سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ دی ۲۷, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

پیاده روی خطر ابتلا به بیماری دیابت را کاهش می دهد

نتایج یک پژوهش جدید حاکی است پیاده روی نه تنها به کاهش وزن کمک می کند بلکه احتمال ابتلای افراد به بیماری دیابت نوع دو را کاهش می دهد.

دانشمندان استرالیایی با اندازه گیری قد، وزن و میزان حساسیت انسولین ششصد بزرگسال بین سال های ٢٠٠٠ تا ٢٠٠٥ دریافتند افرادی که پس از گذشت پنج سال بیشتر پیاده روی کرده بودند، نه تنها لاغرتر بودند بلکه سطوح انسولین پایین تر داشتند و درنتیجه احتمال ابتلای آن ها به بیماری دیابت کمتر بود.

دانشمندان از شرکت کنندگان در این آزمایش خواستند تا یک فرم در مورد شیوه زندگی را پر کنند و میزان پیاده روی خود در طی دو روز متوالی را با گام شمار اندازه گیری کنند.

بسیاری از دولت ها و مقامات بهداشتی کشورهای جهان به مردم توصیه می کنند که هر روز به اندازه ده هزار قدم و معادل هشت کیلومتر پیاده روی کنند.

پژوهشگران «موسسه تحقیقاتی کودکان ماردوک» در ملبورن استرالیا که این مقاله تحقیقی را منتشر کرده اند، می گویند اگر فردی که منفعل است و زیاد تحرک ندارد تعداد پیاده روی روزانه اش را به آستانه ده هزار قدم برساند، میزان توده چربی بدن خود را تا تقریباً یک درجه کاهش می دهد و در نهایت سطح حساسیت انسولین این فرد تا سه برابر بهبود می یابد.

بنا به توصیه پزشکان و کارشناسان بهداشتی، کاهش وزن و ورزش از جمله مهمترین عوامل پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت هستند.

مشاوران «انجمن دیابت آمریکا» می گویند افزایش میزان پیاده روی، فعالیت بیشتر و استفاده از پله به جای آسانسور تاثیر بسیار مهمی بر سلامت جسمی و پیشگیری از ابتلای به دیابت خواهد داشت.  

این تحقیق با بودجه دولت استرالیا و شرکت های تولید کننده داروی دیابت تکمیل شده است.

نتایج این پژوهش جدید در شماره ( ١٤ ژانویه ) نشربه «BMJ» منتشر شده است.  

مطبوعات: اعتماد سازی در آستانه گفتگوهای ۲۱ ژانويه با ايران ضروری است

در همين حال در آستانه گفتگوهای ۲۱ ژانويه گروه پنج بعلاوه يک با مقامات اتمی جمهوری اسلامی در استانبول، در ستون نظرات کريستين ساينس مانيتور پيشنهاد شده است که ايالات متحده با اعتماد سازی در گفتگوها پا بگذارد. به باور نويسندهء مقاله -- کيهان برزگر -- رويکرد تحريم و تهديد ايالات متحده در برابر فعاليت های هسته ای ايران، جمهوری اسلامی را به جانب تسليحاتی شدن سوق می دهد، و پيشاپيش، مذاکرات را بی اثر خواهد کرد؛ برعکس، رسيدن به توافقی با جمهوری اسلامی می تواند زمينه را برای تعهد ايران به فعاليت های هسته ای غيرتسليحاتی فراهم کند.

ژوزف شومان در گزارشی که بر روی سايت خبری ای او ال منتشر شده نوشته است جمهوری اسلامی برای دور زدن تحريم های بين المللی عليه برنامه مشکوک هسته ای خود دست به بازی بزرگی زده است و برای رسيدن به هدف خود لبنان، افغانستان، عراق و حکومت خودگردان فلسطين را وارد بازی کرده است. شومان با اشاره به رويدادهای اخير در منطقه از جمله بازگشت مقتدا صدر به عراق، و منع صدور سوخت از ايران به افغانستان می نويسد دولت تهران تلاش دارد تا به غرب يادآوری کند که مرزهای قدرت و نفوذ رژيم اسلامی بسيار فراتر از خطوط مرزی پيش می رود.

روزنامه ديلی تلگراف نيز نوشته است دادگاهی که در بهمن ماه برای محاکمه عظيم آقاجانی افسر ارشد سپاه پاسداران در شهر ابوجا برپا می شود جزئيات رسواکننده ای از قاچاق اسلحه از ايران به نيجريه را افشا خواهد کرد.

گروه بازديد کننده از تاسيسات اتمی ايران روز يکشنبه از تاسيسات غنی سازی اورانيوم در نطنز ديدن کردند. اين گروه که به گفته رسانه های ايران متشکل از نمايندگان کشورهای عضو جنبش غير متعهدها، گروه موسوم به ۷۷، اتحاديه عرب، سوريه، ونزوئلا و عمان است به دعوت جمهوری اسلامی به ايران سفر کرده اند تا فعاليت های هسته ای ايران را از نزديک مشاهده کنند.

ديپلمات های خارجی از جمله نمايندگان شماری از کشورهای عضو آژانس بين المللی انرژی اتمی روز شنبه نيز از تاسياست رآکتور آب سنگين اراک بازديد کردند. علی اکبر صالحی، رييس سازمان انرژی اتمی ايران روز شنبه گزارش های اخير داير بر تاثير گذاری تحريم های سازمان ملل متحد و نيز ويروس موسوم به استاکس نت بر روند فعاليت های غنی سازی اورانيوم در ايران را رد و تاکيد کرد تهران غنی سازی اورانيوم را با قدرت و جديت بيشتر ادامه خواهد داد.

آقای صالحی با اشاره به مطلب روز شنبه نيويورک تايمز که در آن ادعا شده است کارشناسان آمريکايی و اسراييلی خالق استاکس نت اين ويروس کامپيوتری را با موفقيت وارد سيستم هدايت کننده برنامه هسته ای ايران کرده و روند غنی سازی اورانيوم در ايران را با اشکال مواجه کرده اند گفت اگر آنطور که در اين گزارش آمده ويروس استاکس نت سبب کاهش سرعت غنی سازی اورانيوم در ايران شده بود، چرا بازرسان آژانس که تاسيسات اتمی ايران را بطور منظم زير کنترل دارند به آن اشاره ای نکرده اند.

برپايه گزارش نيويورک تايمز کارشناسان آمريکايی و اسراييلی تاثيرگذاری کرم کامپيوتری استاکس نت بر تاسيسات اتمی ايران را در مجموعه کاملا محافظت شده ديمونا در صحرای نقب مورد آزمايش قرار داده اند. در اين گزارش ادعا شده است که استاکس نت در ماه نوامبر يک پنجم سانتريفيوژهای ايران را مختل کرد.

غنی سازی اورانيوم در ايران محور اصلی مخالفت غرب با تهران بر سر برنامه هسته ای ايران را تشکيل ميدهد. پيش بينی می شود اين موضوع مذاکرات روز جمعه و شنبه نمايندگان ايران و گروه موسوم به پنج بعلاوه يک متشکل پنج عضو دائمی شورای امنيت سازمان ملل متحد و آلمان را نيز تحت الشعاع قرار بدهد.

گرچه تهران همواره غنی سازی اورانيوم را خط قرمز مذاکرات با غرب بر سر برنامه هسته ای ايران قلمداد و تاکيد کرده است که از غنی سازی اورانيوم دست نخواهد کشيد. هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، هفته گذشته در ابوظبی گفت تحريم های بين المللی به برنامه هسته ای ايران لطمه زده و تهران را در مسير ادامه ادهاف هسته ای خود با اشکالات فنی فراوانی مواجه کرده است.

گفته می شود دعوت تهران از برخی کشورهای غربی و عضو آژانس بين المللی انرژی اتمی برای بازديد از تاسيسات هسته ای ايران نيز با هدف به نمايش گذاردن توانايی هسته ای کشور و ادامه فعاليت های غنی سازی اورانيوم در ايران انجام شده باشد. تهران از ايالات متحده آمريکا، بريتانيا، فرانسه و آلمان برای بازديد از تاسيسات هسته ايران دعوت نکرد. در همين حال روسيه و چين از اعضای دائم شورای امنيت سازمان ملل متحد نيز از پذيرش اين دعوت و اعزام نمايندگانشان به ايران خودداری کردند.

به گزارش رسانه های ايران نمايندگان کشورهای عضو جنبش موسوم به غير متعهدها، نمايندگان کشورهای عضو گروه ۷۷، اتحاديه عرب، سوريه، ونزوئلا و عمان از جمله بازديدکنندگان از تاسيسات هسته ای ايران هستند. آخرين باری که نمايندگان کشورهای عضو آژانس بين المللی انرژی اتمی به دعوت تهران از تاسيسات هسته ای ايران ديدار کردند، ماه فوريه سال ۲۰۰۷ ميلادی بود.

منتقدان جمهوری اسلامی می گويند بازديد ديپلمات هايی که تخصصی در زمينه مسائل اتمی ندارند نکته تازه ای را در خصوص برنامه اتمی ايران نشان نخواهد داد و ايران برای شفاف سازی بايد همکاری نزديک تری با بازرسان آژانس بين المللی انرژی اتمی داشته باشد.

پیام باراک اوباما در بزرگداشت مارتین لوتر کینگ

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در اعلامیه ویژه ای به مناسبت روز بزرگداشت مارتین لوتر کینگ می گوید نیم قرن پیش، آمریکا با فراخوان یک سخنران مذهبی جوان که نسل آن روز را به تغییر روند تاریخ طلبیده بود، به جنبش در آمد.

دکتر مارتین لوتر کینگ جوان، زندگی خود را وقف مبارزه برای دستیابی به عدالت و برابری کرده بود و بذر امید و آرزو را برای روزی که همه مردم بتوانند غنای آزادی، امنیت و عدالت را طلب کنند پاشیده بود.

آقای اوباما می گوید ما بیست و پنجمین سالگرد این روز ملی را که به اسم یکی از بزرگترین رهبران الهام بخش آمریکا نام گذاری شده است، ارج می نهیم و زندگی و میراث وی را گرامی می داریم. وی همچنین می گوید: «دکتر لوتر کینگ ما را به فرازی هدایت کرد که در آن همه آمریکایی ها می توانند صرف نظر از رنگ پوستشان در یک احترام متقابل و برادرانه زندگی کنند و علاوه بر آن، رهبری مشخص و سخنوری پیامبرانه اش مردم را صرفنظر از سابقه شان در تلاش برای دستیابی به آزادی و حقوق مدنی با یکدیگر متحد کرد».

باراک اوباما در همان حال از الهامی که دکتر لوترکینگ به مردم آمریکا در طلب حقوق برابر داده است سخن می گوید و به این مسئله اشاره می کند که مردم آمریکا باید با چالش هایی که امروز در برابرشان است، با همان قدرت، استحکام، پافشاری و قاطعیت در ارزش های پایداری که دکتر لوتر کینگ گفته بود روبرو شوند.

به گفته آقای اوباما: «در مقام یک ملت، ما (مردم آمریکا) باید دسترسی به فرصت ها را برای همه مردم گسترش داده و به ساختار نابرابری ها در تحرک اقتصادی و دستیابی به بازار کار پایان دهیم».

پرزیدنت اوباما می گوید این مسؤولیت جمعی ما در مقام یک ملت بزرگ است تا مطمئن شویم که بنیاد مستحکمی برای حمایت از امنیت اقتصادی ما وجود دارد که از همه حمایت می کند.
پرزیدنت اوباما همچنین می گوید دکتر کینگ که زندگی اش را وقف دیگران کرده بود، یادآوری می کند که پیشرفت انسانی نه غیر ارادی است و نه اجتناب ناپذیر.

رئیس جمهوری آمریکا به سبب ایثار دکتر مارتین لوتر کینگ جوان در دستیابی به آزادی و عدالت، روز دوشنبه هفدهم ژانویه - بیست و هفتم دی ماه – را به بزرگداشت وی اختصاص می دهد.

کينگ يک کشيش باپتيست بود که عليه تبعيض نژادی در سالهای دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ ميلادی عمدتاً در ايالت های جنوبی آمريکا، مبارزه ميکرد.

مارتين لوترکينگ ابتدا به واسطه رهبری اعتراضات عليه جداسازی سفيدپوستان از سياه پوستان در سيستم اتوبوسرانی شهر مونتگمری در ايالت آلاباما، به شهرت رسيد.

در سال ۱۹۶۴ آمريکا قانون حقوق مدنی را که در آن جداسازی نژادی غيرقانونی اعلام شده بود، به تصويب رساند و کينگ نيز در همان سال برنده جايزه صلح نوبل شد.

مارتين لوتر کينگ در چهارم آوريل ۱۹۶۸ در شهر ممفيس در ايالت تنسی آمريکا، به ضرب گلوله از پای درآمد.

گابريل گيفوردز بدون دستگاه قادر به تنفس است

پزشکان بيمارستان در آريزونا می گويند دستگاه تنفس مصنوعی گابريل گيفوردز نماينده کنگره را قطع و به دنبال يک عمل جراحی، لوله ای را در حنجره او نصب کرده اند.

خانم گيفوردز نماينده کنگره از حزب دموکرات هفته پيش درحالی که با مردم حوزه انتخابی خود مشغول گفتگو بود از ناحيه سر هد ف تيراندازی قرار گرفت .خانم گيفوردز بدون دستگاه نيز قادر به تنفس است اما پزشکان می گويند نصب لوله تنفسی به او کمک می کند و از جمع شدن مايعات در ريه های وی جلوگيری خواهد کرد.

پزشکان می گويند با برداشتن دستگاه تنفس مصنوعی می خواهند توان خانم گيفوردز در سخن گفتن را مورد آزمايش قرار بدهند.

در حادثه تيراندازی که ۸ روز پيش درشهر توسان درايالت آريزونا روی داد شش نفر کشته و ۱۳ نفر زخمی شدند

پرزيدنت اوباما در پيام اين هفته خود در روز شنبه به تيراندازی هفته گذشته در آريزونا که منجر به زخمی شدن گبريل گيفوردز عضو دموکرات مجلس نمايندگان و کشته و زخمی شدن چندين نفر ديگر شد، اشاره کرد.

پرزيدنت اوباما و هو جين تائو در کاخ سفيد ديدار می کنند

در ديدار اين هفته پرزيدنت اوباما در کاخ سفيد با همتای خود هو جين تائو، رييس جمهوری چين، انتظار می رود يک رشته موافقتنامه های بازرگانی ميان آمريکا و چين امضا شود. در ديدار کاخ سفيد، رهبران دو اقتصاد بزرگ جهان طيفی از موضوع های مالی و اقتصادی را مورد گفتگو قرار خواهند داد و يکی از بزرگترين مسائل مورد گفتگو مازاد تراز بازرگانی چين نسبت به آمريکا خواهد بود. در سال ۲۰۱۰ اين مازاد ۲۷۰ ميليارد دلار به نفع چين بوده است.

هوجين تائو روز سه شنبه درکاخ سفيد و روزهای تعطيل آخر هفته در شيکاگو منزل شخصی باراک اوباما با رئيس جمهوری آمريکا ديدار و گفت و گو خواهد کرد.

فروش هواپيماهای آمريکايی، قطعات اتومبيل، کالاهای کشاورزی، و گوشت گوساله به چين از جمله مواردی است که به گفته ناظران در مدت ديدار رييس جمهوری چين از آمريکا به امضای مقام های دو کشور خواهد رسيد.

توسعه انرژی های بازيافتی، سوخت زيستی و فناوری استفاده از زغال سنگ پاک از جمله مسائل ديگری است که مورد گفت و گوی مقام های دو کشور چين و آمريکا خواهد بود.

از آنجا که چين و آمريکا دو کشوری هستند که در زمينه مبارزه با گازهای گلخانه ای از ساير کشورهای جهان پیشی گرفته اند، استفاده از انرژی پاک برای آمريکا و چين از اهميت خاصی برخوردار است.

رقابت سوپر کامپيوتر آی بی ام در برابر دو حريف نيرومند در مسابقه «جپردی»

به تازگی شرکت کامپيوتر سازی آی بی ام از روی آخرين محصول خود پرده برداشت.

مسولان اين شرکت آمريکايی می گويند اين کامپيوتر پيشرفته که «واتسون» نام دارد به پيشبرد هوش مصنوعی بسيار بيشتر از گذشته ياری خواهد رساند.

حجم کامپيوتر واتسون به اندازه ده يخچال است و اطلاعاتی معادل ۲۰۰ ميليون صفحه نيز در دسترس مغز هوشمند الکترونيکی آن قرار دارد. قرار است واتسون در مسابقه جپردی ماه آينده در برابر دو حريف نيرومند قرار بگيرد.

شرکت آی بی ام برای اثبات توانايی های ابر کامپيوتر تازه اش «واتسون» آن را در برابر دو قهرمان بازی های «جپردی» Jeoardy قرار داده است. اين رقابت آزمايشی است اما قرار است رقابت اصلی با يک جايزه يک ميليون دلاری ماه آينده به طور زنده از تلويزيون پخش شود.

کِن جنينگز می گويد: «معمولا برای سرگرمی در مسابقات جپردی شرکت می کنم. اما اين بار احساس می کنم شرکتم در اين رقابت ها بخش مهمی از تجربيات اجتماعی در حوزه تکنولوژی است. بينندگان معمولا در اين رقابت ها حريف ضعيفتر را تشويق می کنند. اما اين بار مطمئن نيستم که من را تشويق می کردند يا نه.»

کِن جنينگز بين سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ در رقابت های جپردی۷۴ بار متوالی، برنده شد. راتگر در اين دور از رقابت ها با وی همکاری دارد. وی از تاريخ شرکتش در جپردی تا کنون حدود ۳ ميليون و ۳۰۰ هزار دلار جايزه نقدی دريافت کرده است.

سوپر کامپيوتر واتسون نيروی خود را از ده سِرور قدرتمند شرکت آی بی ام که بر اساس سيستم عامل لينکس ساخته شده اند، کسب می کند. اين کامپيوتر نتيجه ۴ سال کار طاقت فرسای پژوهشگران شرکت آی بی ام در گوشه و کنار جهان است.

به رغم آنکه کامپيوتر واتسون به منظور رقابت در مسابقات جپردی طراحی شده اما به گفته ديويد فروچی از شرکت آی بی ام کاربردهای تکنيکی آن از اين حوزه بسيار فراتر می رود. فروجی می گويد: «اين کامپيوتر به گونه ای طراحی شده که با طرح هر پرسش مغز هوشمند آن سرنخ ها و منابع بسيار گونه گون را برای يافتن پاسخ مناسب دنبال می کند. اين کامپيوتر به هزاران منبع مراجعه می کند و هزاران پاسخ احتمالی برای هر مسأله را تجزيه و تحليل می کند. واتسون شواهد را جمع آوری کرده و با استفاده از هزاران لگارتيم شواهد موجود را ارزيابی علمی می کند. صرف نظر از جپردی حوزه کاربردی واتسون در بخش بهداشت و پزشکی و همچنين انتشارات و مسائل حقوقی بسيار گسترده است. هر جا که نياز به توانايی بالای تجزيه و تحليلی باشد ميتوان از ظرفيت بالای اين کامپيوتر استفاده کرد.»

در رقابت های ماه آينده به برنده اصلی يک جايزه يک ميليون دلاری پرداخت خواهد شد. نفرات دوم و سوم هم به ترتيب ۳۰۰ و ۲۰۰ هزار دلار جايزه نقدی دريافت خواهند کرد.

برد راتر قهرمان مسابقات جپردی می گويد: «طی رقابت های آزمايشی روشن شد واتسون بازيگر بسيار خوبی است. اما وقتی انسان در برابر ماشين قرار می گيرد قوانين بازی عوض می شود.»

رقابت های اصلی ميان اين سه حريف قدرتمند بين روزهای ۱۴ تا ۱۶ فوريه و به طور زنده از تلويزيون های آمريکا پخش خواهد شد.

حزب الله لبنان از سعد حریری حمایت نمی کند

حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان می گوید گروه شیعه او در گفت و گوهای پیش رو، از نامزدی سعد حریری برای تشکیل دولت جدید در لبنان حمایت نمی کند.

انتظار می رود این مذاکرات روز دوشنبه انجام شود. حسن نصرالله، گفت گروه اپوزیسیون حزب الله، به اجماع تصمیم گرفته است که از نامزدی دوباره سعد حریری حمایت نکند. نصرالله این سخنان را از طریق یک سخنرانی تلویزیونی در ساعات پایانی روز یکشنبه اعلام کرد. وی اعلام نکرد که گروه اپوزیسیون او، از نامزدی چه کسی حمایت می کند.

رهبر حزب الله لبنان همچنین آقای حریری را به خیانت به توافقی متهم کرد که بر اساس آن، دو ائتلاف اصلی سیاسی لبنان یعنی ۸ مارس و ۱۴ مارس، قرار بود نتایج تحقیقات دادگاه بین المللی ترور رفیق سال ۲۰۰۵ حریری  را رد کنند. این دادگاه از حمایت سازمان ملل متحد برخوردار است. حسن نصرالله گفت بر اساس آن پیمان، دولت لبنان می بایست تامین منابع مالی این دادگاه را متوقف می کرد و قراردادش را با این دادگاه لغو می کرد.

نصرالله آقای حریری را متهم کرد که تحت فشار شدید آمریکا و اسراییل از این پیمان عقب نشینی کرده است. میشل عون، یک قانونگذار مطرح مسیحی لبنانی و حامی حزب الله لبنان، هفته گذشته گفت طرح ابتکاری سوریه و عربستان سعودی بدون حمایت اکثریت حاکم شکست خورد.

حزب الله زمانی تازه ترین بحران سیاسی در لبنان را رقم زد که وزرای وابسته به این گروه، چند روز پیش از اعلام نتیجه دادگاه بین المللی رفیق حریری که پیش بینی می شود در آن شماری از اعضای حزب الله در ارتباط به ترور رفیق حریری متهم شوند، از دولت ائتلافی کنار کشیدند و باعث سقوط آن شدند.

میشل سلیمان، رییس جمهوری لبنان، تلاش ها برای تشکیل دولت جدید این کشور را روز دوشنبه آغاز می کند. رهبران سوریه، ترکیه و قطر روز دوشنبه برای بررسی بحران لبنان در دمشق گرد هم می آیند.

درگیری شدید میان نیروهای ارتش تونس و وفاداران به زین العابدین بن علی

در تونس درگیری شدید مسلحانه ای میان نیروهای ویژه ارتش و وفاداران به زین العابدین بن علی، رییس جمهوری برکنار شده رخ داد. این در حالی که نخست وزیر موقت تونس وعده داده است روز دوشنبه تشکیل یک دولت جدید ائتلافی را اعلام کند.

درگیری ها در تونس بعد از ظهر روز یکشنبه در حوالی کاخ ریاست جمهوری، در پانزده کیلومتری شمال پایتخت رخ داد. منابع ارتش تونس می گویند نیروهای ارتش و اعضای جدید گارد ریاست جمهوری، حملات شبه نظامیان وفادار به آقای بن علی را دفع کرده اند. درگیری های مسلحانه جداگانه ای نیز بیرون از مقر اصلی حزب اپوزیسیون و مناطق دیگر پایتخت روی داد.

این درگیری ها زمانی روی می دهد که زین العابدین بن علی، به دنبال اعتراضات گسترده شهروندان تونسی، پس از ۲۳ سال ریاست جمهوری، مجبور به ترک کشورش شد. وی به همراه خانواده اش به عربستان سعودی رفته است.

پایتخت تونس روز یکشنبه شاهد حضور سنگین تانک های ارتش و پلیس ضد شورش بود. فروشگاه ها و مراکز تجاری نیز تعطیل بودند. نیروهای ارتش ده ها نفر از جمله دو مسئول بلندپایه سابق را دستگیر کردند. بازداشت شدگان متهم شده اند که قصد توطئه علیه نخست وزیر موقت تونس را داشته اند.

مسئولان می گویند علی سریاطی، مقام ارشد امنیتی دوران زین العابدین بن علی و معاون او، به توطئه علیه کشور، تحریک برای اخلال، کشتار و غارتگری متهم هستند. محمد غنوشی، نخست وزیر تونس در بیانیه ای کوتاه که از تلویزیون دولتی منتشر شد، گفت تشکیل یک دولت جدید وحدت ملی تا روز دوشنبه اعلام خواهد شد.

حرکت سیل به سمت جنوب استرالیا

سیل در شمال شرق استرالیا که باعث مرگ شهروندان و بروز خرابی هایی شده است، روز یکشنبه به سمت جنوب این کشور سرازیر شد.

مسوولان استرالیایی می گویند بیش از ۱۴۰۰ خانه در ۴۳ شهر ایالت ویکتوریا به زیر آب رفته است و حدود ۳۵۰۰ نفر محل سکونتشان را ترک کرده اند.این منطقه که دو سال پیش، دچار یک آتش سوزی مرگبار و ویرانگر شده بود، اکنون شاهد وخیم ترین سیل یک قرن اخیر خود است.

در بسیاری از مناطق روستایی و همزمان با بارش شدید باران و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، تلاش برای جلوگیری از نفوذ آب با قرار دادن گونی های حاوی شن در جریان است.

از سوی دیگر، در ایالت کویینزلند تلاش گسترده ای برای پاک سازی منطقه در حال انجام است. این ایالت، شاهد عقب نشینی آب  پس از  چند هفته سیل و بارش شدید باران است.

کارشناسان بارندگی های شدید در استرالیا را با پدیده ی آب و هوایی موسوم به لا نینا مرتبط دانسته اند که باعث کاهش دما و تقویت فصل توفان گرمسیری شده است.

ممنوعیت شوهای خانگی لباس و ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی

به گزارش خبرگزاری ها، نیروهای پلیس امنیت تهران بزرگ شماری از برگزارکنندگان شوهای خانگی لباس خارجی را بازداشت و تحویل مقامات قضایی داده اند.

بنا بر گزارش ها در این نمایشگاه های غیرمجاز که در سالن هتل ها و پذیرایی خانه های اشرافی در شمال تهران و شهرهای بزرگ برگزار می شود، نمونه برداری از آخرین مدهای لباس اروپایی از سوی تولیدکنندگان داخلی ست.

پلیس امنیت تهران می گوید برگزاری شوهای خانگی لباس از طریق شبکه اینترنت به اطلاع صاحبان فروشگاه های پوشاک می رسد.

سایت جهان وابسته به حاکمیت نسبت به افزایش حضور مردان در این شوهای خانگی لباس ابراز نگرانی کرده است.

سایت الف نیز در گزارشی در این باره نوشته است: «مدتی است با توجه به رویکرد برخی اقشار مرفه، شوهای خانگی لباس‌های خارجی با تبلیغات محلی در سطح شهر به خصوص مانتوفروشی های تهران، زنان و مردان جوان را به سوی خود می‌خوانند.»

سایت جهان این نمایشگاه های زیرزمینی لباس را که به گفته این سایت «تبلیغات آن بر در و دیوار شهر با ذکر آدرس و تلفن دقیق نصب شده» دارای بار فرهنگی دانسته، از بی توجهی مسئولان انتظامی انتقاد کرده است.

به گفته یک کارشناس و مستند به تصویر آگهی های چاپ شده و تبلیغات دیواری در خیابان های شهر تهران، بخشی از این شوها و نمایشگاه های مد و زیبایی در هتل ها و یا خانه ها در تهران و شهرهای بزرگ تحت پوشش مراسم مداحی یا سفره های نذری و گاه حتا رسما با عنوان «شو خانگی لباس» برگزار می شود.

در این میان سردار مجید مشایخی رئیس سازمان بسیج اصناف كشور تاکید کرد: «نمایشگاه‌های خانگی لباس دغدغه‌ای برای كاسب‌های جز حتی در استان‌های محروم» است.

رئیس بسیج اصناف کشور اما تایید کرد مارک خارجی لباس ها تاثیر مثبتی بر فروش این گونه کالاها دارد از این رو، نمونه برداری از مدل های خارجی لباس و زدن مارک خارجی بر لباس های دوخت داخل به افزایش تولیدات داخلی کمک می کند.

علی اکبر اولیا نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی نیز تایید کرد تولیدکنندگان داخلی برای مقابله با رقبای خارجی ناچار به استفاده غیرمجاز از مارک های خارجی هستند.

ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک نیز در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا  گفت: «امسال با توجه به ركود و اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها» کاهش خرید و فروش پوشاک را در پی داشته است. به گفته رئیس اتحادیه پوشاک دو هزار و پانصد فروشگاه پوشاک عضو این اتحادیه نیز موافق کاهش بهای کالا هستند. هر چند رئیس اتحادیه پوشاک شوهای خانگی را اقدامی خارج از صنف دانست، اما تولیدکنندگان پوشاک بر این باورند که شوهای خانگی در افزایش تولید داخلی موثر است.

یک تولیدکننده پوشاک در خیابان لاله زار تاثیر مارک خارجی و شوهای خانگی لباس را در افزایش خرید لباس موثر دانست و خواهان آن شد که این شوها مجوز رسمی دریافت کنند تا تولید داخلی امکان رشد یابد.

یکی از نمایندگان صنف پوشاک نیز که خواهان قانونی شدن شو لباس شده می گوید: نتیجه ممنوعیت شوهای خانگی ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی ست، اما یقین داشته باشید لباس دست اندرکاران براندهای خارجی و آخرین مدهای اروپایی ست.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از جيمی دلشاد (شهردار بورلی هيلز) با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شاهين نجفی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر