سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۲۶, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

۳۵ زن در انتظار سنگسار و جزو ۲۰۰ محکوم به مرگی هستند که در تبريز زندانی اند

گلوب اند ميل، چاپ کانادا زيرعنوان "زن بودن درايران جرم است" می نويسد سکينه محمدی آشتيانی، مادری ايرانی که در اتهام زنا مجرم، و به مجازات مرگ از طريق سنگسار محکوم شده است، هنوز زنده است، و فعلا به خاطراعتراضی بين المللی، که با ابراز تنفرعليه چنين حکمی وحشيانه همراه بود، درامان مانده است. اما ماجرا به پايان نرسيده است. او کماکان رو به مرگ است. هنگامی که سروصداها پائين بيايد، رژيم ممکن است تصميم بگيرد او را بجای سنگسار به دار بياويزد. بهمين سادگی.

مريم نمازی، ايرانی فعال و مدافع حقوق بشر، که اکنون در لندن زندگی ميکند، ميگويد رژيم جان خيلی ها را گرفته است و اين بايد متوقف شود.

به گفته خانم نمازی، در زندان تبريز، زندانی که سکينه در آنجاست، دويست محکوم به مرگ ديگر نيز زندانی اند، و سی و پنج نفرشان زنانی هستند که با مرگ از طريق سنگسار مواجه اند.

جزو زندانيان محکوم به مرگ خردسالان، نوجوانان و هيجده نفرافرادی قراردارند که برای هم جنس گرائی به مرگ از طريق سنگسار محکوم شده اند.  هفته گذشته يک دختر شانزده ساله برای اجتناب از آويخته شدن به دار خود را در سلول اش کشت.

مبارزه برای دفاع از حقوق زنان ايران سالهاست که توسط يک گروه خستگی ناپذير از فعالانی نظير خانم نمازی و مينا احدی، که اکنون در آلمان زندگی ميکند پيگيری ميشود. خانم احدی خود برای مبارزه عليه حجاب اجباری اسلامی از مرگ گريخته است.

 وکيل مدافع، و دو فرزند سکينه محمدی آشتيانی تاکيد بر آن دارند که حکم محکوميت او بر پايه مدارک و شواهدی جعلی صادر شده است. او فعلا ۹۹ ضربه شلاق خورده است. هنگامی که معلوم شد تلاش شان برای حفظ جان وی بی ثمر است، پسرش در اقدامی توام با ريسک، برای کسب کمک به مدافعان حقوق بشر درغرب روی آورد، که احضاريه های پليس را در پی داشت. عفو بين الملل و ديده بان حقوق بشر پرونده را به دست گرفتند. زنان از نروژ گرفته تا کانادا، از جمله هيثر رايزمن، مدير کتابفروشی های زنجيره ای اينديگو ، طومارهای اينترنتی به راه انداختند. طومار اينترنتی خانم رايزمن که يازده روز پيش راه افتاد فعلا بيش از صد هزار امضاء دارد.

رژيم ايران قويا اعتراض های غربی را حمله ای به ايران و ارزش های اسلامی جلوه ميدهد. به همين جهت اين سئوال پيش می آيد که از اين طومارها واقعا چه نتيجه ای حاصل ميشود؟ کسانی که وقايع ايران را تعقيب ميکنند، به موثربودن آنها اعتقاد دارند. تنفر از سنگساردر ايران بسيار شديد است وايرانيان دوست ندارند ازکشورشان تصويری مرتبط با دوران وحشيگری و بربريت عرضه شود.

درخواست دادگاه آمریکا برای بازنگری در گنجاندن سازمان مجاهدین خلق در فهرست گروه های تروریستی

یک دادگاه استیناف فدرال در آمریکا رای داده است که دولت باید در تصمیم خود در اعلام یک گروه اپوزیسیون ایرانی بعنوان یک سازمان تروریستی خارجی بازنگری کند.

سه قاضی دادگاه روز جمعه در واشنگتن گفتند وزارت امور خارجه آمریکا به سازمان مجاهدین خلق ایران فرصت کافی نداد تا این گزینش را به چالش بگیرد.

سازمان در سال ۲۰۰۸ با ارائه دادخواستی به دادگاه خواست که دیگر یک گروه تروریستی شناخته نشود، اما دولت آمریکا این درخواست را سال پیش در پی بررسی مدارک و مطالبی که اعضای گروه و آژانس های اطلاعاتی آمریکا ارائه دادند، رد کرد.
چنین گزینشی گروه ها را از جمع آوری پول و کسب حمایت های دیگر در آمریکا ممنوع می کند.

مجاهدین خلق در آغاز در سال ۱۹۹۷ در فهرست سازمان های تروریستی قرار گرفت، اما می گوید در سال ۲۰۰۱ کمپین نظامی علیه دولت ایران را متوقف ساخت و در سال ۲۰۰۳ تسلیحات خود را به نیروهای آمریکایی در عراق تحویل داد.

اتحادیه اروپا سال پیش گروه را از فهرست سازمان های تروریستی خارج کرد.

هزاران نفر در مراسم خاکسپاری قربانیان بمب گذاری در زاهدان شرکت کردند

در زاهدان، در جنوب شرقی ایران، ده ها هزار مسلمان شیعه روز شنبه در آیین های ترحیم و خاکسپاری کسانی که در دو بمب گذاری در شامگاه پنجشنبه کشته شدند، شرکت کردند.

هدف انفجارها در خارج ازمسجد جامع، ظاهرا نمازگزاران و شیعیانی بودند که برای برگزاری مرسم زادروز امام حسین در آنجا جمع شده بودند.

بمب گذاری های انتخاری دست کم ۲۷ تن را کشت و ۲۷۰ نفر دیگر را مجروح کرد.

پلیس می گوید افرادی را به ظن کوشش برای ایجاد نآآرامی در پی انفجارها بازداشت کرده است.

خبرگزار فارس بنقل از احمدرضا رادان، معاون پلیس زاهدان، می گوید ۴۰ نفر بازداشت شده اند.

برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران، آمریکا را به حملات در زاهدان ارتباط داده اند، و واشنگتن را به حمایت از کمپین ضد دولتی جندالهو متهم کرده اند.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی روز جمعه به نقل از مقامات ارشد گفت آنها آمریکا را مسئول انفجارها می دانند. مقامات آمریکایی این اتهام را تکذیب کرده اند.

روز جمعه پرزیدنت باراک اوباما و هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا حملات را محکوم کردند و خواهان مجازات مسئولان شدند.
گروه جندالله روز جمعه مسئولیت بمب گذاری ها را بر عهده گرفت و گفت بمب گذاری ها تلافی اعدام رهبرآن، عبدالمالک ریگی در ماه گذشته بود. جندالهگ هشدار داده است که به فعالیت های خود ادامه خواهد داد.

شبیخون شورشیان به خودروهای نظامی در شمال غربی پاکستان

مقامات پاکستان می گویند ستیزه گران در حمله ای به یک کاروان خودروهای غیر نظامی در شمال غربی کشور که نیروهای امنیتی آن را همراهی می کردند، دست کم ۱۸ تن، از جمله حداقل دو زن را کشتند. چندین نفر نیز مجروح شدند.

مقامات می گویند شبیخون روز شنبه در روستای «چارخِل» در منطقه آشوبزده کوران، در مرز افغانستان، صورت گرفت.
مقامات می گویند مسافران زمانی که به آنها حمله شد، عازم پیشاور بودند.

بگفته مقامات، تمام قربانیان مسلمان شیعه هستند و این حادثه ممکن است از خشونت های فرقه ای ناشی شده باشد.

ایران آمریکا را مسئول حملات انتحاری در زاهدان می داند

مقامات جمهوری اسلامی ایران، آمریکا و دیگر قدرت های غربی را مسئول بمب گذاری های دوگانه در زاهدان دانسته اند، هرچند که رهبران آمریکا حملات را محکوم می کنند.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی روز جمعه بنقل از مقامات ارشد گفت آنها آمریکا را مسئول انفجارها درمسجد جامع شهر که دست کم ۲۷ تن را کشت و حدود ۲۷۰ نفر را مجروح کرد، مسئول می دانند.

گروه جندالله روز جمعه مسئولیت بمب گذاری ها را بر عهده گرفت. تهران آمریکا را متهم کرده است که در کوشش برای بی ثبات کردن دولت ایران از جندالهت پشتیبانی می کند.

آمریکا چنین حمایتی را تکذیب کرده است. روز جمعه پرزیدنت باراک اوباما و هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا حملات را محکوم کردند و خواهان مجازات مسئولان شدند.

جندالله گفت بمب گذاری ها به تلافی اعدام رهبرآن، عبدالمالک ریگی در ماه گذشته بود و هشدار داد حملات بیشتری صورت خواهد گرفت.

چهار سرباز ناتو در افغانستان کشته شدند

ناتو می گوید چهار نفر از سربازان آن در بمب گذاری هایی در جنوب افغانستان کشته شده اند.

ناتو گفت دو سرباز روز شنبه در حملات جداگانه کشته شدند. دو سرباز دیگر روز جمعه در یک انفجار واحد از پای در آمدند.

بریتانیا، دو نفر از آنها را یک تفنگدار دریایی و یک سرباز بریتانیایی شناسایی کرد. هردو در ایالت هلمند کشته شدند. سرباز دیگر، آمریکایی بود.

بمب های کنارجاده ای یک عامل عمده مرگ سربازان در افغانستان است.

در این میان، نیروهای افغان و ائتلاف در هلمند دو تُن هروئین پرورده، ۸۰۰ کیلوگرم تریاک و ۹۰ کیلوگرم نیترات آمونیوم، که معمولا برای ساختن بمب بکار می رود، کشف و ضبط کردند. قیمت بازار مواد مخدر ۳۸ میلیون دلار تخمین زده می شود.

سربازان ناتو همچنین در جریان تعقیب دو فرمانده ارشد طالبان، چندین شورشی مظنون را در هلمند و قندهار بازداشت کردند.

کانادا انفجارهای انتحاری در مسجد زاهدان را محکوم کرد

دولت فدرال کانادا انفجارهای انتحاری در مسجد زاهدان در تهران را محکوم کرد.

لارنس کانن، وزیر امور خارجه دولت فدرال کانادا روز جمعه ١٦ ژوییه با انتشار بیانیه ای «حمله های تروریستی در مسجد زاهدان در ایران که گروه شبه نظامی جندالله مسئولیت آن را به عهده گرفته و به کشته شدن ده ها تن و زخمی شدن بیش از ١٧٠ تن دیگر منجر شده است را به شدت محکوم کرد».

در بخشی از بیانیه وزیر امور خارجه کانادا آمده است: «کانادا بمب گذاری های انتحاری مرگبار در مسجد زاهدان در جنوب شرقی ایران که به کشته شدن بیست و پنج نفرمنجر شد را قویاً محکوم می کند.»

آقای کانن در این بیانیه ضمن ابراز تسلیت دولت  و مردم کانادا به خانواده ها و دوستان قربانیان انفجارهای انتحاری در زاهدان و ابراز امیدواری برای بهبود سریع مجروحان نوشته است من عمیقاً از این اقدام خشونت بار و بی رحمانه غمگین شده ام.

وزیر امور خارجه دولت فدرال نوشته است کانادا امیدوار است که عاملان این اقدام خشونت بار به پای میز محاکمه کشانده شوند.

اوباما: من حملات ظالمانه تروريستی در مسجد در جنوب شرق ايران را قوياً محکوم می کنم

پرزيدنت اوباما روز جمعه با صدور بيانيه ای انفجارهای اخير در شهر زاهدان را به شدت محکوم و از آنها به عنوان حملات ظالمانه تروريستی ياد کرد.

رييس جمهوری آمريکا در اين بيانيه می گويد «اين حملات عليه غيرنظاميان و در محل عبادتشان صورت گرفته است.»

پرزيدنت اوباما می افزايد:

«من حملات ظالمانه تروريستی، در مسجد در جنوب شرق ايران را قوياً محکوم می کنم. قتل غير نظاميان بی گناه، در محل عبادتشان گناهی غير قابل تحمل است و افرادی که مرتکب چنين عملی شده اند بايد جوابگو باشند.

«ايالات متحده آمريکا با خانواده ها و کسانی که عزيزان خود را در اين واقعه، از دست داده و يا مجروح شده اند، احساس همدردی دارد و در مواجهه با اين بی عدالتی در کنار مردم ايران ايستاده است.

«ما، همه مردم جهان با هم، همه اشکال تروريسم را محکوم و با آن مقابله می کنيم و از حقوق جهانی ای حمايت می کنيم که در سايه آن نوع بشر به طور آزاد و بدور از وحشت و خشونت بی دليل زندگی کند.»

گزارش: درپوش کنونی راه حلی موقتی برای ريزش چاه نفت بی پی است

پرزيدنت اوباما روز جمعه در سخنرانی در کاخ سفيد قطع جريان نفت به داخل آب های خليج مکزيک را يک تحول مثبت خواند و گفت درپوش جديد بايد بتواند جلوی جريان نفت به داخل آب را بگيرد اما دست اندرکاران بايد همه تلاش خود را برای ازبين بردن آسيب هایی که ريزش نفت پيشاپيش وارد کرده است، به کار بگيرند.

رييس جمهوری آمريکا يادآور شد نصب درپوش جديد خبر خوبی است اما هشدار داد که در پوشش خبری داير برپايان يافتن مشکل محيط زيست زياد عجله نکنيم چون فاجعه زيست محيطی هنوز پيش رويمان قرار دارد و تا زمانی که چاه برای هميشه بسته نشود اين نگرانی وجود خواهد داشت و کارگران درمحل در راستای بستن دائمی چاه تلاش می کنند.

روز پنجشنبه شرکت نفت بی پی اعلام کرد سرانجام دهانه چاه نفت درخليج مکزيک را کاملاً مشدود کرده است. از ماه آوريل بر اثر انفجار سکوی ساحلی فوران نفت دراين خليج آغاز شد و تاکنون ۶۹۷ ميليون ليتر نفت وارد آب های اين خليج شده است. اميد است که از اين پس تلاش ها برای پاکسازی آب ها، ازنفت شدت بيشتری يابد. اين سومين تلاش بی پی درمهار چاه نفت است. دو تلاش پيشين در گذاشتن درپوش بر دهانه چاه ناکام ماندند. جريان نفت به داخل آب ۸۵ روز و ۱۶ ساعت و ۲۵ دقيقه بی وقفه ادامه داشت.

با اعلام قطع جريان نفت به داخل آبهای خليج مکزيک ميليون ها تن از ساکنان مناطق ساحلی نفس راحتی کشيدند.

البته همه منتظرند ببينند درپوش ۷۵ تنی کار می کند يا باز هم براثر يک انفجار جريان نفت به داخل آبها دو باره از سر گرفته می شود. پرزيدنت اوباما تلاش اخير را تحولی مثبت قلمداد کرد و گفت «فکر می کنم نشانه مثبتی است. هرچند ما هنوز درمرحله آزمون هستيم.»

مقام مسئول بی پی می گويد درساعت ۲ و۲۵ دقيقه بعد از ظهر پنجشنبه به وقت محلی جريان نفت به طورکامل قطع شده است.

پائولا واکر از بازماندگان انفجار سکوی نفتی از خبر توقف جريان نفت با ابراز شادمانی می گويد «تنها احساسم اين است که پس از آن همه تلاش سرانجام يک ساعت پيش دهانه چاه بسته شد. مسيح را سپاس می گويم.»

جانی اشنايدر ماهی گيرنگران آن همه نفتی است که درکف دريا باقی مانده است و اظهار می کند که «خسارت؟ بله. نفت همه دريا را گرفته است. بايد کاری می کردند که نفت روی آب باشد و بتوان آن را پاک کرد. حالا چطور می خواهيم نفت را از زير آب پاکسازی کنيم؟»

تامرا ويليامز توريست از ويرجينيا خبر را خوشحال کننده می داند و می گويد «به نظر من خبر بسيار خوبی است.اميدوارم بتوانند آب را هم پاکسازی کنند. تا هم آب و هم ماهی های داخل آن سالم و پاک بشود.»

رايکا بليک ساکن تگزاس هم می گويد حالا نفس راحتی می کشد و اضافه می کند که «روزهای بدی بود. خوشحالم که تمام شد. ما در تگزاس زندگی می کنيم.من در ساحل ساکن نيستم اما به هرحال خوشحالم که تمام شد. اين موضوع بر اقتصاد و محيط زيست ما اثر بد داشت.»

اکنون تنها نگرانی کارشناسان و دست اندرکاران اين است که فشار زياد نفت در زير درپوش موجب ترکاندن آن شود و نفت بار ديگر با فشار وارد آب ها شود. بی پی درحال حفر دو چاه است که تا نيمه ماه اوت حفر آنها به پايان می رسد و نفت چاه کنونی از مسير آن چاه ها به خارج هدايت خواهد شد. درپوش کنونی درهر حال راه حلی موقتی است.

آمریکا از اظهار نظر درباره پرداخت پول به شهرام امیری خودداری می کند

 
 
 
 
 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از تایید این گزارش که سی آی ا پنج میلیون دلار به یک دانشمند اتمی ایران پرداخت، خودداری کرده است.

فیلیپ کراولی روز پنجشنبه گفت او در این باره اطلاعی ندارد.

رسانه ها به نقل از مقامات نامشخص آمریکایی می گویند سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا ۵ میلیون دلار برای دریافت اطلاعاتی درباره برنامه اتمی ایران به شهرام امیری پرداخت کرد.

امیری بامداد پنجشنبه به تهران بازگشت و گزارش می رسد پول در آمریکا باقی مانده است.

او به مقامات جمهوری اسلامی گفت پس از ناپدید شدن در عربستان سعودی در سال گذشته، زیر شکنجه سخت روانی و جسمی بازجویان آمریکایی قرار گرفت.

شهرام امیری که دوشنبه شب بگونه ای اسرار آمیز در دفتر حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن ظاهر شد، روز چهارشنبه ادعاهای دولت ایران را که او هنگام سفر به عربستان ربوده و به ماموران اطلاعاتی آمریکا تحویل داده شد، تکرار کرد.

مقامات آمریکایی می گویند آنها هیچ اطلاعی ندارند که نشان دهد با امیری درجریان اقامت درآمریکا بدرفتاری شد، و ربودنش را تکذیب می کنند.

کراولی می گوید امیری انتخاب کرد به آمریکا بیاید وانتخاب کرد که برود.

او همچنین می گوید آمریکا نشان داده است شهروندان ایران که به آمریکا سفر می کنند و تصمیم می گیرند خارج شوند، می توانند آزادانه چنین کنند، و آمریکا انتظار دارد همین نگرش نسبت به شهروندان آمریکا در ایران رعایت شود. کراولی از ایران خواست سه کوهنورد آمریکایی را که نزدیک به یک سال است در بازداشت بسر می برند آزاد کند، و درباره رابرت لوینسون، که در جریان سفری به ایران در سال ۲۰۰۷ مفقود شد اطلاعاتی ارائه دهد.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر