سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ دی ۳, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

وام ۹۰۰ میلیون دلاری چین به نیجریه

چین با اعطا یک وام ۹۰۰ میلیون دلاری به نیجریه به منظور اجرای پروژه های زیر بنایی، سرمایه گذاری در آفریقا را تقویت کرده است.

وزیر دارائی نیجریه روز پنجشنبه در این باره گفت «۵۰۰ میلیون دلار از این وام صرف احداث راه آهن بین ابوجا- پایتخت- و شهر کادونا در شمال کشور هزینه خواهد شد.» وی اضافه کرد از این باقی مانده این وام برای اجرای یک پروژه ارتباطات عمومی استفاده خواهد شد.»

چین در سال های اخیر میلیاردها دلار در قاره آفریقا سرمایه گذاری کرده است.  نیجریه نیز به تامین انرژی چین کمک می کند. در ماه ژوئیه ، چین یک قرار داد ۸ میلیارد دلاری برای ساختن یک پالایشگاه نفت در لاگوس با نیجریه امضا کرد.

نیجریه یکی از مهمترین تولید کنندگان نفت جهان است، اما تجهیزات فرسوده مانع بهره برداری از ظرفیت کامل پالایشگاه های این کشور شده اند.

تنش در شبه جزیره کره بالا می گیرد

در واکنش به رزمایش های مکرر کره جنوبی در آب های دریای زرد در مرز با کره شمالی، پیونگ یانگ روز گذشته در مورد توسل به یک جنگ مقدس هشدار داد. در جریان برگزاری نوزدهمین سالگرد اعلام کیم جونگ ایل به فرماندهی عالی نیروهای مسلح کره شمالی وزیر دفاع این کشورگفت چنان که کشورش مورد حمله واقع شود امکان دارد ارتش از جنگ افزارهای اتمی استفاده کند.

به گفته این مقام در صورت وقوع تجاوز، نه تنها به دفع آن اقدام خواهد شد بلکه همه پایگاه ها و ریشه های جنگ از میان برداشته می شود.

کره جنوبی در واکنش به حمله ۲۳ ماه دسامبر به یک جزیره در جنوب و کشتن ۴ شهروند کره جنوبی رزمایشی با سلاح رزمی را در این جزیره آغاز کرده است. کره شمالی این اقدام همسایه جنوبی را تحریک آمیز قلمداد کرده است.

لی میون باک، رئیس جمهوری کره جنوبی در بازدید از خط مقدم رزمایش گفت به هر نوع حمله کره شمالی با قدرت پاسخ داده خواهد شد.

در پکن سخنگو ی وزارت امورخارجه چین در مصاحبه مطبوعاتی روز جمعه بر خویشتن داری دو طرف در شبه جزیره کره تاکید کرد و گفت حفظ ثبات و آرامش به سود هر دو کشور شبه جزیره است. سخنگو دو طرف کشمکش جاری را به بازگشت به میز گفت و گو و حل اختلاف ها از راه مذاکره دعوت کرد. چین تنها متحد عمده کره شمالی در جهان است.

در آمریکا، بیل ریچاردسون که به تازگی از سفر به پیونگ یانگ و دیدار با رهبران کره شمالی بازگشته است وضعیت در شبه جزیره کره را به بشکه باروت تشبیه کرد:

«تنش بسیار بالاست. بی اعتمادی بسیار زیاد است و به نظر من دیپلماسی تنها راه جلو گیری از انفجار بشکه باروت است. دیدار من نتیجه مثبتی داشته و توانسته ام کره شمالی را به خودداری از تلافی نشویق کنم. آنها حتا پذیرفتند آژانس بین المللی انرژی اتمی بر تاسیسات هسته ای شان نظارت کند. ۱۲ هزار میله سوخت هسته ایشان را بفروشند و حتا با جامعه بین المللی ارتباط برقرار کنند.»

بیل ریچاردسون که نگران جان سربازان آمریکائی مستقر در شبه جزیره کره است می گوید چون کره شمالی در انزوا قرار گرفته و کسی با آنها گفتگو نمی کند فکر می کنند کاری که می کنند درست است. شاید من سهم کوچکی در رویکرد آنها به واقع بینی داشته باشم اما دولت آمریکا باید دراین زمینه گامی به جلو بگذارد.

حماس به آتش بس با اسراییل پای بند است

یک رهبر ارشد حماس می گوید این گروه به رغم افزایش حملات راکتی از نوار غزه، با آتش بس با اسراییل پای بند است.

«محمود زهار»، بنیانگذار مشترک حماس و عضو رهبری آن، این موضوع را روز جمعه در شهر خان یونس در جنوب غزه عنوان کرد.

در روزهای اخیر، هواپیماهای جنگی اسراییل به چندین حمله در غزه دست زده اند و حماس راکت و خمپاره به جنوب اسراییل پرتاب کرده است.

در یکی از حملات، پنج ستیزه گر فلسطینی کشته شدند. مقامات اسراییل گفتند حملات در پی شلیک دست کم ۱۳ گلوله خمپاره از غزه به اسراییل صورت گرفت.

اسراییل و حماس در پی هجوم اسراییل به غزه با آتش بس موافقت کردند.

در خبری دیگر، هزاران تظاهر کننده در اورشلیم جمع شدند و به تجدید توقف خانه سازی در کرانه غربی و اورشلیم شرقی اعتراض کردند.

پیونگ یانگ و سئول به حملات لفظی به یکدیگر ادامه می دهند

کره شمالی و کره جنوبی به تندگویی علیه یکدیگر افزوده اند.

در حالی که کره جنوبی رزمایش های بیشتری انجام می دهد، کره شمالی روز پنحشنبه گفت اگر تحریک شود آمده است از نیروی اتمی بازدارنده خود برای آنچه آنرا «جنگ مقدس» نامید، استفاده کند.

کیم یونگ چون وزیر دفاع گفت کره جنوبی آگاهانه وضع را به سمت جنگ سوق می دهد.

رییس جمهوری کره جنوبی روز پنجشنبه در پایگاهی در نزدیکی مرز با سربازان ملاقات کرد و گفت جنوب باید با یک ضد حمله قدرتمند به هر جمله ای از شمال پاسخ دهد.

پلیس هند ۴ ستیزه گر مظنون را جستجو می کند

پلیس هند روز جمعه جستجو برای یافتن چهار عضو یک گروه ستیزه گر را که گفته می شود با هدف دست زدن به حملاتی وارد مومبای شده اند، آغاز کرد.
مقامات روز پنجشنبه هشداری درباره چهار مرد که می گویند به لشکر طیبه تعلق دارند صادر کردند این گروه مسئول حمله تروریستی سال ۲۰۰۸ به مومبای، که ۱۶۶ تن را کشت، شناخته می شود.
کمیسر مشترک پلیس مومبای گفت گروه برای «حمله شدیدی» همزمان با تعطیلات کریسمس و سال نو آماده می شود.
او گفت پلیس هند اطلاعاتی در مورد ملیت های مردان ندارد، اما آنها را معرفی کرد.

روسیه دو کشتی جنگی از فرانسه می خرد

روسیه موافقت کرده است دو کشتی جنگی تهاجمی فرماندهی و آبی - خشکی از فرانسه بخرد.

نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری فرانسه روز جمعه گفت نیروی دریایی روسیه موافقت کرده است دو کشتی جنگی نوع میسترال خریداری کند و امکان خرید دو کشتی دیگر نیز هست.

میسترال می تواند ۱۶ هلیکوپتر و ده ها خودرو زرهی را حمل کند.

این توافق یکی از بزرگترین معاملات نظامی بین یک کشور عضو ناتو و روسیه تلقی می شود ماه ها درباره آن مذاکره شده است.

کاخ الیزه در بیانیه ای گفت آقای سارکوزی و دمیتری مدودف، رییس جمهوری روسیه روز جمعه توافق را به یکدیگر تبریک گفتند.

در بمب گذاری های عراق ۵ تن کشته شدند

پلیس عراق می گوید در انفجارهایی در روز جمعه که هدف آن دو خانه در جنوب بغداد بود، پنج تن جان سپردند و چهار نفر مجروح شدند.

به گفته مقامات، دست کم سه تن از قربانیان کودک بودند. خانه ها در بابل قرار داشت و متعلق به خانواده های شیعه بود.

روز جمعه همچنین، مقامات امنیتی گفتند مردان مسلح دو افسر پلیس را در جریان شبیخونی در سامره، در شمال بغداد کشتند، و خودرو آنها را آتش زدند.

ویکی لیکس؛ پارادوکس آزادی و امنیت ملی

انتشار اسناد محرمانه وزارت امور خارجه آمریکا در ویکی لیکس، بحث های گسترده ای درباره آزادی و حدود فعالیت رسانه ها در ایالات متحده به راه انداخته است. این مباحث از آن رو جنجال برانگیز شده اند که تعارض آزادی رسانه ها و حفاظت از امنیت ملی را آشکار می کنند.

ویکی لیکس پیش از انتشار مستقیم این اسناد محرمانه در سایت خود، آنها را برای چندین روزنامه معروف اروپائی و آمریکائی نظیر اشپیگل، گاردین و نیویورک تایمز نیز ارسال کرده است. این روزنامه ها و به ویژه دستگاه های ارتباط جمعی در ایالات متحده مقاله ها و تحلیل های فراوانی در مورد این اسناد محرمانه منتشر کرده اند.

لوسی داگلیش رییس «کمیته صیانت از آزادی مطبوعات» در آمریکا معتقد است، آزادی بیان و مطبوعات در ایالات متحده با حمایت قانون و بدون ترس از سانسور تضمین کرده است.» به گفته خانم داگلیش مردم از روزنامه نگاران انتظار دارند که خبر دهند دولت با پولی که به عنوان مالیات از مردم می گیرد، چه می کند.

از سوی دیگر جیمز بروس از تحلیگران سابق سازمان سیا می گوید «دشمن با رصد کردن مطالب رسانه های آمریکائی به ویژه اسناد محرمانه، به روش های ایالات متحده در جمع آوری اطلاعات پی می برد تا آن را علیه خودمان به کار گیرد و روزنامه ها هم نمی دانند با این کار چه آسیبی به امنیت ملی وارد می کنند.»

هایت لیمور رئیس انجمن روزنامه نگاران حرفه ای، ضمن تائید اظهارات خانم داگلیش می گوید «دست اندرکاران رسانه ها بدون کسب اطمینان از صحت مدارک یا نظر کارشناسان، اطلاعات محرمانه را چاپ نمی کنند. دولت نهاد بسیار قدرتمندی است و هدف روزنامه نگاران حرفه ای از انتشار اسناد محرمانه این است که به ایجاد یک فضای سالم برای نقد عملکرد دولت در آمریکا کمک کنند.» در حالی که آقای بروس به عنوان فردی که سال ها در یک سازمان امنیتی کار کرده با این نظر موافق نیست و می گوید «وزارت دادگستری آمریکا یا دستش بسته بوده و یا در بازخواست از روزنامه نگاران ناشر اسناد محرمانه کوتاهی کرده است.»

آمریکا ۵۰ سال پیش و پس از انتشار مدارک محرمانه پنتاگون در مورد جنگ ویتنام توسط دکتر دانیل الزبرگ شاهد مباحث مشابهی در مورد آزادی مطبوعات و رعایت الزام های امنیت ملی بود. اما اکنون عامل اصلی انتشار اسناد محرمانه وزارت خارجه آمریکا، یک تارنمای اینترنتی بوده است. گروهی هم معتقدند که دلیل ناتوانی دولت آمریکا در برخورد با روزنامه نگاران ناشی از قوانین جاسوسی در کشور است که ۹۳ سال پیش و قرنی پیش از ظهور اینترنت تدوین شده است.

کشته شدن ۳ سرباز در شمال غربی پاکستان

مقامات امنیتی در پاکستان می گویند نزدیک به ۱۵۰ ستیزه گر روز جمعه به پنج پست بازرسی در شمال غربی کشور حمله کردند.

زد و خوردها در یک منطقه قبیله ای در مرز افغانستان در گرفت. در این حادثه سه سرباز و ۲۴ ستیزه گر کشته شدند.

مقامات آمریکایی می گویند این منطقه به پایگاهی برای ستیزه گران طالبان و القاعده، که مسئول حملات مرگبار علیه نیروهای ائتلاف در افغانستان شناخته می شوند، تبدیل شده است.

در یک بررسی جدید استراتژی آمریکا در افغانستان و پاکستان، خواسته شده که با پاکستان همکاری بیشتری شود، تا  تروریست هایی که در مناطق مرزی عمل می کنند از پناهگاه های امن محروم شوند.

آماده باش در رم

پایتخت ایتالیا در شب کریسمس در آماده باش کامل قرار دارد. روز پنجشنبه انفجار بمب های پستی در سفارتخانه های سویس و شیلی دو نفر را به شدت مجروح کرد.

خبرگزاری ایتالیایی «آنسا» گزارش داده که گروه «فدراسیون غیر رسمی آنارشیست» در یادداشتی که در محل یکی از انفجارها پیدا شد، مسئولیت حملات را بر عهده گرفته است. این گروه تاکید کرده است تصمیم دارد با عمل صدایش را به گوش ها برساند.

هفته جاری هزاران گردشگر توریست و زائر برای شرکت در آئین های کریسمس در واتیکان، به رم می آیند.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شاهين نجفی با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای ليلا فروهر به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر