سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ دی ۱۹, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

در آمد دولت از هدفمندی یارانه ها ۸۰ هزار میلیارد تومان است

چندین روزنامه در ایران روز یکشنبه ۱۹ دی ماه، عنوان صفحه اول خود را به واریز مرحله دوم یارانه نقدی در اسفند ماه اختصاص دادند.

آن چه روزنامه های ابتکار، جام جم،  ایران و خراسان در زمینه واریز یارانه نقدی انتشار دادند، مربوط به گفت و گوی روز گذشته محمد رضا فرزین، سخنگوی کار گروه طرح تحول اقتصادی و معاون وزیر اقتصاد و دارایی، با خبرگزاری فارس بود که بعد از ظهر روز شنبه ۱۸ دی ماه منتشر شد.

سخنگوی کار گروه طرح تحول اقتصادی و معاون وزیر اقتصاد و دارایی، در این گفت و گو، از واریز مرحله بعدی یارانه ها، در اسفند ماه سال جاری خبر داد.

هر چند در زمانی کم تر از ۲۴ ساعت بهروز مرادی، مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه ها، در گفت و گو با همین خبرگزاری از واریز مرحله دوم یارانه های نقدی به حساب سرپرستان خانوار در نیمه دوم بهمن ماه جاری خبر داد.

خبرگزاری فارس، هیچ گونه اشاره ای به گفت و گوی روز گذشته خود با سخنگوی کار گروه طرح تحول اقتصادی نکرد و تنها تاکید مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه ها را منتشر ساخت که گفته است، «دولت همه جوانب طرح را به درستی سنجیده، و بزرگ ترین کار کار شناسی را در خصوص اجرای این قانون انجام داده است.»

حجت الاسلام غلام رضا مصباحی مقدم، رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز، روز جمعه ۱۷ دی ماه، در گفت و گو با خبرگزاری فارس، اصلاح مجدد قیمت ها را شرط افزایش یارانه نقدی دانست.

محمد مهدی شهریاری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، روز شنبه ۱۸ دی ماه، در گفت و گوی خود با پارلمان نیوز، در ارزیابی خود از نحوه اجرای قانون هدفمند شدن یارانه گفت، «انتقاداتی که برای اجرای این قانون به دولت وارد می شود به دلیل نحوه اجرای قانون است که کاملا متفاوت و مغایر با قانون مصوب مجلس است.»

این نماینده مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد، «انتقاد نمایندگان به نحوه اجرای قانون و شیوه آزادسازی قیمت هاست، مجلس مصوب کرده بود تا دولت طی یک سال از محل آزادسازی قیمت ها ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد اما دولت اجرای قانون را ۶ ماه عقب انداخت تا این در آمد ۲۰ هزار میلیاردی تومان را در ۶ ماه داشته باشدکه عملا می شد همان رقم ۴۰ هزارمیلیارد تومان که مد نظر دولت بود و مجلس با آن مخالفت کرد.»

این عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی معتقد است قیمت هایی که برای اجرای قانون هدفمند شدن یارانه ها اعلام شده نشان می دهد که قرار است ۲۰ هزار میلیارد تومان طی ۳ ماه از مردم گرفته شود و این به آن معناست که اگر این قانون طی یک سال ادامه داشته باشد و دولت در هر سه ماه ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد در طی یک سال از محل آزاد سازی قیمت ها ۸۰ هزار میلیارد تومان درآمد خواهد داشت.

البته پرسش این جاست، که در صورت دستیابی دولت به در آمد ۸۰ هزار میلیارد تومانی، دولت محمود احمدی نژاد این در آمد هنگفت را چگونه خرج می کند؟ 

برنامه اتمی تهران به سبب ترکيبی از تحريم ها، خرابکاری و مشکلات فنی کند شده است

واشينگتن پست زير عنوان " پيدا کردن فرصتی در مورد ايران" می نويسد دولت اوباما به اين نتيجه رسيده است که برنامه اتمی ايران به سبب ترکيبی از تحريم ها، خرابکاری و مشکلاتی فنی که خود ايران با آنها روبروست کند شده است. بخاطر اين کندی مقامات آمريکائی اکنون، به توصيف يکی از آنان، پيش ازهرگونه قدرت نمائی نظامی با ايران، شاهد يک فرصت زمانی هستند.

مقامات اسرائيلی هم فرصت زمانی بيشتری را مشاهده می کنند. موشه يالون Moshe Yaalon معاون نخست وزير، با اشاره به کند شدن برنامه اتمی ايران در مصاحبه ای با راديوی ارتش اسرائيل گفت غرب سه سال وقت دارد که فعاليت تهران را برای ساختن بمب اتمی متوقف کند.

ماير داگان Meir Dagan رئيس موساد نيز که دوران خدمت اش رو به پايان است پنجشنبه گذشته به خبرنگاران اسرائيلی گفت ايرانی ها بخاطر اقداماتی که عليه آنها انجام گرفته است، و وی آنها را مشخص نکرد، زودتر از سال ۲۰۱۵ قادرنخواهند بود بمب اتمی بسازند.

يک مقام ارشد دولت اوباما هم که باره مشکلات ايران نظری مشابه دارد می گويد ايرانی ها به سرعتی که ما تا يک سال پيش نگران بوديم جلو نمی روند.

آنچه روز به روز روشن تر می شود اين است که خرابکاری و تحريم های اقتصادی بسياری از نتايج متصور ازعمليات نظامی را، بدون مخارجی که می توانست در بر داشته باشد، عملی ساخته است.

صدور احکام سنگین برای برخی چهره های سرشناس فعال حقوق بشر

دستگاه قضایی ایران در اقدامی تازه، چند چهره سرشناس حوزه فعالیت های حقوق بشری را به زندان های طویل المدت محکوم کرده است.

نصور نقی پور، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی پیر عباسی به هفت سال حبس تعزیری محکوم شد.

این روزنامه نگار، وبلاگنویس و فعال حقوق بشر همزمان با یورش های سازمان یافته اطلاعات سپاه پاسداران در ۱۱ اسفند ماه سال گذشته به فعالان حقوق بشر، در شهر قزوین بازداشت و بیش از ۱۱۰ روز را در سلول های انفرادی بند ۲ - الف، زندان مخصوص سپاه پاسداران مستقر در زندان اوین سپری کرد.

نصور نقی پور در نهایت در ۳۰ خرداد ماه سال جاری با تودیع وثیقه صد میلیون تومانی به صورت موقت از زندان آزاد شد.

اتهام این فعال حقوق بشر، از سوی قاضی پیر عباسی، تبلیغ علیه نظام اعلام شده است.

نصور نقی پور ۲۹ ساله و دانشجوی رشته فن آوری اطلاعات و پژوهشگر آزاد فلسفه و اندیشه سیاسی است که مدیریت یک سایت آرشیو مقاله فارسی در زمینه های علوم انسانی را بر عهده داشت و از چهره های قدیمی وب فارسی محسوب میشود.

از دیگر فعالین حقوق بشری محکوم شده در روز های اخیر میتوان از شیوا نظر آهاری،

مهدی خدایی، محبوبه کرمی، ابوالفضل عابدینی نصر، لاله حسن پور، بهزاد مهرانی، احمد فخرالدین و درسا سبحانی ياد کرد.

پرونده بسیاری دیگر از فعالین حقوق بشر بازداشت شده همچنان در حال رسیدگی است.

حضور گسترده برای شرکت در همه پرسی استقلال جنوب سودان

بنا به گزارش ها میلیون ها سودانی روز یکشنبه در همه پرسی استقلال شرکت می کنند که طی آن درباره استقلال جنوب سودان از شمال تصمیم گیری می شود. در صورتی که در رای گیری روز یکشنبه (نهم ژانویه) به استقلال جنوب از شمال رأی مثبت داده شود، جدیدترین کشور قاره آفریقا تشکیل خواهد شد.

هزاران سودانی برای دادن رأی و شرکت در همه پرسی سراسری که یک هفته به طول خواهد انجامید، شب را پشت درهای حوزه های اخذ رأی سپری کردند.

سالوا کییر، رهبر جنوب سودان از جمله افرادی بود که صبح زود یکشنبه در همه پرسی شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت. جان کری، سناتور آمریکایی همراه با جرج کلونی، بازیگر محبوب هالیوود که در امور سودان فعال است، هنگام رأی دادن آقای کییر، در محل حضور داشتند. سالوا کییر، همه پرسی استقلال جنوب سودان را «لحظه ای تاریخی» برای مردم توصیف کرد.

جرج کلونی نیز گفت مشاهده مردم در حالی که «حقیقتا برای آزادی خود رأی می دهند چیزی نیست که بتوان اغلب شاهد آن بود».

جیمی کارتر، رئیس جمهوری اسبق آمریکا نیز از جمله ناظران عالیرتبه بین المللی است که رای گیری روز یکشنبه را آرام و صلح آمیز توصیف کرده است.

بسیاری از مقامات ارشد دولتی و ناظران بین المللی برای نظارت بر روند همه پرسی استقلال در سودان، عازم این کشور شده اند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در مطلبی که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، می گوید رأی گیری تاریخی در سودان، «تمرین در دست گرفتن سرنوشت پس از مدت های طولانی» است.

تقریبا ۴ میلیون نفر برای شرکت در انتخاباتی ثبت نام کرده اند که در قرارداد صلح سال ۲۰۰۵ وعده داده شده بود. این قرارداد صلح، به بیش از دو دهه جنگ داخلی میان اکثریت مسلمان ساکن شمال و جنوبی های سودان پایان داد. ساکنان جنوب لبنان اغلب مسیحی و یا پیروان باورهای قدیمی هستند.

عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان وعده داده است که نتیجه همه پرسی را بپذیرد و نتیجه هرآنچه که باشد، به جنوب کشور یاری رساند.

این در حالی است که ارتش جنوب سودان و شورشیان در نواحی مرزی شمال و جنوب، روز شنبه با هم درگیر شدند که طی آن دستکم ۶ تن کشته شدند.

کلنل فیلیپ آگر، از ارتش آزادی بخش خلق سودان، روز یکشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت درگیری های جدید رخ نداده است و وضعیت در تمامی سودان آرام است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد «نگرانی عمیق» خود را درباره نبود توافق بر سر آینده منطقه نفت خیز «آبیه» اعلام کرده است.

قرار بود درباره سرنوشت منطقه نفت خیز «آبیه» و تعلق آن به شمال یا جنوب کشور، در رفراندومی جداگانه در روز یکشنبه تصمیم گیری شود اما به دنبال مناقشه بر سر این که چه کسانی واجد شرایط شرکت در این رأی گیری هستند، همه پرسی لغو شد.

نتیجه نهایی همه پرسی استقلال جنوب سودان، تا ماه فوریه رسمیت نخواهد یافت.

رییس جمهوری پیشین نیجریه، در دیداری از پیش اعلام نشده از ساحل عاج

اولوسگون اوباسانجو، رئیس جمهوری پیشین نیجریه، در دیداری از پیش اعلام نشده از ساحل عاج تلاش کرد برای حل بحران سیاسی این کشور راهی پیدا کند. تلاش های پیشین برای متقاعد کردن لورن بگبو رئیس جمهوری کنونی به پذیرش نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و کناره گیری از قدرت به نتیجه نرسیده است.

در این سفر شماری از دستیاران و ماموران امنیتی آقای اوباسانجورا همراهی می کنند. در برنامه سفر وی دیدار و گفت و گو با چوی یانگ جین، نماینده سازمان ملل در ساحل عاج گنجانده شده است. آقای اوباسانجو مشخص نکرده است که با لورن بگبو نیز دیدار خواهد داشت یا نه. چوی یانگ جین گفته است اوباسانجو برای گفت و گو پیرامون بحران پس از انتخابات ساحل عاج به ابیجان سفر کرده است.

جامعه بین المللی آلاسان اوتارا رقیب لورن بگبو را برنده انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ساحل عاج می شناسد اما لورن بگبو حاضر به قبول نتیجه انتخابات و کنار رفتن از قدرت نیست. هیاتی از سران کشورهای باختری آفریقا دو بار به ابیجان رفته و در دیدار و گفت و گو با آقای بگبو از او خواسته اند پیروزی اوتارا را به رسمیت بشناسد و قدرت را به او واگذار کند، اما موفق نشده اند.

بگبو ده سال پیش در پی انتخابات سراسر مغشوش ریاست جمهوری به قدرت رسید و تاکنون به عنوان رئیس جمهوری بر این کشور حکومت کرده است. انتخابات ریاست جمهوری در ماه اکتبر سال پیش برگزار شد.

وزیر دفاع آمریکا وارد چین شد

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا برای دیداری سه روزه از چین روز یکشنبه وارد پکن شد. هدف این سفر بهبود بخشیدن به مناسبات نظامی آمریکا با چین قلمداد می شود.

رابرت گیتس در پکن با هو جین تائو، رئیس جمهوری و سایر مقام های بلندپایه چین دیدار و گفت و گو می کند.

در این دیدارها آقای گیتس تلاش خواهد کرد سران چین را متقاعد کند که به منظور پیشگیری از سوء تفاهم ها که منجر به رویاروئی می شود ارتباطات پکن با واشنگتن گسترده تر شود.

وزیر دفاع آمریکا روز شنبه در هواپیما با خبرنگاران گفت و گو و درباره تازه ترین جنگ افزارهای چینی در حوزه فناوری برتر ابراز نگرانی کرد.

آقای گیتس گفت چین در حوزه تولید نخستین هواپیمای رادار گریز به موفقیت هائی دست یافته است. وی درباره سامانه ناوگان ضد موشکی چین ابراز نگرانی کرد.

دیدار وزیر دفاع آمریکا از چین یک هفته پیش از سفر هو جین تائو به واشنگتن و دیدار او با پرزیدنت اوباما انجام می شود.

شرکت مسلمانان مصری در مراسم کريسمس چشمگير بود

جمعی از مسلمانان مصر به نشانه همبستگی با هموطنان مسیحی شان در مراسم کریسمس مسیحیان قبطی آن کشور شرکت کردند.

قبطی ها مانند مسیحیان ارتدوکس روسیه و بالکان کریسمس یا زاد روز عیسی مسیح را ۷ روز پس از شروع سال مسیحی جشن می گیرند. گزارش های خبری حاکی است راه های منتهی به کلیسای مارک مقدس در قاهره از سوی پلیس محاصره شده است. این کلیسا متعلق به مسیحیان قبطی مصر است که تقریبا ده درصد از جمعیت ۸۰ میلیونی آن کشور را تشکیل می دهند.

انفجار انتحاری روز شنبه در کلیسای القدیسینِ مسیحیان قبطی در شهر اسکندریه ۷ کشته و ۲۴ زخمی برجای گذاشت.

یکی از وکلای کلیسای قبطی ها در قاهره می گوید «انفجار اسکندریه به دلیل افزایش تنش های قومی در مصر است و صادقانه بگویم، مسیحیان قبطی در این کشور از حقوق برابر با سایر شهروندان برخوردار نیستند.»

انتشار مشخصات کلیساهای قبطی مصر در تارنماهای منسوب به افراطیون مذهبی مسلمان، نیروهای امنیتی مصر را به حال آماده باش کامل درآورده است. «ارهارد کورتینگ» یکی از مقام های ارشد شهر برلین حتی از افزایش اقدام های امنیتی در برابر کلیساهای ارتدوکس آلمان خبر داده است.

به گفته آقای کوتینگ «باوجود حضور محسوس پلیس و افزایش اقدام های امنیتی از تهدید مشخصی در مورد کلیساهای قِبطی ها در آلمان خبر موثقی در دست نیست. با این حال، همه چیز امکان دارد!»

در این میان، حضور برخی از مسلمانان مصری در مراسم کریسمس در کلیسای مسیحیان قبطی آن کشور کاملا چشمگیر بود.

ممنوعیت فروش گوشت مرغ در جمهوری اسلواکی

جمهوری اسلواکی به طور موقت فروش گوشت مرغ و تخم مرغ محصول آلمان را ممنوع کرد. این ممنوعیت تا زمانی که میزان دیوکسین موجود در فراورده های گوشتی و تخم مرغ صادراتی آلمان اعلام نشود ادامه خواهد داشت.

نگرانی درباره فراورده ها ی گوشتی مرغ و تخم مرغ آلمان هنگامی مطرح شد که اعلام شد در پی آزمایش ها، میزان آلودگی این فراورده ها به ماده دیوکسین بسیار بالاست. این ماده سرطان زا از راه غذای ماکیان ها موجب آلودگی تخم مرغ و گوشت مرغ شده است.

اسلواکی نخستین کشور عضو اتحادیه اروپاست که ورود فراورده های مرغ را ممنوع اعلام می کند.

در آسیا نیز کره جنوبی ورود گوشت خوک و مرغ آلمان را ممنوع کرد. مقام ها در سئول می گویند فراورده های گوشتی آلمان را در قرنطینه نگاه خواهند داشت تا درباره آلوده بودن یا نبودن آنها آزمایش به عمل اید.

روسیه نیز ورود فراورده های گوشتی آلمان را محدود کرده است.

مقام های آلمانی علیه دو شرکت این کشور که غذای ماکیان و دام را تامین می کنند به دادگاه شکایت کرده و گفته اند این شرکت ها با آنکه از آلودگی مواد غذائی دام آگاهی داشته اند دراین باره هیچ اقدام یا اطلاع رسانی نکرده اند.

تا کنون بیش از ۵۰۰ مرغداری و مزرعه پرورش خوک در آلمان بسته شده است.

هدفمندی یارانه ها و مشکل صنایع در ایران

محسن حاتم، معاون برنامه ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن، بامداد روز شنبه ۱۸ دی ماه، از تدوین استراتژی توسعه صنایع منتخب و مهم در قالب «الزامات» سند استراتژی توسعه صنعتی خبر داد. وی با برشمردن صنایع منتخب و مهم افزود، «استراتژی صنایع غذایی، پتروشیمی، شیمیایی، نساجی و پوشاک، ساخت و ساز و مسکن، ماشین سازی و نیرو محرکه، خودروسازی، دریایی، ریلی، هوایی، الکتریکی و فلزی، مخابرات و ارتباطات، لوازم خانگی، صنایع نوین، معدن و صنایع معدنی، فولاد، مس و آلومینیوم تدوین شده و در پیوستهای سند استراتژی توسعه صنعتی آمده است.

علی اکبر محرابیان، وزیر صنایع و معادن، نیز تنها به فاصله نیم ساعت بعد از انتشار این خبر، از پرداخت ۶ میلیارد دلار تسهیلات ارزی به صنعتگران، آن هم تنها برای مصارف امسال، از محل صندوق توسعه ملی خبر داد.

وزیر صنایع و معاون، روز پنج شنبه ۱۶ دی ماه، در نمایشگاه دستاوردهای بومی سازی و خودکفایی صنعت و معدن از خود کفایی کامل ایران در ساخت و تولید محصولات استراتژیک خبر داد و گفت، «امروز در بسیاری از صنایع استراتژیک به طور کامل خود کفا شدیم و دیگر نیاز به واردات نداریم.»

این سخنان در حالی بیان می شود، که شمس الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، روز شنبه ۱۸ دی ماه در مراسم معارفه عباس معمارنژاد و خداحافظی اردشیر محمدی رئیس جدید و قدیم گمرک ایران تاکید کرد، « ۸۵ در صد واردات کشور مواد اولیه، واسطه ای و سرمایه ای است.»

گزارش ها هم چنین از نگرانی بخش خصوصی از توقف واردات حکایت دارد.

احمد ترک نژاد، فعال بازرگانی عضو اتاق بازرگانی تهران، روز سه شنبه ۱۴ دی ماه، در چهل و چهارمین گردهمایی نمایندگان اتاق تهران، افزایش قیمت های بین المللی را گوشزد کرد. او با بیان اینکه طی نه ماه سال  جاری واردات ایران به ۴۷ میلیارد دلار رسیده است، گفت، «آزادسازی قیمت ها در ایران در حالی آغاز شد که شاهد افزایش قیمت کالاهای وارداتی ناشی از افزایش قیمت جهانی هستیم که این اتفاق اگر با تدبیر مسوولان دولتی چاره اندیشی نشود در ماه های آتی باید منتظر توقف ورود کالا به کشور باشیم.»

در همین حال اسدالله عسگر اولادی، رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران، در مجمع عمومی عادی سالیانه این اتاق فضای کسب‌ و‌کار کشور را در سال آینده با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، سخت توصیف کرد. به گفته این تاجر کهنه کار، «به علت اجرای این قانون تمامی قیمت‌های تمام‌شده صادرات و واردات تغییر کرده و شرایط دشوارتری ایجاد خواهد شد.»

اسدالله عسگراولادی، انتظار فعالان اقتصادی از دولت را تهیه بسته حمایتی برای جلوگیری از صدمه دیدن واحدهای تولیدی اعلام کرد تا براساس آن صنایع بتوانند از بحران عبور کرده و برنامه‌ریزی کنند.

رئیس اتاق ایران و چین افزود، «امروز ۹۰ درصد اقتصاد در حال دولتی شدن است، زیرا بخش‌خصوصی امکان انجام کار ندارد و بسته حمایتی صنایع هنوز شفاف اعلام نشده است و مشخص نیست با افزایش قیمت سوخت چه شرایطی برای آن‌ها ایجاد خواهد شد.»

کلينتون انتظارات واشينگتن از مذاکرات آتی اتمی با تهران را برای رهبران خليج فارس روشن می کند

هيلاری کلينتون وزير امورخارجه آمريکا برای کسب حمايت اعراب از دولت جديد عراق، و مجازات هائی شديدترعليه ايران برای فعاليت های اتمی اش ، به منطقه خليج فارس رفته است.
خانم کلينتون که شنبه شب واشينگتن را ترک کرد چند روز آينده را در امارات متحده عربی، عمان و قطر خواهد بود.
مقامات وزارت امورخارجه آمريکا می گويند خانم کلينتون رهبران خليج فارس را از انتظارات آمريکا در مورد دور بعدی مذاکرات اتمی با ايران، که برگزاری آن برای اواخر اين ماه در استانبول برنامه ريزی شده است، با خبر خواهد کرد. اين مقامات گفتند وزير امورخارجه آمريکا همچنين در باره راههائی تبادل نظر خواهد کرد که بتواند به کشورهای حوزه خليج فارس در پای بندی به تحريم های سازمان ملل متحد عليه ايران کمک کند.
به گفته مقامات وزارت امورخارجه آمريکا، واشينگتن در مورد عراق خواستار گشودن سفارتخانه در بغداد توسط شماری بيشتر از کشورهاست.
خانم کلينتون روز پنجشنبه در قطر درمجمع موسوم به آينده شرکت می کند که يک طرح ابتکاری جامعه مدنی برای ملحق ساختن کشورهای عرب به گروه هشت کشور صنعتی جهان است. اين مجمع رهبران دولتی و اعضای سازمانهای غير دولتی را گردهم می آورد.
اين دومين سفر خانم کلينتون به منطقه خليج فارس طی دو ماه اخير است. خانم کلينتون در اوايل دسامبر در بحرين در يک کنفرانس امنيت جهانی شرکت کرده بود.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از جيمی دلشاد (شهردار بورلی هيلز) با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شاهين نجفی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر