سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مهر ۶, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

جیمی کارتر در بیمارستان بستری شد

جیمی کارتر رییس جمهوری پیشین آمریکا در بیمارستانی در شهر کلیولند، در ایالت اوهایو بستری شده است.

کارتر در جریان پرواز به کلیولند دچار بیماری شد و به بیمارستان انتقال یافت.

کارتر ۸۵ سال دارد و از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ رییس جمهوری آمریکا بود.

وزیر امور خارجه اسراییل: ایران با حمایت از گروه های افراطی از صلح جلوگیری می کند

جرج میچل، فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه، به اسراییل رفته است و قصد دارد رهبران اسراییل و فلسطینی را برای ادامه مذاکرات صلح زیر فشار بگذارد.

میچل در حالی به این ماموریت می رود که اسراییل عملیات ساختمانی در کرانه غربی را از سر گرفته و موجب شده است محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی، تهدید کند که از مذاکرات خارج خواهد شد.

آقای عباس می گوید در پی رایزنی با مقامات بلند پایه عرب در هفته آینده در این باره تصمیم خواهد گرفت. با این حال، او روز سه شنبه در پی دیداری با نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری فرانسه، در پاریس، یادآور شد که اگر عملیات ساختمانی ادامه پیدا کند، فلسطینیان ناچار خواهند بود به مذاکرات پایان دهند.

مقامات فلسطینی از اسراییل خواسته اند توقف موقت خانه سازی را، که روز یکشنبه منقضی شد، برای سه یا چهار ماه دیگر تمدید کند.

فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه گفت ایالات متحده از این که اسراییل توقف ۱۰ ماهه خانه سازی را تمدید نکرد متاسف است.

آقای میچل ممکن است این موضوع را روز سه شنبه با اهود باراک، وزیر دفاع اسراییل، در میان بگذارد. انتظارمی رود او در اواخر هفته با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، و محمود عباس ملاقات کند.

در سازمان ملل متحد، روز سه شنبه آویگدور لیبرمن ،وزیر امور خارجه اسراییل، گفت زمانی که مرزهای نهایی مشخص می شوند، باید واقعیت های جمعیتی را منعکس کنند. لیبرمن در سخنانی از پیش تهیه شده گفت «نبود هماهنگی بین مرزها و ملیت ها، عنصری برای مناقشه فراهم می آورد.»

لیبرمن همچنین این نظر را که مناقشه اسراییل و فلسطینیان جامعه بین المللی را از عمل قاطعی علیه ایران باز می دارد رد کرد و گفت واقعیت چیز دیگری است، و ایران با حمایت از سازمان های افراطی مانند حماس و حزب الله، از صلح جلوگیری می کند.

اعتراف یک عراقی ساکن نروژ به توطئه چینی علیه روزنامه دانمارکی

یک کرد عراقی ساکن نروژ طرح ریزی یک حمله تروریستی علیه یک روزنامه دانمارکی را که کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام چاپ کرده بود، پذیرفته است.

پلیس امنیتی دانمارک روز سه شنبه گفت «شاوان صادق سعید بوجاک» به توطئه بمب گذاری علیه روزنامه دانمارکی اعتراف کرد.

بوجاک، مقیم دائم در نروژ، روز ۸ جولای همراه با دو مظنون دیگر، میکاییل داود، شهروند نروژی، و دیوید جیکوبسون، ساکن آن کشور، دستگیر شد.

به گفته سخنگوی پلیس امنیتی، داود، اویغور چینی، و جیکوبسون، یک ازبک، در پی اعتراف بوجاک تحت بازجویی قرار دارند.

کارتون ها نخستین بار پنج سال قبل در روزنامه دانمارکی چاپ شدند، بر خی از نشریات غربی آنها را دوباره در سال ۲۰۰۶ چاپ کردند و توفانی از اعتراض مسلمانان در سراسر جهان به راه انداختند.

از آن هنگام، روزنامه و کاریکاتوریست ها هدف چندین حمله نا فرجام قرار گرفته اند. روز ۱۰ سپتامبر، یک مرد چچن در انفجار کوچکی در هتلی در کپنهاگ، هنگام آماده ساختن یک بمب نامه ای مجروح شد. گزارش می رسد او قصد داشت نامه را برای روزنامه دانمارکی بفرستد.

در ماه ژانویه، یک مرد سومالیایی مجهز به چاقو و تبر، وارد خانه یکی از کاریکاتوریست های دانمارکی شد. پلیس او را به اتهامات تروریستی دستیگر کرد.

در ماه مارس، هفت مهاجر مسلمان در ایرلند دستگیر شدند، گفته می شود آنها سعی داشتند یک کارکاتوریست سوئدی را که تصویری از پیامبر اسلام با بدن یک سگ کشیده بود، بکشند.

محکومیت حسین درخشان به نوزده سال و نیم زندان

براساس گزارش رسانه های فارسی زبان، حکم محکومیت نوزده سال و نیم زندان برای حسین درخشان، وبلاگ نویس در بند در زندان اوین روز سه شنبه ( ٦ مهر ) به وی ابلاغ شده است.

حسین درخشان، وبلاگ نویس ایرانی کانادایی پس از بازگشت به ایران، روز اول نوامبر سال ٢٠٠٨ بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در بازداشت مقامات امنیتی ایران بوده است.

بنا به گزارش منابع قضایی، در کیفرخواست حسین درخشان اتهاماتی از قبیل « سب النبی»، « توهین به مقدسات»، «همکاری با دولت ها و گروه های متخاصم»، «تبلیغ علیه نظام اسلامی»، «تبلیغ به نفع گروهک های ضدانقلاب»، «توهین به رهبری و رئیس جمهور» و «راه اندازی و مدیریت سایت های مبتذل و مستهجن» مطرح شده بود.

در تارنمای اینترنتی نشریه « مشرق » از یک منبع قضایی آگاه نقل شده است که بنا به حکم شعبه پانزده دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی، « حسین درخشان به نوزده سال و نیم حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از عضویت در احزاب و فعالیت در رسانه ها و بازگرداندن وجوه اخذ شده به مبلغ ۳٠ هزار و ۷۵٠ یورو، ٢ هزار و ٩٠٠ دلار و ٢٠٠ پوند انگلیس محکوم شده است ».

بنا به این گزارش، حسین درخشان و یا وکیل وی می توانند نسبت به صدور این حکم اعتراض و آن را به دادگاه بدوی ارجاع کنند.

بنا به اعلام « کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران »، یک منبع نزدیک به خانواده آقای درخشان این خبر را تائید کرده و گفته است خانواده این وبلاگ نویس ایرانی کانادایی در شوک به سر می برند.

این منبع افزوده است نه خانواده و نه وکیل حسین درخشان از صدور این حکم مطلع نشده بودند و خبر محکومیت طولانی وی را از طریق رسانه ها دریافت کرده اند.

« کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران » در بیانیه ای که  در مورد صدور حکم محکومیت حسین درخشان صادر کرده، وی را زندانی عقیدتی نامیده است که صرفاً به دلیل ابراز دیدگاههای خود در نوشته هایش زندانی شده است.

این سازمان مدافع حقوق بشر در ایران خواستار عفو و آزادی حسین درخشان در دادگاه تجدید نظر شده است.

طی هفته های گذشته اخباری مربوط به احتمال صدور حکم اعدام برای حسین درخشان در ایران صادر شده بود.

مقامات دولت فدرال کانادا و سازمان های مدافع حقوق خبرنگاران  و آزادی بیان نیز نسبت به سرنوشت این وبلاگ نویس ایرانی کانادایی ابراز نگرانی کرده بودند.

حسین درخشان وبلاگ نویس ایرانی کانادایی از منتقدان و مخالفان حکومت ایران بود اما مدتی پیش از سفر به ایران، موضع گیری سیاسی خود را به طور ناگهانی تغییر داد و به یکی از طرفداران جمهوری اسلامی بدل شد.

آقای درخشان در وبلاگ خود از فعالان جنبش های مدنی ایران در داخل و خارج از کشور از جمله جنبش زنان ایران و کمپین یک میلیون امضا انتقاد کرده بود و به طورعلنی از محمود احمدی نژاد و سیاست های او حمایت می کرد.

یک رهبر ارشد القاعده در پاکستان کشته شد

مقامات پاکستانی می گویند در حمله موشکی آمریکا در منطقه عشیره ای شمال غربی کشور، یک رهبر ارشد القاعده کشته شده است.

مقامات روز سه شنبه گفتند خودرو حامل شیخ الفاتح و سه ستیزه گر دیگر روز یکشنبه هنگام عبور از ناحیه ای در وزیرستان شمالی هدف موشک قرار گرفت.

گزارش ها حاکی است فاتح، فرمانده عملیاتی القاعده در پاکستان و افغانستان بوده و پس از مرگ مصطفی ابو الیزید، که در ماه مه در حمله مشابهی کشته شد، به این سمت منصوب شد.

ایالات متحده در تلاش برای جلوگیری از حملات در افغانستان، بر بمباران مواضع ستیزه گران در منطقه عشیره ای شمال غربی پاکستان شدت بخشیده است.

مقامات، که نام آنها فاش نشده است، روز سه شنبه گفتند سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا در ماه سپتامبر ۲۰ حمله با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین انجام داد.

آنها می گویند جلوگیری از حملات شورشیان به نیروهای بین المللی در افغانستان و خنثی کردن توطئه های احتمالی ستیزه گران مستقر در پاکستان برای حمله به غرب، هدف تشدید حملات هوایی است.

مقامات آمریکایی گفته اند هواپیماهای بدون سرنشین سلاح های ارزشمندی هستند که برای کشتن رهبران ارشد القاعده و طالبان به کار می روند.

اما مقامات پاکستان به چنین حملاتی اعتراض کرده اند و آنها را نقض آشکار حاکمیت و استقلال کشور می دانند.

کشته شدن معاون فرمانداری غزنی در حمله انتحاری در افغانستان

پلیس در افغانستان می گوید یک بمب گذار انتحاری در حمله ای در ایالت غزنی، یک مقام محلی و دست کم پنج تن دیگر را کشت.

در حمله روز سه شنبه، محمد کاظم الله یار، معاون فرمانداری غزنی، و نیز پسر بزرگ او کشته شدند.

به گفته پلیس آنها هنگام انفجار عازم دفتر الله یار در شهر غزنی بودند.

در انفجار دست کم هشت نفر نیز زخمی شدند.

غزنی در امتداد جاده اصلی بین کابل و قندهار قرار دارد و شورشیان منظما به آن حمله می کنند.

تشکیل شورای مذاکرات صلح با طالبان از سوی رییس جمهوری افغانستان

دولت افغانستان در تلاش جهت تشویق طالبان به زمین گذاشتن سلاح هایشان، کمیته ای برای مذاکرات صلح با آنها تشکیل داده است.

حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان، روز سه شنبه تشکیل شورای ۷۰ نفری را اعلام کرد. جنگ سالاران سابق، روسای سابق جمهوری، مقامات سابق طالبان، رهبران جامعه مدنی و مذهبی و نیز زنان از جمله اعضای آن هستند.

تصمیم به تشکیل شورا در جریان جرگه صلح در خرداد ماه گذشته گرفته شد.

پرزیدنت کرزی از طالبان خواسته است خشونت را تقبیح کنند و به قانون اساسی کشور احترام بگذارند. روز سه شنبه، او بار دیگر طالبان را به حرکت به سوی صلح فراخواند.

پیشتر، در روز دوشنبه، ژنرال دیوید پتریوس، فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان، گفت رهبران ارشد طالبان در جستجوی آشتی به دولت افغانستان نزدیک شده اند.

پتریوس گفت ارتش آمریکا از شرایط کرزی حمایت می کند، و نگرش او را با نبرد علیه شورشیان سنی در عراق مقایسه کرد.

 

ترکيه: تصميم اسراييل در مورد مهلت توقف در شهرک سازيها نمايانگر حسن نيت نيست

تصميم اسراييل برای پايان توقف ساخت و ساز ها در شهرک های يهودی نشين، محکوميت بين المللی را به دنبال داشته است. همزمان تلاش های ديپلماتيک برای زنده نگهداشتن گفتگوهای صلح خاورميانه ادامه دارد.

پی جِی کراولی، سخنگوی وزارت امورخارجه آمريکا، روز دوشنبه گفت ايالات متحده از اينکه اسراييل مهلت ده ماهه توقف شهرک سازی ها را تمديد نکرد، مايوس شده است. وی گفت جورج ميچل، فرستاده ويژه آمريکا به خاورميانه، اين هفته راهی منطقه خواهد شد.

در همين حال، در پی انقضای مهلت توقف شهرک سازيهای اسراييل، ماير پوروش، معاون وزير آموزش اسراييل، در ديداری از هبرون کلنگ يک کودکستان جديد را بر زمين زد که قرار است در ميانه اين شهر فلسطينی، ساخته شود.

ماشين آلات ساختمانی، کار بر روی دست کم دو آبادی را آغاز کردند. اما نشانه ای دال بر ازسرگيری عمليات ساختمانی گسترده در پی بسر آمدن مهلت ۱۰ ماهه توقف اين عمليات، بچشم نميخورد.

آقای پوروش گفت «حال، از نخست وزير، آقای نتانياهو، درخواست ميکنيم که به کارتان و امضايتان احترام بگذاريد و اجازه دهيد که يهوديان بتوانند اين املاک را در هبرون داشته باشند، به ارث ببرند، خريداری کنند، و از آنها استفاده کنند.»

هبرون که با آباديهای يهودی نشين آن به نواحی تحت کنترل اسراييليان و فلسطينيان تقسيم شده است معرف کرانه غربی اشغالی است، جايی که فلسطينيان بر بخشهايی از سرزمينهايی حاکم هستند که کنترل نواحی مجاور آن در دست اسراييليان است.

سيلوان شالوم، معاون نخست وزير اسراييل، نيز که روز دوشنبه از هبرون بازديد ميکرد اظهار داشت «من فکر ميکنم در پی تصميم اسراييل، ما نميتوانيم زندگی اسراييليانی را که اينجا زندگی ميکنند، متوقف کنيم. فلسطينيان از اين ۱۰ ماه برای مذاکره با ما استفاده نکردند و متأسفانه اين کار را تنها چند هفته پيش انجام دادند و حالا از آنان درخواست ميکنيم که به تصميم خود مبنی بر ادامه مذاکره با اسراييل متعهد بمانند تا معلوم شود آيا راهی برای رسيدن به يک توافقنامه يا پيمان صلح بين اسراييل و فلسطينيان وجود دارد.»

در اين ميان، محمود عباس، رييس تشکيلات خودگردان فلسطينی، که تهديد کرده بود در صورت تجديد ساخت و ساز شهرکها از دور مذاکرات با اسراييل خارج شود اينک ميگويد تصميم در اين باره را به تعويق ميافکند تا زمانی که اتحاديه عرب در تاريخ چهارم ماه اکتبر تشکيل جلسه دهد. همچنين آقای عباس با شورای سازمان آزاديبخش فلسطين در اين مورد مشاوره خواهد کرد. فلسطينيان از آن بيم دارند که شهرکهای يهودی نشين آنان را از دستيابی به يک کشور معتبر فلسطينی که اميد دارند در کرانه باختری و باريکه غزه ايجاد کنند، بازدارد.

در همين حال، احمد داوود اوغلو، وزير امور خارجه ترکيه، روز دوشنبه گفت که تصميم اسراييل داير بر بسرآمدن مهلت توقف در شهرک سازيها نمايانگر حسن نيت نيست. وی افزود اميدوار است که اسراييل اين مهلت را تمديد کند و اين حسن نيت را نشان دهد که اسراييل آماده است يک کشور فلسطينی مستقل را بر پايه سرزمينهای سال ۱۹۶۷ ميلادی پيش از اشغال آنها از سوی اسراييل، بپذيرد.

گزارش: پرزيدنت اوباما می گويد قانون جديد بيش از نيم ميليون شغل ايجاد خواهد کرد

پرزيدنت باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، روز دوشنبه با توشيح لايحه تخفيف های مالياتی و ارائه وام به مشاغل کوچک آن را بصورت قانونی در آورد.

پس از تصويب کنگره، روز دوشنبه پرزيدنت اوباما لايحه ای را بصورت قانونی در آورد که برای مشاغل کوچک تخفيف های مالياتی فراهم می کند و امکان دريافت وام بيشتر را به آنها می دهد.

رييس جمهوری آمريکا پس از امضاء اين لايحه ۴۲ ميليارد دلاری روز دوشنبه را روزی بزرگ برای کارفرمايان و کارآفرينان آمريکا خواند.

پرزيدنت اوباما گفت که قانون جديد بيش از نيم ميليون شغل ايجاد خواهد کرد و بار ديگر تأکيد کرد که ايجاد کار در صدر برنامه های دولت قرار دارد. وی همچنين گفت اقتصاد آمريکا برای هشتمين ماه متوالی شاهد رشد مشاغل در بخش خصوصی بوده است. رييس جمهوری آمريکا همچنين گفت که دولت همچنان تلاش خواهد کرد تا بر شتاب رشد اشتغال در کشور بيافزايد.

در همين حال منتقدان ميگويند که پس گذشت ۱۵ ماه از رکود اقتصادی آمريکا هنوز نرخ بيکاری اين کشور نزديک به ده درصد است و ايجاد نيم ميليون شغل گام کوچکی برای کاهش جمعيت حدود ۲۰ ميليونی بيکاران و يا کسانی که بطور پاره وقت کار می کنند، بشمار ميرود.

در آمريکا همچنين کميته ای در سنای اين کشور لايحه تحريم های تلافی جويانه تجاری عليه چين را به تصويب رساند. انتظار ميرود اين لايحه که در واکنش به ارزش ثابت و ساختگی يوان، واحد پولی چين، تدوين شده است، همين هفته در مجلس نمايندگان آمريکا نيز به شور، گذاشته شود.

اما روز دوشنبه، و پيش از تصويب لايحه تحريم در کنگره آمريکا، ارزش برابری يوآن ۲ درصد افزايش يافت، و به بالاترين ارزش برابری خود در هفده سال گذشته رسيد. آمريکا در تلاش برای کاهش کسری نجومی موازنه تجارت خارجی خود با چين از اين کشور خواسته است تا واحد ارزی خود را ۲۰ درصد افزايش دهد. چين در ۱۹ ماه ژوئن اعلام کرد که تلاش خواهد کرد واحد ارزی خود را در مقابل ساير ارزهای عمده، شناور سازد.

در تحولی ديگر چين و روسيه قراردادهای متعدی در زمينه انرژی، به امضاء رساندند.

دميتری مدودف، رييس جمهوری روسيه، و هو جينتائو، رييس جمهوری چين، در مراسم امضاء قرارداد خط لوله جديد نفت بين دو کشور شرکت کردند. اين خط لوله قرار است روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت را از روسيه به چين، منتقل کند.

در خبری ديگر صادرات ژاپن برای ششمين ماه متوالی کاهش يافت. نائوتو کان، نخست وزير ژاپن، بمنظور ايجاد محرکهای اقتصادی جديدی جهت مقابله با اقتصاد شکننده کشور خود روز دوشنبه از مقامات مسؤل خواست که بعنوان متمم بودجه لايحه ای را به مبلغ ۵۵ ميليارد دلار به پارلمان، ارائه دهند.

در تحولی ديگر، اسپانيا خود را برای يک اعتصاب سراسری که قرار است روز چهارشنبه همين هفته در مخالفت با برنامه صرفه جويی دولت انجام شود، آماده ميکند. دولت اسپانيا هشدار داده است که اعتصابات تغييری در سياست دولت ايجاد نخواهد کرد. نتايج بدست آمده از آخرين نظرسنجيها نشان ميدهد که تنها ۹ در صد از کارگران در اعتصاب شرکت خواهند کرد. بنابراين انتظار نميرود که اعتصاب روز چهارشنبه بحران و يا مشکلات عمده ای را برای دولت، ايجاد کند.

در بازارهای مالی، بازارهای بورس آمريکا و اروپا کار خود را با کاهش قيمت شاخص های عمده سهام، پايان دادند اما بازارهای بورس آسيا شاهد افزايش بهای سهام بودند. در همين حال قيمت طلا روز دوشنبه رکورد بالاترين ارزش خود را شکست و در اوائل روز دوشنبه هر اونس طلا به قيمت هزار و سيصد دلار، داد و ستد شد.

در ايران، بهای دلار، روز بسيار بی ثباتی را طی کرد. منابع خبری در ايران گزارش داده اند که روز دوشنبه شمار زيادی از صرافی‌های بازار تهران به سبب بالارفتن لحظه ای ارزش ارز و سکه، تابلوهای قيمت ها را برداشتند. صرافی‌ها در وضعيتی سردرگم قيمت هر دلار آمريکا را بيش از ۱۱۱۰ تومان، هر يورو را تا ۱۴۷۰ تومان و هر سکه تمام بهار آزادی طرح قديم را به ۳۶۵ هزار تومان، ارائه کردند. خبرگزاری مهر به نقل از فعالان بازار ارز تهران از مداخله احتمالی بانک مرکزی در بازار برای کاهش قيمت ها، خبر داده است.

مخالفان چاوز يک سوم کرسيهای پارلمان را در ونزوئلا کسب کردند

مخالفان دولت هوگو چاوز، رييس جمهوری ونزوئلا، با کسب حدود يک سوم از کرسی های پارلمان، حزب حاکم چاوز را از برتری مطلق در پارلمان کشور محروم ساختند.

تحليلگران سياسی معتقدند با توجه به کاهش قدرت حزب حاکم ونزوئلا در پارلمان، احتمال پيروزی احزاب اپوزيسيون در انتخابات رياست جمهوری سال ۲۰۱۲ آن کشور، قوت بيشتری يافته است.

مردم ونزوئلا روز دوشنبه واکنشهای متفاوتی نسبت به نتيجه انتخابات پارلمانی از خود نشان دادند. مسؤلان انتخاباتی در حالی که هنوز آمار رسمی اعلام نشده بود، روز دوشنبه گفتند حزب حاکم سوسياليست هوگو چاوز دست کم ۹۴ کرسی پارلمان را بدست آورده است و هنوز در اکثريت قرار دارد، اما اپوزيسيون در قالب ائتلاف اتحاد دموکراتيک با کسب ۶۱ کرسی، يک سوم قدرت سابق حزب حاکم در پارلمان را به دست آورده است. پارلمان ونزوئلا دارای ۱۶۵ کرسی است.

اين پيروزی از هم اکنون ناقوس شکست سمبليک ۱۲ سال قدرت مطلق چاوز و توفيق احتمالی نيروهای ديگر در انتخابات آتی رياست جمهوری ونزوئلا را به صدا در آورده است.

هواداران اپوزيسيون روز دوشنبه پس از اعلام نتايج انتخابات سرود می خواندند که: «ما در اکثريتيم.»

مونيکا وِرگارا از ساکنان کاراکاس، پايتخت ونزوئلا، می گويد وقت آن رسيده تا فرصت حکومت به ديگران هم داده شود. مونيکا می افزايد «وقت آن است در کشور ما هم تغييراتی صورت بگيرد. البته اين عقيده شخصی من است. به نظر من اکنون وقت آن رسيده که به ديگران هم فرصت داده شود.»

رهبران اپوزيسيون پس از سالها شکست و اتخاذ اقدامات اشتباه، اکنون تلاش می کنند با استفاده از قدرت خود در پارلمان و اعمال فشار بر چاوز، وی را که حاکم مطلقش می خوانند در انتخابات رياست جمهوری ۲۰۱۲ از قدرت به زير کشند.

اين انتخابات به مثابه رفراندمی جهت تعيين موقعيت حکومت چاوز در افکار عمومی ونزوئلا، تلقی شده است.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از فرامرز اصلانی با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
پاسخهای داريوش به پرسشها را از اينجا ببينيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر