سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ خرداد ۲۴, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

اتحادیه اروپا از ایران برای گفت و گو درباره برنامه اتمی اش دعوت کرد

ریيس سياست خارجی اتحاديه اروپا، مذاکره کننده ارشد اتمی ایران را برای گفت و گو درباره برنامه اتمی ایران دعوت کرده است.

کاترین اشتون، روز دوشنبه در لوگزامبوگ گفت او در نامه ای از سعید جلیلی دعوت کرده است تا درباره گفت و گو و تحریم ها در مورد برنامه اتمی جمهوری اسلامی ایران به بحث و تبادل نظر بپردازند.

وزیران‌ خارجه کشورهای عضو  اتحادیه اروپا، در لوگزامبورگ، درباره تصویب قطعنامه‌ای در زمینه تشدید احتمالی تحریم‌ های این اتحادیه علیه ایران در حال گفت و گو هستند. در پیش نویس قطعنامه اتحادیه اروپا آمده است که تحریم ها صنعت نفت و بخش های مالی را هدف قرار می دهد.

روز دوشنبه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه تهران را که عمدتا سازمان های مرتبط با سپاه را هدف قرار می دهد، رد کرد. به گفته ایران برنامه های اتمی این کشور صلح جویانه است.

سردار سرتیپ حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، روز دوشنبه گفت ایران قدرت دفاعی خود را بر اساس «بدترین سناریوها» سازمان دهی کرده است.

قطعنامه چهارم تحریم شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران شامل مسدود کردن سرمایه های ۱۵ شرکت مرتبط با سپاه پاسداران است.

تونی بلر: اسراییل آماده تسهیل محاصره اقتصادی نوار غزه است

تونی بلر، نماینده ویژه گروه چهارگانه صلح خاورمیانه، از موافقت اسراییل با کاهش حصر اقتصادی نوار غزه خبر داد.

آقای بلر این خبر را روز دوشنبه پس از مذاکره با وزیران خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد.  

هنوز هیچ گونه اظهار نظری از سوی اسراییل در این باره ابراز نشده است.

به دنبال حمله مرگبار تکاورهای اسراییلی به کشتی های حامل فعالان و کمک های بشردوستانه به ریاست ترکیه برای نوار غزه، اسراییل برای پایان دادن به محاصره غزه به شدت تحت فشار بین المللی قرار گرفته است. در این حمله ۹ فعال هوادار فلسطینی ها از جمله فعالان شهروند ترکیه، کشته شدند.

دولت ترکیه روز دوشنبه تلاش های اسراییل را «ناکافی» خواند و خواستار تحقیق بین المللی زیر نظر سازمان ملل متحد در این زمینه شد.

به گفته آقای بلر اسراییل وعده داده است که اجازه دهد بخشی از کالاهای تجاری و امدادی وارد غزه شود. نخست وزیر سابق بریتانیا گفت اسراییل به ممنوعیت ورود هرگونه سلاح به غزه ادامه می دهد.

کابینه اسراییل روز دوشنبه با اکثریت قاطع آرا، از تشکیل «کمیسیون مستقل تحقیق» پیرامون حمله دو هفته قبل به کشتی حامل فعالان هوادار فلسطینی ها، پشتیبانی کرد.

در همین حال، کمیته بین المللی صلیب سرخ ضمن درخواست از اسراییل برای پایان هرچه زودتر محاصره نوار غزه، اعلام کرد اسراییل با این اقدام، قوانین بین المللی، از جمله کنوانسیون ژنو را نقض کرده، زیرا بر اساس این کنوانسیون، «تنبیه همگانی» شهروندان غیر نظامی، ممنوع است.

کمیته بین المللی صلیب سرخ، از اسراییل خواست که هرچه زودتر به محاصره نوار غزه پایان دهد.

اسراییل در سال ۲۰۰۷ پس از تسلط حماس بر نوار غزه، این منطقه را تحت محاصره اقتصادی قرار داد.

کشف منابع عظیم معدنی در افغانستان

به نوشته یک روزنامه آمریکایی، زمین شناسان آمریکایی در افغانستان، منابع معدنی و زیرزمینی استخراج نشده ای کشف کرده اند که ارزشی بالغ بر یک تریلیون دلار دارد.

روزنامه نیویورک تایمز می نویسد منابع گسترده آهن، مس، کُبالت، طلا، لیتیوم و نیوبیوم، می تواند به شکل اساسی، وضعیت اقتصادی و حتی جنگ در این کشور را تغییر دهد.

مقام های آمریکایی به این روزنامه گفته اند افغانستان در نهایت به یکی از مهمترین مراکز معدنی مهم جهان تبدیل می شود.

لیتیوم، ماده خام اصلی در ساخت باتری موبایل و کامپیوترهای لپ تاپ است.

همچنین نیوبیوم، که فلزی نرم است در تولید فولاد رسانا به کار می رود.

دیوید پتریوس، فرمانده ستاد مشترک نیروهای آمریکایی، به نیویورک تایمز گفته است «پتانسیل بالقوه و عظیمی» در افغانستان نهفته است.

مقام های افغانی از جمله حامد کرزی، رئیس جمهوری این کشور، گفته است ذخایر منابع معدنی نقش مهمی در رشد اقتصادی افغانستان ایفا خواهد کرد.

این ذخایر معدنی در افغانستان، توسط گروه کوچکی از مقامات پنتاگون و زمین شناسان آمریکایی و با استفاده از جدول ها و اطلاعات جمع آوری شده توسط کارشناسان معدن شوروی سابق در زمان اشغال افغانستان در دهه ۸۰ میلادی، کشف شد.

نیویورک تایمز می گوید زمین شناسان افغانی در زمان هرج و مرج پس از خروج نیروهای اتحاد شوروی سابق از افغانستان، نقشه ها و جدول ها را در خانه های خود پنهان کردند و در سال ۲۰۰۱ با سرنگونی حکومت طالبان، آن ها را دوباره احیا کردند.

باراک اوباما برای چهارمین بار به حاشیه خلیج مکزیک سفر می کند

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، روز دوشنبه بار دیگر برای بازدید از سه  ایالت آسیب دیده از فاجعه نشت نفت، به منطقه خلیج مکزیک سفر می کند.

روز دوشنبه، آقای اوباما پس از شنیدن آخرین توضیحات از دریاسالار تاد الن، رئیس گروه آمریکایی مقابله با فاجعه، میزبان میزگردی با حضور ساکنان محلی در می سی سی پی خواهد بود. او سپس برای نظارت بر روند عملیات پاکسازی به آلاباما می رود و شب را در فلوریدا سپری خواهد کرد.

سفر دو روزه آقای اوباما به می سی سی پی، آلاباما و فلوریدا اولین سفر او به این ایالت های حاشیه خلیج مکزیک به دنبال نشت نفت است. سه دیدار قبلی او به منطقه آسیب دیده، بر لوئیزیانا که به شدت آسیب دیده است، متمرکز بود.

رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه پس از بازگشت به واشنگتن قرار است درباره فاجعه زیست محیطی نشت نفت و طرح خود برای مقابله با آن صحبت کند.

او همچنین روز چهارشنبه با مدیران بریتیش پترولیوم ملاقات می کند و آنان را برای تشکیل حسابی جهت پرداخت ادعاهای خسارت از سوی مردم و شرکت های آسیب دیده، ترغیب می کند.

مقامات دولت آمریکا روز دوشنبه گفتند بریتیش پترولیوم طرحی را به کاخ سفید ارائه داده است که می گوید تا آخر ماه ژوئن، روزانه ۵۰ هزار بشکه نفت را جمع آوری می کند. این تاریخ دو هفته پیش از زمانی است که بریتیش پترولیوم پیشتر تعیین کرده بود.

این شرکت عظیم نفتی می گوید، تا کنون بیش از ۱/۶ میلیارد دلار در این بحران خسارت دیده است.

باراک اوباما به دلیل نوع مقابله با این بحران مورد انتقاد قرار گرفته است.

نشت نفت با انفجار یک سکوی نفتی در تاریخ ۲۰ آوریل آغاز شد که طی آن ۱۱ کارگر کشته شدند و یک چاه زیر آب آسیب دید که بر اثر آن هزاران بشکه نفت هر روز وارد خلیج مکزیک می شود.

روزنامه واشنگتن پست روز دوشنبه نوشت ایالات متحده پذیرش کمک های بین المللی برای مقابله به این بحران را آغاز کرده است.

با ادامه خشونت های قرقیزستان، هزاران ازبک خانه های خود را ترک کردند

روز دوشنبه چهارمین روز خشونت های قومی در شهرهای جنوبی قرقیزستان، با شنیدن صدای شلیک گلوله و تبادل آتش، ادامه یافت. این درگیری ها تا کنون موجب شده است که نزدیک به ۱۰۰ هزار ازبک خانه های خود را ترک کرده و در مرز تجمع کنند.

مقامات می گویند نا آرامی هایی که روز جمعه آغاز شد تا کنون دست کم ۱۲۴ کشته و بیش از ۱۶۰۰ نفر دیگر را مجروح کرده است.

رهبران جامعه ازبک می گویند شمار کشته شدگان بیشتر از رقم اعلام شده است.

روز دوشنبه، به گفته شاهدان عینی، گروه هایی از مردان مسلح در خیابان های شهر اوش در رفت و آمد بودند و درگیری هایی در جلال آباد، دیگر شهر جنوبی قرقیزستان گزارش شده است.

قرقیزها خانه های و مغازه های محله های ازبک نشین را به آتش کشیده اند. برخی از قرقیزها می گویند این اقدام برای دفاع از جنوب کشور در مقابل تلاش ازبک ها برای تصرف آن منطقه بوده است.

دولت موقف قرقیزستان گفته است نیروهای ذخیره را که متعلق به قربان بک باقی یف، رئیس جمهوری سابق بود، به منطقه می فرستد.

باقی یف، در قیام ۷ آوریل که ۸۵ کشته برجای گذاشت، از مقام خود برکنار شد.

این رهبر سرنگون شده که در بلاروس پناهنده شده است، اتهام های رهبران دولت موقت قرقیزستان مبنی بر این که حامیان او خشونت ها را آغاز کردند، رد می کند.

دلیل خشونت ها روشن نیست اما روز دوشنبه مقامات دولت موقت قرقیزستان از بازداشت «شخصی معروف» به اتهام تحریک شورش ها خبر دادند.

همزمان، اردوگاه هایی در کشور همسایه ازبکستان برای پناهندگان برپا شده است.

مسکو سربازانی را برای حفاظت از پایگاه هوایی روسیه به قرقیزستان اعزام کرده است. درخواست رزا اتونبایوا، رئیس جمهوری موقت قرقیزستان، از روسیه برای اعزام سربازان حافظ صلح، از سوی مسکو رد شده است. خانم اتونبایوا هشدار داده است که قرقیزستان ممکن است با سقوط مواجه شود.

کرملین وعده داده است که کمک های انساندوستانه به قرقیزستان بفرستد. کرملین در عین حال اعلام کرد که در جلسه روز دوشنبه سازمان پیمان امنیت، جمعی متشکل از جمهوری های عضو شوروی سابق به ریاست مسکو، راه های حل بحران قرقیزستان را مورد بحث قرار دادند.

غیر از روسیه، ایالات متحده نیز در قرقیزستان پایگاه هوایی دارد.

سازمان امنیت و همکاری اروپا، که ازبکستان کشور همسایه قرقیزستان، ریاست آن را برعهده دارد، فرستاده ای ویژه به این کشور اعزام کرده است. همچنین در روز پنجشنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد در جریان این بحران قرار می گیرد.

پنج نفر در اثر انفجار در تظاهرات سياسی در کنيا جان باختند

مقامات کنيا می گويند ۵ نفر در اثر دو انفجار که در ميان يک تجمع سياسی در نايروبی پايتخت کشور روی داد، کشته شدند.

دستِ کم ۷۵ نفر ديگر نيز در اثر اين انفجارها در تظاهرات سياسی در پارک اوهور مجروح شدند. در اين پارک رهبران سياسی و مذهبی برای قانون اساسی جديد کمپين ميکردند.

هنوز علت انفجارها روشن نيست.

قرار است مردم کنيا در روز چهارم ماه اوت آينده در يک همه پرسی برای قانون اساسی جديد کشور، به پای صندوق های رأی بروند. قانون جديد کابينه کنيا را کوچکتر می کند و سيستم پارلمانی جديدی را شکل می دهد که در آن به دولت های منطقه ای اختياراتِ بيشتری داده خواهد شد.

هواداران قانون اساسی جديد می گويند که قوانين تازه از دامنۀ فساد های مالی و استفاده های نامشروع از قدرت خواهد کاست. چند نفر از وزرای کنيا با قانون جديد مخالفند و برخی کليساها نيز بخاطر موضوع سقط جنين با اين تغيير مخالفت می کنند.

تشکیل کمیسیون اسراییلی برای تحقیق درباره حادثه غزه

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، پیشنهاد کرد هیاتی برای تحقیق درباره حادثه حمله به کاروان کشتی های کمک رسان به نوار غزه، تشکیل شود.

آقای نتانیاهو روز یکشنبه گفت «یاکوو ترکل»، قاضی سابق دادگاه عالی این کشور، رهبری یک «کمیسیون مستقل» را برای بررسی حوادثی که منجر به حمله کماندوهای اسراییلی به کاروان کشتی ها در روز ۳۱ ماه مه، و کشته شدن ۹ نفر از هواداران فلسطینیان شد، به عهده خواهد داشت.

هیات پیشنهاد شده روز دوشنبه برای تایید به کابینه معرفی خواهند شد.

اسراییل پیش از این پیشنهاد سازمان ملل متحد را برای تشکیل یک هیات تحقیق بین المللی رد کرده بود، اما روز یکشنبه آقای نتانیاهو در بیانیه ای موافقت خود را برای گنجاندن ۲ مقام خارجی در این هیات اعلام داشت.

به گزارش روزنامه اسراییلی ها آرتض، دولت آقای نتانیاهو روز یکشنبه برای اطمینان از پشتیبانی از اختیارات هیات و اعضای آن، با ایالات متحده و چند دولت اروپایی گفت و گو کردند. ها آرتض گزارش می دهد ایالات متحده  خواسته است یک قاضی بازنشسته دادگاه عالی آمریکا این تحقیقات را رهبری کند.

پیشتر عمر موسی، دبیرکل اتحادیه عرب، روز یکشنبه در مرز مصر در شهر مرزی رفح از سوی مقامات حماس و جناح های دیگر فلسطینی مورد استقبال قرار گرفت. رئیس اتحادیه عرب که ۲۲ عضو دارد، گفت محاصره نوارغزه توسط اسرائیل «باید شکسته شود.»

عمر موسی طی دیدار یک روزه اش از نوارغزه، با اسماعیل هنیه رهبر حماس در منزل او ملاقات و مذاکره کرد. او همچنین با خانواده های فلسطینی که طی جنگ غزه و اسرائیل، خویشاوندان خود را گم کرده اند، ملاقات کرد.

در جنگ سه هفته ای غزه که در دسامبر ۲۰۰۸ آغاز شد، حدود ۱۳۰۰ فلسطینی و ۱۳ اسرائیلی کشته شدند.

عمر موسی ارشدترین مقام عرب است که از زمان آغاز تسلط حماس بر نوار غزه در سال ۲۰۰۷، از این منطقه بازدید کرده است.

دیدار آقای موسی از نوار غزه دو هفته پس از حمله تکاوران اسرائیلی به ناوگان امدادی غزه صورت می گیرد.

در این حمله نه فعال حامی فلسطینی ها که همراه کاروانی با هدف شکستن حصر اقتصادی غزه توسط اسرائیل به آنجا می رفتند، کشته شدند.

اوباما بریتیش پترولیوم را مسئول آسیب های ناشی از نشت نفت می داند

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، این هفته قرار است شرکت نفتی بریتیش پترولیوم را برای تشکیل حسابی ویژه تحت فشار قرار دهد که هدف از آن پرداخت خسارات مدعیان آسیب ناشی از نشت نفت در خلیج مکزیک است.

دیوید اکسلراد، مشاور کاخ سفید، روز یکشنبه به تلویزیون NBC گفت آقای اوباما قرار است روز سه شنبه پس از چهارمین سفر خود به خلیج مکزیک برای بررسی نشت نفت، در این زمینه سخنرانی سراسری داشته باشد.

مشاور ریاست جمهوری آمریکا گفت بحران نشت نفت همچنان ادامه دارد. آقای اکسلراد گفت مأموریت رئیس جمهوری آمریکا حفظ مسئولیت بریتیش پترولیوم است.

شرکت عظیم نفتی بریتانیایی برای تلاش بیشتر در جهت پایان دادن به نشت نفت تحت فشار قرار دارد. به گفته کارشناسان روزانه نزدیک به ۴۰ هزار بشکه نفت وارد  خلیج مکزیک می شود.

گارد ساحلی آمریکا روز شنبه در نامه ای خطاب به مسئولان بریتیش پترولیوم از ناکافی بودن تلاش های بریتیش پترولیوم برای مهار نشت نفت، ابراز نگرانی کرد.

در این نامه گفته می شود بریتیش پترولیوم راه حل مشخصی برای مواقع خرابی تجهیزات یا دیگر مشکلات احتمالی، در نظر نداشته است. گارد ساحلی تا روز یکشنبه به شرکت بریتانیایی نفتی مهلت داده بود که راه حل دیگری برای این مشکل در نظر بگیرد.

ویلیام هیگ روز شنبه در مصاحبه با بی بی سی، علی رغم انتقادهای آمریکا از بریتیش پترولیوم، روابط واشگتن – لندن را «عالی» توصیف کرد.

دیوید کمرون نخست وزیر بریتانیا و باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه در مکالمه تلفنی بر روابط دو طرف تأکید کردند.

کرزی خواستار پشتیبانی رهبران محلی از عملیات نظامی در قندهار شد

حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان، از صدها رهبر قبیله ای و مذهبی در قندهار برای تقویت امنیت در جنوب این منطقه که محل استقرار طالبان است درخواست پشتیبانی کرد.

پس از اینکه آقای کرزی درخواست  کرد برای پایان دادن به جنگی که نزدیک به ۹ سال است ادامه دارد از او پشتیبانی کنند، بیشتر مخاطبین در جای خود ایستاده و دست های خود را به نشانه حمایت بلند کردند.

رییس جمهوری افغانستان تلاش می کند هرگونه بی اعتمادی احتمالی از طرف رهبران محلی را درباره تجمع سربازان در قندهار، مرکز شبه نظامیان طالبان، از میان ببرد.

استنلی مک کریستال، فرمانده نیروهای ناتو، به همراه حامد کرزی بود و آسوشیتد پرس پس از این ملاقات به نقل از ژنرال مک کریستال گفت او از درخواست «پر قدرت و روشن» رییس جمهوری افغانستان بسیار خرسند است.

خشونت در جنوب افغانستان پس از آن که شبه نظامیان طالبان پیش از عملیات نظامی دولتی در قندهار، حملات خود را افزایش دادند، بالا گرفته است.

باراک اوباما، رییس جمهوری افغانستان، امسال برای مقابله با گسترش فعالیت های شورشیان طالبان، ۳۰ هزار سرباز جدید به افغانستان اعزام کرد. او وعده داده است تا اواسط ژوئیه، خروج سربازان از افغانستان را آغاز کند.

در این میان، به گفته ناتو روز یکشنبه بر اثر انفجار بمب، یک سرباز دانمارکی جان خود را از دست داد و ۴ تن دیگر نیز زخمی شدند.

بر اساس آمار وبسایت iCasualties.org شمار سربازان بین المللی کشته شده در افغانستان، امسال به ۲۵۸ تن رسیده است.

خانۀ آيت الله صانعی در قم هنگام ديدار مهدی کروبی توسط يک گروه محاصره شد

به گزارش يک وبسايت اپوزيسيون ايران يک گروه اقتدارگرا خانه يکی از روحانيون ارشد شيعه را در شهر مقدس قم که مهدی کروبی رهبر معتدل اپوزيسيون از آن ديدار می کرد، محاصره کرده اند.

وبسايت کلمه روز يکشنبه خبر داد که نيروهای اقتدارگرا منزل آيت الله العظمی يوسف صانعی را در اين شهر استان مرکزی ايران، در محاصره خود دارند. به گفته این وبسايت تظاهرکنندگان عليه آيت الله صانعی و مهدی کروبی و ميرحسين موسوی، کانديداهای انتخابات سال گذشتۀ رياست جمهوری، شعار می دادند.

حسين کروبی پسر مهدی کروبی به وبسايت کلمه گفته است که پدر او در داخل منزل مانده است. وی همچنين گفت که هواداران رژيم اتوموبيل پدر او را که در بيرون منزل آيـت الله صانعی پارک شده بود، خُرد کرده اند.

 اين گزارش ها را نمه توان به طور مستقل، تأييد کرد.

پيشتر مقامات ايران گفتند که نزديک به ۱۰۰ نفر را روز شنبه در نخستين سالگرد انتخابات پرسش برانگيز سال گذشته، بازداشت کرده اند.

خبرگزاری دولتی ايرنا به نقل از حسين ساجدنيا، رييس پليس تهران، در روز يکشنبه گزارش داد که ۹۱ نفر بازداشت شده اند و پرونده های آنها به قوه قضاييه فرستاده شده است.

همچنين روز يکشنبه خبرگزاری رسمی ايران گفت که سرويس اطلاعاتی کشور ۱۳ عضو يک شبکه تروريستی را که حملاتی را عليه اقليت سنی مذهب کشور سازمان می دادند، دستگير کرده است. گزارش مشخص نکرده است که اين گروه به اقليت سنی در بلوچستان يا در کردستان مرتبط است يا نه. گزارش می گويد که اين گروه بيش از ۵۰۰ کيلوگرم مواد منفجره در اختيار داشته است.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر