سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مهر ۳, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

رییس جمهوری سومالی: الشباب ثبات منطقه ای را تهدید می کند

رییس جمهوری سومالی از جامعه بین المللی خواسته است به تهدید های گروه تروریستی الشباب، وابسته به القاعده، توجه کند.

شیخ شریف شیخ احمد روز شنبه به رهبران جهان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت هر تاخیری در پرداختن به این «خطر روشن و حاضر» بی ثباتی منطقه ای و تروریسم بین المللی را طولانی خواهد ساخت. او از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست با هدف جلوگیری از گسترش تروریست های القاعده و وابسته های «داخلی» آنها مانند الشباب، قطعنامه ای صادر کند.

الشباب یک ماه پیش به امید سرنگون کردن دولت انتقالی سومالی و تاسیس یک حکومت کاملا اسلامی، حمله خونینی را آغاز کرد. الشباب و گروه شورشی دیگر، حزب الاسلام، کنترل بیشتر نواحی جنوب سومالی و بیشتر مناطق موگادیشو، پایتخت، را در دست دارند.

روز پنجشنبه در زد و خوردهای جدید بین سربازان طرفدار دولت و شورشیان اسلامگرا در موگادیشو ۲۰ تن جان سپردند و ۶۸ نفر زخمی شدند.

 پرزیدنت شیخ شریف شیخ احمد در سخنرانی خود در مجمع عمومی همچنین به آنچه آن را تروریسم ناشی از حملات دزدان دریایی به کشتی ها در اقیانوس هند و خلیج عدن نامید اشاره کرد و گفت چنین عملی تجارت دریایی و بین المللی را تهدید می کند.

کاخ سفید: رسیدگی به دادخواست یک شیخ افراطی موجب فاش شدن «اسرار دولتی» خواهد شد

کاخ سفید از یک قاضی فدرال خواسته است دادخواستی را که از سوی یک شیخ افراطی متولد آمریکا ارائه شده است، نادیده بگیرد، و می گوید رسیدگی به این پرونده موجب خواهد شد اسرار دولتی فاش شود.

دادخواست می خواهد دادگاه مانع از آن شود دولت آمریکا انور الاولاکی را برای ترور هدف بگیرد. عقیده بر این است که او در یمن به سر می برد، و به ادعای مقامات امنیتی آمریکا یک شاخه القاعده را رهبری می کند.

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا روز شنبه گفت محاکمه ایجاب خواهد کرد ایالات متحده، اطلاعات امنیتی بسیار حساسی را فاش کند.

او گفت دادخواست که از سوی رهبر یک گروه تروریستی خارجی است، از دادگاه فدرال می خواهد در اقدامات نظامی جاری مداخله کند.

سخنگو گفت اولاکی اگر می خواهد به نظام قانونی آمریکا دسترسی پیدا کند، باید به مقامات تسلیم شود.

گروه های طرفدار آزادی های مدنی دادخواست را از سوی پدر اولاکی ارائه داده اند تا، از جمله، دولت را مجبور کنند فاش سازد چگونه تصمیم می گیرد کدام شهروند باید برای ترور در خارج هدف گرفته شود.

اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا و مرکز حقوق قانون اساسی قتل های هدفمند را با قانون اساسی مغایر می دانند. آنها روز شنبه در بیانیه مشترکی گفتند در یک دموکراسی غیر قابل قبول است که دادگاه ها در مقابل اقدامات دولت برای ترور شهروندان خود ساکت بمانند.

وزارت دادگستری وجود برنامه ای را برای هدف گرفتن آمریکاییان در خارج تایید نکرد.

اولاکی به تلاش نافرجام برای منفجر کردن یک هواپیمای مسافری آمریکا در ۲۵ دسامبر ۲۰۰۹، و قتل ۱۳ نفر در یک پایگاه نظامی آمریکا در ایالت تگزاس در اوائل سال گذشته، ارتباط داده شده است.

بازگشت کپسول فضایی روسیه به زمین

یک کپسول سویوز با دو کیهان نورد روسی و یک آمریکایی، به سلامت در قزاقستان فرود آمده است.

کپسول، بامداد شنبه در پی یک روز تاخیر، به دلیل مشکلات فنی، با موفقیت از ایستگاه بین المللی فضایی جدا شد.

قرار بود کیهان نوردان روز جمعه به اقامت شش ماهه در فضا پایان دهنر، اما چفت هایی که کپسول را به در ورودی ایستگاه وصل می کرد، باز نشد.

یک سخنگوی ناسا گفت کیهان نوردان قادر شدند راهی برای حل مشکل پیدا کنند و چفت ها را باز کردند.

رفتاراحمدی نژاد غرب را به مفيد بودن ديپلماسی در پرونده اتمی ايران مشکوک ساخته است

وال استريت جرنال زيرعنوان "ايران و آمريکا در مسيرورود به دوران پس از تحريم ها" می نويسد ايران و آمريکا در نزديک ترين برخورد سطح بالايشان پس از تابستان امسال که مجموعه ای از تحريم های بين المللی عليه تهران وضع شد نشانه هائی از تغيير در بازی سياسی ابراز کرده اند اما بنظر می رسد واشينگتن هنوز به مقررات اين بازی مطمئن نيست.
محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران قدرت های غربی را با پيشنهاد گفتگو دلگرم ساخته، اما با فرضيه هايش در مورد توطئه يازدهم سپتامبربه آمريکائيان توهين کرده است.
رفتارغير قابل پيش بينی او، پايتخت های غربی را در مورد مفيد بودن ديپلماسی در مهار کردن برنامه اتمی تهران، و اصولا اينکه آقای احمدی نژاد در ايران از حمايت لازم برای عمل کردن به قول هايش برخوردار است يانه، با شک و ترديدهائی مواجه ساخته است.
رئيس جمهوری ايران ظاهر شدن بی وقفه در مقابل وسائل ارتباط جمعی در نيويورک را روز جمعه با ارائه پيشنهادی که بنظر ميرسد مشخص ترين پيشنهاد تهران طی ماههای اخير برای مذاکرات مستقيم با آمريکا و شرکای ديپلماتيک آن در باره مسئله اتمی است به پايان رساند.
آقای احمدی نژاد گفت ملاقات ها می تواند از اوايل ماه آينده آغاز شود و خواستار تماس کاترين اشتون مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا با تهران شد.
اوهمچنين گفت که دولت وی به توليد اورانيوم غنی شده پايان می دهد، اگر قدرت های غربی پيشنهاد فرستادن سوخت اتمی به ايران را تجديد کنند.
مقامات آمريکائی و بريتانيائی يادآوری می کنند که خانم اشتون قريب يک ماه در تلاش ترتيب دادن ملاقاتی با سعيد جليلی مذاکره کننده اتمی تهران بود اما نامه ها و درخواست هايش بی جواب ماند.
ويليام هيگ وزير امورخارجه بريتانيا روز چهارشنبه با منوچهر متکی همتای ايرانی اش قريب نيم ساعت ملاقات داشت. اين ديپلمات بريتانيائی بعدا گفت تشخيص اينکه تصميم گيرنده در تهران کيست روز بروز دشوار تر می شود.
 تحليلگران آشنا به خصوصيات آقای احمدی نژاد، که در فرستادن پيام های ضد ونقيض سابقه ای طولانی دارد ، می گويند اظهارات هفته گذشته او انعکاس اعلان جنگی در ايران بر سر آن است که مناسبات با آمريکا راعادی ساخت يا نه، و چه کسی در اين زمينه مدعی يک پيروزی ديپلماتيک بشود.
مقامات ارشد آمريکائی روز جمعه مجددا گفتند درهای مذاکره باز است واز تهران خواستند موضوع را از طريق دفتر خانم اشتون پيگيری کند.

بازداشت یک مسافر پاکستانی تبار در فرودگاه استکهلم

پلیس سوئد روز شنبه در پی تخلیه یک هواپیما، مسافری را بازداشت کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که به هواپیما، که با ۲۷۳ مسافر و سرنشین از تورونتو در کانادا عازم پاکستان بود، دستور داده شد به دلیل تهدید بمب، مسیر خود را به استکهلم تغییر دهد.

پلیس می گوید مسافر، که یک شهروند کانادایی پاکستانی تبار توصیف شده، زمانی که همراه با بقیه مسافران از هواپیما بیرون آمد بازداشت شد.

روشن نیست که آیا او حامل مواد منفجره بوده یا نه، اما پلیس می گوید در جستجوی هواپیما هیچ شیئ مشکوکی پیدا نشده است.

یک سخنگوی شرکت هواپیمایی پاکستان گفت دیگر مسافران هواپیما به سالنی در فرودگاه برده شدند، و پرواز هواپیما به کراچی، پس ازاجازه مقامات، ادامه خواهد یافت.

یک سخنگوی پلیس در استکهلم گفت مسیر هواپیما پس از آن تغییر داده شد که زنی تلفنی اطلاع داد یک مسافر مواد منفجره همراه دارد.

تبرئه شدن مظونین حمله به سفارت دانمارک در دادگاه پاکستان

دادگاهی در پاکستان، سه تن را که به دست داشتن در حمله انتحاری مرگبار به سفارت دانمارک در اسلام آباد متهم بودند، تبرئه کرده است.

محمد طیاب، دادستان، به خبرنگاران گفت دادگاه متهمان را بر اساس نبود شواهد کافی تبرئه کرده است.

طیاب قول داد تقاضای استیناف کند، و گفت دادستانی ۲۳ شاهد به دادگاه معرفی کرده و دو نفر از آنها شهادت داده اند که به چشم خود مظنونین را که به مهاجمان علامت حمله داده اند، دیده اند.

در انفجار بمبی که در یک اتومبیل در ژوئن ۲۰۰۸ جاسازی شده بود، شش تن جان سپردند و دست کم ۲۵ نفر نیز زخمی شدند.

القاعده مسئولیت حمله را بر عهده گرفت و گفت می خواسته از انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام در یک روزنامه دانمارکی انتقام بگیرد.

دادگاه های پاکستان اغلب مظنونین به تروریسم را به دلیل نبود مدرک یا دلایدل دیگر تبرئه می کنند.

زخمی شدن ۱۰ مامور امنیتی یمن در حمله شورشیان به یک اتوبوس

مقامات یمن می گویند دو ستیزه گر القاعده در شبیخونی به یک اتوبوس در پایتخت، ۱۰ مامور امنیتی را مجروح کردند.

به گفته مقامات، حمله سحرگاه شنبه در یک محله پر رفت و آمد در صنعا، و زمانی صورت گرفت که ستیزه گران با سلاح های خودکار یک اتوبوس حامل ماموران اطلاعاتی را که به پایگاه خود باز می گشتند، زیر آتش گرفتند.

حمله علیرغم هشدارهایی که پلیس روز جمعه دریافت کرده بود روی داد. در هشدار ها گفته می شد یک گروه القاعده حملاتی را علیه پایگاه های امنیتی در صنعا، یکی از چند منطقه ای که زیر کنترل دولت ضعیف یمن قرار دارند، طرح ریزی می کنند.

در این میان، بریتانیا روز شنبه هشدار داد اگر یمن به یک کشور شکست خورده تبدیل شود، امنیت جهانی با خطراتی عظیم روبرو خواهد شد.

یمن، که یکی از فقیرترین کشورهای جهان تلقی می شود، با بیکاری گسترده، رشد بالای جمعیت، و کاهش منابع نفت و آب، قرارگاه القاعده است. دولت مرکزی ضعیف، فساد فراگیر و قبایل و قوم های متخاصم موجب شده اند کشور به پناهگاهی امن برای تروریست ها تبدیل شود.

وزیر مشاور کابینه بریتانیا برای توسعه بین المللی روز جمعه به صدای آمریکا گفت ثبات یمن در حال حاضر یکی از مهمترین مسائل بین المللی است.

در این میان، مقامات نظامی یمن روز جمعه گفتند سربازان، ستیزه گران القاعده را در پی پنج روز زد و خورد از شهر «حوطه» بیرون رانده اند.

انتقاد باراک اوباما از برنامه های جمهوریخواهان

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، می گوید اگر حزب جمهوریخواه در انتخابات نوامبر، کنترل مجلس نمایندگان را دوباره به دست بگیرد، سیاست هایی را که مسئول یک «دهه فاجعه بار» در آمریکا بوده است، باز خواهد گرداند.

آقای اوباما روز شنبه در سخنرانی رادیویی هفتگی خود گفت برنامه «تعهد به آمریکا» ی جمهوریخواهان در بر گیرنده عقاید پوسیده ای است، از جمله کاهش های مالیاتی برای آمریکاییان ثروتمند و کاهش مقررات برای وال استریت و گروه های دارای منافع ویژه.

کاهش مقررات دست و پا گیر دولتی، لغو برنامه اوباما برای اصلاح سیستم بیمه و بهداشت و پایان دادن به مجموعه محرک های اقتصادی دولت او، از دیگر مواد برنامه جمهوریخواهان است.

کوین مک کارتی، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان، در پیام هفتگی جمهوریخواهان گفت برنامه پیشنهادی تجسم مخالفت آمریکاییان با این نظر است که کشور می تواند مالیات بگیرد، قرض کند و از طریق مصرف به کامیابی برسد.

جمهوریخواهان پیش بینی می کنند که خواهند توانست در انتخابات میان دوره ای نوامبر موافقت های زیادی کسب کنند و احتمالا کنترل یک یا هر دو مجلس کنگره را دوباره به دست بگیرند.

پرزيدنت اوباما اختيارات تحريم ايران را به هيلاری کلينتون محول می کند

رييس جمهوری آمريکا اختيارات خود در ارتباط با اِعمال قوانين تحريم ايران را به هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، محول می کند.

پرزيدنت اوباما طی يادداشتی تصريح کرد اعمال اين تحريم ها عليه ايران توسط وزير امور خارجه آمريکا با مشورت با وزيران خزانه داری و بازرگانی، نماينده آمريکا در سازمان تجارت جهانی، رييس بانک صادرات و واردات آمريکا، رييس بانک مرکزی آمريکا و ديگر نهادهای مرتبط، می تواند انجام گيرد.

همچنين جمهوريخواهان، در مجلس نمايندگان آمريکا، از پرزيدنت اوباما می خواهند که در مقابل اهداف جمهوری اسلامی در ارتباط با تسليحات هسته ای بايستد و تحريمهای موجود عليه ايران را به مورد اجرا بگذارد.

در همين حال يک مقام ارشد آمريکايی روز جمعه گفت در مذاکرات جهانی مربوط به برنامه اتمی ايران مسائل گسترده تری بايد مورد بررسی قرار گيرد و اين مذاکرات نبايد تنها به مسأله مبادله سوخت هسته ای، محدود شود.

گلن ديويس، نماينده آمريکا در آژانس بين المللی انرژی اتمی، روز جمعه در مجمع عمومی سالانه آژانس به خبرنگاران گفت که گفتگوی بيشتر در مورد مبادله سوخت اتمی در وين تنها بخشی از مذاکرات پيش رو را تشکيل خواهد داد. آقای ديويس گفت با توجه به اينکه تا کنون چندين پيشنهاد برای بازگشت تهران به مذاکرات بی پاسخ مانده است اکنون «ما بايد تمامی تلاشمان را به کار گيريم تا روند اين مذاکرات مجدداً به جريان درآيد.»

گروه پنج بعلاوه يک روز چهارشنبه ابراز اميدواری کرده بودند مذاکرات مربوط به چگونگی رفع بحران اتمی ايران هر چه زودتر، آغاز شود.

در همين حال وزير امور خارجه روسيه می گويد انتظار دارد ايران پيام جامعه جهانی را شنيده و برای گفتگو بر سر پيشنهادهای مبادله اورانيوم غنی شده آمادگی خود را اعلام کند.

به گزارش ريانووستی، سرگئی لاورف تاکيد کرد «نشانه هايی ديده می شود که تهران بطور جدی پيشنهاد ما را مدنظر قرار داده است.» آقای لاورف می افزايد که جامعه جهانی بايد نسبت به صلح آميز بودن ماهيت برنامه هسته ای ايران اطمينان حاصل کند.

منوچهر متکی، وزير امور خارجه ايران، نيز طی ديدار با همتای چينی خود در نيويورک از آمادگی تهران برای از سر گرفتن گفتگو درباره پيشنهاد گروه وين، خبر داده است. آقای متکی در عين حال تصريح کرد که مذاکرات در صورت منصفانه بودن و به رسميت شناختن حق ايران برای استفاده صلح آميز از انرژی هسته ای، موفقيت آميز خواهد بود.

ملاقات هیلاری کلینتون با محمودعباس برای دومین روز پیاپی

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، در تلاش برای نجات مذاکرات صلح خاورمیانه، قرار است روز شنبه، برای دومین روز با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی، ملاقات کند.

فلسطینیان تهدید کرده اند اگر اسراییل توقف موقت خانه سازی در کرانه غربی را، که روز یکشنبه منقضی می شود، تمدید نکند از مذاکرات، که آمریکا از آن حمایت می کند، خارج خواهند شد. اسراییل حاضر نشده است چنین تمدیدی را بررسی کند، اما می گوید مایل است به بررسی یک مصالحه بپردازد.

دولت اوباما به اسراییل فشار وارد می آورد توقف خانه سازی را تمدید کند و فلسطینیان را تشویق می کند تهدید خود را برای خروج از مذاکرات عملی نسازند.

یک مقام بلند پایه وزارت امور خارجه آمریکا مذاکرات جاری آمریکا با اسراییل و فلسطینیان را «پیچیده و حساس» توصیف کرد. جفری فلتمن، گفت ایالات متحده نمی خواهد هیچ طرف مذاکرات را، زمانی که رسیدن به یک راه حل از طریق گفت و شنود امکان پذیر است، ترک کند.

هیلاری کلینتون روز جمعه در نیویورک ۲۵ دقیقه با محمود عباس گفت و گو کرد.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، روز پنجشنبه در سخنانی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواهان حمایت بین المللی از روند صلح اسراییل و فلسطینیان شد و ابراز امیدواری کرد آنها ظرف یک سال به صلح برسند.

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
پاسخهای داريوش به پرسشها را از اينجا ببينيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر