سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ اردیبهشت ۳, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

۷ سرباز پاکستانی در شبیخون شبه نظامیان کشته شدند

مقامات نظامی پاکستان می گویند در شبیخون شبه نظامیان در نزدیکی مرز افغانستان، دست کم ۷ سرباز جانسپردند و ۱۶ نفر دیگر مجروح شدند.

بگفته مقامات، شورشیان روز پنجشنبه به سربازان در ناحیه «داتا ِخل» درمنطقه عشایری وزیرستان شمالی حمله کردند.

یک اطلاعیه نظامی حاکی است حمله در جریان «حرکت عادی» سربازان به ناحیه از شهر میرانشاه صورت گرفت.

در منطقه عشایری اورکزی، مقامات می گویند نیروهای امنیتی حمله ای به یک پست بازرسی نظامی را دفع کردند و در زدوخوردی که متعاقبا در گرفت، دست کم ۱۵ شبه نظامی را کشتند. ارتش پاکستان ماه پیش هجوم گسترده ای را علیه شبه نظامیان در اورکزی آغاز کرد.

مقامات اطلاعاتی پاکستان نیز می گویند شبه نظامیان در وزیرستان شمالی چهار مرد را به اتهام جاسوسی کشتند.

اجساد آنها روز جمعه در شهر میرعلی پیدا شد. مقامات می گویند شبه نظامیان یکی از آنها را گردن زده بودند.

در رویدادی جداگانه در روز جمعه، وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد کشور ۴ میلیون دلار به صندوق کمک به بازسازی در مناطق مرزی پاکستان در امتداد مرز افغانستان اختصاص داده است.

وزارت امور خارجه می گوید این پول برای تثبیت منطقه ای که گروه های شبه نظامی گوناگون از آن بعنوان پایگاهی استفاده می کنند، بکار خواهد رفت.

شرکت نفت چين طرف قراردادی دو ميليارد دلاری با دولت ايران است

نيويورک تايمز زير عنوان  "فهرست آمريکا از شرکت های کمک کننده به پروژه های انرژی ايران" می نويسد تحقيقگران کنگره روز پنجشنبه گزارش دادند طی پنج سال گذشته چهل و يک  شرکت خارجی به ايران در توسعه بخش نفت و گاز خود،  که تامين کننده بيش از نيمی از درآمدهای دولت ايران است، کمک کرده اند.

دفتر حسابرسی دولت ميگويد شرکت های فراهم کننده کارشناسی، تجهيزات، و منابع مالی، و نيز شرکت های درگير درعمليات ساختمانی خطوط لوله نفت و گاز، دولت ايران را قادر ساخته اند توليد انرژی و درآمدها  را بالا ببرد.

اين فهرست حاوی نام هيچ شرکت آمريکائی نيست، اما گزارش شده است شرکت ملی نفت چين تامين کننده منابع مالی برای يک حوزه نفتی، و طرف  توافقی با  دولت ايران به ارزش بيش از دو ميليارد دلار است. کشتی سازی و مهندسی دريائی کره جنوبی  بنام Daewoo  نيز گزارش  شده است که در چارچوب يک مقاطعه سيصد و هشتاد و چهار ميليون دلاری، سازنده کشتی های نفت کش برای ايران بوده است.

گزارش نمی گويد آيا شرکت ها قانون تحريم های ايران را نقض کرده اند يا نه. هدف اين قانون مجازات شرکت هائی است که بيش از بيست ميليون دلار درسال برای توسعه حوزه های نفت و گازدر ايران سرمايه گذاری کنند.

سناتوردمکرات، Kirsten Gillibrand  از ايالت نيويورک، که مصرا خواستار تشکيل جلساتی برای رسيدگی به وضعيت شرکت های درگير تجارت با ايران است، ميگويد واضح است که به اتخاذ موضعی قاطع ترعليه شرکت های ناقض قانون تحريم های ايران نياز داريم.

مجلس نمايندگان، و سنای آمريکا، قوانينی گذرانده اند که هدف آنها تحکيم و تقويت تحريم های تنبيهی عليه شرکت هائی است که با ايران  داد و ستد دارند، و برطرف ساختن تفاوت های ميان مصوبه ها اکنون در دستور کاراين دو مجلس است.

واشنگتن تايمز زير عنوان "مجلس نمايندگان و سنای آمريکا به تحريم های ايران  شکل ميدهند" می نويسد مجلس نمايندگان آمريکا روز پنجشنبه رای به شرکت در کنفرانسی مشترک با سنای اين کشور در مورد مصوبه ای برای وضع تحريم های جديد عليه ايران داد، که نخستين جلسه چنين کنفرانسی پس از ماهها درچارچوب ضابطه ای عادی و معمول در برطرف ساختن تفاوت های ميان مصوبه های دو مجلس محسوب ميشود- هر چند که اين ضابطه دراين اواخر چندان هم معمول نبوده است.

مجلس نمايندگان با چهار صد و سه رای موافق درمقابل يازده رای مخالف، روز پنجشنبه برای گفتگوگرانی که به نمايندگی از سوی دومجلس به اين کنفرانس ميروند تا به مصوبه  تحريم ها شکل نهائی بدهند، ضرب الاجل غير الزامی بيست و هشتم ماه مه را در نظر گرفته است، هرچند که بسياری از آنان به اقدامی سريع تر اميدوارند، که  می تواند به مجازات شرکت های درگير در بخش نفت ايران منجر شود، و تحريم ها را به شرکت های آمريکائی نيز تعميم بدهد، که شعب آنها در خارج ، با ايران داد و ستد دارند.

نماينده جمهوريخواه،Ileana Ros-Lehtinen  از ايالت فلوريدا و عضو ارشد کميته روابط  خارجی مجلس نمايندگان، که برای مقابله با اين کشور مظنون به داشتن برنامه تسليحات اتمی، با احتمال  ايجاد  زرادخانه ای از تسليحات اتمی در ظرف سه  سال، و دسترسی به ابزار کاربردی آنها تاکيد  دارد، ميگويد ما نمی توانيم بيش از اين  صبر کنيم.

وزیران ناتو با کاهش سربازان در افغانستان موافقت می کنند

وزیران امور خارجه ناتو که در پایتخت استونی گرد آمده اند موافقت کرده اند تحویل دادن کنترل افغانستان به دولت در سال جاری آغاز شود.

وزیران، از جمله هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا، در مذاکرات روز جمعه در تالین شرایط انتقال قدرت را تایید کردند.

آندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو گفت یکی از هدف های اصلی ناتو برای سال ۲۰۱۰ این است که به دولت افغانستان در اعمال حاکمیت خود کمک کند. او گفت شهروندان در افغانستان و در کشورهایی که سربازانی در آنجا دارند می خواهند پیشرفت نمایانی در این جهت صورت گیرد.

کلینتون هشدار داد طالبان برای سالها بصورت تهدیدی برای افغانستان باقی خواهند ماند. او گفت ناتو برای بوجود آوردن یک نیروی امنیتی که قادر باشد از مردم حفاظت کند و احساس امنیت بوجود آورد کار می کند.

ناتو حدود ۸۰ هزار سرباز از بیش از ۴۰ کشور در افغانستان داد.

پرزیدنت اوباما ژوئیه ۲۰۱۱ را زمان آغاز خروج سربازان آمریکایی از افغانستان تعیین کرده است.

راسموسن گفت ناتو در بیرون آوردن سربازان خود شتاب نخواهد کرد.

او تاکید کر انتقال زمانی که آغاز شد باید قابل دوام و برگشت ناپذیر باشد. راسموسن اظهار داشت ناتو نخست باید مسئولیت را در محل هایی که شرایط ایجاب می کند به مقامات محلی واگذار کند، اما سربازان ناتو به حمایت ادامه خواهند داد.

دبیر کل ناتو همچنین خواهان اعزام ۴۵۰ مربی اضافی برای کمک به آماده ساختن ارتش و پلیس افغانستان بمنظور بدست گرفتن مسئولیت های امنیتی شد.

او گفت استراتژی ناتو پیش از آن که اجرا شود برای تصویب به دولت افغانستان ارائه خواهد شد.

دولت افغانستان در گذشته نتوانسته است سرویس های لازم را در مناطقی که از استیلای طالبان آزاد می شوند فراهم آورد و امنیت را برقرار کند، و این وضع می تواند برای ناتو، در حالی که سعی دارد تعداد سربازان خارجی در افغانستان را کاهش دهند، مشکلی عمده باشد.

کوهنوردان بازداشت آمریکایی دست زدن به اعتصاب غذا را بررسی می کنند

خانواده های سه کوهنورد آمریکایی که در ایران بازداشت شده اند می گویند دو نفر از آنها بیمار هستند.

خانواده ها روز جمعه در بیانیه ای گفتند هر سه نفر دست زدن به اعتصاب غذا را برای اعتراض به بازداشت خود بررسی می کنند.

خانواده ها می گویند آنها از طریق دیپلمات های سویسی، که روز پنجشنبه اجازه یافتند با بازداشت شدگان ملاقات کنند، از وضعیتشان آگاه شدند، و از شنیدن این خبر که شین بوئر از بیماری معده رنج می برد و سارا شورد دچار افسردگی و ناراحتی دیگری که به مراقبت های تخصصی نیاز دارد متخصص شده است، نگران شده اند.

مقامات امنیتی ایران سه آمریکایی را در ژوئیه گذشته پس از ورود به ایران از شمال عراق بازداشت کردند.

بستگان کوهنوردان می گویند آنها تصادفا در مرز سرگردان شدند، اما مقامات ایران آنها را به جاسوسی متهم کرده اند.

در اوایل ماه جاری، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی گفت شواهدی وجود دارد که کوهنوردان را به سازمان های اطلاعاتی آمریکا ارتباط می دهد.

دیپلمات های غربی: ایران با نظارت بیشتر بر یک مرکز غنی سازی موافق است

دیپلمات های غربی می گویند ایران موافقت کرده است آژانس بین المللی انرژی اتمی بیشتر بر یک مرکز غنی سازی اورانیوم در کشور نظارت داشته باشد.
دیپلمات ها که خواستند ناشناس بمانند، این خبر را روز جمعه اعلام کردند. ایران هنوز آنرا تایید نکرده است.
روز پنجشنبه، جو بایدن معاون رییس جمهوری آمریکا گفت انتظار دارد سازمان ملل متحد از آغاز ماه آینده دور جدید تحریم های را علیه ایران وضع کند.
ایالات متحده آمریکا و متحدانش بر این باورند که ایران پنهانی سعی دارد تسلیحات اتمی تولید کند، ایران تاکید کرده است که برنامه اتمی آن فقط برای مقاصد صلح جویانه و غیر نظامی اجرا می شود.

جوزف بايدن انتظار دارد سازمان ملل، دور جديدی از تحريمها را عليه جمهوری اسلامی ايران وضع کند

 
 
 
 
 

جوزف بايدن معاون رياست جمهوری آمريکا می گويد انتظار دارد از ماه آينده سازمان ملل متحد دورِ جديدی از تحريمها را به دليل بی اعتنايیِ جمهوری اسلامی به درخواست های بين المللی در مورد برنامه اتمی خويش، وضع کند.

آقای بايدن روز پنجشنبه در گفتگو با شبکه تلويزيونی اِی بی سی گفت که چين نيز با تحريم های جديد عليه جمهوری اسلامی ايران، موافقت خواهد کرد.

معاون رياست جمهوری آمريکا گفت جهان برای اولين بار است که در واکنش خود به خلافکاری جمهوری اسلامی ايران در مورد برنامه هسته ای آن کشور، جبهه واحدی اتخاذ می کند.

چين که دارای روابط بازرگانی نزديکی با ايران است در مورد اِعمال تحريم های شديد عليه جمهوری اسلامی ايران، اکراه داشته است.

ديپلمات های سازمان ملل متحد پشت درهای بسته در مورد قطعنامۀ چهارم تحريم عليه جمهوری اسلامی ايران بدليل امتناع آن کشور از متوقف ساختن غنی سازی اورانيوم -- فرايندی که می تواند برای توليد تسليحات اتمی مورد استفاده قرار گيرد، در حال انجام مذاکرات هستند.

ايران می گويد برنامه اتمی جمهوری اسلامی برای مقاصد صلح آميز است.

جوزف بايدن همچنين روز پنجشنبه گفت که اسرائيل موافقت کرده است پيش از بررسی حمله نظامی به ايران، صبر کند و منتظر تأثير احتمالی تحريم های جديد، باقی بماند.

اسرائيل، جمهوری اسلامی ايران را خطری عليه هستی خود تلقی می کند و حمله نظامی پيشگيرانه را عليه جمهوری اسلامی به دليل برنامه هسته ای ايران، منتفی نميداند.

محمود احمدی نژاد رئيس جمهور اسلامی ايران خواستار محو اسراييل از نقشه کره زمين شده است.

معترضین تایلندی مصالحه می کنند

در تایلند ، معترضین «سرخپوش» از نخست وزیر خواسته اند پارلمان را ظرف ۳۰ روز منحل کند. آنها قبلا اصرار داشتند که اینکار بی درنگ انجام گیرد.

رهبران گروه این مصالحه را روز جمعه و یک روز پس از آن اعلام کردند که در حملات نارنجکی یک تن در نزدیکی محل اعتراض در ناحیه بازرگانی بانکوک کشته شد.

برخی مقامات سرخپوشان را مسئول حمله دانستند. اما معترضین هر گونه درگیری را تکذیب می کنند.

پلیس تایلند درتلاش بوده است سرخپوشان را وادار سازد از اردوگاهشان، که موجب بسته شدن فروشگاه ها و هتل های لوکس در مرکز شهر شده است خارج شوند.

مقامات نظامی گفته اند آنها از استفاده از زور پرهیز خواهند کرد، زیرا این نگرانی وجود دارد که چنین اقدامی برتنش ها دامن بزند.

سرخپوشان، که رسما «جبهه دمکراتیک متحده علیه دیکتاتوری» شناخته می شوند، طرفداران تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق هستند. آنها می خواهند برای برکناری آبهیست وجاجیوا نخست وزیر فعلی، که می گویند بظور غیر قانونی به قدرت رسید، انتخابات جدید برگزار شود.

در این میان، ائتلافی از کارمندان اداری، خانواده های طبقه متوسط و کارگران کم در آمد، که خود را «چند رنگی» توصیف می کنند، قصد داشتند روز جمعه گردهمایی عظیمی در بانکوک ترتیب دهند و از سرخپوشان بخواهند به اشغال مرکز شهر پایان دهند.

ائتلاف «چند رنگی» همچنین اعضای زردپوشان، یک گروه حامی نخست وزیر را شامل می شود.

سازمان ملل متحد و ایالات متحده آمریکا دولت و معترضین را تشویق کرده اند مسائل خود را بطریقی صلح جویانه حل کنند.

جمهوری اسلامی ايران می گويد در صورت ارائه تضمين هايی حاضر به مبادلۀ هسته ای در کشورِ سوم است

علی اکبر صالحی رئيس سازمان انرژی اتمی ايران اعلام کرد جمهوری اسلامی هميشه برای تبادل هسته ای آماده بوده است و تنها نيازمند تضمين هايی در اين رابطه است.

آقای صالحی گفت روش های متعددی برای ارائه اين تضمين ها می تواند وجود داشته باشد و ما می توانيم در مورد اين روش ها طی مذاکرات، صحبت کنيم.

آمريکا نيز روز دوشنبه اعلام کرد باوجود تلاشهای خويش برای اعمال تحريم های بيشتر عليه ايران هنوز از پيشنويسِ توافقِ تأمين سوخت هسته ای ايران، حمايت می کند .

جمهوری اسلامی ايران سال گذشته پيشنهادِ مورد حمايت سازمان ملل متحد را برای تأمين سوخت هسته ای ايران نپذيرفت. بر اساس اين طرح، ايران می بايست اورانيوم خود را برای غنی سازی در حد ۲۰ درصد، به روسيه، منتقل می کرد.

کنگره آمريکا در تلاش برای تصويب لايحه ای عليه جمهوری اسلامی ايران است

مجلس نمايندگان آمريکا روز پنجشنبه رأی داد کميته ای برای برطرف کردن اختلاف های موجود ميان لايحه ای که مجلس نمايندگان برای تحريم ايران تصويب کرده و لايحۀ سنا، تشکيل شود.

۴۰۳ تَن از اعضاء کنگره به تشکيل اين کميته رأی مثبت و ۱۱ تَن به آن، رأی منفی دادند.

پيش از اين مجلس نمايندگان و سنای آمريکا به طور جداگانه دو لايحه را به منظور تحريم ايران به تصويب رساندند اما برای به اجرا گذاشتن تحريم ها عليه جمهوری اسلامی ايران بايد اختلاف های موجود در اين لوايح برطرف و لايحۀ جديدی تصويب شود.

تحريم های مطرح شده در لوايح کنگره آمريکا اکثراً بر وابستگی ايران بر گاز صادراتی متمرکزاست.

سنای آمريکا خواهان آن است که کميتۀ بررسی لوايح تحريم ايران تا پايان ماه ميلادی آينده اختلاف های موجود در اين لوايح را بر طرف کند.

جمهوری اسلامی ايران تلاش می کند تا اقدامات واشنگتن را برای تحريم خويش، تضعيف کند

منوچهر متکی روز پنجشنبه به استرالیا سفر کرد. قرار است وزیر امور خارجه ایران پس از استرالیا به چند کشور دیگرِعضو شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز سفر کند.

برای به تصویب رساندن هر قطعنامه ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد دستکم ۹ عضو از ۱۵ عضو این شورا باید به آن رأی مثبت بدهند و رأی مثبت ۵ عضو دائم -- آمریکا، چین، فرانسه، روسیه و بریتانیا، الزامی است.

شورای امنیت پیش از این در سه قطعنامه، ایران را از فعالیت های غنی سازی اورانیوم، منع کرده است. اما جمهوری اسلامی ايران با بی اعتنايی به این قطعنامه ها و تأکید بر اینکه برنامۀ اتمی ايران با در نظر داشتن مقاصد صلح آمیز دنبال می شود، همچنان به غنی سازی اورانیوم ادامه داده است.


شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر