سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مرداد ۱۸, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

گرما، دود و رطوبت مرگ و میر در مسکو را دو برابر کرده است

مقام های بهداشت و بهداری روسیه می گویند به علت ادامه گرمای سوزان و گازهای سمی ناشی از آتش سوزی مراتع، تعداد مرگ و میر روزانه در مسکو تقریبا دو برابر شده است.

رییس اداره بهداری مسکو روز دوشنبه گفت تعداد مرگ های روزانه که  در شرایط عادی به طور متوسط بین ۳۶۰ تا ۳۸۰  نفر بود، اکنون به حدود ۷۰۰ نفر رسیده است.

تمرکز دی اکسیدکربن و سایر آلاینده ها در هوای مسکو از حد معمول هوای سالم، در روزهای شنبه و یکشنبه گذشته تقریباً هفت برابر بیشتر بود. این مقدار آلاینده در روز دوشنبه به ۲ تا ۳ برابر حد استاندارد کاهش یافت.

سازمان هواشناسی مسکو، گرمای هوای پایتخت روسیه و سایر نقاط کشور را  در حدود یک هزار سال گذشته بی سابقه خوانده است. دمای روزانه به ۳۸ درجه سانتیگراد رسیده است که در مقایسه با گرمای متوسط روزانه در تابستان که ۲۴ درجه سانتیگراد است افزایش قابل ملاحظه ای را نشان می دهد.

کارشناسان بهداشتی می گویند گرمای هوا همراه با دود و سایر آلاینده ها برای افرادی که دچار بیماری های قلبی و ریوی هستند خطرات بسیاری فراهم کرده و مشکلات بیماری های آنان را به شدت افزایش داده است.

تمایل به کنترل گردش آزاد اطلاعات در شبکه اینترنت و تلفن بلک بری

در شرایطی که تصمیم امارات متحده عربی و عربستان سعودی برای ممنوعیت استفاده از برخی خدمات بلک بری مباحث جدی درباره آزادی اینترنت و گردش آزاد اطلاعات در این کشورها پدید آورده است، برخی دیگر از کشورها نیز خواهان نظارت بر تبادل اطلاعات این تلفن هوشمند و استفاده از خدمات آن شده اند. تصمیم اخیر امارات متحده عربی و عربستان سعودی به دلیل نگرانی های دولتمردان برای حفظ امنیت ملی عنوان شده است.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز کشورهایی همچون هند، لبنان و الجزایر نیز از شرکت کانادایی تولیدکننده بلک بری خواسته اند تا به محتوای تبادل اطلاعات و پیام هایی که شهروندانشان از طریق بلک بری ارسال می کنند، دسترسی بیشتری داشته باشند.

بنا به گزارش رسانه ها بحرین و کویت نیز اخیراً درباره  عدم کنترل بر تبادل اطلاعات بلک بری ابراز نگرانی کرده اند.

در حالی که « Research In Motion » یا « RIM »، شرکت کانادایی تولید کننده بلک بری کنترل کلیه داده های رمزبندی شده این تلفن هوشمند را به عهده دارد، مقامات این شرکت اعلام کرده اند در ویژگی های امنیتی اطلاعات گوشی این تلفن های هوشمند تغییری اعمال نخواهد کرد.

کلیه اطلاعات رمزگذاری شده پیام های کاربران بلک بری به سرورهای این شرکت در کانادا منتقل می شوند و دولت ها و شرکت های خارجی نمی توانند این اطلاعات را کنترل کنند.

مقامات کانادایی تولیدکننده بلک بری هفته گذشته بیانیه ای منتشر و اعلام کردند استقلال و امنیت فعالیت های این شرکت تحت الشعاع نگرانی های کشورهای دیگر قرار نخواهد گرفت و دولت ها برای حفظ امنیت ملی خود می توانند راهبردهای دیگری را اتخاذ کنند.

رویترز روز دوشنبه  ٩ اوت، گزارش داد سازمان های امنیتی هند نیز به مقامات کانادایی تولید کننده بلک بری هشدار داده اند یکی از شروط توسعه تبادلات بازرگانی خود با این شرکت، دسترسی به محتوای پیام هایی است که از طریق این تلفن هوشمند ارسال می شوند.

این خبرگزاری گزارش داده است نهادهای امنیتی هند ادعا کرده اند احتمال دارد ستیزه جویان طراح بمب گذاری سال ٢٠٠٨ در بمبئی از بلک بری استفاده کرده اند.

مقامات امارات متحده عربی و عربستان سعودی اخیراً اعلام کردند به دلیل عدم توانایی در کنترل اطلاعاتی که از طریق نامه های الکترونیکی، پیامک و دسترسی به اینترنت از بلک بری منتقل می شوند، استفاده از این تلفن های هوشمند را از ماه اکتبر ممنوع خواهند کرد.

امارات متحده عربی تهدید کرده است تا زمانی که راهکاری برای کنترل تبادل اطلاعات بلک بری در این کشور پیدا نشود، استفاده از این گوشی های همراه را به هدف حفظ امنیت ملی متوقف خواهد کرد.

با وجودی که رسانه های کانادا روز دوشنبه از توافق مقامات عربستان سعودی و شرکت کانادایی تولیدکننده بلک بری برای اجتناب از اجرای تصمیم ممنوعیت خدمات این تلفن هوشمند خبر داده اند، اما کارشناسان امر هشدار داده اند مباحث اخیر پیرامون ممنوعیت خدمات بلک بری از شکاف عمیق آزادی اینترنت و نحوه عملکرد دولتمردان برخی از کشورهای سلطه گر بر تبادل اطلاعات و کنترل نافرمانی مدنی حکایت می کند.

جاناتان وود، تحلیلگر مسائل جهانی شرکت « کنترل ریسک» مستقر در لندن، که در مورد سیاست، فساد و امنیت به شرکت ها مشاوره می دهد به خبرگزاری رویترز گفته است مذاکرات و مباحث اخیر در مورد کنترل اطلاعات و پیام های بلک بری حاکی از یک روند گسترده و رو به رشد برای کنترل آزادی اینترنت در برخی از کشورهای جهان است.

بنا به گزارش این خبرگزاری، فعالان سیاسی کشورهای منطقه خلیج فارس معتقدند امنیت تبادل اطلاعات از طریق بلک بری آن ها را قادر ساخته است تا بدون نگرانی کنترل مقامات دولتی ارتباط برقرار کنند.

با این وجود آن ها براین باورند اگر استفاده از خدمات ارسال پیام بلک بری در کشورهایشان ممنوع شود، فعالان آزادی خواه شیوه های دیگری را برای برقراری ارتباط خواهند یافت.   

سازمان گزارشگران بدون مرز تصمیم امارات متحده عربی مبنی بر ممنوعیت استفاده از خدمات بلک بری در این کشور را به باد انتقاد شدید گرفته و آن را تداوم تلاش های این دولت برای کنترل اطلاعات و فن آوری نوین و به ویژه نظارت بر تبادل داده های فن آوری بلک بری خوانده است

ناامیدی از یافتن جان بدربردگان ناشی از رانش زمین در چین

به دنبال جاری شدن سیل و رانش زمین در شمال غربی چین، امدادگران در جست و جوی حدود ۱۳۰۰ تن که هنوز مفقودالاثر هستند، لایه های ضخیم گل را با بیل و ابزار دیگر می کنند.

یک زن ۷۴ ساله در حالی که هنوز زنده بود، روز دوشنبه از ساختمانی ویران شده در استان گانسو بیرون کشیده شد. اما ۴۸ ساعت پس از آن که لایه های گل سه روستا را پوشاند و به چندین روستای دیگر آسیب رساند، امیدها برای یافتن جان بدربردگان کاهش یافته است.

منطقه بدون درخت و مرتع که بر اثر سیل و رانش زمین آسیب دیده است، عمدتا محل سکونت دامداران تبتی محلی و کشاورزان است. ون جیابائو، نخست وزیر چین، در دومین بازدید خود از منطقه از امدادگران خواست تلاش های خود را متوقف نکنند.

شین هوا، خبرگزاری رسمی چین، گفت تاکنون ۱۳۷ جسد از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

این مرگبارترین واقعه طی هفته ها جاری بودن سیل است که تاکنون بیش از ۱۱۰۰ کشته در سراسر چین در سال جاری باقی گذاشته است.

مقامات می گویند طغیان رودخانه بیلانگ، نیمی از یک روستا را از بین برده و موجب شده که حدود ۴۵ هزار نفر خانه های خود را ترک کنند. موانع مصنوعی موجب شده که دریاچه ای به طول سه کیلومتر تشکیل شود.

بیش از ۴۰۰ هزار سرباز، مامور پلیس و مامور آتش نشانی و بهداشت، در منطقه آسیب دیده هستند اما شرایط بد راه ها از آوردن تجهیزات سنگین جلوگیری کرده است.

قربانیان سیل در پاکستان فراتر از مجموع قربانیان سه فاجعه طبیعی اخیر جهان

یک سخنگوی سازمان ملل متحد می گوید احتمالا شمار افراد آسیب دیده از سیل سهمگین پاکستان از مجموع قربانیان سه فاجعه طبیعی عمده و اخیر، بیشتر است. 

ماریزیو گیلیانو، یک سخنگوی دفتر هماهنگی امور انساندوستانه سازمان ملل متحد، روز دوشنبه گفت در صورت صحت محاسبات دولت پاکستان، عمق فاجعه سیل در پاکستان می تواند از مجموع آسیب های وارده از زلزله ماه ژانویه در هائیتی، سونامی سال ۲۰۰۴ و زمین لرزه پاکستان در سال ۲۰۰۵ بیشتر است.

امدادگران در پاکستان می گویند ادامه باران های سیل آسا، وضعیت را در این کشور وخیم تر کرده است و تا کنون بیش از ۱۶۰۰ تن جان باخته و ۱۵ میلیون از سیل آسیب دیده اند.

سیل صدها هزار خانه را ویران کرده و جاده ها، پل ها، مزارع و احشام را شسته و با خود برده است.

باران های سهمگین اخیر تلاش های امدادگران در استان خیبرپختونخوا در شمال غربی پاکستان را مختل کرده است و سیل به درون سرزمین پنجاب و در مسیر رود ایندوس به استان سند رسیده است.

روز یکشنبه در منطقه شمالی گیلگیت بالتیستان دست کم ۲۸ نفر بر اثر رانش زمین کشته شدند و همزمان مقامات احتمال می دهند که در این حادثه نزدیک به ۴۰ نفر کشته شده اند.

ارتش پاکستان در رأس تلاش های امدادی است اما وضعیت بد هوا از پرواز هلیکوپترهای حامل کمک برای قربانیانی که هنوز در مناطق دورافتاده گرفتار شده اند، جلوگیری می کند.

طالبان یک زن باردار را به اتهام زنا اعدام کردند

پلیس افغانستان می گویند شورشیان طالبان زن بیوه بارداری را به اتهام ارتکاب به زنا، در حضور مردم، در روز یکشنبه، شلاق زده و سپس اعدام کردند.

مقامات می گویند شبه نظامیان طالبان، این زن را پیش از اعدام سه روز در منطقه ای دورافتاده در استان بادقیس در شمال غربی کشور، زندانی کردند. آنان می گویند طالبان ابتدا او را ۲۰۰ ضربه شلاق زدند و سپس به ضرب سه گلوله به سرش او را کشتند.

مسئولان افغانی می گویند یک دادگاه طالبان، زن را به داشتن «ارتباط نامشروعی» که طی آن باردار شده بود، متهم کرد و او را گناهکار شناخت.

پلیس افغانستان می گوید محمد یوسف، یک فرمانده محلی طالبان، مامور اجرای اعدام بوده است اما یک سخنگوی طالبان در روز دوشنبه مسئولیت این گروه شبه نظامی را در ماجرا تکذیب کرد.

هویت مردی که با این زن بیوه رابطه داشت مشخص نشده و این شخص به مجازات نرسیده است.

اعدام زن متهم به رابطه نامشروع، یادآور شش سال حاکمیت سختگیرانه طالبان در افغانستان است. این گروه اسلامگرای تندرو، اغلب زنان را به اتهام زنا، به شلاق و اعدام در حضور مردم محکوم می کرد.

نتانیاهو از حمله نظامی اسراییل به ناوگان امدادی نوار غزه دفاع کرد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، خطاب به هیات تحقیق درباره حمله مرگبار تکاورهای اسراییلی به کشتی حامل کالاهای امدادی به نوار غزه، از عملکرد اسراییل دفاع کرد و آن را موجه خواند.

تکاوران اسراییلی در این حمله هشت فعال ترک مدافع فلسطینی ها و یک شهروند آمریکایی ترک تبار را کشتند. ناوگان امدادی قصد داشت با شکستن محاصره اسراییل پیرامون نوارغزه تحت کنترل حماس، وارد این منطقه شود.

آقای نتانیاهو روز دوشنبه گفت اطیمنان دارد که هیات تحقیق اسراییلی درخواهد یافت که نیروهای نظامی این کشور طبق قوانین بین المللی عمل کرده اند.

آقای نتانیاهو بالاترین مقام اسراییلی است که خطاب به  این هیات سخنانی ایراد کرده است. این هیات متشکل از پنج اسراییلی و دو ناظر بین المللی است. اهود باراک، وزیر دفاع اسراییل، یکی دیگر از سخنرانان در جمع این هیات است.

سازمان ملل متحد تحقیق و تفحص خود درباره حمله اسراییل را روز سه شنبه آغاز می کند. هیات تحقیق سازمان ملل متحد به ریاست جفری پالمر، رهبر نیوزلند، و آلوارو اوریبه، رییس جمهوری کلمبیا، عمل می کند و یک اسراییلی و یک شهروند ترکیه نیز از اعضای آن هستند.  

تهران اعمال تحریم ها را پایان سیطره دلار می داند

تهران نه تنها هم چنان بر بی اثر بودن تحریم ها اصرار می ورزد، بلکه در تازه ترین واکنش در این زمینه تحریم ایران را مساوی با پایان سیطره دلار بر  دنیا ارزيابی می کند.

محمود  احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، که بامداد روز یکشنبه ۱۷ مرداد ماه در مراسم هشتمین گرامیداشت هفته جهانی مساجد، در محل مجلس قدیم سخنرانی کرد، با اعلام این که اقتصاد ایران ۹۰۰ میلیارد دلاری است، تاکید کرد اگر کل تبادلات اروپا با ایران که ۲۴ میلیارد دلار است   حذف شود، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

محمود  احمدی نژاد در ادامه افزود، «چه بسا که ملت ما جشن هم بگیرد.»

ریاست قوه مجریه، با اشاره به تشکیل کار گروهی برای مقابله با تحریم ها گفت، ما در این کار گروهی تصمیم هایی را برای مقابله با تحریم ها اتخاذ کردیم. اول این که با استفاده از فرصت تحریم ها تولید داخل کشور را گسترش دهیم و کالاهای ایران را به سرتاسر جهان صادر کنیم. 

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت تحریم ها قطعا اثر خواهد داشت، اما اثرش این خواهد بود که اقتصاد ایران مستحکم تر و شکوفا تر خواهد شد. وی اظهار داشت، تهران از تحریم ها برای برپایی یک نظام جدید اقتصادی در دنیا استفاده خواهد کرد.

این سخنان در حالی بیان می شود که  رجا نیوز، نزدیک ترین سایت خبری به دولت آقای احمدی نژاد، بعد از ظهر روز شنبه ۱۶ مرداد ماه به نقل از «ترک استات» اعلام کرد، در ماه ژوئن ترکیه به میزان   يک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه معادل ۱۳۸۶۷۳ تن به ایران بنزین صادر کرده و این میزان حدود ۱۰ درصد بنزین وارداتی به ایران است. ترکیه برای صادرات این میزان بنزین به ایران، مبلغ  ۱۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار از ایران دریافت کرده است که به طور متوسط، قیمت بنزین ۸۷۸ دلار در هر تن برای ایران محاسبه میشود».

اگر این قیمت را با قیمت ماه ژوئن بنزین در دریای مدیترانه مقایسه كنیم که هر تن به طور متوسط ۷۰۰ دلار بوده است، بالغ بر ۲۰ درصد بیشتر از قیمت تحویلی بنزین در دریای مدیترانه یعنی شاخص قیمت گذاری در این منطقه را نشان می دهد، که ظاهراً این میزان به جیب دلال های واسطه سرازیر شده است.»

در حالی که صادق محصولی، وزیر رفاه  و تامین اجتماعی، در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل تامین اجتماعی گفت، هدفمند کردن یارانه ها مهم ترین برنامه کشور در طول قرن اخیر بوده که بحث تامین اجتماعی نیز در آن مد نظر است.

هم زمان جمشید انصاری، عضو کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی، در گفت و گو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، بار دیگر  تاکید کرد که دولت در مقام اجرای هدفمند کردن یارانه ها با دشواری هایی مواجه است که در نتیجه آن ناگزیر از متوقف کردن اجرای این قانون خواهد شد. این نماینده مجلس سال گذشته نیز در گفت و گو با پارلمان نیوز تاکید کرده بود که دولت این طرح را نیمه کاره رها خواهد کرد.

محمد رضا خباز، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، نیز روز یکشنبه ۱۷ مرداد ماه در گفت و گو با سایت خبری تحلیلی آفتاب نیوز، در خصوص هدفمند کردن یارانه ها و چگونگی اجرای آن، اظهار داشت، مجلس از قانون خود عقب نشینی کرد تا دولت برای اجرا پشیمان نشود. دولت شعار هدفمند کردن یارانه ها را داده، از آن طرف هم گفت پول میدهیم و بهره سیاسیاش را هم برده، حال میگوید سخت و سنگین است و احساس میکند از عهده کار بر نمیآید و میخواهد عقب نشینی کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد، ما در گذشته شاهد بودیم که رئیس جمهور گفت نفت را بر سر سفره مردم می آوریم، اما دیدیم که نان را هم از سر سفره مردم بردند. یا اینکه گفته شد اسامی مفسدان اقتصادی را اعلام میکنیم اما رئیس جمهور گفت که این حرف را نزده است.

هم زمان سایت الف، متعلق به احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، روز یکشنبه ۱۷ مرداد ماه در گزارشی با عنوان «ارقام کاغذی تورم خودتان را گول نزند» نرخ رسمی تورم را جدا از  احساس عمومی می داند، که بر  افزایش قیمت ها حاکم است. از دید این منبع،  اگر به مردم صادقانه دلیل افزایش قیمت مواد غذایی گفته شود،  نه تنها مردم می پذیرند، بلکه برای کمک به تیم اقتصادی دولت آماده فداکاری هم هستند.

سایت الف ادامه می دهد، مردم موفقیت های واقعی دولت را از موفقیت های کاغذی خیلی زود تشخیص می دهند.  

در حالی که بر اساس گزارش هفته گذشته مرکز آمار ایران، صدور پروانه های ساختمانی در تهران  ۴۸ درصد کاهش یافته است، آمار شهرداری ها از رشد ۴۶ درصدی صدور پروانه ساخت و ساز در تهران خبر می دهد.

صدور پروانه ساختمانی یکی از منابع در آمد زای شهرداری ها به حساب می آید. پیش تر شهرداری اعلام کرده بود که اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها، هزینه های خدمات رسانی را افزایش داده است.

در همین حال، با وجود آن که علی صالح آبادی، رئیس سازمان بورس، تاکید می کند که شاخص بورس دست کاری نشده است، حمید رضا فولادگر، رئیس کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی، در گفت و گو با روزنامه تهران امروز روز یکشنبه ۱۷ مرداد ماه،  از ورود مجلس شورای اسلامی به رشد بی سابقه شاخص بورس تهران خبر داد.

به عبارتی مجلس شورای اسلامی رکود شکنی بی سابقه در بورس تهران را در دست بررسی دارد.

شاخص کل بورس تهران از ابتدای سال تا کنون، با وجود رکود اقتصادی و اعمال تحریم ها علیه ایران، با رشد چهار هزار واحدی رو به رو بوده است. برخی آگاهان این مساله را با ترديد می نگرند. 

هريک از هفت مدير جامعۀ بهاييان به بيست سال زندان محکوم شد

هريک از هفت مدير جامعۀ بهاييان در ايران که از حدود ۳ سال پيش در زندان جمهوری اسلامی بسر ميبرند، به بيست سال زندان محکوم شد. اين دو زن و پنج مرد به اتهام جاسوسی، فعاليتهای تبليغاتی عليه نظام اسلامی، و تأسيس تشکيلات غيرقانونی، در حبس بودند.

جامعۀ جهانی بهايی خبر محکوم شدن هفت نفر از مديران جامعه بهايی در ايران را به دوره های طولانی زندان، منتشر کرده است. و اين در حالی است که اين افراد نزديک به سه سال است که در زندان اوين تهران زندانی بوده اند. شش نفر از آنها در تاريخ بيست و پنجم ارديبهشت ماه سال ۱۳۸۷ بازداشت شده بودند و يک نفر، مهوش ثابت، دو ماه پيش از آنها در ۱۵اسفند ماه ۱۳۸۶ دستگير شده بود. در تازه ترين بيانيه جامعه جهانی بهايی، به نقل از بانی دوگال، نمايندۀ ارشد اين جامعه در سازمان ملل متحد، آمده است که «اگر اين خبر درست باشد، رأی حيرت آوری در مورد پروندۀ قضايی هفت انسان بيگناه و بی آزار داده شده است.»

بانی دوگال پيشتر در يک بيانيه در ۲۰ ارديبهشت نيز گفته بود «در سه جلسه دادگاه هيچ سندی که کوچکترين نشانه ای از تخلف آنها از قانون باشد ارائه نگرديد و بيش از پيش معلوم شد که تنها علت زندانی شدن آنها اعتقاد دينی شان است.»

فريبا كمال آبادى، مهوش ثابت، جمال الدين خانجانى، عفيف نعيمى، سعيد رضائى، بهروز توكلى و وحيد تيزفهم، دو زن و پنج مرد زندانی بهايی هستند که گفته می شود در گروهی بنام «ياران» فعاليت می کردند و به نوشته اين بيانيه «پيش از دستگيری به امور اوليۀ اجتماعی و معنوی جامعۀ ۳۰۰۰۰۰ نفرۀ بهاييان ايران، که بزرگترين اقليت غيرمسلمان در آن کشور است، رسيدگی ميکردند.»

اما قوه قضاييه جمهوری اسلامی ايران آنها را به جاسوسی، فعاليتهای تبليغاتی عليه نظام اسلامی و تأسيس تشکيلات غيرقانونی متهم کرده است. زندانيان همه اين اتهامات را کاملاً رد کرده اند و بنابر اعلام جامعۀ جهانی بهايی، وکلای آنها در تدارک درخواست استيناف از اين رأی هستند.

در اين ميان، برگزاری دادگاه اين هفت نفر چند بار به تأخير افتاده بود ولی در نهايت طی شش جلسۀ محاکمه از ۲۲ دی ماه سال ۱۳۸۸ تا ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ دادگاه رسيدگی به پرونده های آنان انجام شد. جامعه جهانی بهايی می گويد طی «بيست ماه بازداشت، اتهامی به آنها ابلاغ نشده بود و آنها کمتر از يک ساعت فرصت مشاوره با وکيل را داشتند.»

اين در حالی است که شورای اتحاديه اروپا، در اوايل سال جاری ميلادی نسبت به سرنوشت اين زندانيان ابراز «نگرانی جدی» کرد. در ايالات متحده نيز، دولت پرزيدنت باراک اوباما خواستار آزادی اين بهاييان شده است و مجلس سنا در کنگره آمريکا در ماه دسامبر گذشته، به منظور محکوم کردن آنچه «آزار و اذيت های سازمان يافته و سرکوب دولتی اقليت مذهبی بهايی در ايران» توصيف کرده است، قطعنامه ای را به تصويب رساند.

سخنگوی جمهوری اسلامی ايران در واکنش به اعتراضات نهادهای بين المللی مدافع حقوق بشر نسبت به وضعيت بهاييان درايران گفته بود «تابلو کردن مقوله ای به نام بهاييت، سياستی کهنه و زنگار گرفته است.» اتهام هايی مثل «افساد فی الارض، محاربه و همکاری با اسرائيل» نيز در پرونده های اين زندانيان مطرح شده بود هرچند عبدالفتاح سلطانی و شيرين عبادی، از وکلای اين زندانيان، اين اتهامات را قبول ندارند.

شيرين عبادی در مصاحبه ای حکم صادر شده را سياسی خواند و گفت که برای لغو اين حکم درخواست تجديدنظر خواهد کرد و تقاضای صدور حکم تبرئه برای موکلانش خواهد داشت.

قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران، برای ديانت بهايی، رسميت يک اقليت دينی را قائل نيست.

هافينگتن پست: ديويد کامرون وجود سلاح هسته ای در ايران را افشا کرده است

مسائل خاورميانه و نقش جمهوری اسلامی در تنش های منطقه ای، موضوع مصاحبه ای است با عمرو موسی دبيرکل اتحاديه عرب که هافينگتن پست آن را منتشر کرده است. عمرو موسی با اشاره به اين که اتحاديه عرب با هر گونه حمله به ايران مخالف است می گويد اتحاديه به مذاکرات بر سر برنامه هسته ای جمهوری اسلامی، خوشبين است. وی می افزايد در پی مذاکرات ميان ايران، ترکيه و برزيل، کشورهای عرب نيز تمايل خود را به برگزاری گفتگوهايی با ايران و حل بحران هسته ای جمهوری اسلامی، اعلام کرده اند.

واشنگتن تايمز می نويسد رؤسای کنونی و پيشين سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا، سيا، اخيراً در مصاحبه های جداگانه ای گفته اند نمی توان در برابر برنامه هسته ای جمهوری اسلامی نرمش نشان داد. از سوی ديگر با تشديد لفاظی های مقامات اسراييل و ايران عليه يکديگر ابرهای جنگ بار ديگر بر فراز منطقه خاورميانه انباشته می شود. اين روزنامه در ادامه اين پرسش را مطرح کرده است که آيا حمله اسراييل عليه ايران را لزوماً بايد اقدامی غيرقانونی دانست؟

از سوی ديگر، هافينگتن پست همچنين می نويسد ديويد کامرون، نخست وزير بريتانيا، وجود سلاح هسته ای در ايران را افشا کرده است. بنا به اين خبر ديويد کامرون در پشتيبانی از پيوستن ترکيه به اتحاديه اروپا اظهار داشته است که ترکيه عامل خوبی در نفوذ سياسی اروپا خواهد بود، چرا که می تواند در حل برخی از مسائل روز دنيا-- از جمله روند صلح خاورميانه و اين واقعيت که ايران سلاح هسته ای در اختيار دارد - به اتحاديه کمک کند.

به نوشته هافينگتن پست، در حالی که ايالات متحده، بريتانيا و ديگر کشورها، جمهوری اسلامی را متهم به تلاش پنهانی برای دستيابی به سلاح هسته ای می کنند، هيچ کشوری تا کنون ايران را متهم به داشتن اين سلاح ها نکرده است. مخالفان آقای کامرون، از جوان ترين نخست وزير بريتانيا در دويست سال گذشته، به عنوان فردی بی تجربه انتقاد کرده اند.

نيويورک تايمز با اشاره به روابط خصمانه ميان جمهوری اسلامی با ايالات متحده در سی سال گذشته می نويسد به نظر می رسد سياست تحريم های دولت پرزيدنت اوباما بهتر از سياست چماق و هويج دولت های پيشين در برابر ايران عمل می کند.

گزارش: اختلافات قومی - مذهبی دليل ادامه بن بست سياسی در عراق است

با وجود گذشت بيش از پنج ماه از انتخابات سراسری در عراق، اختلافات قومی - مذهبی باعث ادامه بن بست سياسی در آن کشور شده، و نوری المالکی، نخست وزير عراق، نيز در مصاحبه ای به نقش خود در اين بن بست، اشاره کرده است.

نوری کامل محمد حسن المالکی، نخست وزير عراق، در مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگار رويترز خود را نه «عامل ايجاد» بن بست موجود در انتخابات اخير آن کشور، بلکه تنها «بخشی» از آن دانسته است.

روز ۱۶ اسفند ماه سال گذشته، دومين رأی گيری سراسری عراق برگزار شد و مجموعه ای از احزاب و گروه های شيعه مذهب به نام «ائتلاف حکومت قانون» به رهبری آقای مالکی ۸۹ کرسی پارلمان آن کشور را به دست آورد، اما بعد از اعلام نتايج و شکستش تنها با اختلاف دو کرسی از اياد علاوی، نخست وزير پیشین و رهبر فعلی ائتلافی از سنی مذهب ها به نام «العراقيه»، ابتدا خواستار بازشماری آرا شد و از آن به بعد هم به دلائل گوناگون از پذيرش نتيجه انتخابات سر باز زده است.

دومين انتخابات سراسری عراق با حضور هزاران ناظر مستقل داخلی و خارجی برگزار شد، و شرکت بيش از ۱۲ ميليون رای دهنده در آن را نشانه ای از رشد فرهنگ سياسی در آن کشور دانستند، اما اتهامات مطرح شده از سوی هر دو طرف و عدم اعلام نتايج قطعی، اين دستآورد اوليه را روز به روز کمرنگ تر کرده و به صورت يکی از عوامل ادامه ناامنی در آورده است، ناامنی هايی که برای مثال، روز جمعه دو مأمور نيروی انتظامی بغداد را در انفجار بمبی به کشتن داد و ۱۳ تن رهگذر را زخمی کرد، و صبح شنبه نيز ۴ مامور پليس در محله «سيديه» عمدتاً سنی نشين آن شهر را بر اثر تيراندازی مردان مسلح از پای درآورد، و به گزارش مقام های بيمارستانی، دست کم ده غيرنظامی نيز در اين رد و بدل آتش زخمی شدند.

ادامه بن بست سياسی در بغداد در شرايطی است که دقيقا ۲۱ روز ديگر آخرين واحد های عملياتی ارتش ايالات متحده از خاک عراق خارج خواهند شد، و تنها ۵۰ هزار سرباز آمريکايی به منظور آموزش واحد های عراقی در آن کشور باقی خواهند ماند، نيروهايی که بجز تعداد اندکی از آنها، آن هم به منظور حفاظت از نمايندگی سياسی آمريکا در بغداد، بقيه در دهم دي ماه سال آينده خاک عراق را ترک خواهند کرد.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی


Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر