامه دادن اين رويكرد توسط برخی از شركت ‌ها، می ‌تواند منافع ‌شان را در رابطه با بازار گردشگری و تردد هواپيماها محدود كند و به آن‌ها خسارت مادی وارد كند».

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی همچنین هشدار داد: «حتما ما برخوردهای نسنجيده برخی از اين شركت‌ ها را تحمل نمی‌ كنيم و روش مقابله با اين برخوردها در دستور كار قرار دارد».

پیشتر در نیمه تیرماه گذشته، خبرگزاری های ایرانی گزارش هایی منتشر کردند مبنی بر این که چند کشور از جمله امارات متحده عربی، کویت و آلمان از تحویل سوخت به هواپیماهای مسافربری ایرانی خودداری کرده اند. به دنبال انتشار این اخبار، برخی از مقام‌ های ایرانی «تحریم فروش سوخت هواپیما به ایران» را در راستای تحریم‌ های یکجانبه آمریکا ارزیابی کردند و علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی این مسئله در این کمیسیون خبر داد.

علاوه بر صدور چهارمین قطعنامه تحریمی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران که محدودیت‌های تازه‌ ای را علیه شرکت‌ها و افراد مرتبط با برنامه موشکی و هسته‌ ای جمهوری اسلامی در نظر گرفت، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا نیز تحریم ‌های جداگانه و یکجانبه ‌ای را علیه ایران وضع کردند که فراگیرتر و متمرکزتر از تحریم ‌های شورای امنیت است.

کاظم جلالی، مخبر کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس و نماینده حامی دولت گفته بود تهران می‌تواند با استناد به معاهده ‌های بين‌ المللی از کشورهایی که فروش سوخت هواپیما به ایران را تحریم کرده اند، به سازمان ملل متحد و سازمان بين ‌المللی هواپيمايی کشوری، ایکائو، شکايت کند.

او همچنین امتناع شرکت های خارجی از سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی را به تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران مرتبط دانسته بود.

پس از وضع این تحریم‌ های آمریکا، شرکت‌های بزرگ نفتی مانند شرکت رویال ‌داچ ‌شل اعلام کردند که تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران را رعایت خواهند کرد.

در ادامه خشونت در کراچی، ۱۶ تن دیگر کشته شدند

مقامات پاکستان می گویند در کراچی ۱۶ تن دیگر کشته شده اند، و شمار کسانی که در چهار روز خشونت سیاسی جانسپرده اند به دست کم ۵۰ تن افزایش یافت.
بگفته مقامات، مردان مسلح سوار بر موتور سیکلت روز سه شنبه بسوی بازاری در ناحیه «شر شاه» آتش گشودند و ۱۱ تن را کشتند. دست کم پنج نفر دیگر در حملات جداگانه کشته شدند.
خشونت که روز شنبه آغاز شد با انتخابات فرعی روز یکشنبه برای جایگزینی قانونگزاری که پیشتر به قتل رسید، مصادف شده است.
رضا حیدر عضو جنبش قومی متحده در ماه اوت در کراچی هدف گلوله قرار گرفت. ترور او خشونت های چهار روزه ای را که دست کم ۸۵ کشته برجا گذاشت موجب شد.

جنبش قومی متحده، که بیشتر جامعه اردو زبان را نمایندگی می کند، و حزب ملی عوامی، که نماینده پشتون ها است، یکدیگر را مسئول خشونت می دانند.

در شمال غربی پاکستان، مقامات می گویند ستیزه گران در ناحیه «قلندر» در منطقه عشایری وزیرستان جنوبی به سربازان حمله کردند و سه تن را کشتند.

یک هیات سازمان ملل متحد خواهان نظارت بیشتر بر پیمانکاران امنیتی شده است

یک هیات سازمان ملل متحد خواهان وضع مقررات بیشتری در مورد پیمانکاران امنیتی خصوصی در افغانستان شده است.
هیات، که روی مسائل مربوط به مزدوران کار می کند، می گوید مقرراتی که شرکت ها برای خودشان وضع کرده اند کارساز نبوده است، و از آمریکا خواست نظارت بیشتر بر آنها برقرار کند.
رییس هیات، آلکساندر نیکیتین، گفت کوشش های ۱۰ سال گذشته به تهیه مقررات کارساز منجر نشده است.
هیات همچنین می گوید سیستم جاری به شرکت ها اجازه داده است افرادی را که ممکن است مرتکب نقض حقوق بشر شده باشند استخدام کند.
در این میان، در خشونت های روز سه شنبه در افغانستان دو سرباز ناتو در حملات جداگانه در جنوب کشور کشته شدند.
ناتو در اطلاعیه ای ملیت سربازان را روشن نمی کند، فقط می گوید یکی در حمله شورشیان و دیگر در انفجار یک بمب کنار جاده ای کشته شدند.
و حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان دستور داده است درباره مرگ یک زندانی که در بازداشت نیروهای ائتلاف در ناحیه ارعنداب در ایالا قندهار بود تحقیق شود.
ناتو گفت او که در جریان عملیاتی دستگیر شده بود، در سلولش در بازداشتگاه مرده پیدا شد.
مقامات افغان می گویند سربازان ناتو وارد زندان شدند و بازداشتی را کشتند.


۱۲ زائر ایرانی در بغداد مجروح شدند

در سلسله بمب گذاری هایی در عراق در روز سه شنبه دست کم ۱۳ تن، از جمله یک کودک و چند غیر نظامی کشته شدند.
بگفته مقامات، در شهر تکریت یک بمب در خارج از خانه یک مقام امنیتی بلند پایه منفجر شد و هفت تن را کشت. تحقیقگران می گویند بسیاری از کشته شدگان اعضای خانواده او بودند.
دومین بمب در یک پست بازرسی در شهر سامره، در شمال بغداد، منفجر شد، دو افسر پلیس را کشت و دست کم دو نفر را مجروح کرد.
دو بمب به اصطلاح چسبان در اتوبوس های حامل زائران شیعه ایرانی در بغداد منفجر شد، و حداقل ۱۲ نفر را مجروح کرد.
مقامات می گویند نخستین بمب هنگام عبور اتوبوس از خیایان السعدون در بغداد منفجر شد و هشت نفر را مجروح کرد. دومین بمب در ناحیه دیگری منفجر شد، و حداقل چهار مسافر اتوبوس مجروح شدند.
این حملات یک روز پس از آن روی می دهد که نوری المالکی نخست وزیر عراق به تهران رفت و با آیت الله علی خامنه ای رهبر و محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران ملاقات کرد.

مردان مسلحی که پارلمان چچن را مورد حمله قرار دادند کشته شدند

رسانه های روسيه خبر می دهند که مردان مسلح به پارلمان جمهوری چچن در جنوب آن کشور در منطقه قفقاز حمله کرده، چند گروگان گرفته و دست کم سه نفر را کشتند.

پليس روسيه می گويد در يک عمليات بيست دقيقه ای نيروهای امنيتی هر چهار مهاجم مسلح را که به پارلمان حمله کرده بودند، کشتند.

رييس جمهوری چچن می گويد که به هيچيک از نمايندگان پارلمان آسيبی نرسيده است.

خبرگزاری اينترفکس روسيه همچنين گزارش می دهد که پليس ضد شورش در صحنه درگيری، فعال است.

دوکانديدای دور دوم انتخابات برزيل در يک مناظره تلويزيونی شرکت کردند

در برزيل، دو هفته مانده به انتخابات رياست جمهوری، دور جديد مناظره های تلويزيونی دو رقيب انتخاباتی با اعلام مواضع و پرهيز از حملات سياسی به يکديگر، برگزار شد.

يک شبکه تلويزيونی برزيل که اجرای مناظره های انتخاباتی رياست جمهوری را در آن کشور بر عهده گرفته است، روز يکشنبه از دو کانديدای احراز اين مقام دعوت کرد تا نقطه نظرات خود را در يک برنامه زنده به داوری رأی دهندگان بگذارند. يکی از دو کانديدا حوزه سرا، فرماندار پيشين ايالت سائو پائولو، و رقيب اصلی وی، ديلما روسف، رييس پيشين دفتر لوئيز ايناسيو لولا داسيلوا، رييس جمهوری کنونی برزيل، است. ديلما روسف که از سوی حزب کارگر، حزب حاکم برزيل، نامزد شده است، می گويد برنامه او بر ادامه رشد اقتصادی، متمرکز خواهد بود.

ديلما روسف می گويد «من خود را نماينده دولتی می دانم که اجرای پروژه ايجاد تحول در برزيل را مدنظر دارد. اين تحول از سال ۲۰۰۲ با انتخاب پرزيدنت لولا داسيلوا و رهبری حزب کارگر، در کشور آغاز شد. برزيل از آن زمان روند دگرگونی و رشد اقتصادی را آغاز کرد و اين روند با توزيع درآمد و حضور گسترده مردم در اجتماع، همراه بوده است.»

کانديدای ديگر رياست جمهوری برزيل و رقيب اصلی ديلما روسف -- حوزه سرا، است. آقای سرا در مناظره بر اصول اخلاقی بعنوان مهمترين مسأله در رهبری کشور، تأکيد کرد. حوزه سرا می گويد «در اين مبارزات، انگيزه من برای نامزدی در انتخابات، آوردن ويژگی های اخلاقی به عرصه رياست جمهوری است -- يعنی ارج نهادن به ارزش های اخلاقی همچون عدالت، راستی، همبستگی، دموکراسی و آزادی.»

دو کاندايدا در مناظره روز يکشنبه از پرداختن به موضوعات بحث انگيز از جمله ارزش های مذهبی و سقط جنين پرهيز کردند. انتخابات رياست جمهوری برزيل قرار است سی و يکم ماه اکتبر، برگزار شود.

کنفرانس نظامی سئول گشايش يافت

سئول ميزبان کنفرانس رهبران نظامی کشورهای حوزه اقيانوس آرام و آسيا ست.

ژنرال مان مينک کو، فرمانده کل ستاد نيروهای مسلح کره جنوبی، و رابرت ويلارد، فرمانده نيروهای آمريکا در اقيانوس آرام، رياست مشترک اين گردهمايی را برعهده دارند.

روز دوشنبه، در نخستين روز اين گردهمايی، مراسم تشريفاتی توسط گارد احترام اجرا شد و خوشامد گويی به نمايندگان نظامی کشورها، انجام گرفت. سپس مراسم رژه نظامی برگزار شد.

برنامه کاری همايش نظامی پنج روزه سئول را بررسی چالش های چندجانبه درمنطقه اقيانوس آرام و آسيا، تشکيل می دهد.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر