سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ فروردین ۱۲, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

آمریکا یک برنامه بازسازی ۳۰ میلیون دلاری را برای جنوب تایلند اعلام می کند

پلیس تایلند می گوید شورشیان مسلمان مظنون روز پنجشنبه در جنوب کشور شش روستایی را کشتند و ۱۰ افسر پلیس را مجروح کردند.

پلیس گفت اجساد شش نفر در یک روستا در استان «ناراتیوات» پیدا شد. ۱۰ افسر پلیس نیز هنگامی که عازم محل بودند، در انفجار یک بمب کنار جاده ای مجروح شدند.

در این میان، آژانس آمریکایی توسعه بین المللی روز پنجشنبه یک برنامه بازسازی پنج ساله ۳۰ میلیون دلاری را برای کمک به تقویت نهادهای مدنی و پیشبرد صلح در تایلند اعلام کرد.

این برنامه میلیون ها دلار به منطقه آشوبزده جنوب سرازیر خواهد کرد. هدف این است که مسلمانان از پیوستن به مناقشه منصرف شوند.

خشونت در استان های یالا، پاتانی، و ناراتیوات در جنوب تایلند، حدود ۴ هزار نفر را از سال ۲۰۰۴ کشته است.

شورشیان هرگز هدف های رسمی خود را اعلام نکرده اند، اما مسلمانان اغلب شکایت کرده اند علیه آنها در تایلند، که اکثریت جمیعت آن بودائی هستند، تبعیض روا می شود. شورشیان اغلب بودائیست ها ومسلمانانی را که برای دولت کار می کنند هدف گرفته اند.

رییس جمهوری افغانستان خارجیان را مسئول تقلب در انتخابات می داند

حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان خارجیان را مسئول تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری در سال گذشته دانسته است.

کرزی روز پنجشنبه به کارکنان ستاد انتخابات گفت افغان ها مسئول تقلب نیستند، و مقامات سازمان ملل متحد را به مداخله در نتیجه انتخابات ۲۰ اوت متهم کرد.

رهبر افغانستان به ویژه بر پیتر گالبریت، معاون سابق نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان اشاره کرد. او در پی بروز اختلافی با رییس خود بر سر چگونگی رسیدگی به اتهامات تقلب برکنار شد.

وقتی کمیسیون انتخابات، که سازمان ملل متحد از آن پشتیبانی می کرد، نردیک به یک سوم رای ها را به دلیل خلافکاری باطل اعلام کرد، کرزی ناچار شد با انتخابات دور دوم موافقت کند. اما دومین دور رای گیری هرگز صورت نگرفت زیرا رقیب او از مسابقه خارج شد.

پیشتر در روز چهارشنبه، قانون گزاران افغان پیشنهاد حامد کرزی را برای انتصا ب سه عضو کمیسیون انتخابات رد کردند.

سناتور کری: سوریه برای تلاش های صلح آمیز در منطقه کشوری «بسیار مهم» است

جان کری، سناتور دمکرات آمریکا، روز پنجشنبه در دمشق با مقامات سوریه ملاقات کرد و نقش آن کشور را در دست یابی به صلح در خاورمیانه «بسیار مهم» دانست.

سناتور کری، رییس کمیته مناسبات خارجی سنا، در پی دیدار با بشار اسد، رییس جمهوری سوریه به خبرنگاران گفت ایالات متحده همچنان نگران جریان ارسال اسلحه برای حزب الله لبنان از طریق سوریه است. او گفت این کار برای پیشبرد ثبات و امنیت در منطقه باید متوقف شود.

آمریکا از دیر باز سوریه را به حمایت از حزب الله و گروه فلسطینی افراطی حماس، که هر دو را سازمان های تروریستی تلقی می کند، متهم کرده است.

روز چهارشنبه، جان کری در بیروت درباره کوشش های صلح خاورمیانه با مقامات لبنان گفت و گو کرد. او به سعد حریری، نخست وزیر لبنان گفت هنوز امیدوار است در هفته های آینده پیشرفتی صورت گیرد.

کری اختلاف بین فلسطنیان و اسراییل را مهمترین مانع در برقراری ثبات در برقراری ثبات در منطقه دانست.

دولت اوباما در سال گذشته با تعیین نخستین سفیر آمریکا در دمشق از سال ۲۰۰۵ و اعزام دیپلمات های ارشد برای ملاقات با رییس جمهوری سوریه ، سعی کرده است به آن کشور نزدیک شود.

کانادا قانون پذیرش پناهندگان را اصلاح می کند

اعمال اصلاحات پیشنهادی در ساختار پذیرش پناهندگان در کانادا، تعداد پناهندگانی که در این کشور پذیرفته می شوند را افزایش خواهد داد و بودجه بیشتری را برای کمک به ادغام در جامعه و کاریابی آن ها اختصاص خواهد داد.

براساس لایحه قانونی پیشنهادی که اخیراً جیسن کنی، وزیر مهاجرت و چند فرهنگی دولت فدرال اعلام کرده است، کانادا سالانه ۱۴/۵۰۰ پناهنده که از سوی سازمان ملل انتخاب شده اند را در این کشور اسکان خواهد داد. این رقم ۲۵۰۰ پناهنده بیشتر از تعدادی ست که در حال حاضر در این کشور  پذیرفته می شوند.

از این تعداد، ۵۰۰ پناهنده در حمایت قرار می گیرند و بقیه  ۲ هزار پناهنده، به عنوان بخشی از برنامه خصوصی ضمانت پناهندگی، از سوی شهروندان و یا افراد مقیم کانادا، تحت تکفل قرار خواهند گرفت.

جیسن کنی، وزیرمهاجرت و چند فرهنگی دولت فدرال کانادا در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد: « میلیون ها نفر از خشونت و شکنجه  متواری شده و درخواست پناهندگی خود را به کشورهای خارج از وطنشان ارائه کرده اند. ما هم درصددیم تا برای آن ها چتر محافظتی ایجاد کنیم.»

آقای کنی افزوده است اصلاحات به حدود ۱۰/۵ میلیون پناهنده ای که درسراسر جهان در شرایط وخیم و اسف باری روزگارمی گذرانند و به اسکان مجدد نیاز مبرم دارند، کمک خواهد کرد.

براساس بیانیه مطبوعاتی دولت فدرال کانادا، اتاوا همچنین قصد دارد اختصاص بودجه به برنامه کمک به اسکان مجدد پناهنگان را از ۴۵ میلیون دلار درسال، به سالانه ۵۴ میلیون دلار افزایش دهد تا اطمینان حاصل کند که پناهندگان تازه وارد « ازحمایت مورد نیاز برای  شروع یک زندگی جدید در کانادا بهره مند می شوند».

برنامه کمک به اسکان مجدد پناهنگان کانادا درآمد ماهانه ای به پناهندگان تازه وارد اختصاص می دهد تا برای یک سال غذا و سرپناه داشته باشند. برای پناهندگانی که احتیاجات ویژه ای داشته باشند، احتمال تمدید درآمد ماهانه تا دو سال و یا تا زمانی که پناهنده بتواند خودکفا شود، وجود دارد.

با این وجود، وزیر مهاجرت و چند دفرهنگی دولت فدرال کانادا تاکید کرده است که اصلاحات پیشنهادی افرادی را هدف قرار خواهد داد که پس از فرود در خاک کانادا درخواست پناهندگی می کنند. این امر به هدف سرعت بخشیدن به پرونده افرادی که در خاک کانادا درخواست پناهندگی کرده اند، طراحی شده است. اثبات ادعای افرادی که در تلاشند تا از ساختار پذیرش پناهندگی کانادا سوء استفاده کنند درصدر اولویت این برنامه خواهد بود.

براساس طرح قانونی جدید، پرونده پناهندگی افراد به دو گروه تقسیم می شود: گروهی که از کشورهای دموکراتیک و به اصطلاح امن درخواست پناهندگی در کانادا می کنند و گروهی که از نقاط خطرناک دنیا به این کشور پناه می آورند.

اعمال اصلاحات پیشنهادی درقانون پذیرش پناهنده بیشتر در کانادا، در یک دوره پنج ساله ۱۱۱/۷ میلیون دلار برای دولت هزینه دربرخواهد داشت.  

پاکستان و ترکیه مناسبات خود را تقویت می کنند

آصف علی زرداری، رییس جمهوری پاکستان و عبدالله گل همتای ترک او تعهد کرده اند همکاری سیاسی و اقتصادی بین کشورهایشان را تقویت کنند.

دو رهبر روز پنجشنبه در پی گفت و گوهایی در خانه رییس جمهوری پاکستان در اسلام آباد، افراط گرایی را محکوم کردند و بر تصمیم خود به مبارزه مشترک با تروریسم تاکید گذاشتند.

آقای زرداری گفت آنها با نیاز به تقویت تجارت و سرمایه گذاری در دو کشور موافقت کردند.

مقامات گفتند زرداری و گل درباره پیشنهاد کشیدن یک خط راه آهن از پاکستان به ترکیه از طریق ایران بحث کردند. این خط که ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر طول دارد اسلام آباد و استانبول را به یکدیگر پیوند می دهد. آقای زرداری از این پروژه و نیز طرح هایی برای افزایش پرواز هواپیماهای مسافری بین دو کشور استقبال کرد.

رییس جمهوری ترکیه برای دیداری چهار روزه به پاکستان رفته است. او در اسلام آباد یک مدرک دکترای افتخاری از دانشگاه قائد اعظم دریافت کرد

کانادا متعهد شد ۴۰۰ میلیون دلار دیگر به بازسازی هائیتی اختصاص دهد

کانادا متعهد شده است تا طی دو سال آینده، ۴۰۰ میلیون دلار دیگر کمک و وام به بازسازی کشور زلزله زده هائیتی اختصاص دهد.

بو اودا، وزیر همکاری های بین المللی دولت فدرال کانادا این خبر را روز ۳۱ مارس در کنفرانس بین المللی اعانه دهندگان به هائیتی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام کرد.

وزیرهمکاری های بین المللی کانادا گفته است تعهد جدید اتاوا شامل ۱۱۰ میلیون دلار است که نمایانگر نیمی از بودجه ای ست که دولت وعده داده بود تا معادل کمک های اهدایی خصوصی مردم کانادا را به هائیتی اختصاص دهد. مردم کانادا تاکنون ۲۲۰ میلیون دلار به مردم زلزله زده هائیتی اهدا کرده اند.

خانم اودا به خبرنگاران گفت نیم دیگر این کمک اهدایی نقدی، به حمایت از کمک های بشردوستانه ( سازمان های غیردولتی ) و نهادهای مستقر در هائیتی اختصاص داده خواهد شد.

تعهد کانادا همچنین شامل ۸ میلیون دلار وام امدادی به هائیتی ست که بخشی از آن بخشودن وام ۴۰ میلیون دلاری این کشور فقیر به  بانک جهانی ست.

وزیرهمکاری های بین المللی کانادا درکنفرانس بین المللی اعانه دهندگان به هائیتی درمقر سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: « ما می دانیم که ممکن است مراحل بازسازی و احیای مجدد هائیتی سال ها طول بکشد و کانادا در کنار هائیتی باقی خواهد ماند. »

اندک زمانی پس از وقوع زلزله مرگبار در هائیتی، کانادا ۸۵ میلیون دلار به کمک دراین کشور زلزله زده اختصاص داده بود.

براساس گزارش سی بی سی، تلویزیون دولتی کانادا، اتاوا بیشترین کمک های اهدایی خود پس از افغانستان را به هائیتی اختصاص داده است.

پکن از تهران شفافيت اتمی و عمل به پيمانهای بين المللی را ميخواهد

نيويورک تايمز زير عنوان "موافقت چين با رسيدگی و بررسی در باره ايران" می نويسد بنظرميرسد دولت چين پس از ماهها مقاومت در مقابل ايده وضع تحريم هائی جديد عليه برنامه اتمی ايران در شورای امنيت سازمان ملل متحد، با موافقت در مورد شرکت در مذاکرات مربوط به لحن قطعنامه ای جديد برای وارد ساختن فشارهای بين المللی بيشتر به ايران، به چنين ايده ای يک قدم نزديک تر شده است.

اين توافق روز چهارشنبه در کنفرانس تلفنی مشترکی که مديرکل های سياسی هر شش کشورمذاکره کننده، شامل: آمريکا، بريتانيا، فرانسه، آلمان، چين و روسيه در آن حضور داشتند حاصل شد.

به گفته يک مقام آرشد آمريکائی، که عرفا مجازنيست علنا اظهار نظر کند، در جريان اين تماس، برای نخستين بار تبادل نظرهائی جدی انجام گرفت، و گام عمده بعدی هنگام بررسی متن قطعنامه و رسيدگی به نظرات چين برداشته ميشود.

واشينگتن پست زير عنوان "حضورفرستاده ايران در چين همزمان با تشديد فشار برای تحريم ها" می نويسد چين با انجام مذاکراتی جدی با قدرت های غربی در باره تحريم های تنبيهی عليه ايران موافقت کرده است، و اين درحالی است که مذاکره کننده ارشد اتمی تهران روز پنجشنبه برای تبادل نظردر باره برخوردی ديپلماتيک در پکن بود.

اين توافق معرف تغييرعمده ای در موضع پکن پس ازماهها مقاومت در مقابل خواست کشورهای غربی برای تشديد فشار به تهران است.

گرچه چهار قدرت غربی مايلند قطعنامه درماه آينده به تصويب برسد اما ديپلماتها ميگويند روند مذاکرات ممکن است دست کم تا ماه ژوئن ادامه يابد زيرا چين و روسيه سعی خواهند کرد پيشنهادهای تنبيهی را ملايم کنند.

لس آنجلس تايمز زيرعنوان "فرستاده اتمی ايران در چين برای مذاکره پس از نرم شدن موضع پکن در مورد تحريم های جديد" می نويسد بنا به آمارو ارقام ايران، چين برای يازده درصد از انرژی مورد نياز خود به ايران برخورداراز نفت و گاز متکی است، و سال گذشته بزرگترين شريک تجاری ايران بوده است.

Yao Jide کارشناس امور ايران دردانشکده مناسبات بين المللی دانشگاه Yunnan در جنوب چين ميگويد چين با استفاده از فرصت سعی خواهد کرد از ايران بخواهد در برنامه اتمی خود شفافيت نشان دهد و به تعهدات خود در پيمانهای آژانس بين المللی انرژی اتمی عمل کند. Yao شک دارد فرستاده ايران بتواند در جريان مذاکرات پکن موضعی سخت اتخاذ کند. او ميگويد ايران خوب ميداند که تنها صادرکننده نفت به چين نيست.

چین: رایزنی های بیشتری در مورد وضع تحریم های جدید علیه ایران صورت خواهد گرفت

چین می گوید به جستجو برای حل صلحجویانه اختلاف ناشی از فعالیت های اتمی ایران ادامه خواهد داد.

یک روز پس از آن که ایالات متحده آمریکا گفت پکن آماده است درباره تحریم های جدید علیه ایران بحث کند، سخنگوی وزارت امور خارجه آن کشور روز پنجشنبه گفت پکن به کار با تمام طرف ها ادامه خواهد داد.

روز چهارشنبه، سوزان رایس سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد گفت چین با آغاز بحث های جدی موافقت کرده است. او این توافق را نخستین گام در جهت کسب موافقت تمام اعضای شورای امنیت با برقراری تحریم های جدیدی علیه ایران دانست.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت شش قدرت جهانی در مساله وضع تحریم های جدید علیه ایران اتفاق نظر دارند.

چین گفت در هفته های آینده رایزنی های بسیار بیشتری نه فقط در میان اعضای دائمی شورای امنیت و آلمان، بلکه در میان دیگر اعضای شورا و کشورهای دیگر صورت خواهد گرفت.

تحریم های جدید ممکن است شامل اقداماتی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و نیز بخش های بیمه و کشتیرانی ایران باشد.

رییس جمهوری چین در کنفرانس امنیت اتمی در واشنگتن شرکت می کند

هو جینتائو، رییس جمهوری چین اواخر آوریل در یک اجلاس عمده امنیتی اتمی در آمریکا حضور خواهد یافت.

در حالی که چین تمایل خود را به ادامه گفت وگو با قدرت های جهانی درباره مساله اتمی ایران ابراز می دارد، سخنگوی وزارت امور خارجه روز پنجشنبه در پکن به خبرنگاران گفت پرزیدنت هو در کنفرانس در واشنگتن شرکت خواهد کرد. او یادآور شد که چین بیشتر نگران تهدید تروریسم اتمی است، و از کوشش های بین المللی برای تقویت همکاری در مبارزه با آن پشتیبانی می کند.

سخنگو درباره گزارش هایی که حاکی است پکن مایل است از تحریم های جدید علیه ایران حمایت کند اظهار نظر نکرد.

سعید جلیلی، سرپرست مذاکرات اتمی جمهوری اسلامی ایران برای ملاقات با رهبران چین به پکن رفته است. سخنگو درباره مذاکرات جزئیاتی ارایه نداد.

روز چهارشنبه، منابع خبری گزارش دادند پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد، به علاوه آلمان، موافقت کرده اند تحریم های جدیدی را علیه ایران تدوین کنند. این توافق مهم است زیرا نشان می دهد که چین از مخالفت دیرینه خود با وضع تحریم های سخت علیه ایران دست برداشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت پکن بر این باور است که تهران حق دارد از انرژی اتمی صلحجویانه برخوردار شود، اما فقط زیر نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی.

جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه تهدید تحریم های جدید را رد کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه گفت بی تاثیری تحریم ها در ۳۰ سال گذشته ثابت شده است. او تکرار کرد که برنامه اتمی ایران کاملا صلحجویانه است.

رییس جمهوری روسیه از قفقاز شمالی دیدن می کند

دیمیتری مدودف، رییس جمهوری روسیه روز پنجشنبه برای دیداری غیر منتظره به منطقه نا آرام قفقاز شمالی رفت، و مقامات محلی را به اقدامات جدید «قاطع و جدی» برای مبارزه با تروریسم فراخواند.

جریان دیدار مدودف از تلویزیون جمهوری داغستان پخش شد. در آنجا روز چهارشنبه دو بمب گذار انتحاری دست کم ۱۲ تن را کشتند. روز دوشنبه، در دو بمب گذاری انتحاری در راه آهن زیر زمینی مسکو، ۳۹ تن جان خود را از دست دادند.

پیشتر در روز پنجشنبه در انفجار یک اتومبیل دو تن دیگر در داغستان کشته شدند. پلیس می گوید آنها احتمالا یک بمب دست ساز را حمل می کردند.

دوکو عمر اوف، رهبر شورشی چچن مسئولیت انفجارهای مسکو را بر عهده گرفت و آنها را تلافی کشته شدن غیرنظامیان در قفقاز توسط نیروهای امنیتی روسیه توصیف کرد. او گفت حملات علیه روسیه ادامه خواهند داشت.


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر