سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آذر ۱۲, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

هیلاری کلینتون: جهان می خواهد صادقانه با ایران گفت و گو کند

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا ایران را به همکاری جدی با جامعه بین المللی در مورد برنامه اتمی خود فراخوانده است.

کلینتون این موضوع را روز جمعه در منامه، پایتخت بحرین عنوان کرد. او که برای حضور در یک مجمع امنیتی سالانه به آنجا رفته به خبرنگاران گفت جاه طلبی های اتمی ایران مقوله ای است که برای تمام ملت ها، به ویژه در منطقه خاورمیانه، نگران کننده است.

ایران قرار است هفته آینده مذاکراه با پنج عضو دائمی شورای امنیت بعلاوه آلمان را در ژنو از سر گیرد.

سفر خانم کلینتون به بحرین در پی انتشار هزاران سند و تلگرام محرمانه دیپلماتیک توسط ویکیلیکز صورت می گیرد. در یکی از تلگرام ها به نقل از پادشاه بحرین گفته می شود که ایران باید از تولید تسلیحات اتمی باز داشته شود.

شیخ خالد بن احمد خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین، که در کنار کلینتون ایستاده بود، بر موضع پادشاه در این مساله بار دیگر تاکید گذاشت.

کلینتون و وزیر امور خارجه بحرین هر دو گفتند ماجرای ویکیلیکز بر مناسبات دیرینه دو کشور تاثیر نداشته است.

هیلاری کلینتون همچنین گفت پست کنونی او به عنوان وزیر امور خارجه احتمالا آخرین شغل دولتی اش خواهد بود و افزود قصد ندارد کاندیدای ریاست جمهوری شود.

قاتل دانشمندان اتمی ايران کيست؟

ونکوور سان زيرعنوان "دانشمندان اتمی ايران هدف آدم کش ها" دانشمند اتمی بودن در ايران الزاما با ضمانت برخورداری از عمری طولانی، يا يک زندگی امن و امان، همراه نيست.
در چند سال گذشته دست کم شش دانشمند اتمی ايران يا کشته شده اند، يا در شرايطی مرموز جان سپرده اند، و يا در جريان سوء قصدها و وقايعی ناگوار جراحاتی برداشته اند که می تواند گويای هدف گرفته شدن آنها برای مردن باشد.
 محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری رژيم ايران تاکيد می کند که برنامه اتمی رژيم صرفا برای مقاصدی صلح آميز است. اما جامعه بين المللی به تمهيد و نقشه ای برای ساختن بمب اتمی مشکوک است، و مجموعه ای از تحريم های تنبيهی وضع کرده است تا تهران را متقاعد کند که از پيگيری چنين برنامه ای منصرف شود. هنوز نشانه ای حاکی از تحقق اين هدف وجود ندارد، هرچند که تشکيل جلساتی درهفته آينده در ژنو، برای مذاکره ميان ايران و پنج عضو دائمی شورای امنيت سازمان ملل متحد، شامل آمريکا، بريتانيا، فرانسه، چين و روسيه ، بعلاوه آلمان، برنامه ريزی شده است.
از پيام های ديپلماتيک آمريکا که اين هفته در وب سايت ويکی ليکس منتشر شد چنين بر می آيد که در خاورميانه اين تنها اسرائيل نيست که خود را هدفی بالقوه برای زرادخانه اتمی ايران می بيند. ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی از آمريکا خواسته بود "سر مار را با حمله ای نظامی عليه ايران قطع کند". اما مقامات نظامی آمريکا هم به دولت کنونی، وهم به دولت پيشين آمريکا گفته اند حملات هوائی نمی تواند الزاما متضمن نابود سازی برنامه اتمی ايران باشد، و لشکرکشی به آن کشورنيز با شرايط لشکر کشی به عراق وافغانستان کاملا متفاوت خواهد بود.
در چنين شرايطی ايده لطمه زدن به برنامه اتمی ايران از طريق کشتن دانشمندان اتمی آن کشور می تواند ايده ای کاملا قابل توجيه تلقی شود. اما به هيچ وجه روشن نيست ضربه به دانشمندان اتمی ايران را کی وارد می کند، و يا اينکه آنها صرفا قربانی تشکيلاتی بخصوص می شوند.

لس آنجلس تايمز زير عنوان "اميواری کلينتون به تغييرموضع ايران، و نظرهمتای بحرينی او در مورد قابل تحمل نبودن ايران مسلح به اتم برای خاورميانه" می نويسد هيلاری کلينتون روز جمعه در منامه بحرين ابراز اميدواری کرد که ايران در مذاکرات اتمی هفته آينده آمادگی خود برای اثبات صلح آميز بودن برنامه اتمی اش را نشان دهد، و همتای بحرينی او نيز گفت که خاورميانه هيچگاه نمی تواند با يک ايران مسلح به اتم کنار بيايد.
 کلينتون دريک کنفرانس خبری با حضور شيخ خالد بن احمد آل خليفه وزير امورخارجه بحرين گفت ما اميدواريم ايران به نگرانی های ابراز شده توسط بحرين و ديگران که می خواهند برنامه اتمی اش برای توليد تسليحات اتمی مورد استفاده قرار نگيرد، پاسخ بدهد.
وزير امورخارجه بحرين برای تاکيد براينکه ايران نبايد در جهت دسترسی به توانائی ساختن بمب اتمی حرکت کند، رک و صريح و بدون هيچگونه ابهامی اظهار نظر می کرد. وی گفت هيچکس درمورد حق ايران برای توليد انرژی اتمی با مقاصدی صلح آميز سئوالی ندارد. اما اگراين انرژی وارد چرخه توليد مواد قابل استفاده در توليد تسليحات اتمی بشود، به هيچ وجه برای ما قابل قبول نيست و ما نمی توانيم در اين منطقه چنين حرکتی را بپذيريم. ما اين موضوع را، که از ديگران هم شنيده ايم، با ايران در ميان گذاشته ايم. اشاره او به افشاگری ويکی ليکس در مورد پيام های های محرمانه وزارت امور خارجه آمريکا بود که ميگويد حامد بن عيسی ال خليفه پادشاه بحرين دراظهار نظری خصوصی گفته است نبايد گذاشت ايران به بمب اتمی دست يابد.
تا اين اواخر کشورهای عرب در ابرازعلنی نگرانی های خود دقت بخرج می دادند و با استفاده از لحنی ديپلماتيک بيشتر بر ضرورت تماس و گفتگو و ديپلماسی تاکيد می گذاشتند.
افشاگری ويکی ليکس حاوی پيام هائی حاکی از ابراز نگرانی های خصوصی چندين رهبر عرب در باره ايران است. در يکی از اين پيام ها نظر پادشاه بحرين نقل شده است که حاوی استدلال قوی او در مورد مقابله با برنامه اتمی ايران است. به گفته او "اين برنامه بايد با استفاده از هر وسيله ای که لازم باشد متوقف شود. زيرا خطر مجاز شناختن ادامه برنامه از خطر متوقف ساختن آن بيشتر است".
يک پيام ديگرنظر زيدرفاعی رئيس مجل س سنای اردن را نقل می کند که به مقامات آمريکائی گفته است "گزينه ها يا بمباران ايران است، و يا ساختن با ايران دارای بمب اتمی". به گفته او "تحريم ها ، و سياست تشويق و ملايمت کار نمی کند".
در امارات متحده عربی نيز، شيخ محمد بن زايد ال نهيان، وليعهد ابوظبی، ضمن توصيف محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران به عنوان "جوانی پرخاشگر" گفته است به اعتقاد او" اين يارو همه را به جنگ می کشاند".

بازداشت یک تروریست مظنون در مالزی

پلیس مالزی روز جمعه بازداشت یک تروریست مظنون اندونزیائی را تایید کرد. این فرد به اندونزی تحویل داده خواهد شد.

رییس پلیس مالزی به خبرنگاران گفت مظنون، «فضلی صدامه»، براساس قوانین امنیتی داخلی در بازداشت به سر می برد. این قوانین اجازه می دهد او بدون محاکمه در بازداشت باقی بماند تا به مقامات اندونزی تحویل داده شود.

در گزارش های خبری از مالزی گفته می شود «صدامه» روز ۱۳ اکتبر در حالی که دو هفت تیر همراه داشته و با اتوبوس به ایالت «جوهور» در جنوب مالزی می رفته، دستگیر شده است.

عقیده بر این است که صدامه در قتل یک افسر پلیس در جریان سرقت بانک در شهر «مدان» در ماه اوت، دست داشته است.  

سفر غیرمنتظره رییس جمهوری آمریکا به افغانستان

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا برای سفری اعلام نشده به افغانستان رفته است. اما هوای نامساعد مانع از آن خواهد شد که او با حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان، شخصا ملاقات کند.

به گفته رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا در سایت توئیتر، باد شدید و ابرهای پایین مانع از آن شده تا رییس جمهوری بتواند با هلیکوپتر به کابل برود و به جای آن از پایگاه هوائی بگرام تلفنی با کرزی گفت و گو کرد.

آقای اوباما شامگاه جمعه وارد افغانستان شد. او در سخنانی در پایگاه بگرام شخصا ازسربازان آمریکایی سپاسگزاری خواهد کرد. همچنین با مشاوران ارشد آمریکا گفت و گو می کند.

بر اساس گزارش های خبری پرزیدنت اوباما تنها چند ساعت از افغانستان دیدن خواهد کرد. 

این دومین سفر پرزیدنت اوباما به افغانستان است و در حالی انجام می گیرد که کاخ سفید قصد دارد بررسی استراتژی جنگی دولت اوباما را که سال پیش، زمانی که او دستور دارد ۳۰ هزار سرباز اضافی به افغانستان اعزام شوند، اعلام شد، منتشر کند.

نقش ستاره داود بر سقف یک ساختمان دولتی ایران

به گزارش رسانه های ایران، مقامات خواهان برداشتن نقش «ستاره داوود» از روی سقف ساختمان مرکزی شرکت هواپیمایی ایران شدند. در پی نمایش یک تصویر ماهواره ای از این ساختمان مقام ها خواهان حذف این نشانه شدند.

بنا به گزارش ها گوگل، از ساختمانی تصویر برداری کرده است که گفته می شود مهندسان اسراییلی که پیش از انقلاب اسلامی در آن را ساخته اند.

یک وب سایت ایرانی با توصیف ستاره داوود به عنوان «نماد صهیونیسم» گفت جالب است که ۳۰ سال پس از انقلاب این نقش هنوز باقی است.

اسراییل و ایران پیش از انقلاب اسلحه و نفت مبادله می کردند، اما این مناسبات دچار تنش شده و مقامات ایران اغلب از نابودی کشور اسراییل سخن می گویند.

سایت خبری اسراییلی ynetnews.com می گوید این نخستین بار نیست که یک نماد مرتبط با یهودیت خشم ایران را بر انگیخته است. در ماه اوت دیده شدن صدها ستاره داوود بر بدنه ساختمانی در یک میدان اصلی تهران، موجب شد رسانه های ایران جنجال زیادی به راه اندازند.

کشته شدن چند زایر ایرانی در تصادف دو اتوبوس در عراق

به گفته پلیس عراق، در تصادف دو اتوبوس در یکی از پر رفت و آمدترین بزرگراه های کشور در روز جمعه، دست کم ۱۵ تن کشته شدند که بسیاری از آنها زائران ایرانی بوده اند.

مقامات می گویند زائران عازم شهر نجف بودند و تصادف در بزرگراهی که شهر حله را به نجف ارتباط می دهد روی داده است. در این حادثه دست کم ۶۵ نفر نیز مجروح شده اند.

هزاران زائر، که بسیاری از آنها از ایران و دیگر کشورهای شیعه هستند، هر روز از نجف، سامره، و دیگر شهرهای عراق دیدن می کنند.

در ماه های اخیر برخی از زائران هدف حملات تروریستی قرار گرفته اند. در انفجار دو بمب در کربلا و نجف در ماه نوامبر که هدف آن زائران ایرانی بودند، دست کم ۱۳ تن کشته شدند.

کره جنوبی می گوید هر حمله کره شمالی را تلافی خواهد کرد

وزیر دفاع برگزیده کره جنوبی می گوید در صورتی که کره شمالی به حملات نطامی بیشتری دست بزند، کشور او با حملات هوائی پاسخ خواهد داد.

ژنرال بازنشسته « کیم کوان - جین» ، که در پارلمان سخن می گفت، این هراس را که تلافی ممکن است به جنگ منجر شود مردود دانست، و به قدرت ارتش های کره جنوبی و امریکا استناد کرد.

دولت کره جنوبی با انتقاد قانونگزاران اوپوزیسیون روبرو بوده است، آنها پاسخ به حمله کره شمالی به جزیره« یئونگ پیونگ» را ، که در آن چهار تبعه کره جنوبی کشته شدند، ضعیف توصیف کرده اند.

نیروهای کره شمالی حدود ١٧٠ گلوله به جزیره، که در نزدیکی مرز آبی غربی مورد اختلاف دو کره قرار دارد، شلیک کردند. سربازان کره جنوبی ظرف چند دقیقه با شلیک ٨٠ گلوله به سوی هدف های کره شمالی در سوی دیگر مرز، پاسخ دادند.

در این میان، امریکا گفت کره شمالی پس از فاش شدن ساختمان تاسیسات غنی سازی اورانیوم، ممکن است مراکز اتمی بیشتری را پنهان کند.

نماینده امریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه گفت " احتمال روشنی" وجود دارد که کره شمالی تاسیسات دیگری ساخته باشد.

او که در جلسه هیات مدیره آژانس در وین سخن می گفت اطهار داشت واشنگتن بر این عقیده است که کره شمالی دنبال کردن غنی سازی اورانیوم را مدت ها پیش از آوریل ٢٠٠٩ ، زمانی که پیونگ یانگ ادعا می کند اجرای جدید ترین پروژه آغاز شد، شروع کرد.

کره شمالی پیشتر گفت تاسیساتی برای غنی سازی با هزاران سانتریفیوژ دارد که قادر است برای یک رآکتور آب سبک که در دست ساختمان است، سوخت تولید کند.  

امریکا سه پاکستانی را در فهرست سیاه تروریستی گنجانده است

وزارت خزانه داری امریکا گفت آنها در رهبری یا طرح ریزی عملیات برای سازمان های تروریستی «فعالانه درگیر» بودند.

وزارت خزانه داری گفت « امان اله آفریدی» و « مطیع الرحمان» از حامیان گروه «لشکر جهانگوی» هستند که آمریکا آنرا مسئول قتل دانیل پرل روزنامه نگار در سال ٢٠٠٢ می داند.

سومین نفر، « عبدالرائول آژار» از طرف جنبش افراطی « جیش ۳ محمد» عمل می کند.

با قرار گرفتن سه پاکستانی در فهرست سیاه، هر دارائی و سرمایه ای که آنها ممکن است در امریکا داشته باشد مسدود می شود، و هر گونه معامله امریکاییان با آنان غیر قانونی خواهد بود.

رزمایش مشترک امریکا و ژاپن آغاز شد

ایالات متحده امریکا و ژاپن بزرگترین رزمایش خود را روز جمعه آغاز کردند. کره جنوبی برای نخستین بار بعنوان ناظر در آن شرکت دارد.

رزمایش برای بیش از یک سال در دست طرح و بررسی بوده است. اما بنقل از مقامات ژاپن گفته شده است آنها از نمایش همکاری نظامی در میان تنش های ناشی از حمله نطامی کره شمالی به یک حزیره کره جنوبی در هفته گذشته استقبال می کنند.

در مانورهای هشت روزه ، که در پایگاه هایی در سراسر ژاپن و در فضا و آبهای جزایر اطراف برگزار می شود، جدود ٦٠ کشتی، از حمله ناو هواپیما بر اتمی جرج واشنگتن؛ ٤٠٠ هواپیما و حدود ٤٤ هزار پرسنل نظامی شرکت دارند.

مانورهای جاری در پی رزمایش امریکا و کره جنوبی در دریای زرد ، در نزدیکی ساحل غربی شبه جزیره کره انجام می گیرد.

وزير دفاع آينده کره جنوبی: حمله مجدد کره شمالی را با بمباران هوايی پاسخ خواهيم داد

«کيم کوان-جين،» ژنرال بازنشسته، که برای مقام وزير دفاع جديد کره جنوبی در نظر گرفته شده است می گويد کشور متبوع وی هر حمله نظامی بيشتر از سوی کره شمالی را با بمباران هوايی، پاسخ خواهد داد.

«کيم کوان-جين» روز جمعه برای تأييد در مقام تازه در پارلمان کره جنوبی حضور يافت و هراس از اينکه تلافی حملات کره شمالی به جنگ منتهی شود را با خاطرنشان کردن مهارت ارتش کره جنوبی و آمريکا، منتفی دانست. دولت کره جنوبی به دليل واکنش ضعيف در برابر حملات کره شمالی مورد انتقاد، قرار گرفته است.

از سوی ديگر، روز پنجشنبه گلن دیویس، نماینده آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی، در جلسه شورای حکام آژانس در وین گفت که به «احتمال قوی» کره شمالی تأسيسات بيشتری برای غنی سازی اورانیوم در خاک خود به طور مخفيانه، ساخته است. کره شمالی در اوايل هفته جاری اعلام کرده بود که در حال ساختن يک مرکز غنی سازی اورانیوم با هزاران دستگاه سانتريفيوژ برای توليد سوخت اتمی رآکتور آب سبک اما با مقاصد صلح آميز است.

در همين حال نيروهای نظامی مستقر در جزيره يون پيونگ در کره جنوبی با هدف تأمين امنيت منطقه روز پنجشنبه نيز همچنان در حال آماده باش باقی ماندند و به گشت زنی های خود ادامه دادند. در پی رگبار گلوله توپخانه کره شمالی در هفته گذشته ۴ نفر در اين جزيره کره جنوبی، کشته شدند.

يون پيونگ يکی از جزاير واقع در خط مقدم مرز مورد مناقشه دو کره است. سربازان مرز های شمالی جزيره را که در ۱۱ کيلومتری کره شمالی قرار دارد، با سيم خاردار بسته اند.

بمباران هفته گذشته مناطق غيرنظامی يون پيونگ توسط کره شمالی نشان دهنده سطح جديدی از خصومت ها ميان دو کره بود.

مقامات محلی برای ساخت پناهگاه ها و خريد تجهيزات، از جمله قايق های جديد برای ماهيگيران از دولت مرکزی درخواست ۳۶ ميليون دلار کمک مالی کرده اند.

هيچگونه تخمينی در مورد ميزان مورد نياز کمک مالی جهت بازسازی زيرساخت های آسيب ديده، هنوز انجام نگرفته است.

وُن سِی هون، رييس اطلاعات کره جنوبی، روز چهارشنبه در يک جلسه خصوصی گفت که حمله هفته گذشته کره شمالی احتمالا به منظور افزايش نارضايتی های داخلی آن کشور در مخالفت با برنامه انتقال قدرت از کيم جونگ ايل به جوانترين پسرش، صورت گرفته است. وُن همچنين به قانونگذاران در پارلمان کره جنوبی گفت که اين حملات از جانب کره شمالی ادامه خواهد يافت.

ايالات متحده و کره جنوبی تمرينات نظامی مشترک خود را روز چهارشنبه به پايان رساندند. اين تمرينات پس از حملات هفته گذشته کره شمالی و به عنوان هشداری به آن کشور صورت گرفت.

مانورهای دريايی ژاپن و آمريکا نيز روز جمعه آغاز شد.

چين، در روزهای آينده و به منظور کاهش تنش ها جلسه ای فوری ميان شش کشور که در گذشته بر سر برنامه هسته ای کره شمالی مذاکره کرده اند، تشکيل می دهد. گفتگوهای شش جانبه نمايندگان کشورهای کره شمالی و جنوبی، چين پ، روسيه، ژاپن و ايالات متحده را شامل می شود.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از ليلا فروهر با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شهرزاد سپانلو به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر