سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مهر ۳۰, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

دستگیری مظنونین در ترکیه در ارتباط با القاعده

روزنامه های ترکیه گزارش می دهند پلیس ۵ مرد را به ظن حمایت از ستیزه گران القاعده در افغانستان بازداشت کرده است.

آنها، که اکثرا دانشجوی دانشگاه هستند، در جریان حملات پلیس در چندین شهر ترکیه بازداشت شدند، و تحت بازجویی قرار دارند.

از این پنج نفر درباره انتقال پول برای حمایت از القاعده و تهیه یک برنامه کامپیوتری جهت مختل کردن هدف گیری القاعده در افغانستان به وسیله هواپیماهای ناتو، تحقیق می شود.

از سال ۲۰۰۳ که ستیزه گران اسلامی مرتبط با القاعده به بمب گذاری های انتحاری در استانبول دست زدند و ۵۸ تن را کشتند، ترکیه فعالیت های القاعده را زیر نظر گرفته است.

در ماه ژوئیه، پلیس ترکیه ۲۹ نفر را به ظن ارتباط با القاعده بازداشت کرد، و در ژانویه، ۱۲۰ نفر را به اتهام حمایت از آن دستگیر کرد.

امارات با تهديد تهران برای بستن تنگه هرمز مقابله می کند

نشنال، روزنامه انگليسی زبان امارات متحده عربی زيرعنوان «گشايش پايگاه دريائی فجيره» می نويسد، امارات متحده عربی پايگاه جديد دريائی خود را در فجيره گشوده است که به آن کشور اجازه می دهد تنگه هرمز را دور بزند و از دسترسی مستقيم به دريای عرب برخوردار شود.

بيانيه ای که WAM، خبرگزاری دولتی امارات متحده عربی، منتشر ساخته است می گويد «اين پايگاه دريائی همچنين علاوه بر تضمين انتقال امن و سريع صادرات نفتی آن کشور، واکنش فوری به وقايعی را امکان پذير می کند که ممکن است به دلايل طبيعی و يا ساخته بشر در دريا رخ بدهد.» در بيانيه WAM همچنین آمده است که پايگاه دريائی فجيره اهميتی استراتژيک دارد و در دفاع زمينی و دريائی کشور نقشی عمده ايفا می کند.

پيشتر، AFP، خبرگزاری فرانسه زير عنوان «گشايش پايگاه دريائی امارات متحده عربی برای محافظت از صادرات نفتی» به نقل از وسائل ارتباط جمعی محلی گزارش داده بود امارات متحده عربی در تلاش برای کسب توانائی خود در صدور نفت، در صورتی که ايران تنگه استراتژيک هرمز را ببندد، يک پايگاه دريائی را در ساحل شرقی آن کشور گشوده است.

تقريبا تمامی صادرات نفتی اين چهارمين صادرکننده عمده نفت اوپک اکنون پيش از رسيدن به دريای عرب و اقيانوس هند، از خليج فارس و با عبور از تنگه هرمز می گذرد، که امارات و ايران را از هم جدا می کند.

مراسم گشايش اين پايگاه جديد در امارت فجيره، مشرف بر دريای عرب، روز چهارشنبه برگزار شد.

امارت ابوظبی که بيش از ۹۰ درصد ذخائر نفت امارات متحده عربی در آنجاست، بنا به گزارش ها در حال ساختن تاسيسات عظيم صادراتی نفت در فجيره است، که  انبار و ترمينال بارگيری مرتبط  با يک خط لوله نفت بخشی از آن است.

ايران بارها تهديد کرده است اگر زمانی مورد حمله آمريکا و يا اسرائيل قرار گيرد، تنگه هرمز را می بندد، که قريب ۶۰ درصد نفت صادراتی به بازارهای جهان از آنجا می گذرد.

دستگیری اعضای یک گروه وابسته به «اتا» در اسپانیا

وزارت کشور اسپانیا می گوید پلیس ۱۳ عضو مظنون یک گروه ممنوعه را، که گمان می رود شاخه جوانان گروه مسلح جدائی خواه باسک شمالی باشد، دستگیر کرده است.

وزارتخانه روز جمعه در اطلاعیه ای گفت ۳۰۰ پلیس در عملیات بامدادی در منطقه باسک و نواحی اطراف شرکت داشتند.

سازمان معروف به «سِگی»، که در سال ۲۰۰۷ غیر قانونی شد، هدف اصلی عملیات بود.

در اطلاعیه گفته می شود مقامات بر این باورند که «ِسگی» به کار به عنوان یک گروه آموزشی برای اعضای آینده «ِاتا» ادامه می دهد، و به خشونت های خیابانی و خرابکاری ارتباط داشته است.

«اتا» مسئول حدود ۸۳۰ مرگ در چهار دهه کمپین خود برای تاسیس یک کشور مستقل باسک در شمال اسپانیا و جنوب غربی فرانسه، شناخته می شود.

آمریکا و اتحادیه اروپا، «اتا» را یک گروه تروریستی تلقی می کنند.

سازمان بهداشت جهانی: بیماری های مناطق استوایی، درسکوت قربانی می گیرند

براساس گزارش «سازمان بهداشت جهانی» حدود یک میلیون نفر از فقیرترین مردم جهان به بیماری های عفونی ناتوان کننده و حاد و مزمنی همچون تب دانگ و جذام مبتلا هستند.

این سازمان بهداشت وابسته به سازمان ملل، در گزارشی که اخیراً در مورد ١٧ نوع بیماری مناطق استوایی که مورد بی توجهی قرار گرفته اند، مصرانه از دولت ها خواسته است تا برای مبارزه با بیماری های عفونی و امراض انگلی و ریشه کنی این بیماری ها بودجه ویژه ای اختصاص دهند.

بنا به گزارش «سازمان بهداشت جهانی» میلیون ها تن از ساکنان مناطق دورافتاده کشورهای آمریکای لاتین، آسیا و آفریقا طی دهه آینده به این بیماری ها مبتلا خواهند شد.

مارگارت چن، دبیرکل «سازمان بهداشت جهانی» گفته است: «این بیماری ها باعث درد و رنج پنهان اما خاموشی می شوند و اغلب جان قربانیان خود را می گیرند. اما آمار تلفات این نوع بیماری ها با ارقام مرگ و میر بیماری هایی همچون ایدز، مالاریا و سل قابل مقایسه نیست».

پیامدهای عفونت بلند مدت به نوع بیماری بستگی دارد اما نابینایی، درد شدید، اختلال در رشد روانی و جسمی، آثار زخم های عمیق و مادام العمر، ناهنجاری های اندامی و آسیب به اندام های داخلی از آن جمله هستند.

خانم چن در گزارش خود خاطرنشان کرده است شرکت های وابسته به صنایع داروسازی برای اختصاص بودجه و سرمایه گذاری در توسعه محصولات جدید و داروهای بهتر برای درمان بیماری هایی که با فقر ارتباط مستقیم دارند، اشتیاق و انگیزه چندانی نشان نمی دهند.

این سازمان شرکت های دارویی را ترغیب کرده است تا برای درمان این بیماری های مرگبار داروی مناسب تولید کنند.

وی گفته است پیشرفت هایی در زمینه مقابله با این بیماری ها صورت گرفته اند و احتمال دارد برخی از آن ها تا سال ٢٠١٥ یا ٢٠٢٠ به طور کامل ریشه کن شوند.

براساس گزارش «سازمان بهداشت جهانی» موارد ابتلای به بیماری خواب، به پایین ترین سطح طی پنجاه سال گذشته رسیده است و بیماری موسوم به کرم گینه اولین بیماری خواهد بود که نه با استفاده از واکسن، بلکه با آموزش بهداشتی و تغییرات رفتاری ریشه کن خواهد شد.

در این گزارش آمده است بیماری هایی همچون تب دانگ به این دلیل که به ندرت با سفر افراد مبتلا به دیگران سرایت می کند و قربانیان آن فاقد توانایی رایزنی سیاسی و جلب توجه جامعه جهانی هستند، به طور جدی مورد بی توجهی و غفلت قرار گرفته اند.

براساس توصیه نویسندگان این گزارش، توجه بیشتری باید به این نوع بیماری ها معطوف شود و رعایت اصول بهداشت و سلامت، تولید داروهایی همچون قرص هایی که افراد بتوانند برای پیشگیری از ابتلای به بیماری سالی یک یا دو بار مصرف کنند، کنترل حشرات و حیوانات که می توانند عامل سرایت این بیماری ها به انسان باشند از جمله راهکارهایی هستند که در گزارش «سازمان بهداشت جهانی» ارائه شده اند.

سخت تر شدن موضع دولت فرانسه

پلیس فرانسه یک پالایشگاه عمده در نزدیکی پاریس را دوباره گشود.

در حالی که دولت فرانسه موضع خود را در برابر اتحادیه های کارگری در پیشاپیش رای سنا به لایحه اصلاح سیستم مستمری و بازنشستگی سخت تر می کند، نیروهای پلیس بامداد جمعه وارد پالایشگاه «گرانپویی» شدند، و دستورهای مقامات را برای وادار ساختن اعتصابیون به بازگشت به کار اجرا کردند. دو طرف با یکدیگر درگیر شدند، و دست کم یک نفر زخمی شد.

کارگران چهار روز است در برابر پالایشگاه اردو زده و از دسترسی به آن جلوگیری می کنند.این امر موجب کمبود بنزین در سراسر کشور شده اند.

انتظار می رود سنای فرانسه روز جمعه به لایحه رای بدهد.

اعتصاب های جاری در انبارهای سوخت و پایانه های نفت، جریان رسیدن تدارکات به پمپ های بنزین و مراکز دیگر را مختل کرده است. فرانسوا فیون، نخست وزیر، روز جمعه گفت بازگشت به وضع عادی «چندین روز» طول خواهد کشید.

روز پنجشنبه، اتحادیه های کارگری خواهان دو روز دیگر اعتراض علیه اصلاح سیستم مستمری و باز نشستگی شدند. قرار است اعتراضات جدیدی در ۲۸ اکتبر و ۶ نوامبر صورت گیرد.

نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری فرانسه، می گوید برای جلوگیری از ورشکستگی سیستم به چنین اصلاحاتی نیاز است.

کشته شدن ۹ نفر در بمب گذاری در شمال غربی پاکستان

مقامات پاکستان می گویند در انفجارهای جداگانه بمب در شمال غربی کشور دست کم ۹ تن کشته شده اند.

در منطقه عشایری اورکزی، یک بمب در کنار جاده، شش سرباز را کشت و دست کم دو نفر را مجروح کرد.

اوزکری، کانون حمله نظامی پاکستان علیه طالبان بوده است. در ماه ژوئن، ارتش پاکستان گفت عملیات علیه طالبان در اورکزی با موفقیت به پایان رسیده است، اما نبرد ستیزه گران در منطقه ادامه یافته است.

در شهر پیشاور، در شمال غربی پاکستان، انفجار بمب در یک مسجد، در جریان نماز جمعه، دست کم ۳ کشته و ۲۲ مجروح بر جا گذاشت.

در این میان در اسلام آباد، پایتخت پاکستان، مقامات می گویند مردان مسلح در تیراندازی به یک بیمارستان، دست کم یک تن را کشته و دو نفر را زخمی کردند.

مقامات می گویند این حادثه روز جمعه در خارج از بخش اورژانس موسسه علوم پزشکی پاکستان در اسلام آباد روی داد.

هیلاری کلینتون: آمریکا به پاکستان در نبرد با تروریسم اعتماد دارد

دولت اوباما تعهد کرده است ۲ میلیارد دلار کمک جدید برای یاری دادن پاکستان در جنگ با ستیزه گران در امتداد مرز با افغانستان درخواست کند.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، این کمک امنیتی چند ساله را روز جمعه، در پایان جدید ترین دور گفت و شنود استراتژیک سه روزه بین دو کشوراعلام کرد.

خانم کلینتون گفت دولت از کنگره درخواست خواهد کرد کمک جدید را، که بین سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۶ تحویل داده خواهد شد تصویب کند. این کمک مکمل ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار کمک غیر نظامی که دولت قبلا تعهد کرده است، خواهد بود.

هیلاری کلینتون گفت آمریکا در تلاش های مبارزه با  تروریسم علیه تندروهایی که هر دو کشور را تهدید می کنند، شریکی نیرومند تر از پاکستان ندارد.

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان، این انتقاد را که کشور او کاملا به نبرد با تروریسم متعهد نیست رد کرد، و یاد ور شد تعداد بی شماری از شهروندان و اعضای ینروهای مسلح پاکستان جان خود را در پیکار با تروریسم از دست داده اند.

آقای قریشی گفت پاکستان به تروریست ها اجازه نخواهد داد در خاک آن فعالیت کنند، و «تفاوتی بین تروریست های خوب و بد وجود ندارد.»

او افزود پاکستانی ها هر روز با تهدید تروریسم روبرو هستند. وی اظهار داشت هر دو کشور هدف مشترکی در نبرد با تروریسم دارند. آقای قریشی همچنین خواهان همکاری آمریکا و پاکستان برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان شد.

کمک امنیتی آمریکا بخشی از تلاش برای کاهش تنش ناشی از حملات نظامی آمریکا و ناتو به جناح پاکستانی مرز دیده می شود. ناشکیبایی آمریکا از درنگ پاکستان در نبرد با شورشیان نیز به تنش دامن زده است.

واحدهای ارتش پاکستان که به نقض حقوق بشر مظنون هستند، از مجموعه کمک جدید بهره مند نخواهند شد.

کشتن زندانیان غیر مسلح و شهروندان در جریان حملات نظامی اخیر علیه نیروهای طالبان، از جمله این تخلفات است. نیویورک تایمز می گوید پخش یک ویدیوی اینترنتی که نشان می دهد مردانی با لباس های نظامی پاکستان، شش مرد جوان را می کشند، مقامات را به خود آورد.

کشته شدن یک بخشدار ناحیه ای در افغانستان

مقامات افغان می گویند در انفجار یک بمب در کنار جاده ای در شرق افغانستان، یک مقام منطقه ای کشته شد.

بمب روز جمعه در ایالت ننگرهار، زمانی که بخشدار ناحیه «دور بابا» با اتومبیل عازم محل کارش بود، منفجر شد. در این حادثه دست کم دو نفر دیگر زخمی شدند.

نیروهای زیر فرمان ناتو در افغانستان در بیانیه ای حمله را محکوم کردند.

خشونت در افغانستان، در حالی که جنگ وارد دهمین سال خود می شود، شدت گرفته است.

پیشتر در اوائل اکتبر، انفجار بمب در یک مسجد، محمد عمر، فرماندار ایالت غندوز را کشت. اوبه سخن گفتن علیه طالبان معروف بود و از دست کم دو سوء قصد جان به در برده بود.

سازمان ملل متحد می گوید در نخستین شش ماه سال جاری، نزدیک به ۱۳۰۰ غیر نظامی افغان کشته شده اند. ستیزه گران عامل بیش از ۷۵ درصد مرگ ها بودند.

رهبران نظامی: کره شمالی بزرگترین تهدید برای آسیا و اقیانوسیه است

مقامات ارشد دفاعی ۲۵ کشور منطقه آسیا و اقیانوسیه می گویند آنها موافق هستند که برنامه تسلیحات اتمی کره شمالی بزرگترین تهدید برای منطقه است.
هان مین کو، ژنرال ارشد کره جنوبی روز جمعه در پایان کنفرانس پنج روزه مقامات دفاعی در سئول به خبرنگاران گفت فرماندهان ارتش همچنین با نیاز به همکاری نزدیک برای متوقف ساختن حمل دریایی تسلیحات انهدام جمعی موافقت کردند.
رابرت ویلارد، دریا دار آمریکایی و رییس فرماندهی آمریکا در منطقه پاسفیک، گفت شرکت کنندگان در کنفرانس تایید کردند که توانایی اتمی کره شمالی نه فقط تهدیدی برای کره جنوبی بلکه برای منطقه است.
او گفت اگر پیونگ یانگ به سومین آزمایش اتمی دست بزند، موضوعی بسیار جدی در جامعه بین المللی خواهد بود.
یک روزنامه کره جنوبی در این هفته گزارش داد که بنظر می رسد کره شمالی برای آزمایش دیگری در تاسیسات اتمی خود در «هامگیونگ» آماده می شود. اما دولت سئول این گزارش را زیاد مهم ندانست و گفت حرکت ها و جابجایی ها در محل منظما دنبال می شود.
یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره این گزارش اظهار نظر نکرد، اما گفت یک آزمایش اتمی عملی تحریک کننده تلقی خواهد شد.
 

آمريکا از کمک به واحدهای نظامی مظنون به نقض حقوق بشر در پاکستان خودداری می کند

مقامات ارشد آمريکا می گويند دولت پرزيدنت اوباما از ارائه کمک به چند واحد نظامی پاکستان که مظنون به نقض حقوق بشر هستند، خودداری می کند.

مقامات می گويند اين تصميم دولت آمريکا بر اساس قانونی است که در سال ۱۹۹۷ تصويب شده است که فراهم آوردن کمک را برای نيروهای نظامی خارجی مشکوک به جنايات جنگی، ممنوع کرده است.

نقض حقوق بشری که اين واحدها به آن متهم شده اند شامل کشتن زندانيان و غيرنظاميان بی سلاح در يورش های اخير ارتش پاکستان عليه نيروهای طالبان است. روزنامه نيويورک تايمز می گويد که مقامات در اين مورد از طريق ويديويی که سربازان پاکستانی را در حال اعدام ۶ مرد جوان در لباس غيرنظامی فيلمبرداری کرده است، مطلع شده اند.

نيويورک تايمز می نويسد آمريکا در مورد اين تصميم به مقامات نظامی پاکستانی به رغم آنکه آنها برای يک سلسله گفتگوها در واشنگتن حضور دارند، اطلاعی نداده است.

روز جمعه قرار است آمريکا يک بسته کمک ۲ ميليارد دلاری را جهت کمک به پاکستان برای جنگ با ستيزه جويان در مرز افغانستان، ارائه کند.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شهرزاد سپانلو با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای فرامرز اصلانی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر