سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مرداد ۲۵, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

دولت افغانستان می گوید شرکت های امنیتی باید طی ۴ ماه منحل شوند

سخنگوی حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان، می گوید دولت به شرکت های خصوصی تامین امنیت ۴ ماه فرصت داده است تا به عملیات خود در افغانستان پایان دهند.

وحید عمر به خبرنگاران گفت آقای کرزی در نظر دارد کمی دیرتر بیانیه ای برای تعیین ضرب الاجل در این زمینه صادر کند.

بیش از ۵۰ شرکت امنیتی بین المللی و افغانی در افغانستان فعالیت می کنند و دست کم ۳۰ هزار نفر را نیز در استخدام خود دارند.

آقای کرزی می گوید شرکت های خصوصی با ایجاد تشکیلات امنیتی مشابه و موازی عملیات نیروهای امنیتی افغان را نادیده گرفته و تخریب می کنند.

وحید عمر، سخنگوی ریاست جمهوری، می گوید وضع قوانین و مقررات بیشتر و سنگین تر، مشکلاتی را که آن شرکت ها در مورد حضور و شیوه های عملکرد به وجود آورده اند حل نخواهد کرد.

مقام های ناتو نیز روز دوشنبه گفتند انحلال شرکت های امنیتی، تنها زمانی امکان پذیر است که ارتش و پلیس افغانستان توانایی تامین امنیت را که در حال حاضر توسط شرکت های خصوصی ارائه می شود داشته  باشند. آن خدمات عبارتند از تامین امنیت و حفاظت از مقامات، سربازان و کاروان های حامل مواد و تجهیزات. 

وزارت دفاع آمریکا هفته پیش اعلام کرده بود که نگرانی های رییس جمهوری افغانستان را از عملکرد شرکت های امنیتی در آن کشور تحت بررسی دارد.

چین دومین قدرت اقتصادی جهان

اعداد و آمار جدید حاکی از آن است که چین از ژاپن پیشی گرفته و مقام دومین اقتصاد بزرگ جهان را به خود اختصاص داده است، رویدادی که به تعبیر تحلیلگران مرحله برجسته ای در سعود درخشان چین به عنوان یکی از قدرت های جهانی به شمار می رود.

آمار و ارقامی که روز دوشنبه از سوی ژاپن انتشار یافت به رشد اقتصادی آن کشور که کندتر از حد انتظار در سه ماه دوم سال جاری بود اشاره داشت. توکیو اعلام کرده است که تولید ناخالص ملی ژاپن طی ماه های آوریل، مه و ژوئن برابر با ۱/۲۸۸ تریلیون دلار بوده است در حالیکه تولید ناخالص ملی چین طی همان مدت برابر با ۱/۳۳۷ تریلیون دلار بر آورد شده است.

طی سال ها رشد اقتصادی که در محدوده ۱۰ در صد بوده است، چین به سرعت خود را به مقام برتر اقتصادهای جهانی رسانده و قبل از آنکه ژاپن را نیز پشت سر گذارد از فرانسه، بریتانیا و آلمان نیز پیشی گرفته بود. کارشناسان معتقدند حدود ۲۰ سال طول خواهد کشید که چین بتواند خود رابه ایالات متحده آمریکا برساند که در حال حاضر با بیش از ۱۴ تریلیون دلار تولید ناخالص ملی که سه برابر بیش از رقبایش است در صدر جدول بزرگ ترین قدرت های اقتصادی جهان قرار دارد.

رابرت گیتس: سال ۲۰۱۱ از وزارت دفاع کناره گیری می کنم

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، می گوید قصد دارد سال آینده میلادی از مقام خود کناره گیری کند. آقای گیتس گفت با تکمیل استراتژی دولت آمریکا در افغانستان، کناره گیری «فرصتی منطقی» است.

رابرت گیتس این سخنان را در مصاحبه با مجله فارن پالیسی ابراز داشت. او می گوید تا سال ۲۰۱۱ استقرار سربازان در افغانستان تکمیل شده است و دولت اوباما خواهد دانست که این استراتژی در افغانستان موثر و موفق است یا نه.

او می گوید صبر کردن تا ژانویه برای کناره گیری از مقام فعلی اش، یک اشتباه است و یافتن کاندیدای مناسب برای جایگزین کردن وی در سال برگزاری انتخابات امری دشوار است.

رابرت گیتس، در مصاحبه ای جداگانه با روزنامه لس آنجلس تایمز بر تاریخ ژوئیه ۲۰۱۱ به عنوان زمان آغاز خروح سربازان آمریکایی از افغانستان تاکید کرد.

ژنرال دیوید پترایوس، فرمانده نیروهای ائتلاف و ناتو در افغانستان، روز یکشنبه در گفت و گو با تلویزیون ان بی سی، ژوئیه ۲۰۱۱ را زمان «آغاز روند» نامید.

ژنرال پترایوس گفت خروج از افغانستان بر اساس شرایط صورت خواهد گرفت. او گفت «کاهش مسئولانه» نیروها بسته به شرایط و واگذاری امور مهم به ارتش، نیروهای امنیتی و موسسات دولتی افغانستان خواهد بود.

ژنرال دیوید پترایوس قرار است در ماه دسامبر درباره پیشرفت های جنگ به کنگره آمریکا گزارش دهد.

کمک ۳۰ میلیون دلاری کانادا به سیل زدگان پاکستان

کانادا ۳۱ میلیون دلار برای کمک به مردم سیل زده پاکستان اختصاص داد.

دولت فدرال کانادا ماه گذشته نیز اعلام کرده بود دو میلیون دلار امدادی برای مردم آسیب دیده از سیل در پاکستان ارسال خواهد کرد.

بخش اعظم این کمک یعنی ۲۵ میلیون دلار از کل مبلغ ۳۳ میلیون دلاری کانادا صرف فراهم کردن آب آشامیدنی سالم، مواد غذایی و رویارویی با بحران بهداشت در منطقه خواهد شد.

هشت میلیون دلار از این کمک ها نیز به  تعمیر و احیای شبکه حمل و نقل و ترمیم راه های ارتباطی این کشور سیل زده اختصاص داده خواهد شد.

جامعه بزرگ پاکستانی تباران مقیم تورنتو نیز ۳۶۰ هزار دلار کمک مالی گردآوری کرده اند. تورنتو بیش از ۷۶ هزار پاکستانی تبار دارد. 

سیل پاکستان که بیش از بیست میلیون تن از مردم ساکن بخش های وسیعی از مناطق شمال پاکستان را آواره و بی خانمان کرده، بیش از هزار و پانصد کشته به جای گذاشته است.

سازمان ملل خواستار اختصاص ۴۶۰ میلیون دلار کمک امدادی به مردم پاکستان شده است.

 

آوارگان خشمگین پاکستانی در اعتراض به شرایط، یک جاده را مسدود کردند

سازمان ملل متحد می گوید ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار کودک پاکستانی در خطر ابتلا به بیماری های ناشی از آب آلوده هستند و درباره «موج دوم مرگ و میر» بر اثر جاری شدن سیل هشدار داد.

مائوریزیو جولیانو، سخنگوی سازمان ملل متحد در امور انسانی، روز دوشنبه گفت اگر اقدامات بیشتری برای رساندن آب و غذای سالم به آسیب دیدگان صورت نگیرد، شش میلیون نفر در خطر ابتلا به بیماری هایی چون هپاتیت و اسهال هستند.

سازمان ملل متحد خواستار ۴۶۰ میلیون دلار کمک از کشورها شده است اما سازمان های خیریه می گویند پاسخ به این فراخوان کند بوده و تاکنون تنها ۲۰ درصد از این رقم تامین شده است.

صدها تن از مردم آسیب دیده و خشمگین روز دوشنبه با مسدود کردن یک جاده در استان جنوبی سند، خواستار یاری دولت شدند.

تظاهرکنندگان معترض با سد کردن جریان ترافیک، خواستار غذا و پناهگاه شدند.

بارش باران های موسمی در مدت سه هفته موجب جاری شدن فاجعه بارترین سیل در پاکستان با بیش از ۱۶۰۰ کشته و ۲۰ میلیون آواره و آسیب دیده در استان های خیبرپختونخوا، پنجاب و سند شده است.

روز دوشنبه، به گفته مقامات خطر جاری شدن سیل دیگری در راستای رودخانه ایندوس در استان های سند و پنجاب وجود داشت.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، روز یکشنبه به پاکستان سفر کرد و گفت سیل اخیر فاجعه بارترین بلای طبیعی بوده که تاکنون تجربه کرده است. او همچنین خواستار کمک های بیشتر جامعه بین الملل به آسیب دیدگان سیل شد.

دیده بان حقوق بشر: نیروهای قرقیز در حمله به اقلیت ازبک مشارکت داشتند

یک سازمان بین المللی مدافع حقوق بشر می گوید نیروهای دولتی قرقیزستان در اعمال خشونت علیه اقلیت ازبک طی درگیری های فرقه ای ماه ژوئن در جنوب قرقیزستان، مشارکت داشتند.

سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش روز دوشنبه خود گفت نیروهای دولتی قرقیز برای خلع سلاح ساکنین به مناطق ازبک نشین رفتند و همچنین با برچیدن موانع، امکان دسترسی به محله ها را فراهم ساختند.

در گزارش ۹۱ صفحه ای دیده بان حقوق بشر از این که نیروهای دولتی «چه اجباری و چه اختیاری» در حملات علیه ازبک ها شرکت کرده اند  به شدت ابراز نگرانی شده و همچنین در آن آمده است که میزان مشارکت آنان باید مورد تحقیق قرار گیرد.

در زمان درگیری های قومی میان اکثریت قرقیز و اقلیت ازبک در شهرهای جنوبی «اوش» و «جلال آباد» در جنوب قرقیزستان، هزاران خانه به آتش کشیده شد و ۴۰۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه هایشان شدند و بیش از ۳۵۰ نفر کشته شدند.

دیده بان حقوق بشر می گوید ازبک ها بارها از حق خود برای اختیار کردن وکیل محروم مانده اند و در عملیات دولت برای تحقیق و مجازات مسئولان شورش ها، مورد شکنجه و بد رفتاری قرار می گیرند.

ماه گذشته کمیسریای عالی سازمان ملل متحد در حقوق بشر گفت کارمندانش گزارش هایی دریافت کرده اند مبنی بر این که نیروهای امنینی قرقیز، اعضای اقلیت ازبک را کتک زده، شکنجه کرده و به شکل غیرقانونی بازداشت کرده اند.

سازمان امنیت و همکاری اروپا در ماه ژوئیه با اعزام یک نیروی پلیس ۵۲ نفره به جنوب قرقیزستان برای کمک به حفظ آرامش تا پیش از انتخابات پارلمانی ۱۰ اکتبر، موافقت کرد.

نگرانی عمیق کانادا درباره امنیت سکینه محمدی آشتیانی و زندانیان دیگر در ایران

   
   

 

کانادا نسبت به امنیت سکینه محمدی آشتیانی، زن ایرانی محکوم به سنگسار و دیگر زندانیان در ایران ابراز نگرانی عمیق کرده است.

لارنس کانن، وزیر امور خارجه کانادا با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی عمیق نسبت به  امنیت سکینه محمدی آشتیانی و دیگر زندانیان در ایران، از مقامات تهران خواسته است تا طی ماه رمضان نسبت به این افراد شفقت و عطوفت نشان دهد.

سکینه محمدی آشتیانی، مادر دو فرزند است و به اتهام زنای محصنه به سنگسار متهم شده است.

سکینه محمدی آشتیانی شامگاه چهارشنبه ۲۰ مرداد در مصاحبه ای با شبکه دو تلویزیون جمهوری اسلامی، به دست داشتن در قتل همسرش اعتراف کرد.

وزیر امور خارجه دولت فدرال در ادامه بیانیه خود افزوده است: « کانادا عمیقاً نگران انتشار گزارش های تلویزیون جمهوری اسلامی از اعترافات سکینه محمدی آشتیانی است؛ و طی آن خانم آشتیانی تحت فشار، وادار شده است تا به اتهام زنای محصنه و قتل اعتراف کند».  

کانادا رفتار مقامات ایران در پخش اظهارات موسوم به اعترافات خانم آشتیانی و علنی کردن پرونده وی را محکوم کرده است.

وزیر امور خارجه کانادا در ادامه بیانیه خود می افزاید چنین رفتاری اهانت آمیز است و وی را در اذهان عمومی تحقیرمی کند. این برخورد از تلاش مقامات ایران بر پیش داوری  و اجتناب از رسیدگی قضایی به پرونده های حقوقی حکایت می کند.

کانادا مصرانه از ایران خواسته است تا با خانم آشتیانی و دیگر زندان سیاسی، رفتار عادلانه و احترام آمیز و براساس استانداردهای بین المللی داشته باشد.

آقای کانن در بخش دیگری از بیانیه خود می نویسد: « کانادا کماکان عمیقاً نگران امنیت خانم آشتیانی و دیگر زندانیان ایران است که به دلیل دیدگاه های سیاسی، اجتماعی و مذهبی بازداشت شده اند. من به شدت نگران احتمال اعدام قریب الوقوع خانم آشتیانی هستم. »

کانادا مصرانه از ایران خواسته است تا به تعهدات بین المللی و داخلی خود برای رعایت حقوق بشر پایبند باشد.  

تهران از ساخت سومین مرکز غنی سازی اورانیوم خبر داد

علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران، از احداث یک مرکز جدید غنی سازی اورانیوم در اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده خبر داد و گفت مکان یابی برای احداث ۱۰ مرکز غنی سازی در ایران به پایان رسیده است.

آقای صالحی در گفت و گو با تلویزیون جمهوری اسلامی ایران، به مکان های مورد نظر اشاره ای نکرد.

ایران یک مرکز غنی سازی بزرگ در نطنز و یک مرکز کوچکتر در فردو در نزدیکی قم دارد.

یک سخنگوی دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، روز دوشنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت اعلام خبر اخیر «آرامش خاطر» دایر بر حرکت ایران در مسیر درست را به کشورهای غربی نمی دهد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون چهار قطعنامه تحریمی علیه ایران را صادر کرده است که تازه ترین آن ها در ماه ژوئن و پس از آن صادر شد که تهران طرح مورد حمایت سازمان ملل متحد برای تبادل اورانیوم کمتر غنی شده و سوخت هسته ای را نپذیرفت. این قرارداد می توانست ذخیره اورانیوم و توانایی تولید سلاح اتمی در ایران را کاهش دهد.

کشورهای غربی تهران را به تلاش برای سلاح اتمی متهم می کنند. اتهامی که تهران آن را رد می کند. 

یک سرباز آمریکایی و ده نفر دیگر در عراق کشته شدند

ارتش آمریکا می گوید یک سرباز این کشور روز یکشنبه طی حمله ای که علیه نیروهای گشت زن صورت گرفت، کشته شد.

ارتش آمریکا ضمن صدور بیانیه ای در روز دوشنبه گفت ای حمله در بعقوبه رخ داد و به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

بیش از ۴۴۰۰ سرباز آمریکایی از زمان آغاز جنگ در بهار ۲۰۰۳ تاکنون، در عراق جان باخته اند.

یک رشته بمب گذاری و تیراندازی از درون اتومبیل در روز یکشنبه موجب مرگ دست کم ده نفر و کشته شدن بیش از بیست نفر دیگر شد.

این جدیدترین مورد از رشته خشونت هایی است که در عراق رخ داده و با آماده شدن آمریکا برای خارج کردن آخرین گروه های سربازان این کشور از عراق تا آخر ماه جاری میلادی، به نگرانی های امنیتی دامن زده است.

پلیس عراق می گوید سه نفر، از جمله یک مامور پلیس بر اثر برخورد یک مینی بوس به بمب کنار جاده ای کشته شدند. این مینی بوس به سوی بغداد در حرکت بود.

مقامات می گویند انفجار یک بمب کنار جاده ای دیگر در پایتخت عراق سه نفر را به کشتن داد.

روز یکشنبه حملات مرگبار دیگری نیز در استان بابل در جنوب بغداد و شهر شمالی موصل رخ داد که بر اثر آنها یک سرباز عراقی کشته شد.

با کاهش قوای نظامی آمریکا در عراق، نیروهای امنیتی عراقی در ماه های اخیر بارها هدف حمله شورشیان قرار گرفته اند.

مقامات کاخ سفید هفته گذشته گفتند آمریکا قصد دارد ماموریت خود درعراق را تا پایان ماه اوت، دو هفته دیگر پایان دهد.

پنجاه هزار سرباز آمریکایی به عنوان قوای موقت در عراق می مانند. باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، پایان سال ۲۰۱۱ را زمان خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق اعلام کرده است.

گزارش: آمريکا فشار خود را بر مؤسسات خارجی طرف معامله با ايران افزايش می دهد

نيويورک تايمز خبر می دهد ايالات متحده معامله با بانک هايی را که ناقض تحريم اقتصادی عليه برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ميباشند، ممنوع کرده است. گزارش ميافزايد که وزارت خزانه داری آمريکا روز جمعه قوانين جديدی صادر کرده است که بر اساس آن، بانک ها يا شرکت های خارجی که با اشخاص حقيقی و حقوقی مورد اشاره در قطعنامه تحريم های شورای امنيت يا ايالات متحده عليه ايران وارد معامله شوند، از دسترسی به سيستم مالی آمريکا منع خواهند شد.

در خبر ديگری در نيويورک تايمز آمده است کمپانی دولتی انرژی هسته ای روسيه اعلام کرده است اواخر ماه جاری دست به کار راه اندازی نخستين نيروگاه هسته ای ايران خواهد شد. اين کار از روز بيست و يکم اوت با حملِ چندين تن اورانيوم با غنای پايين از محل ذخيره به رآکتور بوشهر آغاز خواهد شد. به نوشته نيويورک تايمز، شرکت روزاتم اين رويداد را نماد پايان مرحلهء آزمايش، و آغاز فيزيکی طرح خوانده است. اما اين اقدام برای ديپلمات های ايالات متحده که سعی دارند برنامه هسته ای ايران را متوقف کنند، بسيار دلسرد کننده بود.

شبلی طلحامی در لس آنجلس تايمز نوشته است جلب حمايت بين المللی برای تصويب تحريم های گزنده عليه جمهوری اسلامی برای پرزيدنت اوباما يک پيروزی ديپلماتيک به شمار می رود اما در کشورهای عرب، شاهد چرخش آرای عمومی در جهتی ديگر هستيم. وی با اشاره به نظرسنجی اخير زاگبی و دانشگاه مريلند در کشورهای عربستان سعودی، اردن، مراکش، لبنان و امارات متحده عربی می نويسد به نظر می رسد ديدگاه مثبتی در مورد برنامه هسته ای جمهوری اسلامی در حال شکل گيری است. اين نخستين نظرسنجی از اين نوع است که نتايجی برخلاف نظر دولت های عرب در مورد ايران ارائه می کند و نويسنده، چرخش آرای عمومی را ناشی از ديدگاه جامعه عرب به سياست خارجی ايالات متحده می داند.

در همين حال واشنگتن پست می نويسد بيشترين تعداد مراجعه کنندگان به سفارت آمريکا در آنکارا را متقاضيان ايرانی ويزای آمريکا تشکيل می دهند. جف استاين نويسنده مقاله پيش بينی کرده است که تا پايان سال جاری ميلادی تعداد متقاضيان ايرانی به هشت هزار و ۳۰۰ نفر برسد. برای مشروح اين خبر به لينک زير مراجعه کنيد:

اينجا را کليک کنيد

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر