سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ فروردین ۲۰, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

پرزیدنت اوباما می گوید رییس جمهوری افغانستان همچنان «شریکی مهم» برای آمریکا است

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا می گوید حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان همچنان «شریکی مهم» در جنگ با تروریسم است.

پرزیدنت اوباما در مصاحبه ای با شبکه خبری ای بی سی گفت بباور او آقای کرزی، علیرغم جنگ لفظی اخیر با غرب، در کوشش برای بوجود آوردن یک افغانستان با ثبات که به طالبان اجازه ندهد بر آن مسلط شوند و سکویی برای القاعده فراهم آید، حیاتی خواهد بود.

رییس جمهوری آمریکا گفت او معتقد است آقای کرزی به انجام اقداماتی که مشروعیت بیشتری به دولتش بدهد پای بند است، اما یاد آور شد مقصود او این نیست که آنها در چگونگی انجام کارها اختلاف نظر نخواهند داشت.

پیشتر در اوایل هفته، مقامات آمریکایی حاضر نشدند آقای کرزی را یک متحد بنامند و تلویحا گفتند اگر او به سخن گفتن علیه خارجیان ادامه دهد، ممکن است دعوت از وی برای دیداری از کاخ سفید در هفته آینده پس گرفته شود.

اما ژنرال جیمز جونز مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه به خبرنگاران گفت در برنامه دیدار حامد کرزی از کاخ سفید در 12 آوریل تغییری داده نشده است. او گفت مقامات بحثی را که در گرفته بود، پشت سر گذاشته اند.

جونز به خبرنگاران در هواپیمای ریاست جمهوری گفت پرزیدنت اوباما در نامه ای به آقای کرزی از مهمان نوازی او در جریان دیدارش از افغانستان سپاسگزاری کرد، و قول داد به کوشش مشترک با او برای موفقیت افغانستان ادامه دهد.

حامد کرزی با این ادعا که دولتهای خارجی و ایالات متحده آمریکا در تقلب در انتخابات ریاست جمهوری دست داشتند، مقامات آمریکایی را خشمگین ساخت.

دبیر کل ناتو روز پنجشنبه گفت پرزیدنت کرزی باید بر اساس اقداتش، نه آنچه می گوید، مورد قضاوت قرار گیرد.

راسموسن گفت رییس جمهوری افغانستان با ناتو بخوبی همکاری می کند و تعهدات «کاملا قاطعی» برای بهبود دولتمداری، از جمله تقویت مقابله با فساد بر عهده گرفته است.

القاعده در عراق مسئولیت بمب گذاری در نزدیکی سفارتخانه های خارجی را بر عهده می گیرد

گروه چتری القاعده در عراق مسئولیت بمب گذاری های انتحاری سه گانه روز یکشنبه در نزدیکی سفارتخانه های خارجی در بغداد را بر عهده گرفته است. در انفجارها دست کم ۲۱ تن کشته شدند.

گروه «حکومت اسلامی عراق» روز جمعه در بیانیه ای گفت حملات را «موج پنجم» کمپین خود برای بمب گذاری هایی بقصد وارد آوردن تلفات انبوه نامید و گفت تمام سفارتخانه ها و سازمان های بین المللی که با دولت عراق کار می کنند،«هدف های مشروع» هستند.

با این حال، این گروه هر نقشی را در بمب گذاری های روز سه شنبه در محله های شیعه نشین بغداد، که دست کم 35 کشته برجا گذاشت، تکذیب کرد.

مقامات گفته اند از آن بیم دارند که با ادامه اختلاف بر سر نتایج انتخابات پارلمانی و در حالی که جناح های مخالف برای تشکیل یک دولت وحدت کار می کنند، وضعیت امنیتی در کشور بدتر شود.

در رویدادی جداگانه در روز جمعه، هزاران نفر از طرفداران مقتدی صدر به نشانه هفتمین سالگرد حمله آمریکا به عراق در شهر نجف راه پیمایی کردند.

آنها علیه اشغال عراق و به حمایت از وحدت کشور شعار می دادند.

حمايت روسيه از تحريم ايران محدود به حد و حدود است

واشينگتن پست زير عنوان "روسيه از تحريم ايران حمايت ميکند، اما با حد وحدود" می نويسد دميتری مدويدوف رئيس جمهوری روسيه روز پنجشنبه در مذاکراتی خصوصی به پرزيدنت اوباما گفت برای حمايت کشورش از تحريم های عليه ايران حد وحدودی وجود دارد، حتی در شرايطی که حرکت برای اقدامی يکپارچه درجهت مهار زدن بربلندپروازيهای اتمی ايران سرعت گرفته است.

اوباما و مدوديوف درحاشيه مراسم امضای يک پيمان تاريخی کاهش تسليحات اتمی، ضمن تشکيل جلسه ای برای تبادل نظرهای خصوصی، متفقا قول حمايت از وضع تحريم های عليه ايران را دادند.

اوباما پس از يک جلسه در بسته هشتاد و پنج دقيقه ای با مدوديوف در صحبتی برای خبرنگاران ابرازاميدواری کرد که مذاکره کنندگان در نيويورک در بهار جاری قطعنامه ای قوی و سخت راعليه ايران عملی کنند.

اوباما گفت ما سخت تلاش خواهيم کرد مطمئن شويم تحريم های هوشمند و قوی، هردو، به زودی برقرار ميشود تا به ايران و کشورهای ديگر پيامی داده شود که جامعه بين المللی مسئله را جدی ميگيرد.

مدوديوف نيز در سخنانش گفت وی موافق است که کشورها نمی توانند چشم خود را به روی حرکت ايران در رفتن به دنبال تسليحات اتمی ببندند، و افزود نمی تواند با آنچه که اوباما گفت مخالف باشد. اما روشن ساخت که حمايت روسيه از تحريم ها مشروط به آن خواهد بود که هدف تغييردادن در رفتار ايران باشد، نه مجازات مردم آن کشور.

مقامات هر دو کشور بعدا گفتند مدوديوف در مذاکرات خصوصی يک رشته مخالفت هائی را در مورد تحريم ها مطرح ساخت، که اقدامات منجر به بروزمشقات اقتصادی، مشکلات مالی، يا تغيير رژيم در ايران، از جمله آنهاست.

سرگئی ريابکوف، قائم مقام وزير امور خارجه روسيه به خبرنگاران در پراگ گفت مدوديوف و اوباما در مورد تحريم هائی هدفمند و طراحی شده تبادل نظر کردند. ريابکوف گفت بطور مثال تحريم کامل صادرات فرآوردهای پالايش شده نفتی به ايران به معنای يک سيلی، يک ضربه، و يک شوک عظيم برای تمامی جامعه خواهد بود.

 مقامات ارشد کاخ سفيد که در جلسه دربسته شرکت داشتند ميگويند مدوديوف برای اوباما خطوط قرمزی را شرح داد که روسيه نمی تواند از آنها بگذرد. اين مقامات حاضر نشدند وارد جزئيات مخالفت ها بشوند اما گفتند تحريم های مربوط به بخش انرژی ايران منتفی نشده است.

ایران می گوید سانتریفیوژهای نیرومندی تری را ساخته و آزمایش کرده است

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا می گوید تضمینی وجود ندارد که تحریم های جدید سازمان ملل متحد علیه ایران، تهران را به متوقف ساختن فعالیت های اتمی حساس ترغیب کند.

با این حال، پرزیدنت اوباما روز جمعه گفت با فشار بین المللی «مداوم و پویا» ایران ممکن است سرانجام تشخیص دهد که دنبال کردن تسلیحات اتمی ارزش بهایی را که می پردازد ندارد. آقای اوباما در جریان مصاحبه ای با شبکه خبری ای بی سی گفت ایران یک «رژیم احمق» نیست و به آنچه در جامعه بین المللی می گذرد توجه دارد.


در تهران، به گزارش رسانه های ایران، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران روز جمعه اعلام کرد تهران سانتریفیوژهای جدیدی را که دو برابر دستگاه های فعلی قدرت دارند ساخته و آزمایش کرده است.

روز پنجشنبه، دیپلمات های شش قدرت جهانی برای بحث درباره امکان وضع تحریم های جدید علیه ایران در نیویورک جمع شدند.

آنها، که پنج عضو دائمی شورای امنیت بعلاوه آلمان را نمایندگی می کنند، امیدوار هستند پیش نویس قطعنامه ای را برای وضع تحریم ها تهیه کنند. در جلسه سه ساعته روز پنجشنبه تصمیم گرفته نشد، و قرار است مذاکرات ادامه پیدا کند.

کره شمالی از استراتژی جدید اتمی آمریکا انتقاد می کند

کره شمالی به استراتژی اتمی جدید پرزیدنت اوباما حمله می کند و آنرا نسبت به پیونگ یانگ خصمانه می داند.

این موضوع در گزارشی که خبرگزاری کره شمالی، همزمان با اجلاس سالانه پارلمان منتشر کرد عنوان شده است.

در گزارش به نقل از یک سخنگوی وزارت امور خارجه گفته می شود استراتژی جدید نشان می دهد واشنگتن برای استیلا بر جهان به قدرت اتمی خود متکی است. گزارش همچنین می گوید کره شمالی برای مقابله با آنچه آنرا تهدید اتمی اآمریکا می نامد، تسلیحات اتمی خود را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد.

روز سه شنبه، رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا استراتژی جدید اتمی دولت اوباما را فاش ساخت. در آن گفته می شود آمریکا از تسلیحات اتمی یا تهدید آن علیه کشورها در صورتی که پیمان ممنوعیت گسترش تسلیحات اتمی را رعایت کنند استفاده نخواهد کرد. با این حال، استراتژی کره شمالی و ایران را مستثنی می کند.

آمریکا کره شمالی را برای بازگشت به مذاکرات خلع سلاح اتمی زیر فشار گذاشته است. پیونگ یانگ سال پیش در پی دومین آزمایش اتمی از مذاکرات خارج شد.

وزارت امور خارجه کره شمالی در اظهار نظری در روز جمعه می گوید استراتژی اتمی آمریکا فضای از سرگیری مذاکرات را منجمد کرده است.

مراسم یادبود کشته شدگان زدو خوردهای قرقیزستان برگزار می شود

در بیشکک، پایتخت قرقیزستان، روز جمعه هزارن نفر برای تشییع جنازه های قربانیان قیام هفته جاری جمع شدند.

روز چهارشنبه دست کم 75 تن در زدو خورد بین معترضین و پلیس کشته شدند. خشونت کورمانبک باکی اف رییس جمهوری را ناچار ساخت از پایتخت فرار کند.

مراسم تشییع در پیشاپیش سوگواری سراسری صورت گرفت.

دیشب صدای تیراندازی های پراکنده در تمام شهر شنیده می شد، و پلیس و گروه های ضربت لباس شخصی که دولت موقت از آنها حمایت می کند در تلاش بودند از شهر حفاظت کنند و گروه های غارتگر را مهار کنند. گزار ش رسید چندین نفر مجروح شدند.

روز پنجشنبه رهبران اوپوزیسیون یک دولت موقت به سرپرستی روزا اوتونبایوا وزیر سابق امور خارجه تشکیل دادند.

در پی زدو خوردهای روز چهارشنبه، باکی اف رییس جمهوری به منطقه جلال آباد در جنوب قرقیزستان فرار کرد. او به رادیو روسیه گفت قصد ندارد استعفا دهد یا از کشور خارج شود.

باکی اف روز جمعه در مصاحبه ای با خبرگزار فرانسه نیز گفت او به نیروهای امنیتی دستور نداد در جریان زدخودرها بروی مردم تیراندازی کنند، و افزود روسیه و آمریکا هیچکدام در قیام مردم نقش نداشته اند.
 
معاون دولت موقت خود خوانده قرقیزستان روز جمعه برای گفت و گو با مقامات روسیه به مسکو رفت.

رهبر دولت موقت روز پنجشنبه گفت پارلمان موحل شده است ، و او کشور را برای شش ماه، تا برگزاری انتخابات جدید هدایت خواهد کرد.

آمریکا خواهان برقراری آرامش و احترام به حقوق بشر در قرقیزستان شده است

دولت اوباما خواهان برقراری آرامش در قرقیزستان شده است.

در حالی که گروه های اوپوزیسیون ادعا می کنند کنترل دولت را بدست گرفته اند، کاخ سفید روز پنجشنبه گفت پرزیدنت اوباما رویدادهای قرقیزستان را از نزدیک دنبال کرده است و طرفین مناقشه را ترغیب می کند آرامش را بشیوه ای که با اصول دمکراتیک و حقوق بشر منطبق باشد برقرار سازند.

در بیانیه کاخ سفید گفته می شود پرزیدنت اوباما از استفاده نیروهای امنیتی و تظاهر کنندگان از نیروی مرگبار متاسف است و همچنان نگران چپاول و بی نظمی است.
سفارت آمریکا در قرقیرستان روز جمعه اعلام کرد درهای سفارت را تا اطلاع بعدی می بندد، و از تمام طرف ها خواست به حکومت قانون احترام بگذارند.

فیلیپ کراولی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت یک دیپامات ارشد آمریکایی در بیشکک با روزا اوتونبایوا رهبر اوپوزیسسیون ملاقات کرد.

کراولی گفت آمریکا هیچ تماسی با کورمانبک باکی اوف رییس جمهوری قرقیزستان نداشته است. او روز چهارشنبه از بیشکک فرار کرد، اما گفته است استعفا نخواهد داد.

روز پنجشنبه همچنین ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه با رهبر موقت قرقیزستان تماس گرفت، حمایت خود را از مردم آن کشور ابراز داشت و گفت مسکو در تحولات جاری در آنجا دخالتی ندارد.

وزير امور خارجه آمريکا نسبت به عواقب عدم همکاری در مورد مسائل هسته ای هشدار داد

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا به کشورهايی که مخالف رهنمودهای بین المللی برای برنامه های هسته ای عمل می کنند هشدار داد و گفت که آمريکا در تلاش است اطمينان حاصل کند تا کشورهای خاطی با عواقب فعاليت های اتمی خود، روبرو شوند.

خانم کلینتون مقاله ای را روز پنجشنبه همزمان با امضای پیمان جدید استارت با روسیه که توسط پرزيدنت اوباما و دميتری مدودف رييس جمهوری روسيه امضاء شد، در چند روزنامۀ اروپايی منتشر کرد.

هيلاری کلینتون مشخصاً در اين مقاله کره شمالی و ایران را به عنوان کشورهايی که در مورد مسائل هسته ای با مراجع بين المللی همکاری نمی کنند، ذکر کرده است. خانم کلينتون می نويسد جهان بیش از پیش در برابر «کشورهايی که حاضر به انجام تعهدات بین المللی خود نيستند و به دنبال مرعوب کردن همسایگان خود می باشند» متحد است و عناد آنان را نخواهد پذيرفت.

وزير امور خارجه آمريکا می گويد همه کشور ها باید متوجه باشند که پيمان منع گسترش تسليحات اتمی نميتواند به حيات خود ادامه دهد اگر به متخلفان اجازه داده شود بدون روبرو شدن با عواقب کار خود، به رويّه خود ادامه دهند. خانم کلينتون گفت به همین دلیل است که آمريکا انقدر تلاش می کند تا رهبران ايران را متقاعد کند تا مسير خود را تغيير دهند.

نتانیاهو در کنفرانس امنیت اتمی در واشنگتن شرکت نمی کند

 
 
 
 
 

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل برنامه سفر به آمریکا برای شرکت در کنفرانس امنیت اتمی را لغو کرده است.

مقامات اسراییل می گویند نتانیاهو سفر به واشنگتن را به این دلیل لغو کرد که مصر و ترکیه قصد داشتند با استفاده از کنفرانس، اسراییل را بدلیل آنچه مجهز بودن آن کشور به تسلیحات اتمی گفته می شود، هدف بگیرند.

مقامات اسراییل می گویند بجای نتانیاهو، رییس آژانس انرژی اتمی اسراییل در کنفرانس حضور خواهد یافت.
اسراییل دو رآکتور اتمی دارد، از جمله یکی در شهر دیمونا که گفته می شود برای تقویت زرادخانه ساختن تسلیحات اتمی کشور بکار می رود.

اسراییل داشتن چنین تسلیحاتی را هرگز تکذیب یا تایید نکرده است.

همچنین حاضر نشده است پیمان ممنوعیت تسلیحات اتمی را امضا کند.

نتانیاهو پیش از تصمیم به لغو سفر به واشنگتن، روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت او نگران آن نیست که کسی در کنفرانس فکر کند اسراییل یک رژیم تروریست است، و افزود چندین رژیم «یاغی و تروریست» در اطراف اسراییل وجود دارند.

پرزیدنت اوباما از مقامات بیش از ۴۰ کشور دعوت کرده است در کنفرانس امنیت اتمی شرکت کنند. انتظار می رود بحث های کنفرانس بر جلوگیری از گسترش تسلیحات اتمی به تروریست ها یا کشورهای خطرناک متمرکز باشد.

ديپلمات های ۱+۵ می گويند گفتگوهای ارزشمندی را در مورد تحريم عليه جمهوری اسلامی ايران بعمل آورده اند

ديپلمات های شش قدرت جهان می گويند مذاکرات قابل توجهی را در ارتباط با تنگ تر کردن حلقه تحريم ها عليه ايران در رابطه با برنامه اتمی جمهوری اسلامی ايران، برگزار کرده اند.

نمايندگان پنج کشور عضو دائمی شورای امنيت سازمان ملل – بريتانيا، چين، فرانسه، روسيه و آمريکا -- به انضمام آلمان روز پنجشنبه در نيويورک، گرد هم آمدند.

گرچه در اين نشست هيچ تصميمی اتخاذ نشد اما نمايندگان می گويند که جلسه ديگری تشکيل خواهند داد.

آمريکا و متحدين توافق دارند که به ايران نمی توان اجازه داد سلاح اتمی توليد کند و بايد باب گفتگوها را در اين زمينه بگشايند.

پرزيدنت اوباما می گويد انتظار دارد در ظرف چند هفته و نه چند ماه آينده تحريم های تازۀ ِ شديدی عليه جمهوری اسلامی ايران، به مرحله اجرا درآيد.

چين از وضع تحريم های تازه عليه ايران اکراه دارد و می گويد گفت و شنود بهترين راهِ حل و فصل اختلافات با جمهوری اسلامی ايران است. «لی باودونگ» سفير چين بحث های روز پنجشنبۀ شش دولت را بسيار سازنده، توصيف کرد.

دميتری مدودف رييس جمهوری روسيه روز پنجشنبه گفت روسيه ميـتواند از تحريم هايی که ايران را به متابعت از قوانين بين المللی وادار کند، حمايت نمايد، اما نميتواند از اقداماتی که به يک فاجعه انسانی برای مردم ايران منجر شود، حمايـت کند.


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر