سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آذر ۲۰, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

در پی یک عمل جراحی، وضعیت ریچارد هولبروک بحرانی اعلام شد

ریچارد هولبروک، فرستاده ویژه آمریکا به افغانستان و خاورمیانه، در پی یک عمل جراحی در بیمارستانی در واشنگتن، در وضعی وخیم قرار دارد.

پزشکان روز شنبه هالبروک را برای ترمیم یک پارگی در آئورت او، یک شاهرگ عمده قلب، عمل کردند. فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت امور خارجه می گوید خانواده دیپلمات ۶۹ ساله در کنارش هستند.

هالبروک پیشتر به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد خدمت کرد و طراح اصلی قراردادهای صلح سال ۱۹۹۵ دیتون بود که به جنگ در بوسنی - هرزه گوین پایان داد.

او روز جمعه در حالی که در وزارت امور خارجه سرگرم کار بود، به زمین افتاد و به بیمارستان انتقال یافت.

پرزیدنت اوباما در سال ۲۰۰۹ هالبروک را به عنوان نماینده شخصی خود در افغانستان و پاکستان منصوب کرد. او ماه پیش به اسلام آباد رفت و با مقامات پاکستان در بازسازی مناطق سیلزده و دیگر مسائل اقتصادی گفت و گو کرد.  

مردم در ايران تحريم ها و واکنش دولت را در آلودگی هوا موثرمی دانند

وال استريت جرنال زير عنوان "ايرانيان آلودگی هوا را ناشی از تحريم های غرب می دانند" می نويسد مقامات ايرانی می گويند آلودگی هوا در تهران و ديگر شهرهای بزرگ چهارهفته است که در سطحی بحرانی قرار دارد، و اوضاع جوّی را عامل آن معرفی می کنند، اما سکنه پايتخت تحريم های بين المللی و واکنش دولت به تحريم ها را عامل اين آلودگی می بينند.

گزارشی غير رسمی که روز جمعه در بسياری از رسانه های غير دولتی منعکس شد، شمار مردمی را که از اين آلودگی مرده اند، بيش از ۲۵۰۰ نفر برآورد می کند.

گزارش مويد نظر ايرانيانی است که اين آلودگی را ناشی از دود اتوموبيل های مصرف کننده بنزين های نامرغوبی می دانند که ايران برای مقابله با تحريم های تحت رهبری آمريکا در داخل توليد می کند.

دولت ايران تکذيب می کند که بنزين عامل آلودگی بوده است و گرمای غيرعادی در اين فصل را اثرگذار معرفی می کند.

تهران درتابستان امسال، پس از آنکه تحريم های آمريکائی صادرات بنزين به ايران را هدف گرفت، برای جبران کسری بنزين وارداتی، شروع به تبديل کارخانه های پتروشيمی به واحد های پالايشگاهی کرد.

مقامات اخيرا برای نگاه داشتن مردم در خانه، مدارس و نهادهای ديگر را منظما تعطيل می کنند. تلاش برای بارور سازی ابرها و ايجاد باران مصنوعی نيز نتوانسته است آلودگی هوا را برطرف سازد.

يک آرشيتکت در تهران می گويد "قطعا اين آلودگی ترسناک و بدتراز آن است که در تمام عمرم به ياد دارم. من حتی نمی توانم چراغ های راهنمائی را ببينم. همه فکر می کنند اين آلودگی ناشی از بنزين است. درست است يا غلط، نميدانم".

قرارداد کشیدن خط لوله گاز از ترکمنستان به هند امضا شد

رهبران آسیای جنوبی با اجرای طرح های کشیدن خط لوله ای برای حمل گاز طبیعی، که از برخی از خطرناکترین بخش های افغانستان خواهد گذشت، موافقت کرده اند.

رهبران ترکمنستان، افغانستان و پاکستان، همراه با وزیر نفت و گاز طبیعی هند، روز شنبه برای امضای قرارداد در عشق آباد ملاقات کردند.

مسیر خط لوله که ۱۷۰۰ کیلومتر طول دارد، از میدان های گاز طبیعی ترکمنستان آغاز می شود، از جنوب افغانستان، منطقه ای که در آن نیروهای ائتلاف با شورشیان طالبان در نبرد هستند، می گذرد و پیش از آن که در هند به پایان برسد، از پاکستان عبور می کند.

مقامات می گویند خط لوله که پس از تکمیل، هر سال بیش از ۳۰ میلیارد متر مکعب گاز را منتقل خواهد کرد، تولید شغل خواهد کرد و خواهد توانست میلیون ها دلار عوارض ترانزیستی برای کابل فراهم آورد.

 بهرغم نگرانی های امنیتی، آمریکا و بانک توسعه آسیا هر دو حمایت خود را از پروژه ابراز داشته اند.

کارشناسان بر این عقیده اند که ترکمنستان چهارمین ذخایز بزرگ گاز طبیعی جهان را در اختیار دارد، اما جزییات چگونگی و زمان ساختن خط لوله فاش نشده است.

خبرگزاری رویترز می گوید هزینه کشیدن خط لوله ممکن است از ۳ میلیارد دلار فراتر برود.

در مراسم امضای توافقنامه در روز شنبه، رییس جمهوری ترکمنستان گفت خط لوله جدید به توانمندی و ثبات منطقه کمک خواهد کرد.

حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان نیز گفت کشور او برای حفط امنیت در جریان عملیات ساختمانی و پس از آن هر کاری را که بتواند انجام خواهد داد.

رهبر کردهای عراقی خواهان خودمختاری منطقه شد

رهبر کردستان عراق مساله خودمختاری منطقه را مطرح ساخته است.

مسعود بارزانی روز شنبه در همایشی که حزب دموکرات کردستان ترتیب داده بود و نوری المالکی نخست وزیر و دیگر مقامات بلند پایه در آن حضور داشتند، گفت کردها حق دارند از خودمختاری برخوردار باشند. آقای بازرانی گفت او این مساله را در کنفرانس یک هفته ای که روز یکشنبه در اربیل تشکیل می شود مطرح خواهد ساخت.

خبرگزاری فرانسه می گوید این نخستین بار است که رهبر کردستان عراق رسما چنین پیشنهادی را به یک کنفرانس حزبی که قرار است به آن رای بدهد، ارائه می کند.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که نوری المالکی به تلاش برای تشکیل دولت جدید ادامه می دهد. او نیز در همایش سخن گفت و یادآور شد که دولت ممکن است تا پایان دسامبر تشکیل شود.

حزب حاکم جنوب سودان از استقلال حمایت می کند

حزب حاکم جنوب سودان برای نخستین بار رسما از استقلال جنوب حمایت کرده است.

پیشاپیش برگزاری یک همه پرسی، یک مقام بلندپایه جنبش آزادیبخش مردم سودان روز شنبه گفت حکومت سودان در تامین وحدت این کشور ناموفق بوده است، بنابراین، حزب از آنچه مردم می خواهند طرفداری می کند. وقتی از او خواسته شد توضیح بیشتری بدهد، گفت «جدائی.»

این گفته با مقررات توافق صلح سال ۲۰۰۵ که حاکی است جنبش آزادیبخش مردم سودان در جنوب و حزب حاکم کنگره ملی در شمال، برای جذاب ساختن وحدت تلاش خواهند کرد، مغایرت دارد.

توافق صلح به جنگ داخلی ۲۱ ساله شمال و جنوب پایان بخشید و در آن تعهد شد که استقلال جنوب به همه پرسی گذاشته شود.

تنش در پیشاپیش رفراندوم در ۱۹ دی ماه گسترش یافته است و طرفین یک دیگر را به تقویت نیروهای نظامی در امتداد مرز مشترک متهم می کند.

کلینتون، اسراییل و فلسطینیان را به مصالحه دعوت می کند

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا می گوید واشنگتن دیگر «یک شرکت کننده بی تفاوت» در مذاکرات صلح خاورمیانه نخواهد بود، و سعی خواهد کرد دو طرف را وادار سازد بدون تاخیر به مسائل اساسی بپردازند.

خانم کلینتون روز جمعه در سمینار سیاست خاورمیانه در واشنگتن سخن گفت و فلسطینیان و اسراییلیان را تشویق کرد مسائل گوناگونی را که موجب شده است مذاکره درباره راه حل دو کشوری به بن بست کشیده شود، حل کنند. وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت مهم است که دو طرف برای رسیدن به توافق مصالحه کنند.

اهود باراک، وزیر دفاع اسراییل نیز که در این سمینار شرکت داشت امکان تقسیم اورشلیم را مطرح ساخت.

او پیشنهاد کرد غرب اورشلیم و محله های یهودی نشین به اسراییل تعلق داشته باشد و محله هایی که بیشتر جمیت آنها عرب هستند زیر کنترل فلسطینان قرار گیرند.

چند ساعت پیش از ایراد سخنرانی، هیلاری کلینتون جداگانه با اهود باراک، وزیر دفاع اسراییل و صائب اریغات، مذاکره کننده اصلی فلسطینی ملاقات کرد.

خانم کلینتون گفت جرج میچل فرستاده آمریکا به خاورمیانه به منطقه بازمی گردد و مذاکرات او با مقامات اسراییلی و فلسطینی بر مسائلی مانند مرزها، امنیت، محله های یهودی نشین، آب، آوارگان و اورشلیم متمرکز خواهد بود.

تحقیقات ناتو درباره اتهام در ارتباط با کشته شدن غیرنظامیان در افغانستان

ناتو می گوید درباره این اتهام که هفت عضو یک شرکت امنیتی خصوصی روز شنبه در جریان عملیات نیروهای افغان و ائتلاف کشته شدند تحقیق می کند.

در اطلاعیه گفته می شود تیراندازی مرگبار پس از آن درگرفت که سربازان در ایالت پکتیا یک عامل گروه حقانی را بازداشت کردند.

به گفته ناتو پس از آن که نیروی مشترک با استفاده از بلندگوی دستی از سرنشینان یک خودرو خواست به آرامی خارج شوند، مردی با یک کلاشینکف بیرون آمد. ناتو می گوید نیروی امنیتی او را دشمن تلقی کرده و هدف گلوله قرار داد.

ناتو می گوید سپس چندین فرد مسلح با نیرو به زد و خورد پرداختند و هفت نفر کشته شدند.

سفر وزیر امور خارجه کره شمالی به مسکو

کره شمالی می گوید دیپلمات ارشد خود را به روسیه فرستاده است.

در حالی که برای کاهش تنش در شبه جزیره کره تلاش های گسترده ای در جریان است، خبرگزاری رسمی کره شمالی روز شنبه گزارش داد پاک اوی- چون، وزیر امور خارجه رهسپار مسکو شد. در گزارش جزییات بیشتر ارائه نشده است.

وزیر امور خارجه کره شمالی روز جمعه به خبرگزاری اینترفکس روسیه گفت پیونگ یانگ تقویت زراد خانه اتمی کشور را برای خنثی کردن تهدیدهای کره جنوبی و آمریکا توجیه پذیر می داند. او آنها را به دنبال کردن یک سیاست خصمانه و درگیری با کره شمالی متهم کرد.

روسیه عضو گروه شش گانه ای است که تلاش می کند برنامه اتمی کره شمالی را متوقف سازد.

زخمی شدن پنج سرباز و چهار پلیس در افغانستان

مقامات در افغانستان می گویند در انفجار یک بمب در کنارجاده ای در جنوب کشور، ۱۵ غیر نظامی کشته شده اند.

مقامات روز شنبه گفتند انفجار روز جمعه در ناحیه «خانشین» در ولایت هلمند روی داد.

مقامات ولایت طالبان را مسئول دانسته اند.

روز شنبه، دو بمب گذاری انتحاری سربازان و ماموران پلیس را هدف گرفت.

مقامات می گویند در حملاتی به یک کاروان نظامی در ولایت غندوز و یک قرارگاه پلیس در قندهار، دست کم پنج سرباز، چهار پلیس و چند غیر نظامی مجروح شدند.

مقامات در غندوز می گویند بمب گذار انتحاری با استفاده از یک خودرو مسروقه پلیس، به کاروان نظامی نزدیک شد و پنج سرباز و چند غیر نظامی را مجروح کرد.

طالبان مسئولیت این حمله را پذیرفته اند.

تصویب برنامه مقابله با گرم شدن هوا

شرکت کنندگان در کنفرانس دو هفته ای بررسی وضعیت آب و هوا در کنکون، مکزیک، برنامه معتدلی را برای مبارزه با پدیده گرم شدن هوا تصویب کرده اند.

نمایندگان بیش از ۱۹۰ کشور روز شنبه توافقنامه را که شامل تاسیس یک صندوق چند میلیارد دلاری برای کمک به کشورهای فقیر است، تصویب کردند.

بولیوی تنها کشوری بود که برنامه را رد کرد و آن را برای مهار تغییرات آب و هوا کافی ندانست.

تصمیمات مذاکرات آب و هوای سازمان ملل متحد معمولا با اجماع گرفته می شود.

وزیر امور خارجه مکزیک گفت اجماع به این معنا نیست که یک کشور حق دارد تصمیماتی را که دیگری از آنها حمایت می کند، وتو کند.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شاهين نجفی با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای ليلا فروهر به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر