سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

ایران انتقال سوخت به افغانستان را ازسرگرفت

رسانه های افغانی از توافق ایران برای صدور مجوز ورود به افغانستان به تانکرهای سوختی خبر داد که حدود سه هفته است در مرز افغانستان متوقف شده اند.

این گزارش ها حاکی است محمدرضا رحیمی، معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه طی دیدار با قاسم فهیم، همتای افغانی خود، وعده داد که نقل و انتقال سوخت از مرز میان ایران و افغانستان ازسر گرفته شود.

مقامات افغانی می گویند ایران در ماه جاری میلادی، از عبور حدود ۲۰۰۰ تانکر سوخت از مرز جلوگیری کرده است. به گفته این مقامات، اقدام جمهوری اسلامی ظاهرا بر اثر نگرانی از این مسئله بوده که سوخت تانرها برای تامین نیروهای ناتو به رهبری آمریکا استفاده شود که در افغانستان با شبه نظامیان مبارزه می کنند.

کابل می گوید این سوخت تنها برای استفاده غیرنظامیانی است که به شدت به محموله های وارد شده از ایران متکی هستند تا در ماه های سرد زمستان خانه های خود را گرم کنند.

ایران با عملیات نیروهای ناتو در افغانستان مخالف است و حضور سربازان خارجی را عامل خشونت ها در همسایه شرقی خود می داند.

مقامات آمریکایی همواره دولت ایران را به پشتیبانی مالی و تسلیحاتی برای شبه نظامیانی متهم می کند که با نیروهای ناتو در افغانستان تلاش می کنند.

رسانه های ایرانی می گویند محمدرضا رحیمی به آقای فهیم گفته است که ایران خواستار مشارکت بیشتر در بازسازی افغانستان است. این گزارش ها به نقل از آقای رحیمی اعلام کردند که تهران آماده ساخت یک دانشگاه در افغانستان و ارائه کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان افغانی است.

آقای رحیمی همچنین گفت هر دو طرف درباره خروج افراد و نیروهای مظنون که مرتکب جنایت می شوند، به توافق رسیده اند.

دیدار پرزیدنت اوباما با اعضای نیروهای مسلح آمریکا و خانواده های آنان

پرزیدنت اوباما و میشل اوباما بانوی اول، در ایالت هاوائی هنگام گذراندن تعطیلات کریسمس با اعضای نیروهای مسلح آمریکا و خانواده های آنان دیدار کردند.

رئیس جمهوری و بانوی اول امسال نیز به همان پایگاه نظامی رفتند که سال پیش هنگام گذراندن تعطیلات کریسمس به آنجا رفته بودند. در این دیدارها از مردم خواسته شد از نظامیان کشور و خانواده های آنان خاصه در زمان تعطیلات که بخشی از اعضای این خانواده ها در ماموریت اند پشتیبانی کنند.

به گفته رئیس جمهوری آمریکا و بانوی اول حتا صرف ابراز ساده سپاسگزاری مردم، هدیه مهمی برای نظامیان و خانواده های آنها به شمار می رود. جز این دیدارها پرزیدنت اوباما و همسرش برنامه عمومی دیگری نداشته اند. رئیس جمهوری بخشی از وقت تعطیلات خود را به ورزش و گذراندن در کنار دریا با دخترانش سپری کرد.

ایالت هاوائی زادگاه باراک اوباماست .

کشته شدن ۳۴ نفر در برخورد یک اتوبوس با یک وانت در هند

پلیس هند از کشته شدن ۳۴ نفر سرنشینان یک اتوبوس در برخورد با یک وانت بار خبر می دهد. بیش از بیست مسافر نیز زخمی شده اند. راننده اتوبوس جزو کشته شدگان حادثه است.

وانت که سوگواران را از مراسم خاکسپاری به خانه شان باز می گرداند در نزدیکی شهر بادائون در ایالت اوتار پرادش با یک اتوبوس پر ازمسافر برخورد کرد. سازمان جهانی بهداشت می گوید هند از نظر تصادف های جاده ای بالاترین مقام در جهان را دارد.

سالانه بیش از ۱۱۰ هزار نفر ازمردم هند در تصادف های جاده ای جان می دهند. وضعیت نابسامان جاده ها، سرعت زیاد و فرسودگی خودروها از عامل های عمده تصادف های جاده ای قلمداد شده است.

نخست وزیر چین به مردم قول داد دولت او تورم را مهار کند

ون جیابائو، نخست وزیر چین یک روز پس از آن که بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را بالا برد، در گفت و گوی رادیوئی روز یکشنبه به مردم قول داد دولت او تورم را مهار کند.

نخست وزیر چین گفت او به عنوان یکی از رهبران عمده دولت، مسئولیت دارد و به مردم این اطمینان را می دهد که قیمت ها در سطح معقولی نگاه داشته شود.

بانک مردمی چین روز شنبه نرخ بهره را یک چهارم درصد بالا برد تا از میزان وام دهی بانک ها کاسته شود و تورم نیز مهار گردد.

در ماه های اخیر این دومین بار است که بانک مرکزی چین نرخ بهره را بالا می برد.

نرخ رشد اقتصادی ایران در هاله ای از ابهام است

آخرین آماری که از رشد اقتصادی ایران منتشر شده، مربوط به فصل تابستان سال ۱۳۸۷ است، که بر مبنای آن رشد اقتصادی کشور دو و چهار دهم درصد اعلام شده است.

بانک مرکزی ايران در گزارش «نماگرهای اقتصادی» که بهار امسال منتشر شد به جای میزان رشد اقتصادی مانند دو سال گذشته نقطه چین گذاشته شده است.

حسین قضاوی، معاون اقتصادی بانک مرکزی، بامداد روز یکشنبه ۵ دی ماه، در گفت و گو با خبرگزاری فارس، در مورد دلیل عدم اعلام شاخص نرخ رشد اقتصادی در آمار های منتشر شده در بانک مرکزی، اظهار داشت، «بانک مرکزی بر اساس جدول زمانی که دارد، اقدامات لازم جهت برآورد نرخ رشد اقتصادی را برای سال ۱۳۸۷ انجام داده است.»

معاون اقتصادی بانک مرکزی افزود، «آمار قطعی از این شاخص پس از ارائه اطلاعات مورد نیاز توسط وزارت صنایع اعلام خواهد شد.»

هر چند محسن حاتم، معاون وزیر صنایع، تقرییا چهار ساعت بعد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در واکنش به اظهارات معاون اقتصادی بانک مرکزی مبنی بر تاخیر وزارت صنایع در ارائه اطلاعات مربوط به نرخ رشد اقتصادی، گفت، «وزارت صنایع و بانک مرکزی در مورد رقم نرخ بخش صنعت در سال ۸۷ به توافق رسیده اند و منتظر اعلام آن از سوی بانک مرکزی هستیم.»

هادی زمانی، اقتصاددان مقیم لندن، در گفت و گو با صدای آمریکا، ضمن تاکید بر انتشار به موقع شاخص های اقتصادی، که بر اساس آن بخش های مختلف اقتصاد هر کشوری قادر خواهند بود بر مبنای آن برنامه ریزی های لازم را انجام دهند، براین عقیده است که احتمالا اقتصاد ایران با رشد منفی روبرو است و از این رو دولت از انتشار آن سر باز می زند.

در حالی که نرخ رشد اقتصادی ایران در دو سال اخیر منتشر نشده است، برخی از روزنامه های تهران، از جمله دنیای اقتصاد، تهران امروز و ابتکار، در شماره روز یکشنبه ۵ دی ماه، از «رد مصوبه استقلال بانک مرکزی،» به علت مخالفت شورای نگهبان خبر می دهند.

کشته شدن ۸ گردشگر آمریکایی در مصر

در مصر، روز یکشنبه بر اثر برخورد یک اتوبوس پر از گردشگران به یک کامیون پارک شده در کنار جاده ۸ گردشگر آمریکائی کشته و ۲۱ نفر از سرنشینان زخمی شده اند.

منا، خبرگزاری مصرمی گوید اتوبوس در حال انتقال گردشگران از آسوان به ابوسیمبل با کامیون برخورد کرد.

شرایط بد جاده ها در مصر و آموزش ندیدن رانندگان دراین کشور اغلب برای مسافران، حادثه آفرین بوده است.

اوباما: اقتصاد آمریکا بحران را سپری کرده است

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا می گوید ایالات متحده بحران اقتصادی را سپری کرده و هم اکنون تمرکز بر اشتغال و رشد اقتصادی است.

آقای اوباما پیش از رفتن به هاوایی برای گذراندن تعطیلات کریسمس، در یک نشست خبری در کاخ سفید گفت نمایندگان جمهوری خواه و دمکرات برای تصویب کاهش مالیات و بیمه بیکاری، از محدودیت های حزبی گذر کردند.

او گفت کارشناسان اقتصاد معتقدند که تمهیدات اخیر منجر به این خواهد شد که رشد اقتصادی در سال آینده سریع تر از حد تصور باشد.

آقای اوباما پیش بینی کرد که درباره کاهش هزینه برنامه های غیر لازم همزمان با سرمایه گذاری بر اولویت ها، از جمله آموزش، با مجلس نمایندگان بحث های سازنده داشته باشد.

او همچنین گفت انتظار دارد که با مجلس نمایندگان درباره چگونگی برقراری توازن میان بودجه و کاهش مالیات ثروتمندان، مذاکراتی داشته باشد.

رئیس جمهوری آمریکا می گوید هدف کشور باید تقویت طبقه متوسط باشد که به گفته او، همواره بزرگترین نقطه قوت ایالات متحده بوده است.

اظهارات باراک اوباما پس از آن ایراد شد که وزارت بازرگانی آمریکا گزارش داد اقتصاد این کشور درماه های ژوئیه، اوت و سپتامبر، به رشدی سریع تر از میزان پیش بینی دست یافته است.

انجمن ملی مشاوران املاک گزارش داد که فروش مسکن در ماه نوامبر بیش از ۵/۵ درصد از زمان مشابه در سال قبل بوده است.

اوباما حمله انتحاری به اعضای یک قبیله مخالف طالبان را محکوم کرد

رئیس جمهوری آمریکا حمله انتحاری به اعضای یک قبیله مخالف طالبان در شمال باختری پاکستان را محکوم کرد.

در حمله روز شنبه به  شهر خار در منطقه باجور در مرکز توزیع مواد غذایی متعلق به برنامه غذای سازمان ملل متحد ۴۵ نفر کشته شدند. بیش از ۱۰۰ نفر نیز در این حمله انتحاری زخمی شدند. بخشی از قربانیان کودکان بوده اند.

زنی برقع پوش ابتدا نارنجکی را به میان مردمی که در حال دریافت غذا بودند پرتاب کرد و سپس خود را منفجر کرد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا ضمن محکوم کردن حادثه گفت حمله مرگبار به مرکز توزیع مواد غذائی، اقدامی خصمانه علیه مردم پاکستان و بشریت است.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان و حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان نیز حمله به باجور را محکوم کرده اند.

مقام های پاکستانی می گویند اغلب قربانیان شهر خار، اعضای قبیله سالارزی بوده اند. این قبیله از حمله نظامی علیه طالبان پشتیبانی می کند و برای کمک، یک نیروی شبه نظامی تشکیل داده است.

دیدار وزیران دفاع کره جنوبی و چین

وزیران دفاع کره جنوبی و چین در ماه فوریه در پکن موضوع تحریک های نظامی کره شمالی و سایر مسائل منطقه ای را مورد گفت و گو قرار می دهند.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در سخنان روز یکشنبه در سئول اعلام کرد کیم کوان جیم، وزیر دفاع در گفت و گوی آینده با لیانک گانگلی همتای چینی طیف گسترده ای از موضوع های مورد علاقه دو کشور و منطقه را بررسی می کنند.

از سرگیری مناسبات نظامی پکن با سئول یکی از مسائل مورد مذاکره است. به گفته سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی، مقام های دو کشور در یک گروه کاری در ماه ژانویه برنامه دیدار وزیران را تهیه خواهند کرد.

رسانه های سئول می گویند وزیر دفاع کره جنوبی از همتای چینی خواهد خواست در مهار کره شمالی در زمینه دست برداشتن از تحریک های نظامی تلاش بیشتری بکند.

رییس جمهوری پاناما گزارش های ویکی لیکس را تکذیب می کند

ریکاردو مارتینللی رئیس جمهوری پاناما گزارش در سندهای منتشر شده ویکی لیکس را تکذیب کرده است که به موجب آن وی از وزارت امور خارجه آمریکا خواسته بود در کسب اطلاعات مخفیانه از مخالفان سیاسی وی، او را یاری دهد.

رئیس جمهوری پاناما در بیانیه روز شنبه تاکید کرد که وی هرگز از آمریکا درخواست چنین کمکی نکرده است. وی سند را نوعی «برداشت نادرست» قلمداد کرد.

سند افشا شده ویکی لیکس در این باره در روزنامه اسپانیائی ال پائیس چاپ شده است.

به موجب سند، اندکی پس از آن که ریکاردو مارتینللی در ژوئیه سال ۲۰۰۹ رئیس جمهوری پاناما شد از باربارا استیفنسن، سفیر آمریکا در کشورش خواست واشنگتن در زمینه شنود تلفنی مخالفانش وی را یاری دهد.

به موجب همین سند در پی خودداری سفیر از انجام این خواست، رئیس جمهوری دست به تهدید زده و گفته است در چنان صورتی دولت او نیز در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر با واشنگتن همکاری نخواهد کرد.

.

رئیس جمهوری پاناما در بیانیه روز شنبه تاکید کرد که وی هرگز از آمریکا درخواست چنین کمکی نکرده است. وی سند را نوعی «برداشت نادرست» قلمداد کرد.

سند افشا شده ویکی لیکس در این باره در روزنامه اسپانیائی ال پائیس چاپ شده است.

به موجب سند، اندکی پس از آن که ریکاردو مارتینللی در ژوئیه سال ۲۰۰۹ رئیس جمهوری پاناما شد از باربارا استیفنسن، سفیر آمریکا در کشورش خواست واشنگتن در زمینه شنود تلفنی مخالفانش وی را یاری دهد.

به موجب همین سند در پی خودداری سفیر از انجام این خواست، رئیس جمهوری دست به تهدید زده و گفته است در چنان صورتی دولت او نیز در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر با واشنگتن همکاری نخواهد کرد.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شاهين نجفی با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای ليلا فروهر به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر