سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ دی ۱۸, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

پیدا شدن «دیوکسین» در گوشت مرغ در آلمان

مقام های وزارت کشاورزی آلمان می گویند آنها ماده سرطان زای دیوکسین را در سطوح غیر عادی در مرغ ها پیدا کرده اند.

پس از آن که گزارش رسید این ماده در تخم مرغ یافت شده است، سخنگوی وزارت کشاورزی آلمان روز شنبه به خبرنگاران گفت آزمایش نمونه های بافت چربی در سه مرغ نشان داده است که مقدار دیوکسین از سطح مجاز، دو برابر بیشتر است. از زمان کشف آلودگی، این نخستین بار است که این ماده در گوشت دیده می شود.

در این میان، کره جنوبی روز شنبه اعلام کرد واردات گوشت خوک و مرغ را از آلمان متوقف می کند. مقام ها می گویند آنها فراورده های گوشتی از آلمان را قرنطینه خواهند کرد تا از نظر آلودگی بازرسی شوند.

روسیه نیز اعلام کرد محدودیت های واردات گوشت از آلمان را سخت تر خواهد کرد.

پلیس ایران ادعای دستگیری یک زن جاسوس را تایید کرد

یک مقام ارشد جمهوری اسلامی ایران این ادعا را که پلیس یک زن خارجی را به ظن جاسوسی دستگیر کرد، تجدید کرده است.

چند روز پس از آن که تلویزیون دولتی ایران گفت گزارش اولیه نادرست بوده، «احمد گراوند»، معاون فرمانده پلیس مرزی روز شنبه به رادیو ایران گفت نیروهای او یک زن جاسوس را در مرز آذریایجان دستگیر کردند.

«گراوند» همچنین گفت زن یک آمریکایی است، اما خبرگزاری نیمه رسمی فارس بعدا به نقل از او گفت ملیت این زن معلوم نیست.

گزارش های خبری زن را «هال تالایان» معرفی کرده اند و می گویند او از ارمنستان وارد ایران شده است. این زن همچنین متهم است که ابزار جاسوسی را در دندانش جاسازی کرده بود.

یک آژانس امنیتی ارمنستان و وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه گفتند آنها در این باره که زنی به نام «تالایان» از مرز گذشته باشد اطلاعی ندارند.

ديلی تلگراف از سرنوشت شوم يک خانواده ايرانی پناهجو در استراليا خبر می دهد

ديلی تلگراف زير عنوان "خانواده به دنبال بازمانده فاجعه قايق" در گزارشی از وضعيت يک خانواده ايرانی که کوبيده شدن قايق حامل آنان و گروهی ديگر از پناهجويان به صخره های ساحلی يک جزيره استراليا در روزهای پايانی سال ميلادی گذشته فاجعه ای انسانی ببار آورد، عکس زن و مرد جوانی را چاپ کرده است که آنان را مريم الحسينی، و شوهرش، حسين، معرفی می کند، و می گويد اين عکس آنان را در يک روز گردشی در ايران نشان می دهد. گزارش ديلی تلگراف با اين جملات شروع می شود:

مريم الحسينی باهوش و زيبا بود، و دنيا را زير پای خود داشت. اين ايرانی ۲۸ ساله، که آموزش پزشکی ديده بود، به تازگی و پس ازدواج، با نوزاد پسری که به دنيا آورد، مادرهم شده بود.
مريم و شوهرش يک ماه پس ازبرداشتن عکسی به يادگاری از ديدارشان در موزه ای در مشهد، تصميم گرفتند نظيرکاری که بستگانشان ده سال پيش در تلاش برای شروع يک زندگی جديد در استراليا انجام داده بودند ، با پرداخت خرج سفر قاچاقی به قاچاقچيان، راهی استراليا شوند.

اين زوج، همراه با پسر سه ماه شان، سام، جزو سرنشينان قايقی بودند که در برخورد با صخره های ساحل طوفان زده جزيره کريسمس تکه پاره شد، و ۴۸ نفر را کشت.

سام درتلاطم موجی شديد که او را از آغوش مادرش گرفت، غرق شد. حسين، اکنون پس از گذشت قريب يک ماه از آن فاجعه، در بازداشتگاهی در جزيره کريسمس به سر می برد، و از سرنوشت مريم کماکان اطلاعی در دست نيست.

ميسا القادری، يکی از بستگان مريم که در سال ۲۰۰۱ به استراليا مهاجرت کرد، خطرات سفر با قايق را می شناخت و به مريم عليه چنين سفری هشدار داده بود. اما زندگی در ايران دشوار بود.

خانم القادری می گويد حسين خيلی غمگين است. هر روز گريه می کند.

خانم القادری که از اداره مهاجرت برای اطلاع از سرنوشت مريم درخواست کمک کرده است می گويد اين اداره در پاسخ به او گفته است "اين کار ما نيست. اين وظيفه پليس فدرال است. اما پليس فدرال هم گفته است که اين کار ما نيست".

هرالد سان زير عنوان "درخواست بازماندگان فاجعه قايق در جزيره کريسمس برای دفن مردگانشان" می نويسد هنوز پس از گذشت بيش از سه هفته از فاجعه هيچ جسدی برای دفن شدن به بستگان تحويل داده نشده است و اين ، خشم بستگان را برانگيخته است.

در همين حال مقامات در نخستين روز سال نو ميلادی يک قايق ديگر حامل پناهجويان را متوقف ساخته اند.

بستگان مريم برای آگاهی از اينکه دخترشان مرده است، يا نه، کماکان منتظراطلاعی از سوی مقامات هستند.

جمال داوود، مدافع حقوق پناهجويان می گويد اجساد قريب ۳۰ نفر در سردخانه پزشکی  قانونی است اما مقامات هنوزاجازه ديدن آنها را برای شناسائی به بستگان نداده اند.

وزیر دفاع آمریکا به چین می رود

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا برای سه روز گفت و گو با مقامات چین و فرو نشاندن تنش های نظامی به پکن رفته است.

این دیدار یک هفته پیش از سفر هو جیانتائو، رییس جمهوری چین به واشنگتن صورت می گیرد و قرار است رابرت گیتس با او و دیگر مقام های ارشد ملاقات کند.

انتظار می رود وزیر دفاع آمریکا بار دیگر تلاش کند ارتش آزادیبخش چین را متقاعد سازد برای جلوگیری از سوء تفاهماتی که ممکن است موجب مناقشه شود، ارتباط های ثابتی را با آمریکا برقرار کند.

ارتش چین، پس از قطع تماس با پنتاگون بر سر معامله چند میلیارد دلاری فروش اسلحه به تایوان، سال پیش مناسبات محدود با ارتش آمریکا را از سرگرفت.

آقای گیتس از چین برای بحث درباره تنش های جاری در شبه جزیره کره، به کره جنوبی و ژاپن خواهد رفت.

سفر هیلاری کلینتون به منطقه خلیج فارس

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا برای گفت و گو درباره برنامه اتمی ایران و نیاز به حمایت از دولت جدید عراق، رهسپار منطقه خلیج فارس شده است.

خانم کلینتون در چند روز آینده از امارات متحده عربی، عمان و قطر دیدن خواهد کرد.

مقامات وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه به خبرنگاران گفتند هیلاری کلینتون رهبران منطقه را از انتظاراتی که آمریکا از دور بعدی مذاکرات اتمی با ایران دارد آگاه خواهد ساخت. همچنین درباره راه های کمک به کشورها در پای بندی به تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران بحث خواهد کرد.

در مورد عراق، مقامات وزارت امور خارجه آمریکا می گویند واشنگتن بر آن است حمایت بیشتری برای دولت عراق به دست آورد. به گفته آنها، آمریکا کشورهای منطقه را تشویق خواهد کرد سفارتخانه هایی در بغداد باز کنند.

در قطر، کلینتون روز پنجشنبه در جلسه «مجمع آینده» شرکت خواهد کرد. این مجمع یک طرح جامعه مدنی است که کشورهای عربی و گروه هشتگانه کشورهای عمده صنعتی را به یکدیگر پیوند می دهد، و رهبران دولتی و اعضای سازمان های غیر دولتی را دور هم جمع می کند.

دستور قاضی آمریکایی به توئیتر برای تحویل اسناد ویکی لیکس

یک قاضی فدرال در آمریکا به وب سابت توئیتر دستور داده است اسناد مرتبط با ویکی لیکس را به دولت آمریکا تحویل دهد.

این اسناد اطلاعاتی را در مورد جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس و برادلی منینگ، برنامه ریز کامپیوتری ارتش آمریکا شامل می شود.

آسانژ که در ارتباط با جرائم جنسی تحت تعقیب قرار دارد، در حال حاضر در سوئد به قید وثیقه آزاد است.

مننیگ به ارائه اسناد محرمانه به ویکی لیکس متهم است و اینک در بازداشت به سر می برد.

مقامات آمریکایی روز جمعه گفتند وزارت امور خارجه به صدها منبع دیپلماتیکی خارجی که در تلگرام ها از آنها نام برده شده، هشدار داده است مراقب ایمنی خود باشند.

به گزارش نیویورک تایمز وزارت امور خارجه شمار اندکی از مقامات دولت های خارجی، بازرگانان و فعالان حقوق بشر را به مکان های امن تر منتقل کرده است.

مقامات آمریکایی و گروه های حقوق بشر سال پیش از وب سایت ویکی لیکس  به دلیل انتشار هزاران سند جنگ افغانستان بدون خارج کردن اسامی شهروندان افغان که ارتش آمریکا را یاری می دادند، انتقاد کردند.

پیام مقتدی صدر به هوادارانش

مقتدا صدر روحانی تندرو عراقی پس از سال ها اقامت در ایران هفته گذشته به عراق بازگشت. او روز شنبه در جمع طرفداران خود در شهر نجف گفت باید در برابر آنچه که او اشغالگران عراق نامید به مقاومت ادامه داد.

مقتدا صدر از سال ۲۰۰۷ تا کنون در قم به تحصیل در حوزه های دینی مشغول بود و در انظار عمومی درعراق دیده نشده بود.

وی در جمع طرفداران خود که فریاد می زدند ما با تو هستیم گفت: «ما هنوز با سلاح و ابزارهای فرهنگی و هر نوع وسیله دیگر در برابر اشغال مقاومت می کنیم. حالا با من این جمله را تکرار کنید: نه به اشغالگران» و جماعت هم فریاد نه. نه نه را سر دادند.

به موجب توافق امنیتی میان دولت مالکی و آمریکا تا پایان سال جاری همه نیروهای آمریکائی از عراق خارج می شوند اما با در نظر گرفتن امنیت شکننده این کشور امکان دارد نخست وزیر از دولت آمریکا بخواهد بخشی از سربازان آمریکائی درعراق بمانند.

تشکیل کابینه عراق پس از ماه ها چانه زنی با حمایت گروه مقتدا صدر در پارلمان از نخست وزیری نوری مالکی عملی شد. مقتدا صدر پشتیبانی اش از دولت مالکی را مشروط کرد:

«هیات دولت در عراق تشکیل شده است. اگر این دولت در خدمت مردم عراق باشد و امنیت و ایمنی آنهارا تامین نماید ما با دولت هستیم.اگر این دولت در خدمت مردم عراق باشد ما با آن هستیم. و اگر درخدمت مردم نباشد ابزارهای سیاسی برای اصلاح آن وجود دارد. پس بیایید به دولت فرصت بدهیم تا اثبات کند درخدمت مردم است.»

با آنکه حکم بازداشت مقتدا صدر به خاطر نقش او در کشتن فرزند آیت الله خوئی در زمان حمله نیروهای آمریکائی به عراق صادر شده است اما با توجه به اینکه گروه او اکنون در دولت ائتلافی نوری مالکی حضور فعال دارد انتظار نمی رود وی را به دادگاه احضار کنند.

کشته شدن ۶ تن در آستانه همه پرسی سودان

مقام های نظامی در جنوب سودان می گویند در زد و خورد بین شورشیان و ارتش خلق سودان، دست کم ۶ تن کشته شده اند.

به گفته یک مقام ارتش آزادیبخش مردم سودان، زد و خوردها در روزهای جمعه و شنبه بین ستیزه گران وفادار به «گاتلوآک گای»، رهبر شورشی و نیروهای ارتش در ایالت نفتخیز «یونیتی» در ناحیه مرزی شمال و جنوب روی داد و شش شورشی کشته شدند.

وی می گوید شورشیانی که پیشنهاد بخشودگی دولت سودان جنوبی را نپذیرفته اند سعی دارند همه پرسی را که قرار است روز یکشنبه آغاز شود مختل کنند.

همه پرسی بخشی از قرارداد صلح سال ۲۰۰۵ است که به جنگ داخلی بین شمال و جنوب سودان پایان داد و به رای دهندگان فرصت می دهد بین اتحاد با بقیه سودان یا جدایی برای تشکیل یک کشور مستقل، یکی را انتخاب کنند. انتظار می رود آنها به استقلال رای بدهند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نسبت به نبود توافق درباره آینده منطقه نفتخیز آبیان ابراز نگرانی کرده است. قرار بود در آبیان در مورد پیوستن به شمال یا جنوب همه پرسی جداگانه ای انجام گیرد، اما به دلیل اختلاف بر سر این که چه کسی می تواند رای دهد، رای گیری به تاخیر افتاد.

این اختلاف این نگرانی را به وجود آورده است که بدون توجه به نتیجه همه پرسی، سودان ممکن است به جنگ داخلی بازگردد.

عمر البشیر، رییس جمهوری برای کاهش هراس گفته است شمال استقلال جنوب را، اگر مردم آن را انتخاب کنند، جشن خواهد گرفت.

مرکز کارتر در آمریکا ۱۰۰ ناظر برای نظارت بر رای گیری در سودان و در حوزه های خارج از کشور ۱۰۰ ناظر اعزام کرده است.

آژانس آوارگان سازمان ملل متحد می گوید هر روز به طور متوسط ۲ هزار نفر برای شرکت در همه پرسی به جنوب رفته اند. نزدیک به چهار میلیون نفر از ساکنان جنوب سودان برای شرکت در همه پرسی یک هفته ای ثبت نام کرده اند.

صالحی: ایران می تواند میله های سوخت اتمی تولید کند

رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی می گوید برنامه انرژی اتمی ایران اینک می تواند میله های سوخت اتمی و پلاک های مورد نیاز رآکتورهای اتمی را تولید کند.

علی اکبر صالحی، در مصاحبه ای با رسانه های ایران که روز شنبه منتشر شد، می گوید ایران تاسیساتی ساخته که قادر به تولید سوخت اتمی است در اصفهان است.

وی گفت سیاست های غرب نسبت به ایران در حقیقت به دستاوردهای اتمی کشور شتاب بخشید.

در گزارش های رسانه ها توضیح بیشتری داده نمی شود، اما این تحول می تواند مذاکرات معاوضه سوخت اتمی با ایران را دشوار سازد. این معامله، که نخستین بار سازمان ملل متحد بیش از یک سال پیش پیشنهاد کرد، ایجاب می کند ایران اورانیوم کمتر غنی شده خود را برای تبدیل به میله های سوخت جهت استفاده در رآکتور پژوهشی تهران به خارج بفرستد.

هدف از این معاوضه این است که از موجودی اورانیوم ایران برای کاهش توانایی آن در تولید اسلحه کاسته شود.

حمایت هیلاری کلینتون از دادگاه تحقیق ترور حریری

گفته می شود هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر به سعد حریری نخست وزیر لبنان اطمینان داده است که ایالات متحده از دادگاه تحقیق مرگ پدر او حمایت می کند.

خانم کلینتون حمایت خود را روز جمعه در دیداری با حریری در نیویورک ابراز داشت.

سعد حریری بر سر تحقیقاتی که سازمان ملل متحد درباره ترور رفیق حریری در سال ۲۰۰۵ انجام می دهد، با فشارهای سیاسی شدیدی در داخل روبرو است.

حزب الله از وی خواسته است دادگاه را، که انتظار می رود اعضای این گروه را در ارتباط با قتل رفیق حریری و ۲۲ تن دیگر تحت پیگرد قرار دهد، محکوم کند.

هیلاری کلینتون پیشتر در روز جمعه در هتلی در نیویورک با ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی ملاقات کرد. او در پی یک عمل جراحی در آنجا استراحت می کند.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از جيمی دلشاد (شهردار بورلی هيلز) با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شاهين نجفی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر