سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مرداد ۱۱, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

اوباما طرح خروج سربازان از عراق را اعلام می کند

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، می گوید ایالات متحده طبق برنامه قبلی، ۳۱ اوت ماه جاری میلادی، به ماموریت نیروهای خود در عراق پایان می دهد.

آقای اوباما در سخنان روز دوشنبه خود در جمع گروهی از کهنه سربازان معلول در آتلانتا، در ایالت جنوبی جورجیا گفت دولت وی تا پایان ماه اوت، بیش از ۹۰ هزار سرباز را از عراق به آمریکا باز می گرداند.

مقامات دولتی در واشنگتن می گویند سی و یکم اوت پایان «عملیات آزادی عراق» است که توسط جرج بوش، رییس جمهوری سابق آمریکا، آغاز شد.

در این طرح، ۵۰ هزار سرباز در عراق باقی می مانند تا در نیروهای انتقالی خدمت کنند. وظیفه کمک به آموزش سربازان عراقی و اجرای عملیات مبارزه با تروریسم برعهده آنها خواهد بود. ماموریت جدید نیروهای آمریکایی درعراق «عملیات طلوع جدید» نام خواهد داشت.

رییس جمهوری آمریکا خروج تمامی سربازان آمریکایی از عراق را تا پایان سال ۲۰۱۱ هدف نهایی اعلام کرده است.

 باراک اوباما در ادامه سخنان روز دوشنبه خود از «خدمات فوق العاده نسل جدید رهبران آمریکایی» قدردانی کرد. او در عین حال یادآور شد همزمان با بازگشت سربازان از عراق، سربازان دیگری به افغانستان اعزام خواهند شد.

آقای اوباما گفت در مقام ریاست جمهوری آمریکا نمی تواند بگذارد که القاعده و شاخه های تروریستی اش افغانستان را در عملیات شورشی بیشتری فرو برند.

میچ مک کانل، سناتور جمهوری خواه، آقای اوباما را برای ادامه سیاست جنگ عراق، طبق برنامه ای که در دولت جرج بوش تنظیم شده بود، ستود.

مقامات رسمی عراق روز دوشنبه گفتند دو غیر نظامی بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده ای در جنوب بغداد کشته شدند. این انفجار همچنین چهار کشته برجای نهاد.

در فلوجه، بمبی در خانه یک مأمور پلیس منفجر شد که بر اثر آن مأمور پلیس و دو تن دیگر کشته و هفت تن دیگر مجروح شدند.

محکومیت تاریخی اولین ایرانی کانادایی به چهار سال زندان

دیوان جنایی کانادا محمود یادگاری، تبعه ایرانی کانادایی متهم به نقض قانون کانادا برای صادرات تجهیزات مربوط به برنامه اتمی ایران  و نقض قوانین تحریمی سازمان ملل را به چهار سال و سه ماه زندان محکوم کرد.

آقای یادگاری اولین فرد در تاریخ کانادا است که براساس «قانون سازمان ملل متحد» مبنی بر ممنوعیت ارسال تجهیزاتی که ممکن است مورد بهره برداری برنامه اتمی ایران قرار گیرد، محکوم شده است.

قاضی دیوان جنایی کانادا، محمد (دیوید) یادگاری را در نه مورد از ده موارد اتهامی که علیه وی مطرح شده بود، گناهکار شناخت.

دادستان دیوان جنایی کانادا این مرد ایرانی تبار مقیم کانادا را به تلاش برای صادرات تجهیزات مربوط به برنامه اتمی ایران و نقض تحریم های سازمان ملل علیه این کشور محکوم کرد.

آقای یادگاری اولین فردی است که به اتهام نقض مفاد منع گسترش سلاح های کشتار جمعی «قانون امنیت هسته ای کانادا» در دیوان جنایی این کشور محکوم شده است.

نقض «قانون کنترل و امنیت اتمی»، «قانون گمرک و مجوز صادرات و واردات» از جمله موارد محکومیت این مرد ایرانی کانادایی مطرح شده اند.

وی پس از تحقیقات هشت هفته ای مشترک پلیس کانادا و اداره امنیت ملی ایالات متحده، روز ١۶ آوریل سال ٢٠٠٩ توسط پلیس کانادا در منزلش در تورنتو دستگیر و از آن زمان تاکنون در بازداشت مقامات امنیتی کانادا بوده است.

این مرد ٣٧ ساله ایرانی تبار به استفاده از شرکت کوچک خود «.N&N Express Inc» در تورنتو و تلاش برای صادرات دو ترانسفورماتور فشار به مقصد ایران از طریق دبی متهم شده بود. این دو ترانسفورماتور بخشی از ده ترانسفورماتوری بوده اند که وی به قیمت ١١ هزار و ۶۴۵ دلار از شرکت Setra Systems Inc در ماساچوست خریداری کرده بود.

این دستگاه های ساخت ایالات متحده که اندازه های فشار را به سیگنال های الکتریکی برای کامپیوترها و سایر تجهیزات الکترونیکی تبدیل می کند، کاربردهای بی خطری دارند اما درعین حال، از آن ها می توان در تاسیسات غنی سازی اورانیوم برای سلاح های اتمی نیز استفاده کرد.

در حالی که خرید این اقلام در آمریکای شمالی قانونی هستند اما ارسال آن ها به کشورهایی همچون ایران، نقض مفاد تحریم های سازمان ملل قلمداد می شود.

در شرایطی که رسیدگی به پرونده این تبعه ایرانی کانادایی توجه بین المللی را به خود جلب کرده است، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، درماه فوریه سال گذشته خواستار منظور کردن آقای یادگاری در تبادل سه کوهنورد آمریکایی زندانی در تهران شده بود.

این شهروند ایرانی تبار کانادا اذعان کرده بود بخش بزرگی از هزینه خرید این ترانسفورماتورها توسط نیما طبری، شریک وی در ایران فراهم شده بود.   

وی ضمن ابراز بی اطلاعی از مصرف این تجهیزات در سلاح های اتمی، ادعا کرده بود به توصیه آقای طبری قصد داشت به جای ارسال مستقیم این تجهیزات به ایران، از یک شرکت مستقر در دبی استفاده کند.

این اولین باری ست که یک شهروند کانادایی، بر اساس «قانون سازمان ملل» در کانادا  برای ارسال تجهیزاتی به ایران که ممکن است درساخت سلاح های اتمی مورد استفاده قرار گیرد، محکوم شده است.

بنا به گزارش رسانه های کانادایی، تولید کننده آمریکایی این ترانسفورماتورها سرنخ این معامله را در اختیار عوامل اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده قرار داده بود و اطلاعات آن ها به تحقیق ماموران پلیس کانادا دراین مورد منتهی شد.

بنا به گزارش روزنامه نشنال پست، آقای یادگاری درصدد بوده تا بیست ترانسفورماتور دیگر را از یک تولید کننده در آلمان خریداری کند، اما در پی تغییر مقصد این تجهیزات از دانمارک به دبی، سفارش وی لغو شده بود.

فرانک آداریو، وکیل مدافع کانادایی آقای یادگاری، ادعا کرده بود موکلش یک تاجر ساده بوده و از ویژگی های این مبدل ها خبر نداشته و از ارسال این تجهیزات به مقصد ایران مطلع نبوده است.  

رسانه های کانادا رسیدگی به این پرونده را یک رویداد تاریخی در کشور خوانده اند.

محمود یادگاری که رسانه های کانادا از وی با نام های دیوید و نوید یادگاری نیز یاد کرده اند، فارغ التحصیل سال ١٩٩٨ رشته مهندسی کامپیوتر از یکی از دانشگاه های تهران است. وی مدرک کارشناسی رشته کامپیوتر را از دانشگاه رایرسون تورنتو اخذ کرده است.

بازداشت شخصی به ظن جاسوسی برای اسراییل در لبنان

مقامات لبنانی یک کارمند ارشد شرکت مخابراتی «اُگرو» متعلق به این کشور را به ظن جاسوسی برای اسراییل، بازداشت کردند.

بازداشت این فرد در بزرگترین شرکت مخابراتی لبنان، چهارمین مورد از این دست در سال جاری است. گفته می شود بازرسان لبنانی به پیام های مبادله شده میان او رابط های اسراییلی اش دست یافته اند.

این فرد در بخش فنی شاخه بین المللی شرکت اُگرو کار می کند.

اسراییل در این زمینه نظری نداده است. حزب الله و دیگر جناح های لبنانی می گویند جاسوس های اسراییلی از طریق بخش مخابرات لبنان به این کشور نفوذ می کنند.

حسن نصر الله رهبر حزب الله لبنان قرار است درباره فعالیت های جاسوسی، روز سه شنبه سخنرانی کند.

بیش از ۵۰ لبنانی از سال گذشته تا کنون طی تحقیقات وسیعی درباره جاسوسی برای اسراییل، بازداشت شده اند. 

خطر شیوع بیماری های واگیر در مناطق سیل زده پاکستان

امدادگران در شمال غربی پاکستان تلاش می کنند به هزاران روستایی که بر اثر سیل، در نقاط مختلف گیر افتاده اند، دسترسی پیدا کنند.

این سیل تاکنون بیش از ۱۲۰۰ تن را به کشته است.

بیش از ۲ میلیون نفر بر اثر سیل ناشی از باران های موسمی در ولایت خیبرپختونخوا و دیگر مناطق شمال غربی پاکستان بی خانمان شده اند. این ناحیه اغلب دستخوش عملیات خشونت بار شبه نظامیان بوده است.

مقامات سازمان ملل متحد می گویند امدادگران برای دسترسی به مناطق به شدت آسیب دیده، با مشکلات زیادی مواجهند چرا که جاده ها و پل ها بر اثر سیل نابود شده اند.

مسئولان همچنین نگران شیوع بیماری های ناشی از آب آلوده مانند اسهال و وبا هستند چرا که بسیاری از جان بدربردگان با مشکل نبود آب آشامیدنی مواجهند.

ارتش پاکستان نزدیک به ۳۰ هزار سرباز را به منطقه اعزام کرده که بیش از ۲۰ میلیون نفر را از سیل نجات داده اند.

سازمان ملل متحد و ایالات متحده آمریکا هر کدام وعده داده اند کمک اضطراری ۱۰ میلیون دلاری را برای این امر اختصاص دهند.

سازمان های خیریه اسلامی، که برخی روابط مشکوک با گروه های شورشی دارند نیز پیشنهاد کمک کرده اند. بسیاری درباره آنچه که واکنش کند دولت به این فاجعه می خوانند، ابراز عصبانیت کرده اند.

در کشور همسایه افغانستان نیز، سیل جان بیش از ۶۰ نفر را گرفته است.

پرتاب راکت به جنوب اردن یک کشته برجای گذاشت

پرتاب راکت به شهرهای اسراییل و جنوب اردن، یک کشته و چهار مجروح در اردن برجای گذاشت.

مشخص نیست که چه شخص یا گروهی و از چه مکانی، راکت ها را به بندر عقبه در ساحل دریای سرخ در اردن و شهر ایلات در اسراییل پرتاب کرده است.

نیروهای امنیتی اسراییل به شبه نظامیان مرتبط با القاعده در شبه جزیره سیانی در مصر مظنون هستند اما مقامات مصری این امر را رد می کنند.

به گفته مسئولان، یکی از راکت ها در خیابانی در مقابل هتل بین المللی عقبه در اردن اصابت کرد که بر اثر آن یک راننده تاکسی کشته و چهار تن مجروح شدند.

این دومین بار در سال جاری میلادی است که این منطقه هدف حمله قرار می گیرد. بندر عقبه پیشتر در فروردین ماه نیز هدف حمله قرار گرفت. این حمله خسارت جانی در بر نداشت.

احمدی نژاد: حاضریم با اوباما رو در رو گفت و گو کنیم

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، برای مذاکره مستقیم با باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، ابراز آمادگی کرد.

آقای احمدی نژاد در این سخنان در جمع ایرانیان خارج از کشور گفت: «ما قرار است آخر شهریور برای نشست مجمع عمومی به نیویورک بیاییم. آماده هستیم بنشینیم با آقای اوباما رو در رو، و مرد و مردانه البته آزاد و در برابر رسانه ها مسایل جهان را روی میز بگذاریم و ببینیم راه حل چه کسی بهتر است.»

آقای احمدی نژاد ضمن اشاره به جلسه سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که قرار است سپتامبر پیش رو در مقر این سازمان برگزار شود گفت: «طی چند سال گذشته، هر سال اعلام می کردیم حاضریم هنگامی که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک می آییم، با جورج بوش در برابر رسانه ها گفت و گو کنیم. بعد گفتند که آقای بوش از گفت و گو واهمه دارد، ما هم گفتیم اشکال ندارد برای گفت و گو مشاورانش را هم بیاورد.»

مقامات آمریکایی واکنشی به اظهارات جدید آقای احمدی نزاد نشان نداده اند ولی درخواست های مشابه و پیشین رییس جمهوری اسلامی در سال های گذشته پاسخ مثبت نگرفته است.

آمریکا، دولت تهران را به تلاش برای تولید سلاح اتمی متهم می کند، ادعایی که ایران را رد می کند. واشنگتن خواستار دیپلماسی رسمی با محوریت برنامه مناقشه برانگیز اتمی تهران است.

پیشنهاد محمود احمدی نژاد همزمان با افزایش فشارهای بین المللی بر جمهوری اسلامی و اعمال تحریم های شدید بر ایران، ارایه می شود.

دریاسالار مایک مولن، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز روز یکشنبه از وجود طرح حمله نظامی به ایران در صورت لزوم خبر داد.

محمود احمدی نژاد همچنین درباره قطعنامه های تحریمی شورای امنیت علیه ایران گفت: «تاکنون چند قطعنامه داده اید؟ چهار تا. این قدر قطعنامه بدهید تا چهارهزار تا شود.»

شورای امنیت قطعنامه چهارم تحریمی علیه تهران را در ماه ژوئن صادر کرد.

پس از آن اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا نیز تحریم های یک جانبه ای را علیه برخی اشخاص و نهادهای ایرانی تصویب کردند.

گزارش: مادران سه کوهنورد آمريکايی در مقابل دفتر هيأت نمايندگی ايران در سازمان ملل اجتماع کردند

روز شنبه نخستين سالروز بازداشت سه شهروند کوه پيمای آمريکايی بود که سال گذشته بنا به ادعای جمهوری اسلامی ايران برای جاسوسی از راه عراق وارد خاک ايران شدند.

به همين مناسبت رييس جمهوری آمريکا و وزير امور خارجه اين کشور با صدور بيانيه هايی از دولت ايران خواستند برای آزادی بی درنگ اين سه نفر اقدام کند.

پرزيدنت باراک اوباما روز جمعه در آستانه سالگرد بازداشت سه کوهنورد آمريکايی از جمهوری اسلامی ايران خواست بی درنگ آنها را آزاد سازد.

پرزيدنت اوباما در بيانيه خود اظهار داشت «شان بائر، سارا شرود، و جاش فتال هيچگونه جرمی مرتکب نشده اند و ادامه در بند نگاه داشتن آنها با کنوانسيون ها و قوانين بين المللی منافات دارد و ناقض حقوق بشر است.»

پرزيدنت اوباما گفت «بازداشت اين سه تن هيچ ربطی به اختلافات و مسائلی که موجب جدايی ميان آمريکا و ايران شده است ندارد. من در اينجا به روشنی و وضوح کامل می گويم که سارا، شين، و جاش هرگز برای دولت آمريکا کار نکرده اند؛ و آنها سه جوان ماجراجو و روشنفکر هستند با روحيه ای انسانی. آنها آموزگار، هنرمند و مدافع عدالت اجتماعی هستند، و هيچگاه کينه يا عداواتی نسبت به ايران نداشته اند، بلکه برعکس دوستدار مردم آن کشورند.»

پرزيدنت اوباما اظهار اميدواری کرد که دولت ايران هرچه زودتر نسبت به آزادی اين سه شهروند آمريکايی اقدام کند.

از سوی ديگر هيلاری کلينتون نيز به همين مناسبت باصدور بيانيه ای خواستار آزادی سه کوهنورد شد.

خانم کلينتون گفت «شنبه مقارن است با بازداشت دراز مدت سه شهروند آمريکايی که بنا به ادعای دولت ايران از مرز شمال عراق وارد خاک ايران شده اند. واقعيت اين است که موعد آزادی آنها مدت هاست به سر رسيده، و ادامه بازداشت آنها دليل قابل توجيهی ندارد. ايران مدعی است که همواره پايبند عدالت، امنيت و صلح بوده است، بنا براين هنگام آن فرارسيده است که نسبت به آزادی اين سه تن اقدام کند تا پاينبدی خود را در عمل نيز نشان داده باشد.»

در همين حال خانواده های سه شهروند آمريکايی روز جمعه به مناسبت يکمين سال بازداشت فرزندانشان در نيويورک اجتماع کردند. در اين اجتماع ۷۵ تن از هواداران زندانيان به آنها پيوستند.

اين عده با حمل ميله های زندان و زدن چادر دست به تظاهرات زدند.

نورا شرود مادر سارا شرود گفت «اينجا مقر هيات نمايندگی ايران است، برای ما تا کنون دشوار بوده است که با مقامات دولتی ايران صحبت کنيم، و بلکه غيرممکن هم بوده است. ما اينجا آمده ايم که هم به هواداران فرزندان خود نشان دهيم که ما فعال هستيم و هم مي خواهيم صدای خود را به گوش مقامات دولتی ايران برسانيم. ما خواهان آزادی فرزندانمان هستيم.»

لورا فتال، مادر جاش فتال نيز گفت «جاش، شين و سارا در سی و يکم ژوئيه سال ۲۰۰۹ در ايران بازداشت شدند. فردا روز تولد پدر من است که ۸۶ ساله می شود، و مي خواهد نوه اش در کنارش باشد. او مي خواهد نوه اش آزاد شود. جای جاش ، شين و سارا در ايران نيست. جای آنها در ميهن خود، ايالات متحده آمريکا است.»

سيندی هيکی مادر شين بائر نيز گفت «بازداشت فرزندان ما عادلانه نيست. هيچ اتهامی به آنها وارد نشده است؛ و همه چيز در مورد آنها به صورت غيرمنصفانه و غير عادلانه ای انجام شده است. ما مي خواهيم شما رک و راست و صريح باشيد فرزندان ما را آزاد کنيد و آنها را از سياست دور نگاه داريد.»

اين تظاهرات که در مقابل دفتر هيأت نمايندگی ايران در سازمان ملل انجام گرفت به آرامی برگزار شد.

نشت چهار میلیون لیتر نفت خط لوله شرکت کانادایی به رودخانه جنوب میشیگان

اخلال در خط لوله حامل نفت یک شرکت کانادایی که باعث نشت حدود چهار میلیون لیتر نفت به رودخانه ای در جنوب غرب میشیگان شده، نگرانی های زیست محیطی بسیاری در منطقه پدید آورده است.

این خط لوله متعلق به «انبریج»، شرکت کانادایی مستقر در کالگری است که روزانه حدود ٣٠ میلیون لیتر نفت خام را از گریفیت در ایالت ایندیانا به شهر سارنیا منتقل می کند.

نشت نفت در خط لوله این شرکت که از روز دوشنبه (٢۶ ژوییه) آغاز شد، ١٩ هزار و ۵٠٠ بشکه نفت را به آب رودخانه کالامازو واقع در جنوب غرب میشیگان وارد کرده است.

در شرایطی که در مدت زمان اندکی تعداد بسیاری از پرندگانی که در حوزه این رودخانه زندگی می کنند، جان خود را بر اثر آلودگی نفتی از دست داده اند، انتقادهای جدی متوجه شرکت «انبریج» شده است.

جنیفر گرانهولم، فرماندار میشیگان، ضمن انتقاد از ناکامی مقامات این شرکت در کنترل به هنگام نشت نفت، مراحل پاکسازی را «کاملاً نامناسب» خوانده و نسبت به نشت نفت به آب رودخانه میشیگان و وقوع یک تراژدی هشدار داده است.

بنا به گزارش رسانه ها، نشت نفت تاکنون تا فاصله ۵۵ کیلومتری رودخانه کالامازو رسیده است و تا رودخانه میشیگان ١٢۵ کیلومتر فاصله دارد.

شرکت کانادایی «انبیریج» نشت نفت را متوقف کرده و آب و هوای منطقه، آلودگی نفتی را برای وجود مواد شیمیایی سرطان زا آزمایش کرده است. چهار صد کارگر نیز برای پاکسازی آلودگی ناشی از نشت نفت به منطقه اعزام شده اند.

باراک اوباما، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا، خواستار اقدام فوری برای اعزام نیروهای کمکی به منظور پاکسازی منطقه از آلودگی نفتی شده است.

با وجودی که «انبریج» از علت نشت نفت به این رودخانه ابراز بی اطلاعی کرده است، اما مقامات این شرکت وعده داده اند همه مناطق اطراف و کلیه موجودات زنده ای که در معرض آلودگی نفتی قرار گرفته اند را پاکسازی کنند.

کارشناسان محیط زیست نسبت به پاکسازی سریع منطقه از آلودگی نفتی هشدار داده و آن را برای حفظ موجودات زنده منطقه به ویژه انواع حلزون، پرنده، قورباغه که حاشیه این رودخانه زندگی و تغذیه می کنند، حیاتی خوانده اند.

ناتو: در يکماه گذشته ۶۶ سرباز آمريکايی در افغانستان کشته شده اند

سرفرماندهی نيروهای ناتو در افغانستان خبر از کشته شدن ۶۶ سرباز آمريکايی در آن کشور در يکماه گذشته می دهد.

روز شنبه بعد از تصادف دوخودروی متعلق به مقاطعه کاران آمريکايی شرکتی بنام «ديناميک اينترنشنال» که به سمت فرودگاه کابل می رفتند با يک اتومبيل تويوتای متعلق به افغان ها و کشته شدن چهار سرنشين آن، افغان های خشمگين با سنگ به ماموران حمله کردند. پليس کابل نيز برای متفرق کردن افغان های خشمگين به تيراندازی هوايی، مبادرت ورزيد.

عبدالغفور سيد زاده رييس تحقيقات جنائی پليس کابل هم در مورد علت اين تصادف رانندگی گفت «با کشته شدن شش سرباز آمريکايی در روز جمعه در افغانستان، تعداد تلفات آمريکا در سی روز گذشته به ۶۶ تن رسيد، و بنا به گزارش سر فرماندهی نيروهای چند مليتی در کشور، در طول ۹ سال جنگ افغانستان، ماه ژوئيه از اين لحاظ بصورت مرگبار ترين ماه درآمد، تلفاتی که سوای انفجار بمب های کنار جاده ای، گاه بر اثر برخورد با مين های ضد نفری ست که از دوران اشغال آن، افغانستان توسط شوروی سابق در سه دهه پيش باقيمانده اند.»

فرماندهان آمريکايی در افغانستان هشدار داده اند با توجه به تعدد درگيری با طالبان تعداد تلفات سربازان آنها در ماه های آينده افزايش خواهد يافت و برخی از اين فرماندهان معتقدند که ادامه يا تشديد اين شرايط در افغانستان، تعهد واشنگتن به آغاز عقب کشيدن تعدادی از سربازان آمريکا از افغانستان را از خردادماه آينده از لحاظ نظامی «توجيه ناپذير» می کند.

سرخپوشان مخالف دولت تايلند دست به تظاهرات خيابانی زدند

صدها تن از جوانان سرخپوش مخالف دولت تايلند مقررات ممنوعيت اجتماعات در پايتخت را ناديده گرفته و به تظاهرات خيابانی ضددولتی در بانکوک دست زده اند.

سرخپوشان مخالف دولت تايلند روز يکشنبه در خيابانهای بانکوک دست به تظاهرات ضددولتی زدند تا وضعيت اضطراری اعلام شده از سوی دولت آبيهيست وجاجيوا را به چالش گرفته باشند. تظاهرکنندگان پلاکاردها، نشانها و نمادهايی را با خود حمل ميکردند تا ياد کشته شدگان در جريان سرکوب تظاهرات سرخپوشان در مرکز شهر تايلند را در ۱۹ ماه مه گرامی دارند.

پليس ضدشورش مجهز به ماسک، سپر و اسلحه در کنار بنای دمکراسی بانکوک نظاره گر تظاهرات بود. به گفته خبرگزاريها اين تظاهرات تازه ترين نارضايتی علنی پس از وقايع ۱۹ ماه مه است که طی آن پليس ضدشورش به تظاهرات عمومی ده هفته ای مخالفان برای برپايی انتخابات پيش از موعد، پايان داد. در جريان آن سرکوب حدود ۹۰ تن کشته و بيش از ۱۴۰۰ تن زخمی شدند؛ با اين همه مخالفان به اعتراضات مسالمت آميز خود ادامه دادند. يکی از تظاهرکنندگان گفت «مردم بيشتری به جنبش ما خواهند پيوست؛ زيرا اين اعتراضی مسالمت آميز است. اينجا آمده ايم تا با بدون هرگونه خشونتی به دولت بگوييم ما واقعاً پيرو جنبش پرهيز از خشونت هستيم.»

آبيهيست وجاجيوا؛ نخست وزير تايلند، اخيراً دستور برچيده شدن شرايط اضطراری را در ۶ ايالت کشور صادر کرد. براساس اين مقررات ويژه گردهمايی مردم در سطح شهر محدود شده و سانسور در رسانه ها برقرار شده است تا به گفته دولت؛ دامنه خشونتها کاهش يابد. سرخپوشان مخالف دولت مدعی اند که دولت آبيهيست وجاجيوا برخوردار از رای عمومی نيست زيرا حزب حاکم در انتخابات سال ۲۰۰۷ پيروز نشده؛ بلکه به قدرت رسيدن اين دولت ناشی از رأای دادگاه نظامی مبنی بر برکناری دولت تاکسين شيناواترا، نخست وزير پيشين، بوده است.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی


Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر